نوشته شده توسط : onlinetabliq

۲ هزار و ۱۷ همدانی مشاوره ژنتیک دریافت کردند

مرکز مشاوره غرب تهران

نصیر نیوز

«ابوالفضل باب الحوائجی» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سه مرکز مشاوره ژنتیک در شهر همدان، یک مرکز در اسدآباد و یک مرکز در نهاوند به مراجعه کنندگان خدمات رسانی می‌کنند. وی با اشاره به اینکه ۲۱۰ نفر از مراجعان به مراکز مشاوره ژنتیک در سال گذشته هزینه انجام آزمایش ژنتیک را دریافت کردند افزود: […]


بزرگنمایی تصویر


«ابوالفضل باب الحوائجی» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سه مرکز مشاوره ژنتیک در شهر همدان، یک مرکز در اسدآباد و یک مرکز در نهاوند به مراجعه کنندگان خدمات رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۰ نفر از مراجعان به مراکز مشاوره ژنتیک در سال گذشته هزینه انجام آزمایش ژنتیک را دریافت کردند افزود: در این مدت مبلغ یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان برای آزمایشات ژنتیک خانواده های مددجویان با هدف پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی اختصاص یافته است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: بی‌توجهی و ناآگاهی اغلب مردم پیرامون فواید آزمایش ژنتیک از جمله مهمترین دلایل بروز بیماری های ژنتیکی و معلولیت ها است.

باب الحوائجی گفت: معلولیت علاوه بر صرف هزینه های هنگفت، مشکلات متعدد اجتماعی را به دنبال دارد و بر این اساس سازمان بهزیستی با اجرای طرح اجبار غربالگری و مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج، سعی دارد تا از بروز این‌گونه بیماری‌ها جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: غربالگری های ژنتیک شامل سه مرحله، پیش از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری است که ۲ مرحله اول مهمتر بوده و درصد تولد نوزادان سالم و معلول مشخص خواهد شد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان ادامه داد: همه ساله تعدادی از افراد به دلیل اختلالات ژنتیکی در جهان دچار معلولیت شده و هر روز نیز بر تعداد آنان افزوده می‌شود و در این میان به باور متخصصان انجام مشاوره‌های ژنتیک به عنوان سدی در برابر معلولیت عمل کرده و از بروز این اختلالات جلوگیری می‌کند.

باب الحوائجی گفت: سازمان بهزیستی وظیفه جلوگیری و پیشگیری از معلولیت در جامعه را بر عهده دارد و از راهبردهای اصلی و کلیدی سازمان توجه همه جانبه و رویکرد علمی و سیستماتیک به مساله پیشگیری از معلولیت ها با در نظر گرفتن جنبه‌های علمی و اجتماعی آن است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر از مشاوره ژنتیک به عنوان یکی از رویکردهای جدید در سیستم مراقبت‌های بهداشتی نام برده می‌شود اظهار داشت: در کشورهایی مانند ایران که اقوام گوناگونی در آن زندگی می کنند تمایل به ازدواج با افراد خویشاوند بالاتر و به طور معمول بیماری های ارثی و ناهنجاری‌های ژنتیکی نیز در آن شایع‌تر است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان خاطر نشان کرد: گروه‌های هدف ملزم به انجام مشاوره های ژنتیک مربوط به ازدواج های فامیلی، افراد دارای بیماری های ژنتیک در خانواده از قبیل عقب ماندگی ذهنی، بیماری های متابولیک، عصبی و عضلانی، ناشنوایی، نابینایی و بیماری های خونی مثل تالاسمی، هموفیلی و در نهایت زوج های نگران در ارتباط با بارداری هستند.

باب الحوائجی، انجام مشاوره ها و آزمایشات ژنتیک را گامی برای سالم سازی جامعه و امید به داشتن فرزندان سالم و با نشاط دانست و ادامه داد: تولد نوزادان معلول، علاوه بر بار اقتصادی بر خانواده و جامعه، منجر به فشارهای عاطفی می شود و خانواده های بسیاری به جهت ترس از تولد نوزاد معلول تمایلی به فرزندآوری ندارند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

قالیشویی حکیمیه

 

 



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

هزینه سالن عقد و عوامل تاثیرگذار بر آن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سالن عقد شیک شهرک غرب

این روزها کمتر زوج جوانی پیدا می شود که از هزینه های سرسام آور مراسم عقد و عروسی شکایت نکند. همه عروس و داماد ها قطعا دوست دارند تا مراسم عقد و عروسی خود را به صورتی به یادماندنی و البته با هزینه ای مناسب در سالن عقد و یا تالاری زیبا برگزار کنند.


برخی از ارائه دهندگان خدمات مجالس در حال حاضر بصورت تخصصی برگزاری و اجرای مراسم عقد و نامزدی عروس و داماد را بر عهده می گیرند و آنها با خیال آسوده می توانند در مراسم عقد که مدتها انتظار آن را میکشیدند قدم بگذارند. معمولا در سالن های عقد به عروس و داماد منوهای مختلفی ارائه می شود تا آنها بتوانند از میان منوها، بخشهای گوناگون را متناسب با نیاز و سلیقه و البته مقدار بودجه شان حذف و یا اضافه کنند.

عوامل زیادی در قیمت و هزینه های برگزاری یک مراسم عقد در سالن عقد تاثیر گذار هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با فاکتورهایی که درنحوه قیمت گذاری سالن های عقد تاثیرگذار هستند آشنا کنیم تا انتخابی بهتر و مناسب تر داشته باشید.


هزینه سالن عقد چگونه تعیین می شود؟
به طور معمول منو سالن های عقد لوکس در شهرهای بزرگ و مدرن بخشهای متننوعی دارند؛ این بخشها شامل: گل آرایی، میوه آرایی، پذیرایی شام یا نهار، آتلیه عکاسی، یخ سرد، موزیک زنده و دی جی، گیفت عروسی و غیره می شود. تصمیم گیرنده نهایی شما هستید که حین مراجعه به سالن عقد، انتخاب می کنید کدام بخش از منو ارائه شده برای مراسم عقد و نامزدیتان انجام شود و کدام بخش حذف شود.

آنچه دیگران می خوانند:
تغییر وحشتناک کتایون ریاحی همه را شوکه کرد | کتایون ریاحی جذاب تر از همیشه
رفتار زشت احسان علیخانی به همراه داور عصر جدید | احسان علیخانی شورش را درآورد
مهراوه شریفی نیا راز خانوادگی اش را فاش کرد | حرف های عجیب مهراوه شریفی نیا بر روی آنتن زنده
توهین رامبد جوان به مجری عصر جدید | داد و بیداد احسان عیخانی در برنامه خندوانه
پژمان جمشیدی بازیگر معروف را مسخره کرد | ناراحتی آقا بازیگر از پژمان جمشیدی
فاکتورهای اصلی و تاثیر گذار در قیمت گذاری سالن عقد
ورودی سالن عقد، نخستین هزینه ای که باید پرداخت کنید !
اولین هزینه ای که در لیست قیمت سالن عقد قرار می گیرد، مقدار هزینه ورودی است. به طور متوسط و میانگین هزینه ورودی برای سالن های عقد شیک و لاکچری در تهران بین 4 تا 8 میلیون تومان است.

جذابترین ها
ببینید مقایسه دیدنی سرعت در دو گوشی جذاب و جدید سامسونگ
قیمت خودرو در دست نادان‌ها|پژو ٢٠۶ یک میلیارد تومانی می‌شود!
فوری|نخستین فروش بدون قرعه کشی سایپا؛فروش ویژه خودروی محبوب
البته بعضی از سالن های عقد نیز وجود دارند که هزینه ورودی بالاتری تا حدود 15 میلیون تومان نیز از شما درخواست می کنند. این سالن ها عموما خانه باغهای ویلایی بسیار لوکس و لاکچری هستند؛ اما به طور میانگین مبلغی که باید برای ورودی کنار بگذارید، چیزی حدود 4 تا 8 میلیون تومان است.

همچنین این مورد را در نظر داشته باشید که سالن عقد در شمال تهران و غرب تهران معمولا هزینه بیشتری نسبت به سایر نقاط تهران دریافت می کنند..

گل آرایی و میوه آرایی سالن عقد
فاکتور دیگری که در قیمت گذاری سالن های عقد تاثیر زیادی دارند، گل آرایی و میوه آرایی است.

امروزه گل آرایی یک بخش جدا نشدنی از دکوراسیون و دیزاین مراسم عقد و عروسی است و همچنین تاثیر بسزایی در زیبایی هر چه تمام تر مراسم خواهد داشت.

سالن های عقد معمولا با فلوریستهای مطرح و کاربلد همکاری دارند و گل آرایی مراسمات خود را به آنها می سپارند.

7

هزینه پذیرایی ساده از میهمانان
هزینه دیگری که در لیست قیمت منو سالن های عقد قرار گرفته و نمی شود از آن چشم پوشی کرد، هزینه پذیرایی ابتدایی و ساده از مهمانها باخوراکیهایی از جمله: آب میوه، شیرینی، میوه، چای یا نسکافه و غیره است.

شما شاید بتوانید از هر بخش منو مراسم عقد بگذرید، اما قطعا نمی توانید مهمانهایتان را بدون پذیرایی رها کنید! لذا این بخش از قیمت منو سالن های عقد را حتما در بودجه ای که قرار است کنار بگذارید، در نظر بگیرید.

جهت همین پذیرایی ساده و ابتدایی از میهمانان با استفاده از خوراکیهایی که نام برده شد شما حداقل باید 200 هزار تومان به ازای هر نفر هزینه کنید.

اگر می خواهید مراسم عقدتان مجلل تر بوده و در پذیرایی تان کمی دست و دلبازتر عمل کنید، گزینه فینگرفود را نیز می توانید در منو انتخاب کنید. فینگر فودها هم باعث زیباتر شدن میز پذیرایی می شود و هم مهمانان را سیر می کند. به طور میانگین برای هر نفر هزینه فینگر فود مبلغی حدود 50 هزار تومان خواهد بود.

سینی برکت نیز از جمله بخشهای پذیرایی است که می توانید آن را در لیست قرار داده و یا حذف کنید. سینی برکت لقمه های کوچک نان و پنیر و سبزی هستند که بعد از بله گفتن عروس خانم برای شگون و مبارکی بین مهمانها پخش خواهد شد و به نسبت موارد گفته شده هزینه کمتری در قبال هر نفر باید پرداخت کنید.

موسیقی زنده و یخ خشک در مراسم عقد
یکی دیگر از فاکتورهای مهم و اساسی و تاثیرگذار در قیمت سالن های عقد موسیقی است، مراسم عقد و شادی بدون موزیک و موسیقی لطف و صفای همیشگی خود را نخواهد داشت.

برای موسیقی هم شما انتخابهای متنوعی دارید شما می توانید از موسیقی سنتی، پیانو، چنگ و دیگر سازهای مورد علاقه تان استفاده کنید. طبیعتا هزینه ای که برای موسیقی زنده پرداخت خواهید کرد، با توجه به نوع سازی که انتخاب می کنید متفاوت است.

همچنین همان طور که مطلع هستید یخ خشک همان مه و دودی است که حین رقص عروس و داماد و یا بریدن و کیک و زمان های دیگر در محیط سالن عقد پخش می شود. در بعضی از سالن ها این گزینه همراه با دیگر هزینه های سالن و یا آتلیه در نظر گرفته می شود و در سالنهای دیگر هزینه جداگانه ای برای آن از شما گرفته خواهد شد.

هزینه آتلیه عکاسی
بسیاری از سالن های عقد با آتلیه های صاحب نامی قرارداد دارند و شما می توانید هنگام عقد برای مراسم عقدتان، منوی آتلیه عکاسی را نیز انتخاب کنید. مزیتهایی که این کار دارد این است که باعث می شود هم کارها برایتان زودتر انجام شده و هم در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. البته اگر شما از قبل با آتلیه دیگری توافق کرده اید، می توانید این منو را از منو سالن عقد حذف کنید.

8

هزینه شام
این شما هستید که انتخاب می کنید در مراسم عقدتان به مهمانها شام بدهید یا خیر. برای منوی شام لیست غذاهای مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد که شما می توانید یک یا تعدادی از آنها را برای پذیرایی از مهمانان خود انتخاب کنید. هزینه ای که بابت غذا پرداخت خواهید کرد، بدون شک متناسب با تعداد و نوع غذایی است که انتخاب کرده اید.

گیفت عروسی
یکی از رسم های امروزی و البته شیک و خاص در مراسمهای عقد و عروسی گیفت هایی است که از طرف عروس و داماد به مهمان ها و اغلب افراد مجرد داده می شود. گیفتها در مدلها و طرحهای مختلفی وجود دارد تا شما بتوانید متناسب با سلیقه تان انتخاب کنید.

