نوشته شده توسط : onlinetabliq

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری امروز گفت: صدور حکم ناعادلانه علیه حمید نوری را نمی‌پذیریم و آقای حمید نوری حق داشتن وکیل را نداشته است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی قوه قضاییه گفت: حکم صادره علیه حمید نوری ناعادلانه است و ما آن را نمی‌پذیریم.

مسعود ستایشی در نشست خبری امروز ضمن تبریک روز یکشنبه ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی یکی از مهمترین نهادهای حاکمیتی است. نقش شورای نگهبان در قانون اساسی نقش ارزشی و قابل توجه است و وظیفه تفسیر قانون اساسی را برعهده دارد.

مقالات بیشتر:شیشه بری در جنت آباد

وی در ادامه درباره صدور حکم صادره (حبس ابد) علیه حمید نوری گفت: پرونده غیر حقوقی و مخدوش بوده است. حکم صادره با توجه به اینکه مراحل دادرسی منطبق با موازین قانونی نبوده یک رسوایی است و محل اعتراض شدید است. متهم از حقوق اولیه دادرسی و شهروندی محروم بوده است و منطبق با مقررات داخلی و کنوانسیون بین المللی نیست. وجدان جامعه بین المللی این مورد را نخواهد پذیرفت.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: صدور حکم ناعادلانه علیه تبعه ایرانی ناظر بر تمامیت اتباع کشور است و ما آن را نمی‌پذیریم و دولت سوئد تحت فضاسازی گروهک تروریستی منافقین رای صادر کرده است.

وی افزود: آقای نوری حق داشتن وکیل را نداشته است. مطالعه کیفرخواست حق اولیه برای هر متهمی است که آن را آقای نوری نداشته است. هزار روز انفرادی بوده است و اجازه ملاقات به او با خانواده‌اش ندادند و دور از انصاف است. ۷۰ روز از آخرین جلسه دادگاه گذشت و هنوز محدودیت‌های قبلی ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: قوه قضاییه اعلام می‌کند که از اقدامات قاطع دولت در مقابله با سلب حقوق شهروندی آقای نوری حمایت می‌کند. بررسی پرونده آقای نوری در دادگاه سوئد کاملا غیر حقوقی بوده است. فشار روحی، روانی و جسمی به آقای نوری وارد بوده است و این فشارها استمرار دارد. تصور کنید و این فرد هنوز در مظان اتهام است و محکوم هم نشده است و صلاحیت دادگاه سوئدی نسبت به رسیدگی به این پرونده محل خدشه است.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درخصوص قانون دولت در خصوص افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها و همکاری قوه قضاییه با دولت در این زمینه گفت: افزایش اجاره‌بهای اماکن مسکونی، فشار و مشکلاتی را برای جامعه هدف مستاجران ایجاد کرده است. دولت با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی سران قوا و شورای هماهنگی اقتصادی مصوبه‌ای را به تصویب رساند. بحث شورای هماهنگی اقتصادی تمدید فوری اجاره‌نامه‌ها در سال ۱۴۰۱ با توجه به ۶ بند مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این مصوبه به شورای مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ابلاغ شد و از این مرکز رده‌هایی به دادگستری‌های استان ابلاغ شده است و این شعب نظارت و توجه می‌کنند و مصوبه را اعمال می‌کنند. کسانی که مشمول این مصوبه هستند قراردادهایشان به صورت خودکار تمدید می‌شود و هرآنچه که مشمول هنجارشکنی باشد به طور قاطع و قانونی از طریق مراجع صالح، رسیدگی می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده نیشکر هفت تپه و امید اسدبیگی متهم اصلی این پرونده، گفت: پرونده مورد بحث، ۲۵ محکوم دارد و از میان این محکومان تعداد هشت نفر مطابق قانون درخواست اعاده دادرسی داشتند. اعاده افرادی که طبق قانون مورد پذیرش قرار گرفت، جهت رسیدگی به شعبه هم عرض در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی ارجاع شده است. پنج نفر از ۲۵ نفر محکوم این پرونده متواری و تحت تعقیب قرار دارند و مابقی در حال تحمل کیفر هستند.

وی درباره آخرین وضعیت متهم ردیف اول پرونده نیز گفت: امید اسدبیگی براساس دادنامه قطعی به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، برخی محرومیت‌ها محکوم شده و از ۲۵ مهر ۱۴۰۰ این حکم اجرایی شده و اکنون تحمل کیفر می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در مورد اعلام دولت در رابطه با محرز نشدن تخلف در وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت مسئول تشخیص جرائم نیست و ۲۶ تیر ماه پرونده از سوی سازمان بازرسی کل کشور به مرجع قضایی ارسال شده است.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات معاون دادستان مشهد مبنی بر برخورد با بدحجابی گفت: مواضع کلی در قوه قضائیه از ناحیه ریاست قوه قضائیه بیان می‌شود و بر اساس اجازه رئیس قوه قضائیه، سخنگوی این دستگاه هم در بیان مواضع کلی می‌تواند ورود داشته باشد. ما اعتقاد داریم اگر نقصی در حجاب است باید با فرهنگ سازی و آموزش برطرف شود و در مورد حجاب باید اندیشمندانه و بدون عجله و شتاب عمل کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت بازداشت مصطفی تاج زاده گفت: رسیدگی به پرونده آقای تاج زاده در دستگاه قضایی مطابق موازین قانونی بوده و اتهام او اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام بوده است و براساس رسیدگی‌ها، برای او در ۱۷ تیرماه سال جاری قرار تامین از نوع بازداشت موقت صادر شده و الان در بازداشتگاه اوین است.

مقالات دیگر:وکیل آیت الله کاشانی



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

۵ مزیت شیشه سکوریت

شیشه بری بلوار فردوس

چه چیزی باعث می­‌شود تا شیشه سکوریت به این اندازه پرطرفدار بوده و اکثر افراد از این محصول استفاده کنند؟ پاسخ به این سوال، موضوع مقاله امروز ماست.


آفتاب‌‌نیوز :
شیشه سکوریت؛ شیشه امن؛ هر کجا را که نگاه کنید، اثری از شیشه‌ها به نحوی وجود دارد. پنجره ساختمان‌ها ساده‌ترین مثال از کاربرد شیشه هستند. ویترین مغازه‌ها، حمام­‌های شیشه‌ای، سقف شیشه‌ای، نرده شیشه‌ای و بسیاری از محصولات دیگر، نمونه‌­هایی از کاربرد‌های شیشه هستند.

برای ساخت تمامی سازه­‌هایی که با شیشه ساخته می­‌شوند، مثل آلاچیق شیشه‌ای، از شیشه سکوریت استفاده می­‌شود. اما دلیل آن چیست؟ چه چیزی باعث می­‌شود تا شیشه سکوریت به این اندازه پرطرفدار بوده و اکثر افراد از این محصول استفاده کنند؟ پاسخ به این سوال، موضوع مقاله امروز ماست.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با هر آنچه که در مورد شیشه سکوریت وجود دارد آشنا کنیم.

شیشه سکوریت چیست؟
میخوای ماشین لوکس داشته باشی؟ زندگی لاکچری و درآمد بالا داشته باش!
میخوای ماشین لوکس داشته باشی؟ زندگی لاکچری و درآمد بالا داشته باش!

پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign
شیشه سکوریت، به شیشه ایمن معروف است. چرا؟

شیشه سکوریت همان شیشه­‌های خام و معمولی است که طی فرآیند خاصی مقاومت آن افزایش پیدا کرده و به زبان عامیانه «به این راحتی‌ها نمی­شکند». برخی از سازندگان شیشه سکوریت ادعا می­کنند که مقاومت این شیشه‌های امن تا ۷ برابر از شیشه معمولی بیشتر است.

دلیل این که شیشه ­های سکوریت به شیشه امن معروف شدند این است که در صورتی که شیشه پس از تحمل بالای فشار و ضربات بشکند، تکه­های خرد شده شیشه تیز و برنده نیستند. لبه­‌های گرد، صیقلی و نرم خرده شیشه ­ها از رسیدن آسیب­های احتمالی به شما جلوگیری می­کند.

وارد آمدن کمترین آسیب و همچنین افزایش امنیت افراد و در کنار همه این‌ها مورد تایید سازمان ملی مقررات ساختمان بودن، مهم‌ترین دلیل برای به کارگیری شیشه سکوریت است.

چرا از شیشه سکوریت استفاده کنیم؟
از آن جا که تأمین امنیت افراد، مهم‌ترین فاکتور در ساخت هر نوع ساختمان است، مهندسان مورد تأیید مسکن و شهرسازی لزوم استفاده از شیشه سکوریت نشکن در ساختمان‌ها را در دستور کار خود قرار داده اند. خوب است بدانید که شیشه سکوریت با کوچک‌ترین ضربه نخواهد شکست.

فرآیند صورت گرفته بر روی شیشه سکوریت، آن را در برابر سرما، گرما، سرقت و شکستگی مقاوم می­کند. در ظاهر هیچ تفاوتی بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی وجود ندارد. برای مثال فرآیند صورت گرفته بر روی شیشه، هیچ اثری بر روی شفافیت و رنگ شیشه نمی­گذارد.

فرض کنید که در یک رستوران، از سقف شیشه‌ای در بالای سر مشتریان استفاده شده باشد. اگر از شیشه معمولی برای این منظور استفاده شده باشد، آیا کسی جرئت نشستن زیر آن سقف را دارد؟ مسلماً خیر. چرا که شیشه معمولی با کوچک‌ترین فشار و ضربه شکسته و بر سر افراد فرو می­ریزد. همین موضوع لزوم استفاده از شیشه سکوریت را چندین برابر می­کند.

شیشه سکوریت چگونه تولید می‌شود؟
احتمالاً تا به این جا متوجه این موضوع شده اید که شیشه سکوریت از همان شیشه خام و معمولی ساخته و تولید می­شود. فرایند کار به این صورت است که شیشه معمولی را پس از برش و هرگونه عملیات دلخواه، وارد کوره­های با حرارت بالا (۶۰۰ درجه سانتیگراد) کرده، سپس آن را از کوره خارج کرده و به سرعت به آن سرما می­دهند. شوکی که به طور ناگهانی به شیشه وارد می­شود، باعث می­شود تا لایه بیرونی شیشه مقاومت بالایی پیدا کرده و به راحتی نشکند.

۵ مزیت شیشه سکوریت
استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، سرما و...
کاربرد بالا در انواع صنایع
قطعات خرد شده شیشه گرد و صیقلی بوده و آسیب نمی­زند.
عدم محدودیت در طرح، رنگ و مدل
کیفیت بالا و عدم تغییر رنگ در طول زمان
کاربرد‌های شیشه سکوریت
درب و پنجره ضد گلوله یا ضد سرقت در بانک­ها
درب پاساژ‌ها
شیشه و ویترین مغازه­ها
کاربرد در صنایع ماشین سازی به خصوص ساخت شیشه ماشین­ها
صفحه نمایش تلفن همراه
کاربرد در لوازم خانگی مثلا ساخت اجاق گاز‌های شیشه‌ای
ساخت انواع پارتیشن برای ادارات و دفاتر کار
اجرای کف شیشه ای، نرده شیشه‌ای و دیگر ایده‌ها برای دکوراسیون داخلی
آسانسور شیشه‌ای
شیشه‌های مغازه‌ها با کاربری حساس مثل صرافی­ یا طلا فروشی
شیشه سکوریت

انواع شیشه سکوریت
شیشه سکوریت را می­توان از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد و آن­ها را تقسیم بندی کرد.

از لحاظ شکندگی شیشه سکوریت می­توان آن را به دو دسته تقسیم تموند.

شیشه سکوریت نشکن
شیشه لمینت
تنها تفاوتی که بین این دو شیشه وجود دارد این است که در هنگام وارد آمدن ضربه به شیشه لمینت و شکستن آن، خرده‌های شیشه پخش نشده و به دلیل وجود یک لایه چسب در بین شیشه­ ها، خرده‌های شکسته شده در سر جای خود باقی می­مانند.

برای دریافت مشاوره، خدمات و سفارش کار با پشتیبانی تیم حرفه‌ای نگین شرق در ارتباط باشید.

در تقسیم بندی دیگر در مورد شیشه­‌های سکوریت، رنگ، طرح و مدل شیشه­‌ها قرار می­گیرند.

شیشه­‌های سکوریت رنگی
شیشه مات
شیشه سند بلاست
شیشه رفلکس
شیشه سکوریت را می­توانیم بر اساس ضخامت آن­ها نیز در یک دسته قرار دهیم:

شیشه سکوریت ۱۰ میلی متر
شیشه سکوریت ۶ میلی متر
شیشه سکوریت ۴ میلی متر
و ...
قیمت شیشه سکوریت
پارامتر‌های زیادی بر قیمت نهایی شیشه سکوریت تأثیر می­گذارند. رنگ شیشه، طرح آن، ضخامت شیشه، نوع برش و مواردی از این دست عوامل تأثیر گذار بر قیمت شیشه سکوریت هستند.

کلام پایانی

تضمین امنیت مهم‌ترین چیزی است که ادامه زندگی را برای انسان ممکن می­کند. خانه‌ای ناامن به هیچ وجه امکانی برای زندگی ندارد. هر چقد یک خانه زیبا و شکیل باشد، اگر سیستم امنیتی آن تأمین نباشد طرفداری نخواهد داشت و مورد قبول کسی قرار نمی­گیرد.

استفاده از شیشه سکوریت در ساختمان­ها نیز یکی از پارامتر‌هایی است که رعایت آن مهم و ضروری است.

کارخانه شیشه نگین شرق، مجری ساخت و اجرای صد‌ها پروژه شیشه محور، پیشرو در صنایع شیشه سازی می­باشد. شیشه مدنظر شما توسط تیم فروش و پشتیبانی سفارش گرفته شده و با کیفیت بالا تولید می­شود. در ادامه کار، فرایند نصب و اجرا نیز توسط متخصصان باتجربه نگین شرق صورت خواهد گرفت. کارخانه شیشه نگین شرق می­کوشد تا در کمترین زمان ممکن سفارشات شما را آماده و ارسال کند.

قالیشویی شمیرانات

 

 



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

انواع کرکره برقی و شیشه سکوریت

شیشه بری غرب تهران

همشهری آنلاین

قبلا ها وقتی از کنار مغازه ای رد می شدیم، شاهد کرکره های دستی مغازه بودیم، کرکره دستی هایی که نوع آن ها آهن بوده و به دلیل نوعی که دارد خیلی زود در برابر باد و باران زنگ می زنند و دائم باید آن ها را رنگ زد.



همچنین این مغازه ها نیز دارای شیشه های معمولی بوده اند اما امروزه با آمدن شیشه سکوریت (که شیشه های بسیار مقاوم تری نسبت به شیشه معمولی هستند) از این مدل شیشه استفاده می کنند. دلیل استفاده شیشه سکوریت نیز ایمن و بی ضرر بودن آن است.

در ادامه با ما همراه باشید تا به توضیح این دو محصول بپردازیم.

کرکره برقی چیست؟
یکی از انواع درب اتوماتیک می باشد که در بسیاری از مکان ها مانند مغازه ها، پارکینگ، مراکز تجاری و تفریحی و ... استفاده می شوند. و امکان چاپ هر نوع اسم و یا تبلیغاتی روی این کرکره برقی ها وجود دارد.

اولین دلیلی که شرکت آراکس کرکره برقی را به شما پیشنهاد می کند داشتن امنیت بالای آن بوده. به خصوص امروزه که دزدی خیلی راحت شده و سارقان با تجیهزات کاملی به سراغ دزدی می روند.
درب اتوماتیک برقی از جنس آلمینیوم ساخته شده که دارای رنگ های مختلفی بوده و توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است. می توان به یقین گفت، هر امنیتی که کرکره های دستی برای شما ایجاد می کند، کرکره های برقی دو سه برابر آن امنیت را به وجود می آورد.

با نصب کردن کرکره برقی در پنجره و یا درب های منزلتان می توانید مدیریت باز و بسته شدن را در دستان خود بگیرید.

انواع کرکره برقی و شیشه سکوریت

نکات قبل از خرید کرکره برقی
قبل از اینکه اقدام به خرید کرکره برقی کنید باید از انواع آن اطلاع داشته باشید. درب اتوماتیک برقی در اندازه و انواع مختلفی تهیه می شود. که شما با توجه به بودجه ای که دارید، نوع کرکره برقی مناسب خود را انتخاب کنید. مشاوران ما در سایت آراکس به شما در انتخاب بهترین کرکره برقی کمک می کنند.

انتخاب رنگ کرکره برقی
برای خرید کرکره برقی باید به رنگ آن نیز توجه داشته باشید، بهتر است رنگ را با در نظر گرفتن نمای ساختمانی انتخاب کنید. کرکره برقی های با کیفیت با رنگ الکترو استاتیک رنگ آمیزی می شوند که از بهترین نوع رنگ در بازار خودرو و لوازم خانگی است.

تیغه های رنگی کرکره برقی
تیغه های کرم و سفید بیشتر مورد استفاده هستند و اگر به نمای ساختمان ها دقت کنید متوجه رنگ این تیغه ها می شوید.

انواع و قیمت کرکره برقی
پارکینگ
انواع کرکره برقی و شیشه سکوریت

این نوع کرکره برقی ریزه کاری خاصی ندارد، اما برای این کرکره برقی نمی توان قفل آویز نصب کرد، و باید با استفاده کردن از تیغه های خاص از باز شدن این کرکره برقی جلوگیری کنیم.

یکی از بهترین تیغه های پارکینگ، تیغه کرکره غضروف دار است که صدای کمی دارد و اگر کرکره برقی دیلم نباشد، امکان باز و بسته کردن آن به راحتی نبوده.

بالکن
کرکره برقی بالکن از دو نوع تیغه کرکره آلمینیوم سایز 80 یا تیغه غضروف دار استفاده می شود.

پنجره
این کرکره معمولا شبیه کرکره برقی بالکن بوده و همان هزینه ها را هم دارد. معمولا رول کرکره برقی بالکن به سمت داخل بوده و رول پنجره به سمت بیرون است.

مغازه
نرمال ترین نوع کرکره برقی بوده. معمولا از تیغه آلمینیومی سایز 80 استفاده می شود. موتور مورد استفاده در آن تیوبلار یا ساید بوده.

شیشه سکوریت چیست؟
انواع کرکره برقی و شیشه سکوریت

امروزه از شیشه های سکوریت به خاطر مقاومت بالایی که دارند در وردی ها و درب های مغازه، فروشگاه، نماهای ساختمانی و هر جایی که نیاز به امنیت بالا دارند استفاده می شود.

این شیشه برعکس شیشه های معمولی قابلیت برش و سوراخ کردن را ندارند، به عبارتی اول شیشه ها در سایز های مدنظر برش داده می شوند و بعد سوراخ های لازم روی آن ایجاد و سپس در کوره قرار می گیرند و بعد از آن وارد مراحل مقاوم سازی می شوند.

شیشه سکوریت اگر شکسته شوند به حالت پودری تبدیل می شوند ولی شیشه های معمولی حالت تیز و برنده ای دارند.

برای خرید شیشه سکوریت می توانید با مجموعه آراکس تماس حاصل فرمایید.

انواع شیشه سکوریت
شیشه سکوریت ها می توان بر اساس رنگ، استفاده و اندازه تقسیم بندی کرد. انواع شیشه سکوریت در سایت آراکس به ترتیب زیر بوده:

سندبلاست :

شیشه سکوریت سندبلاست از پاشیدن شن های مخصوص با فشار زیاد روی شیشه ساخته می شود. این فرآیند باعث می شود که لایه نازک شیشه دارای نمای ماتی شود. می توان شیشه ها را نیز طرح دار کرد که این بستگی به نظر مشتری دارد. یکی از پرکاربرد ترین طرح ها سند بلاست روی شیشه ثبت کردن لوگوی شرکت بوده.

رفلکس :

شیشه سکوریت رفلکس برای هر ساختمان و سازه ای کاربردی است. این شیشه به دلیل دوام و مقاومت بالایی که دارد جزو پرفروش ترین ها محسوب می شود. امنیت و هدایت حرارت شیشه های مغازه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده.

