نوشته شده توسط : onlinetabliq

یک مرکز فیزیوتراپی مناسب چه درمان هایی انجام می دهد؟

فیزیوتراپی در پاسداران

جوان آنلاین

رپورتاژ آگهی/ اگر تصادف کرده باشید یا در ورزش آسیب دیده باشید احتمالا از کمک فیزیوتراپ برای برگشتن به حالت نرمال استفاده کرده اید. از خدمات فیزیوتراپی برای بیمارانی که دچار قطع عضو، آرتریت، کشیدگی (بخصوص ستون فقرات) یا جراحی های مختلف داشته باشند هم استفاده می‌ شود. فیزیوتراپی با اجرای فرایندهای درمانی مختلفی که برای هر بیمار براساس نیازهایش تعیین می‌شود، حرکات و زندگی بیمار را ساده تر می‌کند. اگر می خواهید دستیار فیزیوتراپ شوید، می توانید بعضی از رایج ترین موارد استفاده شده در جلسات درمان و مزایای هر روش را در اینجا ببینید.


تمرین بازه حرکتی (ROM)
اگرچه به بیمار توصیه می‌شود که در مراحل اولیه ریکاوری شکستگی استخوان یا جراحی استراحت کند، اما طولانی شدن فرایند بی حرکتی بیمار می تواند دوره درمان را طولانی کرده و یا جلوی آن را بگیرد. متخصص فیزیوتراپ به همین دلیل از یک سری حرکات ورزشی برای بهبود بازه حرکتی، استفاده از مفصل و بهبود جریان خون استفاده می‌کند.

حرکت دادن مفاصل و عضلات مشکل دار از آتروفی عضلات و مشکلاتی که در نتیجه آن رخ می دهد، جلوگیری می‌کند. تمرینات ROM فیزیوتراپی برای درمان مشکلات شانه، در رفتگی دست، فتق دیسک و... بسیار مناسب می باشد و طی تحقیقاتی که در سال 93 انجام شد، حدود 50 نفر از افرادی که دچار شسکتگی استخوان شانه و آرنج بودند، توانستند توسط تمرینات ROM فیزیوتراپی، توانایی خود را مانند قبل به دست بیاورند.

حرکت دادن به بافت نرم
یک مرکز فیزیوتراپی مناسب چه درمان هایی انجام می دهد؟

ماساژدرمانی یا حرکت دادن بافت نرم به شل شدن عضلات بیماران و کاهش تورم در نقاط خاصی از بدن کمک کرده و همین موضوع آن را تبدیل به یک گزینه درمانی عالی برای کاهش درد ناشی از آسیب دیدگی ورزشی تبدیل کرده است و علاوه بر این می تواند از عامل های موثر در به وجود آمدن خار پاشنه، مشکلات فتق دیسک گردنی، عوامل ایجاد کننده سیاتیک و... جلوگیری نماید. زیرا ماساژ بافت نرم به بهبود گردش خون و جریان لنفاوری و کاهش تورم بافت نرم اطراف مفاصل ملتهب کمک می ‌کند.

برق درمانی
یک مرکز فیزیوتراپی مناسب چه درمان هایی انجام می دهد؟

برق درمانی یک روش جدیدتر است که یک روش فیزیوتراپی انرژی مبنا است. تحریک الکتریکی در این روش از طریق نصب الکترودهایی بر روی پوست انجام می‌شود. الکترودها منجر به کوتاه شدن و جلوگیری از آتروفی عضلات می‌شود – که بهترین شکل استفاده از آن در بیماران دارای معلولیت یا کاهش شدید بازه حرکتی است. از برق درمانی به همراه لیزر درمانی یا درمان به وسیله اولتراسوند نیز می توان استفاده کرد.

سرما/گرما درمانی
یک مشکل مشترک بین کسانی که زیاد پشت میز می نشینند و ورزشکاران حرفه ای، درد و خشکی عضلات است. از گرما یا سرما درمانی می توان در نقاطی از بدن بیمارانی استفاده کرد که درگیر گرفتگی عضلانی هستند. گرمادرمانی حتی شامل استفاده از بسته های داغ یا حتی پارافین جامد نیز می‌شود؛ سرما درمانی هم شامل استفاده از یک بسته یخ یا ماساژ یخ می‌شود.

روش نوار کینزیو
هر کسی که در حال تحصیل برای تبدیل شدن به یک کمک فیزیوتراپ باشد با نوارهای رنگی نئونی که گاهی در بیماران استفاده می‌شود، آشنا است. نوار کینزیو را برای ثابت سازی مفاصل و عضلات در حین درمان می توان مستقیما روی پوست چسباند. بعلاوه انعطاف این نوار یعنی اختلالی در حرکات ورزشی بازه حرکتی ایجاد نمی شود و آن را تبدیل به ابزاری عالی در عضلاتی می کند که تحت خمش یا کشش قرار می گیرند.

درمان به وسیله اولتراسوند
اگرچه معمولا از اولتراسوند در فیزیوتراپی استفاده نمی شود اما پزشکان در سالهای اخیر به صورت روزافزون از امواج صوتی برای درمان آسیب دیدگی های بدن استفاده کرده اند. در این روش از امواج صوتی اولتراسوند برای هدفگیری بافتهای آسیب دیده استفاده می‌شود که توسط رباطها، تاندون ها و فاشیا جذب می‌شود. از این روش می توان در بیمارانی استفاده شود که از التهاب مفصلی، التهاب تاندونی و کشیدگی عضلانی رنج می برند.

توانبخشی بعد از جراحی
متخصص فیزیوتراپ از روشهای درمانی مختص بیمار برای کمک به حذف درد استفاده می‌کند و مطمئن می‌شود که بیمار در آینده با بازگشت درد مواجه نشود. فیزیوتراپ با افزایش انعطاف بدن بیمار از بروز آسیب دیدگی های جدی جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از کمکهایی که فیزیوتراپ به بیمار می‌کند، کاهش درد بعد از جراحی است. جراحی ها گاها با دردهای شدیدی همراه می شوند که به شکلهای مختلفی بدن را تحت تاثیر قرار می دهند.

فیزیوتراپ ها به بیماران کمک می کنند تا بتوانند با درد بعد از جراحی کنار آمده و فرایند ریکاوری ساده تری داشته باشند. این موضوع به خصوص برای کسانی مفیدتر است که با آسیب دیدگی ورزشی مواجه شده اند. فیزیوتراپ قبل از انجام جراحی با تمرکز برای تمرینات تقویتی و کاهش آسیب ها باعث می شوند که بیمار دوره ریکاوری ساده تری را بگذارند.

چطوری یک متخصص فیزیوتراپ خوب پیدا کنم؟
پزشکی که شما را تشویق به مراجعه به فیزیوتراپ کرده، بهترین مرجع برای معرفی نزدیکترین فیزیوتراپ است. او احتمالا به شما چند اسم می دهد و باید برای مشورت و بررسی اقدامات مورد نیاز برای مشکلتان به آنها مراجعه کنید.

فیزیوتراپی که قرار است شما را درمان کند باید با پزشک مشاورتان آشنا باشد تا در صورت نیاز بتوانند درباره دوره درمانتان صحبت کنند.

بهتر است از بین فیزیوتراپ های یک کلینیک فیزیوتراپی یک نفر را انتخاب کنید تا بتوانند در صورت نیاز درباره مشکل و ناراحتی هایتان باهم مشورت کنند. کلینیک فیزیوتراپی از سوی دیگر به دلیل رقابت موجود بین متخصص های مختلف باعث ارتقای سطح پزشکان و سود بردن بیماران می‌شود.

باید ببینید که مرکز فیزیوتراپی مد نظرتان همه تجهیزات مورد نیاز برای درمان مشکلتان را دارد و اینکه آیا متخصصان خوبی در گروه پزشکان خود دارند یا خیر.

پزشک معالج دوستتان و پیشنهاد افراد حاضر در کلینیک هم یک منبع دیگر برای پیدا کردن بهترین فیزیوتراپ است و البته باید اعتبار و شهرت خود کلینیک را نیز ارزیابی کنید.

البته همانطور که گفته شد، فیزیوتراپی یک درمان کاملا شخصی است و نیازهای یک ورزشکار و بیماری که سکته کرده یکی نیستند.

همیشه چک کنید که آیا فیزیوتراپتان آدم مثبت نگری هست و اینکه در طول درمان شما را تشویق می‌کند یا نه، چرا که کمی تشویق و ترغیب در کنار درمان، معجزه می‌کند.

فرد باید بداند که فیزیوتراپی به زمان نیاز دارد و باید ببینید که فیزیوتراپ چقدر می تواند برایتان وقت بگذارد. این کار را زمانی که به مطب یا کلینیک مراجعه می کنید و در برخورد با بیماران دیگر می توانید ببینید.

فیزیوتراپ باید حداقل جلسات 35 تا 40 دقیقه ای برای بیمارش در نظر بگیرد.

بعلاوه با توجه به زمان بر بودن درمان فیزیوتراپی باید حواستان باشد که هزینه هر جلسه فیزیوتراپی خیلی زیاد نباشد.

هزینه خیلی بالای یک فیزیوتراپ همیشه به معنی عالی بودن او نیست و برای اینکه بتوانید راه بروید، نباید کمرتان زیر بار هزینه ها بشکند.

بیمار همچنین باید تمیزی مطب یا کلینیک را نیز بررسی کند: بهداشت محیط و حفظ حریم شخصی، دو مورد از ملزومات کلینیک فیزیوتراپی باشد و خود فیزیوتراپ هم باید موثرترین و بهترین آموزش ها را برای کارش دیده باشد.

قالیشویی نارمک

 

 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

یک روانشناس بالینی:

تغییرات جسمی و روانی، یکی از دلایل افزایش استرس و اضطراب در نوجوان است

روانشناس مرزداران

هانیه زراعت‌کار: نوشتن و یاداشت کردن عواملی که باعث خشم و ناراحتی ما می‌شود در برگه و پاره کردن آن می‌تواند یکی از روش‌های موثر در تخلیه خشم و استرس باشد‌


آموزش و پرورش منطقه ۱۴
تهران (پانا) - یک روانشناس بالینی، نوجوانی را پلی بین کودکی و بزرگسالی دانست که تغییرات ناگهانی جسمی و روانی در این دوره، موجب افزایش استرس و اضطراب در نوجوان می‌شود. وی همچنین در این ماراتن، بر نقش والدین به عنوان شاه‌راهی برای حل بحران‌های روانشناختی، تأکید کرد.

هانیه زراعت کار، روانشناس بالینی، با بیان اینکه نوجوانی یکی از مهم‌ترین مراحلی است که در زندگی نوجوان اتفاق می‌افتد و مدیریت استرس در نوجوانان، مانع از بروز مشکل در روابط اجتماعی می‌شود، در گفت‌وگو با پانا گفت: «هیجان در نوجوانی حسی است که نسبت به دوره‌های کودکی بیشتر است و یکی از دلایل آن تغییرات هورمونی است و برخی از نوجوانان این دوره را سخت می‌پذیرند و برخی دیگر به طور منطقی با آن رفتار می‌کنند. دوره نوجوانی دوره ای است که از آن با عنوان دوره طوفان، فشار، دوره تغییرات خیلی شدید و سخت یاد می شود. از آنجا که هر تغییری حتی در زندگی ما افراد بزرگسال نیز استرس زاست، تغییرات در دوره نوجوانی نیز با اضطراب و استرس زیادی همراه است. تغییراتی که در جسم، بلوغ، مسائل فکری و جسمی، تغییرات روانی و خلق و خو و تغییراتی که در مغز نوجوان ایجاد می شود، نقش او را به عنوان یک فرزند، انسان و یک شهروند در جامعه مشخص می کند.»

وی با بیان اینکه آگاهی و شناخت والدین از دوره نوجوانی، در مدیریت استرس و اضطراب نوجوان در دوره بلوغ بسیار مؤثر است، گفت: «اولین و مهمترین عامل استرس و اضطراب شدید نوجوان در دوره بلوغ، به تغییرات شدید مغزی نوجوانان در این دوره مرتبط است. به طوری که حتی مدارهای مرتبط با استرس، که اصطلاحاتا HPA نام دارند، دچار تغییرات زیادی می شوند. در دوره نوجوانی تصمیمات ناگهانی توسط نوجوان زیاد گرفته می شود. تصمیماتی که به جای اینکه منطقی باشند، رنگ و بوی هیجانی و تکانشی دارند. این به خاطر تغییرات مغزی است که در مغز نوجوان اتفاق می افتد. در این دوران نواحی مرتبط با تصمیم های هیجانی و تغییرات مغزی بیشتر از نواحی منطقی یا تصمیمات بخردانه فعال هستند.»

زراعت‌کار یکی از شاخصه‌های دوره نوجوانی را تصمیم‌گیری ناگهانی، بدون فکر و تعلل برشمرد و خاطرنشان کرد: «در دوره نوجوانی سؤالات فلسفی و هویتی زیادی از سوی نوجوان مطرح می شود که از مهم ترین شاخصه های این دوران برشمرده می شود. پرسش هایی که مرتبط با هویت فردی نوجوان است و موضوعاتی را از قبیل رسالت خلقت و نقش نوجوان در جامعه، چگونگی شکوفایی استعداد و پیش بینی موقعیت های شغلی آینده آنان را شامل می شود که در دوره نوجوانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همه این عوامل بر استرس نوجوان اثرگذار هستند. این قبیل استرس ها در یک نوجوان سالم رخ می دهد‌ و استرسی که توسط نوجوان تجربه می شود، استرسی طبیعی است. اما گاهی اوقات استرسی که کودکان و نوجوانان تجربه می کنند، استرسی غیرطبیعی است که می تواند منجر به افت تحصیلی نوجوان شود. به عبارت دیگر، ذهن نوجوان به قدری درگیر مسائل خاص دوره نوجوانی می شود که تمرکز او را از بین می برد و منجر به افت تحصیلی وی می شود. اگر نوجوان مدت زمان زیادی را درگیر استرس غیرطبیعی باشد، این استرس به مرور تبدیل به اختلالات اضطرابی می شود و در صورتی که درمان نشود، این اختلال منجر به افسردگی نوجوان می شود.»

این روانشناس بالینی عنوان کرد: «جدا از بحث افسردگی‌هایی که به عنوان یک اختلال شناخته می‌شوند، اگر اختلال اضطرابی درمان نشود، می تواند منجر به یأس و ناامیدی شود و انگیزه نوجوان را برای درس خواندن کاهش دهد، به طوری که ما شاهد افت تحصیلی دانش آموزان باشیم. این نوع اضطراب، اضطرابی طبیعی نیست و افراد می بایست برای درمان، نزد متخصص روانشناسی بالینی و روانپزشک متخصص بروند.»

وی در خصوص عوامل افزایش استرس نوجوانان عنوان کرد: «گاهی مسائلی از قبیل کمال گرایی و انتظارتی دور از انتظار والدین از فرزندان، استرس نوجوانان را تشدید می کند و فشار زیادی برای درس خواندن به آنها وارد می کند. جدا از سخت‌گیری‌های والدین در بحث درس خواندن، کنترل‌گری زیاد والدین بر نوجوانان و تصمیم‌گیری والدین به جای فرزندانشان در موضوعات تحصیلی و شغلی منجر به افزایش و تشدید استرس نوجوانان می‌شود و حس بی کفایتی در امر تصمیم‌گیری را به آنها تزریق می کند. یکی از شکایت‌های رایج نوجوانان از والدین، ‌برخورد کودکانه والدین با آنهاست. به نوعی نوجوانان از برخورد کودک‌گونه والدین با آنها راضی نیستند و حس استقلال‌طلبی را به آنها تزریق نمی کنند. برخی از والدین، رفتار خود را با نوجوانان از مسیر کودکی تغییر نمی دهند و همان گونه که در کودکی با آنان رفتار می کردند، برخورد می کنند و این اشتباه بزرگی است. ما از سمت والدین در جلسات روان درمانی شاهد هستیم که والدین، این برخورد اشتباه را با نوجوان خود دارند و خودشان را با تغییرات نوجوانی منطبق نمی‌کنند. در این راستا آگاهی و شناخت والدین با تغییرات دوره نوجوانی بسیار راه‌گشاست.»

زراعت کار در سخنانش خطاب به والدین، بیان کرد: «نوجوانی، پلی از کودکی به بزرگسالی است و رفتار والدین نیز باید متناسب با این تغییرات، تغییر کند و همانند یک کودک با نوجوان خویش برخورد نکنند و به استقلال طلبی نوجوانان که یکی از ویژگی‌ های اصلی این دوران است، احترام بگذارند. نوجوانان در این سنین، به شدت استقلال طلب می شوند و تمایل به تصمیم گیری مستقل دارند. نوجوانان در سنین نوجوانی، گرایش زیادی به هم سن و سالان پیدا می کنند و این یک ویژگی طبیعی است که ما در دوران نوجوانی شاهد آن هستیم. علاوه بر این، تمایل نوجوانان در این سنین به پر کردن اوقات فراغت با هم سن سالان بیش از خانواده است. خانواده، در مدیریت استرس نوجوان نقش اساسی و مهمی دارد. این موارد از جمله ویژگی های خاص دوران نوجوانی محسوب می شوند که باید به عنوان یک والد، معلم و یا هر کسی که با نوجوان به هر نحوی ارتباط دارد، از آن آگاه باشیم.»

وی با اشاره به اینکه کنترل اضطراب یا کنترل استرس واژه صحیحی نیست، چون همه ما دچار استرس می شویم و نمی توانیم اضطراب را کنترل کنیم بلکه به جای کنترل باید آن را مدیریت کنیم، اذعان کرد: «هر چه قدر رابطه بین والدین و نوجوان، رابطه صمیمانه‌تری باشد و والدین بدون قضاوت و برچسب زدن به نوجوان، همدلانه آغوش خود را برای صحبت با آنان باز کنند، نوجوان احساس امنیت می کند. والدین برای نوجوان به عنوان یک پناهگاه و مأمن شناخته می شود و نقش مهمی در مدیریت استرس نوجوان ایفا خواهند کرد.»

این روانشناس بالینی در خصوص تأثیر آگاهی‌بخشی والدین درباره چگونگی کمک به نوجوان در دوران بلوغ گفت: «آگاهی بخشی درباره مسائل جسمی، تغییرات بلوغ و جنسی، از طریق والد هم جنس به شدت در این دوران توصیه می شود. این مسئله موجب شناخت بیشتر و مقابله آگاهانه نوجوان از تغییرات بلوغ، تغییرات جنسی و حتی روانی می شود. گوش فرا دادن والدین به سخنان نوجوانشان بدون قضاوت و بدون برچسب زدن از این طریق به کار بردن صفات منفی در وصف ویژگی های نوجوان، باعث صمیمیت بیشتر والد و نوجوان می شود. بازگویی عقاید و بینش های نوجوانان و بیان منطقی ناراحتی ها و افکارشان در جمع های خانوادگی بسیار مهم است و در مدیریت استرس آنان تأثیر بسزایی دارد. والدین می بایست ظرفیت خود را از شنیدن هیجانات و افکار بدون فیلتر و سانسور نوجوان بالا ببرند. رفتار والدین بایستی نیازهای نوجوانان را تأمین کند. احترام والدین به نوجوانان، عشق ورزی به نوجوان که از طریق احترام مستقیم بر حسب نوجوانان مختلف فرق دارد، موجب آمادگی نوجوان برای عبور از دوران پرخطر نوجوانی و ورود به دوران بزرگسالی می شود.»

وی در تکمیل صحبت هایش ادامه داد: «والدین باید با فرزندان خود مهربان باشند. به هیچ عنوان کودکان و نوجوانان خود را به خاطر عدم یادگیری سرزنش نکنند بلکه گفتگوی آزاد داشته باشند. درباره موضوعی که باعث استرس شده صحبت کنند با دلگرمی دادن به کودک و بدون واکنش منفی، نگرانی هایش را رفع کنند.»

زراعت کار درباره چگونگی مهارت اضطراب در دوره نوجوانی اظهار کرد: «باید بحران اضطراب را از طرق مختلفی مدیریت کرد. مدیریت بحران شامل کنترل اضطراب برای حل مشکل، بررسی مساله از ابعاد و زوایای مختلف و پیدا کردن راه حل مساله بدون اضطراب است. با استفاده از تفریحات سالم می توان انگیزه، شور و نشاط در دانش آموزان ایجاد کرد. همچنین داشتن رژیم غذایی سالم، فراهم کردن اردو، تشویق به انجام فعالیت های ورزشی از جمله تمرین های تنفسی، مدیتیشن، مطالعه و یادگیری در زمینه های مورد علاقه با کمک کارها و فعالیت های خلاقانه در کلاس که باعث می شود عزت نفس در بچه ها تقویت شود و تجربه شیرینی از کلاس به یادگار بماند. همچنین باعث کاهش اضطراب و استرس در بین دانش آموزان و از بین رفتن احساس شدید تنهایی در آنها شود.»

