نوشته شده توسط : onlinetabliq
دستگیری خریدار فرش های نفیس با چک های جعلی در کرج
رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: افرادی که با چک‌های جعلی اقدام به خرید فرش و تابلو فرش‌های نفیس از تعدادی فرش فروشی در قم کرده بودند، دستگیر شدند.
 
 
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز البرز، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی دریافت یک فقره نیابت قضایی از استان قم مبنی بر کلاهبرداری از مغازه‌های فرش فروشی در شهر قم پیگیری موضوع و شناسایی افراد کلاهبردار در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
 
وی در خصوص جزئیات کلاهبرداری‌های انجام شده، افزود: افرادی در پوشش خریدار فرش و تابلو فرش‌های نفیس به مغازه‌های فرش فروشی در سطح شهر قم مراجعه و اقدام به خرید تعداد زیادی فرش‌ها و تابلو فرش‌های نفیس و ابریشمی با ارائه چک‌های تقلبی می‌کردند.
 
رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: تحقیقات اولیه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی قم در حال انجام بود که بنا به اظهارات تعدادی از شکات که متوجه شده بودند فرش‌های آن‌ها در سایت خرید و فروش کالا برای فروش عرضه شده است با هماهنگی‌های انجام شده با فروشنده قرار گذاشته شد و خریدار برای تحویل فرش‌ها آدرس مکانی در شهر کرج را داد.
 
وی افزود: بنابراین پلیس آگاهی استان البرز با دریافت نیابت قضایی تحقیقات را در این خصوص آغاز و با بررسی سایت‌های خرید و فروش کالا و بر اساس اظهارات مال باختگان و با انجام اقدامات گسترده پلیسی سرنخی از متهمان را در منطقه رجایی شهر کرج کشف کردند.
 
سرهنگ نادربیگی گفت: کارآگاهان به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از چندین ساعت تحت نظر قرار دادن مخفیگاه متهمان، در یک عملیات غافلگیرانه ۳ نفراز آن‌ها را دستگیر و دربازرسی از آن جا تعداد ۸ تخته فرش ابریشمی کشف کردند.
 
وی افزود: متهمان ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر خرید فرش و تابلو فرش‌های نفیس با استفاده از چک جعلی اذعان داشتند که فرش‌ها را برای خرید در سایت‌های رسمی خرید و فروش کالا می گذاشته اند و تعدادی را نیز به تهران منتقل و داخل یک انباری مخفی کرده اند.
 
رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که بر اساس نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده ۲۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهمان برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان قم منتقل شدند.
 
مقالات دیگر: سمساری باغ فیض


:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کمیته امداد شهرستان خاتم در سال گذشته با مشارکت خیران و نیکوکاران ۱۳۵ دستگاه لوازم ضروری منزل تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند تحت حمایت قرار داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،رئیس کمیته امداد شهرستان خاتم بابیان اینکه این نهاد در تلاش است لوازم ضروری زندگی را برای آسایش مددجویان تحت حمایت فراهم کند، گفت: کمیته امداد شهرستان خاتم در سال گذشته با مشارکت خیران و نیکوکاران ۱۳۵ دستگاه لوازم ضروری منزل به ارزش ۸۴ میلیون تومان تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند تحت حمایت قرار داد.بهره‌مندی ۱۳۵ مددجوی خاتم از لوازم ضروری منزل

هاشمی پور افزود: لوازم تهیه‌شده شامل یخچال، فرش، آبگرمکن، تلویزیون، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، کولر و بخاری بود که به مددجویان نیازمند اهدا شد.

مقالات بیشتر:سمساری آیت الله کاشانی

رئیس کمیته امداد شهرستان خاتم همچنین یادآور شد: طی سال ۹۹ این نهاد نسبت به پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه ۲۹ نوعروس، زنان ازدواج مجدد تحت حمایت، زوج‌های نیازمند و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت به مبلغ ۱۵۶ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی همچون صدقه و زکات نیز اقدام کرده است.

وی بابیان اینکه این نهاد زمینه مشارکت مردم خیراندیش در تأمین جهیزیه و کمک به امر ازدواج نیازمندان فراهم کرده است، گفت: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه و یا تماس با دفاتر کمیته امداد شهرستان و با تعیین نیت خاص برای ازدواج مددجویان تحت حمایت، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را در قالب طرح "کوثر" به این نهاد اهدا کنند.



:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

چگونه می‌توانیم ازدواج آگاهانه داشته باشیم؟
سلامت نیوز: شاید فکر کنید منظور ما از ازدواج آگاهانه فقط این باشد که احساسی تصمیم نگیرید و طبق منطق تان پیش بروید! در حالی که یک ازدواج آگاهانه، ازدواجی است که در آن شما حتی نسبت به احساسات خودتان در مسئله ازدواج و انتخاب این فرد خاص، آگاه باشید. گاهی این آگاهی در شما وجود دارد اما در طرف مقابل تان نه، و شاید خودش هم متوجه نیست که نسبت به انتخابش آگاهی ندارد، پس شاید لازم باشد که شما بتوانید او را به چالش بکشید تا بتوانید متوجه این مورد بشوید.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ضمیمه خانواده روزنامه اطلاعات، برای رسیدن به این نکته که میزان آگاهی شما و طرف مقابلتان در ازدواج، در چه سطحی است، باید بتوانید به این سوال جواب بدهید که: «شما و طرف مقابل تان، تا الان برای زندگی خود چه کار کرده اید و چگونه زندگی کرده اید؟» چون مطمئناً از این به بعد و در زندگی مشترک، هم شما و هم طرف مقابلتان، همین مسیر را طی خواهید کرد.
 
اگر طرف مقابلتان فردی وابسته، الکلی، وسواس و بی مسئولیت است، اگر خواسته های نابجا از والدین دارد، دوستانش را دور می زند، پول اولویت زندگی‌اش است، فردی عصبی است و خوبی های آدمها را با اولین چالش در روابطش، نادیده می‌گیرد، باید بدانید که در رابطه با شما هم در زندگی مشترک، همه این موارد را به صورت شدیدتر خواهد داشت.
 
می‌دانید چرا ؟! چون شما قرار است فرد اول زندگی او بشوید و بنابراین این فرد، با شما کمترین رودربایستی را در آینده نخواهد داشت. پس میزان هر رفتاری که تاکنون از این فرد شاهد بوده اید، با کنار رفتن پرده حجاب و رودربایستی، تشدید خواهد شد و این فرد عصبی تر، الکلی تر، وسواس تر و بی مسئولیت تر خواهد شد.
 
هیجانات دوران آشنایی، معمولاً جلوی دید آگاهانه شما را می گیرد و مطمئن باشید دیر یا زود این امر توی ذوق شما خواهد زد و آن وقت است که می فهمید چه کلاهی سرتان رفته!
 
هیچ وقت یادتان نرود که در اوایل آشنایی این مهم نیست که رفتار طرف مقابل با شما به چه شکل است، مهم این است که با چشم باز بتوانید ببینید که، طرف مقابل تان چه رفتاری با اطرافیانش دارد و هرگز تصور نکنید که شما همیشه برای او، با دیگران متفاوت خواهید بود. دیر و یا زود، شما هم به لیست افراد عادی تبدیل خواهید شد.
 
بخش دوم یک ازدواج آگاهانه، این است که من دقیقاً به چه دلیل وارد این رابطه می شوم؟! آیا از تنهایی می ترسم؟ چون هم سن و سالان من ازدواج کرده‌اند من هم باید ازدواج کنم؟ سنم بالا می رود؟ شرایطم در خانواده پدری خوب نیست و من باید زودتر ازدواج کنم؟ می خواهم به واسطه این ازدواج، فقط امنیت مالی به دست بیاورم؟ همه اینها آفت‌های یک ازدواج آگاهانه هستند.
 
هم شما و هم طرف مقابلتان، اگر مجردی خوبی ندارید، زندگی مشترک خوبی هم نخواهید داشت، چون هنوز یاد نگرفته اید چگونه احساس خوبی داشته باشید که حالا در بحث ازدواج بخواهید این حال خوب را با همسرتان به اشتراک بگذارید.
 
اگر طرف مقابل تان مجردی خوبی ندارد، اوضاع برای شما خطرناک تر هم می شود. زیرا احتمالاً شما نقش یک ناجی را به عهده خواهید گرفت و می خواهید او را نجات دهید، در حالی که در ازدواج، شما نمی توانید ناجی باشید، چون دیر یا زود احساس ناکامی و قربانی بودن می‌کنید.
 
پس تا اینجا سوالی که باید هم خودتان و هم طرف مقابل تان بتوانید به آن پاسخ دهید «چرایی ازدواج» است، اما باید مراقب خطاهای شناختی در تشخیص برخی مسائل باشید. یکی از خطاهای شناختی رایج، مخصوصاً زمانی که می‌خواهید برچسبی را به طرف مقابل تان بزنید، خطای «همه و هیچ» و یا «صفر و یک» است.
 
گاهی ممکن است که ما آدمها با دیدن یک بار عصبانیت فرد مقابل مان، برچسب عصبی بودن به او بزنیم و یا خودمان آنقدر وسواس فکری داریم، که کمترین رفتار فرد در جهت رعایت بهداشت فردی اش را دال بر وسواس بودن او بگذاریم. باید بدانیم که هر رفتار، برای اینکه نیاز به درمان و برطرف شدن داشته باشد، باید تقریباً به طور مداوم و با تعداد دفعات بالا، از فرد سر بزند تا بتوانیم بگوییم مثلاً او فردی عصبی، وسواس و یا پرخاشگر است.
 
متاسفانه چیزی که گاهی اتفاق می‌افتد این است که، ما دچار خطای شناختی همه و هیچ و یا صفر و صد می شویم. یعنی شاید طرف مقابلمان رفتاری را بروز می‌دهد که اگر خود ما هم در آن موقعیت خاص قرار داشتیم، با احتمال زیادی، همان رفتار را بروز می دادیم، اما در مورد طرف مقابلمان، این امر را فراموش می‌کنیم و با دیدن اولین نشانه، او را روی نقطه ی صد قضاوت می کنیم.
 
در حالی که رفتار انسان ها طیف گونه است و نمی تواند فقط روی دو نقطه صفر یا صد قرار بگیرد. گاهی یک رفتار روی نقطه ، گاهی و گاهی هم می تواند تعبیر و تفسیر شود و هر کدام از این نمره ها، تعبیر و تفسیر خودشان را دارند.
 
پس، در یک ازدواج آگاهانه به چند سوال باید بتوانید که پاسخ دهید: اول این که به چه دلیل من و طرف مقابلم می خواهیم ازدواج کنیم؟ و دومین سوال که از اهمیت ویژه‌ای نیز برخوردار است، این می باشد که من و طرف مقابلم تا به امروز چگونه زندگی کرده‌ایم و برای زندگی خود چه کارهایی انجام داده ایم؟
 
و در آخر مراقب خطاهای شناختی یا ذهنی، در تعبیر و تفسیر رفتارهای خود و طرف مقابل تان باشید تا بتوانید با دید واقع بینانه تر و آگاهانه تری دست به انتخاب بزنید.
 
 
مقالات دیگر:‌ سالن عقد شیک هفت تیر


:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: ۶ باغ ویلا و یک دفتر ثبت ازدواج در این شهرستان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های کرونایی بسته شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عادل مقدس رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان بیان کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان و بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا، باغ ویلا‌ها در شهرستان‌های قرمز اجازه فعالیت ندارند که در همین زمینه ۶ باغ ویلا به دلیل فعالیت غیرمجاز در تنگستان پلمب شدند.

او همچنین با اشاره به مهروموم شدن یک دفتر ثبت ازدواج در تنگستان، افزود: با توجه به تعطیلی ۱۰ روزه اصناف و وضعیت قرمز شهرستان از نظر شیوع کرونا، کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان تنگستان در بازدید‌های روزانه خود از صنوف، با مراجعه به دفتر ثبت ازدواج در یکی از مناطق تنگستان متوجه حضور تعداد زیادی از مردم در این دفتر شدند که با همکاری اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی شهرستان، با این واحد برخورد قانونی صورت گرفت.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک در سیدخندان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان ادامه داد: حضور دو عروس و داماد با اعضای خانواده خود به همراه مهمانان در این محیط سربسته از نکات جالب توجهی بود که نشان می‌داد، مردم باید با نگاهی عمیق‌تر به موضوع پیشگیری از کرونا نگاه کنند.

مقدس تاکید کرد: تجمعات، بستر ابتلا به کرونا را ایجاد می‌کند و خطر ابتلا به آن را افزایش می‌دهد بنابراین با استناد به این مهم، می‌توان دریافت که فعالیت این صنوف تا چه اندازه سلامت عمومی مردم را به مخاطره خواهد انداخت.

او ادامه داد: آنچه ما و جامعه را نگران و کارکنان بهداشت و درمان را خسته کرده، این است که چگونه عده‌ای با اینکه شرایط موجود را می‌بینند همچنان بنا ندارند از خواب بیدار شوند و همگام با دیگر افراد جامعه راه‌های انتقال بیماری را تا تأمین سلامت عمومی قطع کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان بیان داشت: مادامی که در کنار هم نباشیم و به موضوع مقابله با کرونا به عنوان یک مساله ملی که در ارتباط مستقیم با جان و مال مردم است نگاه نکنیم، عبور از معضل بیماری کرونا سخت و باید گفت ناممکن خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

وام ازدواج ‌چقدر از ‌جهیزیه ‌را پوشش می‌دهد؟

وام ازدواج امسال ۷۰میلیون تومان تعیین شده و اگر شرط سنی که در قانون بودجه آمده را داشته باشید، می‌توانید تا ۱۰۰میلیون تومان روی وام ازدواج حساب باز کنید. برای وام ازدواج ۱۰۰میلیونی خانم‌ها باید کمتر از ۲۳سال و آقایان کمتر از ۲۵سال سن داشته باشند. در غیر این صورت، چاره‌ای از اکتفا به وام ۷۰میلیونی نخواهید داشت. با چنین وامی احتمالا بتوان هزینه‌های خرید یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، مایکروویو، اجاق گاز، مبل، جاروبرقی و اتوبخار را پوشش داد.

 

به گزارش روزنامه هفت صبح، هرچند فهرست جهیزیه خیلی طولانی‌تر از این حرف‌هاست و به جز این موارد باید فکری به حال فرش، سرویس خواب، سرویس غذاخوری، وسایل آشپزخانه و همچنین دیگر لوازم برقی مثل ماشین ظرفشویی، آبمیوه‌گیری، سرخ‌کن، پلوپز و … کرد. با این حساب احتمالا بودجه خیلی بیشتری برای تهیه لیست کامل جهیزیه لازم باشد.

در این گزارش سعی کردیم هزینه اقلام اصلی که با بودجه ۷۰میلیونی می‌توان آن‌ها را خرید بررسی کنید. توجه داشته باشید که در هر کدام از موارد، قیمت‌های مدل‌های مختلف می‌تواند خیلی پایین‌تر یا خیلی بالاتر باشد و در اینجا هزینه معمول برای خرید یک محصول باکیفیت با حداقل بودجه را در نظر گرفته‌ایم.

 

۳۰میلیون تومان برای یخچال فریزر

اگر برای خرید جهیزیه اصرار زیادی روی یخچال فریزر‌های ساید‌بای‌ساید دارید، باید بگوییم ارزان‌ترین این مدل‌ها در بازار این روز‌ها حدود ۲۰میلیون تومان قیمت دارند. البته شاید نتوان روی آن‌ها حساب باز کرد چراکه صرفا از نظر ظاهری شبیه یخچال سایدبای‌ساید به نظر می‌رسند و در برخی مدل‌ها با باز کردن در یخچال متوجه می‌شوید با یک یخچال فریزر بالا و پایین روبه‌رو هستید که در‌های آن به شکل دیگری طراحی شده.

 

یخچال فریزر‌های سایدبای‌ساید در بازه قیمت ۲۰میلیونی حتی محفظه Fresh Box ندارند و برای یک لیوان آب مجبور خواهید شد در یخچال را باز کنید. یخچال‌فریزر‌هایی که امکانات معمول مدل‌های ساید‌بای‌ساید را داشته باشند، حداقل ۳۰میلیون تومان قیمت دارند. اشتباه نکنید؛ درباره برند‌های خارجی صحبت نمی‌کنیم.

 

بلکه خرید یخچال‌فریزر‌های ساید ایرانی در حال حاضر چنین بودجه‌ای لازم دارد. اگر به فکر صرفه‌جویی هستید، بهتر است به جای خرید یخچال فریزر ساید ۲۰میلیونی، سراغ یخچال‌فریزر‌های دوقلو بروید که در همین محدوده قیمت دارند. با این کار می‌توانید ۱۰میلیون تومانی که صرفه‌جویی شده را به خرید دیگر لوازم جهیزیه اختصاص دهید. هرچه باشد این هم از مزایای خرید اقتصادی است.

 

۱۱میلیون تومان برای ماشین لباسشویی

شاید بتوانید با بودجه هفت میلیونی ماشین لباسشویی بخرید، اما در این بازه قیمت گزینه‌هایتان محدود به لباسشویی‌های هفت کیلوگرمی برند‌های متفرقه است و احتمال دارد در همان سال‌های اول زندگی خرج دوباره برای ماشین لباسشویی روی دوشتان بگذارند. حداقل هزینه برای خرید یک ماشین لباسشویی هشت کیلوگرمی با امکانات معمول در بازار این روز‌ها حدود ۱۱یا ۱۲میلیون تومان است.

 

در چنین حالتی می‌توانید روی مدل‌های به‌روزتر با برنامه‌های شست‌وشوی متنوع بروید که امکاناتی مثل بخارشو، شست‌وشوی سریع و … دارند و تا حد زیادی انتظارتان از یک ماشین لباسشویی را برآورده می‌کنند. با چنین بودجه‌ای برند‌های ایرانی محصولات نسبتا خوبی روانه بازار کرده‌اند. البته هزینه خرید ماشین لباسشویی سقف مشخصی ندارد و قیمت لباسشویی‌های خارجی بعضا به بیش از ۳۰میلیون تومان می‌رسد. اگر بخواهید سراغ چنین گزینه‌هایی بروید حدود نصف وام ازدواج ۷۰میلیونی خرج ماشین لباسشویی می‌شود.

 

۱۲میلیون تومان برای مبل

حداقل هزینه برای خرید سرویس مبلمان رقمی حدود ۱۲ میلیون تومان است. با چنین بودجه‌ای می‌توانید مبل استیل هشت نفره بخرید. البته قیمت‌ها می‌تواند خیلی بیشتر از این حرف‌ها باشد. مبل‌هایی که با چوب مرغوب مثل راش و افرا ساخته شده و طراحی‌های لوکسی دارند بالای ۲۰میلیون تومان خرج روی دستتان خواهند گذاشت.

 

هرچند بعضا برای خرید جهیزیه روی مبل استیل تاکید می‌کنند، اما اگر زیاد اصراری به خرید مبل‌های کلاسیک ندارید، می‌توانید روی انواع مبل راحتی یا چستر هم حساب باز کنید. چراکه با بودجه ۱۲میلیونی شاید مجبور به خرید مبل‌های استیل با کیفیت پایین‌تر شوید، اما با همین بودجه گزینه‌های خوبی برای خرید مبل هفت نفره پیش رویتان خواهد بود.

 

هشت میلیون تومان برای مایکروویو

شاید باورنکنید، اما سخت‌ترین قسمت خرید جهیزیه، حتی سخت‌تر از اقلام مهمتر مثل یخچال فریزر و ماشین لباسشویی، خرید اجاق مایکروویو است. شاید برای دیگر لوازم آشپزخانه برند‌های ایرانی کلی حرف برای گفتن داشته باشند، اما آن‌ها ما را در خرید مایکروویو با برند‌های خارجی تنها گذاشته‌اند.

 

طوری که خرید یک اجاق مایکروویو با امکانات کامل ممکن است ۲۵میلیون تومان خرج روی دستتان بگذارد. برای اینکه مجبور نباشید لیست جهیزیه را بدون حضور اجاق مایکروویو ببندید، می‌توانید روی گزینه‌های هشت میلیونی حساب باز کنید. آن‌ها شاید برنامه‌های پخت کمتری داشته باشند، اما برای کار‌های معمول مثل گرم کردن غذا، پخت کیک و گریل کردن مواد غذایی می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد.

 

گزینه دیگر برای آن‌هایی که می‌خواهند خرید اقتصادی داشته باشند، اعتماد به آون توستر‌ها است. آن‌ها برنامه پخت ندارند و تنها می‌توان دما و زمان پخت را در آن‌ها تعیین کرد. شاید انتخاب سختی باشد، اما اعتماد کردن به آن‌ها تا حد زیادی هزینه‌هایتان را کاهش خواهد داد. طوری که با بودجه حدود دو میلیون تومان می‌توان بهترین آون توستر موجود در بازار را خرید.

 

سه میلیون تومان برای جاروبرقی

حداقل بودجه‌ای که می‌توانید با آن جاروبرقی بخرید، حدود دو میلیون تومان است. با چنین بودجه‌ای گزینه‌های اقتصادی با قدرت پایین و کیفیت نه‌چندان خوب پیش رویتان است، اما اگر حدود یک میلیون تومان به این رقم اضافه کنید، می‌توانید روی گزینه‌های بهتری حساب باز کنید. با سه میلیون تومان می‌توان جاروبرقی‌های باکیفیت ایرانی خرید که تا حد زیادی انتظاراتتان را از یک جاروبرقی خوب مثل لوله کنفی، قدرت مکش بالا و فیلتر خروجی، برآورده می‌کند و کاملا از پس تمیز کردن خانه‌تان برمی‌آید. جاروبرقی برند‌های خارجی بعضا بیشتر از شش میلیون تومان خرج روی دستتان می‌گذارند.

 

دو میلیون تومان برای اتو بخار

با هر بودجه‌ای که بخواهید می‌توانید اتو بخار بخرید. قیمت‌ها از ۳۰۰هزار تومان شروع می‌شود و به بالای شش میلیون تومان می‌رسد. همین مورد باعث شده موقع انتخاب اتو بخار دستتان باز باشد و گزینه‌های مختلفی پیش رو داشته باشید. اگر بخواهید یک اتو بخار اقتصادی با امکانات معمول مثل کفی سرامیکی، بخاردهی لحظه‌ای، سیستم قطع خودکار و ظاهر قابل قبول بخرید، احتمالا باید رقمی حدود یک تا دو میلیون تومان پول خرج کنید. با یک میلیون تومان برند‌های ایرانی پیش رویتان هستند و با هزینه بالاتر می‌توانید سراغ مدل‌های خارجی بروید. با این کار تا سال‌ها خیالتان بابت اتو بخار راحت خواهد بود.

 

چهار میلیون تومان برای اجاق گاز

احتمالا بهتر باشد خرید اجاق گاز را در آخرین اولویت فهرست جهیزیه بگذارید. چراکه در خرید اجاق گاز همه‌چیز به خانه‌ای که قرار است در آن زندگی‌تان را شروع کنید بستگی دارد. شاید خانه‌تان اجاق گاز صفحه‌ای داشته باشد و لازم باشد به کلی این یک قلم را از فهرست جهیزیه حذف کنید.

 

همچنین ممکن است جایی برای نصب اجاق گاز صفحه‌ای در آشپزخانه نداشته باشید و مجبور شوید سراغ مدل‌های فر دار بروید. قیمت اجاق‌گاز به قدری متنوع است که از یک میلیون تومان شروع می‌شود و در برخی موارد به بیش از ۳۰میلیون تومان می‌رسد. موارد مختلفی مثل تعداد شعله، جنس بدنه، ترموکوپل، فر و … می‌تواند روی قیمت اجاق گاز تاثیر بگذارد.

مقالات دیگر: سالن عقد شیک سهروردی

اگر بخواهید اجاق گاز صفحه‌ای بخرید، با بودجه چهار میلیونی بهترین گزینه‌ها پیش رویتان هستند که پنج شعله هستند و صفحه شیشه‌ای آن‌ها چشمتان را به خود خیره می‌کند. با همین بودجه چهار میلیونی می‌توانید سراغ ارزان‌ترین اجاق گاز‌های پنج شعله فردار هم بروید. اگر استفاده چندانی از فر اجاق گاز ندارید، گزینه دیگر اجاق‌های طرح فر هستند که بخش پایینی آن‌ها تنها محفظه‌ای برای نگهداری لوازم آشپزی خواهد بود. با هزینه یک تا دو میلیونی می‌توان اجاق‌های پنج شعله طرح فر خرید.