مات :

شیشه سکوریت مات مزایای زیادی دارد که می توان به ایمنی در برابر خرد شدن، ضخامت بالا، محکم بودن و تحمل فشار اشاره کرد. این شیشه عملکرد بهتری نسبت به شیشه های معمولی دارد. اگر می خواهید از نشت کردن آتش جلوگیری کنید می توانید از این شیشه سکوریت ها استفاده کنید.

شیشه سکوریت سفید :

شیشه سکوریت سفید 10 میل نوعی از انواع شیشه سکوریت ها بوده و همانطور که از نام آن پیداست به رنگ سفید است. این شیشه به راحتی شکسته نشده و اگر هم شکسته شود حالت پودری شکل دارد. باید گفت که این محصول طرح و رنگ خاصی ندارد.

شیشه سکوریت رنگی
انواع کرکره برقی و شیشه سکوریت

نمای شیشه ای در معماری استفاده های زیادی می شود. شیشه های رنگی نیز به دلیل مقاومت بالایی که دارند از پر استفاده ترین نوع شیشه حساب شده.

با کیفیت ترین شیشه سکوریت در ایران چیست؟
شیشه سکوریت را در ایران بر پایه چند نوع شیشه خام تولید می کنند، که به ترتیب از با کیفیت ترین برایتان می گویم:

شیشه فلوت
سوپر کلییر
کریستال
کلییر
این ها بهترین شیشه سکوریت می باشند. برای اطلاع بیشتر با ما تماس بگیرید.

روش هایی برای تشخیص شیشه سکوریت
باید مقاومت بالا در برابر ضربه را جزو شرط اصلی انتخاب قرار دهید.
برش نخوردن با الماس که همین موضوع آن را از تمامی شیشه های خام متفاوت ساخته
دیدن شیشه با عینک پلارید، که تشخیص سکوریت بودن شیشه در این حالت با دیدن دایره های کوچک و بزرگ انجام می شود
یک برنز قهوه ای را به گونه ای نگه داری کنید که مانند آیینه عمل کند و انعکاس شیشه سکوریت را بتوانید در داخل آن ببینید. اگر روی شیشه برنز اثرات رنگی به صورت نقاط با قطر 2 تا 5 سانت مشاهده کردید نشان می دهد که آن شیشه سکوریت بوده.

قالیشویی منطقه 13

 

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

لحظه آخر:با ارزش ترین واحد پول دنیا مطعلق به کدام کشور می باشد؟ سازمان ملل 180 واحد پولی را به رسمیت شناخته است، اما از این 180 واحد کدام ارز، عنوان با ارزش ترین پول دنیا را به خود اختصاص داده است؟ لیست ارزش پول کشور ها به ترتیب در ادامه مطلب آورده شده است.

واحد پول هر کشور بخش بسیار مهمی از اقتصاد آن را شامل می شود؛ از طرفی ارزش پول به کاهش یا افزایش نرخ ارز وابسته می باشد. در واقع نرخ ارز میزان پولی را می گویند که باید در به ازای خرید یک واحد پول مرجع (مانند یورو، دلار، پوند) پرداخت شود و این نکته ارزش پول یک کشور را مشخص می کند. هنگامی که ارزش پول یک کشور کم می شود و یا قیمت ارز خارجی گران می شود صادرات از آن کشور برای اتباع خارجی ارزان می گردد ولی در مقابل واردات برای اتباع داخلی گران می شود. در نتیجه هر چه ارزش واحد پول یک کشور افزایش پیدا کند، قیمت اجناس وارداتی برای آن کشور ارزان می شود و روند مثبتی در اقتصاد و زندگی مردم ایجاد می کند. اما آیا می دانید باارزش ترین پول جهان متعلق به کدام کشور است؟ در این بخش از وب سایت لحظه آخر همراه ما باشید تا 10 مورد از مهم ترین واحدهای پول دنیا را با یکدیگر بررسی کنیم و ارزش پول کشورها را شرح دهیم.

مقالات بیشتر:تشریفات عروسی با قیمت مناسب

واحد پول کشورها - اگر زیاد سفر می کنید و یا به پول کشورهای مختلف علاقه مند هستید بر روی لینک کلیک کنید.

گران ترین پول جهان متعلق به کدام کشور است؟

جالب است بدانید که در لیست با ارزش ترین پول های جهان رتبه اول تا چهارم این لیست متعلق به قاره آسیا و همسایگان کشور ایران می باشد که در ادامه به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم.

دینار کویت

رتبه اول با ارزش ترین پول دنیا به دینار کویت (KWD) تعلق دارد که در سال 1961 میلادی معرفی شده است. کویت کشوری با اقتصاد پایدار بوده که در آن مالیات وجود ندارد و نرخ بیکاری هم بسیار ناچیز می باشد. ارزش بالای دینارکویت به انبوهی از ذخایر نفتی که در این کشور وجود دارد وابسته می باشد. دینار کویت به پول ایران معادل با 911,700 ریال است. عکس دینار کویت را در ادامه مشاهده نمایید.

1 دینار کویت= 973,300 ریال ایران

1 دینار کویت= 3.30 دلار آمریکا

با ارزش ترین پول دنیا

دینار بحرین

بحرین دومین کشوری است که باارزش ترین پول دنیا را دارد. این کشور جزیره ای که در خلیج فارس واقع شده نیز ذخایر نفتی و فرصت های شغلی فراوانی را دارا می باشد که سبب گشته موقعیتی بسیار خوب را در جهان پیدا کند. دینار بحرین (BHD) در سال 1965 میلادی به جای روپیه خلیج فارس معرفی گشت و خیلی زود ارزش بالا پیدا کرد. اگر بخواهیم تبدیل دینار به تومان را انجام دهیم و بگوییم هر دینار چند تومان است باید ذکر کنیم 1 دینار بحرین برابر با حدود721,800 ریال است.

1 دینار بحرین= 775,100 ریال ایران

1 دینار بحرین= 2.65 دلار آمریکا

ریال عمان

کشور عمان اقتصادی توسعه یافته دارد و پول آن نیز جزء پول های ارزشمند دنیا به حساب می آید. واحد پول عمان در گذشته روپیه هند و ماریا ترزا بوده و بعدها ریال عمان (OMR) جایگزین آن ها شد. لازم به ذکر است که بگوییم این کشور نیز دارای ذخایر فراوان نفت می باشد. قیمت پول عمان را به دلار آمریکا و ریال ایران مشاهده می کنید:

1 ریال عمان= 763,600 ریال ایران

1 ریال عمان= 2.60 دلار آمریکا

سومین پول با ارزش دنیا

دینار اردن

دینار اردن با کد ارزی (JOD) به 10 درهم، 100 قرش و 1000 فلس تقسیم می شود. با وجود این که اردن از لحاظ ذخایر نفتی شرایط مشابه کشورهای بالا را ندارد و از اقتصاد پر رونقی هم برخوردار نیست اما پول آن ارزش بالایی دارد و در بین پول های جهان مهم شمرده می شود.

1 دینار اردن= 1.41 دلار آمریکا

پوند انگلیس

بسیاری از مردم گمان می کنند که پوند انگلستان بیشترین ارزش را در بین پول های دنیا دارد در حالی که رتبه پنجم لیست با ارزش ترین پول دنیا به آن تعلق دارد. یک نکته جالب که در رابطه با پوند انگلیس (GBP) وجود دارد این است که قدیمی ترین واحد پولی جهان به حساب می آید که واحد کوچکتر آن پنی نام دارد و هر پوند برابر با 100 پنی می باشد. عکس پوند انگلیس و قیمت پوند انگلیس در زیر دیده می شود:

1 پوند انگلیس= 390,700 ریال ایران

1 پوند انگلیس= 1.21 دلار آمریکا

دلار جزیره کیمن

دلار جزیره کیمن که با کد ارزی (KYD) از آن یاد می شود یکی دیگر از پول های ارزشمند دنیا می باشد که هیچ گونه مالیاتی هم به آن تعلق نمی گیرد. این واحد پول نخستین بار در سال 1972 رونمایی شد.

1 دلار کیمن= 1.20 دلار آمریکا

ششمین پول با ارزش دنیا

یورو اتحادیه اروپا

یورو به عنوان یکی از معتبرترین ارزهای جهان شناخته می شود که کد ارزی آن (EUR) می باشد. این واحد پول که در سال 1999 معرفی شده است، در کشورهای اروپایی نظیر بلژیک ، اسپانیا ، فرانسه ، آلمان ، پرتغال ، ایتالیا ، یونان  و هلند مورد استفاده قرار می گیرد. یورو که بزرگترین قدرت تجاری دنیا را شکل داده امروزه بیش از دلار ارزش دارد. پاسخ این سوال که یک یورو چند تومان است و تبدیل یورو به تومان به شرح زیر می باشد:

1 یورو= 312,560 ریال ایران

1 یورو= 1.08 دلار آمریکا

فرانک سوئیس

سوئیس یکی از کشورهای ثروتمند و البته توریستی دنیا است که واحد پول معتبری هم دارد. فرانك (CHF) واحد پول کشورهای سوئیس و لیخن اشتاین می باشد که یک تفاوت اساسی با سایر پول های دنیا دارد و آن عمودی بودن اسکناس های آن است. قیمت فرانک سوییس عبارت است از:

1 فرانک سوئیس= 319,700 ریال ایران

1 فرانک سوئیس= 1.03 دلار آمریکا

هشتمین پول با ارزش دنیا

دلار آمریکا

دلار آمریکا (USD) یکی دیگر از معتبرترین پول های جهان است که در هر کجای دنیا می توانید از آن استفاده کنید. دلار در ایران هم اهمیت بالایی دارد و افراد زیادی با تفکر سرمایه گذاری نسبت به خرید آن اقدام می کنند و همین امر سبب می شود که قیمت دلار در ایران به صورت همه روزه توسط افراد بی شماری رصد می گردد. هم اکنون قیمت دلار آمریکا به شرح زیر می باشد:

1 دلار آمریکا= 276,210 ریال ایران (تبدیل دلار به ریال)

دلار استرالیا

استرالیا که اقتصادی قدرتمند در دنیا دارد، یکی از با ارزش ترین واحدهای پولی دنیا را در اختیار داشته که با علامت اختصاری AU$ یا $.A شناخته می شود. همچنین خوب است بدانید کد ارزی دلار استرالیا AUD می باشد.

1 دلار استرالیا= 210,100 ریال ایران

1 دلار استرالیا= 0.65 دلار آمریکا

مقالات دیگر:دفتر عقد میرزابابایی



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کمترین نسبت قیمت به درآمد آینده‏‏‌نگر در اختیار «کقزوی»
ارزنده‏‏‌ترین سهام شیشه‏‏‌ساز کدامند؟

شیشه بری جردن

دنیای اقتصاد

حمید غلامی سروش کارشناس بازار سرمایه

شیشه، نوعی ماده جامد غیر‌بلوری یا آمورف است و به‌طور کلی به هر جامدی که ساختار بلوری نداشته باشد و بتواند رفتاری مانند انتقال شیشه در برابر گرما و مذاب‌شدن را داشته باشد، شیشه گفته می‌شود. شیشه‌‌‌ها عمدتا شامل سیلیس، کربنات‌کلسیم (آهک)، کربنات‌سدیم و زغال‌کک (گاه از فلدسپار و دولومیت هم استفاده می‌شود) هستند. همچنین برای تولید شیشه‌‌‌های مرغوب و کریستال از سیلیس خالص (کوارتز) استفاده می‌شود. در شیشه‌‌‌های معمولی نیز حدود ۵/ ۰درصد آلومین و ۰۸/ ۰درصد اکسیدآهن وجود دارد. شیشه‌‌‌ها را می‌‌‌توان از دو منظر جنس و کاربرد تقسیم‌بندی کرد. از لحاظ جنس، شیشه‌‌‌ها به سه دسته کریستال‌‌‌ها، بوروسیلیکات‌‌‌ها و سودالایم‌‌‌ها و از نظر کاربرد در دو دسته کلی شیشه‌‌‌های تخت و ظروف تقسیم‌بندی می‌‌‌شوند.
9

مصرف شیشه به طور کلی در پنج صنعت شامل صنایع ساختمان‌‌‌سازی، غذایی، لوازم‌خانگی، خودروسازی و داروسازی و آزمایشگاه است. انواع مختلف شیشه وجود دارد که از جمله آنها می‌‌‌توان شیشه جام (تخت)، انواع بطری‌‌‌ها، شیشه‌‌‌های ایمنی بدون طلق، شیشه ضدگلوله، الیاف شیشه‌‌‌ای، شیشه‌‌‌های نشکن نظیر پیرکس و ینا و کیماکس، شیشه‌‌‌های بلور، سرب‌‌‌دار، ضدپرتوها، جاذب نوترون، شفاف در مقابل IR، ضد اسیدفلوئوربدریک و شیشه‌‌‌های رنگی را نام برد.

پلتفرم تبلیغات ویدیویی طاووس

مهلت شرکت در قرعه کشی 2 دستگاه تارا تا پایان تیر تمدید شد (موتور، وانت، سواری)

الان ثبت نام کنید
صنعت شیشه در ایران به‌طور کامل در اختیار بخش خصوصی است و تقریبا 60تولیدکننده شیشه در کشور وجود دارد که این تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه از داخل کشور و همچنین تامین انرژی موردنیاز خود با مشکل خاصی روبه‌رو نیستند. ظرفیت اسمی تولید شیشه در ایران طی سال 1401، 850/ 2 تا 3میلیون تن انواع محصول است که این عدد در سال 1400 به میزان 5/ 2میلیون تن بوده است. در سال 1401 به ظرفیت تولید کشور سه‌واحد تولیدکننده شیشه تخت و دو واحد ظروف اضافه شده است. با توجه به اینکه تولید شیشه جار و بطری به سرمایه‌‌‌گذاری اولیه کمتری نیاز دارد، تعداد شرکت‌های تولیدکننده این دو نوع شیشه بیشتر است. در زمینه تولید شیشه در کشور 40درصد مازاد تقاضا معادل 2/ 1میلیون تن وجود دارد که به کشورهای همسایه به‌خصوص عراق صادر می‌شود. ارزش صادرات شیشه کشور سالانه 300میلیون دلار است که با توجه به تقاضای موجود در منطقه تا 500 میلیون دلار نیز قابل ارتقاست که معادل 5/ 1میلیون تن محصول است؛ اما با توجه به تقاضای داخل کشور به صادرات 300میلیون دلاری اکتفا می‌شود. از 3میلیون تن تولید شیشه، 5/ 1میلیون تن مربوط به شیشه تخت است که 85درصد آن در صنعت ساختمان و 10درصد معادل 150هزار تن در صنعت خودرو‌ استفاده می‌شود و در شرایط غیر‌تحریمی تا 15درصد می‌‌‌تواند افزایش داشته باشد و مابقی در موارد دیگر مصرف می‌شود.

عوامل اصلی تاثیرگذار بر تولید شیشه انرژی، مواد اولیه و تکنولوژی است که کشور ما صرفا به علت هزینه انرژی کمتر در حوزه تولید شیشه مزیت رقابتی دارد. همچنین در زمینه مواد اولیه در گذشته مشکل تامین کربنات‌سدیم وجود داشت؛ اما امروزه کشور به صادر‌کننده این ماده تبدیل شده است و به طور کلی سیلیس و کربنات‌سدیم عمده بهای تمام‌شده را شامل می‌‌‌شوند. در ایران، ناحیه زاگرس مرکزی و البرز از سیلیس بسیار غنی هستند و کارخانه‌‌‌های بزرگ تولیدکننده شیشه در همین مناطق واقع شده‌‌‌اند. قیمت سیلیس در گذشته در داخل کشور بسیار پایین بود که با اجرای پروژه‌‌‌ها و طرح‌‌‌های مختلف با تقاضا همراه شد و با افزایش قیمتی که به همراه داشت تا حدودی باعث افت حاشیه سود شرکت‌ها شد. البته شرکت‌هایی که خود معدن سیلیس دارند، از این موضوع مستثنی بوده‌‌‌اند.

شرکت‌های تولیدکننده بطری و جار در این سال‌ها، هم افزایش یافته و هم طرح توسعه‌‌‌های متعددی را اجرا کرده‌‌‌اند، به طوری که حدودا 600هزار تن طرح توسعه‌‌‌ای در این سال‌ها اجرا کرده‌‌‌اند که عموما هم با اعتبارات ارزی انجام شده‌‌‌اند. عمده صادرات این شرکت‌ها به مقصد عراق است که مصرف 200هزار تنی دارد. در حال حاضر، با توجه به جنگ در کشور اوکراین و افزایش قیمت انرژی در جهان برای صنعت شیشه ما مزیت رقابتی ایجاد شده است؛ اما در بلندمدت با تعدیل قیمت انرژی، این مزیت از بین می‌رود. البته ظرفیت مازاد تولید شیشه در کشور که حدود 5/ 1میلیون تن است که قابلیت صادرات دارد و در صورت رفع تحریم‌‌‌ها به‌راحتی قابل فروش بیشتر در بازارهای جهانی خواهد بود.

یکی از ریسک‌‌‌هایی که صنایع مختلف از جمله شیشه را در کشور تهدید می‌کند، این موضوع است که عراق قصد دارد فروش نفت خود را به 8میلیون بشکه در روز برساند و در این سال‌ها نیز بیش از ما فروش نفت داشته است. این کشور در آینده نزدیک قصد دارد در بسیاری از صنایع سرمایه‌گذاری کند که این اقدام می‌‌‌تواند به از دست رفتن بازار بسیاری از محصولات ما منجر شود. ما در حوزه تولید شیشه تخت، تقاضای صادراتی بسیار خوبی داریم و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس با توجه به ساخت‌وسازهای فراوان و تقاضا برای شیشه تخت ایران موجب رشد فروش صادراتی و افزایش سود این شرکت‌ها می‌شوند. همچنین کیفیت شیشه فلوت ایران بسیار بالا بوده و حتی قابلیت صادرات به بسیاری از کشورها را دارد.

تولیدکنندگان بورسی شیشه
از میان 60شرکت تولیدکننده شیشه در کشور، 7شرکت بورسی شامل شیشه همدان با نماد «کهمدا»، کارخانه‌ها تولیدی شیشه رازی با نماد «کرازی»، شیشه و گاز با نماد «کگاز»، شیشه قزوین با نماد «کقزوی»، سایپا شیشه با نماد «کساپا»، شیشه‌سازی مینا با نماد «کمینا» و تولیدی و صنعتی آبگینه با نماد «کابگن» در بازار سرمایه پذیرفته شده‌‌‌اند که نمادهای «کقزوی»، «کمینا» و «کابگن» در بازار پایه ‌‌‌فرابورس معامله شده‌اند و شرکت «کابگن» عملیات تولیدی ندارد. در جدول گزارش، عملیات تولیدی این شرکت‌ها در سال مالی 1401 مورد بررسی قرار گرفته است و شرکت شیشه قزوین پایین‌‌‌ترین نسبت قیمت به درآمد پیشرو را به خود اختصاص داده است.

قالیشویی منطقه 3

 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از پلمب شدن اماکن ورزشی ایرانمال تا زمان «صدور مجوز و تعهد به اجرای قانون» خبر داد و گفت: اگر قرار باشد برخورد قانونی با مسئولین برگزاری همایش اخیر صورت بگیرد در این زمینه مراجع ذی صلاح باید تصمیمات لازم را اخذ کنند و اداره کل دخالتی ندارد.

روزنامه گل:علی جوادی در خصوص برگزاری همایش همگانی توسط ایرانمال که حاشیه‌ساز شده است، اظهار کرد: در جریان برگزاری این همایش نیستیم و مسئولین ورزش ایرانمال بدون هماهنگی و مکاتبه با اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و دریافت مجوز اقدام به برگزاری چنین همایشی کرده اند. حتی مربیان این همایش نیز برای اجرای ورزش همگانی مورد تایید ما نبودند.

وی گفت: مربیانی از طرف اداره کل ورزش و جوانان برای اجرای ورزش همگانی مورد تایید هستند که یکسری دوره‌های آموزشی را سپری کرده و در جریان پروتکل‌ها و شیوه‌های اجرای ورزش همگانی باشند، هر روز در بیش از 100 نقطه تهران ایستگاه‌های ورزش تندرستی و صبحگاهی با رعایت شیوه‌نامه‌ها برگزار می‌شود و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

مقالات بیشتر:باغ تالار رودهن

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اضافه کرد: حضور زنان در فعالیت‌های ورزش همگانی در صورتی امکانپذیر است که عفت اجتماعی را رعایت کنند، اگر قرار باشد تداخل جنسیتی ایجاد شود، جمعیت زیادی از کسانی که علاقمند به ورزش صبحگاهی هستند، امکان استفاده از این فضا را نخواهند داشت.

جوادی خاطرنشان کرد: این اداره کل با کلیه مکان‌هایی که به صورت غیرقانونی فعالیت ورزشی انجام دهند، بشدت برخورد می‌کند. بنابراین از امروز طی دستور استانداری تهران و با پیگیری‌های انجام شده، دو مکان ورزشی ایران مال که اقدام به برگزاری چنین همایشی کرده است توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و با تاکید دستگاه‌های نظارتی پلمب می‌شود تا زمانی که نماینده ورزشی این بخش از ایران مال حضور پیدا کند و متعهد شوند که دستورالعمل ابلاغی را رعایت خواهند کرد.

وی پیرامون این پرسش که آیا با مدیران مسئول ایرانمال که برگزار کننده این همایش بودند، برخوردی انجام خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان تهران هیچ دخالتی در برکناری مسئولین برگزاری همایش ورزش همگانی ندارد و در این زمینه مدیریت ایرانمال باید تصمیم بگیرد، زیرا شخصیت حقوقی دارد و موضوع درون دستگاهی است. البته اگر قرار باشد برخورد قانونی نیز صورت بگیرد در این خصوص مراجع ذی صلاح باید تصمیمات لازم را اخذ کنند.

جوادی افزود: این همایش یک ماه پیش برگزار شده که فیلم آن در هفته عفاف و حجاب منتشر شده است، البته ما نیز اطلاعی از این موضوع نداشتیم و بدون دریافت مجوز و هماهنگی با اداره کل چنین همایشی برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: فعالیت یک بخش خصوصی بدون رعایت دستورالعمل‌های شرعی و قانونی خلاف عرف جامعه است و به ورزش استان تهران لطمه می‌زند و زحمات تمام کسانی که خالصانه برای سلامت جامعه تلاش می‌کنند را زیر سوال می‌برد. اجازه نمی‌دهیم زحمات این گونه افراد با بی‌قانونی یکسری افراد پایمال شود.

وی خاطرنشان کرد: به صورت قانونی فعالیت این گونه اماکن ورزشی نه به صورت دائمی بلکه تا زمانی که مجوز برگزاری دریافت کنند و متعهد به اجرای قانون در برگزاری فعالیت‌های ورزشی باشند، گرفته خواهد شد.

 

جوادی در پایان افزود: استان تهران از تمام بخش‌های دولتی و خصوصی که با ایجاد فضاهای ورزشی به توسعه ورزش همگانی کمک می‌کنند، حمایت لازم را خواهد داشت مشروط به این که قوانین را رعایت کنند.

مقالات بیشتر:آسایشگاه



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی پل معلق شیشه‌ای هیر

َشیشه بری سعادت آباد

‌رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل گفت: «عملیات اجرایی راه دسترسی پل معلق شیشه‌ای هیر به طول ۵۱۰ متر آغاز شده و در حال اجراست.»

۰

آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی پل معلق شیشه‌ای هیر
به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، محمدرضا شایقی صبح امروز ۲۵ تیر ۱۴۰۱ اظهار کرد: «با پیگیری‌ها وتلاش‌های انجام شده عملیات اجرایی راه دسترسی پل معلق شیشه‌ای هیر توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل آغاز شد.»

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل افزود: «این پروژه در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و رونق گردشگری در شهرستان اردبیل آغاز شده و در حال اجراست که انتظار می‌رود با تسریع در عملیات اجرایی شاهد بهره‌برداری از این طرح در موعد مقرر باشیم.»

 

او ادامه داد: «پروژه راه دسترسی پل هیر با هزینه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در ورودی پل معلق شیشه‌ای هیر در حال اجرا است که راه‌اندازی و تکمیل آن نقش مهمی در جذب گردشگران و جلب رضایت‌مندی آنها خواهد داشت.»

 

شایقی طول اجرای پروژه را ۵۱۰ متر عنوان کرد و گفت: «پل معلق تمام شیشه‌ای هیر از مهمترین قابلیت‌های گردشگری در شهرستان به شمار می‌رود که در راستای جذب هر چه بیشتر گردشگران به منظقه تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های این طرح توسعه یابد.»

قالیشویی منطقه 4

 

 



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

صبح تهران:وزیر بهداشت از آغاز طرح دارویار از بامداد ۲۳ تیر ماه خبر داد و گفت: در این طرح علیرغم افزایش قیمت دارو پرداختی مردم افزایش پیدا نکرده و ثابت می ماند.

بهرام عین اللهی، در گفتگویی تلویزیونی گفت: اعیاد قربان و غدیر را تبریک می گویم. بعد از موفقیتی که در اجرای طرح کنترل بیماری کرونا توسط دولت مردمی اتفاق افتاد یکی از طرح‌های در دست اجرای ما ارتقای سطح بیمه‌ها است.

وی افزود: این طرح ارتقای بیمه از بیمه همگانی شروع شد و در سال جاری شش هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت و بیش از شش میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

مقالات بیشتر:متخصص تغذیه بلوارفردوس

وزیر بهداشت گفت: از طرف دیگر پنج هزار میلیارد تومان برای تأمین بیماران خاص در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح پیش رو که از امشب یعنی بامداد ۲۳ تیرماه آغاز می‌شود طرحی جامع و ادامه دار است و با نام طرح دارویار نامگذاری شده است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در این طرح در کنار بیمه همگانی تعداد داروهای تحت پوشش افزایش پیدا کرده و صد قلم داروی پر مصرف را جز بیمه قرار داده‌ایم نظیر داروهای سرماخوردگی و ایبوپروفن.

وزیر بهداشت گفت: همچنین داروهایی که قبلاً بیمه نبودند در این طرح زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند و بیش از ۳۵۰ قلم داروی ضروری در مصرف برای بیماران مزمن تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما این است که پوشش بیمه‌ای داروها بیشتر شود و بر اساس دستور رئیس جمهور مقرر شد طرح در کل کشور اجرا شده و هدف کاهش هزینه‌های بیماران است.

عین اللهی گفت: در ادامه این طرح تلاش می‌کنیم پوشش بیمه‌ای اکثر داروها را ایجاد کرده و مردم تغییری در پرداخت هزینه‌های دارویی نداشته باشند.

وی افزود: ثابت ماندن پرداختی از جیب بیماران هدف اصلی این طرح است و در حوزه دارو تلاش می‌کنیم مخارج مربوط به داروی بیماران توسط دولت تأمین شود.

مقالات دیگر:وکیل غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سردار تشکری با بیان اینکه نیروی زمینی باید خود را برای جنگ‌های آینده آماده کند، گفت: امروزه روش‌های نبرد در حال تغییر است و استفاده از پهپاد و جنگ الکترونیک حوزه‌های جدیدی است که باید به آن‌ها توجه کرد

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ محمود تشکری دبیر اشراف ستادکل نیرو‌های مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نیروی زمینی ارتش در سخنانی اظهار داشت: امروز در صحنه‌های تقابل با دشمنان یکی از پایه‌های اصلی قدرت نیرو‌های مسلح هستند.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه سعادت آباد

سردار تشکری در ادامه افزود: در نیرو‌های مسلح نیرو‌های زمینی نقش محوری بر عهده دارند. سال گذشته رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند که نیرو‌های زمینی تثبیت کننده و به نوعی پایان دهنده جنگ‌ها هستند.

وی ادامه داد: مجموعه نیروی زمینی ارتش امروزه در شرایط فعلی از یک مجموعه ارزشمندی برخوردار است که نشاط و تحرک خوبی در آن دیده می‌شود.

دبیر اشراف ستادکل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: بر اساس ابلاغ رهبر انقلاب اسلامی نیرو‌های مسلح دو ماموریت پیشروندگی و پیشبرندگی را دارند. تعبیر ایشان این است که حوزه پیشروندگی به معنای ساخت درونی سازمان است تا بتواند در حوزه پیشبرندگی فعالیت کند.

وی تصریح کرد: در این روند سرمایه انسانی مزیت رقابتی ما در نیرو‌های مسلح است. در دفاع مقدس هم مزیت نسبی ما منابع انسانی ما بودند و آنچه نقش ما را برجسته می‌کرد همین موضوع بود. سرمایه انسانی ما در نیرو‌های مسلح بسیار ارزشمند هستند که باید بخوبی از آن‌ها مراقبت کرد. امروز‌ه نیرو‌های مسلح ما و بخصوص نیروی زمینی ارتش از فرماندهان و کارکنان توانمند و با اعتقاد برخوردار است. چند سالی هم است که در جشنواره مالک اشتر در سطح نیرو‌های مسلح نیروی زمینی ارتش حائز رتبه‌های برتر بوده است.

سردار تشکری با بیان اینکه روحیه جهادی، بسیجی و تعاملی در تمام نیروی زمینی ساری و جاری است، گفت: کار‌های جدید و نوآورانه‌ای هم در حوزه فرهنگی در سطح نیرو انجام شده، اما باید عمق بخشی این فعالیت‌ها بالا برود.

دبیر اشراف ستادکل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: ارتقا توان و آمادگی رزم نیرو هم پیشرفت بسیار خوبی داشته است. همچنین کار اطلاعات برون مرزی خوبی هم در سطح نیروی زمینی ارتش انجام شده و این نیرو تجهیزات خوبی هم برای این امر فراهم کرده است.

سردار تشکری گفت: در حوزه معیشت کارکنان، نیروی زمینی ارتش هم اقدامات بسیار مشهودی انجام داده است و علی‌رغم همه مشکلات مالی امیر حیدری با استفاده از منابع موجود کار‌های بسیار ارزشمند و جهادی انجام دادند که آثار آن در حال نمایان شدن است.

وی ادامه داد: فعالیت نیرو در حوزه بهینه‌سازی و نگهداری و تعمیرات تجهیزات هم اقدامات بسیار خوبی است. هوانیروز ارتش هم در حوزه ارتقا توان نگهداری و تعمیرات تجهیزات گام‌های خوبی برداشته است که در گزارش‌های اشراف هم به آن‌ها اشاره شده است.

 

دبیر اشراف ستادکل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: نیروی زمینی باید خودش را برای جنگ‌های آینده آماده کند. امروزه روش‌های نبرد در حال تغییر است و استفاده از پهپاد و جنگ الکترونیک حوزه‌های جدیدی است که باید به آن‌ها توجه کرد

مقالات دیگر:محضر ازدواج با قیمت مناسب



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بنای ما افزایش قیمت دارو نیست و قصد داریم روش پرداخت اصلاح شود و مابه التفاوت افزایش دارو را دولت تقبل کند.

به گزارش بازار، میرهاشم موسوی در نشست خبری در خصوص ساماندهی ارز دارو، گفت: بنای ما افزایش قیمت دارو نیست، وظیفه ما در بخش بیمه‌ای جبران این مابه التفاوت است و قصد داریم روش پرداخت اصلاح شود و قرار است مابه التفاوت افزایش دارو را دولت تقبل کند. این مابه التفاوت به شکل اتوماتیک اعمال خواهد شد و مردم هزینه بیشتری پرداخت نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین دستگاه خدمت دهنده درمانی و بهداشتی است و ۳۸۸ مرکز درمانی تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستانی و درمانگاه را دارا است.

مقالات بیشتر:متخصص تغذیه بلوارفردوس

موسوی درباره خدمات این سازمان به جامعه هدف خود، اظهار کرد: تأمین اجتماعی سازمانی اجتماعی و اقتصادی است و با ۱۸ خدمت کلان در حوزه بیمه و درمان و بیش از ۱۴۰ هزار پرسنل فعالیت می‌کند.

وی افزود: این سازمان ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده و امروز به عنوان بزرگترین دستگاه یا نهاد عمومی در حال خدمت رسانی است و از ۷۰ درصد بیمه‌های اجتماعی تامین اجتماعی ۵۳درصد را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین دستگاه خدمت دهنده درمانی و بهداشتی است و ۳۸۸ مرکز درمانی تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستانی و درمانگاه را دارا است و با بیش از ۵۰ هزار طرف قرارداد خریدار راهبردی بیمه سلامت خدمت می‌کند و جا دارد از کادر درمان فعال در ایام کرونا که ۳۰۰ هزار خدمت ارائه داده‌اند قدردانی کنیم.

وی تاکید کرد: امسال در این سازمان سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد که این سیاست‌ها، راهبردهای کلان ما برای مواجهه با چالش‌های پیش روی ما را تجسم کرده و امسال تمرکز راهبردی ما بر روی رفع بخشی از چالش‌ها است.

موسوی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد بازنشستگی‌های ما بازنشستگی‌های پیش از موعد را تشکیل داده و ضریب پشتیبانی صندوق ۴.۲ بود و حد استاندارد آن ۶ تا ۶.۵ بود و نشان می‌داد خروجی و مصارف ما بر در آمد پیشی گرفته بود.

وی به راهبردهای سازمان برای برون از چالش‌های صندوق اشاره کرد و گفت: ما به ۸ راهبرد اصلی برای مقابله با مشکلات رسیده ایم. راهبرد بیمه همگانی یکی از آن موضوعات مطرح بود که ۲ طرح تحولی را آغاز کردیم؛ نخست بیمه خانوار ایرانی و دانشجویان بود که در یک سال گذشته ۱ میلیون نفر تحت پوشش یمه‌های اجتماعی قرار گرفتند و ۷۰۰ هزار نفر در دوره دولت مردمی بوده است و ۳۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند. ۱۸۰ هزار نفرنیز در بیمه زنان خانوار نیز داریم و ضریب پشتیبانی صندوق نیز افزایش خواهد یافت به طوری که پایداری در منابع رقم می‌خورد و هدف ما این است که امسال نیز یک میلیون نفر دیگر بیمه خواهند شد و تا پایان سال این هدف محقق می‌شود.

موسوی درباره افتتاح پروژه‌های درمانی از سوی تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ پروژه درمانی را مناطق درمانی را افتتاح کردیم و امسال نیز ۱۹ پروژه درمانی در مناطق کمتر توسعه یافته افتتاح خواهد شد.

 

مدیر سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش وام قرص الحسنه به بازنشستگان، ابراز کرد: وام قرض الحسنه به بازنشستگان افزایش یافته و مبلغ آن امروز به ۱۲ میلیون تومان رسیده است، امسال بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر را پرداخت می‌کنیم. بیش از این ۲۹۰ هزار وام بوده که به بازنشستگان ۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی به دیگر اقدامات برای رفاه بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۰۰ هزار بازنشسته را به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد.

موسوی گفت: یکی از راهبردهای ما مبارزه با فساد و صیانت از اموال سازمان بوده که همیشه متاسفانه برخی‌ها نسبت به اموال سازمان دست درازی کرده اند مواجهه جدی صورت گرفته و زیر ساخت‌های خوبی به سمت شفافیت و افشاکردن راه اندازی شده به طوری که امروز ۱۰۰ پرونده حقوقی را بررسی کردیم و ۲۰ پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به میزان تسویه بدهی سازمان، خاطرنشان کرد: امسال ۹۰هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی ما در بودجه پیش بینی شده وعزم دولت در وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی جدی است، اما اصرار ما بر این است که با توجه به شرایط حوزه نقدینگی شرکت‌های دارای قدرت نقدشوندگی بالا و بررسی را به ما واگذار کنند تا بتوانیم ادای تعهد کنیم.

موسوی گفت: با همکاری خوبی توانستیم عنوان ابربدهکار بانکی از سازمان دور کنیم و با تسویه ۸۸ هزار میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها خود را از لیست ابر بدهکاران بدهکاری خارج کنیم و تبدیل به ابرطلب کار از کارفرمایان خصوصی و دولت تبدیل شویم.

مقالات دیگر:وکیل غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تشریفات انتقال به خانه ابدی؛
هزینه‌هایی که به کار خیر «ختم»می‌شود/تشریفات زائد در مراسم ترحیم

تشریفات ترحیم

 

تبریز – برگزاری مراسم ترحیم این روزها با تشریفات پرزرق و برق برگزار می شود اما مدتی است که تبریزی ها این هزینه های گزاف را به کار خیر «ختم» می کنند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها - بیت اله احمدی: مراسم ختم به قول معروف، شتری است که درِ خانه همه می خوابد، اما رتق و فتق این مساله امروزه هزینه های گزافی را روی دوش خانواده ها گذاشته است.

مراسم ترحیم در گذشته های نه چندان دور، بسیار ساده و بی آلایش برگزار می شد و عزاداران از مهمانان با خرما و حلوا پذیرایی می کردند اما امروزه آنقدر در ظواهر برگزاری یک مراسم ختم و سفارش تاج گل و استند و... غرق شده ایم که اصل کار را فراموش کرده ایم، حتی این روزها شرکت ها و موسساتی ویژه طراحی و اجرای مراسم ختم راه اندازی شده که حتی برای گریه کردن بر سر مزار هم افرادی را به استخدام درمی آورند، اجرای گروه موسیقی ویژه مراسم ترحیم هم در برخی از شهرهای بزرگ، به تشریفات مراسم ترحیم اضافه شده است، کار تا اجاره موقت تاج های گل هم پیش رفته است.

در گذشته اگر فردی در محله از دنیا می رفت همسایه ها در اجرای مراسم ختم مشارکت می کردند و معمولا در منزل از مهمانان پذیرایی می شد، اما امروزه این مراسم ها حتی از مساجد هم فراتر رفته و باید در سالن ها و تالارها گرفته شود.

خرید قبر، هزینه غسل، تابلوی موقت بالای مزار، سنگ قبر، عرشه خوان و اکو، سالن سوگواری، اعلامیه ترحیم،‌ کارت دعوت، بنرهای اعلام همدردی و... تنها بخشی از هزینه‌ های هنگفت مردن است که ورثه را به‌ شدت آزار می ‌دهد؛ امروزه مراسم تدفین از مراسم عروسی گران تر شده و هزینه های مراسم ختم، مصیبت خانواده عزادار را دوچندان کرده است.

مشارکت ۱۱۲ خانواده معزا در طرح آزادی زندانیان

اما برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی طرح اهدای هزینه های مجالس ترحیم، عزاداری، گل، بنر و ولیمه به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه استان در حال اجراست.

مدیر ستاد دیه استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر ابراز می دارد: «در ۲ سال گذشته تعداد ۱۱۲ نفر از خانواده های معزا در این طرح مشارکت داشتند.»

رسول تقی پور ادامه می دهد:« در این طرح تاکنون ۸۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان، آزاد و به کانون گرم خانواده های خود بازگشته اند.»

وی با اشاره به وضعیت استان در رابطه با تعداد زندانیان جرایم غیرعمد خاطرنشان می کند: «زندانیان جرایم غیرعمد شهر تبریز در مقایسه با سایر کلانشهرها کم بوده و استان آذربایجان ‌شرقی جزو کمترین زندانی جرایم غیرعمد در سطح کشور است».



دعای خیر زندانیان آزاد شده پشت سر مرحومین

یکی از زندانیان غیرعمد که به تازگی آزاد شده و به جمع خانواده بازگشته است، به خبرنگار مهر می گوید:«من نمی دانم کدام فرد خیری این کار را انجام داده اما کار هرکسی بوده ثواب بزرگی کرده، ما هم تا نفس داریم، برای شادی روح مرحوم که به کمک ما آمد دعا می کنیم و رحمت می فرستیم».

فرزند مرحوم جاوید مهر که هزینه مراسم ختم را به آزادی زندانی اختصاص داده است،در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح می کند: «ما به ستاد دیه مراجعه کردیم و با راهنمایی و طی مراحل قانونی، ۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند».

دختر مرحوم دل خون هم به خبرنگار مهر می گوید: «با این کار، تلاش کردیم هم باری از دوش خانواده هایی که گرفتار شده اند برداریم و هم باری از روی دوش جامعه برداریم».

همچنین خانواده مرحوم میلانی ابراز می دارند: «باید همت کنیم که در این زمینه فعالیت عمومی صورت بگیرد تا با فرهنگ سازی، تشریفات مراسم عزاداری و ختم کاهش پیدا کند».



۵۵۶ خانواده چشم انتظارند

گفتنی است، ستاد دیه استان آذربایجان شرقی به دنبال اجرای این طرح با نصب یک بنر در مسجد یا محله خانواده معزا، جامعه را به این کار تشویق می کند تا مردم از این رسم ها اطلاع پیدا کنند.