وی در ادامه کاهش استرس و افزایش انرژی نوجوانان تصریح کرد: «نوشتن و یاداشت کردن عواملی که باعث خشم و ناراحتی ما می‌شود در برگه و پاره کردن آن می‌تواند یکی از روش‌های موثر در تخلیه خشم و استرس باشد‌. قدم زدن و دویدن‌های روزانه باعث برطرف شدن تنش و اضطراب می‌شود. علاوه بر این موارد استحمام روزانه، ورزش کردن و تحرکات بدنی و جنب و جوش سبب کاهش ترشح هورمون اضطراب در بدن می‌شود. محبت کردن و عشق ورزیدن به خانواده، اقوام، دوست و همکار مهربان بودن با خود و دیگران دیگر راهکارهای کاهش اضطراب و افزایش انرژی است. دوست بودن و ارتباط گرفتن با طبیعت، گل و گیاه؛ گوش دادن به موسیقی آرام بخش و مورد علاقه، ماساژ بدن، خندیدن از ته دل، مراقبه و دعا و ورزش یوگا نیز از دیگر پیشنهادات برای کاهش استرس و اضطراب و افزایش انرژی است.»

زراعت کار در آخر خطاب به نوجوانان با استرس بالا تاکید کرد: «همانقدر که به دست آوردهای زندگی اهمیت می دهیم، باید برای ذهن و جسم خودمان هم ارزش قائل شویم. در هر صورت همه این دستآوردها به کمک ذهن و بدن ما حاصل شده است. وجود شما از دستآوردهایتان فراتر است و شما با آنها توصیف نمی شوید. به هم ریختگی ذهنی بیش از حد می تواند تأثیر منفی بر زندگی شما به شکل اضطراب، اختلال خواب و احساس غرق شدن داشته باشد. استفاده از تکنیک های موجود در این صفحه به شما کمک می کند تا ذهن و زندگی خود را از نگرانی ها و افکار غیرضروری و ناخواسته خالی کنید، کاهش استرس را تجربه کنید و حس آرامش روانی را بازیابی کنید.»

قالیشویی استاد حسن بنا

 

 



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شفقنامعاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص کنکور سال ۱۴۰۲ گفت: کنکور سال ۱۴۰۲ بدین شکل خواهد بود که سوابق تحصیلی به میزان ۴۰ درصد در قبولی تأثیر قطعی دارد.

وی با بیان اینکه سوابق تحصیلی، تمام مواد آزمون امتحانی پایه دوازدهم را شامل می‌شود، افزود: پس سال ۱۴۰۲ مواد آزمون امتحانی پایه دوازدهم به صورت کتبی و کشوری برگزار می‌شود و معیار و ملاک در واقع ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد آزمون اختصاصی خواهد بود.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: سال ۱۴۰۳ در واقع مجدد، آزمون سراسری فقط برای پایه دوازدهم برگزار می‌شود و به جای ۴۰ درصد قطعی ۵۰ درصد قطعی خواهد بود.

وی افزود: سال ۱۴۰۴، آزمون پایه دوازدهم و یازدهم به‌صورت سراسری و با تأثیر ۶۰ درصد برگزار خواهد شد و سال بعدی پایه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ با تأثیر ۶۰ درصد قطعی خواهد بود.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج شیک غرب تهران

برزویی توضیح داد: یعنی نمرات آزمون‌های هماهنگ کشوری، دو سال پی‌درپی فقط پایه دوازدهم خواهد بود و سال بعد از آن پایه یازدهم به آن اضافه می‌شود و سال بعد از آن پایه دهم به آن اضافه می‌شود.

پیش بینی شورای سنجش و پذیرش درباره کسانی که سوابق ندارند

وی ادامه داد: یکسری از افراد مانند کسانی که در رشته هنر هستند و یا قصد دارند در رشته زبان خارجه شرکت کنند و آن‌هایی که رشته کار و دانش و فنی‌حرفه‌ای هستند، ممکن است سوابق تحصیلی نداشته باشند برای هریک از این افراد شورای سنجش و پذیرش پیش بینی لازم را انجام داده است که چگونه عمل کنند.

وی افزود: یک عده‌ای ممکن است به هر دلیلی قبلاً سوابق داشتند ولی به آن اهمیت نداده‌اند، این مورد هم باز پیش‌بینی‌شده که بتوانند ترمیم سابقه تحصیلی خود را انجام بدهند.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی یاد آور شد: یعنی آموزش‌وپرورش این پیش‌بینی را انجام داده تا داوطلبان بتوانند زمانی را برای این کار اختصاص دهند تا ترمیم یک بار، دو بار و تعدادی که شورای سنجش و پذیرش آن را تأیید خواهد کرد، انجام شود.

برزویی افزود: یکی از دغدغه‌هایی که این روزها خیلی مطرح است، دروس عمومی بوده، این خیلی مهم است که همه بدانند که نه‌تنها در این مصوبه جایگاه دروس عمومی کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش نیز یافته است.

وی ادامه داد: در کنکور ما کسانی را داریم که در درس عربی و دینی بالاترین رتبه را اتخاذ می‌کنند اما هیچکدام نمی‌توانند دو کلمه عربی بخوانند چرا که فقط در دروس عمومی مهارت‌های تست زنی را یاد گرفته‌اند.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: لذا جایگاه دروس عمومی نه‌تنها کاهش نیافته‌است، بلکه جایگاه آن رفیع‌تر و جدی‌تر شده‌است، این فضاسازی‌ها که انجام می‌شود، بیشتر توسط ذی‌نفعان کنکوری صورت می‌گیرد که از این کسب‌وکار ممکن است مقداری عقب بمانند، بنابراین این فضا را درست کرده‌اند که دروس عمومی آسیب‌دیده است.

 

وی یاد آور شد: درحالی‌که یکی از مهمترین بحث‌ها ما این است که دروس عمومی آسیب نبیند، و از همه مهم‌تر بحث ساعت‌های تربیتی آموزش‌وپرورش است، نظام فعلی آموزش‌وپرورش هیچ نقشی بر روی دانش‌آموز به‌ویژه در سه سال آخر ندارد

برزویی ادامه داد: درحالی‌که با این مدل، آموزش‌وپرورش می‌تواند نظام‌های تربیتی، بحث‌های فرهنگی و همه را پیاده و اجرا کند و من یقین دارم که این مصوبه به نفع عدالت آموزشی، به نفع ساعت‌های تربیتی، به نفع دروس عمومی، به نفع استرس و دغدغه خانواده و دانش‌آموزان است و یقین دارم که ان‌شاءالله در آینده نقش بهتری داشته باشد.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که یک انتقادی که به این موضوع مطرح است این بوده که گفته می‌شود فقط دانش آموزانی که معدل‌های نوزده و بیست دارند می‌توانند در رشته‌های دندان‌پزشکی و پزشکی شرکت کنند این موضوع درست است یا خیر افزود: این گونه نیست، عرض کردم ما همه مقایسه‌ها را با وضع فعلی انجام می‌دهیم، امتحانات آموزش‌وپرورش متفاوت خواهد بود، امتحانات بین صفر تا صد خواهد بود، واریانس بیشتر خواهد شد آزمون‌ها دقیق‌تر شده و همه این‌ها معنی‌دار خواهد شد. یقین بدانید به نفع دانش‌آموزان خواهد بود.

وی در مورد این‌که چه زمانی این مصوبه ابلاغ می‌شود گفت: ان‌شاءالله منتظر هستیم که رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کند.

مقالات دیگر:مرکز مشاوره ونک



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سالن عقد و محضر عقد را چطور انتخاب کنیم؟

سالن عقد شیک پونک

 

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
روز عقد و نامزدی یکی از مهم‌ترین و البته رویایی‌ترین روزهای زندگی هر فردی است. زوج‌های مختلف دوست دارند این روز را در کنار شریک زندگی خود و میهمانانی که در شادی آن‌ها حضور یافته‌اند، به بهترین و خاص‌ترین شکل رقم بزنند. به همین دلیل برای رسیدن چنین روزی استرس‌ها و دغدغه‌های بسیاری دارند.‌ یکی از دغدغه‌های مهم این زوج‌ها انتخاب بهترین سالن عقد و دفتر ازدواج است. شاید دلیل استرس آن‌ها در انتخاب سالن و محضر عقد، عدم آشنایی با معیارهای مهم در رزرو چنین مکان‌هایی برای برگزاری مراسم است. هرچند داشتن کمی استرس برای انتخاب و رزرو سالن عقد و تدارک تشریفات آن طبیعی است اما جای نگرانی نیست چون می‌توان با کمی دقت و توجه و البته با صبر و حوصله به انتخاب ایده‌آلی در سالن و محضر عقد رسید.

سوال های زشت مهران مدیری از بازیگر معروف | حرف های مهران مدیری برنامه دورهمی را بهم ریخت
سوال های زشت مهران مدیری از بازیگر معروف | حرف های مهران مدیری برنامه دورهمی را بهم ریخت
زندگی آپارتمان‌نشینی در حال حاضر به دلیل مشکلاتی از قبیل کمبود فضای کافی و رعایت حقوق همسایه‌ها امکان برگذاری مراسمات بزرگ را از خانواده‌ها گرفته است. به همین خاطر بیشتر مراسم از قبیل مراسم عقد در سالن‌های مخصوصی تحت عنوان سالن عقد برگزار می‌شود. از آنجا که عقد زوجین اولین مراسم رسمی آن‌ها برای شروع زندگی مشترک است، قطعا بزرگترهای خانواده و فامیل نیز در مراسم عقد حضور دارند. به همین خاطر مهمانی جنبه رسمی بودن به خود می‌گیرد. از این رو مراسم عقد باید در یک فضای مناسب با شأن مهمان‌ها و جو مهمانی برگزار شود. برای برپایی یک مراسم ایده‌آل زوجین باید از قبل برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. آنها باید سر فرصت و با حوصله به دنبال سالنی باشند که ضمن برخورداری از فضای شیک و مجلل از قیمت مناسبی برخوردار باشد. برای این منظور زوجها می‌توانند به سراغ مراجع خدمات عروسی بروند و در انتخاب بهترین سالن عقد از تجربه و خدمات آن‌ها استفاده کنند. به هر حال کسب تجربه به هر طریقی در این زمینه کارساز خواهد بود.

نکات مهم در انتخاب سالن عقد و محضر


اگر در کنار تمام تجربه‌هایی که برای پیدا کردن بهترین سالن عقد استفاده می‌کنید، به نکاتی که در زیر شرح می‌دهیم، توجه کنید قطعا می‌توانید روز عقد خود را به خاص‌ترین روز زندگی‌تان تبدیل کنید.

سفره عقد: سفره عقد در دفتر ازدواج در مرکز توجه همگان قرار دارد. ضمن این که شما باید خاص‌ترین عکس‌ها را در این قسمت از سالن ثبت کنید. بنابراین المان‌های تشکیل‌دهنده سفره عقد و نوع چیدمان و ترکیب آن‌ها در سفره، هارمونی بین سفره عقد و تم سالن، رنگ‌ها و فاکتورهای خاص دیگری که جلوه بصری جذابی به سفره می‌بخشند، در زیبایی و کیفیت سفره عقد تأثیر زیادی دارند. برخی ازسالن‌های عقد تمرکز خود را بر روی فضای سالن و زیباسازی آن می‌گذارند و کمتر به دیزاین سفره عقد اهمیت می‌دهند. در مقابل در برخی از سالن‌ها این امکان برای زوجین وجود دارد که دکوراسیون و دیزاین سفره را باب میل خود چیدمان کنند.
دکوراسیون سالن عقد: دکوراسیون داخلی سالن و محضر عقد اهمیت بسیاری در انتخاب آن دارد. علاوه بر آن جایگاه عروس و داماد و نحوه دیزاین آن نیز به‌عنوان نقطه مرکزی و رأس توجه مهمان‌ها در سالن بسیار حائز اهمیت است.
8

جذابترین ها
مابه التفاوت حقوق بازنشستگان چقدر است ؟ | واریزی جدید برای بازنشستگان
سحر قریشی به ایران برگشت
هشدار جدی| بمب ساعتی خطرناک در تهران فعال شد
مساحت و ظرفیت سالن: قبل از این که به رزرو سالن برای عقد بپردازید، تعداد مهمانان خود را مشخص کنید. به این ترتیب می‌توانید فضایی را متناسب با تعداد مهمانان خود انتخاب کنید. از طرفی در صرف هزینه‌های مربوط به سالن نیز افراط نمی‌شود. اگر سالن انتخابی شما فضای کافی برای حضور مهمان‌های‌تان را نداشته باشد، میزبانی از آن‌ها سخت خواهد شد، در مقابل اگر فضای سالن بیش از اندازه نیاز باشد، مهمان‌ها در آن پراکنده شده و جو صمیمی مهمانی از بین می‌رود‌. فیلمبرداری از مراسم نیز زیبا نخواهد شد. اگر در شرایط کنونی که با ویروس کرونا درگیر هستیم و شما نیز نگران سلامتی مهمانان خود می‌باشید، بهتر است به جای انتخاب یک سالن بزرگ از سالن عقد فضای باز استفاده کنید. برگزاری مراسم در فضای باز در فصل گرما لذت و جذابیت بسیاری دارد.
برخورد مدیریت سالن عقد: ممکن است این مورد چندان برایتان اهمیت نداشته باشد، اما به این نکته فکر کنید که یک برخورد نادرست از مدیریت سالن و محضر عقد نسبت به خود شما یا مهمان‌ها می‌تواند تمام احساس خوش را از بین ببرد.‌ سالن‌های عقد یا هر سالن دیگری معمولا قوانین خاص خود را دارند و توجه به این قوانین از وظایف شما است اما به هرحال در جمعی که ممکن است ناخودگاه ازدحام و شلوغی ایجاد شود، گاهی ممکن است اتفاقاتی نظیر شستن ظروف، به هم‌ریختگی یا هر چیز دیگری رخ دهد. در این شرایط برخورد مناسب مدیریت سالن بسیار جلب توجه می‌کند. شما می‌توانید هنگام رزرو سالن و در اولین برخورد، شخصیت مدیر سالن را بسنحید.
عاقد: عاقد فرد امین و درستکاری است که خطبه عقد را بین زوجین جاری می‌کند. لحظه جاری شدن عقد شیرین‌ترین و البته پراسترس‌ترین لحظه زندگی زوجین است که اگر عاقد خوش‌اخلاق، شوخ طبع و خوش‌برخورد باشد، می‌تواند استرس را از زوجین دور کرده و شیرینی لحظه زیبای عقد آن‌ها را چند برابر کند.
نوع خدمات و هزینه سالن عقد : در سالن عقد خدمات مختلفی از جمله پذیرایی، استقبال از مهمانان و عروس و داماد به شکل‌های مختلف در ورودی سالن، موسیقی و غیره ارائه می‌شود. شما می‌توانید متناسب با هزینه‌ای که در اختیار دارید، از خدمات سالن استفاده کنید.
بهترین مرجع خدمات عقد و عروسی

مواردی که ذکر شد نکات مهم در انتخاب بهترین سالن و محضر عقد هستند. توجه به این نکات به انتخاب بهتر شما کمک می‌کند. در این بین اگر یک مرجع معتبر و مطمئن تیز در اختیار داشته باشید، سریع‌تر به هدف مورد تظر خود یعنی انتخاب زیباترین و مناسب‌ترین سالن می‌رسید. سایت سوربان به‌عنوان برترین مرجع خدمات عروسی راه اندازی شده و اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در حوزه خدمات مربوط به عقد و عروسی به عروس و دامادها ارائه می‌دهد. سوربان در تلاش است تا با ارائه اطلاعات مفید به زوج‌های جوان کمک کند تا انتخاب آسانی داشته باشند. شما نیز می‌توانید

قالیشویی در سراج

 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نامه نیوز:رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های قانونی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان استفاده کنیم و در مستندات ارسالی به هیات تطبیق مصوبات نیز آوردیم که با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی، ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که بر بحث معیشت بازنشستگان عزیز تاکید دارد، لحاظ نشده است.

چندی پیش خبر افزایش حقوق بازنشستگان منتشر شد. اما مدیرعامل تامین اجتماعی خبر افزایش حقوق بازنشستگان را تکذیب کرد. افزایش حقوق بازنشستگان کماکان نامشخص است. هیچ ایده ای در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان، از طرف دولت نداشتیم. به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، خبر افزایش حقوق بازنشستگان شایعه بوده است.

مقالات بیشتر:خریدار فرش

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های قانونی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان استفاده کنیم و در مستندات ارسالی به هیات تطبیق مصوبات نیز آوردیم که با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی، ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که بر بحث معیشت بازنشستگان عزیز تاکید دارد، لحاظ نشده است.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد چیست؟

 

دفتر ازدواج شمال تهران

نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، بدین صورت است که زوجه، ابتدا باید به دفتر ازدواج محل وقوع عقد، مراجعه کرده و فرم مطالبه مهریه از طریق اجراییات ثبت را پر نماید.
اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، مهریه، از جمله حقوق مالی زنان است و سنتی است که در کشور‌های اسلامی و برخی کشور‌های غیر اسلامی، اجرا می‌شود. وقوع عقد موقت، بدون تعیین میزان مهریه عقد موقت، سبب بطلان عقد نکاح بوده؛ اما بر خلاف عقد موقت، عدم تعیین مهریه در عقد دایم، موجب بطلان عقد نمی‌گردد و زوجین، بعد از عقد نیز امکان مشخص نمودن مهریه را دارند.

به محض وقوع عقد نکاح، زوجه، مالک تمام مهریه شده و حق مطالبه یا هر گونه دخل و تصرف در آن را دارد.

اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد یا در طول زندگی مشترک، یکی از راه‌های مطالبه و دریافت مهریه، از جانب زنان است.

جهت مطالبه مهریه از طریق اجرا گذاشتن آن، حتما باید، مطابق نحوه و مراحل قانونی، اقدام نمود تا به نتیجه رسید.

آیا امکان اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد وجود دارد؟

مهریه، از جمله حقوق مالی زنان بوده و دارای انواع مختلفی است.

به مجرد وقوع عقد نکاح دایم یا منقطع، مهریه، به ملکیت زن درآمده و او، حق مطالبه یا هر گونه دخل و تصرف در آن را دارد و هیچ چیز، نمی‌تواند مانع از اجرای این حق بشود.

یکی از راه‌های مطالبه مهریه و دخل و تصرف در آن، مطالبه مهریه، از طریق اجرا گذاشتن آن است.

مطابق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی، “به مجرد عقد، زن، مالک مهر می‌شود و می‌تواند، هر نوع تصرفی که بخواهد، در آن بنماید”.

بنابراین، در پاسخ به این پرسش که آیا امکان اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد نیز، وجود دارد یا خیر، باید گفت: مستفاد از ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی، زوجه یا نماینده قانونی او، به محض وقوع عقد نکاح دایم یا منقطع، می‌توانند، با طی کردن نحوه و مراحل قانونی اجرا گذاشتن مهریه، اقدام به اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد نمایند.

آثار و عواقب اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، متوجه مرد خواهد بود و او را ملزم به پرداخت می‌نماید.

نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد

در خصوص نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، باید گفت: هیچ تفاوتی بین نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد با نحوه و مراحل سایر دوران ها، نظیر هنگام طلاق یا در طول زندگی مشترک نیست. نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، همانند باقی مراحل زندگی مشترک، مطابق مراحل زیر است:

در اولین مرحله از نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، زوجه، باید به دفتر ازدواج محل وقوع عقد، مراجعه کرده و با پر کردن فرم مطالبه مهریه، اقدام به اجرا گذاشتن مهریه دوران عقد، از طریق اجراییات ثبت نماید. در این روش، زن می‌تواند، پس از استعلامات چهارگانه اجراییات ثبت، از راهور، مخابرات، اداره ثبت املاک، بانک‌ها و شرکت سپرده گذاری توسعه مرکزی، اقدام به توقیف اموال مرد و وصول مهریه خود، از طریق فروش آن‌ها در مزایده نماید.

این روش، بهترین راه، برای اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد بوده و آثار و عواقب آن، توقیف و فروش اموال مرد، در مزایده است.

دومین مرحله از نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ارایه دادخواست مطالبه مهریه است.

چنانچه زوج، در استعلامات ثبتی، هیچ دارایی با سند رسمی نداشت یا دارایی او، کفاف مهریه را ندهد، زوجه می‌تواند، از این طریق، اقدام به اجرا گذاشتن مهریه دوران عقد خود نماید.

این روش، گرچه بهترین راه وصول مهریه نیست، اما، راهی جهت رسیدن به حق و حقوق قانونی زنان است.