9

قیمت نهایی سالن عقد در سال 1401 چقدر است؟

به طور کلی می توان گفت هزینه نهایی سالن عقد طبق فاکتورها و شاخصه هایی که گفته شد تعیین می شود. همچنین موقعیت جغرافیایی سالن عقد (سالن عقد در شمال، غرب یا شرق باشد) و ظرفیت و گنجایش سالن عقد هم در قیمت گذاری مراسم عقد تاثیر زیادی دارند. هر سالن عقد طبق شرایط و امکانات خود منویی در اختیار شما قرار می دهد که شامل خدمات و هزینه مربوط به هر بخش است که شما با توجه به بودجه تان و هزینه ای که می خواهید پرداخت کنید به طور دلخواه می توانید این بخشها را انتخاب و یا حذف کنید.

قالیشویی سراج

 

 



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بر اساس آمار رسمی سازمان نظام پزشکی، در کشور ما در استان سیستان و بلوچستان که یکی از محروم‌ترین استان‌هاست، تعداد پزشک اعم از پزشک عمومی، متخصص و فوق‌تخصص به طور میانگین حدود شش به ازای هر ۱۰هزار نفر است.

توزیع پزشک در ایران عادلانه نیست / پزشک در تهران ۲ برابر میانگین آمریکا!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون فنی نظام پزشکی تهران و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به مشکلات و چالش‌های توزیع پزشک در کشور، گفت: اختلاف بین غیربرخوردارترین استان ما که استان سیستان و بلوچستان است، با برخوردارترین استان کشور یعنی استان تهران، از نظر میزان پزشک بالای ۱۰ برابر اختلاف است؛ این آمارها به معنای تبعیض مطلق در سیستم ارجاع نظام سلامت کشور است.

مقالات بیشتر:خدمات مجالس ختم

دکتر علی دباغ، درباره وضعیت توزیع پزشک در کشور جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت، گفت: طی ۱۰ سال اخیر نتوانستیم طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده را که یکی از شاه‌بیت‌های نظام سلامت کارآمد است، پیاده کنیم. به نظر می‌رسد بیشترین معضل این بود که در دولت قبل تاکیدی که باید بر روی حوزه بهداشت می‌شد، اتفاق نیفتاد و عمدتا بر حوزه درمان تاکید شد.

لزوم برتری "بهداشت" در سلامت

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدارهایی که اخیرا هم داشتند، بیش از پیش بر حوزه بهداشت تاکید کردند و به درستی تاکید کردند جایگاه بهداشت باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد. باید توجه کرد که نظام ارجاع و پزشک خانواده که در هم تنیده‌اند، کمک می‌کنند که بهداشت قوام بهتری داشته باشد. زمانیکه حوزه بهداشت در نظام سلامت برتری داشته باشد، حالت انتظار برای ایجاد بیماری به حالت پیشگیری بدل می‌شود و جو عمومی به سمت پیشگیری می‌رود.

شروط دسترسی به "سلامت" ساختارمند

دباغ با بیان اینکه برتری یافتن حوزه بهداشت و حرکت عمومی به سمت پیشگیری، مستلزم سازوکارهایی است، ادامه داد: این اقدام مستلزم یک سیستم و نظام است و چارچوب مشخصی دارد و نیازمند مقدمات و پیش‌ زمینه‌هایی است. مهمترین پیش‌ زمینه آن، این است که تناسب نیروی پزشکی و نیروهای همراه هر پزشک را حفظ کنیم. به طور متوسط یک پزشک و حدود ۱۲ نیروی غیر پزشک باید همراه باشند تا بتوانند به خوبی کار کنند. یک پزشک به تنهایی نمی‌تواند کار کند و به نیروهایی مانند پرستار، داروساز، نیروی آزمایشگاه، اتاق عمل و ... برای ارائه خدمت نیاز دارد. بنابراین ایجاد ساختار مناسب در نظام سلامت فقط به پزشک تنها وابسته نیست. پزشک تنهایی که نه آزمایشگاه در دسترسش باشد، نه داروخانه و ... چه کاری می‌تواند انجام دهد؟. در این صورت دست پزشک بسته است.

وضعیت توزیع پزشک در ایران

پزشک در تهران ۲ برابر میانگین آمریکا!

وی با بیان اینکه دسترسی به ساختار مناسب نظام سلامت و توزیع این نظام نیازمند برنامه‌ریزی، اقدامات موثر و پایش برنامه است، گفت: در کشوری مانند آمریکا در ایالت‌های مختلف به طور میانگین به ازای هر ۱۰ هزار نفر، بین ۳۲ تا ۳۳ پزشک دارد و اختلاف میان ایالات مختلف این کشور، از نظر تعداد پزشک بسیار کم است. زیرا امکانات رفاهی در اکثر ایالت‌ها مشابه هم است و درآمدها هم در اکثر ایالات آمریکا یکسان هستند. در سایر کشورهایی هم که از نظر اقتصادی پیشرفته هستند نیز وضعیت به همین صورت است.

اختلاف ۱۰ برابری برخوردارترین و محروم‌ترین استان کشور از نظر تعداد پزشک

دباغ درباره وضعیت توزیع پزشک در ایران نیز گفت: بر اساس آمار رسمی سازمان نظام پزشکی، در کشور ما در استان سیستان و بلوچستان که یکی از محروم‌ترین استان‌هاست، تعداد پزشک اعم از پزشک عمومی، متخصص و فوق‌تخصص به طور میانگین حدود شش به ازای هر ۱۰هزار نفر است. این در حالی است که در استان تهران به طور میانگین حدود ۷۰ پزشک اعم از پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص به ازای هر ۱۰هزار نفر وجود دارد؛ یعنی بیش از دو برابر میانگین آمریکا در استان تهران پزشک داریم و اختلاف بین غیربرخوردارترین استان ما که استان سیستان و بلوچستان است، با برخوردارترین استان ما یعنی استان تهران، از نظر میزان پزشک بالای ۱۰ برابر اختلاف است. این آمارها به معنای تبعیض مطلق در سیستم ارجاع ما است.

چرایی معضل مسافران سلامت

وی با بیان اینکه دولت قبل طی ۱۰ سال اخیر وظیفه پیگیری و اجرای طرح‌های پزشک خانواده و نظام ارجاع را برعهده داشت، گفت: برخلاف برخی افراد که تصور می‌کنند که پرداختی به پزشکان در مناطق محروم و کمتر برخوردار نباید افزایش یابد، اتفاقا میزان پرداختی پزشکان این مناطق باید بیشتر شود، وگرنه پزشکان به سمت شهرهای برخوردار مانند تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و ... هجوم می‌آورند. معضل مسافران سلامت هم که برای کوچکترین مشکل سلامت به تهران و شهرهای بزرگ می‌روند، از همین جا نشات می‌گیرد. در عین حال این مساله فقط مختص پزشک هم نیست و همانطور که گفتم هر پزشکی حدود ۱۲ نفر تیم نیاز دارد و باید این امکانات هم به نسبت منطقه وجود داشته باشد.

راهکارهای حل مشکلات توزیع پزشک

دباغ با بیان اینکه هرچقدر این اقدامات و مباحث را پشت گوش بیندازیم، بیشتر هزینه می‌دهیم، به برخی راهکارهای حل مشکلات توزیع پزشک اشاره و اظهار کرد: اولین راهکار، تعیین اهداف کلان نظام سلامت است که خوشبختانه این اقدام تا حد زیادی انجام شده است؛ به طوری که سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده، استانداردهای جهانی و کشوری وجود دارد و باید بر اساس آن‌ها حرکت شود. سیاست‌های کلی نظام سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و در عین حال قانون اساسی و برنامه‌های توسعه، اهداف کلان نظام سلامت را مشخص کرده‌اند. دومین اقدام، منابع مشخص اعم از منابع مالی و غیر مالی است. این منابع شامل سخت‌افزاری است که تعداد تخت‌های بیمارستانی، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، پایگاه‌های بهداشتی و ... را در برمی‌گیرد. دوم منابع نرم‌افزاری و نیروهای تخصصی و آموزش دیده در نظام سلامت است و از همه مهم‌تر سرمایه‌ اجتماعی است. این سه دسته منابع در نظام سلامت تعیین شدند. بنابراین اهداف و منابع مشخص هستند و باید بر اساس اهداف و متناسب با منابع، برنامه‌ریزی تنظیم شود.

وی تاکید کرد: به نظر می‌آید که در حال حاضر ما نیازمند بازنگری در برنامه‌هایمان هستیم. برنامه‌های موقتی مانند طرح تحول نظام سلامت، عمدتا به صورت موسمی هستند و پایدار نخواهند بود. ما برای برنامه‌ریزی نیاز به اقدامات پایدار داریم. بنابراین نیازمند برنامه‌های پایدار در نظام سلامت هستیم. در عین حال این برنامه‌ها نیازمند پایش‌های مستمر هفتگی، ماهانه فصلی و سالانه است.

دباغ با بیان اینکه با توجه به این مباحث، در جهت حل مشکلات نظام سلامت در صورتیکه درست اقدام کنیم، کار پیچیده‌ای نیست، گفت: اگر درست اقدام کنیم طی چند سال می‌توانیم به اهداف عالی‌مان برسیم که رضایت مردم را به دنبال داشته باشد. نیازمند عزم جدی برای رسیدن به این اهداف هستیم. متاسفانه بحث نظام ارجاع و پزشک خانواده سال‌ها مطرح شده و دولت‌ها بیشتر در این باره حرف زدند تا عمل کنند. باید آقای رییس جمهور این مباحث را در حوزه سلامت مدنظر قرار دهند و تیم‌شان، این موضوع را به عنوان اولویتی که نه‌تنها باعث ارتقاء وضعیت پزشکی، بلکه منجر به ارتقاء کشور می‌شود، در نظر بگیرند. در این صورت بسیاری از نارضایتی‌ها، درد و رنج‌های مردم، هزینه‌ها و مهاجرت‌ها در حوزه سلامت کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل ما در توزیع منابع مالی است، ‌ گفت: مهم‌تر از کسری منابع، توزیع و برنامه‌ریزی برای آن است. وقتی ۷۰ پزشک به ازای هر ۱۰ هزار نفر در تهران داریم و در سیستان و بلوچستان ۶ پزشک به ازای هر ۱۰ هزار نفر داریم، این موضوع به چه معناست؟؛ بی‌تردید به این معنی است که اور لود (بیش از حد نیاز) پزشک داریم. وقتی می‌گوییم پزشک زیاد داریم، اما در مناطق محروم با کمبود پزشک مواجهیم، افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی مشکلی را حل نمی‌کند. هرچقدر هم پزشک اضافه داشته باشید، وقتی درست مدیریت نکنید، مجددا به مناطق برخوردار می‌آیند یا اینکه از کشور می‌روند. این موارد فقط هم مختص پزشک نیست، ‌بلکه سایر نیروهای حوزه سلامت را هم شامل می‌شود.

وی درباره وضعیت توزیع پزشک در تهران نیز گفت: به نظر می‌رسد که در مناطق برخوردار تهران تراکم پزشک بیش از مناطق غیر برخوردار است. در این زمینه هم به مدیریت و برنامه‌ریزی نیاز است که برای مناطق کم‌برخوردارتر اهرم‌های تشویقی در نظر بگیرند.

مقالات دیگر:وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس انجمن گل رز ایران:
گل «رز» گران به دست مردم می‌رسد

گل فروشی جنت آباد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن گل رز ایران گفت: با توجه به اینکه پیک خرید گل رز امروز و فردا است، باید گل رز بر اساس قیمت‌های مصوب موجود در نرخ نامه که توسط وزارت جهاد کشاورزی هفته قبل اعلام شده به فروش برسند. اگر گل‌های رز بالاتر از قیمت‌های موجود در نرخ‌نامه به فروش برسد گران‌فروشی و تخلف محسوب می‌شود. متاسفانه گاهی دیده می‌شود برخی از واحدهای صنفی گل‌فروشی سود قانونی را رعایت نمی‌کنند و باعث می‌شود گل رز گران به مردم عرضه شود. باوجود قیمت پایین گل رز در سطح واحدهای تولیدی گل‌ گران به دست مردم می‌رسد.

مهدی سمنگانی در گفت‌و گو با ایسنا با اشاره به تولید گل رز با کیفیت در خراسان رضوی اظهار کرد: در خراسان رضوی ۶۶۰ هکتار گلخانه وجود دارد که حدود ۱۶۰ هکتار از این مقدار گل و گیاه زینتی تولید می‌کنند. همچنین ۶۰ هکتار از گلخانه‌های گل زینتی استان مربوط به گل‌های شاخه بریده است.

وی افزود: مشهد یکی از قطب‌های تولید گل رز در کشور بوده که با کیفیت‌ترین گل‌های رز در ایران در آن تولید می‌شود. همچنین مشهد یکی از مهمترین قطب‌های صادارت گل رز از ایران به خارج از کشور به دلیل وجود مرز مشترک خراسان رضوی با کشور ترکمنستان است. بنابراین قیمت گل رز صادارتی با سایر گل‌های رز متفاوت است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان گل وگیاه و محصولات گلخانه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه گل‌ رز صادراتی قد بالای ۹۰ سانتی متر دارند، تصریح کرد: گل‌ رز ممتاز قدی بین ۶۰ تا ۷۵ سانتی متر، گل رز سوپر بین ۴۵ تا ۶۰ سانتی متر، گل رز درجه یک بین ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر و گل رز باکس گل که پر مصرف است قد کمتر از ۳۰ سانتی متر دارد.

سمنگانی تصریح کرد: اگرچه تولیدکنندگان امسال به دلایل مختلفی همچون افزایش قیمت ارز، خاموشی‌ها و... با سال سختی روبه‌رو بودند، اما با هماهنگی صورت گرفته با تولیدکنندگان گل رز و جلساتی که در هفته گذشته در مورد تعیین قیمت گل رز در وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است، قرار بر این شد در نزدیکی روز مادر نسبت به سال قبل افزایش قیمت صورت نگیرد. البته تنها در برخی درجات ۲۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشته‌ایم. ولی به طور کلی قیمت گل رز افزایش نداشته و در برخی درجات کاهش قیمت گل نیز وجود داشته است؛ این در حالی بود که هزینه تمام شده تولید گل رز در سال جاری ۳۹ درصد افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه قیمت گل در روزهای مناسبتی به تقاضا بستگی دارد، بیان کرد: به طور کلی و در چند سال اخیر کمتر از ۲۰ درصد قیمت گل رز در مناسبت‌ها افزایش داشته است.

 

رئیس انجمن گل رز ایران تصریح کرد: آیین نامه نظام صنفی سود قانونی واحدهای گل فروشی را حداکثر ۳۰ درصد تعیین می‌کند و اگثر گل ‌فروشی‌ها با همین سود قناعت می‌کنند، اما گروه اندکی که در هر صنفی نیز ممکن است وجود داشته باشند گران‌فروشی می‌کنند.

با توجه به اینکه پیک خرید گل رز امروز و فردا است، باید گل رز بر اساس قیمت‌های مصوب موجود در نرخ نامه که توسط وزارت جهاد کشاورزی هفته قبل اعلام شده به فروش برسند. اگر گل‌های رز بالاتر از قیمت‌های موجود در نرخ‌نامه وزارت جهاد کشاورزی به فروش برسد گران‌فروشی و تخلف محسوب می‌شود. متاسفانه گاهی دیده می‌شود برخی از واحدهای صنفی گل‌فروشی سود قانونی را رعایت نمی‌کنند و باعث می‌شود گل رز گران به مردم عرضه شود. باوجود قیمت پایین گل رز در سطح واحدهای تولیدی گل‌ گران به دست مردم می‌رسد.

قالیشویی اتوبان باقری

 

 



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش سلام نو، ساعت ۲۴ جمعه ۲۶ فروردین برای چهار دهک اول یارانه بگیر، به ازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان یارانه نقدی واریز شد. به گفته امیدحاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نحوه تخصیص این یارانه را به اقشاری که به نوعی سود سهام عدالت دریافت نکرده اند واریز می‌کنند.

همچنین طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها، این یارانه به ۱۱ میلیون خانوار یعنی حدود ۳۲ میلیون نفر واریز شده است.

پیش از این دو دوره یارانه مناسبتی از جمله یارانه به مناسبت ۲۲ بهمن و نوروز بر همین معیار به حساب سرپرستان خانوارها واریز شده بود که همین موضوع منجر به نارضایتی عده‌ای از یارانه بگیران شد. حال اگر شما نیز از این موضوع شکایتی دارید با درج شماره تلفن همراه و ارسال ویدئو به بخش شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  مشکلات خود را به ما بگویید.

واریز نشدن یارانه رمضان چند دلیل عمده دارد:

واریز یارانه‌ها از شب گذشته آغاز شده و احتمالا تا ساعات میانی امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه ادامه دارد. پس ممکن است بسیاری از مشمولان در لیست واریز یارانه باشند اما هنوز بانک عامل واریز یارانه را آغاز نکرده باشد یا اینکه هنوز نوبت واریز به برخی از افراد نرسیده باشد.

دومین عامل این است که ممکن است افراد مشمول یارانه رمضان نباشند و از ابتدا نام آنها در لیست یارانه رمضان قرار نگرفته باشد.

مقالات بیشتر:تشریفات ترحیم تهران

ابتدا گمان می‌رفت که مشمولان یارانه عینا همان افرادی باشند که یارانه نوروز به حساب آنها واریز شده است. یعنی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی، افرادی که یارانه معیشتی می‌گیرند اما سهام عدالت ندارند و زنان سرپرست خانواری که در دهک اول تا چهارم قرار دارند.

مجموع افرادی که یارانه نوروز ۱۴۰۱ را دریافت کردند، ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بودند. اما بعد از انتشار اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه مشخص شد یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان به ۱۱ میلیون نفر تعلق می‌گیرد. یعنی حدود یک میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران نوروز خط خورده‌اند و مشمول یارانه رمضان نشده‌اند.

بر این اساس نمی‌توان مبنای واریز یارانه رمضان را الزاما دریافت یارانه نوروز دانست. لیست یارانه‌بگیران ۲۲ بهمن هم سه برابر افرادی بود که یارانه رمضان برای آنها واریز شد. یعنی یارانه ۲۲ بهمن ماه به حساب ۳۲ میلیون نفر واریز شد اما این یارانه تنها به حساب سرپرستان ۱۱ میلیون نفر واریز می‌شود.

اما برای اطمینان پیدا کردن از اینکه افراد مشمول یارانه رمضان شده‌اند یا نه باید تا پایان امروز صبر کرد. چون دفعات قبل هم واریز یارانه از بامداد آغاز شد و تا ساعات میانی روز بعد ادامه یافت.

با دستور رئیس‌جمهور، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌ حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.به گزارش سازمان برنامه‌وبودجه کشور، به دستور رئیس‌جمهور و در راستای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، ساعت ۲۴ یکشنبه (۲۸ فروردین‌ ۱۴۰۱) یارانه ۱۵۰ هزار تومانی کمک ‌معیشت ماه مبارک رمضان به‌حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی‌شده واریز می‌شود.این مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان به‌حساب سرپرستان شناسایی‌شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که اغلب از دهک‌های اول تا چهارم هستند، به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور که به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده‌اند، واریز خواهد شد.

پیش از این نیز دولت سیزدهم، یارانه کمک معیشتی به قشرهای آسیب‌پذیر و با درآمد کم در دو مرحله و در مناسبت‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و عید نوروز به دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌ بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور پرداخت کرده بود. یارانه سالروز پیروزی انقلاب، نفری ۱۰۰ هزار تومان و یارانه نوروز ۱۴۰۱ نفری ۱۵۰ هزار تومان بود.

مقالات دیگر:خانه سالمندان یوسف آباد



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

گل چیست و انواع عکس گل زیبا کدام است ؟

گل فروشی اندرزگو

چابخونه

گل یکی از جذابترین هدایای است که ما برای ابراز احساسات خود به دیگران هدیه می دهیم. هر چه در اهدای گل صمیمیت بیشتری باشد، جذابیت آن برای طرف مقالمان بیشتر می شود. انواع گل را که طرفدار بیشتری دارد میتوان به چند دسته کلی تقسیم کرد که از آنها میتوان به گل رز، گل نرگس، گل یاسمن، گل مریم، گل محمدی، گل آپارتمانی و … اشاره کرد. در ادامه برای شما ۵۰ عکس گل جذاب را آماده کردیم که شما را به دیدن آنها دعوت می کنیم.

بیشتر بخوانید : بهترین گل آپارتمانی برای خرید کدام است ؟
گل چیست ؟
گل چیست ؟

گل یکی از بهترین و زیباترین و شاید تازه ترین هدایای خداوند به انسان ها است. اگر بخواهیم در مورد مزیت هایی که گل و انواع ان برای ما دارد صحبت کینیم، باید به این نکته توجه کنیم که گل جز موجوداتی است که سود بسیار زیادی برای ما انسانها دارد و بر روی روحیه و خلق و خوی ما تاثیر بسیار زیادی میگذارد. اغلب افراد با اهدای یک شاخه گل به دوست یا اعضای خانواده خود مهر و محبت و دوستی خود را به آنها نشان میدهند و باعث تحکیم روابط خود با دیگران می شوند.

بیشتر بخوانید : چرا گلدان تبلیغاتی به عنوان یک هدیه تبلیغاتی انتخاب مناسبی است؟
مهمترین مزیت استفاده از گل چیست؟

تصفیه کننده هوا
کمک به روحیه بهتر
تقویت ضریب هوشی
از بین برنده آلودگی شیمیایی
تضمین سلامت روان
مسکنی برای سردرد
مبارزه با سرماخوردگی
رسیدگی به گل ها و لمس خاک و برگ، از لذت بخش ترین کارهای دنیاست.
لمس خاک یکی ازناب ترین حس های دنیاست، گیاه سبز خودت را بکار ورشدش را بالذت ببین.
وقت گذراندن با گیاهان،تماشای جوانه هاش و شوقشان برای قد کشیدن هم حال را خوش می کند و هم امید و سبز بودن را به ما می آموزد.
انواع گل کدام است ؟

از انواع گل میتوان به مواردی مانند گل رز، گل نرگس، گل مریم، گل یاس، گل یاسمن، گل محمدی، گل سرخ، گلهای آپارتمانی، گل گاوزبان، سانسوریا، گل لاله، گل ارکیده، گل ختمی، گل بنفشه، گل بابونه، گل یخ، گل کاغذی، گل نسترن، گل شمعدانی، گل میخک، گل داوودی، گل شقایق، گل قاشقی، نیلوفر، دیفن باخیا، سنبل، عروس، سنگ، گل آفتابگردان، حسن یوسف، زاموفیلیا، زنبق، همیشه بهار، سوسن، کاکتوس، شب بو، پتوس، لیلیوم، آگلونما، رز آبی، اگلونما، پامچال، مینا، مرجان، کوکب، ساعتی، بنجامین، پتوس، اطلسی، شیپوری، میمون، شاه پسند، گلایل، آنتوریوم، بامبو، گندمی، ارغوان، نخل شامادورا، آگلونما، حنا، دیفن باخیا، بونسای، فردوس، بنفش، برگ انجیری، لاله عباسی، ساناز، فیکوس، بنت قنسول، گل لادن، کاملیا، گل پیچک، گل نیلوفر آبی، تاج خروس، یاس رازقی، اقاقیا، قاصدک، اسپاتی فیلوم، گل کروتون، مغربی، جعفری، ادریسی، بگونیا، گل آزالیا، سرخس، آهار، گل سیکاس، عنکبوتی، رونده، گل زامیفولیا، شمشیری، دراسنا، گل زاموفیلیا، پیونی کالانکوئه، کریستال، پریوش، دیفن، گل آلوورا، رازقی، انار اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : بهترین گیاهان آپارتمانی برای خرید کدام است ؟
کل کریسمس
گل کریسمس یا همون افوربیا پولشریما حکم سُنبل رو برای اروپایی‌ها داره با این تفاوت که داستان جالب گل کریسمس به قرن۱۶میلادی برمی‌گرده.‌
تو افسانه‌ها اومده دختر فقیری نمی‌تونست تولد عیسی مسیح رو جشن بگیره و هدیه‌های کریسمسی بگیره؛ به همین دلیل یه فرشته بهش گفت هرچیزی که داره رو با عشق به خدا هدیه کنه
اون هم یک سری گیاه هرزه رو جلوی محراب کلیسا گذاشت و خدا هم هدیه‌اش رو پذیرفت و یک شکوفه قرمز ستاره‌ای بین گیاهان هرزه‌اش کاشت
و بعد از اون همه مردم مکزیک به مناسبت کریسمس، این گل رو می‌خریدند و مردم آمریکا به عنوان یک هدیه محبوب اون رو کادو می‌دادند.

گل سانسوریا
سانسوریاها گل های مقاومی هستن،که در نور کم هم به رشد خود ادامه میدن. ولی این به این معنی نیس که نور نمیخوان. اتفاقا اگه نور مناسب و غیر مستقیم داشته باشن خیلی خوب رشد میکنن و پاجوش میدن. نور مستقیم هم برگ ها رو میسوزونه. وقتی خاکش خشک شد بهش آب بدین و آبیاری زود به زود و زیاد دشمن این گیاهه و باعث پوسیدگی و قارچی شدن گیاه و ریشه میشه.

تکثیر از طریق قلمه و پاجوش انجام میشه.

اگه گیاهتون پا جوش داره اجازه بدین پاجوش ها اندازه ی نصف قد مادرشون بشن و بعد از ریشه جداشون کنین و تو گلدون دیگه بکارید. قلمه هم تو آب و هم تو خاک ریشه دار میشه.تو اب زودتر پاجوش و ریشه میده ولی تو خاک پاجوش قوتی تر میزنه اما دیرتر. بیشتر از یک ماه طول میکشه تا ریشه و پاجوش ظاهر بشه پس صبور باشید

بهترین قالیشویی تهران از نظر مردم

 

 



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ویژگی‌ها و منشاء واریانت XE کرونا، گفت: در موقعیت مناسب اُفت پیک ششم قرار داریم؛ در این شرایط مردم باید واکسیناسیون‌شان را تکمیل کرده و دز بوستر را هم تزریق کنند. در عین حال باید

همه چیز درباره واریانت XE کرونا / اُفت پیک ششم و فرصت طلایی تکمیل واکسیناسیونواکسیناسیون کرونا

اصلاحات نیوز؛ دکتر علیرضا ناجی درباره سویه‌های جدید کرونا، گفت: از زمانیکه اُمیکرون به وجود آمده، چندین نوترکیبی از آن داشتیم که منشاء آن‌ها یا از خود اُمیکرون است یا ناشی از ترکیبی از اُمیکرون با سویه‌ای دیگر است که مهمترین آن‌ها XD، XF و XE هستند. باید توجه کرد که XD و XF ترکیبی از اُمیکرون BA۱ و دلتا بود که به نام دلتاکرون هم شناخته می‌شدند. زیرا در بازه‌ای از زمان شاهد گردش دلتا و اُمیکرون به طور همزمان بودیم و در نتیجه این نوترکیبی‌ها ایجاد شدند که XD از همه وسیع‌تر بود و در دانمارک، هلند، آلمان و آمریکا و ... مورد شناسایی قرار گرفته است. XF هم در بریتانیا شناسایی شد. XE سومین نوترکیبی اُمیکرون است که نوترکیبی دو زیر شاخه اُمیکرون؛ یعنی BA۱ و BA۲ ایجاد شده است و سه موتاسیون اضافه هم دارد که از ۱۹ ژانویه در انگلستان شناسایی شد و بیش از ۶۰۰ مورد ابتلا به سویه XE در انگلستان گزارش شده است.

مقالات بیشتر:برگزاری مراسم ختم

از XE چه می‌دانیم؟

وی افزود: درباره خصوصیات سویه XE اطلاعات زیادی وجود ندارد. با این حال گزارشات اولیه نشان می‌دهد که ۱۰ درصد سرعت انتشار XE از BA۲ بیشتر است. بنابراین تاکنون آنچه که درباره XE می‌دانیم، این است که احتمالا سرعت انتشار بالاتری دارد، اما اینکه وضعیت بیماری‌زایی آن چگونه است یا چقدر گریز از ایمنی دارد، فعلا نمی توانیم درباره‌اش اظهارنظر کنیم و باید صبر کنیم تا اطلاعات بیشتری از آن ارائه شود.

ناجی ادامه داد: در عین حال باید توجه کرد که گزارش‌های مربوط به سویه‌های جدید، مربوط به کشورهایی است که کارهای ژنتیکی انجام داده و گزارش می‌دهند. بنابراین ممکن است این عدد واقعی نباشد و موارد دیگری هم در کشورهای دیگر باشد که شناسایی نشده است.

توان پایش کووید ۱۹ در کشور قوی‌تر شد

وی درباره شرایط ایران و احتمال ورود سویه‌های جدید به کشور، گفت: ممکن است این سویه‌ها وارد کشور ما هم شوند و هم در کشور ما ایجاد شوند. زیرا در کشور ما هم شاهد چرخش همزمان اُمیکرون و دلتا بودیم و احتمال نوترکیبی وجود داشته، اما گزارشی در این باره نداشته‌ایم. در عین حال باید مطالعه بر روی سویه‌ها در کشور بیشتر شود. شاید به صورت وسیع کار توالی‌یابی را انجام نمی‌دهیم و اطلاعی از آن نداریم. باید به صورت یک برنامه مدون و منظم بحث توالی‌یابی برای شناسایی سویه‌های جدید انجام شود. خوشبختانه با مساعدت وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت چندین دستگاه NGS که سیستم‌های جدید توالی‌یابی هستند، وارد کشور شده و دارند عملیاتی می‌شوند. بر این اساس توان علمی و تجهیزاتی پایش کووید در کشورمان قوی شده است و به نظر می‌آید که از این به بعد در این حوزه شرایط خوبی خواهیم داشت. در عین حال درباره خطرناک بودن این سویه‌ها باید صبر کرد تا ببینیم گزارش‌ها به چه صورت خواهد بود.

 

اُفت پیک ششم و موقعیت طلایی برای تکمیل و افزایش سطح واکسیناسیون

ناجی در ادامه درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: ما در اُفت پیک ششم هستیم. رفت‌وآمدها و مسافرت‌های نورزی هم تاثیراتی داشت و احتمال افزایش در میزان شیوع کرونا وجود دارد. در عین حال بازگشایی مدارس هم می‌تواند در کنار این موضوع باشد. معتقد بودم که باید صبر می‌کردیم و مدارس را یکی دو هفته بعد از عید باز می‌کردیم تا ببینیم وضعیت کووید به چه صورت خواهد شد و اگر در حال افزایش بود، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در این افزایش ندمد. با این حال بازگشایی اتفاق افتاد و انتظار داریم که افزایش داشته باشیم.

پیشنهاد گسترش تزریق دز چهارم واکسن کرونا

وی گفت: ما در موقعیت مناسبی هستیم. زیرا در زمان اُفت پیک هستیم و تشویق به واکسیناسیون بسیار مهم است. مردم باید واکسیناسیون‌شان را تکمیل کرده و دز بوستر را هم تزریق کنند. افرادی هم که تاکنون واکسن تزریق نکردند، حتما واکسن تزریق کنند. در عین حال باید سطح واکسیناسیون محصلین را هم بالا ببریم. در حال حاضر تکمیل واکسیناسیون و تزریق دزهای بوستر بسیار مهم است. موقعیت مناسبی هم هست. زیرا شیوع بالایی از ویروس را نداریم و راحت‌تر می‌توانیم واکسیناسیون را انجام دهیم. پیشنهادم این است که تزریق دز بوستر را برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال به بالا هم آزاد کنیم. همچنین تزریق دز چهارم واکسن را هم وسیع‌تر کنیم. در حال حاضر دز چهارم برای افراد بالای ۶۰ سال که ایمنی ضعیف دارند، تزریق می‌کنند که بسایر خوب است. ما با این اقدامات و با استفاده از این موقعیت‌ها می‌توانیم سطح پوشش ایمنی را بالا بریم.

ناجی گفت: در عین حال باید بررسی‌هایمان را انجام دهیم، تعداد تست‌هایمان را افزایش دهیم تا بتوانیم اطلاعات لازم درباره روند بیماری را داشته باشیم تا بتوانیم افزایش‌ها را در راستای انجام اقدامات لازم پیش‌بینی کنیم.

در آینده پیک بزرگی از کرونا خواهیم داشت؟

وی درباره احتمال مواجهه با پیک شدید دیگری از کرونا در کشور، گفت: این موضوع به واریانت‌هایی که می‌آید و میزان واکسیناسیون‌مان بستگی دارد. پیک پنجم با دلتا نسبت به پیک ششم با اُمیکرون از نظر تعداد کشته‌ها تفاوت داشت، اما از نظر شیوع و گسترش بیماری پیک ششم بسیار بالاتر از بقیه بوده است. در پیک ششم هیچ خانواده‌ای نداریم که مبتلا نشده باشند، بسیار شیوع بالا بود. اینکه پیک‌های آینده چقدر می‌تواند بلند باشد و ... بسته به میزان واکسیناسیون است و همچنین وابسته به این است که چه واریانتی با چه خصوصیاتی بیاید. باتوجه به میزان واکسیناسیونی که در کشور صورت گرفته و اگر مردم دزهای بوسترشان را تزریق کنند، می‌توانیم امیدوار باشیم که خیلی پیک‌های بلندی در آینده وجود نداشته باشد و در صورت بروز پیک هم می‌توان کنترل بهتری انجام داد.

مقالات دیگر:بهترین سرای سالمندان تهران



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بر اساس وعده سازمان برنامه و بودجه قرار بود یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان، ساعت ۲۴ امشب جمعه ۲۶ فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. اما برخی از مشمولان می‌گویند واریزی‌ها از امروز صبح آغاز و یارانه رمضان به حساب آنها واریز شده است. اما آیا یارانه همه مشمولان واریز شد؟

بشتابید ؛ علت واریز نشدن یارانه رمضان برای این افراد | اگر یارانه رمضان را دریافت نکردید کلیک کنید

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یارانه رمضان شب گذشته واریز شد . برخی ها از عدم واریز یارانه رمضان خبر دادند و از این موضوع ناراحت بودند . در ادامه جزئیات پرداخت یارانه رمضان را میخوانید .

برخی از مشمولان می‌گویند یارانه رمضان امروز ۲۶ فروردین ماه به حساب آنها واریز شده است. برخی می‌گویند یارانه رمضان امروز صبح به حساب آنها واریز شده است و برخی دیگر می‌‌گویند حوالی ظهر جمعه یارانه ۱۵۰ هزار تومانی را دریافت کرده‌اند.

مقالات بیشتر:تشریفات مجالس شمال تهران

بر اساس برنامه‌ سازمان برنامه و بودجه قرار بود ۱۱ میلیون نفر امشب یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان را دریافت کنند. با توجه به این وعده، واریز یارانه رمضان از همین لحظه آغاز شده و احتمالا واریزی‌ها تا فردا ظهر یا عصر ادامه دارد.

پس اگر هنوز مبلغی به حساب مشمولان واریز نشده، به معنای عدم واریز یارانه رمضان نیست. بلکه دلیل آن این است که برخی از بانک‌ها واریز یارانه را به فردا صبح شنبه ۲۷ فروردین ماه موکول می‌کنند و ممکن است واریزی‌ها تا ظهر یا حتی عصر هم به طول بینجامد.

اما برخی از مشمولان در پیام‌هایی که ارسال کرده‌اند مدعی شده‌اند که یارانه رمضان امروز برای آنها واریز شده است. از آن جمله برخی از دارندگان کارت صادرات می‌گویند امروز صبح و ظهر یارانه رمضان را دریافت کرده‌اند. اما تنها برخی از دارندگان کارت صادرات از واریز یارانه رمضان خبر داده‌اند و دارندگان دیگر کارت‌ها هنوز وجهی دریافت نکرده‌اند.

۴ گروهی که یارانه رمضان را می‌‌گیرند

مشمولان یارانه رمضان و سال نو از لحاظ تعداد به هم نزدیک هستند. پس می‌توان گفت احتمالا همان افرادی که یارانه سال نو را دریافت کرده‌اند، امشب یارانه رمضان را می‌‌گیرند. این یعنی

۱-مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی

۲-مشمولان یارانه معیشتی که به هر دلیلی سهام عدالت دریافت نکرده‌اند

۳-زنان سرپرست خانوار که در دهک‌های اول تا چهارم درآمدی قرار دارند

۴-افرادی که در دهک‌های یک تا چهار درآمدی هستند و سهام عدالت ندارند مشمول یارانه رمضان می‌شوند.

مقالات دیگر:وکیل پایه یک دادگستری آذربایجان غربی



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

پیچیدن بوی رکود در گلفروشی‌ها | «گرانی» طراوت را از بازار گرفت

گل فروشی قیطریه

مشهد- با وجود اینکه دو هفته تا نوروز باقی نمانده است اما گل‌فروشی‌ها هم چون سال‌های گذشته و در این ایام با ازدحام فروش روبرو نبوده و مانند روزهای عادی فعالیت دارند.


بازار؛ گروه استان ها: همه‌ساله در این ایام در مقابل بسیاری از گل‌فروشی‌ها انبوهی از گلدان‌های متعدد و سبزه‌های آراسته و نیز دسته‌های متعدد گل خودنمایی می‌کرد که به نظر می‌رسد امسال رنگ و بوی سالیان پیش را ندارد.

هم‌زمان با شیوع کرونا بسیاری از صنوف در کشور متحمل ضرر شدند؛ ضررهایی که این بار مقصر یک‌نهاد و سازمان نبود بلکه ویروسی بود که کل جهان را درگیر کرده است. در ادامه با شیوع دوباره کرونا مشکل برخی از صنوف نه‌تنها حل‌نشده بلکه بیشتر نیز شده است و در این راستا یکی از صنوفی که از کرونا ضرر جدی دید تولیدکنندگان گل هستند.

این تولیدکنندگان به دلیل از دست دادن بازار فروش خود در انتهای سال و اعیاد رجب و شعبان و دهه کرامت با ضررهای چند صدمیلیونی و میلیاردی مواجه شدند و هرروز که می‌گذرد این ضررها بیشتر نیز می‌شود.

تعطیلی تالارها و عدم برگزاری مراسم عروسی و عزا و حتی خودداری بیمارستان‌ها از پذیرش ملاقاتی‌ها و برچیده شدن دید و بازدیدها همگی دست‌به‌دست هم داد تا صنف گل‌فروش‌ها هر روز از تعداد مشتریانش کاسته شود.

امسال با فراگیری واکسیناسیون و تا حدی عادی شدن روابط اجتماعی به نظر می رسد که وضعیت این صنف در مقایسه با سال گذشته رو به بهبود گذاشته باشد لذا با «محمود علیان» رئیس اتحادیه گلفروشان و سموم و دفع آفات نباتی مشهد مقدس پیرامون همین موضوع به گفت‌وگو نشستیم.

* وضعیت فروش گل و گیاه در آستانه نوروز ۱۴۰۱ چگونه است؟
متاسفانه در دوران کرونا این صنف با افت فروش مواجه بوده است و این روز ها نیز که کمی بازار رونق گرفته است اما به دلیل افزایش قیمت محصولات استقبال زیادی مانند گذشته نمی شود و این بازار هم مانند بازار خودرو راکد و قیمت ها همچنان بالا است زیرا قیمت تولید گران تمام می شود.

