نوشته شده توسط : onlinetabliq

شوخی های قالیباف با پزشکیان در صحن علنی مجلس /در پیاده روی هم سریع هستید /پروتکل ها و تشریفات را کنار گذاشته اید
رئیس جمهور منتخب صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت و با نمایندگان خوش و بش و گفتگو کرد.

رئیس جمهور منتخب صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت و با نمایندگان خوش و بش و گفتگو کرد.
مسعود پزشکیان، رئیس ‎جمهور منتخب در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافت. در فیلمی که از این جلسه منتشر شده است، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به رئیس جمهور منتخب گفت: البته با روحیات خوبی که آقای پزشکیان دارند، وی دارد درباره تعارفات پروتکلی و تشریفاتی بنای جدیدی می گذارد که خوب هم هست و با رفتارهای انقلابی هم سازگار هست و انشالله همینطوری در خدمت مردم هم دولت و مجلس با هم کمک کنیم.

وی در ادامه از پزشکیان خواست برای احوال پرسی با دوستان و مردم و یک نوع خداحافظی از مسئولیتش در مجلس، چند دقیقه ای صحبت کند.
قالیباف همچنین به شوخی به رئیس جمهور منتخب گفت که در پیاده روی هم سریع راه می روند.

قالیباف: انتخابات دماسنج سیاسی جامعه است
همچنین بنابر روایت ایسنا، محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و در نطق پیش از دستور خود، بیان کرد: ملت شریف ایران همچون سال های گذشته حضور باشکوهی در مراسم ها و برپایی عزای سید الشهدا و یاران ایشان داشتند. بار دیگر ملت ایران نشان دادند که ملت امام حسین (ع) هستند. خداوند متعال به تمامی واعظان و مداحان گرامی و عموم بانیان اقامه عزای سید الشهدا و نیروهای جان بر کف انتظامی که تلاش کردند هرچه باشکوه تر مراسمات عزای حسینی برگزار شود، اجر دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر حمله به غیرنظامیان و زیرساخت ها را بیش از پیش دنبال کرده و سران کشورهای غربی نیز در برابر فروپاشی تمدن بشری و با تکیه بر منافع مادی و تکیه بر لابی های صهیونیستی در سکوت به سر می برند. رژیم صهیونیستی باید بداند که با تشدید حملات و در سایه سکوت منفعت طلبانه کشورهای غربی نمی تواند موازنه امنیتی را که بر هم خورده و هم در رسانه و هم در میدان نبرد به ضرر آن تمام شده است را تغییر دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: سران رژیم صهیونیستی بدانند که ابتکار عمل در این نبرد با نیروهای مقاومت خواهد بود و همان‌طور که سید محبوب، شجاع و مجاهد مقاومت جناب سید حسن نصرالله تأکید کرده‌اند در صورت تداوم هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی، رژیم صهیونیستی باید شاهد واکنش‌هایی باشد که بیش از این تجربه نکرده است.

مقالات دیگر: تشریفات ترحیم شهرک غرب

وی در ادامه اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری که بر اساس قانون اساسی در شرایط محدودیت زمانی برگزار شد به روشنی نشان داد که نظام جمهوری اسلامی باور عمیق به مشارکت مردم دارد. چرا که با اولویت قراردادن مشارکت، تمام الزامات یک فضای رقابتی را رعایت کرد و با سلامت کامل رأی مردم را مبنای عمل اداره کشور قرار داد، در عین حال این انتخابات حاوی پیام‌های مهم کاهش مشارکت در انتخابات نیز بود. انتخابات دماسنج سیاسی جامعه است و شاخصی است که واقعیت را به مسئولان و اهالی سیاست نشان می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم برای استفاده از حق انتخاب خود نیز یک واقعیت است که باید اهل سیاست را به خود بیاورد البته این امر ریشه‌های مختلف دارد و کسانی که اهل تحلیل و تحقیق هستند باید به آن بپردازند اما پیامدهای آن برای نظام حکمرانی و سرنوشت عمومی جامعه آنقدر سنگین است که نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم. مهم‌ترین نکته این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک مسئله جدی شود که باید ابعاد آن را بررسی کنیم و برای حل آن تصمیم بگیریم.

رئیس مجلس افزود: همان طور که ذکر شد این موضوع و پیچیدگی مسائل اجتماعی به گونه‌ای است که نیاز به بررسی کارشناسی دارد اما آنچه فعلا می‌توان به آن توجه کرد این است که ما باید از ظرفیت تغییراتی که در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده است برای برطرف کردن دلایل کاهش مشارکت مخصوصاً حل مسائل اقتصادی مردم استفاده کنیم، امیدی که در رأی دهندگان به نامزد پیروز به وجود آمده فرصت خوبی است که می‌توان از آن برای پیشرفت کشور بهره‌مند شد.

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: در عین حال باید مراقب باشیم با در نظر گرفتن دغدغه‌های ۱۴ میلیون نفری که به نامزد پیروز رأی ندادند، اجازه ندهیم که آنها مایوس شوند. با لحاظ کردن این دو مسئله و با پرهیز از تنش و اختلاف و همچنین برطرف کردن مشکلات مردم می‌توان امید داشت که انگیزه مشارکت به بخش زیادی از کسانی که در انتخابات اخیر رأی نداده‌اند برگردد.

وی در پایان بیان کرد: با انتخابات سکان اداره کشور به آرامی و با اراده مردم دست به دست می‌شود. همه ما باید افزایش مشارکت در فرصت‌های بعدی را اولین هدف خود بدانیم. طبیعتا رئیس‌جمهور منتخب مردم بیشترین مسئولیت را در این زمینه دارد و همه بر اساس مسئولیت ملی و دینی وظیفه دارند که به او کمک کنند. مردم سالاری دینی با برگزاری انتخابات تمام نمی‌شود بلکه بخش‌هایی از آن تازه معنا پیدا کرده و شروع می‌شود و ما مسئولان وظیفه داریم زمینه را برای مشارکت پایدار مردم فراهم کنیم.
منبع: سایت تیک



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سمیعی مدیرعامل استقلال شد
فرشید سمیعی پس از جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال و انجام تشریفات اداری، رسما به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال منصوب شد.

به گزارش مرور نیوز، باشگاه استقلال اعلام کرد فرشید سمیعی که تا پیش از این به عنوان سرپرست مدیرعاملی به انجام امور محوله مشغول بود به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شده است.

احمد شهریاری، فرشید سمیعی، مهدی افضلی، مهدی حیدرزاده و مصطفی کارخانه اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال هستند.

گفتنی است، احمد شهریاری به عنوان رئیس هیات مدیره و مهدی افضلی به عنوان نایب رئیس هیات مدیره در باشگاه استقلال فعالیت خواهند داشت.

مقالات دیگر: ظروف کرایه چیتگر



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به ارزش ۲۹۵ میلیون دلار صورت گرفت؛
حمایت از «تولید بار اول دانش بنیان‌ها» با صدور ۱۱۴ ابلاغیه

معاونت علمی برای حمایت از محصولات تولید بار اول دانش بنیان‌ها تا سال گذشته ۱۱۴ ابلاغیه ترک تشریفات برگزاری مناقصات به ارزش ۲۹۵ میلیون دلار صادر کرده است.

رضا اسدی فرد معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره قراردادهای تولید بار اول توضیح داد و گفت: براساس ظرفیت‌های قانونی تولید بار اول در ماده ۱۰ قانون جهش تولید دانش بنیان و اعتبار مالیاتی در ماده ۱۱ این قانون، نیاز دستگاه‌های اجرایی به جای واردات با هزینه‌های بالا، توسط شرکت های دانش بنیان با توانایی بالا رفع می‌شود و شرکت هایی که برای بار اول اقدام به تولید یک محصول فناورانه می‌کنند زیر چتر مصوبه معاونت علمی و فناوری قرار گرفته و مشمول حمایت‌های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز خواهند شد.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری افزود: برنامه تولید بار اولِ اقلام راهبردی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت علمی و فناوری برای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است که با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف از سال ۱۳۹۸ شروع به کار کرده است و در چند سال گذشته نتایج خوبی در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه محصولی تولید بار اول است که دانش‌بنیان باشد سابقه فروش نداشته باشد (براساس اظهارنامه‌های مالیاتی) و مشابه داخلی نیز نداشته باشد، به ذکر آماری در این خصوص اشاره کرد و گفت: از مهر ۱۳۹۸ تا تیر ۱۴۰۳، ۱۵۲ ابلاغیه (با هدف صدور مجوز عدم الزام به برگزاری مناقصات برای عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان) به ارزش بیش از ۳۳۲ میلیون دلار با امضای معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور برای دستگاه‌های اجرایی مختلف صادر شده است که بیش از ۸۰ درصد این ابلاغیه‌ها از سال ۱۴۰۰ به بعد صادر شده است.

اسدی فر اضافه کرد: تعداد و ارزش ابلاغیه ها در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به ترتیب ۳۷ ابلاغیه به ارزش ۳۳ میلیون دلار، ۴۱ ابلاغیه به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار و ۳۶ ابلاغیه به ارزش ۱۲۴ میلیون دلار بوده است.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی تصریح کرد: براساس بررسی انجام شده توسط دبیرخانه کارگروه تولید بار اول، هزینه تولید و بومی‌سازی کالا و خدمات دانش‌بنیان از مسیر قانون تولید بار اول به‌طور متوسط ۳۰ الی ۶۰ درصد کمتر از نمونه خارجی این محصولات خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که با تحقق بومی‌سازی محصولات در این برنامه، به ازای هر ۱ دلار ابلاغیه تولید بار اول به طور میانگین ۱۰ دلار کاهش ارزبری سالانه را به همراه دارد.

به گفته اسدی فر در دوره چهارم قراردادهای تولید بار اول، از مجموع درخواست‌های دریافت شده، ۱۳۰ قرارداد مربوط به حوزه نفت است که رشدی دو و نیم برابری داشته است. در بین مجموعه‌های وزارت نفت، در مجموع چهار دوره، شرکت ملی گاز ایران و در دوره چهارم، شرکت ملی نفت ایران بیشترین پروژه‌های بار اول را داشته‌اند که طی این چهار دوره ۸۲ پروژه، سهم شرکت ملی نفت بوده که عمدتاً طرح‌های با فناوری و اهمیت بالای این حوزه به شمار می‌روند و از جنس ازدیاد برداشت، پیشرفت اکتشاف و فرآوری نفت هستند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه دربند



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 71
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

درخت چنار کهنسال تیران در شهرستان راور ثبت ملی شد

اقتصاد ایران: کرمان- فرماندار راور گفت: درخت چنار کهنسال تیران از توابع شهرستان راور، بعد از طی تشریفات قانونی در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.

رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تیران یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان راور در استان کرمان و دارای درخت چناری با قدمت حداقل بیش از ۴۰۰ تا ۴۵۰ سال است.

وی افزود: تاکنون پیگیری‌های متعددی در خصوص ثبت آثار باستانی و میراث فرهنگی در حوزه شهرستان راور انجام شده است.

عباسی بیان کرد: اقدامات و پیگیری‌های فوق در راستاب اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مصوب سال ۱۳۸۲و همچنین مصوبه مردادماه ۱۳۸۴ هیئت وزیران، با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی، انجام شده است.

فرماندار شهرستان راور تاکید کرد: در همین راستا، درخت چنار کهنسال تیران، بعد از طی تشریفات قانونی لازم در مورخه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده و در تیرماه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد.

عباسی ضمن تبریک این توفیق به مردم شریف راور و تیران، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین پیش‌شرط‌های تحقق توسعه پایدار در هر جامعه‌ای، موقعیت فرهنگی آن جامعه است.

وی گفت: امروزه تمدن هر کشوری بر پایه فرهنگ مردم آن استوار است و فرهنگ نیز مجموعه‌ای به هم پیوسته از ارزش‌های مادی و معنوی محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان راور یادآور شد: افتخار هر ملتی به آثار مادی، فرهنگی و تاریخی است که از گذشتگان خود به ارث برده و در حقیقت میراث فرهنگی، حقیقت فرهنگی هر ملت و رکن اساسی آن به شمار می‌رود.

عباسی در پایان تاکید کرد: توجه به میراث فرهنگی، از این نظر حائز اهمیت است که در مقابل تهاجم فرهنگی وارداتی می‌تواند مقابله و از هویت اصیل فرهنگی خود دفاع کند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه جماران



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 72
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ریزش قیمت در بازار وارداتی‌ها
آخرین آمار گمرک ایران از واردات و ترخیص خودرو نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا ۲۰ تیر ماه ۸۲۵۷ خودرو به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار ترخیص شده و ۵۲۰۰ خودرو نیز در مرحله نهایی تشریفات ترخیص قرار دارد. در همین حال، فعالان بازار خودرو درباره آخرین وضعیت بازار خودرو می‌گویند: در هفته‌های گذشته با باز شدن ثبت سفارش برای خودرو‌های وارداتی و ارائه دستورالعمل واردات خودرو‌های جانبازان و خرید و فروش حواله‌های این خودرو‌ها قیمت انواع خودرو در بازار سیر نزولی گرفته است.
تعادل |

آخرین آمار گمرک ایران از واردات و ترخیص خودرو نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا ۲۰ تیر ماه ۸۲۵۷ خودرو به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار ترخیص شده و ۵۲۰۰ خودرو نیز در مرحله نهایی تشریفات ترخیص قرار دارد. در همین حال، فعالان بازار خودرو درباره آخرین وضعیت بازار خودرو می‌گویند: در هفته‌های گذشته با باز شدن ثبت سفارش برای خودرو‌های وارداتی و ارائه دستورالعمل واردات خودرو‌های جانبازان و خرید و فروش حواله‌های این خودرو‌ها قیمت انواع خودرو در بازار سیر نزولی گرفته است. به گفته او، این موضوعات قیمت خودرو‌های وارداتی را به مسیر ریزش با شیب کند سوق داده است و قیمت انواع خودرو‌های وارداتی در هفته‌های گذشته کاهش حدود ۸ درصدی را تجربه کرده است.
جزيیات ثبت نام برای خودروهای وارداتی

با توجه به گستردگی تنوع خودروهای وارد‌شده و اجرای ۱۶ طرح فروش خودروهای وارداتی تاکنون، این مرحله از عرضه، برای متقاضیان مرحله‌ اول که اسفند‌ماه سال ۱۴۰۱ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، آخرین فرصت انتخاب خودرو خواهد بود؛ بنابراین چنانچه مشتری، این دوره هم انتخاب خودرویی نداشته باشد، از لیست نوبت‌دهی خارج شده و از دوره‌های بعدی فروش، باید همچون متقاضیان جدید از ابتدا، فرآیند ثبت‌نام را انجام دهد. در این نوبت از عرضه، برای متقاضیان جدید نیز این فرصت فراهم شده که با تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن وجه ۵۰۰میلیون تومانی در این حساب، انتخاب خودروی وارداتی داشته باشند. امکان تعریف حساب وکالتی از روز دوشنبه گذشته آغاز شده و مشتریان تا ساعت ۱۲ روز شنبه (۲۳ تیرماه) برای این منظور و بلوکه کردن وجه ۵٠٠میلیون تومانی در این حساب فرصت خواهند داشت.

براساس توضیحاتی که مهدی تقدسی، مدیرسامانه یکپارچه خودروها، داده است: ثبت‌نام خودروها از طریق سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی (saleauto.ir) تا پایان روز یکشنبه (۲۴ تیرماه) ادامه خواهد داشت. متقاضیان در این مرحله امکان انتخاب پنج اولویت مورد نظر خود را از بین سبد محصولات عرضه‌شده خواهند داشت. ترتیب اولویت در این پنج انتخاب مهم است و در صورت تخصیص هرکدام از پنج انتخاب (بر اساس اولویت متقاضی و ظرفیت خودروی انتخابی)، قابلیت لغو سفارش و تغییر خودرو در مراحل بعدی وجود ندارد. از سوی دیگر چنانچه پس از تخصیص خودرو و فراخوانی که از سوی شرکت واردکننده برای مشتری ارسال می‌شود، متقاضی وجه خودروی خود را واریز نکند، از لیست سامانه یکپارچه عرضه خودروی وارداتی حذف خواهد شد.