آثار و عواقب این نحوه به اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، می‌تواند، صدور حکم جلب زوج یا قسط بندی مهریه، در صورت پذیرش اعسار وی باشد.

بهترین راه اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد

مطالبه مهریه از طریق ثبت، به علت‌های زیر، یکی از بهترین راه ها، جهت وصول مهریه، در این دوران است:

سرعت در وصول دسترسی مستقیم به اموال، جهت تبدیل آن‌ها به پول، از طریق فروش اموال در مزایده
توقیف اموال و جلوگیری از فروش آن‌ها به جهت فرار از دین، بدون نیاز به حکم دادگاهی البته، این روش، معایبی نیز دارد؛ هنگام اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد از طریق اجراییات ثبت، ثبت، طی دو مرحله، به زوج، اخطار می‌فرستند و بنابراین، زوج، از خطر توقیف اموالش، مطلع می‌شود و ممکن است در این اثنا، اقدام به انتقال اموال خود کند.

البته در این صورت، زوجه حق مطرح نمودن دعوای فروش یا انتقال مال به قصد فرار از دین را دارد و بسته به نظر قاضی، ممکن است که مرد، به فرار از دین محکوم شود.

آثار و عواقب اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد

بسته به نحوه مطالبه و اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، این آثار عبارتند از:

امکان مسدود شدن حساب‌های بانکی و توقیف اموال مرد؛ چنانچه زن، از طریق اجراییات ثبت، اقدام نماید، می‌تواند حساب‌های بانکی مرد را مسدود کرده، همچنین، چنانچه زوجه، حکم قطعی دادگاه، در خصوص پرداخت مهریه از جانب مرد را داشته باشد و مرد، از پرداخت، استنکاف نماید، مسدود کردن حساب‌های زوج، از طریق اجرای احکام، ممکن و میسر است.

امکان فروش اموال مرد در مزایده؛ هنگامی که زوجه، اقدام به اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، از طریق ثبت می‌نماید یا به موجب حکم قطعی دادگاه، مرد را محکوم به پرداخت مهریه می‌کند، اما، زوج، از پرداخت بدهی خود، خودداری می‌نماید، زن می‌تواند، اموال رسمی مرد را، از طریق ثبت یا معرفی به دادگاه، با استفاده از قرار تامین خواسته، توقیف کند و چنانچه مرد، همچنان، اقدام به پرداخت بدهی خود ننمود، زوجه، می‌تواند، مهریه خود را از ماحصل فروش اموال، در مزایده، وصول نماید.

امکان صدور حکم جلب مرد، در صورت عدم پرداخت مهریه، پس از صدور حکم قطعی؛ چنانچه زن، حکم قطعی محکومیت مرد، به پرداخت مهریه را داشته باشد، ولی مرد، از پرداخت خودداری نماید و یا با وجود قسط بندی مهریه، در موعد مقرر، اقدام به پرداخت اقساط ننماید، زن، می‌تواند با مراجعه به اجرای احکام، تقاضای صدور حکم جلب مرد را داشته باشد.

قالیشویی اتوبان باقری

 

 



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی به حادثه قطار مسافری مشهد - یزد اشاره کرد و گفت: در این خصوص همه دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، دستگاه قضا و سایر عوامل پای کار بودند و در بررسی‌های انجام شده ترک فعلی توسط مدیران مشاهده نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی نسایی‌زهان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نخستین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار داشت: شمار افراد معتاد در استان بیش از ۱۹ هزار نفر است که این آمار نسبت به جمعیت استان زیاد است.

وی با تأکید بر راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ و نقش این مهم در کاهش سرقت‌های خرد، بیان داشت: برای تسریع در راه‌اندازی مرکز نگهداری مددجویان ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در استان و جمع‌آوری معتادان متجاهر در اسرع وقت جلسه‌ای با مدیران مربوطه برگزار و تعیین تکلیف می‌شود.

مقالات بیشتر:لابراتور دندانسازی تهران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی متذکر شد: باید بانک اطلاعاتی معتادان متجاهر در استان تهیه شود در این خصوص مدیرانی که به وظایف قانونی خود عمل نکنند برای آن‌ها پرونده ترک فعل تشکیل خواهد شد و در مقابل آن دسته از مدیرانی که در صحنه بوده و کار عملیاتی و کاربردی انجام می‌دهند مورد تشویق قرار می‌گیرند.

نسائی‌زهان به به حادثه قطار مسافری مشهد - یزد اشاره کرد و افزود: در این خصوص همه دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، دستگاه قضا و سایر عوامل پای کار بودند و در بررسی‌های انجام شده ترک فعلی توسط مدیران مشاهده نشد.

وی یادآور شد: تأکید کرده بودیم اگر مدیرانی باشند که نسبت به این حادثه کم‌کاری کنند به عنوان ترک فعل موضوع پیگیری می‌شود که این حادثه به‌خوبی مدیریت شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی با اشاره به ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان در دوران کرونا به دلیل عدم دسترسی به اینترنت، مطرح کرد: اینکه گفته شده به خاطر شیوع کرونا و نبود اینترنت در سطح روستاهای استان تعداد زیادی دانش‌آموز از تحصیل بازماندند، چرا باید اینگونه باشد و باید قبل از این تدبیری اندیشیده می‌شد.

نسائی‌زهان خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرده ۳۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه خواهد کرد که باید زودتر اختصاص یابد و چند ماه از سال جدید سپری شده و هرچه افراد بی‌سوادتری در جامعه باشند، مشکلات بزهکاری نیز افزایش خواهد یافت.

مقالات دیگر:وکیل آیت الله کاشانی



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

با جوانب منفی و عوارض ارتودنسی دندان بیشتر آشنا شوید (8 مورد اصلی)

لابراتوار دندانسازی

رکنا

درمان های ارتودنسی به خودی خود هیچ عارضه ای ندارند بنابراین اینکه در برخی از سایت ها و محافل درباره عوارض ارتودنسی چیزهایی گفته می شود صحیح نیست. عارضه ای در کار نیست و درمان های ارتودنسی تنها ممکن است برخی جنبه یا نکته منفی داشته باشند که البته هر پروسه دندانپزشکی یا پزشکی دیگری نیز ممکن است اینچنین باشد. در ادامه ما مهمترین جوانب منفی ارتودنسی را توضیح داده ایم.



1. تنها برخی از دندانپزشکان قادر به ارائه درمان های ارتودنسی هستند

در تمام دنیا دندانپزشکان کمی هستند که واجد شرایط انجام درمان های ارتودنسی باشند. به این دندانپزشکان متخصص ارتودنسی گفته می شود و تنها باید آن ها اقدام به ارائه خدمات مرتبط با مرتب کردن دندان ها کنند.

ممکن است یک دندانپزشک عمومی که تجربه انجام درمان های ارتودنسی را دارد نیز در سطح جامعه مطرح شود اما حتی چنین دندانپزشکانی واجد صلاحیت نبوده و شرایط ارائه خدمات ارتودنسی را ندارند. زیرا ممکن است نتیجه درمانی که آن ها انجام می دهند شکست بخورد. بنابراین ما باید برای هر نوع نامرتبی دندانی تنها به نزد یک دکتر ارتودنسی مراجعه کنیم.

2. هزینه ارتودنسی دندان نسبتا زیاد است

به دلیل پیچیدگی های موجود در مسیر مرتب کردن دندان ها و زمانبر بودن این پروسه، هزینه ارتودنسی ممکن است نسبت به هر درمان دندانپزشکی دیگری بیشتر شود. به طور میانگین 1.5 سال طول خواهد کشید تا دندان ها به طور کامل مرتب شوند البته ممکن است این زمان کمتر یا بیشتر هم شود. چون زمان درمان طولانی و زیاد است در نتیجه نیازمند مراجعات و در نتیجه هزینه درمان بیشتری است. انتظار می رود که برای مرتب کردن دندان ها در ساده ترین حالت لازم باشد برای هر فک بیش از 5 میلیون تومان هزینه شود.

3. ارتودنسی ثابت می تواند باعث درد و ناراحتی جزئی شود

قدیمی ترین و رایج ترین شکل ارتودنسی دندان استفاده از براکت و سیم ارتودنسی است. برای اینکه دندان ها در این روش مرتب شوند، به سطح دندان ها براکت هایی چسپانده شده و از بین آن ها سیم رد خواهد شد. سیم ارتودنسی نیروهایی را از طریق براکت به دندان ها و ریشه آن ها وارد می کند تا به حرکت دندان ها کمک کند.

برای چند روز اول بعد از نصب این وسایل ممکن است افراد، کمی احساس درد و ناراحتی جزئی کنند. بعد از اینکه دهان و دندان به براکت ها و سیم عادت کرد دیگر درد و ناراحتی تجربه نخواهد شد. در برخی از سایت ها از درد ارتودنسی به عنوان یکی از عوارض ارتودنسی دندان یاد شده ولی در اصل این عارضه نیست و تنها یک عیب و ایراد زودگذر است.

Untitled-2

4. سیم و براکت ارتودنسی محدودیت غذایی به همراه دارد

به افرادی که ارتودنسی ثابت انجام می دهند توصیه می شود که یک سری غذاها را نخورند. زیرا مصرف آن ها می تواند باعث شکسته شدن سیم و براکت شود. به عنوان مثال خوردن سیب، خیار، آب نبات، گوشت ها و ... می تواند واقعا به مرور زمان یا حتی به صورت آنی باعث شکسته شدن براکت ها یا سیم شود.

بنابراین اینکه شما نمی توانید برخی از چیزهایی که دوست دارید را بخورید ممکن است کمی اذیت شوید. به همین جهت محدودیت غذایی را یکی از معایب ارتودنسی دندان می دانند. با این حال روش های دیگری هستند که محدودیت غذایی ندارند و شما هرچیزی که دوست دارید را می توانید با آن ها بخورید. مثلا ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف اینگونه است.

5. برای حفظ بهداشت دهان و دندان باید زمان زیادی صرف شود

زمانی که براکت ها و سیم به دندان ها متصل می شوند ممکن است مواد غذایی در لابلای آن ها گیر کند. بنابراین شما باید برای تمیز کردن دندان ها و سیم یا براکت زمان بیشتری صرف کنید. اگر پیش از ارتودنسی شما فقط مسواک میزدید اکنون با وجود وسایل چسپیده به دندان باید نخ دندان بکشید و حداقل 5 دقیقه وقت بیشتر برای مسواک زدن اختصاص دهید.

در صورت ضعیف بودن سطح بهداشت دهان و دندان، سلامت شما در طول درمان ارتودنسی بدتر شده و مشکلاتی مانند بوی بد دهان، تحریک لثه و پوسیدگی دندان ایجاد می شود. البته این ها از عوارض ارتودنسی دندان نیستند و تنها زمانی که بهداشت رعایت نشود می توانند ایجاد شوند.

Untitled-3

6. گاهی اوقات مدت زمان درمان بسیار طولانی خواهد شد

ممکن است در طول درمان ارتودنسی مشکلاتی پیش بیاید که منجر به افزایش مدت زمان ارتودنسی شود. مثلا اگر شما به عنوان شخصی که تحت درمان هستید، بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید یا خوراکی های سفت و سخت بجوید و یا اینکه از وسایل خودتان مراقبت نکنید امکان ایجاد بیماری لثه، پوسیدگی دندان و یا شکسته شدن براکت و سیم وجود دارد. تا زمانی که موارد نامبرده درمان شده و یا تعمیر شوند ممکن است کمی زمان نیاز باشد و این در مجموع باعث افزایش مدت زمان ارتودنسی شما خواهد شد.

به عنوان مثال شکسته شدن مکرر ارتودنسی سرامیکی می تواند طول دوره درمان شما را تا 36 ماه نیز افزایش دهد. یا شکسته شدن الاینر ارتودنسی نامرئی نیز چند هفته درمان شما را به درازا بکشد.

7. ارتودنسی ثابت ممکن است باعث زخم شدن لثه شود

یکی از رایجترین عوارض ارتودنسی (یا بهتر بگوییم جوانب منفی آن) امکان زخم شدن زبان، لثه و لب ها است. اگر به هر دلیل براکت یا سیم بشکند با برخورد با بافت های نرم می تواند باعث زخم شدن آن ها شود. البته اگر شما نکات توصیه شده را رعایت کنید براکت یا سیم نمی شکند و آسیبی به شما نمی رسد.

8. بعد از درمان حتما باید نگهدارنده ارتودنسی استفاده کنید

هنگامی که دندان‌های شما به موقعیت مورد نظر حرکت کرده و مرتب می شوند باز هم ممکن است کج شوند. این طبیعت دندان ها است و به مرور زمان که ما چیزی می خوریم ممکن است به میزان خیلی کم و به صورت نامحسوس کج شوند. بنابراین پس از ارتودنسی باید از نگهدارنده یا ریتینر ارتودنسی استفاده شود. ریتینرها باعث می شوند که دندان ها دقیقا در همان موقعیت مرتب شده خود باقی بمانند و دیگر کج نشوند. ممکن است چند ماه تا چند سال نیاز باشد نگهدارنده استفاده کنید که این چندان خوشایند نیست بنابراین آن را جزء یکی از معایب ارتودنسی لیست کردیم.

قالیشویی شمیرانات

 

 



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تا بررسی نهایی وزارت رفاه نهایی نشود، مسدودی از یارانه افراد متقاضی بازنگری رفع نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری رضوی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه یارانه افراد متقاضی بازنگری به حذف یارانه معیشتی هنوز مسدود است، گفت: فهرست ۲.۵ میلیون نفری متقاضیان جدید به وزارت رفاه ارسال شد.

سیده طیبه حسینی در مورد اینکه یارانه کمک‌معیشتی مرحله دوم از دیروز قابل برداشت شد، آیا یارانه افراد متقاضی بازنگری هم قابل برداشت شده است، گفت: فعلا یارانه کسانی که در اردیبهشت ماه حذف شده و تقاضای خود برای برقراری مجدد یارانه معیشتی را در سامانه حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه ثبت کرده‌اند، هنوز قابل برداشت نشده است.

وی در مورد اینکه یارانه معیشتی خانوارهای متقاضی بازنگری چه زمانی قابل برداشت می‌شود، گفت: تا بررسی نهایی وزارت رفاه نهایی نشود، مسدودی از یارانه افراد متقاضی بازنگری رفع نمی‌شود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد اینکه چه زمانی بررسی وزارت رفاه به سازمان هدفمندی ابلاغ می‌شود، گفت: طبق مذاکراتی که شده و همچنین براساس دستور رئیس‌جمهور که باید ظرف یک‌ماه افراد متقاضی بازنگری تعیین تکلیف شوند، امیدوارم بررسی وزارت رفاه به زودی انجام و به ما ابلاغ شود.

مقالات بیشتر:مرکز مشاوره کودک و نوجوان در گیشا

وی تأکید کرد: هنوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه بررسی‌های خود را برای متقاضیان بازنگری یارانه کمک معیشتی ارائه نکرده است.

وی در مورد اینکه وزیر رفاه اعلام کرده یک فهرست ۳ میلیون نفری ویک فهرست بیش از یک‌میلیون نفری و در مجموع بیش از ۴ میلیون نفر به یازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شده است، گفت: ما براساس همان لیست، یارانه کمک معیشتی را به دستور رئیس‌جمهور برای این افراد واریز کردیم، اما فعلا مسدود است و باید بعد از بررسی وزارت رفاه این مسدودی رفع شود.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد اینکه بررسی اعتراض برای بعد خانوار و اطلاعات اقتصادی خانوار در کجا باید انجام شود، گفت: کسی که یارانه‌اش حذف شده است، اسم او در لیست مسدودی قرار می‌گیرد و او نمی‌تواند در دفاتر پلیس + ۱۰ ثبت‌نام کند و باید از طریق سامانه حمایتی وزارت رفاه هم بعد خانوار و هم اطلاعات اقتصادی خانوار بررسی شود.

به گفته حسینی، براساس بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است که باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام افراد جدید و جامانده یارانه را انجام دهد و در این تبصره گفته شده است، شناسایی و دهک‌بندی خانوارها و شناسایی خانوارهای پردرآمد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود و بعد از آن اعلام کرده است، نسبت به حذف یارانه افراد پردرآمد باید اقدام شود، اما شناسایی و دهک‌بندی افراد باید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود.

حسینی گفت: سرپرستان خانوار می‌توانند در سامانه حمایتی وزارت رفاه ثبت‌نام کنند. پرونده آنها باید در پایگاه وزارت رفاه بررسی شود و بعد از آن در صورت داشتن شرایط، یارانه آنها برقرار می‌شود و این شرایط ناشی از بعد خانوار از قبیل اضافه شدن فرزند یا تأهل فرزند و یا هر اتفاق دیگری که در خانواده می‌افتد و همچنین اطلاعات اقتصادی خانوار خواهد بود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه در مورد اینکه وزارت رفاه می‌گوید که لیستی که سازمان هدفمندی ارائه کرده، دارای اطلاعات تکرار است، گفت: ما با وزارت رفاه صحبت می‌کنیم و در این زمینه یک فهرست ۲.۵ میلیون نفری از افرادی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند و یا قبل از سال ۱۴۰۱ یارانه نمی‌گرفتند، اما اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند، در سامانه my.gov.ir ثبت‌نام کرده که این فهرست را برای بررسی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کرده‌ایم.

حسینی این نکته را هم گفت که در این فهرست تعداد محدودی افراد تکراری وجود داشت که مثلاً هم پدر خانواده و هم مادر خانواده نام فرزند را ذکر کرده بود که این لیست هم اصلاح شد و لیست جدیدی در بعدازظهر شنبه ۲۱ خرداد به وزارت رفاه اعلام شد.

حسینی در مورد فرزندان مجرد که متقاضی تشکیل خانواده جدید یارانه‌ای هستند، گفت: مجردانی که قبلاً نمی‌گرفتند می‌توانند، به عنوان یک خانوار جدید تک‌نفره ثبت‌نام کنند، اما مجردی که با خانواده یارانه می‌گرفت، فقط از طریق ازدواج می‌تواند از خانواده قبلی خود جدا شود و دستورالعمل فعلاً این گونه است.

وی تأکید کرد: اطلاعات تکمیلی به روزرسانی شده از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها در روز شنبه ۲۱ خرداد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است و ما منتظر بررسی آنها و ا علام نتیجه برای رفع مسدودی یارانه افراد هستیم.

مقالات دیگر:وکیل غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کدام مسواک برای دندان های شما مناسب تر است؟

دندانسازی در تهران

قدس آنلاین

مسواک
شاید به نظر بی اهمیت برسد، اما انتخاب نوع درست مسواک در واقع از آنچه که اکثر افراد فکر می کنند، بسیار مهمتر است.

مسواک اشتباه می تواند باعث بالا رفتن لثه، فراهم کردن امکان تشکیل پلاک بر روی دندان ها یا حتی خوردگی مینا و لکه شدن دندان شود. بهترین راه برای آنکه بدانید کدام مسواک برای شما مناسب است، صحبت با ما در جلسه ملاقات بعدیمان است. شاید نیاز بخصوصی داشته باشید که با نوع بخصوصی از مسواک حل شود. آنچه در ادامه مقاله آورده شده پیشنهاداتی به بیمارانی است که از دندان و لثه سالمی برخوردارند و مشکل بخصوصی در دهان و دندان ندارند.

خریدن یک مسواک دستی

یک مسواک دستی (که به آن مسواک چندبار مصرف هم گفته می‌شود) مدل قدیمی مسواک است که عامل حرکت دندانه هایش، قدرت دست شماست نه قدرت تامین شده توسط باتری. وقتی حرف از خریدن مسواک دستی باشد مردم به دو دسته کلی تقسیم می شوند: یا ارزانترین گزینه را می خرند، یا در قفسه مسواک ها در میان گزینه های بسیار زیادی که جلوی روی خود می بینند، گم می‌شوند و به دنبال بهترین گزینه می گردند. لازم نیست که در انتخاب مسواک خیلی اضطراب داشته باشید، اما حداقل باید کمی به آن فکر کنید. در اینجا به نکاتی که باید در حین تصمیم گیری در نظر بگیرید، اشاره شده است.

به دنبال نشان استاندارد و تایید سازمان غذا و دارو باشید.

بر روی بسته بندی مسواک به دنبال نشان استاندارد باشید و اگر چنین چیزی را نمی بینید، این مسواک را نخرید. با وجود علامت استاندارد بر روی بسته مسواک، حداقل می‌دانید که این مسواک ایمن و موثر و دارای پارامترهای استاندارد برای رفع نیازهای دندانی شما خواهد بود. مسواک های ارزان دارای دندانه های ضعیفی هستند که بعد از مدتی از جای خود درآمده و به سرعت فرسوده می‌شوند و یا حتی باعث آسیب دیدگی مینای دندان خواهد شد. نوک دندانه های مسواک های استاندارد گرد است و باعث خراشیدن یا آسیب دیدگی مینا نشده و به سادگی هم از سر جای خود در نمی آیند و میتوانید مطمئن باشید که در حین مسواک کردن از وسط نمی شکند.

مسواک با اندازه مناسب را خریداری کنید.



وقتی مسواک را در بسته بندی اش می‌بینید، احتمالاً نتوانید به سادگی درباره اندازه درست سر مسواک تصمیم گیری و قضاوت کنید. دسته مسواک باید از طول کافی برخوردار باشد تا به راحتی در دست قرار بگیرد و به تمامی نقاط دندان‌هایتان، حتی در انتهای فک نیز برسد. سر مسواک نباید خیلی بزرگ باشد که قدرت جابجایی و نظافت قسمت هایی از دندان که به سختی پاک میشوند را از فرد بگیرد. برای مثال اندازه دو و نیم سانتی (یک اینچ) برای طول سر مسواک و یک و نیم سانتی (نیم اینچ) برای عرض سر مسواک، حداکثر اندازه ای است که برای یک مسواک استاندارد می توان در نظر داشت.

از مسواک سخت (hard) استفاده نکنید.
بعضی بیماران نمی دانند که مسواک سخت یک خبر بد برای دندان و لثه است. بعضی می دانند که استفاده از مسواک سخت توصیه دندانپزشکان نیست، اما باز هم از خریدن آن خودداری نمی کنند، چرا که فکر می کنند تنها به کمک مسواک سخت می توانند دندانشان را خوب تمیز کنند. آنها عقیده دارند که با استفاده از مسواک نرم نمیتوان پلاک های تشکیل شده روی دندان را از بین برد.

خرید مسواک با دندانه های سخت تنها در صورتی توجیه دارد که تجویز پزشک باشد. استفاده از مسواک با دندانه های مدیوم نیز حتی توصیه نمی شود و حتما باید از مسواک نرم استفاده کنید. مادامی که از روش مناسب برای مسواک کردن استفاده کنید، دندان‌هایتان بیش از حالت استفاده از مسواک سخت، تمیز می شود. وقتی مسواک سخت می خرید و به خصوص اگر فشار زیادی هم در هنگام مسواک کردن بر دندانتان وارد کنید - که اصولاً اکثر افراد این کار را می کنند - لثه های خود را در معرض خطر قرار می دهید. در طول زمان لثه هایتان شروع به بالا رفتن میکند؛ اگرچه بالا رفتن لثه در نتیجه استفاده از مسواک سخت، خیلی قابل توجه و شدید (مانند بیماری لثه) نیست. اما می‌تواند خطراتی برای سطح ریشه دندان و حساسیت دردناک دندان را ایجاد کند.

استفاده از مسواک با دندانه های سخت، به خصوص اگر با فشار دست بیمار در حین مسواک کردن همراه باشد به مینای دندان آسیب می زند. مینا از دندان در مقابل ایجاد حفره و پوسیدگی محافظت می‌کند، بنابراین زمانی که با مسواک سخت روی آن خراش ایجاد می کنید و باعث آسیب دیدن آن می شوید در واقع فرایند ورود باکتری و حمله پوسیدگی به دندان را ساده تر کرده اید. فرسودگی مینا همچنین عاملی برای لکه شدن دندان خواهد بود. وقتی مانع محافظتی مینا از بین برود، نفوذ مواد غذایی رنگی مانند چای، قهوه، شراب قرمز و غذاها و نوشیدنی های دیگر به دندان ها ساده تر می‌شود. توصیه های دیگری درباره دندانه های مسواک:

دندانه های چند لایه و زاویه دار دارای عملکرد بهتری از دندانه های مسطح در از بین بردن پلاک هستند. اما بعد از خراب شدن دندانه ها دیگر فرقی نمی کند که از کدام یک از آنها استفاده می کنید و هیچ یک از عملکرد مناسبی برخوردار نخواهد بود. تقریباً هر ۳ الی ۴ ماه باید مسواکتان را تعویض کنید.

خرید مسواک برقی



خرید مسواک برقی گزینه بسیار فوق العاده ای برای دندان هایتان محسوب می شود و به طور کلی عملکرد بهتری از مسواک دستی دارد. درواقع مسواک دستی عملکرد خیلی خوبی هم ندارد و مسواک برقی، فرایند نظافت دندان ها را ساده تر می کند. عملکرد مسواک های برقی در تخریب پلاک های روی سطح دندان بهتر است و با در اختیار داشتن تایمر، می‌توانید مطمئن شوید که زمان کافی را صرف مسواک کردن دندانتان کرده اید.

نکته ای که در انتخاب مسواک دستی یا برقی یکسان است، داشتن تاییدیه استاندارد برای اطمینان از ایمنی و موثر بودن مسواک است. مسواک های برقی برای کسب تاییدیه استاندارد تحت آزمایش های شدیدتری قرار می‌گیرند. برای مثال مسواک برقی اورال بی (Oral-B) برای آزمایش ایمنی به آزمایشگاه مستقلی ارسال می شود و تولیدکنندگان باید به کمک آزمایشات بالینی ثابت کنند که استفاده از مسواک بر روی دندان و بافت نرم ایمن است. در اینجا نکاتی که در خرید مسواک برقی از داروخانه یا فروشگاه اینترنتی باید مد نظر قرار دهید آورده شده است:

قیمت
قیمت مسواک های برقی بسیار متفاوت است؛ مسواک های باتری دار شاید تنها چند دلار با مسواک های دستی متفاوت باشد اما در عین حال مسواک های شارژی نیز وجود دارد که قیمت آن به چند صد دلار نیز می رسد. خبر خوب این است که برای خریدن یک مسواک برقی خوب لازم به دزدی از بانک نیست. به طور کلی حتی ارزانترین مسواک برقی هم از لحاظ پاکسازی پلاک از روی سطح دندان، عملکرد بهتری از مسواک دستی دارد. وقتی در حال ارزیابی قیمت مسواک های برقی هستید، یادتان نرود که قیمت سر قابل تعویض مسواک را نیز چک کنید. اگر فکر می‌کنید که تعویض سر مسواک را فراموش می‌کنید، میتوانید گزینه خدمات تعویض سر مسواک را نیز در زمان خرید فعال کنید.

ویژگی ها
ابتدایی ترین نوع مسواک برقی فقط روشن و خاموش میشود؛ اگر بودجه بیشتری دارید، میتوانید گزینه های دیگری در مسواک های برقی را نیز مد نظر قرار دهید. در اینجا به بعضی از ویژگی های موجود در مسواک های برقی اشاره شده است:

داشتن حالات مختلف برای دندانهای حساس، مراقبت از لثه، سفیدکنندگی، تمیز کردن زبان و غیره

داشتن تایمر برای تنظیم زمان مد نظر مسواک کردن

یک جعبه برای قرار دادن مسواک در آن

داشتن اپلیکیشن موبایل برای بررسی الگوی مسواک کردنتان

داشتن واترجت یا فلاسر آبی برای پاکسازی فضای بین دندان

داشتن حسگری که در زمان اعمال فشار زیاد بر روی دندان هشدار می دهد.

ابزارهای تعبیه شده در مسواک که باکتری ها را از بین می برد.

انواع حرکت سر مسواک
مسواک برقی به شکل ها و در جهات مختلفی حرکت می کنند. حرکت چپ و راست دندانه ها و سر مسواک، ابتدایی ترین نوع حرکت در میان مسواک های برقی است و در واقع ارزان ترین حالت آن هم محسوب می‌شود. در این مدل از مسواک و همانطور که از اسم آن برمی آید، دندانه ها تنها به سمت چپ و راست حرکت می کنند و ویبره یا بالا و پایین رفتن دندانه ها در آن وجود ندارد. نوع دیگر مسواک برقی شامل حرکات نوسانی- دورانی، چرخشی، اولتراسونیک یا موارد دیگر میشود. در آزمایشات بالینی ثابت شده که مسواک‌های نوسانی دورانی در پاکسازی پلاک از روی سطح دندان دارای عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با مسواک های دستی بودند. تعداد ضربات وارد شده توسط این مسواک ها میتواند حتی تا ۱۲ هزار ضربه در دقیقه باشد که این امکان با حداقل فشار فراهم می شود.

دندانه ها
دندانه های مسواک برقی هم مانند مسواک های دستی انواع مختلفی از دندانه ها را دارند، اما همیشه دندانه های نرم را انتخاب کنید. در واقع اگر مسواک دستی نرمی دارید که از عملکرد آن در پاکسازی پلاک روی دندان راضی نیستید، بهتر است از مسواک برقی با دندانه نرم استفاده کنید و از عملکرد آن در رفع پلاک روی دندان متعجب و خشنود شوید.

گزینه های دیگری که برای سری مسواک برقی وجود دارند، برای سفیدکنندگی، مراقبت از لثه، دندانهای حساس، رفع پلاک، ارتودنسی و ... تعبیه شده اند. مادامی که دندانه‌های مسواکتان نرم باشد می توانید از هر سری دلخواه برای تعویض سری مسواک استفاده کنید.

قالیشویی فشم

 

 



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه دولت درخصوص تغییر ساعات کار اداری در ایام گرم سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، به منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم سال جاری، ساعات شروع و خاتمه کار کلیه دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی را از تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ تا تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ تعیین کرد و استانداران موظفند ساعات کار کاهش یافته در این مدت تا میزان مقرر در ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری را در ماه های باقیمانده سال جاری جبران نمایند.

مقالات بیشتر:مرکز مشاوره غرب تهران

همچنین کلیه دستگاه های اجرایی فوق الذکر مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با خاتمه کار، دستگاه های سرمایشی را خاموش نمایند.

مقالات دیگر:وکیل خوب ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

راه‌اندازی اولین مرکز مشاوره تلفنی پردیس مهر شهرداری شیراز

مرکز مشاوره کودک و نوجوان آریاشهر

باشگاه خبرنگاران جوان

اولین مرکز مشاوره تلفنی به همت اداره سلامت خانواده معاونت اجتماعی در حوزه‌های فردی، خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، تربیتی و کودک راه اندازی شد.
معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: مراکز مشاوره با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد دسترسی آسان برای عموم شهروندان به خدمات مشاوره‌ای تخصصی به وجود آمده اند و در راستای ایجاد سلامت روان فردی و خاتوادگی تلاش می‌کنند.

مصطفی مشفقیان گفت: فلسفه وجودی ایجاد مشاوره توسط شهرداری، گسترش عدالت در دسترسی به خدمات تخصصی روانشناسی است که برخی افراد برای دریافت مشاوره احساس نیاز می‌کنند، اما از نظر مالی توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند و به همین دلیل مراجعات خود را به تعویق انداخته یا از دریافت خدمات صرف نظر می‌کنند که این امر برای سلامت روانی جامعه تبعات فراوان دارد.

او گفت: تمام خدمات مشاوره‌ای سازمان فرهنگی چه به صورت حضوری و یا تلفنی به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد و مشاوره روانشناسی تلفنی، امروزه در میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است، زیرا باعث شده تا با صرف هزینه بسیار کم، با بهترین متخصصان ارتباط برقرار کرده و برای رفع مشکلات روانشناختی خود کمک بگیرند.

معاون شهردار شیراز گفت: در برخی موارد شهروندان نسبت به طرح مشکل به صورت حضوری دچار معذوراتی هستند و نمی‌توانند برخی مسائل را به سادگی و بدون پنهان کاری مطرح کنند، اما در مشاوره تلفنی به دلیل ناشناس بودن و عدم رو در رو بودن، می‌توانند به راحتی صحبت کرده و از خدمات مشاوره‌ای صحیح و به هنگام برخوردار شوند.

او گفت: از سوی دیگر طبق بررسی‌ها و نتایج تحقیقات، افرادی که پس از یک رویداد مثل اختلافات شدید، تمایل به خودکشی، صدمه دیدگی، تعارض با جامعه، مورد تعدی واقع شدن و.. بتواتنند قبل از گذشت ۲۴ ساعت از خدمات مشاوره‌ای تخصصی برخوردار شوند بار روانی حاصل از حادثه در آن‌ها به شدت کاسته شده و از اقدامات عجولانه و غیر قابل جبران پیشگیری می‌شود.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گفت: در مرکز مشاوره پردیس مهر، مشاوران حوزه‌های مذکور و روانشناسان از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت هشت صبح تا ۳ بعد از ظهر پاسخگوی تماس‌های تلفنی شهروندان در این زمینه می‌باشند؛ و ما در نظر داریم در بلند مدت با بهبود زیرساخت‌ها بتوانیم ساعات ارائه خدمات را تا بیست و چهارساعت در شبانه روز افزایش دهیم.

لازم به ذکر است که در تمام جهان، مشاوره تلفنی روانشناسی و یا روانشناختی یک روش کارآمد، ارزان و پیشرفته برای همه افراد جامعه است.

قالیشویی منطقه 3

 

 



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

گفت‌وگو با بهنام مظاهری، کارشناس موزیک

ترانه را با حُقه‌بازی به خوانندگان گمنام می‌فروشند

آموزشگاه سنتور غرب تهران

شهروند

چرا هیچ تعرفه‌ای درباره قیمت ترانه وجود ندارد؟
اساسا وجود نداشتن آن طبیعی است، چون بعضی کالاها یا خدمات در بازار هنر، تعرفه‌پذیر نیست. اما خب تفاوت‌های قیمت است که مارکت ایران را عجیب می‌کند. مثلا زمانی می‌بینید ترانه‌سرایی در سطح متوسط یا حتی خوب، رقمی می‌گیرد که در سطح او نیست یا برعکس. اینجاست که تناقض‌ها به وجود می‌آید.
خب چرا این اتفاق می‌افتد؟
به خاطر اینکه این مارکت در ایران حرفه‌ای نیست. در بعضی کشورهای دیگر هم تعرفه‌ای وجود ندارد، اما خود مارکت قوانین نانوشته‌ای را رعایت می‌کند که در ایران این‌طور نیست، یعنی هر کسی از خواننده، نوازنده، شاعر و ترانه‌سرا یک‌جور عمل می‌کند.
در همین بازار آشفته به هر حال قیمت‌های حداقل و حداکثری وجود دارد. می‌شود درباره حدود قیمت‌ها بگویید؟
فرض کنید کارهای سطح پایین را شاید با ٤٠٠هزار تومان هم بشود خرید. در عین حال که ممکن است بیشتر از اینها اعلام شود. مثلا به شکل رسمی شما می‌شنوید که حداقل قیمت یک‌میلیون تومان است. در واقع می‌گویند ترانه‌سرا کمتر از یک‌میلیون تومان نمی‌گیرد. هر چقدر هم که ترانه‌سرا معروف‌تر باشد، قیمت بالاتر می‌رود.
تا کجا بالاتر می‌رود؟ چه قیمتی؟
ببینید؛ چون ساختن موزیک ما، سیستم و سازوکار مالی مشخصی ندارد، نمی‌شود گفت تا کجا. مثلا فردی را می‌بینید که می‌خواهد خواننده شود، از یک خانواده ثروتمندی هم هست و بابت هزینه‌کردن مشکلی ندارد. شاید چنین فردی برای یک ترانه ٢٠٠میلیون یا ٣٠٠میلیون تومان هم خرج کند. طرف مثلا سرمایه‌دار است، می‌آید آهنگی هم می‌خواند و چون نمی‌داند در این مارکت چه خبر است و قیمت‌ها چگونه است، به اصطلاح خودمان گوشش را می‌برند! نمونه‌هایش را هم زیاد داشته‌ایم؛ خواننده‌هایی بوده‌اند که آمده‌اند و وسع مالی خوبی هم داشته‌اند، یکی دو آلبوم هم داده‌اند، بعد تازه متوجه شده‌اند چقدر اضافه‌تر از عرف رایج، خرج کرده‌اند! درحالی‌که می‌توانستند با قیمت بسیار پایین‌تری کار را جمع کنند.
چه ترفندهایی در این بازار پیاده می‌کنند که گاهی قیمت یک ترانه تا این حد بالا می‌رود؟
من درباره بازار پاپ صحبت می‌کنم و بازار سنتی و حوزه‌های دیگر را نمی‌دانم. اما قصه از این قرار است که ده پانزده تیم هستند که اعضای آن با هم رفیق‌اند؛ اعضایی متشکل از چهار پنج ترانه‌سرا، دو سه تنظیم‌کننده، سه چهار آهنگساز و غیره. اینها چه می‌کنند؟ کارها را بین خودشان پاس‌کاری می‌کنند. مثلا کاری می‌گیرند یا پروژه‌ای را برای تلویزیون می‌گیرند و بین تیم‌های خودشان پخش‌می‌کنند. مثلا تنظیم‌کننده سفارش کار گرفته، آن را بین ترانه‌سراهای خودش پخش می‌کند. این گروه‌هایی که گفتم مثلا ده پانزده تایی در ایران هستند، گاهی هم حقه‌هایی پیاده می‌کنند. به چه شکل؟ کاری را اتود می‌زنند، می‌فرستند برای یک خواننده معروف. آن خواننده معروف هم اتود خودش را می‌زند و برای‌شان می‌فرستد. حتی به فرض می‌گوید که من خوشم نیامد و نمی‌خواهم آن را بخوانم. اما اینها اتود آن خواننده معروف را (با اینکه حتی خوشش نیامده و صرفا اتود زده) پیش خودشان نگه می‌دارند. بعد وقتی خواننده‌ای گمنام یا تازه‌کار می‌آید، آن اتود را جلوی او پلی کرده و طوری وانمود می‌کنند که ترانه را قرار است یک خواننده معروف بخواند! در واقع با این کارها آتش معامله را گرم می‌کنند. طبیعتا آن خواننده گمنام هم تهییج می‌شود که این کار را حتما بگیرد و به این ترتیب قیمت بالا می‌رود. در واقع اصلا قرار نیست آن ترانه با آن صدای معروف منتشر شود و صرفا یک اتود بوده، اما اینها طوری وانمود می‌کنند که قرار است چنین اتفاقی بیفتد تا بازار خودشان را گرم کنند و بتوانند ترانه یا آهنگ را به بالاترین قیمت به مشتری بفروشند. گاهی هم پیش آمده خواننده‌ای می‌خواهد کاری بیرون بدهد و یک سوژه دارد، ولی چون خودش ترانه‌سرا نیست، صرفا سوژه می‌دهد.
به چه شکل؟
مثلا می‌گوید راجع به فلان موضوع ترانه می‌خواهم. من علنا تجربه‌اش را دارم. طرف آمد و گفت که من یک کار می‌خواهم بسازم و آلبومی بدهم که اسم آلبومم متفاوت باشد. بعد گفت ترانه‌ای هم می‌خواهم که در آن فلان کلمه باشد! یعنی شما حساب کنید چطور دارند سفارش می‌دهند! در واقع طرف از یک دکمه می‌خواهد کت دربیاورد! یک کلمه فقط دارد که می‌خواهد با آن آلبوم بیرون‌بدهد! البته این موضوعی که گفتم برای ترانه‌سراهای معروف اتفاق نمی‌افتد، چون ترانه‌سراهای معروف عموما سفارش‌های این‌شکلی نمی‌گیرند. ترانه‌سرای معروف می‌گوید من ترانه‌ام را داده‌ام و قابل تغییر نیست؛ همینی هست که هست. اما بین ترانه‌سراهای گمنام ممکن است چنین اتفاقی بیفتد که از این سفارش‌ها هم به آنها بدهند!

قالیشویی تهرانپارس

 

 



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نعمتی: هیچ سازی در گروه موسیقی اولویت ندارد/ مردم نسبت به موسیقی جدی کم‌حوصله شده‌اند

آموزشگاه کیبورد غرب تهران

تهران- ایرنا- یک هنرمند حوزه آواز، معتقد است که اعضای یک گروه به مثابه یک ساز هستند که در همکاری با یکدیگر جایگاه و ارزش می یابند و بر دیگری برتری ندارند.


امید نعمتی خواننده گروه موسیقی «پالت» و یکی از داوران «بندبازی» درباره چگونگی داوری گروه‌های موسیقی در این مسابقه به خبرنگار ایرنا گفت: داوری سخت است. یک بار داور جشنواره موسیقی ایرانی و تلفیقی بودم و «بندبازی» دومین تجربه من است. ادامه کار در سمت داور در فصل بعدی برنامه بستگی به شرایط دارد و اینکه چگونه همه چیز پیش برود.

نعمتی درباره موفقیت گروه‌های موسیقی شرکت‌کننده در «بندبازی» بیان کرد: موفقیت یک گروه به عوامل بسیاری بستگی دارد اما نخستین و مهمترین عامل، تعامل و تبادل نظر اعضای گروه با یکدیگر و دستیابی به اهداف مورد نظر است. اعضای یک گروه موسیقی اگر با یکدیگر اتحاد داشته باشند، می‌توانند در مقابل مشکلات بایستند، سدها را بشکنند و پیش بروند.

