مرکز حمایت از بانوان باردار معتاد در مشهد راه‌اندازی می‌شود
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مرکز حمایت از بانوان باردار معتاد در مشهد راه‌اندازی می‌شودمدیر بهزیستی شهرستان مشهد از راه اندازی نخستین مرکز حمایت از بانوان باردار گرفتار اعتیاد در این شهر خبر داد.

گروه آسیب های اجتماعی شهرآرانیوز | مدیر بهزیستی شهرستان مشهد از راه اندازی نخستین مرکز حمایت از بانوان باردار گرفتار اعتیاد در این شهر خبر داد.

به گفته مهدی نخعی،  این مرکز در حال حاضر به صورت آزمایشی از سوی دادستانی راه‌اندازی شده و ۵ مادر و کودک در آن تحت خدمات حمایتی می‌باشند.

مقالات مشابه:کلینیک ترک اعتیاد شهرک غرب

با یکی از خیرین رایزنی کرده‌ایم که یک ساختمان مناسب با ظرفیت بیشتر به این مرکز اختصاص دهد و ۷۰ درصد هزینه‌ها را خود خیر تأمین کند. البته شیوه‌نامه‌ی اجرایی اداره‌ی این مرکز توسط دادستانی و بهزیستی در حال تدوین است و چون پیشینه‌ی اجرایی در استان ندارد باید با پیشبرد شرایط، وضعیت سنجیده و بهینه شود.

نخعی با بیان اینکه در سطح کشور تنها یک مورد در تهران برای مدت کوتاهی دایر بوده گفت: مادران بارداری که گرفتار اعتیاد می‌باشند به صورت اختیاری یا اجباری به کمپ‌های ترک اعتیاد برده می‌شوند و بچه‌هایی که از این مادران متولد می‌شوند معمولا دچار اعتیاد هستند که نگهداری کودکان این مادران در خارج از کمپ و دور از مادر، با مشکلات زیادی روبرو است.

وی متذکر شد: در حال حاضر ۳۰ کودک معتاد که از مادران باردار معتاد به دنیا آمده‌اند در شیرخوارگاه مشهد نگهداری می‌شوند که خیال داریم آنها را در کنار مادران‌شان در این مرکز گرد آوریم.

نخعی ادامه داد: مادران از کمپ و نوزادان از شیرخوارگاه به این مرکز آورده می‌شوند که بر اساس تفاهم اولیه، حراست و حفاظت از مرکز به عهده دادستانی و خدمات تخصصی به عهده بهزیستی خواهد بود.

مدیر بهزیستی شهرستان مشهد خاطرنشان ساخت: نشست و رایزنی با معاون دادستان ادامه دارد و پس از راه‌اندازی ساختمان جدید و جایگیری مادران و نوزادان در آنها، برنامه‌ی درمان و توانمندسازی بانوان نیز همزمان اجرایی خواهد شد.

منبع:شهرآرا نیوز





:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: