نوشته شده توسط : onlinetabliq
آران وبیدگل پیشتاز ارسال فرش به عتبات عالیات در کشور
شهرستان آران وبیدگل در ارسال فرش به عتبات عالیات در کشور پیشتاز است.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات شهرستان آران وبیدگل گفت: از آغاز فعالیت ستاد عتبات عالیات درعراق در سال ۸۵, بافندگان فرش، بافت فرش دستبافت برای عتبات عالیات را در دستورکار خود قرار دادند.
محمدحقیقیان افزود: در سه سال گذشته ۹۰ تخته فرش دستباف بانقشه ۹۴ خانه ریزیافت کرکی ۱۴ متری هنر بافت آران وبیدگلی‌ها به عتبات ارسال کردند.
وی گفت: دراواخرسال ۹۸,بافت قالی‌های ۹ متری کرم از نوع پشم باهمکاری شرکت تعاونی فرش دستبافت آران وبیدگل آغازشد.
حقیقیان، بافت فرش را زمینه ساز اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر دانست و افزود: در آران وبیدگل در حال حاضر ۵۳ دستگاه دارقالی برای عتبات عالیات و ۳۵ دستگاه دارقالی درشهر‌های شاهین شهر، قهدریجان، نجف آباد، فلاورجان وگرگاب درحال بافت برای ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آران وبیدگل هستند.
مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات شهرستان آران وبیدگل گفت: بافت فرش عتبات عالیات علاوه برجنبه معنوی آن، صنعت بافت فرش دستبافت درآران وبیدگل را که روبه فراموشی می‌رفت، دوباره احیا کرد و علاوه برآن، اشتغالزایی برای بانوان، ترویج دوباره فرهنگ قالیبافی وحتی روی آوردن صاحبان صنایع فرش ماشینی شهرستان به ایجادکارگاه‌های قالیبافی دستی وسنتی، ازنتایج وبرکات این طرح درآران وبیدگل است.
شهرستان آران وبیدگل با ۱۰۳ هزار نفرجمعیت درشمال استان اصفهان قراردارد.


:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اقتصاد نیوز : بازنشستگان کشوری فقط تا پایان امروز (31 اردیبهشت) برای ثبت نام وام ازدواج فرزندان خود فرصت دارند.

مهلت ثبت نام وام بازنشستگان

به گزارش اقتصادنیوز ، بنابر اعلام صندوق بازنشستگی کشوری این وام تا پایان شهریور ماه سال جاری به حساب متقاضیان واریز خواهد شد.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک

متقاضیان می‌توانند طی امروز و فردا برای دریافت وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی فرزندان بازنشستگان به آدرس http://www.sabasrm.ir مراجعه و اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند

ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان  که از پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ماه آغاز شده و امروز (۳۱ مرداد ماه) به پایان می‌رسد.

مقالات دیگر:سالن عقد شیک غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تهران (پانا) - برخی گیاهان می‌توانند بر سطح هورمون‌ها در بدن و همچنین سایر عملکردهای مرتبط با سیستم غدد درون ریز تأثیر بگذارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اگر اهل آشپزی باشید احتمالا بیشتر با استفاده از گیاهان در انواع غذاها آشنایی دارید. هزاران سال است که گیاهان در مراقبت های بهداشتی، مناسک معنوی و سایر موارد مورد استفاده قرار می گیرد. به طور سنتی، برخی از گیاهان حتی برای متعادل سازی سطح هورمون‌ها در بدن استفاده می شده است. اگرچه تحقیقات دقیق در مورد این موضوع محدود است، اما برخی شواهد نشان می دهد که برخی گیاهان می توانند بر سطح هورمون ها در بدن و همچنین سایر عملکردهای مرتبط با سیستم غدد درون ریز تأثیر بگذارند.

مقالات بیشتر:گل فروشی آنلاین

با این وجود، جدا کردن واقعیت از داستان هنگام استفاده از گیاهان برای کاربردهای پزشکی یا بهداشتی، می تواند دشوار باشد. به همین دلیل ما این علم را الک کرده و لیستی از 5 گیاه را گردآوری کرده ایم که همه آنها دارای استدلال قوی برای حمایت از برخی ادعاهای متعادل کننده هورمون می باشند.

بی تردید مطمئن ترین و م موثرترین روش های استفاده از گیاهان دارویی برای متعادل سازی سطح هورمون ها همچنان نامشخص است. در بعضی مواقع، اطلاعات نادرست پیرامون داروهای گیاهی و تغذیه، شناخت اینکه کدام ادعا در مورد گیاهان دارویی معتبر است و شواهد آن قابل تأیید است، دشوار می باشد. برخی از داروهای گیاهی ممکن است برای برخی از افراد ایمن و مفید بوده و برای برخی دیگر خطرناک باشد. خانم های باردار و شیردهی که از هورمون درمانی استفاده می کنند، با اختلالات غدد درون ریز یا سلامت روانی زندگی دست و پنجه نرم کرده یا مبتلا به سرطان هستند، به طور ویژه در معرض خطر عوارض جانبی و خطرناک مصرف سرخود داروهای گیاهی هستند.