پیچیدن بوی رکود در گلفروشی‌ها | «گرانی» طراوت را از بازار گرفت

* علت افزایش چند برابری گل و گیاه طی دوسال اخیر چیست؟
علت افزایش قیمت گل و گیاه را می توان افزایش بیش ازحد قیمت تمام شده تولید عنوان کرد. برای مثال در دوسال قبل هزینه یک خودروی کمپرسی خاور «خاک برگ» که از تهران یا سایر شهرها به مشهد حمل می شد تنها حدود ۷۰۰ هزار تومان بود اما درحال حاضراین رقم حدود به حدود ۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان یعنی حدود ۵ برابر گذشته رسیده است.

در همین راستا سم و کود نیز قیمت آن ۱۰ برابر شده است و یا همین گلدان های پلاستیکی به عنوان کم قیمت ترین وسیله مورد استفاده که هر عدد آن تنها ۱۰۰ تومان قیمت داشت در حال حاضر به قیمت هر دانه ۵ هزار تومان رسیده است.

پیش از این پلاستیک پوشش گلخانه متری ۸ هزار تومان خریداری می کردیم ولی حالا باید متری ۹۰ هزار تومان خریداری کنیم و لذا هر یک از این اقلام را که در تولید محصول افزایش نجومی داشته است را که محاسبه کنید آنوقت علت گران شدن کاملا واضح و ملموس است.

* افزایش دلار چه تاثیری بر کار شما داشته است؟
کمبود های زیادی در بازار گل و گیاه کشور وجود دارد و افزایش نرخ دلار موجب کاهش واردات نهاده ها و پیاز گل از کشورهای دیگر شده است. تا پیش از افزایش قیمت دلار واردات نهاده ها و پیاز گل از کشور های دیگر برای واردکننده صرفه اقتصادی داشت اما اکنون کاهش میزان متقاضی برای موارد مذکور واردات این دسته از محصولات را محدود کرده است.

از طرف دیگر بسیاری از سموم به دلیل وارداتی بودن قیمت آن حداقل ۴ تا ۸ برابر شده است و لذا ارتباط مستقیم افزایش دلار بر روی اجناس وارداتی کاملا مملوس است.

* آیا با وجود واکسیناسیون شرایط بازار بهتر نشده است؟
متاسفانه دو سال گذشته جزو بدترین سال ها برای فعالین در این حوزه بوده و آن ها فروشی نداشتند. همیشه در اعیاد یا جشن ها، تعداد زیادی سبد گل سفارش داده می شد که در طی دوسال گذشته این سفارشات به حداقل رسید و حتی برخی افزاد این سبد ها را از بازار گل تهیه می کنند و لذا گل فروشی ها با مشکل فروش روبرو هستند.

از طرفی قیمت گل خیلی افزایش یافته است و لذا برخی خانواده ها از خرید سبد و یادسته گل خودداری می کنند و چون خرید و هدیه دادن یک یا دو شاخه گل را هم چندان محترمانه نمی دانند لذا به طور کلی از خرید گل صرف نظر می کنند.

* چه تعداد واحد صنفی دایر است و طی دوران کرونا چه تعداد از واحدها تعطیل شده اند؟
متاسفانه از ۹۰۰ واحد بیش از ۱۵۷ واحد در این مدت تعطیل شده اند.

پیچیدن بوی رکود در گلفروشی‌ها | «گرانی» طراوت را از بازار گرفت

* یک مشکلی که برخی شهروندان اعتراض دارند فروش خاک های بسته بندی شده در گل فروشی ها است.آیا این خاک ها شرایط استانداردی دارند؟
متاسفانه استانداردی برای خرید خاک گلدان تعریف نشده است و یا پروانه بهره برداری از طرف کشاورزی نیز ندارد از این رو هرکسی این کاررا انجام می دهد.متاسفانه روی بسته های خاک گلدان نظارتی وجودندارد و باید نظارت دولتی وجودداشته باشد و این موضوع زیر نظر اتحادیه گل و گیاه نیست و تعدادی از این خاک ها بسته هاییش از تهران می اید و لذا بنده هم اعتقاد دارم تا سازمان کشاورزی و یا اداره استاندار باید بر روی این کار نظارت داشته باشند.

برای مثال در بازار روز هر شخصی بسته های خاک را می فروشد بطور قطع نمی توان مطمئن بود که این خاک ها دارای استاندار لازم می باشند و فاقد آشغال و حشرات موذی نمی باشند.

در این راستا ما از مشتری ها تقاضا داریم تا خاک مورد نیاز گلدان را از اماکن معتبر خرید کنند و از آن جا که اتحادیه نمی تواند برند خاصی را معرفی کند لذا توصیه می شود از جاهایی که تولید کننده های شناخته شده ای هستند خرید شود.

* چشم اندازه شما در خصوص رونق بازار گل و گیاه تا پایان سال و آغاز نوروز چگونه است؟
از همین حالا مشخص است که نوروز امسال در حوزه گل و گیاه مانند شرایط قبل از کرونا نخواهد بود و ما هم چنان باز هم با رکود نسبی همراه هستیم زیرا در گذشته گل و گیاه در سبد خانواده به ویژه در ایام نوروز جایگاه ویژه ای داشت اما در حال حاضر به دلیل گرانی از سبد خرید خانواده ها خارج شده و اغلب خانواده ها ترجیح م یدهند به جای خرید یک گلدان ۲۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومانی این هزینه را به خرید کالاهای اساسی مانند گوشت و برنج اختصاص دهند.

* در حال حاضر در شبکه های مجازی هم شاهد فروش گل و گیاه هستیم آیا نظارتی بر روی آن ها هست؟
متأسفانه در شبکه های اجتماعی فروشگاه های اینترنتی و مجازی بسیاری شکل گرفته که بدون هیچ نظارتی در این بازار مشغول فعالیت هستند این شبکه ها و فروشندگان بعضا سفارشات را تحویل هم نمی دهند و یا با قیمت های بالا به دست مشتری می رسانند که در این زمینه شکایات زیادی به ما شده ولی به دلیل ناشناخته بودن افراد در فضای مجازی نمی توان پیگیری درستی انجام داد.

قالیشویی هنگام

 



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور از اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا بر علیه شایعه سازی در فضای مجازی در کلیه واحد‌های انتظامی پلیس فتا در سراسر کشور خبر داد و گفت: با عوامل تولید و یا منتشرکنندگان اینگونه محتوا‌ها برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش سایت طلا ، سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به شایعه‌های کذب در کشور با اهداف مغرضانه گفت: در راستای مقابله با این پدیده مجرمانه طرح عملیاتی در کلیه واحد‌های انتظامی پلیس فتا در سراسر کشور آغاز شده است. بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی کاملا مشخص است سطح تولید و انتشار شایعات با اهداف مغرضانه، توطئه، تخریب روابط بین المللی، ایجاد جو بی‌اعتمادی و القا حس ناامیدی در هموطنان صورت گرفته است.

به گفته معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور تمامی جریانات خبری منتشره در این خصوص در فضای مجازی مرتبط با کشور ایران، در کارگروه‌های ویژه رصد و پایش پلیس فتا مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و در صورت مواجه با موارد خلاف واقعه و انتشار اخبار جعلی و کذب برخورد قضائی با شایعه سازان در دستور کار قرار می‌گیرد.

مقالات بیشتر:تشریفات مجالس غرب تهران

سرهنگ پاشایی گفت: اولویت اصلی پلیس فتا در برخورد با هر گونه محتوای کذب و جعلی در فضای مجازی پاکسازی و بر طرف کردن آلودگی‌های مربوطه و در مرحله اول توجیه مرتکبان اینگونه جرایم است ولیکن در صورت تکرار و یا انتشار به نحوی که دارای ضرر و زیان مادی، معنوی و خسارات روحی و روانی فراوان در جامعه باشد با عوامل تولید و یا منتشر کنندگان برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول تاکنون تعدادی افراد در این حوزه مورد شناسایی قرار گرفته اند و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی پس از احضار ضمن تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارسال شده اند.

سرهنگ پاشایی گفت: برابر بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته مشخص شده است حجم وسیعی از محتوای شایعه و کذب از سوی معاندان و مغرضان در خارج از مرز‌های آبی و خارجی کشور عزیزمان با تکنیک خاص از جمله تقطیع و تحریف واقعیت تولید و منتشر می‌شود که متاسفانه تعدادی افراد در داخل کشور نیز به صورت عمدی و سازمان یافته و یا غیر تعمدی نسبت به انتشار آن اقدام می‌کنند.

به گفته این مقام سایبری برابر واکاوی انجام شده مشخص شد این گونه محتوا‌ها هیچ گونه سنخیت و تعلق مکان و زمانی به کشور ایران نداشته و اهداف اصلی انتشار این محتوا‌های تولیدی غیر واقعی که در زمان‌های خاص منتشر می‌شود صرفا پیگیری اهداف مغرضانه معاندین نظام است.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

توصیه های گل فروشی شرمیلا برای خرید تاج گل

گل فروشی سعادت آباد

همشهری آنلاین

از دست دادن شخصی در زندگی هرکس می تواند بسیار دردناک و سخت باشد. که یکی از رسوم ابراز همدردی با خانواده مرحوم می باشد و یکی از رایج ترین راه های عرض تسلیت ارسال گل برای خانواده مرحوم می باشد. ارسال گل به خصوص تاج گل می تواند روحیه تازه ای به بازماندگان مرحوم بدهد.


گل رز سفید
در این مقاله می خواهیم نکات لازم برای خرید تاج گل را با شما به اشتراک بگذاریم، پس تا انتها همراه ما باشید.

تمامی نکات لازم جهت خرید تاج گل شرمیلا
از کجا تاج گل نخریم؟
با توجه به گسترش فروش اینترنتی گل و گیاه ، مراکز فروش زیادی در اینستاگرام و وبسایت ها ایجاد شده است که تاج گل ها را قیمت های نازلی هم ارائه می دهند. پیشنهاد ما این است تاج گلی که با قیمت ارزان تر از عرف بازار ارائه می شود احتمالا از گل ها کهنه و مانده استفاده می کنند به همین در صورتی که از فروشگاهی که اولین بار خرید میکنید تاکید نمایید حتما از گل تازه استفاده شود و قبل ارسال ویدیویی از محصول آماده شده ارسال کنند تا از کیفیت محصول اطمینان خاطر حاصل کنید.

گل های مورد استفاده برای مراسم ترحیم چیست؟
گل های زیادی برای مراسم ختم مناسب هستند که درادامه به بهترین آنها اشاره خواهیم کرد.

گل گلایل

شما در ابتدا باید گلهایی را انتخاب کنید که ماندگاری بالایی داشته باشند و سپس نماد و مفهومی را برسانند. گلایل یکی از گل های مناسب برای مراسم ترحیم و ختم است. این گل زیبا رنگبندی زیادی دارد و شما می توانید برای تاج گل خود یکی از آنها را استفاده نمایید. در مراسم ختم بهتر است تا از گلهای سفید گلایل استفاده کنید. رنگ سفید گلایل نماد خلوص و پاکی را می رساند.

گل ژربرا

یکی دیگر از گل های مناسب برای تاج گل ، ژربرا است. این گل به تاج گل تازگی میبخشد و می تواند احساس خوبی را به خانواده مغفور برساند. پیشنهاد می شود تا از ژربرا سفید در تاج گل خود استفاده کنید.

گل داوودی

گل داوودی با توجه به قیمیت مناسبی که دارد، می تواند برای تاج گلها عالی باشد. گل های داوودی سفید به معنای غم هستند و ترکیب آنها با گلایل می تواند زیبا باشد.

گل آنتریوم

اگر میخواهید تاج گلی زیبا داشته باشید ، حتما گل آنتریوم را انتخاب کنید. این گل زیبا نماد احترام و شکوه را بهمراه دارد و مناسب مراسم ترحیم است. همچنین شما می توانید آنتریوم را با لیلیوم ترکیب کنید. برای تاج گل خود می توانید آنتریوم های صورتی و قرمز را انتخاب نمایید.

گل لیلیوم

یکی از فوق العاده ترین گل ها مخصوص تاج و باکس گل ، لیلیوم می باشد. این گل بی نظیر نماد سوگواری و مغفرت برای روح از دست رفته است.

گل رز

اگر به دنبال گلی معروف و پر معنا میگردید، حتما از رز بهره بگیرید. رز را می توانید در هر مراسمی استفاده نمایید. رز سفید بهترین گزینه برای چیدمان در تاج گل ها هستند و زیبایی چشم نوازی را بهمراه می آورند.

گل ژیپسوفیلیا

اگر به دنبال این هستید تا کنار تاج گل خود را تزیین کنید، حتما از گل ژیپسوفیلیا بهره بگیرید. این گل زیبا با شاخه های بلند سفیدی که دارد می تواند دور تاج گل شما را به خوبی پوشش دهد و باعث جذابیت بیشتر آن شود.

گل مریم

همانطور که احتمالا میدانید گل های مریم می توانند انرژی خود را به محیط انتقال دهند و به همین دلیل برای مراسم ختم مناسب است. گل مریم سفید نماد دوستی و پاکی می باشد.