این هنرمند آواز افزود: روز نخست برگزاری این برنامه فکر نمی‌کردیم شاهد حضور نوازندگان و گروه‌های خوب موسیقی باشیم اما در ادامه برنامه گروه‌ها و نوازندگان خوبی شناخته شدند و در روز پایانی آثاری را اجرا کردند که برای من روز درخشانی بود و نتیجه فعالیت همه شرکت‌کنندگان در «بندبازی» قابل قبول بود.

وی با اشاره به اینکه در داوری «بندبازی» خواننده جدا از عملکرد گروه، مورد توجه قرار نمی‌گرفت، اظهار کرد: ترکیب یک گروه است که باید خوب عمل کند. خواننده در گروه مانند یک ساز است. حتی ما در گروه «پالت» به لحاظ اقتصادی همیشه این موضوع را مورد توجه قرار می‌دادیم. اگر ۶ نفر هستیم درآمدمان را بین همه اعضای گروه تقسیم می‌کنیم. همچنین در رای گیری‌هایی که انجام می‌شود همه به یک اندازه حق دارند.

نعمتی درباره ویژگی های یک گروه موفق گفت: زمانی یک گروه موسیقی، درست عمل خواهد کرد که همه اعضا هم‌وزن باشند و وقتی آن وزنه تغییر کند و از بین برود، گردهم آوردن گروه دشوار است.

خواننده گروه موسیقی «پالت» همچنین ابراز کرد: فعالیت و مشارکت در یک گروه، جزو آموزش‌هایی است که باید از کودکی به ما داده شود. به عنوان مثال در بازی فوتبال، فردی که گل می‌زند، همیشه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، اما مدافع وظیفه‌اش را آموخته و پذیرفته است که نباید مانند بازیکن گلزن، دیده شود.

فعالیت و مشارکت در یک گروه، جزو آموزش‌هایی است که باید از کودکی به ما داده شود

وی درباره چالش و مشکل اصلی گروه‌های شرکت‌کننده در مسابقه «بندبازی» گفت: این گروه‌ها باید آهنگ‌ها و نگاه خود را به جهان تولید کنند. یعنی فقط مساله آهنگسازی در گروه موسیقی مطرح نیست؛ وظیفه یک گروه موسیقی صرفا اجرای موسیقی نیست. گروه‌های مختلف جهان به دلیل نوع نگاهشان به دنیا، عملکردشان در موقعیت‌های مختلف، شعرها و مفاهیمی که برای آثارشان انتخاب می‌کنند، طرفدارانی دارند، بر این اساس گروه‌های شرکت‌کننده در «بندبازی» نیز باید مفاهیمی را برای آثارشان انتخاب کنند و در این مسیر باید فیلم ببینند و کتاب بخوانند. همچنین آنان باید بیاموزند که از لحاظ روانشناختی چگونه باهم تعامل داشته باشند و رفتار کنند. من چنین تجربه‌ای را در گروه «پالت» داشتم.

این هنرمند حوزه موسیقی در ادامه بیان کرد: در یک گروه موسیقی اولویت با هیچ سازی نیست بلکه اولویت با فردی است که بیشتر تمرکز ذهنی و حتی فعالیت فیزیکی خود را برای ارتقای گروه اختصاص می‌دهد؛ هر فردی برای موفقیت در کارش، باید از لحاظ ذهنی، روحی و فیزیکی برای گروه فعالیت کند.

نعمتی: هیچ سازی در گروه موسیقی اولویت ندارد/ مردم نسبت به موسیقی جدی کم‌حوصله شده‌اند + فیلم
گروه موسیقی گس
وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار موسیقی ظرفیت پذیرش گروه‌های موفق را ندارد، افزود: مردم این روزها به دلایل مختلف از جمله مشغله زندگی و فضای مجازی که همه چیز را کوچک کرده است، کم حوصله شده اند. معمولا گروه‌ های خوب موسیقی، آثار جدی تولید می‌کنند و کارشان نیز مخاطب جدی می‌طلبد. به همین دلیل انسان‌ها باید کمی فرصت داشته باشند تا این آثار را درک و با آن زندگی کنند. اما به دلیل اینکه بسیاری از مردم، فرصتی برای فکر کردن به موسیقی خوب ندارند بازار ما از موسیقی جدی محروم می‌شود.

مردم این روزها به دلایل مختلف از جمله مشغله زندگی و فضای مجازی که همه چیز را کوچک کرده است، کم حوصله شده اند

نعمتی در ادامه بیان کرد: گروه‌های موسیقی برای موفقیت در کارشان، باید از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به توانایی ساخت آهنگ و تنظیم آثار خود دست پیدا کنند. تمامی گروه‌هایی که به مراحل نهایی و پایانی «بندبازی» رسیدند، این توانایی ها ر ا داشتند.

عضو گروه موسیقی پالت با اشاره به اهمیت زمان در پیشرفت و موفقیت یک گروه موسیقی گفت: در «بندبازی» به عنوان داور به گروه‌هایی که خیلی حرفه‌ای ساز می‌زدند، توجه نمی‌کردم؛ اکثر گروه‌های موفق در دوره دانشجویی شکل گرفتند، همان موقع هم معروف شدند اما ۲۰ سال بعد به نتیجه درخشان موسیقایی دست پیدا کردند. برای موفقیت یک گروه موسیقایی، زمان مهم است. ما در گروه «پالت»، هر کدام از اعضای گروه، در طول زمان در کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف شرکت کردیم و آموختیم و اینگونه نبود که در نخستین کنسرت بهترین نتیجه را به دست آوریم.

قالیشویی خواجه عبدالله

 

 



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

دانش بنیانپول بدهید؛ روش تقلب در کنکور را یادتان می‌دهیم

اقتصاد ایران: درآمدزایی از کنکور به شکل‌های تازه‌تری انجام می‌گیرد به طوریکه برخی کانال‌های تلگرامی با دریافت مبلغی روش‌های تقلب در کنکور را آموزش می‌دهند.

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ «کنکور» در کشور ما به مقوله‌ای تبدیل شده که هر شخصی به نحوی با آن درگیر است، اهمیت قبولی در کنکور برای جوانان به حدی است که برخی از این احساسات داوطلبان کنکور سواستفاده کرده و به درآمدزایی در این زمینه می‌پردازند.

به تازگی نیز برخی کانال‌های تلگرامی ادعای فروش سوالات کنکور را دارند یا آموزش نحوه تقلب را انجام می‌دهند به این شکل که داوطلبان مبلغی که کم هم نیست را به حساب صاحبان این کانال‌ها واریز می‌کنند و در انتظار دریافت سوالاتی که می‌گویند سوالات کنکور است می‌مانند.

البته که سوالات کنکور تا روز آزمون سراسری در قرنطینه است و حتی رئیس سازمان سنجش هم از آن خبر ندارد، اما از این موضوع که بگذریم بحث جدید این است که برخی با راه‌اندازی کانال‌هایی در شبکه‌های مجازی سعی در آموزش نحوه تقلب در کنکور به داوطلبان دارند.

مقالات بیشتر:آموزشگاه پیانو غرب تهران

در یکی از این کانال‌ها که امکان گرفتن عکس از پست‌های آن و ارسال پست‌ها نیز وجود ندارد، روش‌های جاسازی وسایل را به داوطلبان آموزش داده و از داوطلبان خواسته که وسایل تقلب‌شان مانند هندزفری را در کفش، کمربند یا جامدادی خود قرار دهند.

همچنین این کانال به مبتدی ترین روش درباره عبور از گیت ورودی محل آزمون با همراه داشتن وسایل غیرمجاز صحبت می‌کند به طوریکه قدیمی‌ترین گیت‌ها هم می‌توانند این مسأله را تشخیص دهند.

جالب اینجاست که این کانال مدعی است که افراد برای تقلب باید وسایل خاصی را تهیه کنند و لیستی از وسایل را اعلام کرده و این نوع وسایل را هم به فروش می‌رساند و داوطلبان باید با صرف هزینه هنگفت این وسایل را بخرند.

از انواع وسایلی که در این کانال به فروش می‌رسد، گوشی کوچک بندانگشتی، خودکار هندزفری دار، ساعت هوشمند، پاک کن مخصوص، هندزفری نامرئی و هندزفری بلوتوثی است که به صورت میلیونی فروخته می‌شود.

* نحوه برخورد با متخلفان کنکور

البته سازمان سنجش هم بیکار نیست و در این زمینه راهکارهایی از جمله بازرسی بدنی را در دستور کار دارد، اما در صورت ارتکاب جرم نیز برای متخلفان برخورد قانونی در نظر گرفته شده است.

ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار، یکی از تخلفات کنکور است.

ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد مانند ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون، تبانی با داوطلبان، افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون، ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی، شامل برخورد قانونی می‌شود.

 

دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها و هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون شامل برخورد قاطع است.

افشای سوالات آزمون یا تلاش در راستای دستیابی و افشای آن همچنین شرکت و معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو، یکی دیگر از موارد تخلف محسوب می‌شود.

خرید و فروش سوالات و پاسخ‌های آزمون یا شرکت و معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

در این زمینه، هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات‌ها را به صورت جریمه نقدی و محرومیت‌های کنکوری دارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد عضویت داوطلبان در برخی گروه‌های فضای مجازی که در پی تخلف و تقلب در آزمون‌ها هستند، هشدار داد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش نیز در این زمینه گفته است: داوطلبان و والدین گرامی آنها باید در مورد عضویت در برخی گروه‌ها و شبکه‌ها در فضای مجازی دقت لازم را داشته باشند چرا که عضویت و همکاری با برخی از این گروه‌ها که به دنبال  برنامه‌ریزی برای  تقلب و تخلف در آزمون‌ها هستند،  به محرومیت از آزمون می‌انجامد.

به گفته وی، دستگاه‌های امنیتی همچون پلیس فتا در این زمینه پیگیری لازم را دارند.

درباره تخلف در کنکور با داوطلبان کنکور نیز صحبت کردیم، یکی از داوطلبان کنکور تخلف را در آزمون را خارج از عدالت دانسته و گفت: کنکور برای جوانان کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی یک تست هم می‌تواند سرنوشت یک جوان را تغییر دهد بنابراین اگر تخلفی در کنکور صورت بگیرد خارج از عدالت و حق‌الناس است.

داوطلب دیگری با بیان اینکه مسوولان باید به موضوع کانال‌های تلگرامی فروش سوالات کنکور و آموزش تقلب به داوطلبان رسیدگی کنند، گفت: ما از مسوولان تقاضا داریم در زمینه تخلفات کنکوری پیگیری لازم را داشته باشند چرا که یک سال زندگی جوانان در کنکور منتهی می‌شود و بروز تخلف سبب دلسرد شدن داوطلبان خواهد شد.

مقالات دیگر:وکیل پایه یک دادگستری غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

حیاتی در گفت‌وگو با ایسکانیوز:
موسیقی در جامعه ما متولی ندارد / خط قرمزهای ارشاد مانع خلاقیت هنرمندان

 

آموزشگاه تار غرب تهران

مدرس موسیقی و آهنگساز گفت: خط قرمزهایی که ارشاد جلوی پای هنرمندان می‌گذارد موجب از بین رفتن خلاقیت آنان می‌شود و نمی‌توان انتظار ارائه کارهای خوب را از آنان داشت.

 

ابوالفضل حیاتی، مدرس موسیقی و آهنگساز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره علت گرایش جوانان به موسیقی‌های نابهنجار اظهار کرد: یکی از دلایل مهمی که می‌توان در این زمینه به آن اشاره کرد این است که ما ذائقه شنونده‌هایمان را از بین برده‌ایم.

 

وی افزود: وقتی کار ارزشمندی ساخته می‌شود و مخاطب نداشته باشد، هنرمند نیز مجبور می‌شود که سطح کیفی کارش را پایین بیاورد که نتیجه‌اش می‌شود روندی که در حال حاضر به آن دچار شده‌ایم.

 

حیاتی ادامه داد: وقتی جوانان از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در یک خفقان به سر می‌برند این موضوع برایشان تبدیل به یک عقده می‌شود و در نتیجه عصیان‌گر می‌شوند و تمایلی به فکر کردن ندارند و هر چه به خوردشان دهند می‌پذیرند.

بیشتر بخوانید:

تنزل جایگاه موسیقی محلی در ایران / لازم است تعداد جشنواره‌های موسیقی افزایش یابد
مدرس موسیقی گفت: یکی دیگر از دلایلی که می‌توان در این زمینه به آن اشاره کرد این است که متاسفانه در منظر مدیران و مسئولان کشور، فرهنگ آخرین موضوعی است که مهم به نظر می‌رسد و چندان برای آن ارزش قائل نیستند.

وی همچنین با اشاره به خط قرمزهای ارشاد عنوان کرد: خط قرمزهایی که این سازمان جلوی پای هنرمندان می‌گذارد موجب از بین رفتن خلاقیت آنان می‌شود و نمی‌توان انتظار ارائه کارهای خوب را از آنان داشت.

 

حیاتی افزود: البته مشکل دیگری که در این بین بر همه این مسائل دامن زده است همه‌گیری کروناست که البته این بیماری در همه کشورها باعث به وجود آمدن مشکلاتی شد اما این مشکلات در کشور ما به گونه‌ای دیگر بود.

 

مدرس موسیقی گفت: کرونا در ایران باعث شد تا بسیاری از برنامه‌ها به صورت آنلاین برگزار شود، اما وقتی موسیقی متولی نداشته باشد این موضوع به شکلی آسیب‌رسان ادامه پیدا می‌کند چرا که وقتی کسی نیست تا تعریف و ملاکی برای کیفیت تعیین کند هر کسی می‌تواند داعیه استاد بودن داشته باشد.

وی با اشاره به این موضوع گفت: طی اتفاقاتی که در این دو سه سال اخیر افتاد هرکسی برای خود در اینستاگرام صفحه‌ای ایجاد کرد و داعیه معلم شدن داشت، همین مسئله موجب شد که چارچوب و اسلوبی که باید ادامه پیدا می‌کرد به هم بخورد و قوانین خراب شود.

حیاتی در پایان تاکید کرد: موسیقی در کشور ما به شدت به هم ریخته است و باندبازی در آن موج می‌زند و انگار این عرصه تنها در دستان یک عده خاص می‌چرخد که امیدوارم این روند هر چه سریع‌تر درست شود

قالیشویی پیروزی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

قرعه كشی سامانه یكپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف سازی فرآیند فروش خودرو آغاز شد، اما وعده‌های معاون وزیر عملی نشد.

به گزارش رادیو پیام از خبرگزاری صداوسیما؛ پس از اینكه فاطمی امین وزیر صمت دلالی خودروسازان در شیوه قبلی فروش خودرو را قبول كرد، وزارت صمتی‌ها تصمیم گرفتند كه فرآیند ثبت نام و فروش خودرو در سامانه‌ای یكپارچه و زیر نظر سازمان حمایت صورت گیرد.

مقالات بیشتر:شیشه بری جردن

طبق گفته توكلی مدیركل دفتر خودرویی وزارت صمت ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر در سامانه یكپارچه تخصیص خودرو، ثبت نام كردند كه از این میزان ثبت نام سه میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۰۱ نفر در طرح عادی و ۲۹۷ هزار و ۵۲ نفر در طرح حمایت از خانواده بوده است.

براساس قانون حمایت از جوانی جمعیت مادران بیش از دو فرزند از اواخر آبان ماه سال ۱۴۰۰ باید خودرو دریافت می‌كردند، اما با چندماه تاخیر، این قانون به خودروسازان ابلاغ شد؛ منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت تاخیر در اجرای این قانون را پذیرفته و وعده داده بود كه برای جبران آن، سهم مادران در سامانه یكپارچه فروش خودرو وزارت صمت بیشتر خواهد شد.

وعده معاون صنایع حمل و نقل در این مرحله از تخصیص عملی نشد و از این ۱۷۶ هزار خودروی اختصاص یافته تنها ۵۰ درصد آن به مادران تعلق گرفت.

عبدالله توكلی لاهیجانی مدیركل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این دوره ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام كردند كه بعد از استعلام از نهاد ذیربط و ثبت احوال كشور‏، ۱۴۵ هزار نفر واجد این شرایط شناخته شدند.

حالا كه وزارت صمت تخلف خود را در اجرای كامل قانون جوانی جمعیت پذیرفته باید دید چه زمانی وعده‌های وزیر و مسئولان این وزارت خانه در جبران تاخیر اختصاص خودرو به مادران اجرایی می‌شود؟

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

انواع شیشه

شیشه بری بلوار فردوس

ویکی‌پدیا

شیشه سیلیکاتی
ماسه کوارتز (سیلیکا) ماده خام اولیه تولید شیشه‌های موجود در بازار است.
سیلیسیم دی‌اکسید (با ترکیب شیمیایی SiO۲) پایه‌ای‌ترین مادهٔ سازندهٔ شیشه است. در طبیعت، در اثر برخورد آذرخش با ماسه واکنش شیشه‌شدگی کوارتز رخ می‌دهد که در نتیجهٔ آن یک ساختار توخالی (لوله‌ای) ریشه مانند، به نام سنگ آذرخشی پدید می‌آید. شیشهٔ سیلیسی که در درجهٔ نخست از سیلیس ساخته شده‌است به دلیل داشتن دمای انتقال بالای ۱۲۰۰ درجهٔ سلسیوس، برای کاربردهای ویژه‌ای مورد نیاز است اما برای عموم چندان کاربرد ندارد[۱۸] به همین دلیل چند مادهٔ خام دیگر هم به ترکیبات آن افزوده می‌شود تا فرایند ساخت را آسان‌تر کند. یکی از این مواد سدیم کربنات (Na۲CO۳) است که دمای انتقال شیشه را پایین می‌آورد. سدیم کربنات باعث می‌شود تا شیشه در آب قابل حل شود، برای جلوگیری از این ویژگی مقداری آهک (اکسید کلسیم CaO) که از سنگ آهک به دست می‌آید، به همراه اکسید منیزیم (MgO) و آلومینا (Al۲O۳) به آن افزوده می‌شود تا شیشه پایداری بیشتری پیدا کند. شیشه در نهایت از ۷۰ تا ۷۴ درصد وزنی سیلیس ساخته شده‌است و شیشه آهک سوددار نام دارد.[۱۱] این‌گونه از شیشه ۹۰ درصد از شیشهٔ تولیدی را دربرمی‌گیرد.