هنوز ۵۵۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان آذربایجان شرقی، نیازمند کمک خیرین هستند، افرادی که به دلیل فعالیت های اقتصادی و...، ناخواسته ورشکسته شدند و به دلیل عدم پرداخت مبالغ ناچیزی، سال هاست که در پشت میله های زندان به سر می برند.

می توان با کاهش هزینه های اضافی مراسم ترحیم و عزاداری و حذف تشریفات، به چشم انتظاری بسیاری از خانواده ها و فرزندان، پایان داد.

۱۰۲ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان غیرعمد نیاز است

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان تبریز نیز از راه اندازی شعبه ویژه شورای حل اختلاف مستقر در ستاد دیه خبر می دهد.

محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر، می گوید:«تعداد ۵۵۶ زندانی جرائم غیرعمد در استان آذربایجان شرقی در مجموع به ۱۰۲ میلیارد تومان محکوم شده اند و در زندان هستند.»

وی ادامه می دهد:«این شعبه قصد دارد در سایه حمایت خیرین در جهت برقراری صلح و سازش بین شاکی و شخص زندانی بدهکار تلاش کند».



متولیان نسبت به ساماندهی مجالس ترحیم اقدام کنند

کارشناس ساماندهی تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ابعاد مختلف مجالس ترحیم عنوان کرد:« یکی از ابعاد مجالس ترحیم، مدیریت جلسه و محتوای آن است که از سوی مداحان و روحانیون ارائه می شود و از طرفی تشریفات برگزاری مراسم که متاسفانه روز به روز افزایش می یابد.»

دکتر محمد فتح الله زاده ادامه داد: «بحث تشریفات به متولیان امر مربوط می شود، متولیان مسجد و صاحبان عزا و مردم در این مساله صاحب نقش هستند که باید در این سه محور، فرهنگ سازی شود که هم مسائل شرعی و هم مباحث اجتماعی آن رعایت شود.»

بحث تشریفات به متولیان امر مربوط می شود، متولیان مسجد و صاحبان عزا و مردم در این مساله صاحب نقش هستند که باید در این سه محور، فرهنگ سازی شود که هم مسائل شرعی و هم مباحث اجتماعی آن رعایت شود

وی خاطرنشان کرد: «اگر به فلسفه برگزاری مجالس ترحیم توجه کنیم که یادآوری مرگ است و برای همه اتفاق خواهد افتاد، تشریفات کاهش پیدا خواهد کرد.»

این مدرس دانشگاه تصریح کرد:« تشریفات مراسم ترحیم با انگیزه های مختلفی صورت می گیرد، یکی می خواهد خود را نشان دهد یکی به دلیل چشم و هم چشمی و... اقدام به برپایی تشریفات در مجالس ترحیم می کند، برای کاهش این هزینه ها باید متولیان مربوطه دست به دست هم بدهند و این گونه مراسم ساماندهی شود.»

فتح الله زاده گفت: «موسسات مردمی نسبت به این کار اقدام کردند و به جای اهدای گل، لوح های سپاس و یا اقلامی را به نیازمندان اهدا می کنند که ثواب آن به روح مرحوم اهدا می شود.»

وی با اشاره به اینکه اهدای تاج گل در مراسم ترحیم در حال گسترش است، گفت: «علت عمده آن خود دستگاه های دولتی هستند که اگر افراد مسئول در درجه اول نسبت به رعایت این مساله اقدام کنند، مردم نیز از آن ها الگو می گیرند.»

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: «ابتدا باید راه های جایگزین به مردم معرفی و معین شود تا جامعه به آن سمت هدایت شود.»

فتح الله زاده همچنین با اشاره به اینکه بحث گروه موسیقی ویژه مجالس ترحیم نیز در استان ما نیست و اگر هم باشد به ندرت وجود دارد، اظهار داشت:«همه این ها به این برمی گردد که مجالس بدون هدف برگزار می شود این مساله می تواند در شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح شود تا دستگاه های ذیربط مسئول اجرای طرح باشند تا به این صورت مجالس ترحیم ساماندهی شود».



رحمتی که دائمی است

اهدای هزینه های مراسم ختم به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، حوزه سلامت، احداث مدرسه یا مسجد تنها بخشی از این اقدام خداپسندانه است و خانواده های عزادار می توانند به تناسب نیاز منطقه، شهر و محله، نسبت به گسترش این فرهنگ دینی و خدایی، اقدام کنند.

برخی فاتحه ها و رحمت ها به روح درگذشتگان، مستمر و دائمی است و نه تنها عواید معنوی آن نصیب روح عزیز از دست رفته می شود بلکه در این دنیا نیز، حیات تازه ای به برخی از خانواده ها می بخشد

قالیشویی امامت

 

 



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

طوایف مختلف بختیاری شهرستان لالی با برگزاری نشست‌هایی، حذف تشریفات، پخت و پز غذا و برخی از مراسم آسیب زا در آیین‌های سوگواری را متعهد شدند.

برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

در مراسم سوگواری طوایف بختیاری به دلیل ارتباط نزدیک، طوایف مختلف حضور در مراسم برای احترام و ابراز همدری با خانواده متوفی را لازم دانسته و اینگونه مراسم بعضا با جمعیت پنج هزار نفری نیز برگزار می‌شود که هزینه‌های بسیار زیادی به خانواده متوفی تحمیل می‌کند.


جمعی از بزرگان طایفه چَنگایی بهداروند شهرستان لالی در نشستی تصمیم گرفتند با توجه به شرایط اقتصادی برخی رسوم و برنامه‌های هزینه بر را از آیین‌های سوگواری حذف کنند.

یکی از معتمدان این طایفه گفت: آیین‌های سوگواری طوایف بختیاری بسیار باشکوه و پرجمعیت برگزار می‌شود و هزینه‌های زیادی را به خانواده متوفی تحمیل می‌کند که در این شرایط سخت اقتصادی غیر قابل قبول است.

او می‌گوید: گرچه کار‌های حسنه خوبی، چون کمک به خانواده متوفی تحت عنوان "سرباره" در مجالس سوگواری انجام می‌شود، اما با توجه به مشکلات اقتصادی، تامین هزینه پذیرایی از میهمانان در اینگونه مراسم بسیار دشوار و هزینه بر است لذا تصمیم گرفته شده برخی از رسوم پرخرج و برخی از ناهنجاری‌هایی که اخیرا به آیین‌های سوگواری وارد شده اند حذف شوند.

این فرد معتمد، ممنوع کردن حمل اسلحه و خواننده محلی در اینگونه مراسم همچنین برگزاری مراسم به صورت نشست و برخاست بدون صرف غذا در تعداد بالا و نامتعارف را از جمله مواردی عنوان کرد که در نشست بزرگان طایفه چنگایی بهداروند شهرستان لالی مورد موافقت قرار گرفت.
برگزاری مراسم چهلم و سالگرد متوفی صرفا در محل قبرستان و پوشیدن لباس مشکی تا پایان هفتمین روز درگذشت متوفی از دیگر مواردی است که در نشست بزرگان این طایفه بختیاری مورد تاکید قرار گرفت ضمن اینکه بر حضور بانوان برای همدردی با خانواده متوفی آن هم فقط یک بار تاکید شد.

جمع آوری کمک‌های نقدی برای خانواده متوفی دیگر اقدام حسنه‌ای است که از سوی این طایفه مورد تاکید قرار گرفت.

لازم به ذکر است پیش از این و در خردادماه خانواده‌های حاجی پور از طایفه اسیوند شهرستان لالی نیز در نشستی این محدودیت‌های مورد توافق را به اجرا گذاشتند.

۹۹ درصد جمعیت شهرستان لالی بختیاری و عمومآ از طوایف بابادی. بهداروند و اسیوند هستند.

شهرستان لالی با جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفر در شمال و ۱۷۰ کیلومتری از مرکز خوزستان واقع شده است.

قالیشویی سرخه حصار



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq


چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟

تشریفات مجالس غرب تهران

شما نیوز

انتخاب تشریفات مجالس عروسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و زوج های جوان همواره تمایل دارند تا مراسم آن ها بدون کم و کاستی برقرار شود.


چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟
اگر قصد انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید زیرا در این مقاله قصد داریم با پاسخ به سوال "چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟" به شما در پیدا کردن بهترین تشریفات عروسی تهران کمک کنیم.



همیشه سوال " چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟" سوال "نکات انتخاب تشریفات عروسی تهران چیست؟" را به دنبال خواهد داشت زیرا کسی که می خواهد بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کند باید بداند که به چه نکاتی توجه کند و همچنین بداند بهترین تشریفات عروسی دارای چه ویژگی هایی است که آن ها را از موسسات تشریفاتی معمولی متمایز می کند. در شهر تهران معمولا موسسات تشریفات مجالس بسیاری وجود دارند که همه وعده برگزاری مراسم ویژه را می دهند. وجود تعداد تشریفات مجالس بسیار موجب سردرگمی افراد می شود و مشکل انتخاب را سخت می کند.

در ادامه به برخی از نکات انتخاب تشریفات عروسی تهران اشاره خواهیم کرد.

خدمات و کترینگ غذا تشریفات عروسی: برای اجرایی کردن تمام برنامه هایی که برای مراسم عروسی خود دارید باید خدماتی را ارائه کنید حال تصور کنید اگر این خدمات حرفه ای و اصولی ارائه نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟
مسلما تمام برنامه هایی که برای برگزاری مراسم خود داشته اید با شکست مواجه خواهد شد به همین دلیل نیز تاکید همه افراد بر انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران است که خدمات تخصصی ارائه می دهد. پس اولین قدمی که باید در راستای انتخاب بهترین تشریفات عروسی بردارید بررسی کیفیت خدمات تشریفات عروسی است. البته در این میان نباید تنوع خدمات را نیز نادیده گرفت چرا که هر چه تنوع خدمات ارائه شده بیشتر باشد گزینه های بیشتری جهت انتخاب پیش و رو خواهد بود و در نتیجه شانس برگزاری یک مراسم منحصر به فرد نیز بیشتر خواهد شد.



انتخاب تشریفات عروسی با کترینگ عروسی حرفه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که 60 درصد مراسم شما به نحوه پذیرایی از مهمان ها بستگی دارد. در نتیجه سعی کنید قبل از انتخاب تشریفات مجالس تست غذا و مراسم را انجام دهید تا از کیفیت کترینگ عروسی مطمئن شوید.



امکانات تشریفات عروسی: هر خدماتی نیاز به امکانات خاصی دارد پس زمانی که یک موسسه تشریفاتی ادعا می کند که خدمات متنوع و باکیفیتی را ارائه می دهد شما باید این سوال را از خود بپرسید که آیا امکانات لازم جهت ارائه چنین خدماتی را دارند؟
اگر تشریفات عروسی دارای امکانات متنوعی نباشد نمی توانید انتظار داشته باشید خدماتی را که می خواهید به نحو احسن دریافت کنید.


پرسنل و کادر خدماتی تشریفات عروسی: ارائه خدمات با کیفیت نیاز به مجری حرفه ای و متخصص دارد بنابراین از دیگر نکات مهمی که باید در انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران به آن توجه کنید میزان مهارت و حرفه ای بودن پرسنل و کادر خدماتی تشریفات عروسی است.
هزینه تشریفات عروسی: هر موسسه تشریفاتی بنابر خدماتی که ارائه می دهد هزینه متفاوتی دریافت می کند اما در برخی از مواقع هزینه ای که باید بپردازید یا کم تر از حد معمول می شود و یا بیشتر از آن چیزی که باید بپردازید؛ در نتیجه شما با بررسی و مقایسه خدمات، امکانات و هزینه با دیگر موسسات می توانید تشخیص دهید که آیا هزینه ای که باید بپردازید معقول است یا خیر. معمولا انتخاب تشریفات ارزان قیمت صحیح نیست چرا که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و موجب می شود آبرو شما در مقابل مهمان ها برود. فرض کنید غذا به همه نرسد و یا خدمات قابل قبول نباشد.
میزان موفق بودن در اجرایی کردن ایده های مختلف: ایده های متنوعی که از سوی عروس و داماد درخواست می شود باید بسیار حرفه ای اجرا شوند به همین دلیل نیز در حین انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران، کیفیت ایده های اجرایی تشریفات مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. این روش به شما امکان تصمیم گیری سریع را می دهد که آیا می توانید این وظیفه بسیار مهم را بر عهده آن ها قرار دهید یا با این کار ریسک بزرگی را به جان می خرید؟
سابقه فعالیت و مدیریت آن: معمولا از سوی بیشتر زوج ها به این نکته توجه چندانی نمی شود اما سابقه فعالیت و مدیریت آن می تواند بیانگر نکات بسیاری باشد. یکی از نکات مهم در این باره این است که هر چه سابقه فعالیت بیشتر باشد مجموعه تشریفاتی با تجربه تر بوده و در نتیجه در ارائه خدمات بسیار حرفه ای تر و متفاوت تر از موسسات تشریفاتی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده اند عمل خواهد کرد به همین دلیل نیز اعتماد به چنین موسسات تشریفاتی راحت تر خواهد بود.
نکته دیگر این است که زمانی یک تشریفات به بهترین تشریفات تبدیل خواهد شد که فرد مدبری مدیریت آن را به عهده بگیرد و تمامی برنامه ها، خدمات و... را نظم ببخشد و به خوبی مدیریت کند به همین دلیل نیز حتما باید به چنین نکاتی در حین انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران توجه کرد.



خدمات بهترین تشریفات عروسی تهران
خدمات بهترین تشریفات عروسی تهران فقط محدود به خدمات انگشت شماری نیست بلکه تمامی خدمات مورد نیاز زوج ها را به بهترین و باکیفیت ترین شکل ممکن پوشش می دهد به گونه ای که وقتی زوجی به این گونه موسسات مراجعه می کنند دیگر نیازی به مراجعه به مکان دیگری جهت تهیه و تدارک مقدمات مراسمشان نخواهند داشت. برخی از این خدمات عبارتند از:

معرفی مکان مناسبی برای برگزاری مراسم مانند باغ، تالار و...
دیزاین، گل آرایی، نورپردازی
موسیقی
طراحی سفره های عقد متنوع
آتلیه اختصاصی
کترینگ غذا و پذیرایی
معرفی مزون، آرایشگاه و پیرایش عروس و داماد
معرفی فروشگاه های معتبر جهت تهیه گیفت عقد، تهیه کارت دعوت و...
ماشین عروس و تزیین آن

قالیشویی تهران نو

 

 



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بهترین روش شستشوی پرده زبرا کدام است؟

تولید کننده پرده زبرا


اگر سری به بازار پرده فروش ها زده باشید، احتمالا دریافته اید که تنوع پرده زبرا تا چه اندازه افزایش پیدا کرده و استقبال مردم از این نوع پرده ها به چه میزان بیشتر شده است.
 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، اگر سری به بازار پرده فروش ها زده باشید، احتمالا دریافته اید که تنوع پرده زبرا تا چه اندازه افزایش پیدا کرده و استقبال مردم از این نوع پرده ها به چه میزان بیشتر شده است. امروزه دیگر کمتر خانه ای را می توان پیدا کرد که حداقل در قسمتی از آن (مثل اتاق خواب یا آشپزخانه) از پرده زبرا استفاده نشده باشد.

این پرده ها که معمولا از فلز، چوب، کامپوزیت و پارچه ابریشمی ساخته می شوند، علاوه بر ظاهر زیبایی که برای فضای داخلی منزل ایجاد می کنند، نقش مهمی در تنظیم میزان نور ورودی به داخل ساختمان و جذب گرد و غبار بیرون دارند. طبیعی است که با توجه به این مسئله، احتمال آلودگی پرده زبرا بسیار زیاد باشد. این پرده ها دقیقا به مانند سدی محافظ، تا جای ممکن از کثیف شدن فضای داخلی خانه جلوگیری می کنند.

بهترین روش شستشوی پرده زبرا کدام است؟

در نتیجه جای تعجبی ندارد که هر از چند گاهی به فکر نظافت آنها افتاده و بخواهید که آنها را شستشو دهید. نظافتی که با توجه به جنس حساس پرده، کار چندان ساده ای نبوده و حتما باید فوت و فن های مخصوص به آن را بلد باشید. در ادامه این مطلب بهترین روش های شستشن پرده زبرا را به شما توضیح داده ایم؛ با ما همراه باشید. صحبت از بهترین ها شد. پیش تر مقاله ای در رابطه با بهترین خشکشویی آنلاین در سطح وب منتشر شده بود که توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود. بد نیست این مطلب را هم مطالعه کنید.

پرده زبرا را هر چند یک بار باید شستشو داد؟
پرده‌ های زبرا معمولاً به‌گونه ‌ای طراحی و ساخته می ‌شوند که دولایه توری یا پارچه ‌ای داشته باشند که به شکل موازی بر روی همدیگر قرار بگیرند. همین ویژگی باعث می ‌شود که این پرده ‌ها در مقایسه با سایر انواع پرده (مثلا پرده والان دار و پرده حریر) گرد و غبار بیشتری به خود جذب کنند.

مسئله ای که پرده زبرا را به سادگی کثیف کرده و منجر به بروز علائم آلرژیک در ساکنین ساختمان می شود. برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات لازم است که این پرده ‌ها در فواصل زمانی مشخص شسته شده و از هرگونه آلودگی تمیز شوند. تمیز کردن مدام پرده های زبرا موجب می شود که گرد و غبار و آلودگی ‌ها به سرعت از سطح پرده پاک شده و نظافت آن به سادگی میسر باشد.

به خصوص باتوجه به قیمت خشکشویی پرده که چندان هم کم نیست، بهتر است خودتان هر از چند گاهی پرده هایتان را تمیز کنید. البته در عین حال توصیه می کنیم که شستشوی کامل پرده را به صورت فصلی در برنامه خود قرار دهید. یعنی حداقل یک بار در هر فصل پرده را کاملا تمیز کنید.

شستشوی هفتگی پرده ‌های زبرا به چه شیوه ای است؟
طرز شستن پرده زبرا به صورت هفتگی کار ساده ای است و موجب صرفه جویی در وقتتان نیز می شود. کافی است به صورت سطحی پرده ‌ها را گردگیری کنید و آلودگی هایی را که احتمالا هنوز تازگی دارند، از روی آن پاک کنید . برای انجام این کار دو روش مختلف وجود دارد:

1 - نظافت هفتگی پرده زبرا به کمک دستگاه بخارشوی
تمیز کردن پرده با بخارشوی بسیار ساده است و در عین حال اگر به صورت مداوم صورت بگیرد، بسیار موثر خواهد بود. در این روش کافی است بخارشوی را به آرامی از بالا به پایین پرده بکشید و این کار را دو یا سه بار تکرار کنید. تنها دقت داشته باشید که حرارت دستگاه بیش از اندازه نباشد تا به بافت ظریف پرده آسیبی وارد نشود.

2 - نظافت ماهانه پرده زبرا به کمک شامپو فرش
شامپو فرش یک ماده شیمیایی قدرتمند است و از این لحاظ می تواند آلودگی های عمیق تر پرده را نیز از بین ببرد. در هنگام استفاده از شامپو فرش مراحل زیر را به ترتیب طی کنید تا پرده کاملا تمیز شود:

پرده زبرا را از قسمت نگهدارنده بست خارج کنید تا بتوانید در فضایی باز آن را تمیز نمایید
پرده را روی سطحی صاف و محکم قرار دهید، به طوری که تکان نخورد
مقداری از شامپو فرش و آب ولرم را روی آن بریزید
با استفاده از یک برس یا اسفنج نرم، شامپو فرش را به آرامی روی قسمت‌ های مختلف پرده پخش کنید
پس از شستشوی کامل و برطرف شدن آلودگی‌ ها، با آب ولرم پرده را آبکشی کنید
پرده را به منظور خشک شدن، مدتی از جایی آویزان کنید
پرده زبرا را مشابه با مثل نصب لوستر، در محل اصلی خود مجددا نصب کنید
بهترین روش شستشوی پرده زبرا کدام است؟

شستن پرده زبرا به صورت فصلی و سالانه چگونه است؟
اگر مطابق با روش هایی که بالاتر توضیح دادیم، پرده های منزلتان را هفته ای یک بار تمیز کنید، احتمالا نیاز به شستشوی سالانه آنها نخواهید داشت. با این وجود به هر دلیلی ممکن است که پرده زبرای شما بسیار کثیف شده و نیاز داشته باشید تا آن را به صورت اساسی تمیز کنید.