معرفی چند تاج گل در مراسم تسلیت
تاج گل های بسیار زیادی در بازار های آنلاین و حضوری وجود دارد. این تاج گل ها شامل یک طبقه، دو طبقه، گرد و... هستند. اینکه کدام یک از اینها را خریداری کنید، اول به سلیقه و نظر شخصی شما برمیگردد.

تاج گل های یک طبقه و گرد می توانند انتخاب خوبی برای مراسم ترحیم عزیزان از دست رفته باشند. اگر شما به مراسم ختم یکی از دوستان رسمی خود میروید، می توانید تاج گل های دو طبقه را خریداری نمایید.

سعی کنید تاج گل های بسیار بزرگ را خریداری نکنید تا هنگام حمل آن، دچار مشکل نشوید. همچنین از رنگ های چشم زننده در تاج گل خود استفاده نکنید.

اگر به دنبال خرید انواع تاج گل هستید، گل فروشی شرمیلا تاج گل های بسیار متنوع و زیبا را در گلخانه خود به خوبی نگهداری می کند و هنگام سفارش مشتریان، آنها را با سلامت کامل تحویل می دهد.

توصیه های گل فروشی شرمیلا برای خرید تاج گل

نحوه ارسال تاج گل
نحوه ارسال تاج گل ها بستگی به محلی دارد که از آن خرید کرده است.

در ابتدا به شما پیشنهاد میکنم تا از مراکز آنلاین تاج گل مدنظر خود را خریداری کنید، چون گلفروشی های آنلاین و به خصوص "شرمیلا" تحویل سفارش رایگان دارند و شما می توانید آدرس مراسم ختم را به آنها بدهید و تاج گل خود را در محل مورد نظر تحویل بگیرید، به همین راحتی. اما اگر بخواهید از فروشگاه های آنلاین تاج گلی خریداری کنید، باید با کلی دردسر وانت بگیرید و تاج گل خود را حمل کنید.

معرفی باکس گل های مناسب ترحیم
شما با مراجعه به گلفروشی های مطرح در گوگل متوجه تنوع و زیبایی باکس گل ها خواهید شد

یکی از جدید ترین و بهترین باکس گل ها که امروزه درمراسم ترحیم زیاد از آن استفاده می شود ، باکس رومیزی است. این نوع باکس شکل بسیار زیبایی دارد و نگاه کردن به آن باعث آرامش درونی انسان می شود. همچنین بر روی آن چند شمع قرار میگیرد که به زیبایی آن اضافه می کند.

باکس گل های دیگری نیز وجود دارند که پیام های مثبتی را به دیگران ارسال می کند. در کل شما می توانید با یک مقایسه بین انواع آنها ، باکس گل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

سایت شرمیلا باکس، دسته، سبد و تاج گل هایی زیادی دارد که شما می توانید هر کدام از آنها را که دوست داشتید، با قیمتی مناسب خریداری نمایید.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را به انواع تاج، باکس، سبد و دسته گل های مناسب برای مراسم ترحیم آشنا کنیم و توصیه های لازم را انجام دادیم، امیدواریم که مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد.

اگر سوالی دارید و یا بخشی را متوجه نشدید، در قسمت کامنت برای ما ارسال کنید. در ضمن اگر به دنبال خرید تاج گل مناسب برای ترحیم میگردید، حتما به سایت بزرگ شرمیلا سر بزنید

قالیشویی افسریه

 

 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

یک روانشناس البرزی در گفت و گو با پانا:

تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان را منزوی کرده بود

روانشناس سعادت آباد

نگرانی و دغدغه اصلی دانش آموزان، برگزاری امتحانات به شیوه حضوری است

کرج (پانا) - یک روانشناس و کارشناس ارشد روان‌سنجی در کرج عنوان کرد همه‌گیری کرونا و تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان را منزوی کرده بود.

 

ویروس کرونا در این مدت با شیوع گسترده خود علاوه بر آمار مرگ و میری که برجای گذاشت آسیب های روحی بسیار شدیدی را هم به مردم جهان تحمیل کرد که این آسیب ها گریبان جوانان و نوجوانان را هم گرفت و مهم ترین عامل آن آموزش مجازی بود. قشر جوان و نوجوان که شامل دانش آموزان می شود به دلیل دوری از دوستان و همسالان خود خصوصا با تعطیلی مدارس منزوی شده و دیگر اشتیاقی برای تحصیل نداشتند. حال با حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها این فرصت خوبی برای جبران خواهد بود. با وجود اینکه کرونا هنوز از بین نرفته و هر لحظه در کمین است مردم به گونه ای به شرایط قبل از کرونا بازگشتند و با حضوری شدن مدارس این موضوع علنی شد، طوری که از تزریق واکسن اجتناب کرده و در اماکن عمومی ماسک نمی‌زنند و دلخوش به این خیالند که کرونا از بین رفته است.

 

فروزنده پوریوسفی، روانشناس و کارشناس ارشد روان‌سنجی در گفت گو با پانا ضمن اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بیان کرد: «بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تصمیمی بود که در جامعه مخالف و‌ موافقانی دارد که هم اکنون پس از تصویب این تصمیم عده ای از افراد جامعه با این موضوع مخالف هستند و دسته ای دیگر از آن استقبال می کنند.»

 

این روانشناس در ادامه اظهار کرد: «این باور که همه فکر می کنند کرونا از بین رفته صحیح نیست، بلکه این ویروس شدت اوج گیری قبلی خود را ندارد و همچنان همراه ماست. حال رعایت دستورالعمل ها با شرایط الان باید با شدت بیشتری رخ دهد زیرا پیک هفتم کرونا در کمین است.»

 

وی تصریح کرد:«ناگفته نماند که برخی دانش آموزان از این شرایط راضی هستند، علاوه بر فواید کلاس های حضوری از اینکه کنار دوستان و همسالان خود هستند لذت برده و با ایجاد رقابت بین یکدیگر سطح آموزشی خود را افزایش می دهند.»

 

پوریوسفی با اشاره به دغدغه و نگرانی های دانش آموزان، بیان کرد: «جدا از فواید کلاس های حضوری، معایبی هم وجود دارد که می توان به نگرانی و اضطراب که منشأ و دلیل اصلی آن حضوری بودن امتحانات نهایی است، اشاره کرد.»

 

وی تاکید کرد:«بسیاری هم امیدوار به موقتی بودن این وضعیت و در انتظار اوج گیری کرونا هستند با وجود اینکه تابه حال از اوج گیری این ویروس ترس داشتند، همه اینها از اضطراب و نگرانی های امتحانات حضوری نشأت می‌گیرد، خصوصا دانش آموزان مقطع دبیرستان که امتحانات نهایی دارند. با این شرایط انتظار می‌رود دبیران و کادر مدرسه دانش آموزان را درک کرده و شرایط را برای آنها تسهیل کنند تا در این فرصت باقی مانده به جمع بندی دروس برسند و نهایت استفاده را از آموزش حضوری ببرند.»

قالیشویی پیروزی

 



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

با وجود تعطیلات سال نو، مسافرت‌ها و بازگشایی مدارس که همگی عوامل خطر انتشار ویروس هستند، طبیعتا انتظار ازدیاد تعداد ابتلا وجود داشت.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به جهش XE سویه امیکرون و با بیان اینکه به احتمال زیاد این سویه‌های ترکیبی هنوز به کشور ما نیامده است، گفت: اکنون از دیدگاه سرایت پذیری سویه‌های ترکیبی از جمله سویه XE بین ۱۰ تا ۴۰ درصد سرایت بیشتری دارند، اما از نظر کشندگی و افزایش شدت بیمای خوشبختانه هنوز گزارشی نداشتیم که بگوید شدت در این زمینه بیشتر است.

دکتر مجید مختاری، با اشاره به اینکه روند کاهشی کرونا را تا حدود دو هفته قبل در کشور شاهد بودیم، گفت: اما آرام آرام روند صعودی موارد ابتلا که پیش‌بینی می‌کردیم را شاهدیم ولی از نظر مرگ و میر خوشبختانه شرایط کاهشی است؛ هرچند که حتی یک مرگ هم برای ما زیاد است اما نسبت به حدود دو ماه قبل، اکنون تعداد مرگ و میر خیلی کمتر است و این موارد مرگ و میر نیز بازتاب بیمارانِ دو الی سه هفته قبل هستند. اگر در حال حاضر روند ابتلا صعودی باشد، احتمال دارد طی هفته‌های آتی مرگ و میر هم افزایش یابد اما امیدواریم به اعداد بالای قبلی نرسیم.

وی افزود: با وجود تعطیلات سال نو، مسافرت‌ها و بازگشایی مدارس که همگی عوامل خطر انتشار ویروس هستند، طبیعتا انتظار ازدیاد تعداد ابتلا وجود داشت. بنابراین برای روزهای آتی نوسانات ادامه خواهد داشت و به نظر نمی‌رسد رفتار ویروس با وجود سویه‌های جدید و ترکیبی تغییر کرده باشد که به دنبال این موضوع هم در سطح جهانی پیش‌بینی نمی‌شود که دچار جهش وحشتناک جدیدی شده باشیم.

مقالات بیشتر:باغ تالار

وی همچنین تاکید کرد: نباید با اسم امواج بیماری، جامعه را تهییج کنیم؛ اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، مهمانی‌ها و دورهمی‌ها کاهش یابد، احتیاطات لازم در وسایل حمل و نقل عمومی صورت گیرد، زدن ماسک در اماکن سربسته اجباری باشد و... احتمالا نوسانات را خواهیم داشت، ولی اینکه آیا موج هفتم بروز خواهد کرد یا خیر، نیاز است تا زمان بگذرد که بتوان نظر داد.

او درباره گسترش شیوع بیماری به دنبال تغییر رفتارها در نوروز از جمله سفرها، افزود: احتمالا افزایش موارد، ناحیه‌ای خواهد بود و اگر همین روند رشد بیماری طی شود، شرایط آنچنان هشدار دهنده نخواهد بود.

مختاری در خصوص سویه در گردش کرونا در کشور، اظهار کرد: به طور کلی بر اساس اطلاع بنده سویه BA۲ در کل دنیا غالب است و به نظر نمی‌رسد ما هم از دنیا مجزا باشیم. اینطور نیست که تمام سویه‌ها را پیگیری کنیم، ما با اپیدمیولوژی ناحیه‌ای و جهانی هم جلو می‌رویم و نمونه برداری‌ها برای سویه‌های متفاوت انجام می‌شود ولی نه به طور دائم و تمام نمونه‌ها؛ بر اساس اطلاعات بنده از هر ۱۰۰۰ نمونه یک نمونه برای توالی یابی ژنتیکی فرستاده می‌شود. تا جایی که اطلاع دارم تا پیش از سال جدید سویه BA۲ غالب بوده است کما اینکه در دنیا هم شرایط چنین است.

وی درباره شیوع یا عدم شیوع سویه ترکیبی از دو زیرواریانت BA۲ و BA۱ تحت عنوان XE در ایران، تصریح کرد: خیلی زود است که در این مورد صحبت کنیم. برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلستان که توالی‌یابی ژنتیکی زیادی از ویروس انجام می‌دهند، این موضوع را اعلام کردند. تعداد سویه‌های ترکیبی که ترکیب‌های متفاوتی از خود امیکرون یا دلتا با امیکرون است توسط این کشورها اعلام شده است، اما هنوز در حدی نیست که حتی سازمان بهداشت جهانی نظر دهد. تعداد موارد بسیار پایین است و به احتمال زیاد این سویه‌ها در کشور ما نیامده است مگر اینکه طی ماه‌های آتی با افزایش سفرهای خارجی این سویه هم وارد کشور شود.

مختاری گفت: اکنون از دیدگاه سرایت پذیری سویه‌های ترکیبی از جمله سویه XE بین ۱۰ تا ۴۰ درصد سرایت بیشتری دارند اما از نظر کشندگی و افزایش شدت بیمای خوشبختانه هنوز گزارشی نداشتیم که بگوید شدت در این زمینه بیشتر است.

عضو کمیته علمی کرونا درخصوص آموزش حضوری در مدارس نیز به ایسنا،‌ گفت: قطعا در جلسه آتی کمیته علمی کرونا در این زمینه صحبت خواهیم کرد و جهت‌گیری لازم هم صورت می‌گیرد. باید ببینیم نظر جمعی کمیته چه خواهد بود. البته به طور کلی ما پیش‌بینی از افزایش ابتلا در میان کودکان را داریم و این افزایش نه تنها در کودکان که در بزگسالان هم مشاهده می‌شود. امیدواریم در بازبینی این موضوع از بار بیماری در کودکان هم کاسته شود. همواره پیشگیری و احتیاط، تاکید اصلی ما است. اینکه فکر کنیم کرونا تمام شده و به زندگی عادی برگردیم صدمه زیادی به بسیاری از کشورهای دنیا زده است و تمام رعایت‌ها از جمله فاصله فیزیکی،‌ زدن ماسک و... همواره ضروری است.