در این دور از عرضه خودروهای وارداتی از بین ۳۶ محصول عرضه‌شده، ۱۸ خودروی وارد‌شده‌ دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و ۱۸ خودروی وارد‌شده‌ دیگر دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شده است. قیمت‌ها اعم از قطعی و علی‌الحساب قیمت در مبادی ورودی است و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص، به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود. از جمله خودروهای عرضه‌شده در این دور، می‌توان به مدل‌های تویوتا، نیسان، ونوسیا، جتا، جک، سانگ‌یانگ، فیات، لاماری، سوزوکی، ام‌جی و هوندا اشاره کرد.

این مقام مسوول درباره علت اختلال در سامانه چه بوده، گفته است: هم از سمت بانک‌ها که حساب متقاضیان را وکالتی کرده‌اند و هم از سمت شرکت‌های خودرویی دیتا می‌گیریم و این باعث شد که دیتای اشتباه در لحظه یک‌سری اختلال را به وجود آورد.

براساس توضیحاتی که مقدسی به اقتصاد آنلاین داده است: آپدیت جدیدی را یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو ارسال کرده بود که دیتا اشکال داشت و منجر به این شده بود که وضعیت‌ها را اشتباه تغییر بدهیم که سریعا مجبور شدیم به اطلاعات قبلی برگردانیم. او در پاسخ به این سوال که استقبال از کدام برندها بیشتر است، عنوان کرده: همه مدل خودرو انتحاب می‌شود، اما برندهای مطرح همیشه بیشترین تقاضا را دارند. مدیرسامانه یکپارچه خودروها، در پایان تاکید کرد: متقاضیان برای بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان و وکالتی کردن حساب خود تا روز شنبه، ۲۳ تیرماه و برای ثبت‌نام تا روز یکشنبه، ۲۴ تیرماه فرصت دارند.
۳۰۰ میلیون بده خودرو وارداتی بخر

به گزارش برخی رسانه ها، اما از آنجایی که در فروش جدید خودروهای وارداتی امکان ثبت نام افراد جدید هم وجود دارد، همین مورد باعث شده دوباره شاهد فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو باشیم. پیش از این هم شاهد فروش کد ملی بودیم و قیمت‌های عجیبی اعلام می‌شود فروشندگان کد ملی قیمت ۳۰۰ میلیون تومان برای ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی اعلام می‌کنند. با توجه به سود بالای خودرو‌های وارداتی بسیاری هم اقدام به خرید کد ملی می‌کنند. در این میان نیاز است نظارت ویژه‌ای روی این مورد صورت گیرد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه قیطریه

آخرین آمار از واردات خودرو

طبق آخرین آمار رسمی حدود ۲۵هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده که البته تمام آنها ترخیص‌شده به حساب نمی‌آیند. از طرفی، ۳۳هزار متقاضی نهایی خودروهای وارداتی (طبق ثبت‌نام‌های قبلی) وجود دارد که بخش عظیمی از آنها هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند. بنابراین با در نظر گرفتن واردات ۲۵هزار دستگاهی و تقاضای ۳۳هزار نفری، در‌حال‌حاضر کسری هشت‌هزار‌دستگاهی بابت تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان قبلی وجود دارد. حال اگر فرض کنیم اکثر قریب‌به‌اتفاق متقاضیان باقیمانده از قبل، با توجه به اولتیماتوم سیاستگذار، این بار اقدام به انتخاب خودرو از سامانه کنند، عملا دیگر خودرویی برای متقاضیان جدید باقی نمی‌ماند.

البته براساس تازه ترین آمار گمرک، از ابتدای سال‌جاری تا ۲۰ تیر ۱۴۰۳، تعداد ۸۲۵۷ دستگاه خودرو سواری از گمرکات ترخیص قطعی و وارد کشور شده است. ريیس کل گمرک، ارزش این تعداد خودرو سواری نو که از گمرکات کشور ترخیص قطعی شده است را ۱۶۵ میلیون دلار اعلام کرد. محمد رضوانی‌فر اظهار کرد: سال گذشته در همین مدت تنها ۲۷۷ دستگاه خودرو به ارزش ۸.۳ میلیون دلار وارد کشور و از گمرکات ترخیص قطعی شد. وی افزود: در حال حاضر ۵۲۰۰ دستگاه خودرو دیگر به ارزش ۹۰ میلیون دلار در مرحله نهایی تشریفات ترخیص است.

 

لایحه جدید دولت برای واردات خودرو

البته به تازگی دولت لایحه رفع محدودیتِ واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و شرکت‌ها را تدوین کرد. سید محمود حسینی‌پور، معاون پارلمانی ريیس‌جمهور، با اشاره به ارسال لایحه «الحاق تبصره (۳) به ماده (۴) قانون ساماندهی صنعت خودرو» به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۰، انتقال فناوری به عنوان یکی از شرایط لازم برای واردات خودرو تعیین شده است. وی افزود: با این حال با توجه به لزوم تسهیل واردات خودرو برای تنظیم بازار آن و مقرون به صرفه نبودن سرمایه‌گذاری برای انتقال فناوری با توجه به شرایط کنونی تجارت بین‌المللی و وجود شرکت‌های دانش بنیان برای انتقال فناوری، دولت لایحه‌ جدیدی را برای به‌روزرسانی قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس تقدیم کرد.سرپرست معاونت پازلمانی ریاست جمهوری، پاسخ به انتظارات عمومی برای رفع محدودیت در زمینه واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و شرکت‌ها را از اهداف این لایحه عنوان کرد.
ادامه مطلب: تعادل روزنامه اقتصادی



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : شنبه 23 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران
به ریاست معاون اجرایی مجلس و رئیس ستاد برگزاری مراسم تحلیف؛
جلسه هماهنگی برگزاری «مراسم تحلیف رئیس‌جمهور» تشکیل شد
کمیته بین‌الملل و تشریفات ستاد برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری امروز سه‌شنبه ( ۱۹ تیرماه 1403) به ریاست علیرضا شریفی، معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد برگزاری مراسم تحلیف تشکیل شد.
به گزارش جماران؛ به نقل از خانه ملت، جلسه هماهنگی کمیته‌ بین‌الملل و تشریفات ستاد برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

کمیته بین‌الملل و تشریفات ستاد برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری امروز سه‌شنبه ( ۱۹ تیرماه 1403) به ریاست علیرضا شریفی، معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد برگزاری مراسم تحلیف تشکیل شد.

مدیران وزارت امور خارجه و تشریفات نهاد ریاست‌جمهوری و نماینده‌ای از سوی رئیس‌جمهور منتخب نیز در جلسه امروز حضور داشتند.

در این جلسه، هماهنگی برای دعوت مهمان‌های خارجی در سطوح عالی پارلمانی و بین‌المللی صورت گرفت.

شایان ذکر است؛ مراسم تحلیف رئیس‌جمهور پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور از سوی مقام معظم رهبری و با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی، رئیس قوه قضائیه و سایر مقامات کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طی آن رئیس‌جمهور منتخب بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه شمال تهران



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر خرید ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی برای توزیع نذورات تاکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، بهمن خدادادیان در تشریح نکات ضروری استفاده از ظروف یکبارمصرف، بر خرید ظروف استاندارد و بسته بندی شده تاکید کرد و افزود: توصیه می شود این ظروف از مراکز معتبر و دارای بسته بندی با علامت استاندارد و آرم سیب سلامت خریداری شوند.

وی افزود: توصیه بعدی این است که حتما از ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی استفاده شود، چرا که این ظروف به لحاظ بهداشتی و محیط زیستی نسبت به ظروف دیگر برتری دارد.

مقالات بیشتر: روانشناس در مرزداران

خدادادیان گفت: این ظروف با توجه به مواد بکار رفته در آن، سرطان زا نبوده و از طرفی به راحتی در طبیعت قابل تجزیه است.

وی افزود: در کنار این مزایای مهم، این ظروف قوام بهتری داشته و می توان به راحتی برای سرو مواد غذایی داغ از آنها استفاده کرد.

این کارشناس بهداشت محیط با هشدار نسبت به استفاده از ظروف یکبار مصرف شفاف، گفت: این ظروف تنها برای سرو مواد غذایی و نوشیدنی‌های سرد باید استفاده شود.

وی افزود: مواد تشکیل دهنده این ظروف به نحوی است که با رسیدن حرارت به آن تجزیه شده و مواد سرطان زایی ایجاد کرده که وارد مواد محتوای داخل این ظروف می‌شود.

خدادادیان گفت: در کنار این نکات، توصیه می‌شود افرادی که نذری دارند ترجیحا و در صورت امکان از ظروف خانگی استفاده کنند. همچنین توصیه می شود در مراسماتی که می‌روند ظروف خانگی به همراه برده و نذری را در این ظروف تحویل بگیرند.

این کارشناس بهداشت محیط از صاحبان نذری خواست در صورتی که از ظروف یکبار مصرف دپو شده سالهای قبل می خواهند استفاده کنند، حتما قبل از استفاده این ظروف را تمیز بشویند، چرا که ممکن است گرد و خاک یا حشرات لابه لای آنها رفته باشند.

 

خدادادیان در پایان از تمام مردم خواست در صورت مشاهده هر مشکل بهداشتی هنگام توزیع نذورات حتما به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

منبع: ایسنا



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس گروه سلامت باروری مرکز بهداشت استان کردستان گفت:مصرف بیش از حد کنگر به خصوص در فصل بهار، مصرف زیاد زعفران، خوردن زیاد قهوه و کافئین و یا سبزیجاتی مثل کرفس و جعفری درصورتی که به صورت افراطی استفاده شود موجب سقط خودبه خودی خواهد شد

فروزان لهونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان به جدی گرفتن رعایت رژیم غذایی در دوران بارداری و پیش از بارداری تاکید کرد و گفت: تغذیه در این دوران بسیار مهم است چراکه یکی از علل‌های سقط BMI خیلی بالا یا خیلی پایین مادر است.

وی با اشاره به اثربخشی و اجرای مؤثر برنامه‌های مداخله‌ای دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سال گذشته هزار و ۶۶۸ مورد سقط خود به خودی جنین در سامانه سیب ثبت شده است که با تلاش‌های همکاران دانشگاه علوم پزشکی در بحث مراقبت‌های منظم بارداری نسبت به دوسال گذشته نزدیک به ۲۰۰ مورد کمتر شده است.

وی از روش‌های جدید در بحث مراقبت‌های بارداری و جلوگیری از سقط جنین خبر داد و افزود: با توجه به اجرای ماده ۵۵ قانون جوانی جمعیت که از دی ماه سال گذشته در حال اجرا می‌باشد، تمامی مادران به هنگام اقدام به بارداری و قبل از حاملگی با مراجعه به پزشک، کارشناسان مامایی و بهورزان شرح حال کاملی از سوابق سقط، بیماری زمینه‌ای از جمله دیابت و تیروئید ارائه می‌دهند تا در صورت مشکل جدی با دقت بیشتری مراقبت‌ها انجام شود.

مقالات بیشتر: روانشناس در سعادت آباد

رئیس گروه سلامت باروری مرکز بهداشت استان علت بیشتر سقط‌های خود به خودی را ناشناخته دانست و گفت: دلایل عمده‌ای برای سقط وجود دارد از جمله عوامل ژنتیکی، مول، عوامل تغذیه ای، محیطی، شغلی، سبک زندگی سالم و اجتماعی می‌باشند که به طور قطع بیشترین علت اصلی سقط را نمی‌توان شناخت.

لهونی با اشاره به اینکه سابقه سقط دو الی سه بار نیاز به بررسی بیشتر دارد گفت: خانم‌هایی که سابقه سقط دو الی سه بار دارند، می‌بایست توسط متخصص پریناتولوژی معاینه شوند که در حال حار در سنندج و سقز متخصص پریناتولوژی درحال خدمت رسانی به مادران عزیز است.

وی بهترین سن بارداری را ۱۸ تا ۲۵ اعلام کرد و افزود: این سن برای آقایان هم صدق می‌کند و هر پنج سال افزایش سن آقایان، درصد سقط جنین نیز بالاتر می‌رود.

 

فروزان لهونی به عوامل مؤثر شغلی در سقط جنین سخن گفت و افزود: مشاغلی که در معرض سموم کشاورزی یا مواد شیمایی هستند، خانم‌هایی که در اتاق عمل زیاد سرپا کار می‌کنند و یا گاز دارو‌های شیمایی را استشمام می‌کنند بیشتر در معرض سقط جنین خودبه خودی هستند.

رئیس گروه سلامت باروری مرکز بهداشت استان یادآورشد: حتما مادران باردار و خانم‌هایی که قصد بارداری دارند جهت ارائه خدمات بارداری با توجه به سن و شرایط خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند تا درصورت عوامل خطر تحت نظارت دقیق پزشک و کارشناسان قرار بگیرند.

به ختم بارداری زیر ۲۲ هفته سقط جنین گفته می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 79
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

برگزاری ۱۰۶ جلسه واگذاری معاملات در شهرداری قم
مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم از برگزاری ۱۰۶ جلسه تشریفات واگذاری انجام معامله در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۳ خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :


به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حامد یاوری‌فر با اشاره به برگزاری ۱۰۶ جلسه تشریفات واگذاری انجام معامله در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۳ اظهار داشت: در این مدت ۱۰۶ جلسه جهت تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب طرف معامله وفق قوانین و مقررات برگزارشده است.

وی با بیان اینکه این جلسات شامل کمیسیون‌های معاملات متوسط در مرکز و مناطق، هیات انتخاب مشاور، کمیسیون معاملات عمده، کمیسیون معاملات اعتبارات استانی ،کمیسیون ماده ۱۴ و کمیسیون حراج بوده است، مطرح کرد: در این جلسات موارد مرتبط با بیش از چهارصد فرآیند معاملاتی اعم از مناقصه، مزایده، حراج، ترک تشریفات، توزیع استعلام و خرید خدمات مشاوره مطرح و تصمیم‌گیری شده است.

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم یکی از قراردادهای مهم را مربوط به عملیات اجرائی احداث تونل به روش NATM بین ایستگاه‌های A۱ و A۲ دانست و افزود: فرآیند واگذاری موضوع به پیمانکار ذیصلاح از سال گذشته آغاز شد و پس از اطلاع‌رسانی عمومی از طریق درج آگهی در روزنامه و ثبت در سامانه ستاد و دریافت اسناد ارزیابی کیفی توسط متقاضیان و برگزاری مباحث کارشناسی توسط مشاور پروژه، کمیته بازرگانی از شرکت‌های حائز صلاحیت جهت ارائه پیشنهاد قیمت دعوت به عمل آمد.

یاوری‌فر ادامه داد: با برگزاری جلسات کمیسیون مناقصه و بررسی‌های لازم توسط کمیته فنی و بازرگانی، مناسب‌ترین قیمت پیشنهاد به‌عنوان برنده مناقصه مشخص شد که مدت اولیه قرارداد ۲۴ ماه و مبلغ آن پنج هزار و چهارصد و هجده میلیارد ریال است.

مقالات دیگر: ظروف کرایه دولت



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شادا گزارش می دهد؛
شكست انحصار در گمرك/ نفس تازه در كالبد شركت های دانش بنیان با حمایت گمرك / درآمد 9 برابری گمرك میراث ماندگار برای دولت جدید
بر اساس آمار موجود از سه سال فعالیت گمرک در دولت سیزدهم، افزایش درآمد و ایجاد درآمد پایدار برای دولت، تسهیلات گمرکی در جهت حمایت و جهش تولید، کاهش هزینه تولید کننده و کاهش تورم، ایجاد سامانه جدید گمرکی، افزایش سرعت تشریفات و کاهش ماندگاری کالا، توانمندسازی منابع انسانی گمرک، حذف انحصارات و حمایت از شرکت های دانش بنیان مهمترین دستاوردهای این بخش در وزارت اقتصاد بوده است.
به گزارش شادا، وزارت اقتصاد در سه ساله دولت سیزدهم تلاش کرد تا با اصلاحات ساختاری در همه بخش های این وزارتخانه از جمله گمرک، اثرات این اصلاحات را در این بخش ماندگار و بلند مدت برنامه ریزی کند.

یکی از مهمترین دستاوردهای اقدامات گمرک ایران افزایش درآمد و ایجاد درآمد پایدار برای دولت بوده است. 9 برابرشدن درآمدهای گمرکی در سال 1402 نسبت به سال 1399  وکسب 247 هزار میلیارد تومان درآمد در سال 1402 در مقایسه با 27 هزار میلیارد تومان در سال 1399 نتیجه تلاش های کمرک در سه سال گذشته بوده است.

گمرک در این سه سال با نقش آفرینی قبال توجه خود درسبب افزایش ترانزیت خارجی کشور با انجام 17 میلیون تن ترانزیت در سال 1402 و کسب 7/1 میلیارد دلار درآمد برای کشور و رشد 37 درصدی سال 1402 نسبت به 1401 و انجام 5/3 میلیون تن ترانزیت در دو ماهه 1403 و رشد 57 درصدی در 2 ماهه نخست امسال نسبت به سال 1402شد.

در عین حال، گمرک با انجام واردات ۳۰ تن شمش طلا به ارزش حدود ۲ میلیارد دلار با انجام تشریفات قانونی منظم و به موقع در راستای سیاست های پولی و اعتباری دولت که برعهده داشته این بخش نیازی به ثبت سفارش داده و تخصیص ارز نداشته است.

نقش آفرینی موثر در توسعه و افزایش حجم تجارت خارجی

تمهید و نقش آفرینی موثر در توسعه و افزایش حجم تجارت خارجی کشور یکی دیگر از دستاوردهای مهم گمرک در سه سال دولت رییس جمهوری شهید بوده است.

در این مسیر، علی رغم تحریم ها، حجم تجارت خارجی کشور (مجموع واردات و صادرات با احتساب نفت خام و خدمات فنی مهندسی و برق) در سال 1402، حدود 153 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال 1401، رشد 2.6 درصدی داشته است و در سال 1402، با احتساب صادرات نفت خام، خدمات فنی مهندسی و برق، شاهد بالغ بر 20.6 میلیارد دلار مازاد تجارت خارجی هستیم.

همچنین، تناژ تجارت خارجی ( مجموع صادرات و واردات ) در سال 1399 از 147 میلیون تن به 176 میلیون تن در سال 1402 رسیده که حاکی از افزایش 20 درصدی است که ارزش تجارت خارجی ( مجموع صادرات و واردات بدون نفت) از 74 میلیارد دلار در سال 1399 به 116 میلیارد دلار در سال 1402 رسیده که نشان دهنده رشد 57 درصدی است.

در بخش ترانزیت خارجی، میزان ترانزیت خارجی از 11.5 میلیون تن در سال 1399 با رشد 54 درصدی به حدود 17.8 میلیون تن در سال 1402 بوده است.

انعقاد 108 یادداشت تفاهم با کشورهای همسو و همسایه

 گمرک در راستای تحقق دیپلماسی اقتصادی تدوین شده برای برقراری بیشترین روابط با کشورهای دوست و همسو با انعقاد 108 یادداشت تفاهم همکاری و 54 موافقتنامه با کشورهای مختلف با اولویت کشورهای همسایه با موضوعاتی شامل اجرای دروازه مشترک مرزی، پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا، تخلفات گمرکی، اعمال نظارت در تولید بخشنامه ها‌ و جلوگیری از صدور بخشنامه‌های خلق الساعه در جهت قابل پیش بینی کردن تجارت خارجی کشور و حذف رانت  و نیز کاهش52.7 درصد بخشنامه های تجارت خارجه صادره در 12 ماهه سال 1402 در مقایسه با سال 1401 تعداد بخشنامه های صادره در 12 ماهه سال 1402 معادل 125 فقره در مقایسه با سال 1401 معادل264 فقره توانسته در این بخش نیز اثر ماندگاری و بلند مدت از خود بر جای بگذارد.

تسهیلات گمرکی در جهت حمایت از تولید / جهش تولید

گمرک در راستای تحقق جهش تولید با افزایش تعداد انبار اختصاصی با تدوین دستورالعمل جدید در حمایت از تولیدکنندگان و انعقاد 248 قرارداد با شرکت های متقاضی در 25 استان کشور و نیز ترخیص درصدی بر اساس مصوبات شورای هماهنگی سران قوا و تدوین دستورالعمل‌های نظارتی و کنترلی ، براین اساس حدود ۲۸ هزار اظهارنامه به ارزش تقریبی ۱۲ میلیارد دلار را مشمول استفاده از خدمات و تسهیلات ترخیص درصدی در سال 1402کرد.

همچنین، ساماندهی و توسعه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی و بازنگری سیاست ها و ضوابط اجرایی آن پس از 9 سال با تدوین دستورالعمل مربوطه به سرانجام رسید.

کاهش هزینه تولید کننده و کاهش تورم

گمرک در راستای کاهش هزینه تولید کننده و کاهش تورم با تدوین و ابلاغ دستورالعمل آیین نامه تضامین به صورت شفاف تا ۱۰ سرفصلی که بر اساس آن ضمانت نامه ها قابل پذیرش هستند، برای اولین بار باپذیرش ضمانت نامه بانکی جهت حقوق ورودی واردات قطعی کالا توسط شرکت های خارجی و سرمایه گذاران خارجی در ایران به منظور حمایت و تسهیل سرمایه گذاری خارجی توانست کمک قابل توجهی به سرمایه گذاری خارجی در کشور کند.

پذیرش ضمانتنامه های بانکی با ارائه ۵۵ هزار میلیارد تومان ضمانتنامه بانکی به فعالان اقتصادی در سال 1402 و پذیرش تعهد ذیحسابی از شرکت‌های دولتی و تمدید مستمر و متناسب برای شرکت‌های وارد کننده کالاهای اساسی ، شرکت‌های مجری پروژه‌های عمرانی و پروژه‌های استراتژیک کشور از جمله مهمترین اقدامات گمرک در دولت شهید رییسی در بخش کاهش هزینه تولید و کاهش تورم است.

در راستای بهبود روند فعالیت سامانه های گمرک این بخش با ایجاد سامانه جدید گمرکی و ایفای مسئولیت در ارتباط با سامانه جامع تجارت،ارتقای پایداری و بهبود فرایند های سامانه های  فعلی امور گمرکی ،توسعه ، به روز رسانی زیر ساخت و مرکز داده گمرک ،انعقاد قرارداد با سازمان فناوری اطلاعات ایران جهت تامین تجهیزات و زیرساخت نرم افزاری لازم برای میزبانی سامانه از طریق ابر دولت و همچنین اجاره مرکز داده ،اخذ خدمات مشاور طراحی مراکز داده،بروزرسانی فرایند سامانه رجیستری تلفن همراه مسافر و ساماندهی موارد مرتبط با روند مذکور باز هم توانست در این بخش در اصلاحات مدنظر دولت و وزارت اقتصاد موفق ظاهر شود.

ایجاد گمرک هوشمند نقطه عطف برای افزایش شفافیت

گمرک جمهوری اسلامی ایران در سه سال کار خود در دولت سیزدهم با تاکیدات رییس جمهوری و نیز بازطراحی و بازنویسی فرآیندهای گمرک (گمرک هوشمند) با مشارکت ایزایران سبب افزایش سرعت تشریفات و کاهش ماندگاری کالا شد.

 در عین حال، خدمات رسانی در مراسم اربعین حسینی و ارائه خدمات به زائران و موکب داران برای تسهیل در روند عبور ومرور زائران و کاهش زمان نسبت به خرید، تعمیر و بروزرسانی دستگاه های آشکارساز درگمرکات مرزی،انجام تشریفات  گمرکی خدمات رسانی بیش از 5/7 میلیون زائر در سال گذشته، انجام خدمات گمرکی خروج موقت حدود 18000 وسیله نقلیه سبک و سنگین، خروج 8404 موکب، 366 آمبولانس و اتوبوس،ایجاد نخستین گمرک تخصصی ICT در منطقه ویژه اقتصادی پیام در اجرای مصوبه هیات وزیران،تاسیس بزرگترین گمرک اختصاصی کشور در فولاد مبارکه اصفهان به وسعت 26 هکتار  اقدام کرد.

گمرک در راستای شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری اقدام به واقعی سازی گزارش تراز تجارت خارجی با افزودن آمار تجارت نفت خام، برق و خدمات فنی و مهندسی ،انجام پروژه تنقیح قوانین و مقررات گمرک و تجارت خارجی  و نیز تهیه  و ارسال گزارش های تحلیلی- آماری به مراجع تصمیم گیراقدام کرد.

یکی از مهمترین بخش هایی که طی سال های گذشته در گمرک نسبت به آن غفلت شده بود توانمندسازی منابع انسانی گمرک بود که در این راستای گمرک در سه سال گذشته با پیگیری و جذب نیروی های جوان و تحصیلکرده پس از ۱۲ سال پیگیری با اجرای پایش نیروی انسانی و بر اساس جلسات متعدد توجیهی در سازمان اداری و استخدامی از جمله طرح استخدامی شهید عراقی، شهید زین الدین و شهید همدانی و پذیرش ۲۸۳ نفر بر اساس آزمون خرداد ۱۴۰۲ و ۶۰۰ نفر ایثارگر و همچنین، پیگیری و اعمال ضریب یک دوم بازنشستگان گمرک در حکم حقوقی ایشان (درحالیکه این موضوع از سال ۱۳۹۸ مسکوت مانده بود) توانست این بخش را توانمند و اصلاح کند.

در راستای بازسازی و نوسازی امکانات گمرک این بخش با انعقاد تفاهم نامه بین گمرک و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تامین و نصب ۵۰ دستگاه آشکارساز، خرید 49 دستگاه آشکار ساز چمدانی ،نصب و راه‌اندازی 11 دستگاه آشکار ساز کامیونی در 12 ماهه اخیر به ارزش حدود 1700 میلیارد تومان،انعقاد قرارداد خرید 17 دستگاه آشکار ساز کامیونی به ارزش حدود 2500 میلیارد تومان،انعقاد نخستین قرارداد ساخت آشکارساز ریلی به ارزش حدود 200 میلیارد تومان گام بلندی برای پیشرفت این بخش به سمت هوشمند سازی برداشت.

گمرک در بخش توسعه تعاملات بین المللی  با اقدامات مثبت و مهم توانسته کسب رتبه اول کارنه تیر در بین گمرکات عضو سازمان جهانی گمرک  با صدور130هزاردفترچه کارنه تیر و اخذ میزبانی نشست با روسای گمرکات کشورهای عضو اکو در مرداد ۱۴۰۳ را در کارنامه خود ثبت کرد.

حمایت از شرکت های دانش بنیان

گمرک در سه سال دولت سیزدهم در حایل این بخش را تحویل می دهد که درراستای حمایت از 9هزار و 768 شرکت دانش بنیان اعم از فن آور، نوآور و نوپا دستورالعمل ویژه ای برای حمایت از شرکت های دانش بنیان بر اساس بند ب ماده 1 قانون جهش تولید دانش بنیان، تدوین گردید. بارزترین دستاورد آن تحقق 2.5 میلیارد دلار در شرکتهای دانش بنیان با متوسط ارزش صادراتی دو برابر سایر شرکت ها است.

برای حذف انحصارات طولانی مدت در گمرک که به معظل قابل توجهی در کشور تبدیل شده بود،با برگزاری آزمون کارگزاری گمرکی بعد از ۷ سال و در دو نوبت با همکاری سازمان سنجش، صدور ۷۱۷ شناسه یکتا در آزمون اول کارگزاری و ۷۸۷ شناسه یکتا در آزمون دوم و انتشار نتایج آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن انحصارات را در این بخش شکست و توانست با به جای گذاشتن کارنامه قابل دفاع و مثبتی برای دولت بعدی برای تسهیل در روند تجارت کشور گام های بلند و موثری بردارد.

 

مقالات دیگر: ظروف کرایه شیان



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 76
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تسنیم : در فصل بیست‌وسوم لیگ برتر، بعد از بیان تشریفات و نکاتی این امکان وجود داشت که بازیکن یا مربی فرد مورد اعتماد خود را که ایجنت رسمی نبود به کار بگیرد، اما در قانون سه ساله جدید این امکان وجود ندارد و الزاماً ایجنت رسمی، فردی که دارای تأییدیه فدراسیون فوتبال باشد، می‌بایست امور یادشده را پیگیری شد.
تسنیم : در فصل بیست‌وسوم لیگ برتر، بعد از بیان تشریفات و نکاتی این امکان وجود داشت که بازیکن یا مربی فرد مورد اعتماد خود را که ایجنت رسمی نبود به کار بگیرد، اما در قانون سه ساله جدید این امکان وجود ندارد و الزاماً ایجنت رسمی، فردی که دارای تأییدیه فدراسیون فوتبال باشد، می‌بایست امور یادشده را پیگیری شد.
ابلاغ دستورالعمل جدید برای باشگاههای فوتبال /الزامات جدید همکاری با ایجنت ها  
دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه باشگاه‌های فوتبال برای فصول ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۶، الزامات جدیدی برای همکاری با ایجنت‌ها در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه باشگاه‌های فوتبال برای فصول ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۶، ابلاغ شد. در بخشی از این قانون، الزامات مربوط به کارگزار نقل‌وانتقالاتی (بخوانید ایجنت‌ها) مطرح شده است.

 در فصل بیست‌وسوم لیگ برتر، بعد از بیان تشریفات و نکاتی این امکان وجود داشت که بازیکن یا مربی فرد مورد اعتماد خود را که ایجنت رسمی نبود به کار بگیرد، اما در قانون سه ساله جدید این امکان وجود ندارد و الزاماً ایجنت رسمی، فردی که دارای تأییدیه فدراسیون فوتبال باشد، می‌بایست امور یادشده را پیگیری شد.
قانون جدید کارگزاران فوتبال مطابق با قانون جدید فیفا به‌روزرسانی شده و کاملاً منطبق با آن است.

گفتنی است فدراسیون فوتبال در اسفند ماه ۱۴۰۲ آزمون واسطه‌های کارگزاران فوتبال را برگزار کرد. این آزمون دارای ۳۰ سؤال چهار گزینه‌ای بود. ۱۰ سؤال این آزمون به زبان خارجی بود، مبلغ آزمون هم پنج میلیون تومان. 

با این اوصاف اگر ایجنتی گواهی آزمون مذکور را نداشته باشد مورد تأیید نیست و نمی‌تواند برای عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان همکاری کند، موضوعی که باشگاه‌ها، مدیران و اعضای تیم‌ها حتماً باید به آن توجه کنند.

نباید فراموش کرد بعد از افشای پرونده فساد در فوتبال، کمیته اخلاق با انتشار اطلاعیه‌ای سه کارگزار فوتبال را به مدت سه سال از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم کرده بود.

مقالات دیگر: ظروف کرایه کاشانک



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر بهداشت صراحتاً اعلام کرده بود که حداقل ۲۰ درصد تولیدات هر واحد بدون تشریفات قانونی اجازه صادرات داشته باشد اما در بدنه مدیران اجرایی شاهد موانع مختلف و محدودسازی صادرات هستیم.
به گزارش روزپلاس، محمدمهدی برادران؛ معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در ششمین نمایشگاه فارمکس در شهر آفتاب اظهار کرد: وزیر بهداشت صراحتاً اعلام کرده بود که حداقل 20 درصد تولیدات هر واحد بدون تشریفات قانونی اجازه صادرات داشته باشد اما در بدنه مدیران اجرایی شاهد موانع مختلف و محدودسازی صادرات هستیم. البته در سه سال اخیر صادرات دارو 80 درصد رشد داشته اما می‌توان جهش‌های بیشتری هم داشت.

وی با ارائه مثالی افزود: بازار داروی ساده‌ای مانند استامینوفن در جهان 14 میلیارد دلار است که با صادرات این دارو در تراز بین‌الملل می‌توانستیم رشد بسیار زیادی محقق کنیم.

برادران با تاکید بر این‌که باید زنجیره خودکفایی در تولید مواد اولیه دارویی را تکمیل کنیم تا جلوی خام‌فروشی را بگیریم، ادامه داد: در زمان حاضر در تولید 72 درصد مواد موثره دارو خودکفا هستیم‌.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: اگر تولید داخلی دارو را نداشتیم و قرار بود کل داروی کشور را وارد کنیم نیاز به بیش از 100 میلیارد دلار ارز داشتیم در حالی که الان به دلیل تولید بیش از 97 درصد از داروها در داخل کشور، تنها حدود 2 تا 3 میلیارد دلار هزینه می‌کنیم و بابت واردات کمتر از 3 درصد از داروهای وارداتی نیز، مقدار بسیار زیادی ارز از کشور خارج می‌شود. همچنین در بسته‌بندی محصولات دارویی به خودکفایی صددرصدی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: با کمک شرکت‌های تولیدکننده، به توانمندی رسیده‌ایم که می‌توانیم نیاز کشور و حتی نیاز منطقه را تامین کنیم.

تولید مواد اولیه دارو در ایران بیش از 2برابر کشورهای اروپایی
معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که به کاهش ارزبری از کشور برسیم، بیان کرد: برخی، مفاسد موجود در صنعت دارو و مافیای واردات دارو را منکر می‌شوند و وقتی صحبت از مافیای واردات دارو می‌کنیم می‌گویند اینطور نیست درحالی که پرونده مکمل‌های تاریخ گذشته‌ و داروهایی که به نام داروی خارجی با ارز وارد می‌شدند، هنوز مفتوح است.

مقالات دیگر:ظروف کرایه سوهانک



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 72
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اصفهان باید از امتیازهای برآمده از آداب در روابط خواهرخواندگی بهره کافی ببرد
آداب‌دانیِ بین‌المللی
کلمه تشریفات از محضر تشریف و ریشه آن از شرف می‌آید. شرف در زبان عربی نیز به معنای مجد و بزرگی و به گفته امام‌حسن‌مجتبی(ع) به معنای احترام به خود و دیگران است.
به گزارش اصفهان زیبا؛ کلمه تشریفات از محضر تشریف و ریشه آن از شرف می‌آید. شرف در زبان عربی نیز به معنای مجد و بزرگی و به گفته امام‌حسن‌مجتبی(ع) به معنای احترام به خود و دیگران است. تشریفات همچنین به معنی شیوه‌ها، ترکیبات و پروتکل نیز است. تشریفات در روابط دیپلماتیک اما معنای خاص خود را دارد و آداب و رفتار میان بازیگران در بستر بین‌الملل (دیپلمات‌ها، سفرا و مقامات عالی کشورها) در فضا و موقعیت‌های مختلف و بر اساس اصول و قوانین خاص تعریف می‌شود.

در تنظیم تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی، آداب و سنت دو شهر رعایت شود
لزوم رعایت آداب تشریفات بین‌المللی برای اصفهان نیز به‌عنوان یک شهر برجسته تاریخی شناخته‌شده در جهان که روابط و تعامل‌های بین‌المللی چشمگیری دارد و درعین‌حال با 15 شهر از سراسر دنیا خواهرخوانده است، وجود دارد.

در روابط خواهرخواندگی باید تشریفات به معنای ترکیبی از قوانین، اصول و رفتارها رعایت شود تا در بستر این پروتکل‌های رفتاری میان خواهرخوانده‌ها، امتیازها و تسهیلاتی خاص به‌منظور تحقق اهداف دو طرف در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و… فراهم شود؛ در غیر این صورت عقد قراردادهای خواهرخواندگی خاصیت چندانی نخواهد داشت و شهرها از امتیازهای برآمده از رعایت تشریفات بهره نخواهند برد.

ما هنگام تنظیم تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی مجبور به رعایت آداب و ترتیبات مخصوص دو شهر هستیم. در تفاهم‌نامه‌ها علاوه بر احترام به فرهنگ، سنت و قوانین طرف مقابل، صمیمیت و نظم نیز باید به شکل وقت‌شناسی و رفتار مؤدبانه همراه با روی خوش نشان داده شود؛ به‌عنوان‌مثال، برخی از کشورها به نظم و خوش‌قولی معروف هستند و در ارتباط با آن‌ها باید به این مسائل بسیار دقت کرد و اگر قرار ملاقاتی به‌صورت غیرحضوری با این کشورها وجود دارد، باید به ساعت آن کشور توجه و زمان ملاقات را با ساعت آن کشور تنظیم کرد.

مطمئنا بدقولی، بی‌نظمی و عدم رعایت و عدم احترام به قوانین، فرهنگ و اخلاقیات، تعامل‌های خواهرخواندگی را از مسیر اصلی موردنظر خارج خواهد کرد؛ به‌عنوان‌مثال، اگر مسئولان شهری اصفهان با مسئولان شهری خواهرخوانده‌های خود قرار ملاقاتی تنظیم کنند، باید مواظب باشند دیر نکنند و حتما چند ثانیه قبل از قرار در محل موردنظر حاضر شوند؛ ازطرفی،
ملاقات را هم بیشتر از زمان تعیین‌شده (حتی یک ثانیه) ادامه ندهند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم، در سیستم روابط خواهرخواندگی باید به اخلاق مردم آن شهر، آداب و فرهنگ و البته ضوابط دینی و آیینی آن‌ها توجه کامل کرد؛ موضوع‌هایی که نباید نادیده گرفته شود. ما زمانی که به فرهنگ و آیین یک کشور توجه می‌کنیم، به آن ملت احترام می‌گذاریم و متقابلا آن‌ها نیز این احترام را به ما خواهند گذاشت.

تأثیر مدیریت تشریفات و شیوه‌های نوین بر تقویت دیپلماسی شهری
اصفهان جزو شهرهای معروف ایران ازلحاظ تاریخی و گردشگری است که به خاطر جذابیت‌های معماری شهری و البته قابلیت‌های مردم این شهر از بعد فرهنگی، باید به شیوه درستی از ظرفیت‌هایش استفاده شود؛ به‌عنوان‌مثال، در خارج از کشور باید از لباس‌هایی استفاده کنیم که نشان از فرهنگ و سنت مردم اصفهان و البته ایران در آن‌ها وجود داشته باشد.

یک اصفهانی در صحنه بین‌الملل تنها نماینده شهر اصفهان نیست؛ بلکه نماینده فرهنگ، آیین، دین، تاریخ و جغرافیای ایران به‌شمار می‌آید؛ بنابراین باید این شأن را در رفتار و ظاهر از خود نشان دهیم و این آیین‌ها و فرهنگ‌ها را به مردم دنیا بشناسانیم؛ درعین‌حال تشریفات همیشه در مقابل تعلیمات دینی عقب‌نشینی می‌کند؛ اینکه یک ایرانی مسلمان باید ضوابط اسلامی را در سفرهای خارجی رعایت کند و به‌عنوان‌مثال، سر میزی که مشروب سرو می‌شود، حضور نداشته باشد و آداب دست‌دادن و حجاب اسلامی را مبنای رفتار در مجالس بین‌المللی بگذارد.

البته صحنه بین‌الملل نیز سازوکار خاص خود را دارد؛ اما شأن و عزت‌نفس مملکت و ملت ایران برای ما در اولویت است و پس‌ازآن رعایت شئون کشور میزبان تا حدی که با تعلیمات دینی ما در تضاد نباشد، باید موردتوجه قرار گیرد.

میزبانی از هیئت‌های خارجی در اصفهان از بعد تشریفاتی
زمانی که هیئت‌های خارجی در سطح رئیس‌جمهور، وزیر خارجه یا وزرای دیگر به ایران سفر می‌کنند، معمولا در حین سفر به ایران از اصفهان نیز دیدن می‌کنند.

اصفهان باید ترتیبات ورود برای این هیئت‌ها را مشخص کند و برنامه‌های منسجمی برای بازدیدها، ملاقات‌ها و حتی گردش‌های آن‌ها در سطح شهر داشته باشد؛ چراکه سفر هیئت‌های خارجی به اصفهان، جدای از بالابردن شأن بین‌المللی اصفهان، تقویت روابط گردشگری و توسعه سرمایه‌گذاری و مراودات اقتصادی را به‌همراه خواهد داشت و ما باید با رعایت قوانین و اصول تشریفاتی از فرصت‌های پیش‌آمده به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان را به هیئت‌های خارجی معرفی کنیم و در حاشیه دیدارها و ملاقات‌های رسمی به معرفی ظرفیت‌های اصفهان در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی بپردازیم؛ همچنین می‌توانیم در برنامه‌های صبحانه، نهار و شام با استفاده از صنایع‌دستی، غذا و شیرینی‌های سنتی اصفهان، از هیئت‌های خارجی پذیرایی کنیم تا آن‌ها نیز پس از برگشت به کشورشان، اصفهان واقعی را با همه ظرفیت‌هایش به هم‌وطنان خود معرفی و آن‌ها را برای سفر به ایران و اصفهان تشویق کنند.

تنظیم و اجرای همه این اقدامات نیاز به زمان، برنامه‌ریزی دقیق و کارشناس دارد تا خروجی آن با تأثیرگذاری بر تیم خارجی حاضر در اصفهان صورت گیرد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه الهیه



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۱ فرد آمریکایی دخیل در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در آمریکا تحریم شدند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه» و به ویژه به استناد ماده 5 قانون فوق الذکر، اشخاص آمریکایی زیر را به دلیل نقض حقوق بشر از طریق سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاهها در آمریکا که در حمایت از ملت مظلوم فلسطین علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به پا خواسته‌اند، تحت تحریم قرار می‌دهد:

مطالعه بیشتر: ادفتر ازدواج غرب تهران

1.  ویلیام (بیلی) هیچنز، رئیس اداره امنیت عمومی جورجیا

2.  ادی گریر، فرمانده عملیات میدانی ایالت جورجیا

3.  لیندا جی استامپ کورنیک، رئیس پلیس دانشگاه فلوریدا

4.  پاملا اسمیت، فرمانده پلیس واشینگتن دی‌سی

5.  جفری کارول، دستیار اجرایی فرمانده پلیس واشینگتن دی¬سی

6.  کارل جاکوبسن، رئیس پلیس نیو هاون

7.  شین استریپی، دستیار رئیس پلیس دانشگاه  تگزاس

8.  مایکل کاکس، رئیس پلیس بوستون

9.  اسکات دانینگ، رئیس بخش پلیس مرکزی دانشگاه ایندیانا

10.  مایکل تامپسون، رئیس پلیس دانشگاه آریزونا

11.  جان بروکی، رئیس پلیس دانشگاه لانگ بیچ کالیفرنیا

اشخاص فوق الذکر وفق مواد 6، 7 و 8 از بخش ششم قانون یادشده مشمول ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

 

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای  موثر این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مایک پمپئو در نشستی به ارائه تازه‌ترین توهم خود در ارتباط با ایران پرداخت و گفت: «من متقاعد شده‌ام که همه شما در طول عمرتان، لحظه سقوط رژیم ایران را جشن خواهید گرفت!»

به گزارش پارسینه، روزنامه ایران نوشت: سازمان منافقین اخیراً با دعوت از اعضا و هواداران خود در شهر برلین تجمعی علیه ایران برگزار کرد. همزمان با این تجمع چند ده نفره، نشستی نیز با عنوان «اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴؛ به‌ سوی یک جمهوری دموکراتیک» توسط سازمان تروریستی منافقین در پاریس برگزار شد که در آن مایک پنس و مایک پمپئو دو عضو ارشد کابینه ترامپ حضور داشتند.

در جریان این اجلاس، مایک پمپئو به ارائه تازه‌ترین توهم خود در ارتباط با ایران پرداخت و گفت: «من متقاعد شده‌ام که همه شما در طول عمرتان، لحظه سقوط رژیم ایران را جشن خواهید گرفت!»

مقالات بیشتر: دفتر ازدواج شمال تهران

این توهم پمپئو درحالی است که او چند سال گذشته را به دلیل ترس از انتقام ایران، تحت شدیدترین تدابیر امنیتی سپری کرده است. پمپئو از جمله مقامات امریکایی است که در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی نقش مؤثری داشته است.

آلخو ویدال کوادراس، معاون سابق پارلمان اروپا، فرانتس یوزف یونگ وزیر دفاع سابق آلمان، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی امریکا، استفان هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا، گای ورهوفشتات نخست‌وزیر سابق بلژیک، لیز تراس نخست‌وزیر سابق بریتانیا، میشل آلیو ماری و برنارد کوشنر وزیران خارجه سابق فرانسه نیز از جمله سخنرانان اجلاس ضدایرانی منافقین بودند.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ۹۹ درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: یک درصد داروهای وارداتی ۱۳ درصد ارزش ریالی بازار دارویی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سیدحیدر محمدی اظهار کرد: امروز بخش زیادی از داروها در داخل کشور وجود دارد که بخشی از آنها داروهای شیمی درمانی هستند، بسیاری از داروهای ضد سرطان در شرکت‌های داروسازی داخلی و با کیفیت بالا تولید می‌شود.

مقالات بیشتر: دفتر ازدواج جنوب تهران

وی افزود: طبق آمارنامه سال ۱۴۰۲ یک درصد از داروهای مورد نیاز کشور از مسیر واردات تأمین می‌شود که همان یک درصد البته ۱۳ درصد ارزش ریالی کل داروهای ما را هم شامل می‌شود و این امر نشان دهنده تحمیل هزینه‌های سنگین برای تأمین این داروها از منابع خارجی است.

محمدی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی نیز در کشور تولید می‌شود، ادامه داد: امروز شاهد تولید دستگاه سی تی اسکن، دستگاه شتاب دهنده خطی، ونتیلاتورهای تنفسی، ماشین‌های اکسیژن ساز، تجهیزات بیهوشی و…، در کشور هستیم، این در حالی است که در سال‌های نه چندان دور تمام این ابزارها و تجهیزات وارد می‌شدند، تلاش می‌کنیم حرکت به سمت افزایش عمق و کیفیت تولید تجهیزات، کالاها، ملزومات طبی و پزشکی را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

در ابتدای سال، وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس وعده دادند که مرحله سوم سود سهام عدالت در دوماهه ابتدایی سال واریز خواهد شد.

به گزارش حرف تو به نقل از خبرآنلاین، برای اولین بار در تاریخ سهام عدالت واریز سود در دولت سیزدهم سه مرحله‌ای شد.

درحالی که طی سال‌های گذشته سود سهام عدالت طبق روال و در یک مرحله به حساب سهامداران واریز می‌شد، در سال ۱۴۰۲ مقرر شد تا سود در سه مرحله به حساب سهامداران واریز شود. در ابتدای زمستان ۱۴۰۲ مرحله اول، در میانه اسفند ۱۴۰۲ مرحله دوم واریز شد و قرار بود در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ مرحله سوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شود.

این اقدام دولت یک حرکت تاریخی در زمینه سهام عدالت بود. با این وجود واریز مرحله سوم سود سهام عدالت به سال ۱۴۰۳ موکول شد و سازمان بورس اعلام کرد به دلیل اینکه ۸شرکت نتوانسته‌اند سود خود را به حساب سازمان واریز کنند، واریز مرحله سوم سود سهام عدالت با تعویق همراه شده است.

مقالات بیشتر: املاک صنعتی در دماوند

برخورد با ۸شرکت متخلف به کجا رسید؟

پس از اینکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نام ۸شرکت بزرگ را به عنوان شرکت‌هایی که هنوز سود سهام عدالت را به حساب سازمان واریز نکرده‌اند، اعلام کرد، وزیر اقتصاد با تاکید بر رسیدگی به این موضوع اعلام کرد که در صورت عدم پایبندی شرکت‌ها به تعهدات خود با آنها برخورد خواهد شد.

اکونگار در گزارشی نوشت: در ابتدای سال، وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس وعده دادند که مرحله سوم سود سهام عدالت در دوماهه ابتدایی سال واریز خواهد شد، اما با شروع ماه خرداد بازهم خبری از واریز سود نبود و اینبار احسان خاندوزی در روز اول خرداد به صورت جدی تاکید کرد که قبل از پایان خرداد سود به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.

در هفته پایانی خردادماه، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده همچنان تعدادی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده اند و فهرست و اطلاعات این شرکت‌ها را به کمیته تخلفات ارسال کردیم تا با آنها برخورد لازم صورت پذیرد.