شیشهٔ آهک سوددار
۷۲٪ سیلیس + ۱۴٫۲٪ اکسید سدیم (Na۲O) + منیزیم ۲٫۵٪ + آهک ۱۰٫۰٪ + آلومینا ۰٫۶٪. شفاف، به آسانی شکل می‌پذیرد و بهترین گزینه برای شیشهٔ پنجره است. انبساط گرمایی بالایی دارد و پایداری کمی در برابر گرما (۵۰۰ تا ۶۰۰ درجهٔ سانتیگراد). کاربرد در پنجره، ظرف‌های شیشه‌ای، حباب روشنایی (لامپ) و شیشهٔ لوازم دکوری موجود در خانه مانند شیشهٔ میز و …

شیشهٔ سدیم بوروسیلیکات، پیرکس
مقالهٔ اصلی: شیشه بوروسیلیکات

یک ظرف مدرج پیرکس از جنس شیشه بوروسیلیکات. شیشه‌های بوروسیلیکاتی تحمل بالایی در مقابل ترک برداشتن در اثر شوک حرارتی دارند.
شیشه‌های بوروسیلیکاتی (که بیشتر با نام‌های تجاری پیرکس، دوران و … شناخته می‌شوند) معمولاً حاوی ۵–۱۳٪ تری‌اکسید بور (B2O3) هستند.[۱۹] شیشه‌های بوروسیلیکاتی ضرایب انبساط حرارتی نسبتاً کمی دارند ({\displaystyle 3.25\times 10^{-6}}{\displaystyle 3.25\times 10^{-6}} به ازای هر درجه سلسیوس برای شیشه پیرکس در مقایسه با {\displaystyle 9\times 10^{-6}}{\displaystyle 9\times 10^{-6}} به ازای هر در جه سلسیوس برای یک شیشه آهک سوددار معمولی.[۲۰]). به همین دلیل، کمتر در معرض تنش ناشی از انبساط حرارتی قرار دارند و بنابراین در برابر ترک خوردگی در اثر شوک حرارتی آسیب‌پذیر نیستند. از آنها معمولاً در ساخت وسایل آزمایشگاهی، وسایل آشپزی خانگی و شیشه‌های چراغ‌های جلویی ماشین استفاده می‌شوند.[۱۹]

شیشه سربی یا شیشه کریستال

شیشه‌های سربی که معمولاً به آنها، «کریستال» می‌گویند، درخشندگی بسیار بالایی دارند.
افزودن اکسید سرب (II) به شیشه سیلیکاتی دمای ذوب و ویسکوزیته مذاب آن را کاهش می‌دهد.[۲۱] تراکم بالای شیشه سربی (سیلیس + اکسید سرب (PbO) + اکسید پتاسیم (K2O) + سودا (Na2O) + اکسید روی (ZnO) + آلومینا) منجر به تراکم الکترون بالا، و در نتیجه ضریب شکست بالا می‌شود، ظروف شیشه ای بسیار درخشان تر است و باعث بازتاب منظم بیشتری می‌شود و پراکندگی نوری را افزایش می‌دهد.[۲۲] شیشه سربی قابلیت ارتجاعی بالایی داشته و این امر باعث می‌شود ظروف شیشه ای کارایی بیشتری داشته باشند و هنگام برخورد صدای واضح «زنگ» ایجاد شود. با این حال، شیشه سربی نمی‌تواند به خوبی در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کند.[۲۳]

شیشه آلومینوسیلیکات
شیشه آلومینوسیلیکات معمولاً حاوی ۵–۱۰٪ آلومینا (Al2O3) است. ذوب و شکل‌گیری شیشه آلومینوسیلیکات در مقایسه با ترکیبات بوروسیلیکات دشوارتر است، اما از مقاومت حرارتی و دوام بسیار خوبی برخوردار است.[۱۹] شیشه آلومینوسیلیکات به‌طور گسترده‌ای برای تولید فایبرگلاس،[۲۴] برای ساخت پلاستیک‌های تقویت شده با شیشه (در ساخت قایق‌ها، قلاب‌های ماهیگیری و غیره)، ظروف آشپزی روی اجاق گاز و حباب لامپ‌های هالوژن استفاده می‌شود.[۲۳][۱۹]

سایر اکسیدهای افزودنی
افزودن باریم نیز باعث افزایش ضریب شکست می‌شود. اکسید توریم باعث تولید شیشه ای با ضریب شکست بالا و پراکندگی نور کم می‌شود و به همین دلیل قبلاً در تولید لنزهای با کیفیت بالا استفاده می‌شد، اما به دلیل رادیواکتیو بودن، در عینک‌های مدرن اکسید لانتان جایگزین آن شده‌است.[۲۵] برای جذب اشعه مادون قرمز، به عنوان مثال در فیلترهای جذب کننده حرارت در پروژکتورهای فیلم، می‌توان به شیشه، مقداری آهن افزود، در حالی که از سریم(IV) اکسید برای تولید شیشه‌هایی که طول موج‌های ماورابنفش را جذب می‌کنند، می‌توان استفاده کرد.[۲۶]

شیشه-سرامیک‌ها
مقالهٔ اصلی: شیشه-سرامیک

یک رویه اجاق گاز استحکام بالا از جنس شیشه-سرامیک با انبساط حرارتی بسیار کم.
مواد شیشه-سرامیکی حاوی هر دو فاز سرامیک کریستالی و شیشه غیرِ کریستالی هستند. این مواد با هسته زایی کنترل شده کریستالی کردن جزئی شیشه پایه از طریق عملیات حرارتی ساخته می‌شوند.[۲۷]

فایبرگلاس
مقاله‌های اصلی: فایبرگلاس و پشم شیشه
فایبرگلاس نوعی ماده کامپوزیت است که در آن یک رزین پلاستیکی با الیاف شیشه ای تقویت می‌شود. برای این کار، شیشه مذاب، کشیده شده و آن را به شکل الیاف درمی‌آورند. این الیاف سپس مانند پارچه به هم بافته شده و اجازه داده می‌شود که در داخل یک رزین تثبیت شود.[۲۸][۲۹][۳۰] فایبرگلاس خاصیت عایق حرارتی و ضد خوردگی داشته و بسیار سبک‌وزن است. به همین دلیل از آن برای عایقکاری در ساختمان سازی و در ساخت قاب لوازم برقی استفاده می‌شود. فایبرگلاس در ابتدا در انگلستان و ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم برای تولید آنتن‌پوش استفاده می‌شد. سایر موارد استفاده از فایبرگلاس عبارتند از: مصالح ساختمانی، بدنه قایق، قطعات بدنه اتومبیل و مواد کامپوزیتی هوافضا است.[۳۱][۳۰]

شیشه‌های غیرِ سیلیکاتی

شیشه‌های کالکوژنی پایهٔ ساخت لوح فشرده ویرایش‌شونده است.
علاوه بر شیشه‌های معمولی مبتنی بر سیلیس، بسیاری از مواد معدنی و مواد آلی دیگر نیز می‌توانند شیشه تشکیل دهند، از جمله فلزات، آلومینات‌ها، فسفات‌ها، بورات‌ها، کالکوژنیدها، فلوراید‌ها، ژرمنات‌ها (شیشه‌های مبتنی بر GeO2)، تلوریت‌ها (شیشه‌های مبتنی بر TeO2) ، آنتی مونات‌ها (شیشه‌های مبتنی بر Sb2O3)، آرسنات‌ها (شیشه‌های مبتنی بر As2O3)، تیتانات‌ها (شیشه‌های مبتنی بر TiO2)، تانتالات‌ها (شیشه‌های مبتنی بر Ta2O5)، نیترات‌ها، کربنات‌ها، پلاستیک‌ها، اکریلیک و بسیاری از مواد دیگر.[۳۲]

فلز شیشه‌ای
مقالهٔ اصلی: فلز شیشه‌ای
در گذشته، دسته‌های کوچکی از فلزات آمورف با مساحت جانبی بالا (روبان، سیم، فیلم و غیره) از طریق خنک سازی بسیار سریع تولید شده‌اند. سیم‌های فلزی آمورف با پاشیدن فلز مذاب بر روی دیسک فلزی در حال چرخش تولید شده‌اند. اخیراً آلیاژهای مختلفی در لایه‌هایی با ضخامت بیش از ۱ میلی‌متر تولید شده‌اند. این شیشه‌ها به عنوان شیشه‌های فلزی فله ای (bulk metallic glasses) (BMG) شناخته می‌شوند. شرکت Liquidmetal Technologies تعدادی آلیاژ BMG مبتنی بر زیرکونیوم به فروش می‌رساند. دسته‌هایی از فولاد آمورف نیز تولید شده‌است که خصوصیات مکانیکی را بیش از آنچه در آلیاژهای فولاد معمولی یافت می‌شود، از خود نشان می‌دهد.[۳۳][۳۴][۳۵]

پلیمرها
شیشه‌های مهم پلیمری شامل ترکیبات دارویی بی‌شکل و شیشه ای هستند. این ترکیبات بسیار مفید هستند زیرا حلالیت ترکیب وقتی آمورف باشد در مقایسه با همان ترکیب در حالت بلوری بسیار بیشتر است. بسیاری از داروهای نوظهور در اشکال کریستالی خود عملاً نامحلول هستند.[۳۶] بسیاری از ترموپلاستیک‌های پلیمری که استفاده روزمره دارند، نوعی شیشه هستند. در بسیاری از کاربردها، مانند بطری‌های شیشه ای یا عینک، انواع پلیمری (شیشه‌های اکریلیک، پلی کربنات یا پلی اتیلن ترفتالات) جایگزین‌های بسیار سبک تری برای شیشه‌های سنتی هستند.[۳۷]

مایعات مولکولی و نمک‌های ذوب شده
مایعات مولکولی، الکترولیت‌ها، نمک‌های مذاب و محلول‌های آبی مخلوطی از مولکول‌ها یا یون‌های مختلف هستند که شبکه کووالانسی تشکیل نمی‌دهند و فقط از طریق نیروهای ضعیف واندروالس یا از طریق پیوندهای هیدروژنی گذرا با یکدیگر تعامل دارند. در مخلوطی از سه یا چند گونه یونی با اندازه و شکل غیر مشابه، تبلور آنقدر دشوار است که مایع را می‌توان به راحتی فوق سرد کرده و آن را تبدیل به شیشه کرد.[۳۸][۳۹] برای مثال LiCl:RH2O (محلولی از نمک کلرید لیتیوم و مولکول‌های آب) در محدوده ای که R بین ۴ و ۸ باشد.[۴۰]

قالیشویی نیروهوایی



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اصولاً حقوق ما بازنشستگان کارگری ربطی به دولت ندارد؛ نه به خزانه‌داری کل مربوط است و نه از منابع دولتی استفاده می‌کند؛ حقوق ما بازنشستگان از جیب خودمان پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازنشستگان کارگری با بی‌تابی در انتظار تصویب افزایش مستمری‌ها در هفته جاری هستند؛ دقیقاً یک ماه و یک روز از ارسال مصوبه‌ی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به دولت گذشته است؛ با این حال به نظر می‌رسد هنوز مخالفت‌هایی با این مصوبه وجود دارد چراکه برخلاف رویه سال‌های قبل، هنوز دولت افزایش مصوب سازمان تامین اجتماعی را امضا نکرده است و تا این امضای نهایی نباشد، امکان اجرای مصوبه وجود ندارد.

مقالات بیشتر:شیشه بری غرب تهران

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در ارتباط با این تاخیر و مخالفت احتمالی دولت می‌گوید: اصولاً حقوق ما بازنشستگان کارگری ربطی به دولت ندارد؛ نه به خزانه‌داری کل مربوط است و نه از منابع دولتی استفاده می‌کند؛ حقوق ما بازنشستگان از جیب خودمان پرداخت می‌شود؛ بازنشستگان کارگری میهمان جیب خودشان هستند اما برخی همین را هم روا نمی‌دارند!

او اضافه می‌کند: این تاخیر بی‌سابقه موجب نگرانی گسترده‌ی بازنشستگان شده است؛ به نظر می‌رسد نوعی غرض‌ورزی با بازنشستگان تامین اجتماعی دارند و به سرنوشت این جمعیت کم درآمد بی‌توجهند؛ چراکه اگر غیر از این می‌بود در این یک ماه گذشته مصوبه‌ی سازمان تامین اجتماعی را امضا می‌کردند و کار را به سرانجام می‌رساندند.

اول برابرسازی کنید بعد بیایید مخالف باشید!

صادقی در ارتباط با مخالفت مقامات دولتی با افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار می‌گوید: اگر دولتی‌ها و مقامات سازمان برنامه و بودجه با افزایش مستمری ما به اندازه‌ی مصوبات مزدی شورایعالی کار مخالفند، ما فقط یک حرف داریم: سقف و میانه و کف مستمری ما را برابر با مستمری بازنشستگان دولت بپردازند و بعد بیایند مخالفت کنند؛ تقریباً دو میلیون تومان فاصله میان سطوح مستمری ما با دولتی‌هاست؛ اول برابرسازی کنند و بعد بیایند ساز مخالف بزنند؛ به نظر می‌رسد می‌خواهند با فریز کردن حقوق ناچیز بازنشستگان کارگری به تصمیمات بودجه‌ای غلط خود مشروعیت بدهند و به نوعی فضای استتار درست کنند وگرنه چرا با افزایش حقوق بازنشسته‌ای مخالفند که میهمان جیب خودش است و هیچ باری برای دولت ندارد؟

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری با بیان اینکه «ما از منابع دولت استفاده نمی‌کنیم اما دولت‌ها همیشه در انجام تعهدات خود در قبال بیمه‌شدگان تامین اجتماعی قصور کرده‌اند» اضافه می‌کند: سازمان برنامه و بودجه طی سال‌های متوالی قانون‌گریزی داشته و هیچ زمان به تعهدات خود در قانون تامین اجتماعیِ مصوب سال ۵۴ عمل نکرده؛ امسال هم اگر در زمان بستن لایحه بودجه مطالبه‌گری نمی‌کردیم اسم تامین اجتماعی را در ردیف ثابت و متغیر بودجه حذف می‌کردند. ما باید به چه زبانی به دولتی‌ها بگوییم که پرداخت حقوق ما هیچ ربطی به دولت ندارد و از محل اندوخته‌ی خودمان است؛ شما فقط متولی خانواده دولت هستید؛ به جای دخالت در امور یک سازمان غیردولتی، به تعهدات خود در قبال سازمان تامین اجتماعی و میلیون‌ها بیمه شده‌ی آن عمل کنید.

تعهداتِ بر زمین مانده/ هیچ زمان سه درصد را نپرداختند

دولت‌ها به تعهدات قانونی خود در قبال سازمان تامین اجتماعی هرگز عمل نکرده‌اند؛ به گفته‌ی صادقی، بعد از مطالبه‌گری فراوان در بودجه ۱۴۰۰ فقط ۸۹ هزار میلیارد تومان بابت طلب دولت به سازمان گنجانده شد که از این رقم فقط پرداخت ۷۲ هزار میلیارد تومانِ آن محقق شد؛ امسال نیز در قانون بودجه ۹۰ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت طلب دولت به سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی شده که تا امروز که یک فصل از سال گذشته، هنوز یک ریال از این اعتبار قانونی به حساب سازمان واریز نشده است.

وی اضافه می‌کند: دولت به تعهدات خود عمل نکرده؛ هیچ زمان سه درصد حق بیمه سهم دولت را به سازمان نپرداخته؛ علاوه بر این، در منابع و مصارف سازمان و افزایش حقوق بازنشستگان آن نیز مداخله می‌کنند؛ گاردی که سازمان برنامه و بودجه در مقابل تامین اجتماعی و بازنشستگان آن دارد، اصلاً خوب نیست؛ گویا صدای ما شنیده نمی‌شود؛ ما براساس قانون سخن می‌گوییم و تمام مطالبات‌مان نیز قانونی است؛ می‌گوییم آنچه مدیرعامل و هیات مدیره سازمان مصوب کرده‌اند را امضا کنید. تعیین حقوق بازنشستگان دولت برعهده‌ی شماست که آن را در قانون بودجه مصوب کرده و به اجرا رسانده‌اید؛ شما اگر بدهی‌های سازمان را سر وقت بپردازید، افزایش حقوق بازنشستگان هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، کما اینکه منابع این افزایش حقوق به طور خودکار از محل افزایش دستمزد کارگران شاغل تامین می‌شود.

یک بام و دوهوایِ ناعادلانه!

صادقی تاکید می‌کند: سازمان تامین اجتماعی متعلق به یک جامعه‌ی بیش از ۴۳ میلیون نفری است؛ منابع مالی ما از دولت مجزاست؛ بنابراین عادلانه نیست که بدون استدلال و منطق قانونی ما را از حقوق بدیهی‌مان محروم سازند. دولتمردان از یک طرف در رابطه با بحث بازنشستگان و افزایش حقوق آن‌ها تعلل می‌کنند و از سوی دیگر، در ارتباط با تعهدات قانونی خودشان نوعی بازیِ گرگم به هوا درمی‌آورند. این یک بام و دو هوایِ ناعادلانه چه معنایی دارد؟

به گفته‌ی این فعال صنفی بازنشستگان، موضوع افزایش مستمری‌ها بایستی نهایتاً تا اواسط خرداد و قبل از موعد واریز مستمری‌ها حل شود؛ بازنشستگان این ماه مستمری سال جدید به اضافه‌ی مابه‌التفاوت دو ماه قبل را بگیرند.

صادقی اضافه می‌کند: یک ماه تمام است که مصوبه در هیات دولت معطل مانده؛ این مخالفت‌های بدون پشتوانه می‌تواند موجب فاصله گرفتن بازنشستگان از تصمیم‌سازان شود؛ روا نیست این زحمتکشانِ کم درآمد و عموماً زیر خط فقر از حقوق قانونی‌شان محروم شوند. بایستی مصوبه سازمان در همین هفته امضا و برای اجرا به سازمان برگردانده شود تا زمان برای پرداخت وجود داشته باشد.

لطفاً خود را به جای بازنشستگان بگذارید!

او در پایان می‌گوید: دولتمردان خودشان را جای بازنشسته‌ای بگذارند که نان‌آور یک خانواده سه یا چهار نفره است و با این گرانی‌ها فقط ۴ میلیون تومان حقوق ماهانه می‌گیرد؛ این بازنشسته که در دوران کهولت با بیماری‌ها و دردهای بسیار دست و پنجه نرم می‌کند، چطور با حقوقی که از نصف خط فقر هم کمتر است، روزگار بگذراند؛ برای یکبار هم که شده، یک دقیقه خود را به جای این بازنشسته بگذارند؛ آن وقت می‌بینند که این تاخیر چه آسیبی به میلیون‌ها خانواده در کشور می‌زند و چطور مناسبات اقتصادِ خانوار را به هم می‌ریزد.

مقالات دیگر:بهترین وکیل تهران



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

پیشینه شیشه‌

شیشه بری

ویکی بدیا

نخستین شیشه‌ای که پدید آمده همان شیشه‌هایی بوده که در طبیعت به ویژه در منطقه‌های آتشفشانی به وجود آمده‌است. شیشهٔ ابسیدین احتمالاً توسط مردمان دوران سنگی استفاده می‌شده و به دلیل محدودیت منابع آن و نیازی که به ابزارهای بُرنده وجود داشته، به گستردگی در سراسر جهان آن روزگار، داد و ستد می‌شده‌است. به هر روی، باستان شناسان بر این باورند که احتمالاً نخستین شیشه در ناحیهٔ ساحلی سوریهٔ امروز، میان‌رودان یا مصر باستان ساخته شده‌است.[۴] شیشه در حدود ۳۶۰۰ سال پیش از میلاد در مصر ساخته شده‌است.[۵] شیشه‌های کهن نور را از خود عبور نمی‌دادند و به علت نا خالصی‌های موجود در آن‌ها، رنگی به نظر می‌رسیدند. کهن‌ترین شیشه‌ای که تاکنون پیدا شده، خرمُهره‌ای مربوط به نیمهٔ هزارهٔ سوم پیش از میلاد است و احتمالاً به صورت تصادفی در هنگام فلزکاری (سرباره) یا ساختن سفال، پدید آمده‌است.[۶]


شیشه به عنوان یک ابزار تجملاتی باقی‌ماند و فروپاشی‌ها و رویدادهایی که در پایان عصر برنز رخ داد باعث توقف گسترش شیشه شد. گسترش بومی روش‌های ساخت شیشه در آسیای جنوبی در حدود ۱۷۳۰ پیش از میلاد آغاز شد.[۷] در چین باستان ساخت شیشه نسبت به سرامیک و فلز احتمالاً آغاز دیرتری داشته است. در امپراتوری روم، ابزارهای شیشه‌ای در منطقه‌های مسکونی، صنعتی و مراسم خاکسپاری پیدا شده‌است.


دیوار شیشه ای
شیشه به صورت گسترده در قرون وسطی کاربرد داشته‌است. از سدهٔ ۱۰ اُم به این سو، شیشه به صورت رنگی در معماری اسلامی جایگاه ویژه‌ای یافت و سپس در کلیساهای معمولی و جامع مورد استفاده قرار گرفت. کلیسای سن-دنی و کلیسای جامع شارتر دو نمونهٔ شناخته شدهٔ این کاربرد است. تا سدهٔ ۱۴ ام میلادی معماران به استفاده از شیشه‌های رنگی برای ساختمان‌ها روی آوردند مانند بنای سن-شپل در پاریس (۱۲۰۳ تا ۱۲۴۸)[۸] با آغاز رنسانس و دگرگونی معماری کاربرد شیشه‌های رنگی بزرگ، کم شد و کاربرد آن در خانه‌های مردمی بیشتر شد. با پیشرفت دانش و فن، این شیشه‌ها ارزان‌تر شدند و کاربرد آن‌ها همگانی تر و البته امکان تولید ارزان آن‌ها در قالب‌های بزرگ فراهم شده بود. در سدهٔ ۱۹ ام میلادی و همراه با معماری گوتیک نوین، نگاه تازه‌ای به شیشه‌های رنگی شد.

 

در سدهٔ ۲۰ میلادی گونه‌های تازه‌ای از شیشه به صورت لایه لایه‌ای، مسلح (مقاوم‌سازی شده) و آجری به بازار آمد که کاربرد شیشه در ساختمان‌سازی را افزایش داد. ساختمان‌های چند طبقه بیشتر از دیوار شیشه ای که تقریباً به تمامی از شیشه است، ساخته شده‌اند. در آغاز شیشه به دلیل نداشتن واکنش با آب و به عنوان ظرف کاربرد داشت اما در پایان سدهٔ میانی ویژگی‌های نوری آن بیشتر مورد توجه قرار گرفت و تولید عدسی، ابزارهای ستاره‌شناسی و پس از آن ابزارهای پزشکی و دانش، گسترش یافت.