منبع: فرارو



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش «خلیج فارس»، یک متخصص مشاوره و روانشناس، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اگرچه انتظار می‌رود که با گذشت سال‌ها از زندگی مشترک، زوجین به درک متقابل و تفاهم نسبی برسند ولی بارها مشاهده می‌شود که مقایسه و انتظارات زیاده از حد توسط یکی از طرفین و یا گاهی هر دو طرف باعث می‌شود این زوج‌های میانسال درصدد طلاق و جدایی برآیند.

وی تصریح کرد: اهمیت دادن افراطی به ارضاء کامل نیازهای شخصی از یک سو و توجه به زندگی افراد مشهور به عنوان الگویی از یک زندگی پرزرق و برق و کامل از سوی دیگر، این پیام را با خود دارد که افراد در تمام اوقات زندگی زناشویی باید خوشحال و راضی باشند و اگر این انتظارات تحقق نیابد تصور بر این است که مشکلی در رابطه زناشویی وجود دارد.

این روانشناس با بیان اینکه رضایت از زندگی مشترک یک امر نسبی است؛ افزود: زندگی مملو از فراز و نشیب است و نمی‌توان از همسر خود توقع افراطی داشت. اغلب افراد میانسالی که تمایل به ترک زندگی دارند عمده دلیل درخواست طلاق را ناکافی بودن پاسخگویی همسر خود می‌دانند و انتظار دارند بعد از سال‌ها زندگی اکنون در اوج لذت و کامیابی باشند در حالی که این یک توقع و انتظار افراطی است.

داودوندی گفت: اگر در زندگی زناشویی همه‌چیز، شما و نیازهای شما باشد، ازدواج و زندگی خانوادگی بیش از چندین سال تداوم نخواهد داشت. بطور مثال برخی از مردانی که فقط به آسایش و نیازهای خود می‌اندیشند بر این باورند که همسر آنان باید همیشه شاد و کامل باشد و پذیرای آثار گذشت زمان در همسر خود نبوده و مهم‌تر آنکه تأثیر گذشت زمان بر ظاهر خود را نیز نمی‌بینند. آنان بر این باورند که با یک همسر جوان‌تر می‌توانند به شکل بهتری به دنبال شور و هیجان، تازگی و گرفتن تحسین باشند که این نگرش و رفتار غیر طبیعی است و باید کنترل شود.

این مشاور خانواده ادامه داد: طلاق در میانسالی هر چند با تصور رهایی از سال‌ها درد، رنج و تنهایی انجام می‌شود، اما حقیقت بسیار متفاوت است، این افراد اغلب بعد از طلاق دچار مشکلات عمیق روحی و روانی می‌شوند. از دست دادن خانواده با فرزندان نوجوان و حتی بزرگسال، تغییر نگرش اطرافیان و خویشاوندان، این افراد را دچار چالش‌های بعدی نظیر انزوا و اضطراب می‌کند.

وی ابراز کرد: تحقیقات نشان می‌دهند که افزایش علائم افسردگی از عوارض این اتفاق است. برای مشاوران دیدن افراد میانسالی که پس از طلاق دچار اضطراب، استرس مزمن یا افسردگی شده اند چیز عجیبی نیست. در بسیاری از افراد طلاق می‌تواند موجب بروز علائمی مانند کابوس یا به یاد آوردن حوادث تلخ گذشته به طور مکرر شود، که البته نمی‌توان از آن به سادگی گذشت.

داودوندی خاطرنشان کرد: از ابتدای ازدواج و به هر میزان که از زمان ازدواج می‌گذرد زن و شوهر باید تلاش کنند که انتقادگری، تحقیر و توهین به همسر را در زندگی زناشویی وارد نکنند و یا تلاش در حذف آن نمایند تا در طول زمان علاقه و احساس مثبت در آنها کم رنگ تر نشود. یکی از الزامات روابط مطلوب زناشویی، داشتن تفریحات مشترک و مورد علاقه طرفین است؛ ورزش‌ها و بازی‌های رقابتی، سفرهای تفریحی، یادگیری هنرهای دستی، نقاشی و…، از اموری هستند که دقایق و خاطرات خوشی را خلق می‌کنند و سبب می‌گردند زوجین صمیمیت و روابط دوستانه خود را ارتقا دهند.

مقالات بیشتر:مرکز مشاوره سیدخندان



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()