مقالات دیگر:دفتر وکالت غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تشکیل زندگی برای زوج های جوان در این روزها یکی از دغدغه های مهم جامعه است. دولت برای کاهش فشارهای ایجاد شده برای ازدواج جوانان، وامی را به عنوان وام ازدواج برای زوج های جوانی که ازدواج کرده اند پرداخت می کند.

 همه افرادی که در سال جاری و یا سال های گذشته ازدواج کرده اند؛ اما اقدام به دریافت وام ازدواج نکرده اند، می توانند مراحل ثبت نام وام ازدواج را انجام دهند و وام خود را طبق تعرفه جدید دولت دریافت کنند.

 نحوه ثبت نام وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ برای زوجین جوان را در ادامه شرح می دهیم.

مراحل ثبت‌نام و اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

۱. مطالعه دقیق شرایط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج، قبل از ثبت‌نام

۲. ثبت‌نام و تکمیل فرم مربوطه از طریق سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به آدرس ve.cbi.ir برای هر یک از زوجین به صورت جداگانه

۳. دریافت کد رهگیری ۱۰ رقمی

۴. مراجعه به سایت پس از تعیین شعبه، جهت اطلاع از شعبه عامل اعطای وام ازدواج. (مدت زمانی تعیین شعبه از سوی بانک‌ها با توجه به میزان منابع قرض‌الحسنه قابل اعطای بانک، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.)

۵. مراجعه به شعبه معرفی شده ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، با به همراه داشتن مدارک لازم

۶. اتمام مراحل اخذ وام در شعبه مربوطه

مقالات بیشتر:باغ تالار شرق تهران

شرایط دریافت تسهیلات ازدواج

۱. دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

۲. به هر یک از زوجین مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.

تبصره ۱. به استناد مفاد جز (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، به هر یک از زوجین مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد.

تبصره ۲. به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج‌ها زیر ۲۵ سال و در زوجه‌ها زیر ۲۳ سال است، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد.

تبصره ۳. کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آن‌ها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده، قادر به ثبت‌نام بوده و گواهی ازدواج آن‌ها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد، به عنوان سند ازدواج تلقی می‌شود.

تبصره ۴. اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تأیید قرار گیرد، معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت‌نام خواهند بود.

۳. دارا بودن کارت ملی (موقت یا دائم) و کد پستی محل سکونت متقاضی.

۴. با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنان‌چه متقاضی وام ازدواج قبلاً از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علی‌رغم ازدواج دوم یا بیشتر) می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند شود. (توجه: به هر یک از متقاضیان صرفاً یک مرتبه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد. )

۵. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌شود.

۶. افرادی که از سال گذشته متقاضی دریافت وام ازدواج بودند و در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند، در صورتی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، می‌توانند در سقف‌های مصوب بودجه ۱۴۰۱ از تسهیلات فوق‌الذکر بهره‌مند شوند.

۷. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به افراد بالای ۵۰ سال تعلق نمی‌گیرد.

مدارک مورد نیاز وام ازدواج

۱. اصل و کپی سند ازدواج

۲. اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین

۳. اصل و کپی شناسنامه‌های ضامن

۴. اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم) زوجین

۵. اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم) ضامن

۶. کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین

۷. کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام

شرایط پرداخت وام ازدواج

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها، مبلغ یکصد و بیست میلیون (۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان با دوره بازپرداخت ده ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

بانک‌ها مکلف‌اند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق هستند، ابتدا باید با مراجعه به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج سایت ثبت‌نام کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند؛ بر این اساس و در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل ثبت‌نام، یک کد رهگیری ۱۰ رقمی که کاملاً محرمانه بوده و مربوط به متقاضی است، به شخص ثبت‌نام کننده داده می‌شود.

متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت‌نام خود و نام شعبه مربوطه، جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج مراجعه کنند و در صورتی که شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد، باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام می‌شود، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام کنند. بدیهی است در صورت عدم مراجعه متقاضیان در زمان تعیین شده، ثبت نام آن‌ها کان لم یکن تلقی می‌شود.

 

ذکر این نکته ضروری است که مدت زمان تعیین شعبه از سوی بانک‌ها با توجه به میزان منابع قرض‌الحسنه قابل اعطای بانک، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پس از تعیین شعبه ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، فرصت دارد با به همراه داشتن مدارک لازم به شعبه معرفی شده، مراجعه کند. همچنین در صورت عدم مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعیین شده، اطلاعات ثبت نامی متقاضی حذف خواهد شد.

متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، پس از پذیرش توسط شعب بانک‌ها، حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز کاری باید نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کنند و در صورت عدم تکمیل مدارک، نام متقاضی از سامانه مربوطه حذف می‌شود تا امکان بهره‌مندی سایر متقاضیان در صف از تسهیلات مذکور و شفافیت عملکرد بانک‌ها به عمل آید.

مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد وام ازدواج

مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۱۰ ساله و نرخ کارمزد ۴ درصد است.

اقساط مربوطه ۱۲۰ ماهه بوده و سررسید اولین قسط و کارمزد آن، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات یاد شده است.

در پایان یادآور می‌شود که بانک‌ها در سال ۱۴۰۰ نسبت به پرداخت بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان به ۹۲۴ هزار متقاضی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج اقدام کردند و از ابتدای سال جاری تا روز شانزدهم فروردین‌ماه حدود ۶۵ هزار فقره ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سامانه مربوطه انجام شده است. بر این اساس، بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور، خود را ملزم به اجرای قوانین در راستای تکریم مردم و جوانان دانسته است و در سال جاری نیز به روال سال‌های گذشته نسبت به انجام وظایف و تکالیف خود به ویژه درخصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، اقدام خواهند کرد.

منبع: ایمنا

مقالات دیگر:دفتر عقد غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بانک ملی ایران به منظور متنوع سازی خدمات خود و برای کمک به بهبود سطح اشتغال جامعه و همچنین در راستای اهداف اجتماعی‌اش، به مستمری بگیران سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد امام خمینی وام خوداشتغالی پرداخت می‌کند. مبلغ این تسهیلات حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش کاماپرس، تسهیلات خوداشتغالی به صورت قرض الحسنه و با کارمزد ۴ درصد به مشتریان پرداخت می‌شود. متقاضیانی که خواهان این تسهیلات هستند باید از کمیته امداد یا بنیاد شهید و امور ایثارگران یا سازمان بهزیستی نامه دریافت کنند و آن را به یکی از شعب بانک ملی ارائه دهند. ضمنا این افراد باید در یکی از شعب بانک ملی حساب قرض الحسنه داشته باشند یا این سپرده را تشکیل دهند. در این تسهیلات، موجودی سپرده قرض الحسنه وام گیرنده مسدود نخواهد شد و افراد قبل از تسویه اقساط، امکان استفاده از مبلغ حساب خود را دارند.

مقالات بیشتر:خریدار فرش دستباف

افرادی که خواهان دریافت این نوع تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان هستند، باید دو ضامن رسمی به بانک ارائه دهند. در صورتی که به فردی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق بگیرد، علاوه بر ضامن، باید سند ملکی هم به شعبه بانک ارائه شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۸۴ ماه اعلام شده است.

دیگر شرایط وام خود اشتغالی بانک ملی ایران

طبق قانون بانکی، وام‌گیرنده نباید در سیستم بانکی بدهی یا چک برگشتی داشته باشد. در صورتی که وام‌گیرنده اقساط را به موقع نپردازد، باید بدهی خود را با نرخ وجه التزام ۱۲ درصد بدهد. پرداخت هزینه جانبی تشکیل پرونده و کارمزد هم برعهده وام‌گیرنده است.

اگر بانک به متقاضی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات را با نرخ کارمزد یاد شده و تعیین مدت زمان بازپرداخت ۸۴ ماهه، اعطا کند، مبلغ اقساط برای وی یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۴۷۶ تومان خواهد بود.

مقالات دیگر:وکیل خوب در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از شروع تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای خبر داد.

ناطقان: دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به استمرار بیماری کرونا و احتمال ورود سویه های جدید و ترکیبی، گفت: در همین راستا قبل از نوروز امسال تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای افراد دارای بیماری زمینه ای شروع شد.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: این دوز جدید، چهار ماه پس از دوز سوم، تزریق می شود.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: در خصوص تزریق دوز چهارم برای سایر افراد هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده و همه چیز بسته به شرایط ویروس کرونا و وضعیت آن در سطح جامعه دارد.

مقالات بیشتر:قالیشویی غرب تهران

شاه آبادی با بیان اینکه تاکنون بیش از 40 درصد جمعیت هدف استان (افراد بالای 18 سال) دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند،گفت: در حال حاضر تاکید بسیاری بر تزریق دوز سوم وجود دارد، چرا که بدون تزریق این دوز ایمنی لازم در برابر ویروس کرونا  ایجاد نمی شود.

وی افزود: با توجه به احتمال ورود سویه های جدید و امکان جهش دوباره ویروس کرونا و شیوع سویه های ترکیبی،در حال حاضر تزریق دوز سوم از اهمیت بسیاری بر خوردار است.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مدارس بر واکسیناسیون هرچه سریعتر دانش آموزان تاکید کرد و افزود: ضروری است با توجه به خطراتی که سویه امیکرون برای سنین پایین دارد، حتما والدین نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان خود اقدام کنند.

شاه آبادی گفت: در حال حاضر حدود 15 درصد کودکان پنج تا 9 سال و حدود 30 درصد کودکان 9 تا 12 سال واکسن تزریق کرده اند که نیاز است این میزان افزایش یابد.

وی افزود: سویه "امیکرون" برای سنین پایین با خطرات بیشتری نسبت به سویه های قبلی همراه است و والدین باید بحث واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند.

مقالات دیگر:بهترین وکیل در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مسوولان می‌گویند امسال قطعا نرخ مسکن در تهران و سایر شهرها کاهش می‌یابد و دولت ومجلس و شهرداری‌ها در این زمینه برنامه‌ دارند.

به گزارش مشرق، افزایش نرخ مسکن طی سال‌های اخیر در کشور بسیاری از خانواده‌ها را با چالش‌های بزرگ اقتصادی همراه کرده و گران شدن اجاره‌بها و رشد نرخ مسکن سبب شده بخش اعظم درآمد خانواده‌ها به ویژه زوج‌های جوان به این موضوع اختصاص یابد.

برخی رشد مسکن را ناشی از تورم و برخی ناشی از قفل شدن ساخت و ساز در کلانشهرها می‌دانند مشکل هرچه هست دولت جدید تصمیم برای تغییر و تحول در این موضوع دارد. شهرداری تهران هم همسو با برنامه‌ دولت قرارگاه مسکن راه اندازی کرد و اواخر سال پیش تفاهم نامه‌هایی هم در این راستا بین شهرداری، بنیاد و مسکن و ... منعقد شد تا گرهی از مشکل مسکن در پایتخت که جمعیت زیادی را در دل خود جای داده است، باز شود. خانواده‌های زیادی در کشور اکنون برایشان این سوال مطرح است که مسکن امسال ارزان می‌شود یا گران؟ یا  اصلا نرخ آن ثابت می‌شود و تغییری نخواهد داشت؟

حتما نرخ مسکن کاهش می‌یابد

درباره موضوع نرخ مسکن در سال جدید به سراغ احسان متولیان دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران رفتیم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در سال جاری نرخ مسکن تعدیل می‌شود یا خیر و شهروندان منتظر کاهش نرخ مسکن در شهرها باشند یا خیر، گفت: حتماً ان‌شاءالله این موضوع محقق می‌شود همایشی اواخر سال پیش معاونت شهرسازی شهرداری تهران با مشارکت انبوه‌سازان برگزار کرد و از معاونین کلانشهرها نیز دعوت به عمل آمد در این همایش موضوع برنامه‌ها برای تعدیل و کاهش نرخ مسکن و باز شدن قفل ساخت و ساز مورد بحث و گفت‌وگو و بررسی قرار گرفت.

مقالات بیشتر:خریدار فرش

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای هم اواخر سال پیش شهرداری تهران با بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی برگزار کرد که بر این اساس برنامه ساخت و ساز در سال جاری گسترش می‌یابد و جهش ساخت و ساز را شاهد خواهیم بود کما اینکه در کنار این موضوع تشکیل قرارگاه مسکن در شهرداری تهران فعال شده است.

کاهش نرخ مسکن در تهران بر روی کاهش نرخ مسکن در شهرهای دیگر هم تأثیرگذار است

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ادامه داد: قطعا کاهش نرخ مسکن در تهران بر روی کاهش نرخ مسکن در شهرهای دیگر هم تأثیرگذار است و هر زمان قیمت مسکن در تهران تغییر کرده به تدریج در سایر شهرها هم اثر گذاشته است.

با همکاری دولت موضوع ساخت و ساز را در شهرهای مختلف بسط می‌دهیم

متولیان خاطرنشان کرد:‌ برنامه‌هایی داریم که با همکاری دولت موضوع ساخت و ساز را در شهرهای مختلف بسط دهیم و با مشارکت مردم و دولت ان‌شاءالله جهش ساخت و ساز و بهبود وضعیت مسکن را در سال جاری شاهد خواهیم بود و نرخ مسکن کاهش بر همین اساس کاهش می‌یابد.