 

در سدهٔ ۱۹ میلادی در روش‌های باستانی تولید شیشه، به ویژه شیشه‌های نقش برجسته دگرگونی‌هایی پدید آمد. این تغییر روش برای نخستین بار از زمان امپراتوری روم پدید می‌آمد و بیشتر در طرح‌های نوکلاسیک دیده می‌شد. در جنبش هنر نو از این شیشه‌ها به فراوانی بهره برده شد. با گذشت زمان کم‌کم کارگاه‌های کوچک شیشه‌های هنری در همه جا دیده شد.

قالیشویی سرخه حصار

 

 



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تقریباً یک ماه از ارسال مصوبه‌ی افزایش حقوق بازنشستگان به هیات دولت گذشته است؛ مصوبه‌ای که به امضای مدیرعامل و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی رسیده، هفته‌ها در راهروهای هیات دولت در انتظار تصویب نهایی و ابلاغ مانده است.

به گزارش سلام نو، ​علی اکبر عیوضی گفت: مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، کاملاً قانونی است؛ دولت نه سهمی در پرداخت آن دارد و نه اجرای آن بار مالی برای دولت دارد؛ مدیرعامل و هیات مدیره سازمان و وزیر کار با آن موافقت کرده‌ و خواستار اجرای آن شده‌اند.

در روز های پایانی سال، تصمیمات و جلسات زیادی برای افزایش حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام شده بود.اما تمام این جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایش حقوق بازنشستگان کارگری مشخص نشده است. حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۱، با افزایش ۱۰ درصدی ۵ میلیون تومان تعیین شده است. در ادامه به آخرین جزییات از افزایش حقوق بازنشستگان می پردازیم.

تقریباً یک ماه از ارسال مصوبه‌ی افزایش حقوق بازنشستگان به هیات دولت گذشته است؛ مصوبه‌ای که به امضای مدیرعامل و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی رسیده، هفته‌ها در راهروهای هیات دولت در انتظار تصویب نهایی و ابلاغ مانده است.

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) در این رابطه می‌گوید: در آخرین پیگیری‌هایی که داشتیم، قرار شد مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان همین روزها به تصویب هیات دولت برسد اما باز خبرهایی از مخالفت برخی مقامات در سازمان برنامه و بودجه به گوش می‌رسد.

وی در ارتباط با مخالفت برخی مقامات دولت با افزایش حقوق بازنشستگان کارگری گفت: بودجه و اعتبار سازمان تامین اجتماعی ربطی به دولت ندارد؛ مدیریت منابع و مصارف در این سازمان غیردولتی، برعهده دولت نیست و دولت هیچ نقشی در پرداخت حقوق بازنشستگان این سازمان ندارد. در واقع دولت هیچ پولی بابت مستمری‌ها به سازمان تامین اجتماعی نمی‌پردازد و اتفاقاً بابت تعهدات انجام نشده به این سازمان و بیمه شدگان آن بدهکار است؛ بزرگ‌ترین بدهکار سازمان، امروز دولت است؛ حالا بدهکاری که به تعهداتش عمل نمی‌کند، مانع افزایش حقوق بازنشستگان شده و برای سازمان تعیین تکلیف می‌نماید، آیا این رویه درست است؟

مقالات بیشتر:ظروف کرایه سعادت آباد

عیوضی با بیان اینکه «این سنگ اندازی‌ها جدید است و تاکنون سابقه نداشته و اصولاً در حیطه‌ی کار دولت و سازمان برنامه و بودجه نیست» می‌گوید: سازمان برنامه و بودجه مسئول تخصیص اعتبار و نظارت بر خرج کرد آن در نهادهای دولت و زیرمجموعه‌های آن است؛ مدیریت منابع و مصارف سازمان برعهده مدیرعامل و هیات مدیره آن است؛ و این درحالیست که این مقامات مسئول پای مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان امضا گذاشته‌اند و آن را یک ماه پیش برای تصویب به دولت فرستاده‌اند. به عنوان نماینده بازنشستگان می‌گویم؛ بیش از ۱۲ میلیون نفر از جمعیت کشور بی‌صبرانه در انتظار تصویب این مصوبه هستند.

دبیر کانون بازنشستگان کارگری استان تهران به نشست نمایندگان بازنشستگان در مجلس با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی اشاره می‌کند و می‌گوید: در این نشست، نمایندگان مجلس توجیه شدند و اذعان داشتند که حق با بازنشستگان است؛ باید هرچه زودتر افزایش حقوق سال جدید اعمال شود؛ میلیون‌ها نفر از جمعیت کم درآمد کشور نباید گرفتار یک بدعت فراقانونی شوند؛ از قضا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و دولت، خواستار اجرایی شدن افزایش حقوق بازنشستگان کارگری شده است؛ برخی دیگر از نمایندگان مجلس نیز در همین زمینه به دولت نامه زده‌اند و خواستار پاسخگویی شده‌اند.

او تاکید می‌کند: مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، کاملاً قانونی است؛ دولت نه سهمی در پرداخت آن دارد و نه اجرای آن بار مالی برای دولت دارد؛ مدیرعامل و هیات مدیره سازمان و وزیر کار با آن موافقت کرده‌اند و خواستار اجرای آن شده‌اند؛ ما از دولت مصرانه می‌خواهیم همین هفته افزایش مستمری بازنشستگان را تصویب و برای اجرا ابلاغ کند تا مستمری‌بگیران از نگرانی نجات یابند و بتوانند مستمری خردادماه را با افزایش قانونی دریافت کنند. برای این منظور، هفته‌هاست که در حال رایزنی هستیم؛ با تمام مقامات و مسئولان از جمله نمایندگان مجلس صحبت کرده‌ایم؛ بازنشستگان چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهند؛ می‌گویند انتظار داریم مثل هر سال، افزایش مستمری‌ها توسط دولت امضا شود.

این فعال صنفی بازنشستگان تصریح می‌کند: دولت از یکسو دست به جراحی اقتصادی و آزادسازی قیمت‌ها زده و مهار قیمت‌ها را به دست بازار سپرده و از سوی دیگر، بخشی از آن با افزایش حقوق بازنشستگان کم درآمد مخالفت می‌کند؛ امروز یک بازنشسته چطور با حقوق پارسال از پس مخارج سنگین امسال بربیاید؛ بازنشستگان کارگری اندوخته و سرمایه‌ای ندارند که با آن شکاف سنگین دستمزد و هزینه‌های زندگی را پر کنند؛ عادلانه نیست در این شرایط، بازنشستگان از حق قانونی خود محروم باشند؛ همین هفته مصوبه را برای اجرا ابلاغ کنند تا مستمری خردادماه با افزایش سال جدید پرداخت شود و علاوه بر این، مابه التفاوت دو ماه قبل هم واریز گردد.

او در پایان تاکید می‌کند: وقتی مصوبه را هیات مدیره و مدیرعامل سازمان امضا کرده‌اند یعنی تامین اعتبار مالی انجام شده و همه زیرساخت‌ها فراهم است؛ تامین اجتماعی زیرمجموعه‌ی دولت نیست؛ بنابراین اجازه بدهند همین استقلال نیم بند سازمان پابرجا بماند.

مقالات دیگر:وکیل ملکی تهران



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

پارتیشن شیشه ای | پارتیشن شیشه ‌ای، بهترین راه فضاسازی محیط اداری

شیشه بری در تهران

پارتیشن شیشه ای یکی از اجزای ضروری و مهمی است که جهت جدا سازی و فضا سازی شرکت ها و محیط های اداری به کار می رود.


بازار; گروه صنعت: پارتیشن شیشه ای یکی از اجزای ضروری و مهمی است که جهت جدا سازی و فضا سازی شرکت ها و محیط های اداری به کار می رود. پارتیشن های شیشه ای از آنجایی که بسیار متنوع هستند و به هر طرح و مدلی که بخواهید موجود هستند، بسیار محبوب هستند و هیچکس از به کارگیری آن در محیط خود پشیمان نمی شود. پارتیشن شیشه ‌ای، بهترین راه فضاسازی محیط اداری به ویژه در محیط های بزرگ و با تعداد کارمند بالا است. ساز و کار مجموعه ای را از افراد حرفه ای تشکیل داده است تا بتواند مزایای پارتیشن شیشه ای را برای شما شرح دهد و با ارائه با کیفیت ترین پارتیشن های شیشه ای، محصولی فوق العاده ای را به شما هدیه می کند.

پارتیشن شیشه ای | پارتیشن شیشه ‌ای، بهترین راه فضاسازی محیط اداری

پارتیشن شیشه ای چگونه محیط را جداسازی می کند؟
این روزها اغلب محیط های اداری همه کارمندان خود را در یک سالن بزرگ ساکن کرده اند، در حالی که کارمندان نیاز به یک فضای شخصی و پرایوسی دارند تا بتوانند وظایف و ایمیل های خود را به راحتی چک کنند، همانطور که بر سر میز خود نشسته اند پاسخ تلفن خود را بدهند و وقتشان را صرف خارج شدن از فضای کار نکنند، اگر نیاز به کمی استراحت داشتند به راحتی کمی رفع خستگی کنند و... موارد ذکر شده از نکاتی هستند که نشان می دهند هر شخصی در یک محیط اداری نیاز به یک فضای جداگانه دارد تا بازدهی خود را بالاتر ببرد. البته با توجه به اوضاع اقتصادی کشور ما، امکان ایجاد یک اتاق برای هر شخصی بسیار پایین است زیرا این کار هزینه زیادی را متحمل می شود.

پارتیشن شیشه ای بدون اشغال کردن فضای زیادی، بخشی از محیط را مجزا می کند و یک فضای جداگانه را به وجود می آورد. پارتیشن های شیشه ای اغلب برای محیط های اداری به کار می روند، اما از آن می توانید در منازل خود، مطب، مکان های عمومی و... نیز استفاده کنید. اگر می خواهید کارمند شما به طور کامل در یک فضای شخصی قرار بگیرد، باید از پارتیشن های شیشه ای مات و طرح دار استفاده کنید. اما اگر می خواهید ارتباط چشمی و بصری قطع نشود و کارمندان با دیدن یک دیگر انرژِی دریافت کنند، باید از پارتیشن شیشه ای شفاف استفاده کنید.

پارتیشن های شیشه ای باعث منظم و مرتب تر نشان دادن فضای کاری شما می شود و همین امر سبب می شود اگر مشتری وارد محیط کار شما شد، احساس خوبی دریافت کند. پارتیشن های شیشه ای به دو دسته پارتیشن شیشه ای تک جداره و پارتیشن شیشه ای دو جداره دسته بندی می شوند و از لحاظ کیفیت و میزان انتقال صدا با یکدیگر متفاوت هستند. اگر می خواهید از آلودگی صوتی احتمالی برای کارمند خود جلوگیری کنید و شغلتان به تمرکز بسیار بالایی احتیاج دارد، پیشنهاد ما استفاده از پارتیشن شیشه ای دوجداره است.

پارتیشن شیشه ای | پارتیشن شیشه ‌ای، بهترین راه فضاسازی محیط اداری

پارتیشن شیشه ای در محیط اداری
پارتیشن های شیشه ای به نحوی جدا کننده های لوکس و نوین برای محیط های اداری و کاری هستند. این سازه با ظاهر چشمگیر و زیبایی که به وجود می آورد، باعث می شود محیط اداری دلنشین تر شود و با ایجاد محیطی منظم و زیبا از ایجاد خستگی در کارمندان جلوگیری می کند. پارتیشن های شیشه ای را به روش های مختلفی می توان اجرا و نصب کرد. می توانید پارتیشن شیشه ای با شیشه سکوریت را تهیه کنید تا از بروز خطرات احتمالی و شکستن آن پیشگیری کنید. پارتیشن شیشه ای با فریم آلومینیومی از دیگر نحوه های اجرای این پارتیشن ها است، این مدل نسبت به دیگر مدل ها استحکام بالاتری دارد.

پارتیشن شیشه ای کشویی برای محیط های کوچک تر بسیار پر کاربرد است زیرا فضای بسیار کمی را اشغال می کند و در عین حال جداسازی فضا را به بهترین شکل برای شما انجام می دهد. پارتیشن شیشه ای تک جداره فریم لس نوعی دیگر از اجرای پارتیشن ها است که باعث به وجود آوردن سبک مدرن و کلاسیکی در فضای شما می شود. برای تهیه با کیفیت ترین و جدید ترین طرح های پارتیشن شیشه ای می توانید به سایت ساز و کار مراجعه کنید و در آنجا انواع محصولات ما را مشاهده کنید .ساز و کار با ارائه محصولات خود با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه توانسته است دل مشتریان خود را به دست آورد و کارهای بسیاری را از خود ارائه دهد. جهت تهیه پارتیشن شیشه برای محیط اداری، یا از طریق سایت ساز و کار و یا از طریق ارتباط با متخصصان ما در مجموعه ساز و کار اقدام کنید.

قالیشویی در منطقه 8

 

 



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

علی اکبر عیوضی گفت: وزیر اقتصاد قول دادند در جلسه امروز انشاء الله موافقت نهایی با مصوبه افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی صورت بگیرد.

به گزارش سلام نو، با توجه به روال هر سال  حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

پس از کش و قوس‌های فراوان بحث افزایش حقوق بازنشستگان اعم از مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر و متوسط‌بگیران (سایر سطوح حقوقی) به‌نظر می‌رسد بالاخره پرونده تایید مصوبه‌ی هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در تایید افزایش حقوق ۵۷.۴ درصدی حداقل‌بگیران و ۳۸درصدی سایر سطوح توسط هیئت دولت بزودی تعیین تکلیف می‌شود.

مقالات بیشتر:خدمات مجالس تهران

علی‌اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) با تاکید بر بحث مواد قانونی ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و ضرورت قانونی تایید مصوبه شورای عالی کار در اسفند سال گذشته مبنی بر افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق حداقل‌بگیران و ۳۸ درصدی سایر سطوح کارگران و بازنشستگان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: دولت باید در بحث افزایش حقوق مستمری بازنشستگان به قانون عمل کند و منابع آن نیز موجود است.

حقوق بازنشستگان هر ساله با تصمیم دولت تغییر می کند و افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان است. حقوق بازنشستگان با نوسان تورم باید تغییر کند و متناسب با آن باید بیشتر شود تا امرار معاش بازنشستگان دچار مشکل نشود . حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) از دو فقره افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد. افزایش حقوق بازنشستگان همچنان در بلاتکلیفی است و این نگرانی مستمری بگیران را بیشتر از قبل کرده است .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان تأمین‌ اجتماعی، مطابق اطلاع‌رسانی گذشته؛ پیشنهاد مربوط به افزایش حقوق مستمری بگیران در سال ۱۴۰۱ بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی جهت طرح و تصویب در هیأت وزیران ارسال شده و به محض تصویب و ابلاغ قانونی در ماه جاری نسبت به واریز حقوق و مستمری بر اساس مصوبه اقدام می‌شود.

مقالات دیگر:دفتر عقد شیک غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران تاکید کرد
توجه به نقش کلیدی فیزیوتراپیست‌ها در توانبخشی و بازتوانی بیماران

فیزیوتراپی در پاسداران

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، بر اهمیت نقش کلیدی فیزیوتراپیست‌ها در عرصه توانبخشی و بازتوانی بیماران تاکید کرد.


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی ایران، احمد مؤذن زاده به برگزاری سی و سومین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران، در روز‌های ۱۳ لغایت ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در هتل المپیک تهران اشاره کرد و گفت: کنگره پیش رو همچون گذشته با تلاش انجمن فیزیوتراپی ایران و همکاری دانشکده‌های علوم توانبخشی سراسر کشور برگزار می‌شود.


وی با اشاره به ارائه آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی در حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی در کنگره امسال افزود: در کنار برگزاری کنگره، نمایشگاه تجهیزات پزشکی در حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی برپا می‌شود و امسال با توجه به برگزاری حضوری کنگره، فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان داخلی خواهد بود که آخرین دستاورد‌های علمی خود را به نمایش بگذارند.


مؤذن زاده ادامه داد: قرار است در نمایشگاه تجهیزات امسال از تعداد زیادی تولیدات "های تک" در حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی، رونمایی کنیم.


وی با اشاره به جایگاه برتر ایران در خاورمیانه در تولید محصولات‌های تک فیزیوتراپی و توانبخشی گفت: ایران نه تنها در تولید، بلکه در طراحی محصولات دانش بنیان نیز پیشرو است.


رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران به موضوع سالمندی و افزایش امید به زندگی به عنوان یکی از مباحث کنگره امسال اشاره کرد و افزود: توجه به نقش پیشگیرانه رشته فیزیوتراپی در بروز اختلالات اسکلتی عضلانی و بهبود کیفیت زندگی، موضوعی است که به آن خواهیم پرداخت.


وی همچنین به نقش فیزیوتراپی در عرصه پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماری‌های مختلف اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که نقش فیزیوتراپی را در عرصه‌های گوناگون نظام سلامت به مردم معرفی کنیم.


مؤذن زاده با اشاره به عبور از بحران کرونا در کشور افزود: تقدیر و تجلیل از مدافعان سلامت و شهدای کرونا، یکی دیگر از موضوعاتی است که باید به آن بپردازیم و در این بین باید یادآوری کنم که هفت نفر از همکاران فیزیوتراپیست ما نیز در دوران کرونا به جمع شهدای سلامت پیوستد که یاد و خاطره این عزیزان را همراه با بیش از سیصد شهید مدافع سلامت دیگر گرامی میداریم.

قالیشویی نبرد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فرارو:به دنبال ادعای فردی مبنی بر اینکه در حادثه فروریختن ساختمان، بعد از ۳۰ ساعت از زیر آوار بیرون آورده شده است، دانشگاه علوم پزشکی آبادان در جهت تنویر افکار عمومی متنی را منتشر کرد.

شب گذشته صداوسیما گزارشی پخش کرد که در آن فردی مدعی شد پس از ۳۰ساعت از زیر آوار در آمده است؛ حالا امروز تصویری از این فرد در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد او قبلا در حال کمک رسانی به مردم در ماجرای حادثه آبادان بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی آبادان متنی را در خصوص صحبت‌های شهروند صدمه دیده در متروپل منتشر کرد:

مقالات بیشتر:تشریفات عروسی با قیمت مناسب

ضمن عرض خسته نباشید به تمام جهادگرانی که این روز‌ها در عرصه‌های مختلف خدمت در مسیر پایان دادن به بحران جانخراش سقوط ساختمان متروپل و التیام درد‌های به حق شهروندان هستند، به اطلاع می‌رساند در پی ادعای فردی مبنی بر اینکه در حادثه فروریختن ساختمان، بعد از ۳۰ ساعت از زیر آوار بیرون آورده شده است، بر خود لازم می‌دانیم تا توضیحات زیر به منظور تنویر افکار عمومی حضور مطالبه‌گران محترم عنوان می‌شود.

بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های امدادگر درمانی در خط دوم حادثه قرار می‌گیرند و معمولاً پس از اعلام نیاز نیرو‌های آتش‌نشان و آواربردار، آمبولانس به خط اول حادثه اعزام می‌شود.

در موضوع شب گذشته نیز با توجه به ازدحام امدادگران و نیرو‌های مردمی اعلام می‌شود فردی زنده از زیر آوار بیرون آورده شده است و با اعلام درخواست اعزام یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه، بلافاصله کارکنان فوریت‌های پزشکی در محل حاضر و فرد مصدوم را به بیمارستان انتقال می‌دهند.

گزارشگر صداوسیمای مرکز آبادان نیز به محض اطلاع از این موضوع برای تهیه گزارش در بیمارستان با فرد مصدوم مصاحبه می‌کند که در این مصاحبه فرد مدعی می‌شود که به مدت ۳۰ساعت در زیر آوار بوده و با کمک کارکنان آتش‌نشانی بیرون کشیده شده است.

در اظهارت بعدی مشخص می‌شود این فرد از نیرو‌های مردمی حاضر در محل بوده و برای کمک به داخل حفره ایجاد شده می‌رود و وقتی احساس خطر می‌کند با فریاد درخواست کمک کرده و نیرو‌های امدادگر نیز برحسب وظیفه وی را بیرون آورده و سپس توسط کارکنان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال می‌دهند.

در این میان لازم به ذکر است نیرو‌های امدادگر در صحنه و کارکنان فوریت‌های پزشکی در مسیر خدمات‌رسانی به مصدومان صرفا وظیفه ذاتی خود را انجام داده و مسئول اظهارنظر و صحبت افراد نمی‌باشند و در کمک به فرد مذکور که علائم آسیب‌دیدگی در وی دیده می‌شد خدمات‌رسانی درمانی وظیفه زحمتکشان اورژانس و سپس بیمارستان بوده که به خوبی صورت گرفته است.