در اینگونه مواقع دیگر ترفندهای بالا جواب نداده و باید از پاک کننده های جدیدی استفاده کنید. یکی از بهترین ترفندهای شستشوی صفر تا صدی پرده را که نسبتا مشابه با روش قبلی است، در ادامه برای شما توضیح داده ایم:

پرده زبرا را از قسمت ‌های نگهدارنده بست و قاب آن جدا کنید
پرده را روی سطحی صاف و محکم قرار دهید تا به راحتی به همه نقاطش دسترسی داشته باشید
موارد شوینده ای را که خریداری کرده اید، در آب حل کنید تا پاک کننده مدنظر به دست آید (توجه داشته باشید که شوینده‌ های آنزیمی و اسیدی ممکن است به رنگ و بافت پارچه پرده زبرا آسیب برسانند، پس بهتر است از شوینده های غیر آنزیمی استفاده کنید که متناسب با جنس ظریف پرده زبرا هستند)
یک اسفنج نرم و تمیز را به مواد شوینده ای که در مرحله پیش آماده کردید، آغشته نمایید
به آرامی و به کمک اسفنج سطح پرده زبرا را شستشو دهید
پس از پاک شدن آلودگی ‌ها و کثیفی ها، پرده را که حالا کاملا خیس شده است، آبکشی نمایید
پرده خیس را از محلی مرتفع آویزان کنید تا خشک شود و در عین حال هیچ چروکی روی آن ایجاد نگردد
پرده خشک شده و تمیز را مجددا در محل اصلی خود نصب کنید
پرده های چوبی زبرا چگونه تمیز می شوند؟
یکی از انواع پرده های زبرا، پرده های زبرای ساخته شده از چوب است. تمیز کردن این گونه پرده ها مثل سایر لوازم چوبی منزل است و می توانید با یک پارچه نخی گرد و غبار و آلودگی ها را از روی آن پاک کنید. در این حالت بهتر است که دست خود را روی دکمه ریل پرده نگه دارید و لابلای آن را کاملا گردگیری کنید. البته توصیه می کنیم که دستمالی که با آن گردگیری انجام می دهید، ترجیحاکمی مرطوب باشد (با آب گرم) تا پرده بهتر تمیز شود.

بهترین روش شستشوی پرده زبرا کدام است؟

چند نکته در رابطه با شستشو و خشکشویی پرده زبرا
برای محافظت هرچه بیشتر از پرده زبرای خود می توانید از اسپری نانو استفاده کنید. این اسپری ها از نفوذ مایعات و هرگونه آلودگی به داخل تار و پود پرده جلوگیری می کنند و دوام آن را افزایش می دهند. نحوه تمیز کردن تابلو فرش دستباف نیز به کمک همین اسپری های نانو است.
قبل از اقدام برای پرده شویی لازم است که حتماً بروشور و برچسب راهنمای آن را مطالعه کنید. چراکه ساختار این پرده ها به نحوی بوده که ممکن است محدودیت‌ های خاصی برای تمیز کردن و شستشو داشته باشند.
به ‌هیچ ‌عنوان نباید از آب داغ برای تمیز کردن پرده‌ های زبرا استفاده کنید، زیرا به راحتی بافت پرده را نابود می کنند.
در صورتی که پرده ها فقط گرد و غبار گرفته ‌اند (که در اکثر موارد نیز چنین است) کافی است از دستمال مرطوب و گردگیری برای پاک کردن آلودگی ها استفاده نمایید.
در صورتی که قصد دارید از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید، حتما فرمولاسیون آن را بررسی نمایید، چراکه ممکن است قدرت اسیدی زیادی داشته و به بافت و رنگ پرده ‌ها آسیب وارد کند.
سخن پایانی

پرده های تمیز نقش زیادی در زیباسازی دکوراسیون داخلی منزل دارند. از این رو نظافت آنها اهمیت بالایی داشته و به صورت دوره ای باید شسته شوند.

یشنهاد ما این است که در صورتی که ارزش بسیار بالایی برای پرده زبرای خود قائل هستید، کار نظافت آن را به مجموعه های حرفه ای خدمات آنلاین منزل که سرویس های مختلفی از جمله برقکاری، تمیزکاری خانه و نظافت انواع پرده ها را ارائه می دهند، بسپارید. در غیر این صورت خودتان می توانید با پیاده کردن روش هایی که بالاتر توضیح دادیم، پرده زبرا را به خوبی تمیز نمایید.


قالیشویی آپادانا

 

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

خبرآنلاین:تسنیم نوشت: رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی استان لرستان گفت: بر اثر واژگونی اتوبوس تهران- کوهدشت در محور اراک- بروجرد ۵۹ نفر مصدوم و دو نفر جان باختند. (عکس تزئینی)

مهدی غیبی صبح امروز در رابطه با تصادف یک دستگاه اتوبوس در محور اراک- بروجرد اظهارداشت: ساعت ۰۱:۴۷ دقیقه چهاردهم تیرماه یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از مبدا تهران عازم شهر رومشکان بود به خاطر نقص فنی ترمز در ورودی مرز استان لرستان از سمت اراک واژگون شد.

مقالات بیشتر:باغ تالار

وی با اشاره به اینکه بر اثر واژگونی این اتوبوس مسافربری دو نفر فوت و ۵۷ نفر مصدوم شدند افزود: متاسفانه دو فوتی این حادثه در دم جان باختند و ۵۷ نفر دیگر توسط کارکنان اورژانس لرستان به بیمارستان‌های شهید چمران بروجرد و شهدای عشایر خرم‌آباد منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی لرستان عنوان کرد: سه نفر از بیماران توسط هلال احمر توره و یک نفر توسط هلال احمر بروجرد به بیمارستان انتقال یافتند.

مقالات دیگر:وکیل آذربایجان غربی



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

قادرزاده با اشاره به اعتراض‌های اخیر به سازمان سنجش گفت: من چندان خوش‌بین نیستم که اعتراض‌ها به جایی برسد،چون پذیریش اعتراض به معنای پذیرش خطا است.

سلام نو – سرویس اجتماعی: شایعه لو رفتن سوال‌های کنکور ۱۴۰۱ به خصوص در گروه علوم تجربی مسئله‌ای است که آزمون سراسری امسال را حسابی با مشکل مواجه کرده است. داوطلبان معترض و خانواده‌ها نگران هستند.

معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا اعلام کرد که پلیس به موضوع ادعاهایی مبنی بر تقلب یا فروش سوالات کنکور ورود کرده و البته تاکنون این پلیس به موردی از فروش سوالات کنکور قبل از برگزاری آزمون نرسیده است.

مقالات بیشتر:متخصص تغذیه غرب تهران

عبدالرسوال پورعباس، رییس سازمان سنجش کشور هم قسم خورده که خبری از لو رفتن سوالات نبوده است. او می‌گوید که تقلب در هر آزمونی ممکن است رخ دهد، اما تقلب به معنای افشای سؤالات یعنی اینکه داوطلبان قبل از آزمون به سؤالات دسترسی داشته باشند، در کشور امکان ندارد.

برای بررسی دقیق‌تر کنکور امسال و حواشی آن خبرنگار سلام نو با جبار قاددرزاده، مشاور و کارشناس آموزشی گفت‌وگو کرد. قادرزاده که در سال‌های اخیر بیشتر در کنار دانش آموزان تجربی حضور داشته تاکید دارد که سازمان سنجش باید تحقیقاتی جدی درباره شایعات اخیر انجام دهد و اجازه خدشه‌دار شدن اعتبار خود را ندهد، چون همه به حفظ اعتماد سازمان سنجش نیاز دارند.

اگر تقلب اثبات شود باید کنکور ۱۴۰۱ را دوباره برگزار کنند / به نتیجه اعتراض‌ها خوش‌بین نیستم

وی درباره شایعات مختلفِ لو رفتن سوالات کنکور می‌گوید: ما با چند شایعه مواجه هستیم. شایعه اول این است که سوالات کنکور تجربی شب قبل از آزمون لو رفته است. شایعه قوی‌تر آن است که سوالات ساعت ۴ صبح روز برگزاری آزمون، یعنی جمعه، لو رفته است. شایعه بعدی این است که سوال‌ها در آمل و بابل از ساعت ۴ صبح لو رفته است. در آخر هم گفته می‌شود که از طریق جابه‌جایی این سوال‌ها ۲۵ هزار نفر آن را دیده‌اند یا حداقل پست سوال‌ها به این اندازه بازدید داشته است.

این کارشناس آموزشی ادامه می‌دهد: نکته مهم‌تر این است که سازمان سنجش در یک اقدام بی‌سابقه قبل از پایان آزمون تجربی دفترچه شماره ۱ و ۲ آزمون را روی سایت خود منتشر می‌کند. این اقدام تنها به شایعه‌های دامن می‌زند و یک شایعه جدید می‌سازد مبنی بر اینکه سازمان سنجش متوجه لو رفتن سوالات شده، پس با این اقدام فرار رو به جلو کرده تا درز کردن سوالات به بیرون را طبیعی جلوه دهد.

قادرزاده در پاسخ به این سوال که شایعات این چنین مختص امسال بوده یا خیر، گفت: چنین شایعه تقلبی در کنکور سابقه نداشته است. در سال‌های گذشته آدم‌هایی که در عرصه آموزش اهل «شومن» بازی و خودنمایی هستند با تقویت چنین شایعاتی دست به توجیه عدم موفقیت خود می‌زنند. با این همه، شایعات هم هیچ وقت در این حد نبوده و امسال به اوج خود رسیده است.

وی ادامه داد: شایعه‌ای که امسال پخش شده از نظر ضریب نفوذ و پخش شدن با سال‌ها قبل قابل مقایسه نیست. البته در سال‌های قبل هیچ وقت این موضوع اثبات نشد که تقلبی اتفاق افتاده است.

این کارشناس آموزشی با توجه به سابقه مثبت سازمان سنجش در کمبود خطاهای این چنینی گفت: سازمان سنجش سازمانی با کم‌ترین ضریب خطا است، اما بی‌خطا نیست. شاید بپرسید چرا پس از چند دهه امسال اینطور شد؟ شاید بتوان بخشی از دلیل آن را به گسترش فضای مجازی مربوط دانست، فضایی که توان زیادی برای انتشار آخرین اخبار و شایعات دارد. ضمن اینکه گسترش امکانات ارتباطاتی یکی از زمینه‌های هر تخلفی است و فضای مجازی هم می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

وی با مطرح کردن این پرسش که آیا اصولا امکان لو رفتن سوالات کنکور وجود دارد یا خیر، گفت: پاسخ من به این سوال مثبت است. نمونه بارز آن لو رفتن سوالات آزمون دستیاری در زمان وزارت خانم مرضیه وحید دستجردی بود. آن زمان سوالات لو رفت و ایشان با شجاعتی کم نظیر وارد صحنه شدند و آزمون را لغو کردند و آزمون را بعد از یک ماه مجدد برگزار کردند.

قادرزاده ادامه داد: معتقدم اگر به این باور رسیدیم که سوال‌های کنکور لو رفته و گروه آزمایشی علوم تجربی که رشته‌های پرطرفدار آن ۷ هزار ظرفیت دارد ۲۵ هزار بازدید سوال داشته، باید به برگزاری مجدد کنکور ۱۴۰۱ فکر کرد. این اقدام شجاعت می‌خواهد و باعث افزایش اعتبار سازمان سنجش و سلامت آزمون‌های آینده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر چنین فرضی صحیح باشد قطعا باید با برخورد جدی مواجه شود چون با اعصاب، روان و آینده تعداد زیادی از خانواده‌ها و دانش آموزان بازی شده است.

قادرزاده در پاسخ به این پرسش که چرا در کنکور هنر، زبان، انسانی یا حتی ریاضی این شایعات وجود نداشت، گفت: دلیل این امر به فشار رقابت بسیار زیاد رشته تجربی باز می‌گردد. از میان بیش از ۵۰۰ هزار داوطلب گروه علوم تجربه تنها بین ۱ تا ۱.۵ درصد آن‌ها می‌توانند به رشته‌های پرطرفدار برسند. در نتیجه در این فضا انگیزه برای خرید سوالات کنکور بالا می‌رود و اهمیت اقتصادی آن افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی امکان تحریک آدم‌ها برای لو دادن سوال‌ها بیشتر می‌شود و اگر شایعه‌ای بخواهد پخش شود در این گروه آزمایشی بیشتر تحریک کننده است.

وی افزود: از سوی دیگر قوت و ضریب نفوذ این شایعه نشان می‌دهد که شاید و تنها شاید مشکلی وجود داشته است. در چنین شرایطی کم‌ترین وظیفه سازمان سنجش این است که خودش قبل از هر نهادی آستین بالا بزند و تحقیق کند و مسائل را برای مردم شفاف کند. تنها با این اقدام اعتبار سازمان سنجش احیا می‌شود.

این کارشناس آموزشی درباره سرانجام اعتراض‌هایی که این روزها به سازمان سنجش می‌شود، گفت: من چندان خوش‌بین نیستم که اعتراض‌ها به جایی برسد، چون پذیریش اعتراض به معنای پذیرش خطا است.

وی با اشاره به برخی اظهارات مسئولین سازمان سنجش گفت: معاون سازمان سنجش به تازگی گفته که نتایج کنکور بعد از تحقیقات منتشر می‌شود و حتی امکان تقلب هم مورد بررسی قرار می‌گیرد و پاسخ برگ‌ها با کلید تقلب مقایسه می‌شوند. این حرف، حرف صحیحی نیست چون سازمان سنجش باید جلوی تخلف را بگیرد، نه اینکه صرفا بگوید اجازه منفعت بردن متخلفین را نمی‌دهد.

این مشاور آموزشی ادامه داد: تخلف بدبینی می‌آورد و دانش آموزان را ناامید می‌کند. نتیجه اول این بدبینی بی‌اعتباری سازمان سنجش و نتیجه بعدی آن افزایش میل مهاجرت بین دانش آموزان است. من در تماس‌هایی که طی روزهای گذشته با دانش آموزانم داشتم هر دو مسئله را به وضوح مشاهده کردم.

قادرزاده با تاکید بر اینکه دانش آموزان و والدین فعلا نباید روح و روان خود را درگیر مسئله کنند و اجازه دهند فعلا مسائل جلو برود، گفت: در این فاصله دانش آموزان سعی کنند بدبینی به خرج ندهند و ذهن خود را آرام حفظ کنند تا نتایج کنکور و نتایج تحقیقات اعلام شود. اگر نتایج با سال‌های گذشته تفاوت فاحش داشت آن وقت می‌توان به سازمان سنجش مراجعه کرد.

وی با تاکید بر اینکه شخصا قضاوتی درباره وقوع یا عدم وقوع تقلب ندارد، افزود: اما آنچه که مشخص است این است که شایعه‌ها امسال قوی‌تر از هر سال است و این احتمال لو رفتن سوالات را افزایش می‌دهد. در نتیجه سازمان سنجش باید پاسخی شفاف به شایعه‌ها و سوال‌های داوطلبین و خانواده آن‌ها بدهد.

این کارشناس آموزشی ادامه داد: چیزی که مسلم است سازمان سنجش در کنترل ورود موبایل و وسائل هوشمند به حوزه‌ها موفق نبود چون درز سوالات از داخل حوزه به بیرون آن قطعی است. البته این مسئله تاثیری روی نتایج کنکور ندارد چون همه در آن زمان سر جلسه حضور دارند، اما نشان دهنده این است که کنترل سازمان سنجش موثر و بازدارنده نبوده است.

قادرزاده در انتها گفت: من امیدوارم سازمان سنجش برای روشن شدن فضا و آرامش روانی داوطلبین تحقیقاتی گسترده و شفاف را تدارک ببیند و از خدشه‌دار شدن اعتبار خود به عنوان سازمانی با قابلیت برگزاری آزمون‌های صادقانه جلوگیری کند، چون همه‌ی ما به این اعتماد نیاز داریم. سازمان سنجش برای جلب اعتماد واطمینان مخدوش شده مسیر تحقیق وصداقت و اقناع را در پیش بگیرد. قسم خوردن ابزار مناسبی برای جلب اعتماد مخاطبان نیست. اگر داوطلبان کنکور هم قسم بخورند که سوالات لو رفته ریاست سازمان چه پاسخی دارد؟

مقالات دیگر:بهترین خانه سالمندان تهران



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

گل محمدی

گل فروشی پونک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

برای دیگر کاربردها گل محمدی (ابهام‌زدایی) را ببینید.
گل سرخ
Rosa damascena5.jpg
رده‌بندی علمی
فرمانرو: گیاهان
(طبقه‌بندی‌نشده): گیاهان گلدار
(طبقه‌بندی‌نشده): دولپه‌ای‌های نو
(طبقه‌بندی‌نشده): رزیدها
راسته: گل‌سرخ‌سانان
تیره: تیره گل‌سرخ
سرده: Rosa
گونه: R. × damascena
نام دوبخشی
Rosa × damascena
Mill.
گل محمدی (نام علمی: Rosa damascena) نام نوعی گل رز است که یک رقم دوررگه از ترکیب گل‌های رز گالیکا و نسترن شیرازی است و بر پایهٔ بررسی‌های دی‌ان‌ای آن، اشتراک ژنتیکی زیادی با گل رز قزاقی دارد و احتمالاً در گذشته، از گرده‌های آن، در تولید این رقم، استقاده شده‌است.[۱][۲]

از برخی نمونه‌های این گل، گلاب می‌گیرند. این گونه از رز مقاومت بالایی در مقابل کم‌آبی دارد. این گیاه مانند سایر رزها، درختچه‌ای برگ‌ریز است که ارتفاع آن به ۲٫۲ متر نیز می‌رسد و شاخه‌های آن با خارهای تیز و محکمی حفاظت می‌شود. گل محمدی طیف رنگی از صورتی روشن و متوسط تا سرخ روشن دارد.

گل سرخ از دیرباز در ایران کشت می‌شده‌است ولی از آن‌جایی که عصاره و گلاب آن از دمشق به اروپا می‌رفته اروپاییان آن را رز دمشقی می‌نامیدند. گل سرخ از تیرهٔ رزاسه و قسمت قابل‌مصرف آن گل و غنچهٔ خشک یا تازهٔ آن است.

ایران، ترکیه، هند و افغانستان کشورهایی هستند که در بخش‌های مرتبط با گ، روغن‌گیری و تولید عطر از گل محمدی در حال فعالیت هستند.

پیشینه
پیشینهٔ پرورش گل سرخ مربوط به دوران هخامنشی و در منطقه کاشان برمی‌گردد. گفته می‌شود گل محمدی در قرن سیزدهم توسط جنگجویی به نام رابرت دی بری، از سوریه به اروپا برده شد. شکسپیر و همچنین شاعر انگلیسی، توماس ریورز، در آثار خود از گل محمدی نام برده‌اند.[نیازمند منبع]

گیاه‌شناسی
این نوع گل سرخ، برگ‌های مرکب از ۷ و به ندرت ۹ برگچه دندانه‌دار دارد و به نظر می‌رسد که نوعی دو رگه ثابت از Rosa gallica و Rosa canina می‌باشد. عده‌ای آن را یک دورگه ثابت از Rosa gallica و Rosa moschata ذکر نموده‌اند. گلبرگ‌های آن رنگ صورتی روشن یا سفید دارد.[نیازمند منبع]

گل محمدی درختچه‌ای دارای شاخه‌های گل‌دهنده تیغ‌دار، استوانه‌ای شکل، بدون شیار و دارای برگ‌های مرکب شانه‌ای که دارای ۵–۳ برگچه متقابل دندانه‌دار می‌باشد. رگبرگ‌های پشت برگ مشخص و بهم رفته، برگچه چرمی و بیضی شکل، نوک تیز به طول ۵–۳ سانتی‌متر و روی برگ‌ها صاف و سبز و پشت آن‌ها سبز کمرنگ و دُمبرگ‌هایش خزی و نمدی است و با کرک‌های غده‌ای پوشیده شده و تا انتهای جام گل کشیده شده‌است.[نیازمند منبع]

گل‌ها به شکل صورتی خوش‌رنگ با ۳۲ گلبرگ صورتی مشابه و یکدست که در اوایل صبح شروع به ظاهر شدن می‌نمایند. کاسبرگ‌ها به تعداد ۵ عدد که حداقل سه تای آن‌ها دارای زوائد بزرگی در لبه‌ها هستند. پرچم‌ها زرد رنگ به تعداد ۱۰۰ عدد در ترکیب گل وجود دارند. میوه آن پس از ریزش گلبرگ‌ها گوشتی گرد یا تخم‌مرغی به طول ۱٫۵ سانتی‌متر که در داخل برجستگی کوزه‌ای شکل زیر گلبرگ‌ها قرار دارند.