 

چرایی عدم واریز سود مرحله سوم سهام عدالت

در اردیبهشت ماه سال جاری، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در رسانه ملی گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند. ما هم توصیه کردیم باید سود سهام عدالت پرداخت شود. امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم، البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

از سوی دیگر در روزهای پایانی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

درحالی که وزیر اقتصاد روز اول خرداد ۱۴۰۳ تاکید کرده بود که مرحله سوم سود سهام عدالت در پایان خرداد و قبل از پایان یافتن دولت سیزدهم پرداخت می‌شود، اما به نظر می‌رسد واریز سود به حساب سهامداران در هاله‌ای از ابهام بوده و این وعده هم به وعده‌های نافرجام وزارت اقتصاد و دولت سیزدهم بپیوندد.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تصویری از محمد مخبر در منزل شهید سردار موسوی
تصویری از محمد مخبر در منزل شهید سردار موسوی
محمد مخبر در دیدار با خانواده سردار شهید موسوی گفت: صرف حضور یافتن بی‌واسطه و بدون تشریفات در میان مردم، نیازمند روحیه و منش خاصی است که هر فرد و به خصوص هر مسئولی از آن بهره‌مند نیست، اما شهید موسوی در این مسیر کاملا با شهید رئیسی همپا و همراه بود و همین همراهی، صحنه‌ها و موقعیت‌هایی خلق کرد که در مناسبات و تعاملات مسئولان ارشد با مردم در هیچ کشور دیگری نظائر آن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرپرست ریاست جمهوری ظهر امروز (سه‌شنبه)، همزمان با عید سعید غدیر با حضور در منزل فرمانده حفاظت رئیس جمهور شهید، به سنت حسنه دیدار با سادات در این روز، با خانواده سردار شهید سید مهدی موسوی دیدار و گفتگو کرد.

بنابر گزارش ایسنا، محمد مخبر در این دیدار با تبریک عید بزرگ غدیر، با اشاره به روحیه مردمی و دوری از تشریفات شهید آیت‌الله رئیسی گفت: حفاظت از رئیس جمهوری که روش مدیریتی او میدانی و علاقمند مردم و حضور در اجتماعات مردمی بدون زوائد حفاظتی و تشریفاتی بود، به فردی نیاز داشت که خودش نیز روحیه مردمی، ایثارگری و مواجهه با شرایط سخت و پیش‌بینی نشده را داشته باشد و حقا و حقیقتا شهید موسوی به کمال واجد این ویژگی‌ها بود.

سرپرست ریاست جمهوری افزود: شهید رئیسی بسیار پرکار بود، برای خدمت به مردم و کشور شب و روز نمی‌شناخت و چنانکه بارها دیده بودیم وقتی در میان مردم حضور می‌یافت، قائل به ملاحظات امنیتی و حفاظتی نبود، لذا محافظت از چنین شخصیتی خود نیازمند روحیه اخلاص و پرکاری بود که شهید موسوی و نیروهایش با دلدادگی به شهید آیت‌الله رئیسی پا به پای ایشان در ماموریت‌ها حضور می‌یافتند.

مخبر اظهارکرد: صرف حضور یافتن بی‌واسطه و بدون تشریفات در میان مردم، نیازمند روحیه و منش خاصی است که هر فرد و به خصوص هر مسئولی از آن بهره‌مند نیست، اما شهید موسوی در این مسیر کاملا با شهید رئیسی همپا و همراه بود و همین همراهی، صحنه‌ها و موقعیت‌هایی خلق کرد که در مناسبات و تعاملات مسئولان ارشد با مردم در هیچ کشور دیگری نظائر آن وجود ندارد.
مقالات دیگر: ظروف کرایه غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با وزیر خارجه روسیه، گفت که فرایند اداری و تشریفات قانونی نهایی‌سازی اسناد مهم در دستورکار همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه معاهده جامع مشارکت راهبردی و توافق‌های همکاری در زمینه‌های گاز و ترانزیت میان ایران و روسیه هر چه زودتر انجام شود.
خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی درباره آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند. 

باقری با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در همکاری‌های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به‌ویژه امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انتقال گاز روسیه به ایران و گفت‌وگوی تلفنی سرپرست ریاست جمهوری ایران با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روند پیشبرد روابط دوجانبه را در مسیری درست و با شتابی مناسب ارزیابی کرد. 

سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد: فرایند اداری و تشریفات قانونی نهایی‌سازی اسناد مهم در دستورکار همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه معاهده جامع مشارکت راهبردی و توافق‌های همکاری در زمینه‌های گاز و ترانزیت میان ایران و روسیه هر چه زودتر انجام شود. 
 
سرپرست دستگاه دیپلماسی با تاکید بر آمادگی مقاومت لبنان در قبال تجاوز احتمالی صهیونیست‌ها به لبنان، جلوگیری از ادامه جنایت‌های صهیونیست‌ها و گسترش دامنه تنش به لبنان را به دلیل قابلیت تسری این بحران به دیگر نقاط منطقه برای کل منطقه و ثبات بین‌المللی، دارای اهمیت برشمرد. 

باقری در واکنش به برنامه روسیه برای طرح مسئله فلسطین و جنایت‌های صهیونیست‌ها در جنگ غزه در مدت ریاست دوره‌ای این کشور بر شورای امنیت در ماه جولای، از آمادگی ایران برای شرکت در نشست‌های مربوط در عالی‌ترین سطح خبر داد. 

وزیر خارجه روسیه نیز به نوبه خود با آرزوی برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و با ابراز خرسندی از روند همکاری‌های دوجانبه، پیشبرد موضوع‌های در دستورکار با ایران را مورد اهتمام رهبران روسیه دانست. 

لاوروف با اشاره به نگرانی مشترک روسیه درباره احتمال گسترش دامنه درگیری و تجاوز فراگیر صهیونیست‌ها به لبنان، اعلام کرد که کشورش به دنبال جلوگیری از چنین رویدادی است و بر مسئولیت همه طرف‌ها در این زمینه تاکید کرد. 

باقری و لاوروف در این تماس تلفنی همچنین، درباره برخی مسائل کنسولی نیز گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه منظریه



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، چنانچه در مرحله اول انتخابات برای هیچ‌یک از داوطلبان اکثریت مطلق حاصل نگردید، انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد؛ بدین معنی که دو نامزدی که بیشترین آرا را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند.

با توجه به اینکه بر اساس نتایج اولیه‌ی حاصله از شمارش آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، احتمال این‌که انتخابات دومرحله‌ای باشد، قوت گرفته است، به بررسی روند برگزاری انتخابات در این مرحله پرداختیم.

به گزارش ایسنا، بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، چنانچه در مرحله‌ اول انتخابات برای هیچ‌یک از داوطلبان اکثریت مطلق حاصل نگردید، انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد؛ بدین معنی که دو نامزدی که بیشترین آرا را در مرحله‌ اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله‌ دوم شرکت می‌کنند.

مقالات بیشتر: آتلیه عروس در پاسداران

اکثریت مطلق آرا در انتخابات ریاست جمهوری نیز به معنای کسب بیش از ۵۰ درصد آرای ماخوذه است؛ بنابراین فرد منتخب مرحله اول باید حداقل ۵۰ درصد به علاوه یک رای کسب کند.

با توجه به نتایجی که در مراحل مختلف تاکنون از سوی وزارت کشور اعلام شده است، به نظر می‌رسد که مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو نامزدی هستند که باید در مرحله دوم انتخابات با یکدیگر به رقابت بپردازند. همچنین بر اساس آنچه که پیشتر از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شده است، در صورت دومرحله‌ای شدن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، انتخابات مرحله دوم در روز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

شب گذشته سخنگوی شورای نگهبان درباره آمادگی شورای نگهبان در صورت دو مرحله‌ای شدن انتخابات اعلام کرد: در صورتی که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده و نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد.

همچنین بر اساس قانون، فعالیت تبلیغات انتخاباتی در مرحله دوم از تاریخ اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رای مرحله دوم یعنی ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۴ تیر ادامه خواهد یافت.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بر اساس آرایی که تا اینجا شمرده شده، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به احتمال بسیار زیاد به دور دوم کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری با توجه به نتایج غیررسمی که از شمارش آرا وجود دارد، به احتمال بسیار زیاد به دور دوم کشیده شده است.

مقالات بیشتر: خریدار فرش دست دوم

بر اساس آرایی که تا اینجا شمرده شده، آقایان پزشکیان و جلیلی به دور دوم خواهند رفت و 15 تیرماه شاهد برگزاری دور دوم خواهیم بود.

این آمار غیررسمی است و هنوز رسماً تایید نشده است.

منبع : تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

در برج تشریفات تهران؛
همایش بزرگ احزاب و تشکل‌های سیاسی حامی پزشکیان برگزار شد
همایش بزرگ احزاب و تشکل‌های سیاسی حامی پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر سه‌شنبه در برج تشریفات تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ احزاب و تشکل‌های سیاسی حامی پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر سه‌شنبه در برج تشریفات تهران با حضور چهره‌هایی همچون محمدباقر نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه، پیروز حناچی شهردار سابق تهران و جواد امام فعال اصلاح‌طلب برگزار شد.

مسعود پزشکیان را آزاده یافتم

در ابتدای این همایش، احمد شریف دبیر کل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران گفت: بسیاری از افرادی که حاضر هستند برای نشستن بر کرسی قدرت حق را ناحق کنند به جز آزادگان. من دکتر مسعود پزشکیان را اینگونه یافتم؛ آزاده و صادق.

وی با اشاره به حضور اقشار مختلف برای اعلام حمایت از پزشکیان افزود: از جوانان، بانوان و به ویژه ۵٠ حزب که از آقای پزشکیان حمایت کردند و از همه کسانی که در این مدت همراه ما بودند تشکر می‌کنم. ما در کمیته‌های ستاد انتخابات قرار است یک منشوری را از طرف احزاب برای مطالبه گری از رئیس جمهور آینده تدوین کنیم.

وعده سرخرمن دادن توهین به شهروندان است

محمد سالاری نماینده جبهه اصلاحات در ستاد پزشکیان در این همایش گفت: اینک مردم ایران در مقابل دو دیدگاه قرار گرفته‌اند. دیدگاهی که می‌گوید به قله‌ها نزدیک هستیم و تحریم‌ها را نعمت می‌داند و افتخار می‌کند که شیوه‌های دورزدن تحریم را یاد گرفته است. شهروندان را به خودی و غیر خودی تقسیم می‌کند. رسماً در تلویزیون اعلام می‌کند که هرکس موافق شرایط موجود نیست از کشور خارج شود.

وی با اشاره به دیدگاه دیگران افزود: در مقابل دیدگاهی است که جناب دکتر پزشکیان به عنوان شخص اخلاق‌محور که در بدترین شرایط سیاسی نیز حاضر نیست دست به بی‌اخلاقی بزند. کسی که معتقد است بدون کار تخصصی و کارشناسی امکان عبور از شرایط وجود ندارد. معتقد است ایران برای همه ایرانیان است. معتقد است که حکومت حق ندارد چیزی را بر سبک زندگی شهروندان تحمیل کند. معتقد است وعده سرخرمن دادن توهین به شهروندان است.

وی ادامه داد: درود و سپاس می‌گویم به احزاب و تشکل‌های سیاسی و عزیزی که به رغم دردها، رنج‌ها و زخم‌ها امیدوارانه باور دارند که ایران عزیز به قهرمان نیاز ندارد و بلکه به مدیریت و کارآمدی نیاز دارد.

در قسمت دیگر همایش، بهزاد نبوی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و فعال اصلاح‌طلب ضمن تبریک عید غدیر گفت: در ابتدا لازم است سابقه آشنایی خود با آقای پزشکیان را بگویم. اولین بار ایشان را در مجلس ششم دیدم. وقتی که توسط برخی از نمایندگان این دوره استیضاح شد و من برای دفاع از او به پشت میکروفون رفتم. این را هم بگویم که من تا قبل از آن اصلاً با دکتر پزشکیان بده و بستان نداشتم. فقط دیدیم ایشان آدم درست و صالحی است و وزیر آقای خاتمی است خواستم از ایشان دفاع کنم. همان‌جا احساس کردم که ایشان نه اهل امتیاز دادن و نه امتیاز گرفتن است. وقتی فهمید که من می‌خواهم برای دفاع ازایشان بروم یک کلمه صحبت و پیشنهاد مستقیم و غیر مستقیم با من نداشت.

وی با اشاره به ویدئوی منتشرشده توسط خاتمی گفت: وقتی امروز صحبت‌های آقای خاتمی در نام بردن ویژگی‌های ایشان [پزشکیان] را می‌شنیدم، واقعاً همانگونه که گفتند هستند. برخی از نزدیکان من می‌گویند که مثلاً پزشکیان کارشناس مسائل اقتصادی و سیاست خارجی نیست. با خودم فکر کردم که آیا درست می‌گویند یا نه. یادم آمد وقتی آقای خاتمی با ٢٠ میلیون رای به ریاست جمهوری آمدند مگر ایشان کارشناس اقتصادی بودند؟ ولی در دوره آقای خاتمی با بهترین شرایط اقتصادی به گواه آمار داشتیم و این نشان می‌دهد که لازم نیست انسان کارشناس باشد بلکه بتواند از نظر کارشناسان استفاده کند و به آنان میدان بدهد. آقای خاتمی در دوره ریاست جمهوری خود کاری کرد که در سال دو هزار میلادی سازمان ملل آن سال را به گفتگوی تمدن‌ها نام‌گذاری کرد. این کار بزرگی است.

نبوی ادامه داد: لذا من معتقدم که چه خوب است آقای پزشکیان عقل کل و دانای همه قوم خود را نمی‌داند. اینکه پزشکیان خود را کارشناس نمی‌داند جای شکر است چرا که می‌تواند از کارشناسان بهترین استفاده را ببرد و آن‌ها هم سرویس می‌دهند. آقای دکتر پزشکیان گرچه کارشناس نیست بلکه بلد است از آنها استفاده کند. نمونه آن انتخاب آقای دکتر ظریف است که روزی به سه شهرستان برای تبلیغ آقای پزشکیان می‌رود. بعضی وقت‌ها افرادی مثل پسر خود من عصبانی می‌شوند که چرا در مناظره فلان کار را نکردی؟ در حالی که پزشکیان، پزشکیان است و خودش است.

وی با اشاره به اختیارات رئیس جمهور تصریح کرد: بعضی از افراد می‌گویند که رئیس جمهور هیچ کاره است؟ من می‌گویم ممکن است همه کاره نباشد ولی هیچ کاره هم نیست. اگر ترامپ رای بیاورد و در ایران هم یک فرد تندرو رای بیاورد وضع ایران به مراتب بدتر از امروز می‌شود. کسانی که نمی‌خواهند کلاً رای بدهند فکر کنند که انتخاب بین بد و بدتر است. اصلاً فکر کنند که پزشکیان بد است. اما اینکه اصلاً رای ندهند درست نیست.

نخست ویژگی این مناظرات نابرابری فرصت‌ها بود

آذر منصوری دبیر کل جبهه اصلاحات در ادامه همایش گفت: وقتی دکتر ظریف را می‌بینم که اینگونه به این شهر و آن شهر می‌رود تنها می‌توانم بگویم که ایشان یک فردی که نگران ایران است.

وی افزود: مادرمان را تنها نگذاریم. ما مسئولیم. ما اصلاح‌طلب هستیم. ما خشونت‌طلب نیستیم. ما در شاخص‌هایی که چه در ابعاد زندگی انسانی و چه درباره شهروندان مطرح می‌شود در وضعیت خطرناکی هستیم.

منصوری با اشاره به افراد مردد اظهار کرد: وقت آن است که زنگ بزنیم به افرادی که مردد هستند. به قول آقای خاتمی حق دارند مردد باشند. چرا که با آدم‌هایی طرف هستیم که هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای ما ندارند. کسانی که برخورد با پوشش ایران را عمق راهبرد خود می‌دانند و در مقابل کسی که معتقد است این ما هستیم که به جای زنان و دخترانمان در کوچه و خیابان باید کتک بخوریم.

دبیر کل جبهه اصلاحات ضمن اشاره به بالا نبردن انتظارات از پزشکیان تاکید کرد: نباید امید کاذب بدهیم که اگر ایشان آمده‌اند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. می‌دانیم که از فردای پیروزی، سخت‌ترین چیزها در پیش‌روی ایشان است. کسانی که تحریم را نعمت می‌دانند و با برجام و FATF به طور جناحی برخورد کردند و دیدیم که در طول سه سال گذشته نتوانستند برجام را پیگیری کنند. بازنشستگان، معلمان، حقوق‌بگیران و اقشار آسیب پذیر دارند زیر این فشارها له می‌شوند. تا زمانی که نتوانیم روابط و تعامل خود را با دنیا حل کنیم هیچ دولتی نمی‌تواند اقتصاد ایران را از این سرازیری که قرار دارد درست کند.