 ساخت و ساز رونق می‌یابد

 

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم پیش از ابتلای خود به کرونا و بستری در بیمارستان اظهارداشت: به هر حال مسأله ساخت و ساز با شرایط اقتصادی ارتباط مستقیم دارد و با توجه به اینکه شرایط اقتصادی را نسبت به قبل بازتر و روشن‌تر می‌بینیم احساس می‌کنیم به طور کلی نه در تهران بلکه در کل کشور موضوع ساخت و ساز رونق می‌یابد تجربه نشان داده زمان‌هایی که ساخت و ساز در تهران رونق می‌گیرد این موضوع به شهرهای دیگر هم سرایت می‌کند بنابراین با توجه به این مسأله به نظر ما آینده روشن‌تری در مورد ساخت و ساز در تهران وجود دارد.

 در دوره پنجم مدیریت شهری ساختمان سازی را قفل کردند

از طرفی باید برنامه‌ریزی‌ها را به سمت بافت فرسوده پیش ببریم جلساتی با وزیر مسکن و راه و شهرسازی برگزار شده و مدیریت شهری و شورا بنا دارد که رویکردها و سرمایه‌گذاری‌ها به سمت بافت فرسوده رود. متاسفانه در دوره پنجم مدیریت شهری ساختمان سازی را قفل کردند و یک خود تحریمی ایجاد کردند و مشکلاتی در زمینه مسکن فراهم شد.در حال حاضر عقب‌ماندگی‌های جدی در زمینه نوسازی بافت فرسوده داریم و باید در زمینه نوسازی کار را سرعت دهیم. بافت فرسوده در مواقعی مانند زلزله و سایر حوادث بسیار خطرساز است و باید حتما فکری برای آن کرد. در زمینه مسکن در شهرهای اطراف تهران البته بحث‌های دیگری مطرح است ولی در خود تهران بیشتر باید سرمایه‌گذاری را به سمت بافت فرسوده ببریم.

مسکن امسال ارزان می‌شود/ قیمت ملک در سراشیبی سقوط؟

چمران بیان داشت: ببینید این مسأله ابعاد پیچیده‌ای دارد به هر حال با رونق ساخت و ساز گره‌ها در این زمینه باز می‌شود دولت هم برنامه‌ریزی کرده که سالانه حدود یک میلیون مسکن در اختیار مردم قرار دهد و بسازد و شهرداری هم همراستا با دولت اقداماتی را آغاز کرده زمانی که ساخت و ساز رونق یابد این موضوع برای شهرداری‌ها هم امیدبخش است و اگر قفل ساخت و ساز باز شود قاعدتاً وضعیت مسکن بهتر می‌شود و می‌توان از رشد بیجا و بی‌محابا مسکن جلوگیری کرد و واحدهای مسکونی راحت‌تر و سریع‌تر در اختیار شهروندان قرار گیرد به هر  حال زمانی که قفل ساخت و ساز باز شود و مصالح هم با قیمت متعادل باشد قیمت مسکن هم متعادل خواهد شد و ان‌شاءالله در این راستا هم وضعیت بهتری در سال جدید خواهیم داشت.

در سال جدید شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه مسکن خواهیم بود

کمال علیپور خنکداری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه، اظهار داشت: در سال جدید شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه مسکن خواهیم بود؛ زیرا هم دربودجه امسال مجلس تسهیلات خوبی برای مسکن در نظر گرفته است و هم دولت اقدامات سازنده ای انجام داده است.

اختصاص حدود ۴۵۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن برای شهرها و کلانشهرها

وی افزود: در بودجه حدود ۴۵۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن برای شهرها و کلانشهرها و حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان هم برای روستاها دیده شده است همچنین دولت در ساخت مسکن اقدامات خوب و مثبتی را رقم زده است یعنی حدود هفتصد و پنجاه هزار واحد مسکن را در سال جدید در دستور کار دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: قطعاً امسال شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود که این یک اتفاق مثبت و خبر خوبی برای مردم است.

 روند نزولی قیمت مسکن در کشور

علیپور تصریح کرد: در اواخر سال گذشته شاهد رکود در بازار مسکن بودیم که این رکود با اقدامات دولت و مجلس در سال جدید ادامه دار خواهد بود و شاهد روند نزولی قیمت مسکن در کشور خواهیم بود.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش اجاره بهای مسکن، بیان داشت: متاسفانه در کشور نظارت هایی بر روی بازار مسکن وجود ندارد یا اگر هم است بسیار ضعیف عمل می کند. یعنی اتحادیه‌ها که با هدف بازوی کمکی دولت تشکیل شده اند یا تعزیرات حکومتی هر دوی آن ها بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

عزم‌ها برای کاهش نرخ مسکن جزم شد

خبرهای خوش حوزه مسکن حالا یکی پسی از دیگری در راه است. به نظر می‌رسد عزم شهرداری، دولت و مجلس برای کاهش نرخ مسکن جزم شده و حالا باید منتظر ماند و باید دید نتیجه چه خواهد شد. آیا نرخ مسکن در سراشیبی سقوط است؟ و امسال چند خانواده صاحب خانه می‌شود.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تیمی برای تغذیه « ایران» همچنین توله‌های احتمالی در صورت نخوردن شیر مادر و پس زدن مادر درنظر گرفته شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شواهد نشان می‌دهد که احتمال بارداری «ایران» - یوزپلنگ تحت اسارت در استان سمنان - بالاست.

حسن اکبری با اشاره به آخرین وضعیت «ایران» و «فیروز» اظهار کرد: جفت‌گیری در شرایط طبیعی انجام شد و برنامه ما این است که کمترین استرس را به ایران وارد کنیم. می‌توان با روش سونوگرافی به‌طور دقیق از حاملگی مطلع شد اما چون این روش نیازمند بیهوشی است از آن صرف نظر می‌کنیم. علائم ظاهری نشاندهنده حاملگی «ایران» هستند.

مقالات بیشتر:روانشناس سعادت آباد

وی افزود: تا ۱۰ اردیبهشت ماه می‌توان به طور دقیق درباره حاملگی ایران اظهار نظر کرد. در این مدت تغذیه «ایران» کنترل می‌شود اما رفت و آمد کاهش یافته تا کمترین فشار و استرس به گونه وارد شود همچنین بیماری‌های احتمالی با کمک تیم متخصصان و دامپزشکان استان سمنان کنترل می‌شود.

اکبری اضافه کرد: یوزپلنگ گونه خاصی محسوب می‌شود و در کشور ما تا کنون زاداوری در اسارت را تجربه نکرده است. در آفریقا نیز که تجربه این اتفاق وجود دارد احتمال موفقیت خیلی بالا نیست. لذا نباید انتظار بیجایی ایجاد شود و ممکن است توله‌ها سقط شوند یا مرده به دنیا بیایند. نباید انتظار داشت که همه توله‌ها زنده متولد شوند و به بلوغ برسند.

وی در ادامه اظهارکرد: تیمی برای تغذیه « ایران» همچنین توله‌های احتمالی در صورت نخوردن شیر مادر و پس زدن مادر درنظر گرفته شده است. برای نحوه بزرگ شدن و تغذیه این گونه نیز سناریوهای مختلفی توسط ما در نظر گرفته شده است. 

احمدی در پایان تاکید کرد: تمرکز هزینه‌های ما در ارتباط با یوز برای زیستگاه‌های توران و اطراف مانند میاندشت است. گونه‌های یوز که به صورت طبیعی در این زیستگاه حضور دارند بسیار مهمتر از گونه‌های تحت اسارت هستند. مرکز تکثیر در اسارت یوز در سمنان برای ذخیره ژنوم این گونه است که به آن نیز توجه کافی می‌شود.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

برای سفارش شستشوی پرده زبرا باید چه موضوعاتی را بررسی کنیم؟

پخش لوازم پرده

پرده های زبرا از خلاقانه ترین و جدید ترین انواع پرده محسوب می شوند. زیبایی و کارایی مناسب آن ها را برای فضاهای مسکونی و اداری مناسب ساخته است. امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مدرن از پرده زبرا بیشتر استفاده می کنند.


برای سفارش شستشوی پرده زبرا باید چه موضوعاتی را بررسی کنیم؟
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، پرده های زبرا از خلاقانه ترین و جدید ترین انواع پرده محسوب می شوند. زیبایی و کارایی مناسب آن ها را برای فضاهای مسکونی و اداری مناسب ساخته است. امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مدرن از پرده زبرا بیشتر استفاده می کنند.

پرده های زبرا از دو بخش جنس پارچه و تور تشکیل شده اند و در دو لایه موازی روی یکدیگر قرار می گیرند. با حرکات بندهای متصل محل قرارگیری این دو لایه و میزان فضای پوشیده شده از تور و پارچه تغییر می کند. با این تغییرات میزان نور دلخواه را به فضا می دهند.

یکی از نکاتی مهم در استفاده از این پرده ها شستشوی پرده ها است. چنان که بهترین راه برای شستشو این پرده ها مراجعه به مراکز خشکشویی محسوب می شود. زیرا این پرده ها به میله های فلزی متصل شده اند و جنس خشک تور و پارچه پرده زبرا بیشتر از انواع پرده ها ممکن است در شستشوی خانگی خراب شود.

بنابراین در ادامه آنچه که برای سفارش خشکشویی پرده باید به آن توجه کنید را شرح می دهیم.

موارد قابل بررسی برای سفارش شستشوی پرده زبرا

شستن پرده زبرا در منزل به دلیل شکل رولی و نحوه نصب روی ریل های آن بسیار سخت است. شستشوی آن در خانه و با آب به پرده آسیب می رساند. زیرا شرایط لازم برای حفظ حالت و زیبایی آن در منازل موجود نیست.

مطلب پیشنهادی: شستشوی مبل در منزل

برای تمیزکاری های روزانه در خانه بهتر است به دستمال کشیدن آن راضی شوید و هر چند وقت یک بار آن ها را به مراکز خشکشویی بسپارید. در این صورت دیگر هیچ نگرانی نسبت به بروز آسیب در پرده های زبرا ندارید. البته برای سفارش خشکشویی این پرده ها باید به مواردی توجه داشته باشید که بهترین خشکشویی را برای آن انتخاب کنید که در ادامه به شرح این موارد می پردازیم:

برای سفارش شستشوی پرده زبرا باید چه موضوعاتی را بررسی کنیم؟

آیا مرکز خشکشویی کارشناس برای جمع آوری پرده دارد؟

برای انتقال پرده به خشکشویی باید نسبت به جمع آوری آن اقدام کنید. جمع آوری پرده زبرا کار راحتی به نظر نمی رسد. در زمان جمع آوری باید مراقب باشیم گرد و غبار پخش نشود و کل محیط را کثیف نکند. در این رابطه باید بدانید برای این کار در زمان سفارش خشکشویی انواع پرده امکان واگذاری آن به افراد کاربلد خشکشویی واش لین وجود دارد.

در زمان جمع آوری و تحویل سفارش شستشوی پرده زبرا باتوجه به وزن میله ها و ظرافت تور و پارچه باید مراقب آن باشید. زیرا برای پایین آوردن پرده زبرا باید پارچه آن از قطعات فلزی جدا شود. این کار را باید با دقت انجام دهید. به همین دلیل بهتر است از کارشناسان مراکز خشکشویی کمک بخواهید.

پارچه را باید به صورت لوله شده به خشکشویی انتقال دهید که باعث شکستگی و آسیب نشود. زیرا پرده های زبرا حساس هستند به همین دلیل در برخورد با آن باید با احتیاط عمل کرد. پیک های خشکشویی آنلاین این مرحله را باتوجه به حساسیت های پارچه انجام می دهند.

بنابراین پیش از سفارش خشکشویی این پرده بررسی کنید که مرکز مورد نظر شما کارشناسان حرفه ای برای جمع آوری مدل های زبرا داشته باشد.

بررسی شستن پرده های زبرا در خشکشویی

برای سفارش شستشوی پرده زبرا باید چه موضوعاتی را بررسی کنیم؟

خشکشویی پرده زبرا را نباید به هر مرکزی بسپارید. زیرا بیشتر خشکشویی ها خدمات شستشوی پرده زبرا را انجام نمی دهند و شستشوی آن را به خشکشویی های مکانیزه تر می سپارند. خشکشویی پرده های زبرا در خشکشویی های بزرگ و مجهز انجام می شود.

در خشکشویی های مدرن پس از کارشناسی، پرده ها مطابق با برگه سفارش خشکشویی پرده برای عملیات شستشو آماده می شوند. شستشوی پرده زبرا با آب انجام نمی شود و باید با روش خشکشویی شسته شود. استفاده از آب برای پرده هایی که به مدت طولانی می خواهیم از آن ها استفاده کنیم، باعث بروز آسیب و پوسیدگی خواهد شد.

استفاده از روش مناسب خشکشویی در شستشوی پرده ها باعث حفظ الیاف و درخشانی آن خواهد شد. بنابراین پیش از سفارش خشکشویی این پرده ها ابتدا روش شستشوی مرکز مورد نظر را بررسی کنید.

قالیشویی لواسان

 



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 فروردين 1401 | نظرات ()