زمان بازشدن گل‌ها در اوایل اردیبهشت تا اوایل تیرماه می‌باشد. در هر منطقه مدت زمان بازشدن گل‌ها ۳۰–۲۰ روز طول می‌کشد. دوام گل حداکثر یک روز بوده و بعد از آن رنگ صورتی خوشرنگ گلبرگ‌ها به سفید می‌گراید و با اندک نسیمی گلبرگ‌ها پرپر شده و می‌ریزند.[نیازمند منبع]

کاربردها

گلبرگ‌های خشک‌شدهٔ گل‌محمدی جهت تهیهٔ محصولاتی چون مربا
محصول عمدهٔ گل محمدی، گلاب، اسانس و گلبرگ خشک‌شدهٔ آن است، که از آن‌ها در صنایع دارویی، عطرسازی، فراورده‌های بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی استفاده می‌شود. برای تهیهٔ مربا و در صنایع تولید و تهیهٔ بستنی و گلقند نیز از گل محمدی استفاده می‌شود.

از گلاب و پودر گلبرگ‌های خشک‌شدهٔ این گل، به‌عنوان یک ادویه به‌ویژه در آشپزی خاورمیانه و هند استفاده می‌شود.

عنبر گل به‌عنوان یکی از فراورده‌های صنعت گلاب‌گیری، مایع سیاهی است که در پایان عملیات تقطیر همراه با تفالهٔ گل‌ها در دیگ به جای می‌ماند و در طب سنتی کاربرد دارد.

کشت
مناطق مورد کشت گل محمدی اغلب مناطق کوهپایه‌ای و اقالیم خشک و نیمه‌خشک با تابستان‌های معتدل و خشک و زمستان‌های سرد است که باکیفیت ترین گل محمدی (گل سرخ ایرانی) در منطقه کاشان کشت می شود.[نیازمند منبع]

گل محمدی در ایران
ایران حدود ۴۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی دارد. گل محمدی در ایران فقط یکبار در سال برداشت می‌شود، اما به دلیل چهار فصل بودن هوای ایران، می‌توان زمینه پرورش چنین گلهایی را در اکثر نقاط ایران فراهم کرد و از لحاظ علمی نیز امکان اصلاحِ عطر و اسانس آن گل‌ها وجود دارد. این گل در دمای ۱۵ تا ۲۱ درجه هوایی بهترین رشد را دارد. اما اگر اختلاف درجه حرارت هوا در شب و روز ۵ تا ۱۰ درجه باشد، گل‌ها خوشبوتر خواهد بود.[۳]


برداشت دست‌جمعی گل محمدی برای گلاب‌گیری در مزارع استان همدان در بهار ۱۴۰۱[۴]
بعضی از کشورها برخی ارقام بومی گل محمدی ایرانی را برای خود برده‌اند و آنرا اصلاح و به نام خود ثبت کرده‌اند که از جملهٔ آن‌ها می‌توان، به کشور بلغارستان و افغانستان اشاره کرد.[۳]

قالیشویی سلیمان خاطر

 

 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

گل گاوزبان ایرانی

گل فروشی ستارخان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

با گل گاوزبان اروپایی اشتباه نشود.
گل گاوزبان ایرانی
Echium amoenum plant.png
گل گاوزبان ایرانی
رده‌بندی علمی
فرمانرو: گیاه
(طبقه‌بندی‌نشده): گیاهان گلدار
(طبقه‌بندی‌نشده): دولپه‌ای‌های نو
(طبقه‌بندی‌نشده): آستریدها
راسته: Boraginales
تیره: گاوزبانیان
سرده: گل گاوزبان
گونه: E. amoenum
نام دوبخشی
Echium amoenum
Fisch. & C.A.Mey.
گل گاوزبان ایرانی (نام علمی: Echium amoenum) یکی از گونه‌های سردهٔ گاوزبان است.[۱] این گیاه، یکی از گیاهان دارویی مهم در طب سنتی ایرانی است. گل گاوزبان، گیاهی دوساله یا چندساله است که به‌صورت بومی در مناطقی از ایران، قفقاز و روسیه در ارتفاعات ۶۰ تا ۲٬۲۰۰ متر (۲۰۰ تا ۷٬۲۲۰ فوت) از سطح دریا رشد می‌کند.[۲]

کاربردهای درمانی
گل گاوزبان ایرانی، دارای تأثیرات مختلف دارویی و درمانی است. این گیاه، ضدالتهاب، ضدمیکروب،[۳] ضد درد و حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان است و به‌طور ویژه برای درمان و بهبود سرماخوردگی و به‌عنوان یک داروی ضداضطراب و آرام‌بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد.[۴]

اثرات محافظتی گل گاوزبان ایرانی بر سیستم عصبی از جمله اثرات ضد درد، ضد ایسکمی و اثرات ضداضطراب آن در چندین مدل حیوانی نشان داده شده‌است.[۵] عصارهٔ این گیاه، اثر محافظتی در برابر اختلالات ناشی از مصرف هیوسین نشان می‌دهد.[۶] مهم‌ترین آنتوسیانین موجود در این گیاه، سیانیدین-۳-گلوکوزید است که دارای اثرات محافظتی در برابر آسیب‌های مغزی و آپوپتوز ناشی از ایسکمی مغزی است. این گیاه، در درمان بیماران مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط و همچنین اختلال وسواس فکری-اجباری و اختلال اضطراب فراگیر، مؤثر است.[۷][۸]

ترکیبات شیمیایی
این گیاه، حاوی اسید گاما-لینولنیک (GLA)، آلفالینولنیک اسید (ALA)، اسفنگولیپید، آلکالوئیدهای پیرولیزیدین، موسیلاژ، رزین، پتاسیم نیترات، کلسیم و اسیدهای معدنی است.[۹]


گل گاوزبان خشک شده - از گل‌های خشک شده در تهیهٔ جوشانده، برای مصارف درمانی، استفاده می‌شود.
مضرات
این گیاه دارای مقدار زیادی مواد شیمیایی به‌نام آلکالوئیدهای پیرولیزیدینی (PAS) است که مصرف زیاد این گیاه در دوز بالا یا در دراز مدت، می‌تواند باعث بروز سرطان کبد یا آسیب به این عضو مهم شود.[۱۰]

روش مصرف

نوشیدنی گل‌گاوزبان
گل گاوزبان معمولاً به‌صورت دم کرده، جوشانده و دم‌نوش مصرف می‌شود. در طب سنتی ایرانی، قسمت‌های دارویی اصلی این گیاه، گل و برگ است اما ریشه و ساقه نیز قابل استفاده هستند.[۱۱]

در رفسنجان این گیاه را با ترکیبی از هل و شکر به‌صورت قاووت آماده می‌کنند.

قالیشویی سهرودری

 



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سازمان سنجش آموزش کشور، قانونا اجازه دارد تا پس از برگزاری کنکور، موارد مشکوک را دعوت به آزمون مجدد کرده و مورد ارزیابی قرار دهد. این یعنی هنوز روال سنجش تمام نشده ‌و می‌توان در برابر تخلفات احتمالی ایستاد.

به گزارش سلام نو، روزنامه رسالت نوشت:در دو روز گذشته، گزارش‌ها و شکایت‌های متعددی از سوی داوطلبان کنکور سراسری تجربی و ریاضی و خانواده‌های آنان به دست ما رسیده است. آنچه باعث به‌هم‌ریختگی این عزیزان گشته، مشاهده تخلف و احتمال تقلب در آزمون و نگرانی از تأثیر آن بر نتایج کنکور بوده است.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه تهران

در این زمینه گفتنی‌هایی هست:

یک. سازمان سنجش آموزش کشور، قانونا اجازه دارد تا پس از برگزاری کنکور، موارد مشکوک را دعوت به آزمون مجدد کرده و مورد ارزیابی قرار دهد. این یعنی هنوز روال سنجش تمام نشده ‌و می‌توان در برابر تخلفات احتمالی ایستاد. غیر از کسانی که نتیجه کنکورشان با نتایج امتحان نهایی همخوان نیست، باید سازمان سنجش امکانی را فراهم کند تا از طریق سایت رسمی سازمان و یا تلفن گویا، مردم اعتراضات خود و یا موارد مشکوکی که سراغ دارند را گزارش دهند که مورد رسیدگی واقع شود.

دو. چند روز پیش برخی همکاران رسانه‌ای ما گزارشی منتشر کرده‌اند که حاکی از تقلب در کنکور ۱۴۰۰ در چند شهرستان کوچک است. موارد گزارش‌شده، حتی اگر در حال تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی باشند، باید فورا موردبررسی و ارزیابی مجدد قرار گیرند و اگر تخلف محرز شد، نه‌تنها اخراج شوند، بلکه بنا بر قانون تا ۱۰ سال از شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها محروم شوند. به‌علاوه چنانچه تخلف احراز شد، افراد دخیل نیز باید محاکمه و مجازات شوند.

سه. تا اینجا که ما ارزیابی کرده‌ایم، هیچ تقلب گسترده ‌و سازمان‌یافته‌ای در کنکور مشاهده نشده است، اما تخلفات، کم نیست. علی‌رغم مصاحبه رئیس سازمان سنجش، سؤالات کنکور حدود ساعت ۱۰ صبح در کانال های تلگرامی منتشرشده است که قابل‌پذیرش نیست. در این زمینه چند مسئله باید فورا پیگیری شود:

الف. رئیس سازمان سنجش فورا عذرخواهی کرده و استعفا دهد.

ب. شرایط سخت‌گیرانه‌تری برای کلیه عوامل دخیل در کنکور اعم از مراقبان و داوطلبان وضع شود. برای مثال، مراقبان آزمون هم نباید اجازه استفاده از تلفن همراه در جلسه آزمون داشته باشند.

پ. نهادهای امنیتی به مسئله ورود جدی کنند و اجازه ندهند اختلال در چنین موضوع مهمی، امنیت روانی خانواده‌ها و داوطلبان را دچار خدشه کند.

چهار. تا اطلاع ثانوی، از هرگونه تغییری در شیوه برگزاری آزمون‌های سراسری جلوگیری شود. تغییر در محتواهای آزمون، مشکلی ندارد اما تغییر در روش همچون تأثیر ۶۰ درصدی و قطعی سوابق تحصیلی با وضعیت فعلی قطعا نشدنی است. هرکس با این حرف مخالف است، کافی است سری به یکی از حوزه‌های امتحان نهایی بزند.

مقالات دیگر:خانه سالمندان تهران نو



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رُ‌ز و گلایول بیشترین فروش گل‌فروشی‌های همدان

 

گل فروشی غرب تهران

رُ‌ز و گلایول بیشترین فروش گل‌فروشی‌های همدان

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه گل‌فروشان همدان گفت: گل‌های رز و گلایول معمولا پر مشتری ترین و بیشترین فروش را در بین گل‌های گل‌فروشی‌های سطح شهر همدان دارا بوده و بیشترین مشتری را بسته به مناسبت‌ها به خود اختصاص داده است.

 

علی روشن فرزاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:گل رز به عنوان‌ محبوب ترین گل های شاخه بریده مصرف خوبی دارد و حتی به صورت تک شاخه هم استفاده می‌شود به همین دلیل یک گل لوکس و باکلاس شناخته شده است و در مناسبت‌های مختلف اوج‌گیری خرید این گل بالاتر از سایر گل‌ها به چشم می‌خورد.

 

وی تعداد اشتغال سطح گل‌فروشی‌های شهر همدان را به طور میانگین ۱۸۰ نفر برشمرد و افزود: در حال حاضر در سطح شهر همدان ۹۰ واحد گل‌فروشی فعالیت دارند که ۹۵ درصد از این تعداد گل‌فروشی‌ها دارای پروانه کسب هستند.

 

روشن فرزاد با اشاره به اینکه بیشترین گل مورد نیاز گل‌فروشی‌های همدان از بازار گل تهران تامین ‌می‌شود،

تصریح کرد:ضایعات گل یکی از مهمترین مشکلات گل‌فروشی‌ها به شمار می‌رود و معمولا در صورتی که یک واحد گل‌فروشی اقدام به خرید ۱۰ میلیون تومان گل برای گل‌فروشی خود می‌کند حدود ۲ میلیون از گل‌ها ضایعات می‌شود.

قالیشویی فلکه چهارم تهرانپارس

 

 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا‌های سلامت محور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانا "محمدجواد راعی" در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان پیامد‌های منفی ناشی از قاچاق کالا‌های سلامت محور، گفت: گسترش قاچاق کالا‌های سلامت محور یعنی تهدید سلامت مردم که از دست دادن آن هرگز قابل جبران نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مصوبات پیشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری فارس و دستور صریح رئیس جمهور و استاندار فارس مبنی بر برخورد جدی با موضوع قاچاق، بر اهمیت مشارکت نهاد‌ها با یکدیگر به بهترین شکل ممکن و برخورد با متخلفان و سودجویان تاکید کرد.

مقالات بیشتر:قالیشویی شرق تهران

"قاسم عسکری فر" معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز هم با اعلام حمایت کامل دستگاه قضایی از معاونت غذا و داروی دانشگاه در مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور گفت: لازم است با قاچاقچیان کالا‌های سلامت محور که در یک محیط جغرافیایی مشخص، اقدام به فعالیت دارند و در همه استان نیز به عنوان یک مرکز غیر مجاز در سطح استان شناخته می‌شوند، مقابله جدی شود.

"ابراهیم یگانه" رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس نیز در این نشست گفت: حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از آسیب به جان مردم، وظیفه اصلی و ذاتی همه‌ی دستگاه‌ها است و باید در کنار برخورد‌های قضایی و انتظامی، به کمک اطلاع رسانی در صدا و سیما و رسانه‌های اجتماعی، آگاهی مردم در مورد خطر‌های کالا‌های قاچاق و غیر مجاز افزایش یابد.

نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور معاون غذا و داروی دانشگاه، نمایندگان دیگر سازمان ها، نمایندگان اتاق اصناف شیراز و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

مقالات دیگر:آسایشگاه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کودکان کار، قربانیان فقر اقتصادی که در پشت چراغ قرمز زندگی باز مانده اند !

گل فروشی سعادت آباد

 

امروز در حالی سیاست های فرزند آوری در جامعه ما در حال تبلیغ و ترویج است که بسیاری از کودکان جامعه ما به خاطرفقر، مشکلات اقتصادی، بد سرپرستی و بی سرپرستی لقب کودکان کار و خیابان با خود به همراه دارند ! کودکانی که در ترافیک چراغ قرمز راهنمایی ورانندگی برای گل فروشی و پاک کردن شیشه اتومبیل ها در تلاش هستند تا مخارج و معیشت خانواده خود را تأمین کنند کودکانی که خودشان از سر نداری و فقر پشت چراغ قرمز زندگی باز مانده اند !


تابناک ایلام ،مجتبی کاور :: نگاه خسته ، چهره های رنگ پریده درگرما و سرما ، دست های پینه بسته،با لب های خشک و ترک خورده ، موهای ژولیده که دراوج کودکی دل شکسته کنار خیابان های شهر ایستاده تا پولی برای خانواده از رهگذران دشت کنند. آنها کودکان کار هستند، کودکانی که در اوج کودکی اصلا نمی دانند کودکی چیست و حسرت مند در جامعه زندگی می کنند برای بقای خود وخانواده !

استان ایلام یکی از استان های ثروتمند اما محروم در کشور است که فشار اقتصادی و معضل بیکاری باعث شده اکثر خانواده ها برای تامین معاش خود با مشکل مواجه شوند و این خود زنگ خطری است برای افزایش کودکان کار در استان غنی از نفت و گاز که قابل پذیرش نیست .

استانی که آمار کودکان کار آن فراتر از آمار ارائه شده مسئولان است ! چرا که با گذر از کوچه پس کوچه های شهر می توان قاب پدر و پسر خردسال که درحال جمع کردن زباله ها ، شاگردی در مغازه های مختلف ، تکدی گری ، و سایر مشاغل کاذب با چشمان خود دید و آنجاست که می توان فهمید که تعداد کودکان کار روز به روز در استان در حال افزایش است !

آنچه که درخصوص کودکان کار ایلام ،غنی از نفت و گاز بسیار نگران کننده است سن کم آنها می باشد چرا که به گفته مسئولان بهزیستی استان به طور معمول رنج سنی کودکان کار بین پنج تا ۱۸سال سن است که این را می توان ناشی از فقر وتنگدستی قلمداد کرد موضوعی که نباید نهاد های حمایتی و فرهنگی ودستگاه های متولی به سادگی از کنار آن عبور کنند .

متاسفانه افزایش تورم افسارگسیخته ومشکلات اقتصادی و بیکاری در جامعه امروز بنیان خانواده ها را هدف قرار داده است و همین امر باعث شده که اکثر اعضای خانواده برای تامین معاش خود تلاش کنند به گونه ای که کودکان هم از سنین کم با حداقل دستمزد در برخی کارگاه ها و ... بدون بیمه به کار گماشته شده اند که این خود می تواند زمینه معضلات اجتماعی استان را افزایش دهد .

امروز در حالی سیاست های فرزند آوری در جامعه ما در حال تبلیغ و ترویج است که بسیاری از کودکان جامعه ما به خاطرفقر، مشکلات اقتصادی، بد سرپرستی و بی سرپرستی لقب کودکان کار و خیابان را با خود به همراه دارند ! کودکانی که در ترافیک چراغ قرمز راهنمایی ورانندگی برای گل فروشی و پاک کردن شیشه اتومبیل ها در تلاش هستند تا مخارج و معیشت خانواده خود را تأمین کنند کودکانی که خودشان از سر نداری و فقر پشت چراغ قرمز زندگی باز مانده اند !

هرچند بخشی از کودکان کاردرکشورما اسیر افراد و باندهاهستندوبخشی را نیزاتباع غیرایرانی تشکیل می دهند ولی بدون شک همه کودکان کار درمعرض آسیب های اجتماعی قراردارند موضوعی که علیرغم اینکه قانون وظیفه همه دستگاه های مسئول را مشخص کرده است ولی همچنان شاهد پرسه زدن کودکان کار در سطح معابر و خیابان ها ...هستیم !

امروز کودکان کارقربانیان فقر و فشار اقتصادی هستند که روز به روز درجامعه ما بیشتر وبیشتر می شود موضوعی که هیچکس نمی تواند آن را کتمان کند چرا که در همه کلان شهر ها و حتی شهر های کوچک نیز کودکان کار در حال افزایش هستند معضل وموضوعی که اگر مسئولان برای آن چاره اندیشی نکنند قطعا منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در آینده در جامعه و خانواده خواهند شد چرا که طبق قوانین کشور ما کار کودکان زیر ۱۵ سال ممنوع است و کار بالای ۱۵ سال هم مشروط به کار شایسته کودک است امید است مسئولان کشور و استانی به موضوع کودکان کار در این شرایط اقتصادی با حساسیت بیشتر ورود کنند چرا که روح و روان لطیف کودکان کار در معرض انواع معضلات اجتماعی است.


قالیشویی شمال تهران

 

 



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

دولت یارانه دهک‌های ۸، ۹ و ۱۰ را قطع کرده بود در حالی که فقط باید یارانه دهک ۱۰ قطع می‌شد. در این خصوص به دولت تذکر دادیم که رویه اصلاح شود.

به گزارش سلام نو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مردم بخشی از نیازهای خودشان را با یارانه جبرانی، مرتفع می‌کنند.

مقالات بیشتر:قالیشویی جنوب تهران

دولت یارانه دهک‌های ۸، ۹ و ۱۰ را قطع کرده بود در حالی که فقط باید یارانه دهک ۱۰ قطع می‌شد. در این خصوص به دولت تذکر دادیم که رویه اصلاح شود.

از دولت خواسته‌ایم که تکلیف ۲-۳ میلیون افراد جامانده از یارانه را زودتر مشخص کند.