از خداوند متعال برای همه شهروندان محترمی که در این ایام سوگوار از دست‌دادن عزیزان‌شان هستند صبر جمیل و برای مصدومان حادثه، شفای عاجل مسئلت داریم.

مقالات دیگر:بهترین وکیل غرب تهران

منبع: خبرگزاری فارس



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مثلث:منظور پرداخت به‌موقع مستمری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی، پرداخت مستمری اردیبهشت ماه این افراد از امروز آغاز شده و به محض تصویب افزایش مستمری امسال در هیأت دولت و ابلاغ آن به سازمان تأمین‌اجتماعی، در دو روز پایانی اردیبهشت، مابه‌التفاوت افزایش این ماه پرداخت می‌شود.

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

مقالات بیشتر:باغ تالار جاجرود

 مطابق اطلاع‌رسانی گذشته؛ پیشنهاد مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی جهت طرح و تصویب در هیأت وزیران ارسال شده است که به محض تصویب و ابلاغ قانونی در ماه جاری نسبت به واریز حقوق و مستمری بر اساس مصوبه اقدام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، از آن جایی که طبق روال و بر اساس حروف الفبا حقوق مستمری‌بگیران از بیستم هر ماه شروع و واریز می‌شود؛ لذا در راستای پرداخت به‌موقع، به اطلاع می‌رساند در ماه جاری نیز طبق ماه‌های قبل اقدام شد و مابه‌التفاوت افزایش اردیبهشت ماه برای کلیه گروه‌های بازنشستگی با وصول مصوبه هیأت وزیران، طی دو روز پایان اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود. همچنین مابه‌التفاوت فروردین ماه نیز همزمان با پرداخت مستمری خرداد و تیرماه انجام خواهد شد.

از سازمان تأمین‌ اجتماعی، مطابق اطلاع‌رسانی گذشته؛ پیشنهاد مربوط به افزایش حقوق مستمری بگیران در سال ۱۴۰۱ بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی جهت طرح و تصویب در هیأت وزیران ارسال شده و به محض تصویب و ابلاغ قانونی در ماه جاری نسبت به واریز حقوق و مستمری بر اساس مصوبه اقدام می‌شود.

از آن جایی که طبق روال و بر اساس حروف الفبا حقوق مستمری‌بگیران از بیستم هر ماه آغاز و واریز می‌شود؛ به همین دلیل در راستای پرداخت به‌موقع، به اطلاع می‌رساند در ماه جاری نیز طبق ماه‌های قبل اقدام شده و مابه‌التفاوت افزایش اردیبهشت ماه برای کلیه گروه‌های بازنشستگی با وصول مصوبه هیأت وزیران، طی دو روز پایان اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود. مابه‌التفاوت فروردین ماه نیز همزمان با پرداخت مستمری خرداد و تیرماه انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

همچنین براساس آخرین آمار سازمان تامین اجتماعی، تعداد کل مستمری‌بگیران اصلی این سازمان برابر با ۴ میلیون و ۳۵۵ هزار نفر بوده که از این تعداد ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار بازنشسته، ۱۴۱ هزار نفر ازکارافتاده و ۱ میلیون و ۹۲۹ هزار نفر بازماندگان بیمه‌شدگان متوفی را شامل می‌شوند.

در رابطه با سایر سطوح مزد، شواری عالی کار با افزایش ۳۸ درصدی به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان موافقت کرد. از قرار معلوم به استناد ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، قرار است حقوق بازنشستگی غیرحداقل‌بگیر، به همین میزان افزایش یابد.

مقالات دیگر:روانشناس سعادت آباد



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ممنوعیت تصویر زنان روی آگهی ترحیم از کجا آمد؟

خدمات مجالس ترحیم تهران

اصفهان امروز

طی چند روز گذشته، نامه‌ای با امضای عادل قربانزاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان از توابع استان آذربایجان شرقی منتشر شده که در آن خطاب به مدیر چاپخانه و خدمات کامپیوتری نوشته شده از تاریخ ۲۵ مهرماه ذکر نام زنان در اطلاعیه‌های مجالس ترحیم ممنوع است و پیگرد قانونی خواهد داشت.

روزنامه آرمان ملی- منیره چگینی: بیش از ۵۰ سال است که استفاده از نام و تصویر زنان بر روی سنگ مزار یا اعلامیه‌های ترحیم، حاشیه ساز شده و این موضوع نه به‌واسطه حکم شرعی (با نظر مراجع تقلید) بلکه در روزگار قدیم با غیرت و ناموس پرستی مردان و در روزگار فعلی با بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های بی‌پایه و اساس به حاشیه رفته است و به باور مدافعان حقوق زنان، برخلاف حقوق آنهاست. اما اتفاقی که در هفته گذشته در شهرستان ملکان در آذربایجان شرقی رخ داد، نشان می‌دهد که تا چه اندازه این موضوع که بیشتر بر اساس عرف جامعه و خانواده‌هاست می‌تواند حاشیه برانگیز باشد.

ممنوعیت تصویر زنان روی آگهی ترحیم از کجا آمد؟
دو سال پیش بود که حذف تصویر زنان و استفاده از شمع و گل و یک بیت شعر برروی سنگ مزار برخی از آرامستان‌ها، حاشیه ساز شده و روابط عمومی سازمان آرامستان بهشت زهرا در رابطه با این موضوع اعلام کرد: «این موضوع قانون است و اجبارا باید توسط خانواده متوفی انجام شود و عکس خانم‌ها از روی سنگ قبر‌ها و کتیبه‌ها حذف شود. هر چند به طور کلی کتیبه ممنوع شده است؛ عکس بی‌حجاب خانم‌ها که به طور کلی قدغن است! اما اگر عکس زنی روی سنگ مزارش باشد با خانواده متوفی تماس گرفته می‌شود که بیایند و سنگ قبر را درست کنند و اگر خانواده‌ها اقدام نکنند خود سازمان دست به کار می‌شود!»،
اما اعضای شورای شهر پنجم از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کردند. سال گذشته نیز مخدوش کردن تصویر زنان بر روی سنگ مزارشان در آرامستان شهر رویان خبرساز شد، در حالی‌که به تصاویر مردان بر روی سنگ قبر‌ها آسیبی وارد نشده بود؛ پس از آنکه مشخص شد این اقدام با تصمیم هیات امنای آرامستان این شهر انجام شده است، خانواده‌های متوفیان آن‌را غیرشرعی و غیرعرفی و بی‌حرمتی به فرد متوفی دانسته و شکایتی علیه عاملان آن ثبت کردند.
پس از این اتفاقات حالا نوبت به اعلام نام زنان در آگهی‌های ترحیم رسیده است و طی چند روز گذشته، نامه‌ای با امضای عادل قربانزاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان از توابع استان آذربایجان شرقی منتشر شده که در آن خطاب به مدیر چاپخانه و خدمات کامپیوتری نوشته شده از تاریخ ۲۵ مهرماه ذکر نام زنان در اطلاعیه‌های مجالس ترحیم ممنوع است و پیگرد قانونی خواهد داشت. یکی از روزنامه‌ها نیز خبر داده بود که «با درج بنر‌هایی در قبرستان‌ها از خانواده متوفیان خواسته شده تا در صورتی‌که چهره زن روی سنگ قبر عزیزشان تصویر شده، سریعا برای تعویض آن اقدام کنند، در غیر این صورت سنگ مزار آن‌ها برداشته می‌شود.»
نظر شخصی نویسنده نامه بوده است!


این موضوع واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی و حقیقی داشت، شهیندخت مولاوردی در توئیتی به انتشار این نامه واکنش نشان داد. آن‌طور که معاون سابق امور زنان و خانواده در دولت یازدهم نوشته است: «اتفاقا در زمان درگذشت مادر خدابیامرزم شاهد عینی چنین ماجرایی بودم. زمانی که در آگهی ترحیم دیدم نام تنها خواهرم جزو فرزندان درج نشده، ابتدا تصور کردم از قلم افتاده! بعد با کمال تعجب متوجه شدم چاپخانه‌ها ممنوعیت دارند و مدیر چاپخانه شهرمان لطف کرده و از فرزندان دختر فقط نام من را آن هم با مسئولیت خودش در آگهی منتشر کرده است!
ممنوعیت تصویر زنان روی آگهی ترحیم از کجا آمد؟
یادمه در دوره ما با هر قدم، قلم و کلامی، فریاد وامصیبتای عده‌ای بلند می‌شد که مگر درد چند درصد زنان این است؟، حالا یک نفرشان بانگ برنمی‌آورد که آیا این است درد امروز جامعه؟!» بعد از واکنش‌های زیادی در فضای مجازی، روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نامه اداره ملکان ارتباطی با اهداف و ماموریت این سازمان ندارد و برخورد لازم با نویسنده صورت گرفته است.»
مراجع تقلید چه می‌گویند؟
همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشــاره شــد، این موضوع بیشتر از اینکه یک امر شرعی باشد، تبدیل به عرف و سلیقه شده است. با نگاهی به نظرات مراجع تقلید، می‌توان به این واقعیت پی برد. در استفتاء شماره ۱۱۸۳ از دفتر آیت‌ا…‌العظمی خامنه‌ای آمده است: «نگاه‌کردن به تصویر زن نامحرم، حکم نگاه‌کردن به خود زن نامحرم را ندارد، بنا بر این اگر نگاه از روى لذت نبوده و خوف افتادن به گناه نباشد و تصویر هم متعلق به زن مسلمانى که بیننده آن را می‌‏شناسد نباشد، اشکال ندارد.»
ممنوعیت تصویر زنان روی آگهی ترحیم از کجا آمد؟
دفتر آیت ا... نوری همدانی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان تصویر زن فوت شده را در آگهی تسلیت یا ترحیم یا سنگ قبر وی چاپ کرد یا خیر، اعلام کرده که «اگر مفسده داشته باشد، جایز نیست.» دفتر آیت ا... موسوی اردبیلی هم در پاسخ به همین سوال نوشته: «اگر تصویر بانوی فوت‌شده با حجاب اسلامی باشد و مفسده‌ای هم نداشته باشد، اشکال ندارد.» حضرت آیت ا... هاشمی شاهرودی نیز درباره پاسخ به سوال که تصویر بانوان روی سنگ مزار، چه حکمی دارد، نوشت: «حک تصویر بانوان روی سنگ مزار فی النفسه اشکال ندارد، به شرط آنکه مفسده‌ای بر آن مترتب نشود.»
قانون چه می‌گوید؟
عبدالصمد خرمشاهی، حقوقدان برجسته کشور در رابطه با بخشنامه مذکور یا در قانون منعی برای درج نام زنان در اعلامیه یا درج تصویر آن‌ها برروی سنگ قبرها، به ما می‌گوید: «در هیچ کجای قانون این موضوع تاکید نشده و اگر کسی بخواهد، خانواده متوفی را مجبور به این کار نماید، خلاف قانون عمل کرده است.»
وی در رابطه با بخشنامه مذکور که از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان منتشر شده نیز می‌افزاید: «بخشنامه‌ای از سوی وزارتخانه و سازمان‌های مرجع منتشر نشده و این بخشنامه من درآوردی و بر اساس سلیقه فرد است. بخشنامه‌ای که حتی وزارتخانه اعلام کرده و خلاف قانون باشد، باید باطل شود، در اینجا که ظاهرا از یک اداره صادر شده و کاملا قانون است، نه با شرع مغایر است و نه با قانون و با اخلاق هم سرسازگاری ندارد. همچنین خلاف حقوق زنان است.»

قالیشویی پیروزی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ضرورت حذف تشریفات زائد در مجالس ترحیم

تشریفات ترحیم تهران

امام جمعه شهرستان اهر بر ضروت حذف تشریفات زائد از مجالس ترحیم تاکید کرد و خواستار فرهنگ‌سازی و همراهی مردم و مسوولان در این خصوص شد.

 

ضرورت حذف تشریفات زائد در مجالس ترحیم
حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهر در ارتباط با ساماندهی مجالس ترحیم در شهرستان اهر اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم واقعاً گرفتار هستند و متحمل زحمت شده و مجبورند در اکثر این مجالس حضور پیدا کنند، از این رو ضرورت دارد در این خصوص راهکار لازم جهت تسهیل در امور ارائه شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد داد، همچون برخی شهرستان‌های استان بهتر است مجالس ترحیم دو یا چند متوفی را در یک مجلس و یک مسجد برگزار کنند.

 

وی با انتقاد از وضعیت فعلی بیان داشت: انتظار داریم با تدبیر لازم، همشهریان در این موضوع پیشقدم شوند و این امر را فرهنگ‌سازی کنند، چون وضعیت فعلی واقعاً قابل‌ قبول نیست.

 

این مقام مسوول یادآور شد: الحمدلله برخی موارد از جمله فرهنگ تغییر وقت مجالس از دو ساعت به یک و نیم جا افتاده است و اگر همت کنیم خیلی از موارد دیگر در این راستا را می‌توان با کمک، همفکری و همراهی مردم نهادینه کرد و قطعاً مردم نیز از کارهای ابتکاری که در راستای رفاه مردم باشد، استقبال خواهند کرد.

 

وی همچنین با ذکر نکته‌ای دیگر در مورد برگزاری مجالس قبل از ظهر که بسیار مهم است، ابراز داشت: برخی موارد مشاهده می‌شود که وقت مجالس با نماز ظهر مصادف شده که در این خصوص نیز از علمای بزرگوار انتظار داریم توصیه‌های لازم را به خانواده‌های متوفی انجام دهند تا در برنامه‌ریزی‌شان، وقت اقامه نماز با وقت مجالس تلاقی نداشته باشد که واقعاً این مسئله برای شهرمان که یک شهر مذهبی می‌باشد، عیب است و جای سؤال نیز دارد.

 

حاجی‌زاده افزود: در جلسات آتی شورای فرهنگ عمومی یکی از دستورات جلسه در خصوص مجالس ترحیم خواهد بود تا ابعاد مختلف مجالس ترحیم به‌صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

قالیشویی نیروهوایی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس سازمان تامین اجتماعی ضمن عذر خواهی از بازنشستگان این سازمان اعلام کرد، واریز افزایش حقوق بازنشستگان در صورت ابلاغ به این سازمان در پرداختی خرداد اعمال خواهد شد.

مقالات بیشتر:باغ تالار

به گزارش تابناک به نقل از صداوسیما، واریز افزایش حقوق بازنشستگان در صورت ابلاغ به این سازمان در پرداختی خرداد ماه اعمال خواهد شد.

 رئیس سازمان تامین اجتماعی ضمن عذر خواهی از بازنشستگان این سازمان اعلام کرد، واریز افزایش حقوق بازنشستگان در صورت ابلاغ به این سازمان در پرداختی خرداد اعمال خواهد شد.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اسراری از لاکچری‌ترین عروسی این روزهای دنیا

تشریفات مجالس شمال تهران

نلسون پلتز، پدر میلیاردر نیکولا پلتز، با دارایی خالص ۱.۷ میلیارد دلار، از سه ازدواج خود ۱۰ فرزند دارد که همین موضوع ترتیب دادن تشریفات روز عروسی بروکلین و نیکولا را کمی دشوار کرده است.



اسراری از لاکچری‌ترین عروسی این روزهای دنیا

روز نو :عروسی مجلل و باشکوه پسر دیوید بکهام با نیکلا پتز با هزینه ۳٫۵ میلیارد دلاری برگزار شد.

وکلین بکهام پسر دیوید بکهام و ویکتوریا روز شنبه با برگزاری یک مراسم و حضور ۳۰۰ مهمان با نیکولا پلتز پیمان زناشویی بست. گفته می شود که برای برگزاری این مراسم باشکوه حدود ۳٫۵ میلیون پوند هزینه کرده اند.

بروکلین ۲۳ ساله و نیکولای ۲۷ ساله طی مراسمی مجلل در عمارت ۱۰۳ میلیون دلاری خانواده ی نیکولا در پام بیچ ِ فلوریدا با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج طی یک مراسم سنتی یهودی به عقد یکدیگر درآمدند. آن ها پیش تر اعلام کرده بودند قصد دارند مراسم ازدواج خود را طبق رسومات دین یهود برگزار کنند چون پدربزرگ بروکلین و پدر نیکولا یهودی هستند.اسراری از لاکچری‌ترین عروسی این روزهای دنیا


عروسی آن ها جشنی چند روزه با حضور مهمانانی است که از روز جمعه به محل مراسم رسیده اند. پدر و مادر بروکلین، دیوید و ویکتوریا بکهام تنها سلبریتی های حاضر در این مراسم نبودند. اوا لونگوریا، گوردون رمزی، سرنا و ونوس ویلیامز در میان مهمانانی بودند که تصاویر آن ها منتشر شده است.

ملانی سی، هم‌گروه سابق ویکتوریا در گروه موسیقی اسپایس گرلز، مارک آنتونی و الکسیس اوهانیان دیگر چهره های مشهوری هستند که گفته شده در میان مهمانان بودند. تعداد مهمانان مراسم ۳۰۰ نفر تخمین زده شده است.اسراری از لاکچری‌ترین عروسی این روزهای دنیا


نلسون پلتز، پدر میلیاردر نیکولا پلتز، با دارایی خالص ۱.۷ میلیارد دلار، از سه ازدواج خود ۱۰ فرزند دارد که همین موضوع ترتیب دادن تشریفات روز عروسی بروکلین و نیکولا را کمی دشوار کرده است.

بروکلین بکهام با ازدواج با نیکولا پلتز فقط یک همسر اختیار نمی‌کند چرا که در حال ازدواج با یکی از ثروتمندترین خانواده‌های آمریکا است. فرزند ارشد ستاره اسپایس گرلز و اسطوره فوتبال انگلستان با پدر و مادری فوق‌ستاره بزرگ شد، اما ثروت آن‌ها در برابر دارایی عروس میلیاردر و ثروتی که به ارث خواهد برد، رنگ می‌بازد. بروکلین و نیکولا در خانه ساحلی ۹۹ میلیون دلاری خانواده عروس در فلوریدا ازدواج می‌کنند؛ بدون مراسمی شلوغ و عجیب و غریب.اسراری از لاکچری‌ترین عروسی این روزهای دنیا

حال و هوای عروسی چیزی در مایه‌های ‌«ملاقات جامعه میامی با ستاره‌های بریتانیایی» با فهرستی از مهمانان شناخته‌شده از جمله بزرگ‌ترین نام‌های دنیای ورزش و سرگرمی بوده است. خانواده بکهام همه نقش‌های خود را دارند؛ هارپر سون، خواهر ۱۰ ساله بروکلین، ساقدوش عروس است و برادران کوچک‌تر داماد، رومئو ۱۹ ساله و کروز ۱۷ ساله ساقدوش‌های بروکلین خواهند بود.

اما وضعیت برای نیکولا کمی پیچیده‌تر است چرا که او یکی از ۱۰ فرزند پدر میلیاردر خود است. نلسون که در حال حاضر در فهرست مجله فوربز در رده ۱۷۲۹ ثروتمندان جهان رتبه‌بندی شده، سه بار ازدواج کرده است. این تاجر آمریکایی ۷۹ ساله از ازدواج اول خود دو فرزند و از ازدواج سومش با مدل سابق، کلودیا هفنر، هشت فرزند دارد.اسراری از لاکچری‌ترین عروسی این روزهای دنیا

مادر عروس در خیریه‌های بشردوستانه فعال است و مجموعه‌ای چشمگیر از جواهرات الماس دارد و مانند ویکتوریا بکهام -مادر داماد- به دنیای مد و خوش‌پوشی بسیار علاقه‌مند است. کلودیا هفنر پس از اینکه مادر دو دختر و شش پسر شد، سعی کرد از کانون توجهات دوری کند اما سه تا از فرزندان او خود مشهور شدند.


نیکولا به عنوان بازیگر در درام متل بیتس و فیلم پرفروش هالیوود «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» (Transformers: Age of Extinction) ظاهر شد. ویل، برادر نیکولا، نیز در دنیای بازیگری حضور دارد و در سال ۲۰۰۹ به لس‌آنجلس نقل مکان کرد تا به عنوان یک ستاره تمام‌وقت سینما حرفه خود را دنبال کند. ویل در تعدادی از برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی محبوب و کمدی آمریکایی و سینمای وحشت بازی کرده است.

نیکولا و ویل هر دو خالکوبی‌های مشابه روی دنده‌های خود دارند که به زبان عبری نوشته است «خانواده». آن‌ها برادر دیگری هم به نام براد دارند که یک بازیکن حرفه‌ای هاکی روی یخ است و برای تیم اتاوا سناتورز بازی می‌کند. برای براد یک نقش غیرسنتی وجود خواهد داشت و در روز عروسی خواهرش «ساقدوش» او خواهد بود.

قالیشویی در فلکه سوم تهرانپارس

 

 



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 خرداد 1401 | نظرات ()