در بخش دیگر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم و دوازدهم در رابطه با مناظرات تلویزیونی گفت: از آنجا که مناظرات باعث می‌شود مقایسه‌ای بین نامزدها انجام شود نکاتی را خدمت شما عرض می‌کنم. نخست ویژگی این مناظرات نابرابری فرصت‌ها بود. حداقل چهار برابر فرصتی که در اختیار کاندیدای مورد علاقه ما جناب آقای دکتر پزشکیان بود برای رقبای ایشان وجود داشت.

وی با اشاره به وجه دیگر مناظرات اظهار کرد: بی پروایی برخی از کاندیدای محترم در وعده‌های واهی نکته دیگر است. من به عنوان کمترین فردی که ٨ سال مسئولیت سازمان برنامه و بودجه را در اختیار داشتم و از ظرفیت‌های کشور با خبر هستم، می‌گویم که آیا ممکن است ٢٠٠ متر مربع به هر فردی که واجد شرایط مسکن است زمین بدهیم؟
آیا ممکن است به مردم یارانه طلایی بدهیم؟ منابع یارانه طلایی از کجا تامین خواهد شد؟ آیا دوستان می‌دانند که فقط ظرف سه سال گذشته هرچه بدهی به نظام بانکی بود هرچه اوراق مشارکت بود فقط ظرف کمتر از همین سه سال دو برابر شد؟ آیا این عزیزان می‌دانند که مردم با قیمت ارز ۶٠ هزار تومانی سرکار دارند و بر آنها چه می‌گذرد و حال می‌خواهند ادامه دهنده راه گذشته باشند؟

نوبخت با اشاره به آخرین ویژگی مناظرات تصریح کرد: دو تفکر به عرصه ارزیابی قرار گرفت. اول آنکه کشور را با تعامل درست با جهان و رعایت حقوق شهروندی و دیگری با تنگ کردن فعالیت تشکل‌های سیاسی و وضعیت مردم مواجه کنند. یک گروه برای استمرار تحریم و دیگری برای رفع آن تلاش دارد. فکر کنم برای مردم فرصتی بود که بتوانند این کاندیدای صادق و محترم یعنی آقای پزشکیان را بشناسند.

مردم باید بتوانند به طور مستقیم کسی را که می‌خواهند انتخاب کنند

در ادامه، حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار با اشاره به از بین رفتن مفهوم انتخابات گفت: انتخابات در مفاهیم سیاسی تعریف شده است. اینکه مردم خودشان بتوانند انتخاب کنند. اینکه شورای نگهبانی باشد و کسانی را انتخاب کند و بعد مردم بیایند و از بین آنها یک‌نفر را انتخاب کنند، این انتخابات به معنای مرسوم خود نیست.

وی افزود: مردم باید بتوانند به طور مستقیم کسی را که می‌خواهند انتخاب کنند. شورای نگهبان خود را صاحب مملکت و مردم می‌داند. چیزی را در اختیار آنها قرار می‌دهد که شاید با سلایق مردم اختلاف داشته باشد. شورای نگهبان این انتخابات را از مفهوم خود خارج کرد. در انتخابات قبلی خیلی از ماها نتوانستیم شرکت کنیم چرا که کاندیدای نزدیک به خود را نداشتیم ولی در این انتخابات داریم.

کمالی با تاکید بر شرایط و اوضاع اوضاع نامناسب کشور تصریح کرد: اگر یک رئیس جمهور جنگ‌طلب انتخاب کنید امکان دارد کشور را به سمت جنگ با دیگر کشورها ببرد. قضیه ساده نیست. وضعیت کشور از لحاظ اجتماعی مناسب نیست. از لحاظ معتادین ببینید که چقدر معتاد داریم. خیلی از کارگرهای خودمان هستند که دارند دست فروشی می‌کنند. یک اقتصادی را در کشور سامان داده‌ایم که نه رقابتی است و نه بر اساس مزیت‌ها است. آقای پزشکیان حداقل کاری که می‌تواند بکند این است که از کارشناسان استفاده کند و ما این را در او می‌بینیم.

ایرانِ امروز بیشتر از سایر دوران‌ها به همدلی نیاز دارد

شهیندخت مولاوردی دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان در بخش دیگر این همایش گفت: امروز در بزنگاهی هستیم که بین بازگشت به یک زندگی معمولی یا درگیر اوهام و خیالات بودن باید دست به انتخاب بزنیم. امروز در مقابل کسانی که احدی جز خود را قبول ندارند و کوچ و رفتن را به دلسوزان پیشنهاد می‌کنند قرار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به نامزدی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اینک دکتر پزشکیان ندا داده است که تشکیل‌دهنده دولت تفاهم و ملی باشد؛ چرا که ایرانِ امروز بیشتر از سایر دوران‌ها به همدلی نیاز دارد.
جناب آقای دکتر پزشکیان، دیدیم و دیدید که عدالت بدون همنشینی با آزادی به ابتذال کشیده می‌شود. شما دروغ نمی‌گویید و وعده دروغ نمی‌دهید اما قول می‌دهید که صدای بی صدایان باشید.

مولاوردی با خاطر نشان کردن نابرابر بودن عرصه انتخابات تاکید کرد: ما می‌دانیم و شما خوب می‌دانید که در این کارزار نابرابر رقیب شما رقبای شما نیستند. آنانی که در برابر پنج دقیقه صحبت شما، بیست دقیقه فرصت حمله دارند. نتیجه هرچه که باشد مهم این است که شما اخلاق سیاستمداری را به ما آموزش دادید و سطح آن‌را فراتر بردید.

سید احمد نبوی دبیر کل حزب همدلی با بیان حال و هوای روزهای دفاع مقدس گفت: در خیلی از عملیات‌ها وقتی به منطقه‌ای می‌رسیدیم که می‌دیدیم ده تا تانک در کنار هم قرار دارد از آن منطقه فاصله می‌گرفتیم. اما وقتی نیروهای اطلاعات و عملیات می‌رفتند آنجا را رصد می‌کردند به ما می‌گفتند که آن تانک‌ها سوخته و ماکت هستند. در مناظرات هم دیدیم که آقای پزشکیان حتی یک آر پی جی هم به سمت ماکت‌های دیگر شلیک نکرد.

وی افزود: با این نگاه به نظرم پیروز انتخابات مشخص شده است. خدا رحمت کند آقای رئیسی را او اگر الان بود اصلاً ١٧ میلیون رای نداشت و قطعاً ریزش داشت. ما در ٢٢٩ شهرستان برای آقای پزشکیان ستاد داریم و جالب است بدانید که بسیاری از این افراد اصولگرایان سابقی بودند که به خاطر وعده‌هایی که عملی نشد از آنها برگشته‌اند.

سردار مهدی کیانی نخستین فرمانده سپاه آبادان در بخش دیگر این همایش گفت: آقای پزشکیان در دو مقطع ایثارگری را به منصه ظهور رسانده‌اند. یکی در زمان جنگ و یکی الان در زمانه‌ای که کشور با بحران‌ها مواجه شده است می‌خواهد به میدان بیاید.

وی افزود: او یاد گرفته که دینداری وعده دادن نیست. این یعنی حق الناس. حق الناس همان چیزی است که امام‌حسین علیه السلام در شب عاشورا به یاران خود گفت. ما که به دولت قبل رای ندادیم اما آن‌هایی که وعده ساخت میلیون‌ها مسکن داده‌اند اکنون باید پاسخگو باشند و این حق‌الناس است.

کیانی با اشاره به نگرانی برای اوضاع کنونی کشور اظهار کرد: ما نگران ایرانیم. جبهه اصلاحات افتخار می‌کند که برای نگرانی ایران دوباره پا به میدان گذاشته است. مناظرات نشان داد که چه کسی دغدغه ایران را دارد و چه کسی دارد دروغ می‌گوید. ما باید از فرصت باقی‌مانده حرکتی را ایجاد کنیم که بدون دغدغه در پایان روز جمعه نویدهای خوبی به جامعه بدهیم. ما باید به سراغ افرادی که رای نمی‌دهند برویم و هرچقدر هم وقت برای جمع آوری رای بگذاریم ارزش دارد.

وی افزود: دکتر پزشکیان، دکتر پزشکیان است. توقع را بالا نبریم. مهمترین نقشی که ایشان می‌تواند ایفا کند این است که در مقابل آن پنج نفر و کسانی که می‌خواهند ما را به سمت نیستی ببرند ایستادگی و جلوگیری کند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که موقعیت آقای پزشکیان در افکار عمومی، موقعیت خوبی است

عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در رابطه با انتخابات گفت: من سه نکته کوتاه می‌گویم. نخست آنکه جبهه اصلاحات در این انتخابات در هر صورت پیروز است. چرا که توانست بعد از مدت‌ها نامزد مورد تایید خود را در معرض آرای عمومی قرار دهد و شورای نگهبان به این واقعیت تن نهاد. فارغ از اینکه هر نتیجه‌ای رخ دهد این پیروزی برای اصلاحات است.

وی با اشاره به نکته دیگر خاطر نشان کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که موقعیت آقای پزشکیان در افکار عمومی، موقعیت خوبی است. بنابراین ما تقریباً می‌توانیم مطمئن باشیم که ایشان دست‌کم به مرحله بعد ورود خواهد کرد. از تمامی جبهه اصلاحات می‌خواهم درخواست کنم که چه برای پیروزی در مرحله اول و چه در مرحله دوم برای افزایش آرا کمک کنند.

آخوندی با در رابطه با نکته آخر تصریح کرد: چه با فرض پیروزی نهایی آقای پزشکیان که احتمال آن بالاست و چه عدم پیروزی ایشان، جبهه اصلاحات باید برای آینده ایران برنامه داشته باشد.

مقالات دیگر: تشریفات مجالس شمال تهران



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

عریض‌ترین پل تک پایه سگمنتال کشور در تبریز افتتاح شد
پل روگذر شهید مالک رحمتی به عنوان عریض‌ترین پل تک پایه سگمنتال کشور با حضور والدین و همسر شهید مالک رحمتی، استاندار شهید آذربایجان شرقی، به صورت مردمی و بدون تشریفات افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، تقاطع غیرهمسطح مالک به طول ۵۶۳ متر و عرض ۱۶ و با مساحت ۹ هزار متر مربع، بر روی میدان معلم احداث شده و امتداد چایکنار را به نظام پزشکی متصل کرده است.

پل شهید مالک رحمتی به کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ و پیمانکاری شرکت خانه‌سازی پیش ساخته آذربایجان و با ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در عرض ۹ ماه احداث شد.

پل شهید مالک رحمتی میدان معلم عریض‌ترین پل تک پایه سگمنتال کشور به شمار می‌آید که عصر امروز _سه‌شنبه پنجم تیر_ با حضور والدین و همسر شهید مالک رحمتی به بهره‌برداری رسید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه منطقه 22



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

عریض‌ترین پل تک پایه سگمنتال کشور در تبریز افتتاح شد
پل روگذر شهید مالک رحمتی به عنوان عریض‌ترین پل تک پایه سگمنتال کشور با حضور والدین و همسر شهید مالک رحمتی، استاندار شهید آذربایجان شرقی، به صورت مردمی و بدون تشریفات افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، تقاطع غیرهمسطح مالک به طول ۵۶۳ متر و عرض ۱۶ و با مساحت ۹ هزار متر مربع، بر روی میدان معلم احداث شده و امتداد چایکنار را به نظام پزشکی متصل کرده است.

پل شهید مالک رحمتی به کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ و پیمانکاری شرکت خانه‌سازی پیش ساخته آذربایجان و با ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در عرض ۹ ماه احداث شد.

پل شهید مالک رحمتی میدان معلم عریض‌ترین پل تک پایه سگمنتال کشور به شمار می‌آید که عصر امروز _سه‌شنبه پنجم تیر_ با حضور والدین و همسر شهید مالک رحمتی به بهره‌برداری رسید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه منطقه 22



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

در همایش کارآفرینان حامی پزشکیان؛
جهانگیری: همه ایرانی هستیم و هیچکس ایرانی‌تر نیست
همایش مهندسان، کارآفرینان و فعالان صنعت، معدن و تجارت، حامیان «مسعود پزشکیان» در برج تشریفات سعادت آباد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش مهندسان، کارآفرینان و فعالان صنعت، معدن و تجارت، حامیان «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر شنبه در محل برج تشریفات سعادت آباد با حضور چهره‌هایی چون اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صمت، مصطفی هاشمی‌طبا سیاستمدار اصلاح‌طلب، پیروز حناچی شهردار سابق تهران در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، در ابتدای همایش جمعی از نمایندگان جامعه مهندسی به طرح دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه پرداختند.

در ادامه این همایش پیروز حناچی شهردار سابق تهران گفت: فراموش نکردیم کسانی که با کمتر از ۵ درصد رأی تهران، شهر را اداره کردند. امروز نیستند که بپرسیم چگونه شهر را اداره کرده‌اید. می‌گویند شما ادامه دهنده دولت سوم روحانی هستید، اگر این‌گونه است شما ادامه‌دهنده راه آقای احمدی نژاد هستید.

وی افزود: ما در سال ٩٢ تجربه متفاوتی داشتیم. ولی در همه این تجربه‌ها وقتی مردم با صندوق رأی قهر کرده‌اند، اتفاقات نامیمونی افتاده است. عده‌ای به دنبال این هستند که با مشارکت کم به کرسی ریاست بنشینند.

حناچی با اشاره به معایب و خطراتی که مشارکت کم می‌تواند داشته باشد تاکید کرد: سال ٩٣ مرسوم بود بین اعضای دولت وقتی سال عوض می‌شد بین بزرگان می‌رفتیم. خدمت آقای هاشمی رسیدیم. دولت مصر ساقط شده بود و تازه مرسی به کرسی نشسته بود. آقای هاشمی گفتند میزان مشارکت در انتخابات مصر خطرناک است و احتمالاً اتفاقات ناگواری خواهد افتاد. و دیدیدم که در انتهای آن سال دولت مرسی سقوط کرد.

وی در ادامه با بیان ویژگی‌های دولت مطلوب گفت: با خود می‌گوئیم به چه دولتی می‌اندیشیم. دولتی که افکار عمومی و عکس‌العمل به افکار عمومی برای آن مهم باشد. دولتی که به بدیهی‌ترین موضوعات تخصصی عکس‌العمل مناسب نشان دهد. نسبت به مسئله آب و گرمایش زمین و نسبت به مسائلی که در کوتاه مدت ممکن است مردم درک نکنند ولی دولت باید این پیش‌بینی‌ها را داشته باشد حساس باشد و عکس‌العمل نشان دهد. نه مثل دولتی که بزرگترین فساد ارزی در آن اتفاق افتاده است اما هیچ‌گونه پاسخگویی و برخوردی را مشاهده نکردیم.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صمت ضمن اظهار خوشحالی از حضور در جمع فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: آنچه که از فرمایشات جناب پزشکیان دیدیم این است که می‌خواهیم برگردیم به زندگی. می‌خواهند زندگی را برای ما بهبود ببخشند. در انتخابات ٩٢ مسئولیتی به ما دادند و می‌گفتند که آقای روحانی را کسی نمی‌شناسد. اما دیدیم که چه شد. ان‌شاءالله نهم خردادِ متفاوتی خواهیم داشت برخلاف آنچه که برخی انتظار دارند.

وی با تاکید بر همدلی همه جانبه برای پیروزی در این مسیر عنوان کرد: دو سال پیش خبرنگاری پیش من آمد و گفت از عسلویه بازدید کردم. برای من جالب بود که چیزی پشت سر شما نمی‌گفتند. معمولاً کسانی که قبلاً مسئولیت داشته‌اند و اکنون از جایگاهشان رفته‌اند، پشت سرشان حرف‌ها می‌زنند و به بدی یاد می‌کنند؛ اما برای شما اینگونه نبود راز این چیست؟ من گفتم که ما آن کارها را همه باهم انجام دادیم و من به تنهایی انجام ندادم. الان هم معتقدم که این پیروزی با کمک همدیگر و دست به دست هم رخ خواهد داد.