دولت نباید هر گردش حسابی را به عنوان درآمد افراد به حساب بیاورد.

مقالات دیگر:بهترین وکیل حقوقی تهران



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به بهانه روز گل و گیاه:
کار گل فروشی های فارس، گل و بلبل نیست

گل فروشی شهرک غرب

عدم حمایت مسئولان از گل فروشی ها و افزایش هزینه های حمل و نقل و عدم پرداخت تسهیلات بانکی به گل فروشی های فارس، بخشی از مشکلات این صنف در استان است


به گزارش شیرازه،
امروز 25 خرداد به عنوان روز گل و گیاه نامگذاری شده و همین امر بهانه ای شد که به سراغ تعدادی از گلفروشی های استان رفته و مشکلات صنفی و انتظارات و مطالبات آنها را پیگیری نماییم.

اشکان اتابكي مدير و حسابدار گلخانه آزاليا مرودشت در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از مسائل و مشکلات صنفی ما، توصیه های نادرست گلفروشان و عدم خدمات پس از فروش برای مشتریان است.

اتابکی تصریح کرد: در شهرستان مرودشت تعدادی دستفروش در گوشه و کنار شهرستان مشغول فروش گل های آفت زده هستند و غافل از این هستند که گل های آفت زده می تواند گل های سالم را نیز بیمار کند.

وی اظهار کرد: همچنين تعداد زيادي از دست فروشان در اقصي نقاط استان مشغول به كار هستند و با عرضه گل هاي آفت زده كه اكثر آفات قابلیت انتشار دارند و مي توانند گل هاي سالم رو هم بيمار كنند.

اتابکی به مانع زایی ها برای تولید گل و گیاه اشاره و بیان کرد: عدم حمايت بانك ها در خصوص گرفتن تسهيلات مناسب براي توليد بهتر و بیشتر گياهان بومی، عدم حمايت از كارآفرينان و ايجاد اشتغال از طرف نهادهای مسئول از مشکلات و موانع ما در تولید محسوب می شود.

وی به افزایش هزینه حمل و نقل اشاره و عنوان کرد: افزایش هزینه های حمل و نقل، افزایش قیمت محصولات را به دنبال دارد.

محمد ابراهیمی فعال شیرازی حوزه گل و گیاه در گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: بسیاری از شیرازی ها با گل و گیاه ارتباط خوبی دارند و از شهر گل و گیاه همین انتظار هم می رود اما بسیاری از همین مردم، گل های داخل خانه خود را نمی شناسند و نحوه نگهداری از آن را نمی دانند و فعالان صنعت گل و گیاه باید با ارائه آموزش های مناسب و اطلاعات دقیق به مردم، نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

قالیشویی عباس آباد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

خراسان رضوی
انجام عمل جراحی سیستکتومی تخمدان در فریمان

بهترین متخصص لاپاراسکوپی تخمدان تهران

عمل جراحی سیستکتومی تخمدان به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان با موفقیت انجام شد.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی ، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت : این عمل برای نخستین بار در بیمارستانانجام عمل جراحی سیستکتومی تخمدان در فریمان حضرت زهرا (س) توسط متخصص زنان و زایمان و تیم جراحی بر روی بیمار 35 ساله با موفقیت انجام شد.

 

دکتر محمد علی پاینده افزود : سیستکتومی ، عمل جراحی برداشتن کیست های تخمدانی است که بسته به تشخیص پزشک به دو روش جراحی باز (لاپاراتومی) و لاپاراسکوپی انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه این عمل جراحی موفقیت آمیز در مدت زمان یک ساعت صورت گرفت اضافه کرد : بیمار بعد از ریکاوری در بخش جراحی زنان بستری شد و یک روز بعد با حال عمومی خوب مرخص شد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد : مزایای عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی نسبت به جراحی باز این است که بیمار مدت زمان کمتری پس از عمل جراحی در بیمارستان بستری است و زمان بهبودی و بازگشت به کار و فعالیت روزمره کوتاهتر است.


قالیشویی نظام آباد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

احمد محمودزاده گفت: امسال "درصد افزایش" برای شهریه مدارس اعلام نکردیم، بلکه شهریه هر مدرسه متناسب با عملکردش افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از اعلام شهریه مدارس غیردولتی خبر داد و سقف و کف شهریه دریافتی مصوب در سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را اعلام کرد.

مقالات بیشتر:تولید کننده شید

احمد محمودزاده در این باره اظهار کرد: امسال در نظر داشتیم رویکردهای تربیتی را در تعیین شهریه مدنظر قرار دهیم، به همین خاطر در کنار آیتم‌هایی چون امکانات، تجهیزات و فضاهای آموزشی، حدود ۳۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را به فعالیت های پرورشی و رویکردهای تربیتی مدارس اختصاص دادیم.

وی افزود: امسال "درصد افزایش" برای شهریه مدارس اعلام نکردیم، بلکه شهریه هر مدرسه متناسب با عملکردش افزایش پیدا کرده است. طبیعتا اگر عملکرد مدرسه‌ای در ایجاد زمینه‌های سخت افزاری، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مناسب باشد مشمول افزایش بیشتری شده است. با موسسان در تهران و استان‌ها جلسه داشتیم و در شورای نظارت به جمع بندی رسیدیم و با سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز طرح موضوع شده و شهریه ها نهایی شدند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر این اساس کمترین شهریه مصوب ثابت چهار میلیون تومان و بیشترین شهریه ۳۵ میلیون تومان خواهد بود که در سامانه مشارکت ها برای هرمدرسه مشخص شده است. سقف شهریه مصوب برای دوره متوسطه دوم، ۳۴ میلیون تومان، برای دوره متوسطه اول، ۳۳ میلیون تومان و برای دوره ابتدایی ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و شهریه‌ای بالاتر از رقم اعلام شده نخواهیم داشت.

محمودزاده ادامه داد: بار دیگر تاکید می‌کنم که شهریه اعلامی، شهریه ثابت است که می‌تواند به آن افزوده شود. البته این افزایش برای فوق برنامه‌ها باید از شورای نظارت منطقه و استان تاییدیه گرفته و مصوبه انجمن اولیاء و مربیان مدرسه را نیز داشته باشد. هزینه‌هایی چون ایاب و ذهاب، تغذیه و لباس فرم جزو شهریه ثابت مدارس نیست.

مقالات دیگر:وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

بهترین سن بچه‌دار شدن/ تفاوت درمان ناباروری در مراکز دولتی و خصوصی چیست؟

 

بهترین متخصص زنان و زایمان تهران

استاد بیماری‌های زنان و زایمان می‌گوید: هر آنچه در درمان ناباروری در دنیا انجام می‌شود در ایران نیز انجام می‌شود و کم و کاستی نداریم؛ حتی در برخی روش‌های درمانی مثل تخمک اهدایی و جنین اهدایی که در بسیاری از نقاط دنیا نیست، در ایران این کارها انجام می‌شود.



گروه سلامت خبرگزاری فارس - محمد تاجیک: هر زن و مردی پس از ازدواج و تشکیل خانواده داشتن فرزند، آرزو و هدف مهم اوست؛چراکه فرزند دارشدن همچون میوه درختی است که پس از ماهها، وقت میوه دهی و ثمردهی آن فر می‌رسد و حالا زمان لذت بردن از ثمره آن است.

در این میان، هستند افراد و زوجین زیادی که به علل مختلف امکان فرزندار شدن را ندارند؛ عللی که بر اساس مستندات علمی 50 درصد ناباروری مربوط به زنان و 50 درصد علل ناباروری مربوط به مردان است.



برای واکاوی علل و شرایط تاثیر گذار در فرزند آوری یا در نقطه مقابل آن ناباروری و نازایی، در یکی از روزهای گرم خردادماه در بخش نازایی بیمارستان دکتر شریعتی با «دکتر اشرف آل‌یاسین استاد بیماری‌های زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و فلوشیپ ناباروری» به گفت‌و‌گو نشستیم.آنچه از نظر گرامی‌تان می‌گذرد، مشروح این گفت‌وگوست.



*تشخیص ناباروری در حداکثر یک ماه

خانم دکتر!مهم‌ترین اقدام برای افراد مشکوک به ناباروری چه کارهایی است؟

یکی ویزیت و گرفتن شرح حال است؛دوم درخواست آزمایش است که مشاهده کنیم آیا خانم تخمگذاری دارد یا خیر؛ تخمدان فرد را سونوگرافی کنیم تا ببینیم رحم و تخمدان سالم است؟ با همین تست‌های ساده که حداکثر در یک ماه انجام پذیر است می‌توانیم علت ناباروری را در این مدت مشخص کنیم.

*فعالیت اساتید درمان ناباروری در مراکز دولتی

خانم دکتر! آیا در همه کشور مراکز ناباروری دولتی وجود دارد؟

بله. در همین مرکز (بیمارستان شریعتی) نیز در اتاق ناباروری خانم دکتر آقا حسینی به عنوان یکی از اساتید برتر ناباروری در ایران در حال انجام کارهای بیماران است. در مراکز دانشگاهی حداقل هر روز یک استاد در درمانگاه وجود دارد و بیماران را ویزیت می‌کند و آزمایش‌ها و نقشه‌های درمانی آن را انجام می‌دهد.

در کنار ما در این مراکز فردی که فلوشیپ است؛ یعنی فردی که تخصص دارد و بیشتر آنها اساتید دانشگاه‌های دیگر هستند آمده و در نزد ما دوره می‌بینند و در دانشگاه‌های خود مراکز نازایی دارند؛ یعنی در کنار ما فلوشیپ قرار دارد.

یعنی آنچه در ذهن عامه مردم است این طور نبوده و درست نیست؛ حتی درمان‌های زنان ما نیز برعهده دانشجویان نیست، بلکه رزیدنتی است که یک سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شود و یک متخصص خواهد شد.

بنده نمی‌دانم در جامعه ما چنین چیزی مرسوم شده که گفته می‌شود در بیمارستانها و مراکز ناباروری دانشجویان این کارها را انجام می‌دهند؛ در حالی که در ناباروری همه اساتید هستند که استفاده می‌شوند.



*هیچ تفاوتی بین مراکز درمان ناباروری دولتی و خصوصی وجود ندارد

خانم دکتر! با این توضیحات شما، بین درمان ناباروری در مراکز دولتی و خصوصی تفاوتی وجود ندارد؟

خیر. از نظر بنده هیچ تفاوتی در سطح کیفی وجود ندارد.

خانم دکتر! چرا در مراکز دولتی درمان ناباروری روند سیر درمانی طولانی‌تر از مراکز دولتی است؟

نه خیر اینطور نیست. به جرأت می‌گویم که این طور نیست؛چراکه بیماری که اکنون به ما مراجعه می‌کند و نوبت اول درمان اوست، بلافاصله برای این بیمار پرونده تشکیل شده و معاینه صورت می‌گیرد و آزمایشات درخواست می‌شود.

پس از آوردن جواب آزمایش، درمان مورد نظر پیشنهاد می‌شود. حالا ممکن است که بیمار دیر مراجعه کند. به جرأت می‌توانم بگویم چنین تفاوتی وجود ندارد و بنده دقیقاً هر کاری که در مرکز دولتی انجام می‌دهم همان کار را در مرکز خصوصی نیز انجام می‌دهم.

*هر درمانی 30 درصد نتیجه‌اش حاملگی است

خانم دکتر! آیا این عدم تفاوت کیفی در ارائه خدمات مراکز دولتی و خصوصی در تمامی مراکز درمان ناباروری سراسر کشور وجود دارد؟

بله. در کل کشور همین‌طور است. حداقل ما در سطح دانشگاه تهران که چهار مرکز نازایی داریم به طور روزانه بیمار را ویزیت کرده و بیماران آزمایش‌های لازم را درخواست می‌کنند. هر درمانی 30 درصد نتیجه‌اش حاملگی است.

خانم دکتر! با این توضیح شما چرا بسیاری از بیماران برای درمان ناباروری به تهران می‌آیند؟

خب خیلی از افراد هم هستند که از تهران مثلا به یزد می‌روند و شما این را نیز باید در نظر بگیرید و تفاوتی در کیفیت وجود ندارد. برخی از بیماران مقداری کم حوصله هستند؛ در حالی که هر فردی که به مراکز ناباروری می‌رود باید حداقل 6 ماه تا یکسال تحت درمان قرار گیرد؛ در نتیجه کسی نمی‌تواند ادعا کند که هر درمانی صددرصد نتیجه‌اش حاملگی است، بلکه هر درمانی 30 درصد نتیجه‌اش حاملگی است.



*تقریباً بالای 70 تا 80درصد احتمال درمان و حاملگی فرد وجود دارد

خانم دکتر! با روش‌هایی که در درمان ناباروری توضیح دادید، چند درصد احتمال دارد کسی که ناباروری دارد، درمان شود؟

تقریباً بالای 70 تا 80درصد احتمال درمان و حاملگی فرد وجود دارد. مثلاً آی‌وی‌اف نیز تا 12 سیکل درمانی را پیشنهاد می‌کنم تا فرد بیمار انجام دهد؛ یعنی 12 مرتبه همان مسیر آی‌وی‌اف را انجام دهد.

هر فردی که به مراکز ناباروری می‌رود باید حداقل 6 ماه تا یکسال تحت درمان قرار گیرد

درمان ناباروری تا سن 45 سال

خانم دکتر! باروری در سنین بالای 40 سالگی چگونه است؟ آیا امکان فرزند دار شدن وجود دارد؟

خب شانس آن کمتر است. الان با توجه به قانون جمعیت گفته‌اند تا 45 سال نیز درمان ناباروری را انجام دهید و تا 50 سال هم درمان می‌کنیم؛ البته بعد از آن دیگر تخمک اهدایی به آنها پیشنهاد می‌شود.

زنان تا 50 سالگی باردار می‌شوند

خانم دکتر! با توضیحات شما خانم‌ها تا چه سنی می‌توانند برای بارداری اقدام کنند؟

تا 50 سالگی؛ البته با تخمک اهدایی.

مردان تا سن 60 سالگی فرصت فرزند دار شدن و زنان تا 50 سالگی امکان باروری دارند

مردان تا چه سنی می‌توانند برای باروری اقدام کنند؟

مردان نیز تا 60 سالگی. الان برای درمان به ما مراجعه می‌کنند.



خانم دکتر! درباره دلایل بالا بودن هزینه‌های درمان ناباروری توضیح دهید

اکنون درمان ناباروری تحت پوشش بیمه است.

خانم دکتر! آیا کیفیت داروهایی که برای درمان ناباروری از خارج از کشور می‌آید با نمونه‌های داخلی تفاوتی دارد؟

بله.

*وجود تفاوت کیفی داروهای ناباروری داخلی با خارجی

آیا این تفاوت کیفی داروها در روند درمان تأثیرگذار است؟

بله.

خانم دکتر! در چنین شرایطی شما چه اقدامی انجام می‌دهید؟ با توجه به اینکه هزینه داروهای خارجی گرانتر است، مردم باید چه کار کنند؟

فعلاً ما از داروهای ایرانی استفاده می‌کنیم. البته تفاوت کیفی وجود دارد.

*آی وی اف تنها نسخه درمان کم جمعیتی نیست

خانم دکتر! اکنون با توجه به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده سرکار عالی به عنوان استاد دانشگاه و متخصص در حوزه ناباروری، مشکل بحث جمعیت و کاهش آن و روند رو به سالمندی بودن جمعیت را چه می‌دانید؟

شرایط اجتماعی یکی از علت‌های مهم است. ازدواج‌های دیرهنگام یکی دیگر از دلایل مهم است. اکنون که شرایط و امکانات برای همه فراهم نیست و بعد از اینکه فرد نیز ازدواج می‌کند شرایط برای زندگی زوجین را باید مورد توجه قرار دهیم.



*بیمه‌ها خیلی کمک کننده درمان ناباروری نیستند

ببینیم آیا آن زوج شرایط زندگی‌اش برای بچه‌دار شدن فراهم است. اکنون فکر می‌کنند تمام نیروی جوانی جمعیت روی روش آی‌وی‌اف است که آن را بیمه کرده‌اند. البته بنده نمی‌گویم این کار خوبی نیست اما بیمه‌های داخل ایران خیلی کمک کننده نیستند و هیچ وقت نمی‌توانند طبق قراردادشان به‌روز کار کنند.

البته پیشنهاد بنده این است که ابتدا بیمه‌ها یک تنخواه گردان به بخش‌های نازایی بدهند تا وسایل یکبار مصرف خود را که باید استفاده کنند؛ مانند مدیا، سوزن و ... تهیه کنند و بعد قرارداد بیمه ببندند و این مبالغ را از آن کم کنند.

اکنون فکر می‌کنند تمام نیروی جوانی جمعیت روی روش آی‌وی‌اف است که آن را بیمه کرده‌اند

*درمان نازایی گران است

برای اینکه یکی از نگرانی‌های عمده بنده این است که مدت دیگری بیمارستانها در این خصوص به مشکل برمی‌خورند.

البته قبلاً این وسائل به صورت بسته خدمتی بود و وزارتخانه به صورت تنخواه‌گردان به دانشگاه‌ها می‌داد و دانشگاه‌ها از آن استفاد کرده و وسایل نازایی را فراهم می‌کردند، اما اکنون نگرانی بنده به عنوان کسی که 30 سال در این حوزه در حال فعالیت هستم این است که چند صباحی دیگر بیمارستان‌ها به علت عدم پرداخت بیمه‌ها پول نداشته باشند تا برای ما وسایل مورد نیاز را تهیه کنند؛چراکه درمان نازایی گران است.



هر سیکل آی وی اف نزدیک دو میلیون تومان هزینه دارد؛ یعنی یک دوره آی وی اف دو میلیون هزینه مصرفی در بخش دولتی دارد.

*هر سیکل آی وی اف نزدیک دو میلیون تومان هزینه دارد

خانم دکتر!یک زوج برای درمان ناباروری در بخش دولتی چقدر باید هزینه پرداخت کند؟

نزدیک به دو میلیون تومان؛البته بستگی به وسائل مورد نیاز و محیط کشت دارد. بنده نمی‌گویم به بنده پول دهید، بلکه امکانات لازم بدهید تا برای درمان زوجین نابارو استفاده کنیم.

*مشکلات اقتصادی مهمترین دغدغه مردم در درمان ناباروری

خانم دکتر! شما سالها در زمینه ناباروی در مراکز دولتی و خصوصی فعالیت دارید؛ مهمترین مشکلی که در مواجهه با مردم با آن روبرو می‌شوید چیست؟

بیشتر مسائل اقتصادی است که مردم وقتی برای درمان مراجعه می کنند با آن درگیر هستند؛ حتی در مراکز دولتی.

* دانش ناباروری ایران در سطح با کیفیت جهانی

خانم دکتر! اکنون از نظر سطح دانش درمان ناباروری در کشور ما چه شرایطی داشته و در دنیا چه جایگاهی داریم؟

هر آنچه که در دنیا انجام می‌شود در ایران نیز انجام می‌شود و کم و کاستی نداریم؛ حتی در برخی روش های درمانی مثل تخمک اهدایی، رحم کرایه و جنین اهدایی در بسیاری از نقاط دنیا نیست اما در ایران این کارها انجام می‌شود.

مثلا یک زوجینی را که به علت اختلالات ژنتیکی سقط می‌کند می‌توان جنین را در آزمایشگاه مشخص کرده و در رحم جنین سالم قرار داد که البته هزینه بر است،اما دولت پرداخت هزینه آن قبول می‌کند.

در درمان ناباروری هر آنچه که در دنیا انجام می‌شود در ایران نیز انجام می‌شود و کم و کاستی نداریم

*غربالگری جنین را اختیاری کنید

خانم دکتر!درباره غربالگری جنین نظرتان چیست؟ بحث های زیادی در خصوص ضرورت یا عدم ضروت انجام آن در جامعه مطرح است؛ به نظر شما چند درصد نیاز به غربالگری هست؛ آیا هر زوجی برای فرزند آوری نیاز به غربالگری دارد؟

بالاخره زوجین ما دو گروه هستند؛ یک گروه پرخطر که بالای 35 و یک گروه زیر 35 سال، اما همه زوجین حق دارند فرزند سالم داشته باشند. نظرم این بود که ما به همه پیشنهاد دهیم و هرکس خواست غربالگری را انجام دهد و مختار باشد.

اگر انجام دادند و فرزندشان با مشکل روبرو بود، مرحله بعدی درمان را رایگان کنند؛مثلا فردی یک آزمایش آورده که در آن نشان داده شده غربالگری جنین مشکل دارد؛ از این مرحله به بعد را برای زوجین رایگان کنند.

هر چه زوجین جوان تر باشند حتی با روش‌های کمک باروری، شانس باروری بهتری خواهند داشت

*افراد بالای 35 سال که پر خطر هستند را هم حتما رایگان کنند.

خانم دکتر! یعنی به افراد بالای 35 سال توصیه می‌کنید حتما غربالگری جنین را انجام دهند؟

بله؛ حتما انجام دهند.معمولا غربالگری حاملگی مربوط به خانمهاست.سندروم داون وسایر اختلالات کروموزومی را انجام داده و بررسی می‌کند.



خانم دکتر! چه توصیه‌ای به مردم مخصوصا زوجین جوان دارید؟

اولا اگر ازدواج کردند زودتر اجازه بارداری بدهند و هر وقت به شرایطی فکر کردند که چرا حامله نمی‌شوند به مراکز نازایی مراجعه کنند تا علت ناباروری شما را بررسی‌ کنند.

اگر پیشنهاد درمان دادند و شرایط را داشتند درمان را آغاز کنند. هرچه زوجین جوان تر باشند حتی با روش‌های کمک باروری، شانس باروری بهتری خواهند داشت.

درصد ناباروری در کشور چگونه است؟

بررسی کرده بودند گفتند 12 درصد اما اخیرا بررسی دیگری انجام دادند که بنده اطلاع دقیقی ندارم و فکر کنم حدود 15 درصد است.

قالیشویی در جشنواره

 

 



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

دکتر امیرحسین بانکی‌پور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه کنکور به دنبال کاهش استرس و افزایش شانس قبولی است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، امیرحسین بانکی‌پور فرد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه سنجش و پذیرش دانشجویان اظهار کرد: سالیان سال است که صاحب‌نظران نگرانی‌شان را از کنکور بیان می‌کنند که چرا سرنوشت یک دانش آموز باید در چند ساعت رقم بخورد، یعنی اگر دانش آموز در زمان برگزاری کنکور دچار مشکل شد باید سرنوشتش تغییر کند؟ و همه پشتوانه آموزشی در آن چند ساعت سنجیده شود؟ در این زمینه در حالی که دانش آموزان شرایط دفاع نداشتند و فقط احساس عدالت می‌کردند ولی واقعا عدالت نبود چراکه ما سرنوشت فردی را با یک امتحان رقم می‌زدیم.

مقالات بیشتر:تولید کننده پرده زبرا

وی افزود: به همین دلیل بسیاری از کارشناسان و متولیان اتفاق نظر داشتند که باید تحولی ایجاد شود البته این تحول باید برمبنای کاهش استرس و افزایش شانس قبولی صورت می‌گرفت تا به عدالت نزدیک شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این میان تنها نگرانی این بود که معدل سال‌های قبل دانش‌آموز خوب نباشد چگونه می‌تواند جبران کند؟ خوشبختانه این امکان در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شد و فرصت جبران معدل به داوطلبان داده شده است. البته از سال 1402 تاثیر معدل به تدریج به نمره کل کنکور اضافه می‌شود و داوطلبان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی افزود: نگرانی بعدی مربوط به ایمنی امتحانات بود، این موضوع نیز بررسی شد. خانواده‌ها و دانش‌آموزان آرامش خاطر داشته باشند که امتحانات با ایمنی کامل مانند کنکور برگزار خواهد شد.

بانکی‌پور فرد عنوان کرد: با مراقبت‌هایی که شده تصمیم خوبی اتخاذ شده است و جای نگرانی نیست. اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش کردند که کنکور را به مسیری ببرند که استرس‌ها کم شود و حتی از بین برود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان کرد: در این مصوبه بر این امر تاکید شده که افراد که وضعیت مالی بهتری دارند فقط به موقعیت‌های خوبی دسترسی نداشته باشند. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که فرصت‌های خوب دانشگاهی نصیب سه دهک خوب جامعه شده است. عملا دانش‌آموزانی که در مناطق محروم هستند امکان کمی برای پذیرفته‌شدن در دانشگاه‌های خوب دارند چون نمی‌توانستند در کلاس‌های کنکور هزینه کنند.

وی اعلام کرد: بر این اساس کنکور سالی دوبار برگزار می شود تا استرس داوطلبان کم شود. این مصوبه به تدریج از سال 1402 اجرا می‌شود تا جامعه خودش را با این شرایط وفق دهد. از طرفی تا زیرساخت‌های ایجاد نشود مصوبه اجرایی نخواهد شد بنابراین داوطلبان نگران نباشند.

مقالات دیگر:وکیل در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

با نزدیک شدن به پایان خرداد ماه و ورود به ماه اول تابستان، برای بسیاری از شهروندان که معیشتشان به شدت به یارانه های نقدی وابسته است، این پرسش ایجاد شده است که یارانه تیرماه به چه صورت پرداخت خواهد شد؟

به گزارش سلام نو، جزئیات یارانه نقدی اعلام خواهد شد. یارانه معیشتی به همه ایرانی ها برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرید. یارانه نقدی در سال جدید افزایش می یابد. یارانه نقدی بیش از بیست میلیون نفر فروردین ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. کالابرگ جایگزین یارانه نقدی خواهد شد.

بر اساس اظهار نظر مقامات مسئول یارانه ها براساس دهک های درآمدی توزیع می شود و هر چقدر خانواده ای درآمد کمتری داشته باشد یارانه بیشتری می گیرد و در واقع تاثیر مثبتی بر سبد معیشت آنها دارد.

مقالات بیشتر:بهترین روانشناس و مشاور تهران

پیشتر و در همین رابطه روح الله صلبی- مدیر کل اقتصاد و دارایی استان گلستان به رسانه ها گفت: یارانه ها براساس دهک های درآمدی توزیع می شود و هر چقدر خانواده ای درآمد کمتری داشته باشد یارانه بیشتری می گیرد و در واقع تاثیر مثبتی بر سبد معیشت آنها دارد.

وی افزود: قبل از اصلاح نرخ جدید یارانه‌ها، خانوارهای تک نفره ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه و ۵۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می کردند که مجموع یارانه پرداختی در این خانوار به ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسید اما پس از اصلاح نظام پرداخت یارانه ها این میزان تغییر کرد و دریافتی خانواده های تک نفره تا پنج نفره از ۴۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان افزایش یافت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان در پاسخ به گلایه برخی افراد مبنی بر اینکه چرا گرانی به بیشتر از چهار قلم کالای اساسی رسید، پاسخ داد: از ابتدای امر قرار نبود که همه افزایش قیمت ها از محل یارانه ها تامین شود و یارانه تنها مربوط به چهار قلم کالای اساسی است، در سال ۹۷ هم ۲۵ قلم کالا مشمول یارانه بود که این مهم در سال جاری و با اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها به چهار قلم کالا کاهش یافت.

 صلبی با بیان اینکه بخش زیادی از افزایش قیمت کالاها مربوط به تورم سالانه است، بیان کرد: تورم حتی در فقدان یارانه‌ها هم اتفاق می‌افتد و علت آن ساختارهای موجود در کشور است، به طور قطع اصلاح این ساختار ها نیاز به زمان دارد و همراهی مردم و مسئولان را می‌طلبد و جراحی اقتصادی می‌تواند سرعت این اصلاحات را بهبود ببخشد.

وی به جزئیات پرداخت یارانه تیرماه اشاره کرد و گفت: مقرر شد تا زمان آزادسازی زیرساخت های توزیع کالابرگ، یارانه به صورت نقدی پرداخت شود لذا شیوه پرداخت یارانه در تیر ماه سال جاری نیز به صورت نقدی خواهد بود، تمام دغدغه دولت این است که به اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه فشار وارد نشود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان با بیان اینکه اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها از بروز فساد و رانت گسترده جلوگیری می کند، تاکید کرد: عدم تحقق سیاست‌ها و اهداف تخصیص ارز ترجیحی، روند افزایشی واردات، کاهش انگیزه برای تولید کالاهای اساسی و غیره از جمله علل اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و جراحی اقتصادی دولت بوده است.

 

صلبی با اشاره به اینکه دولت با حذف ارز ترجیحی مبارزه با فساد و رانت خواری را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: با اجرای جراحی اقتصادی، دولت یارانه را به طور مستقیم بین مردم توزیع کرد در واقع با اجرای این طرح یارانه حذف نمی شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل سوء استفاده و رانت زیاد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی یارانه به جای آنکه در ابتدای زنجیره تولید پرداخت شود در انتهای زنجیره تولید پرداخت شده و به دست مصرف کننده نهایی رسیده است، بیان کرد: با این روش یارانه به طور مستقیم بین دهک های کم درآمد جامعه پرداخت می شود و این مهم به معنای افزایش عدالت در توزیع است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان با بیان اینکه متصدی یارانه‌ها بیشتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: ما در حوزه وزارت اقتصاد بیشتر در حوزه نان نظارت می کنیم.

گفتنی است در همین باره به تازگی احسان خاندوزی- وزیر اقتصاد به رسانه ها گفت: تا زمانی که گزارش نهایی دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده نشود، دولت تصمیم جدیدی در مورد یارانه‌ها اتخاذ نمی‌کند. امیدواریم گزارش دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ در تیر به دولت ارسال شود تا ستاد اقتصادی تصمیم بگیرد که برای ماه‌های بعد، به چه شکلی عمل کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اجرای سیاست اصلاح ارز ترجیحی و برکات اجرای این طرح گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان و رانت‌خواران را از بیت‌المال کوتاه می‌کند.

حجت الاسلام محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه کارشناسان اقتصادی و حتی خود مردم مخالف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بودند زیرا به اقتصاد کشور ضربه زد و متاسفانه منجر به افزایش کالاهای اساسی و رانت و فساد شد.

وی افزود: متاسفانه با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی آرد و بسیاری از کالاهای اساسی کشورمان نظیر روغن و شکر و ... به کشورهای همسایه قاچاق شد و قاچاق معکوس با پول مردم افزایش یافت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: با اینکه دولت سابق متوجه سیاست اشتباه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی شده بود اما شجاعت حذف و عقب نشینی از اجرای آنرا نداشت ولی دولت سیزدهم برای نجات اقتصاد ایران دست به اقدام شجاعانه اصلاح ارز ترجیحی و عادلانه سازی یارانه‌ها گرفت تا از استمرار لطمات جبران ناپذیر به اقتصاد و کشور جلوگیری کند.

سبزی گفت: هم اکنون مجلس این اختیار را به دولت داده تا یک زیرساخت مناسب برای رساندن ارز ترجیحی باقی مانده در حوزه نهاده‌های دامی و دارو به دست مردم طراحی و ارائه کند که بزودی این زیر ساخت عملیاتی می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان و رانت‌خواران را از بیت‌المال کوتاه می‌کند، خاطرنشان کرد: اکنون دولت در نظر دارد یارانه‌ها را مستقیم از حلقه اول یعنی وارد کننده به دست مردم یعنی حلقه آخر زنجیره عرضه و تقاضا برساند. این مساله با دو روش یارانه نقدی و کالابرگ مد نظر است اما مجلس کالابرگ را ترجیح می دهد زیرا ما موافق یارانه نقدی نیستیم چون منجر به تورم شده و آثار و برکات آن به جامعه هدف نمی‌رسد.

مطابق آنچه دولت برای پرداخت یارانه نقدی مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یارانه‌ها در نظر گرفته بود، برای مرحله ۱۳۷ نیز افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. این مبلغ برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم نیز به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.پس از حذف ارز ترجیحی، دولت میزان پرداخت یارانه‌ها را تغییر داد. اما حالا برخی از رسانه‌ها ادعای تغییر دوباره و افزایش میزان یارانه‌ها را مطرح کرده اند. این خبر در حالی است که هنوز دولت هیچ تغییری در این رابطه نداشته و بعید به نظر می‌رسد که تصمیمی هم برای افزایش یارانه‌های نقدی داشته است.

 

به گزارش فرارو، تنها موضوعی که در شرایط حاضر در وزارت اقتصاد و دولت مطرح است، شیوه پرداخت یارانه‌ها است. در واقع دولت در تلاش است تا در آینده کالابرگ الکترونیکی را جایگزین پرداخت نقدی کند. اما وزیر اقتصاد گفته که سازوکار کالابرگ نهایی نشده است.

خاندوزی معتقد است که اجرا کردن چنین سامانه‌ای به زمان نیاز دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که فعلا مرحله ۱۳۷ نیز به شکل نقدی به حساب سرپرست‌های خانوار واریز شود.

مطابق آنچه دولت برای پرداخت یارانه نقدی مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یارانه‌ها در نظر گرفته بود، برای مرحله ۱۳۷ نیز افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. این مبلغ برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم نیز به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

اما یارانه دهک دهم حذف شده و قرار نیست که به این گروه یارانه تعلق گیرد.

دهک بندی‌ها به چه صورت است؟

براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در دهک اول تا سوم قرار می‌گیرند.

افرادی هم که طی شش ماه اخیر گردش مالی بیشتر از ۳۰۰ میلیون، پرواز خارجی و خرید خودرو بالای ۳۰۰ میلیون داشته باشند در دهک دهم قرار می‌گیرند. سایر افرادی که چنین شرایطی نداشته باشند، براساس گردش مالی سالیانه آن‌ها در دهک چهارم تا نهم قرار می‌گیرد.

برنامه جدید دولت برای یارانه نقدی

سخنگوی دولت با اشاره به بحث عادلانه‌سازی یارانه‌ها، بیان داشت: چندین سال بود که در توزیع یارانه ها بی مدیریتی و بی برنامگی وجود داشت و دولت سعی کرد تا این اصلاحات را انجام دهد تا توزیع یارانه ها به صورت عادلانه پرداخت شود و تاکید می‌کنم ارز دارو و نان حذف نخواهد شد و دولت هیچ قصدی برای افزایش بنزین، نان و دارو ندارد.

بهادری جهرمی گفت: کالا برگ به صورت غیر رسمی در چند استان کشور درحال اجرایی شدن است و تا نهایی نشود یارانه‌ها به همین صورت پرداخت خواهد شد.

کالابرگ جایگزین یارانه نقدی می شود؟

۱ ـ اولین مطلبی که در اینجا باید به آن اشاره کرد و می‌توان از مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی برشمرد، تأمین حداقل کالری استاندارد خانوار است که با اجرای این طرح می‌توان از وصول آن اطمینان حاصل کرد چرا که خانوار ما در طول یک ماه مواد غذایی مورد نیاز خود را به‌قیمت مصوب می‌تواند تهیه و استفاده کند.

البته یارانه نقدی برتری نسبی که در اینجا نسبت به کالابرگ الکترونیکی دارد، این است که اختیار را به خود خانوار می‌دهد که چگونه یارانه دریافتی را هزینه کند چرا که ممکن است برای خانوار خرج‌های ضروری‌تری وجود داشته باشد و بنا بر صلاحدید این مبلغ صرف هزینه‌های دیگری شود که عملاً این اختیار در طرح کالابرگ الکترونیک از خانوار ما سلب می‌شود.

۲ ـ از طرف دیگر دومین نکته‌ای که قابل بحث است این است که دولت با کالابرگ الکترونیکی یارانه کمتری به‌لحاظ ارزش ریالی در اختیار مردم قرار می‌دهد.

اگر مصرف یک خانواده چهارنفره در طول یک ماه را به‌طور متوسط، ماهانه ۸ لیتر شیر (هفته‌ای ۲ لیتر)، یک شانه تخم‌مرغ، ۸ عدد مرغ دوکیلوگرمی (هفته‌ای دو عدد) و ۵ لیتر روغن در نظر بگیریم:

 

مابه‌التفاوت مبلغ پرداختی دولت که به‌واسطه کالابرگ الکترونیکی در طول یک ماه قرار است پرداخت شود، عبارت است از:

۴۸۰ هزار تومان بابت مرغ با فرض مصرف ۱۶ کیلوگرم در ماه، ۵۰ هزار تومان بابت یک شانه تخم‌مرغ، ۳۰۰ هزار تومان بابت ۵ لیتر روغن و حدود ۱۰۰ هزار تومان بابت ۸ لیتر شیر، مجموعاً حدود ۹۵۰ هزار تومان میزان یارانه پرداختی دولت توسط کالابرگ الکترونیکی در طول یک ماه به مردم می‌شود،

این در حالی است که یارانه نقدی که بر مبنای ۳۰۰ هزار تومان به یک خانواده ۴نفره پرداخت می‌شود، یک‌میلیون و دویست هزار تومان است یعنی حدود دویست و پنجاه هزار تومان به‌ازای هر خانواده ۴نفره در جیب دولت توسط کالابرگ الکترونیکی می‌ماند.

۳ ـ نکته منفی که پرداخت یارانه نقدی به مردم را همیشه مورد انتقاد کارشناسان قرار داده، رشد نقدینگی در جامعه و تشدید کسری بودجه است که از این زاویه کالابرگ الکترونیکی نسبت به یارانه نقدی برتری نسبی دارد.

۴ ـ اما جدی‌ترین اشکالی که به طرح کالابرگ الکترونیکی وارد است و این طرح را با چالش جدی مواجه کرده است هزینه راه‌اندازی و اجرای این طرح است چرا که طبق گفته مدیر طرح هوشمندسازی، برای پیشبرد اجرای این طرح ۹۰۰ میلیارد تومان به‌منظور خرید تجهیزات هزینه شده است،

این درحالی است که پرداخت یارانه نقدی هیچ هزینه اولیه‌ای برای تأمین زیرساخت‌های پرداخت برای دولت ندارد و از این منظور پرداخت یارانه نقدی به‌منظور فراهم بودن زیرساخت‌ها، طرحی بسیار به‌صرفه‌تر برای دولت است.

۵ ـ آخرین مطلبی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم، عدم وجود الزام قانونی برای پرداخت یارانه نقدی در مقابل کالابرگ الکترونیکی است چرا که کالابرگ الکترونیکی الزام قانونی برای اجرا دارد.

از مجموع نکاتی که در بالا ذکر شد، برداشت می‌شود که علاوه بر اینکه استقبال عمومی برای پرداخت یارانه نقدی میان عموم جامعه بیشتر است شواهد و قرائن نشان می‌دهد که کالابرگ الکترونیک طرح پرچالشی برای دولت است و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های آن هم دولت را با هزینه‌هایی قابل توجه روبه‌رو می‌کند، بنابراین می‌توان گفت در این شرایط حساس شاید بهتر باشد رویکرد دولت همان پرداخت یارانه نقدی باشد و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به آینده منتقل شود.

موضوع بعدی که تمام کارشناسان در مورد آن اتفاق نظر دارند این است که باید برنامه‌ای علمی، حساب شده و دقیق به جای ارز ترجیحی اجرا شود. دولت برای حل مشکلاتی که بر اثر اجرای ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی در کشور به وجود آمده، طرح جدید هدفمندی یارانه‌ها را به تازگی به اجرا گذاشته است که مزیت اصل آن پرداخت یارانه به شکل نقدی است.

روز گذشته محسن رضایی اعلام کرد مبلغ یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان است. سه دهک اول جامعه یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و دهک چهارم و پنجم مشمول یارانه ۳۰۰ هزار تومانی می‌شوند.

البته محسن رضایی گفته بود که عدد نهایی یارانه‌ها هنوز نهایی نشده و منتظر نظرات کارشناسی هستند. گویا ظرف یک روز کارشناسان به نتیحه رسیدند و حالا قرار امشب نتیجه نظرات کارشناسی امشب توسط رئیس جمهور اعلام شود.

اما اگر مبلغ یارانه و دهک‌های مشمول آن بر اساس گفته محسن رضایی باشاد، تنها پنج دهک یارانه می‌گیرند و یارانه پنج دهک بالای جامعه قطع می‌شود. بر این اساس یک خانوار چهار نفره دهک اول، دوم و سوم ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و یک خانواده چهار نفره دهک چهارم و پنجم ماهی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرند.

 

اما سایر یارانه‌ها از جمله یارانه نقدی، معیشتی، یارانه نان و گوشت و …. حذف می‌شود.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل مواد مخدر در تهران



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 تير 1401 | نظرات ()