همه ایرانی هستیم و هیچکس ایرانی‌تر نیست

در بخش دیگر این همایش، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم نیز ضمن اظهار خرسندی از حضور در این همایش گفت: برای بنده توفیق بسیار بزرگی است که در این ایام تبلیغات ریاست جمهوری در جمع دوستان عزیز، صنعتگران و فعالان اقتصادی، مهندسان و همه کسانی که در بخش‌های مختلف فعالیت دارند حضور دارم.

وی افزود: آنچه که ما را دراین محفل دورهم جمع کرده است دغدغه ایران، دغدغه آزادی، دغدغه فقر و فساد و تبعیض، دغدغه ناترتزی‌های مخاطره‌آمیز در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و… است.

جهانگیری با اشاره به اتفاق نظر در مسائل کشور در بین نامزدها اظهار کرد: امروز همه می‌گویند که معیشت مردم و افزایش قدرت خرید آنها اولویت اصلی است. این بدین معنا است که صورت مسئله در آن تفاهم وجود دارد اما چگونگی رسیدن به آن راه‌های گوناگونی دارد. ابر چالش‌ها موضوعاتی است که راجع به آنها بحث شده است و اینکه چگونه باید در اولویت دولت قرار بگیرد انجام شده است؛ اما چرا کاری صورت نمی‌گیرد؟ به خاطر این است که هرکدام تبعات اجتماعی و سیاسی گسترده‌ای دارند.

معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم با بیان اینکه ایران در جایگاه اول و دوم ذخایر نفت و گاز قرار دارد افزود: کشوری که اولین یا دومین ذخایر نفت و گاز دنیا در آن قرار گرفته است، تولیدکننده آن با کمبود مواد اولیه که واحد و کارخانه او نیاز دارد مواجه می‌شود. سوال من این است. آیا مسئله ناترازی انرژی غیر قابل حل است؟ قطعاً همه می‌گوییم خیر.

جهانگیری با اشاره به آنکه آغاز حل مسائل پیش‌رو از اقتصاد نیست بلکه از سیاست است تاکید کرد: در سیاست داخلی نیاز به اجماع داریم. همه ایرانی‌ها در سرنوشت خود باید سهیم و شریک باشند. همه ایرانی هستیم و هیچکس ایرانی‌تر نیست. در سیاست خارجی نیازمند سیاستی هستیم که در شأن ملت ایران باشد. توان کشور به خاطر تحریم‌ها دارد از بین می‌رود. اصلاحات سیاسی نیازمند مدیرانی است که نزد مردم معتبر باشد. یعنی شایستگیِ دانستن و توانستن داشته باشد. هم علم و هم اراده برای انجام کارها داشته باشد. مدیری کارآمد است که در توان مدیریتی قبلی خود ده گره از مردم حل کرده باشد و حالا بخواهد کار بزرگ‌تری انجام دهد.

وی ضمن ضروری دانستن حفظ سرمایه اجتماعی تشریح کرد: احیا سرمایه اجتماعی از مبارزه با فقر و فساد و تبعیض شروع می‌شود. مردم وقتی در سر سفره‌شان برای تهیه تخم مرغ هم به مشکل می‌خورند وقتی اخبار فسادهای کلان را می‌شنوند دچار ناامیدی و بی اعتمادی می‌شوند. شما بابک زنجانی را ببینید در یک دوره اتفاق افتاده است، چای دبش را ببینید در یک دوره اتفاق افتاده است.

جهانگیری با اشاره به تاثیرگذار بودن انتخابات پیشرو اظهار کرد: باید یکایک ما دنبال این باشیم که فرصت‌ها را کشف کنیم و مردم را به پای میدان بیاوریم. ما باید دو کار انجام دهیم. اول آنکه عده‌ای هنوز برای شرکت در انتخابات مایوس و مردد هستند، ما باید آنها را به میدان بیاوریم. دوم آنکه دکتر پزشکیان از هر نظر راستگو و صریح است و می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند. در واقع او خودش است و فیلم بازی نمی‌کند.

همه ما باید در حفظ ایران بکوشیم

در ادامه همایش، مصطفی هاشمی‌طبا رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و سیاستمدار اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه آقای جهانگیری بسیاری از نکات را ذکر کردند گفت: من می‌خواهم شعار «برای ایران» را توضیح دهم. اگر حال ایران خوب باشد، حال صنعتگر خوب است اما اگر حال ایران خوب نباشد حال مردم بد است. این حرف‌هایی که متاسفانه از بیست سال پیش به نام مردم دارد زده می‌شود یک نوع مردم فریبی است. حال ایران خوب نیست. حال ایران باید برگردد و خوب شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر قوی شدن ایران افزود: مولفه‌های ایران قوی چیست؟ مولفه اول ایران آباد و سرسبز و شاداب است. ایرانی که چاه‌های آن خشکیده و دشت‌های آن دارد سقوط می‌کند، تاسیسات آن به دلیل کهنگی و فرسودگی رو به انهدام است که نمی‌شود گفت ایران آباد.

هاشمی طبا تصریح کرد: بخش دوم دفاع است. همانطور که رزمندگان ما در ٨ سال دفاع مقدس از سرزمینمان حراست کردند، امروز همه ما باید در حفظ ایران بکوشیم. امروز در کشور ما موش‌هایی وجود دارد که آن را از درون نابود می‌کند. دفاع هم به تکنولوژی و هم به مردمی که به مملکت خود ایمان داشته باشند نیاز دارد.

وی اضافه کرد: بخش سوم، فناوری است. کشوری که فناوری نداشته باشد محتاج جهان است. ما باید درِ تکنولوژی بیرونی را بر خود نبندیم. اگر تکنولوژی داشتیم نسبت به ماشین‌های فرسوده فکری می‌کردیم. پس کجاست آن تکنولوژی که قرار بود از موشک به اتومبیل بیاوریم.

این سیاستمدار اصلاح طلب خاطرنشان کرد: بخش چهارم، لازم است سرمایه مردمی داشته باشیم. یعنی مردم احساس کنند این کشور مال خودشان است و از آن دفاع کنند. صداقت و حرف درست، سرمایه مردمی ایجاد می‌کند. امروز اگر در سوئیس بگویند ماشین خود را بیرون نیاورید گوش می‌دهند ولی در ایران جواب نمی‌دهد.

در بخش پایانی همایش، علی عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی مسعود پزشکیان گفت: به نمایندگی از آقای پزشکیان از همه شما تشکر می‌کنم. امیدوارم دولت جناب پزشکیان در راستای روند سازندگی کشور بتواند کشور را متحول کند. در ۴٠ سال گذشته دولت‌های متفاوتی را دیدیم که تلاش‌هایی انجام دادند اما نتوانستند زمینه حضور گسترده مردم را فراهم کنند.

وی با اشاره به گشوده شدن روزنه امیدی افزود: روزنه‌ای گشوده شده و از آن باید استفاده کرد. قهر برای زمانی است که امید به بهبود ندارید. وقتی روزنه‌ای گشوده شده و شخصیتی پاکدست و با گذشته‌ای مشخص به میدان آمده است، اگر خود را از این فرصت دور کنیم در حق ملت ظلم کرده‌ایم. هرکس برای ایران نگران است از این فرصت باید استفاده کند و با حضور در صندوق رأی بار دیگر، سکانداری کشور را به انسان پاکدستی بسپارد.

عبدالعلی‌زاده با بیان آشنایی ۴٠ ساله او با پزشکیان اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌هایی که در تبریز بوده‌ام با پیشنهاد من آقای پزشکیان قبول کردند که ریاست دانشگاه را برعهده بگیرند. من دیدم که ایشان ظرف ۵ سال توانستند استان آذربایجان شرقی را که از لحاظ بهداشتی ضعیف بود، به رتبه اول کشور ارتقا دهد. در دوران وزارت بهداشت ایشان هم دیدم که با چه افکار بلندی، توسعه بهداشت کشور را دنبال می‌کردند.

ظروف کرایه اختیاریه



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

حمایت‌های چهارگانه ناظر بر ازدواج، اشتغال، جهیزیه و بیمه اجتماعی زوجین دهه شصتی از اتفاقات خوب و اثر گذار دولت سیزدهم برای دهه شصتی ها محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، دهه شصتی ها همان گروه ۱۷میلیون نفری هستند که اغلب با شرایط سخت زندگی دست و پنجه نرم کرده اند، طبق آمار ارائه شده از مراجع ذیصلاح، از جمعیت متولدین دهه ۶۰ حدود ۱.۲ میلیون نفر از دختران و ۱.۸میلیون نفر از پسران هنوز مجرد هستند که ۲۱ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص می دهند و در هرم جمعیتی کشور، پنجره جمعیتی به حساب می آیند.

فرزندآوری این گروه تا حد قابل توجهی مشکلات جمعیتی کشور را کاهش می دهد، از طرفی در صورت عدم حمایت هدفمند از ازدواج این گروه، پدیده تجرد قطعی و آسیب های آن به شکل گسترده دامنگیر مسائل کشور خواهد شد.

مقالات بیشتر: آتلیه عروس در پاسداران

جوان همسری و مدارای اجتماعی با پسران مجرد؛ دو عامل موثر بر تجرد قطعی

تردیدی نیست مباحث فرهنگی و اجتماعی عوامل اصلی شکل گیرید تجرد قطعی جوانان است؛ خدیجه زارعی پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت سال گذشته در نشستی که به واکاوی این پدیده در ریاست جمهوری برگزار شده بود، گفته بود: شاخص تجرد قطعی برای دختران سن ۴۵ سالگی و برای پسران سن ۵۰ سالگی است.

وی عدم آمادگی پسران برای ازدواج را یکی از عوامل اثرگذار در این موضوع دانسته و گفته بود: بسیاری تحصیلات، رشد و شکوفایی دختران را عامل تجرد می دانند در صورتی که فرصت برای جامعه بود اما به رسمیت نشناختن رشد و شکوفایی و استعداد هویت جدید زنان در نظام سنتی خانواده و اینکه نتوانستیم برای این سیاست گذاری و استفاده کنیم، سبب تجرد دختران شد.

در چنین شرایطی دولت سیزدهم و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف تشویق دختران و پسران بازمانده از ازدواج دهه ۶۰ به تشکیل خانواده و ازدواج، پیشگیری از ورود به سن تجرد قطعی و افزایش نرخ فرزندآوری و با توجه به مستندات قانونی موجود، اقدام به اجرای طرح ارائه تسهیلات تشویقی علاوه بر وام ازدواج به زوجینی کرد که هر ۲ متولد دهه ۶۰ و ساکن مناطق محروم هستند.

 

گروه هدف در این طرح حمایتی؛ جوانان متولد دهه ۶۰ ساکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند؛ در سال ۱۴۰۰ در مرحله نخست طرح مذکور با هدف محرومیت زدایی و کمک به اقشار آسیب پذیر با تخصیص اعتبار۵۰ میلیارد تومانی، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی در اختیار زوجینی قرار گرفت که هر دو متولد دهه ۶۰ و ساکن روستاهای کشور بودند و در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اقدام به ازدواج و تشکیل خانواده کردند.

دولت سیزدهم و حمایت از نوهمسران دهه شصتی در مناطق محروم

دهه شصتی ها همان گروه ۱۷میلیون نفری هستند که اغلب با شرایط سخت زندگی دست و پنجه نرم کرده اند، طبق آمار ارائه شده از مراجع ذیصلاح، از جمعیت متولدین دهه ۶۰ حدود ۱.۲ میلیون نفر از دختران و ۱.۸میلیون نفر از پسران هنوز مجرد هستند که ۲۱ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص می دهند و در هرم جمعیتی کشور، پنجره جمعیتی به حساب می آیند.در این خصوص معصومه فلاحیان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه ایرنا اظهار داشت: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با هدف تشویق و ترغیب دختران و پسران بازمانده از ازدواج متولد دهه ۶۰ به تشکیل خانواده، اقدام به طرح ریزی و اجرای برنامه تسهیل ازدواج جوانان متولد دهه ٦٠ در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت نموده است.

وی افزود: در این طرح متولدین دهه ۶۰ ساکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در صورت ازدواج و احراز شرایط از تسهیلات ازدواج، خرید اقساطی جهیزیه و اشتغال برخوردار می‌شوند.

فلاحیان یادآور شد: سقف ۱۰۰ میلیون تومانی تسهیلات ازدواج، ‌خرید اقساطی جهیزیه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و وام اشتغال ۲۰۰ میلیون تومان و مضاف بر تسهیلات مصوب بانک مرکزی بابت ازدواج و فرزند آوری از جمله این تسهیلات است.

وی، دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، عشایر یا ساکن روستا و یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت بودن، زوجین (هر دو زن و مرد مجرد) متولد دهه ۶۰ (متولدین ۱۳۶۰/۰۱/۰۱ تا ۱۳۶۹/۱۲/۲۹) باشند و تاریخ عقد زوجین از ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ تا ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ باشد را از شرایط عمومی متقاضیان دریافت تسهیلات اعلام کرد. اینجا بخوانید.

تبادل تفاهم نامه همکاری با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم برای تخصیص اعتبارات سرفصل کارگشایی قانون بودجه ۱۴۰۰، ایجاد سامانه ثبت نام متقاضیان در پورتال معاونت و ثبت نام متقاضیان، معرفی واجدین شرایط دریافت تسهیلات به بانک جهت دریافت تسهیلات انجام شده است.

در این مسیر حمایت‌های چهارگانه ناظر بر ازدواج، اشتغال، جهیزیه و بیمه اجتماعی زوجین در نظر گرفته شده و مرحله بعدی نیز، تسهیلات تشویقی در اختیار زوجینی قرار گرفت که هر دو متولد دهه ۶۰ و ساکن روستاهای کشور و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند و از تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ (مصادف با روز ازدواج درج شده در تقویم) تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ اقدام به ازدواج و تشکیل خانواده کردند.

در مرحله دوم، طرح های حمایتی گسترش پیدا کرده و علاوه بر تسهیلات تشویقی ازدواج، به زوجین تسهیلات خرید اقساطی جهیزیه و اشتغال نیز اعطا خواهد شد. همچنین زوجین روستایی که تا به حال بیمه نشده اند، تحت پوشش بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می گیرند.

در این راستا سه تفاهم نامه با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در موضوع اعطاء تسهیلات اشتغال، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در موضوع اعطاء تسهیلات ازدواج و همچنین بیمه اجتماعی زوجین و بانک قرض الحسنه مهر ایران در موضوع اعطاء تسهیلات جهیزیه منعقد شد. از دیگر امتیازات اجرای فاز دوم طرح می توان به افزایش تعداد زوجین حمایت شده از ۳۴۶ زوج (در فاز اول) به هزار زوج اشاره کرد.

دولت سیزدهم و حمایت از نوهمسران دهه شصتی در مناطق محروم

آنچه مسلم است حمایت از ازدواج جوانان می تواند بهترین روش برای افزایش نرخ رشد جمعیت باشد، تصور اینکه حداقل نیمی از جمعیت دهه شصتی ها در زمان باروری ازدواج کنند و بتوانند فرزند دار شوند، می تواند نرخ رشد جمعیت را تکانی اساسی بدهد؛ موضوعی که حجت الاسلام مهدی متقی فر دبیر قرارگاه جمعیت نیز به آن اشاره کرده و درباره تاثیر ازدواج در فرزندآوری گفته است: عوامل مختلفی در افزایش جمعیت تاثیرگذار هستند و اکنون حدود ۱۰ میلیون خانم و آقای در سن ازدواج و باروری داریم که اگر کمک کنیم نصف این تعداد ازدواج کنند و هر زوج، یک فرزند بیاورند ما از ۲.۵ درصد نرخ باروری عبور می کنیم و به میانگین مطلوب و بالاتر می رسیم.

هرچند آمار جداگانه‌ای از تعداد دهه شصتی‌هایی که موفق به دریافت وام ازدواج شده‌اند، وجود ندارد اما دبیر قرارگاه جمعیت، تاکید کرده است که تا پایان سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۵۷ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شده و ۸۵ درصد متقاضیان وام خود را دریافت کرده اند.

او درباره ۱۵ درصد بقیه که تا پایان سال گذشته موفق به دریافت وام خود نشده بودند، نیز متناسب نبودن اعتبار بانک مرکزی با تعداد کسانی که می خواهند وام را دریافت کنند و سلیقه ای عمل کردن برخی روسای بانک ها برای دریافت چند ضامن به جای یک ضامن را از جمله مشکلات دریافت تسهیلات ازدواج اعلام کرده بود.

 

متقی فر، پیگیری و رفع مشکلات را از وظایف معاونت جوانان عنوان کرد و گفت: عملکرد ما به گونه ای است که هر ماه از بانک مرکزی آمار وام ازدواج را پیگیری کرده و از طریق ستاد ساماندهی با ریاست استانداران، درصدد رفع مشکلات هستیم و نتایج خوبی هم تاکنون به دست آمده است.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موجب شده است تا تلاش‌ها برای رفع مشکلات دریافت تسهیلات ازدواج ادامه داشته باشد و دولت‌ها این امر را موضوعی جدی تلقی کنند.

ثبت‌نام وام دهه شصتی‌ها تمدید شد

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اوایل خردادماه امسال از تمدید زمان ثبت‌نام وام دهه شصتی‌ها در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این طرح از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اجرایی شد و در آن سال حدود ۴۰۰ زوج توانستند از آن برخوردار شوند؛ در ۱۴۰۱ به دلیل تخصیص نیافتن بودجهف این تسهیلات پرداخت نشد اما در سال ۱۴۰۲ مجدد و با مبلغ بیشتر به جریان افتاد.

انسیه خزعلی یادآور شد: میزان این تسهیلات در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان است که سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ازدواج، ۲۰۰ میلیون تومان ‌برای خرید اقساطی جهیزیه و ۲۰۰ میلیون تومان وام اشتغال در نظر گرفته شده است.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۲۳۰۰ زوج در سامانه ثبت‌نام و معرفی حدود ۱۲۰۰ زوج واجد شرایط به بانک‌ها برای دریافت این وام، تاکید کرد: ارائه این تسهیلات در سال ۱۴۰۳ نیز تمدید شده است و تا زمانی که بودجه وجود دارد محدودیتی برای کسانی که شرایط دریافت این وام را داشته باشند،‌ نیست.

در همین راستا ۲۴ خردادماه معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم تفاهم‌نامه‌ای را برای سال ۱۴۰۳ با هدف ارتقا و بهبود وضعیت فرهنگی اجتماعی و اقتصادی زوجین روستایی امضا کردند تا ضمن پیشگیری از تجرد قطعی، برای جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر نیز موثر باشد.

بر اساس این تفاهم‌نامه تسهیلات اشتغال ۲۰۰ میلیون‌ تومانی قرض‌الحسنه ۴ درصدی به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ در سال جاری پرداخت می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 72
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کلیه پذیرندگان پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی متصل به سپرده‌های بانک اقتصاد نوین که مایل به دریافت وام از این مجموعه هستند می‌توانند برای تسهیلات «پیام» مراجعه کنند. این افراد باید گذشته از پایانه‌های مذکور دارای سپرده‌های قرض الحسنه جاری باشند.

کلیه پذیرندگان پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی متصل به سپرده‌های بانک اقتصاد نوین که مایل به دریافت وام از این مجموعه هستند می‌توانند برای تسهیلات «پیام» مراجعه کنند. این افراد باید گذشته از پایانه‌های مذکور دارای سپرده‌های قرض الحسنه جاری باشند.

 به نقل از روابط عمومی بانک اقتصاد نوین، تسهیلات طرح پیام تحت عقود مرابحه اقساطی و قرض الحسنه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود. سود این تسهیلات با توجه به قرارداد منعقده متفاوت است و چهار یا 18 یا 23 درصد اعلام شده است. متقاضیان دریافت تسهیلات مذکور به منظور گرفتن این وام باید جواز کسب یا سند ملکی و اجاره نامه ارائه بدهند. لازم به ذکر است که امکان واگذاری امتیاز برای دریافت تسهیلات به غیر برای اشخاص حقیقی و حقوقی با معرفی نامه کتبی از طرف صاحب حساب امکان پذیر است.

متقاضیان حقیقی باید اسکن صفحات شناسنامه و کارت ملی، تصویر گواهی تاییدیه شبا و شماره رهگیری پرونده مالیاتی را ارائه دهند. متقاضیان نیز باید اسکن صفحات شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضا، تصویر گواهی تاییدیه شبا مربوط به کسب و کار، تصویر آخرین گواهی رسمی، اساسنامه شرکت، اسکن اجاره نامه یا سند ملکی و شماره رهگیری پرونده مالیاتی داشته باشند.

مطالعه بیشتر:‌ خریدار فرش

بانک اقتصاد نوین چه نوع خدماتی ارائه می‌دهد؟

بانک اقتصاد نوین از جمله بانک‌های خصوصی کشور است که تاکنون توانسته خدمات زیادی را به جامعه ارائه بدهد. این مجموعه در راستای تکریم مشتریان و تلاش برای رسیدن به اهداف خود خدماتی مانند سرمایه گذاری، تسهیلات و اعتبارات، بانکداری بین المللی و خدمات ارزی، بانکداری شرکتی و همچنین رفع سو اثر چک، خدمات وجوه اداره شده، صندوق امانات نوین، خدمات و محصولات بیمه‌ای و … را ارائه می‌دهد.

 

صندوق نوآوری و شکوفایی، تسهیلات قرض الحسنه 3 میلیارد تومانی را که برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در نظر گرفته بود را تمدید کرد.

به گزارش کاماپرس، این صندوق بسته حمایتی «۱۰۰۰ فناور» را با توجه به استقبال شرکت‌های دانش بنیان نوپا از این تسهیلات تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ تمدید کرد. «۱۰۰۰ فناور» یکی از بسته‌های حمایتی هشت‌گانه برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» است که در قالب ۸ بسته حمایتی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی از اواسط اردیبهشت‌ماه آغاز شده و با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان «نوپا» و تبدیل کردن آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان «فناور» اجرا می‌شود.

تسهیلات قرض‌الحسنه بسته «۱۰۰۰ فناور» به طور یکجا، بدون تنفس و با دوره بازپرداخت حداکثر ۴۸ ماهه تا سقف ۳ میلیارد تومان، با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی و از سوی بانک‌های عامل به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا که شرایط تعیین‌شده از جمله فروش کل کمتر از ۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲، برنامه‌ عملیاتی مشخص برای افزایش فروش محصولات/ خدمات دانش‌بنیان، افزایش تعداد نیروی انسانی بیمه‌شده‌ به بیش از ۱۰ نفر تا پایان سال ۱۴۰۳ را داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات این برنامه بهره‌مند شوند.

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از طریق وب‌گاه صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی www.inif.ir درخواست خود را ثبت کنند.

جزییات ثبت نام وام خاص 100 میلیون تومانی بانک رفاه + مبلغ اقساط

کارکنان شاغل در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، شرکت‌های زیرمجموعه شستا، سازمان بهزیستی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که در بانک رفاه کارگران حساب دارند، امکان استفاده از وام طرح «تامین رفاه» این مجموعه را دارند. مبلغ این وام حداکثر 100 میلیون تومان است.

به گزارش ، به نقل از رده، آن دسته افراد واجد شرایطی که به دریافت وام 100 میلیون تومانی علاقمندند بهتر است با در دست داشتن مدارک مربوط به حساب جاری خود، به شعبه‌ای که در آن سپرده دارند مراجعه کنند تا به تکمیل فرم قرارداد تسهیلات بپردازند. لازم به ذکر است که به منظور دریافت این وام باید ضامن رسمی داشت و ضمنا وام گیرنده باید حداقل 10 درصد مبلغ وام را از قبل آماده کرده و به بانک ارائه بدهد تا پایان پرداخت اقساط به عنوان تضمین دیگر مسدود شود. این تسهیلات با سود 23 درصدی به مشتری پرداخت می‌شود. ضمنا این تسهیلات باید حداکثر طی 36 ماه بازپرداخت شود.

 

با در نظر گرفتن مبلغ وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط به 3 میلیون و 870 هزار و 972 تومان می‌رسد. کل سود تسهیلات 39 میلیون و 354 هزار و 998 تومان بوده و جمع رقم وام و سود آن نیز 140 میلیون و 64 هزار و 998 تومان است.

بانک رفاه چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

بانک رفاه کارگران از سال 1340 با ارائه خدمات پولی و بانکی مجاز وارد سیستم بانکداری کشور شد و از ان زمان تاکنون انواع خدمات پولی و بانکی را ارائه می‌دهد. اکنون دامنه خدمات این مجموعه گسترده شده که از آن جمله می‌توان به سپرده گذاری، تسهیلات و تعهدات ریالی و ارزی، بانکداری اینترنتی، پرداخت، قبض و شارژ و … اشاره کرد./کاماپرس



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مطالبه‌هایی که اثر داشت/ از کاهش فرایند تشریفات تا باز شدن پای مردم به مناظره
اولین مناظره ریاست جمهوری بیست‌وهشتم خرداد از شبکه یک سیما پخش شد اما آنگونه که انتظار می‌رفت با نقاط ضعف و انتقاداتی مواجه بود؛ انتقاداتی که در دومین قسمت از این برنامه مورد توجه قرار گرفت و شاهد رفع برخی از آن‌ها بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اولین مناظره ریاست جمهوری دوشنبه بیست‌وهشتم خرداد از شبکه یک سیما پخش شد اما با توجه به اینکه اولین بخش از این مناظرات بوده و نسبت به دوره‌های قبلی انتخابات ریاست جمهوری با تغییراتی مواجه بود، انتظار می‌رفت که با نقاط ضعف و انتقاداتی مواجه باشد.

تشریفاتی که حذف شد
اولین قسمت مناظره با برگزاری آئین استقبال از نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد و بر این اساس هر یک از نامزدها با مارش یگان تشریفات ارتش و با موسیقی فیلم «محمد رسول الله» مورد استقبال قرار گرفتند؛ هر نامزد در ابتدای ورود خود به صداوسیما برای ادای احترام به مقام شهدای گمنام و گلباران مقبره آن‌ها با همراهی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در نزدیکی مسجد بلال می‌رفت که البته این مراسم حواشی و نکات جالب خود را در پی داشت.

بر این اساس شاهد بودیم که خبری از خودروهای تشریفاتی نبود و هر یک از نامزدها با خودرویی که می‌خواستند وارد می‌شدند و در این فرایند تیبای سعید جلیلی و خودروی برقی زاکانی مورد توجه قرار گرفت؛ از سویی پس از ورود تمام نامزدها به استودیو، مراسم قرعه‌کشی برای ترتیب نشستن افراد برگزار شد که این برنامه‌ها در مجموع بیش از ۱ ساعت از زمان را گرفت؛ این برنامه‌ها هرچند برای بخشی از کاربران مورد توجه بود و موضوع بحث در فضای را داغ کرد اما از سویی طولانی شدن این فرایند و از سویی تشریفاتی شدن برنامه مورد نقد بسیاری از افراد قرار گرفت.

سوت آغاز مناظره دوم با اقامه نماز جماعت زده شد
پس از طرح این انتقاد به مناظره اول، ۲ روز قبل بود که در مراسمی جداگانه و با حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات برگزار و صندلی هر یک از نامزدها در مناظرات مشخص شد و از سویی محمد صالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما روز گذشته اعلام کرد: «برای برنامه اول هماهنگی‌ها و تشریفاتی در نظر گرفته بودیم که در برنامه‌های بعدی ضرورتی برای آن‌ها وجود ندارد؛ برنامه‌ ریزی این است که این تشریفات مانند قبل نباشد و نامزدها به ترتیب قرعه کشی که دیروز انجام شد، وارد استودیو می‌شوند.» و طبق این موارد، سوت آغاز مناظره دوم با پخش زنده اقامه نماز جماعت نامزدها زده شد.
بالاخره میز هم گذاشتند!
یکی از اصلی‌ترین انتقاداتی که به اولین قسمت مناظره نامزدها مطرح شد و حتی دقایقی پس از مناظره از سوی نمایندگان نامزدها نیز مورد انتقاد قرار گرفت، نوع چینش صندلی‌ها و نبود میز در برابر آن‌ها بود؛ در واقع طراحی دکور برنامه تلاش شده بود به دور از دکورهای رسمی باشد اما برخی در فضای مجازی به نامناسب بودن صندلی نامزدها اشاره می‌کردند که گویی با نوعی سختی باید برگه‌های خود را در اطرافشان نگه می‌داشتند و جلویشان میزی نبود که بتوانند با راحتی بیشتری نوشته‌ها را مقابلشان قرار دهند.
با وجود این انتقادات، یکی از اصلی‌ترین تغییرات دومین قسمت مناظره تغییر این روند و توجه به مطالبه مردم و کارشناسان بود که شاهد بودیم هم نوع چینش صندلی‌ها تغییر کرد و هم در مقابل نامزدها صندلی قرار گرفت؛ موردی که از همان دقایق ابتدایی پخش مناظره دوم نیز مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت:
پای مردم هم به مناظره‌ها باز شد
یک تفاوت اساسی‌ترین تفاوت‌های مناظره این دوره با دوره‌های قبل، نحوه پرسش از نامزدها بود که تلاش شد این پرسش‌ها به صورت کارشناسی شده و تخصصی مطرح شود اما نکته قابل توجه در قسمت اول اینجا بود که تعداد زیادی سوال تخصصی و عمقی و مفصل که پاسخ‌های گزینه‌ای کوتاه هم ندارد در دور اول و یک باره مطرح شد؛ حتی اگر سوالات تمام و کمال هم به نامزدها داده شده باشد باز هم این مدل از سوال نمی‌توانست در حافظه مخاطب عادی تلویزیون باقی بماند و البته که خود نامزدها هم در دور اول بیشتر و به طور عمده ترجیح دادند که با سخنان مکتوب و برنامه‌ریزی شده خود مناظره را آغاز کنند و بر این اساس مدل پاسخگویی نامزدها به سوال‌ها باعث شد بعد از دو بازه زمانی ۴ دقیقه‌ای تذکر هم بگیرند. یعنی نامزدها که باید ابتدا در ۴ دقیقه اول به سوال پاسخ می‌گفتند و در ۴ دقیقه دوم نظر دیگری را نقد می‌کردند که این زمان نسبت به سوالات ارائه شده کم بود اما در قسمت دوم شاهد کاهش سوالات مطرح شده از سوی کارشناسان و در نتیجه پاسخ تخصصی‌تر نامزدها بودیم.

از سویی یکی از انتقاداتی که از ابتدا به برنامه‌های صدا و سیما در طول روند تبلیغات صدا و سیما مطرح بود، توجه نکردن به نظرات مردمی و چینش برنامه‌ها صرفاً بر اساس نظر کارشناسان بود و بر این اساس محمدرضا اخضریان، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی با ایمنا اظهار کرده بود: «پرسش‌های مردمی باید با حضور مردم انجام شود، چرا که آن‌ها هم می‌خواهند حرف‌هایی را بزنند، در همین راستا می‌توان این فرصت را در رسانه فراهم کرد.» و بر این اساس شاهد بودیم که در مناظره دوم، علاوه بر طرح سوالات توسط کارشناسان، سوالات و دغدغه‌های مردمی نیز سهمی در میان سوالات پیدا کرد و آن‌ها نیز توانستند نظرات خود را نامزدهای ریاست جمهوری به اشتراک بگذارند.
به گزارش ایمنا، مناظره‌های انتخاباتی همواره یکی از مهم‌ترین فرصت و بسترها برای شناخت هرچه بیشتر نامزدهای انتخاباتی نه تنها از بعد برنامه و عملکرد بلکه بعد اخلاقی نیز است در مواقع مناظره‌ها می‌توانند برگ برنده سازمان صدا و سیما در جذب مخاطب و در ادامه افزایش مشارکت در انتخابات باشد، بر همین اساس لازم است که «مردم» و «نظرات مردم» به‌عنوان مهم‌ترین رکن این برنامه‌ها قرار گرفته و آنچه که بیان می‌کنند مورد توجه قرار بگیرد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه حکیمیه



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1403 | نظرات ()