ارتباط هورمون ها با سلامتی

هورمون ها پیام رسان های شیمیایی هستند که به سلول های بدن کمک می کنند تا ارتباط برقرار کرده و اقدامات مختلفی را تحریک کنند. آنها بستر سیستم غدد درون ریز بدن شما به حساب می آیند که رشد، تولید مثل، متابولیسم، دما و حتی روحیه شما را تنظیم می کند. هورمون ها و سیستم غدد درون ریز بدن شما را در حالت متعادل هموستاز نگه می دارند. بنابراین، عدم تعادل هورمونی - هورمون خاصی بسیار کم یا زیاد باشد – می تواند عوارض جانبی مضر به همراه داشته باشد.

استرس، ناباروری و اختلالات غدد درون ریز مانند بیماری تیروئید تنها تعدادی اندک از مواردی است که می تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی باشد. زنان در دوره های مشخصی از چرخه زندگی خود، به ویژه در دوران بلوغ ، بارداری و یائسگی، دچار تغییرات طبیعی در سطح هورمون های خود می شوند. به همین ترتیب، مردان نیز ممکن است علائم عدم تعادل هورمونی را در دوران بلوغ یا با افزایش سن تجربه کنند، اگرچه اغلب با سرعت بسیار کندتر و کمتر از زنان است.

سیاه دانه

گل نیجلا به کالونجی یا سیاه دانه نیز معروف است. گلهای آن دانه های ریز سیاه و غنی از آنتی اکسیدان تولید می کنند. این دانه ها دارای خواص دارویی بوده زیرا حاوی تیموکینون - نوعی ماده مغذی گیاهی یا ترکیب گیاهی هستند.درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک که زنان در سن باروری را درگیر می کند یکی از تاثیرات مصرف سیاه دانه است.

 

تنظیم انسولین، استروژن، تستوسترون، هورمون لوتئین ساز و هورمون تیروئید از جمله موارد دیگری است که از سیاه دانه کمک گرفته می شود.

جینسینگ

جینسینگ در داروهای گیاهی بسیار مورد توجه است و بسیاری از مکمل ها، چای ها و پودرهای ریشه آن به طور گسترده در دسترس هستند. گفته می شود این گیاه با تعدیل محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال (HPA) مغز به بدن شما کمک می کند تا بر استرس غلبه کند. محور HPA چندین هورمون - از جمله کورتیزول - را تولید و آزاد کرده و پاسخ بدن شما به استرس را آغاز می کند.

ریشه کوهوش سیاه

کوهوش سیاه از خانواده سیاه دانه محسوب می شود. ریشه این گیاه معمولا به صورت چای، کپسول یا عصاره تهیه می شود. هم از نظر تاریخی و هم در حال حاضر، کوهوش سیاه برای حمایت از مشکلات زنانه مانند بی نظمی قاعدگی ، سندرم قبل از قاعدگی (PMS) و علائم یائسگی استفاده می شود.

پنج انگشت

این ماده اغلب با گیاهان دیگری مانند کوهوش سیاه ترکیب شده و به عنوان دارویی برای درمان علائم یائسگی و حمایت از سلامت باروری زنان به بازار عرضه می شود.

مرزنجوش

مرزنجوش و انواع دیگر درختچه های گیاهی از تیره Origanum مانند پونه کوهی، در طب سنتی برای بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یک مطالعه اخیر نشان داد که موشهای القا شده با PCOS پس از درمان با عصاره مرزنجوش، سطح استرادیول - هورمون تولید شده توسط تخمدان ها - را بهبود بخشیده اند.

مقالات دیگر:مرکز توانبخشی سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

در ماه سه خدمت تخصصی توانبخشی مانند فیزیوتراپی، کار درمانی، پرستاری، روانشناسی مدد کاری و... به افراد دارای معلولیت تعلق می‌گیرد

شفاآنلاین>سلامت>سراج گفت: حدود ۱۷ هزار و۵۰۰نفر از خدمات توانبخشی در منزل استفاده می‌کنند و حدود۷ هزار و ۶۰۰ نفر نیز از خدمات مراقبت در منزل استفاده می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین:مصطفی سراج مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی در رابطه با حق پرستاری برای معلولان شدید روان مزمن سرپرست خانوار اظهار اظهار کرد: حق پرستاری برای افراد، چه سرپرست خانوار باشند و چه نباشند با توجه به افزایشی که در تیرماه داشتیم مبلغ ۱ میلیون تومان به صورت ماهیانه واریز می‌شود.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل شرق تهران

وی افزود: چند درصد از کمک هزینه افراد دارای معلولیت سازمان بیماران روانی مزمن پرداخت شده البته حق پرستاری که در ماده ۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ذکر شده است شامل افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید نیازمند و افراد دارای معلولیت‌های چندگانه نیازمند که در خانواده حضور دارند شامل این افراد می‌شود.

سراج بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد افراد دارای معلولیت، دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند که تعداد این افراد حدود۸۰۰ هزار نفر است هرچند طبق برآورد‌های ما و با توجه به صراحتی که در ماده ۷ ذکر شده است حدود ۵۰۰هزار نفر مشمول دریافت حق پرستاری می‌شوند که مجدد الویت بندی صورت می گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: به طور مثال معلولین خیلی شدید که در دهک‌های در آمدی پایین‌تر هستند در الویت قرار می‌گیرند به همان نسبت افراد دهک‌های درآمدی بالاتر در الویت‌های بعدی قرار می‌گیرند؛ در حال حاضر حدود۳۲ هزار نفر افرادی که در خانواده هستند تحت پوشش حق پرستاری هستند و حدود۲۸ هزار نفر هم افراد دارای آسیب نخاعی که در مجموع به حدود۶۰هزار نفر از افراد حق پرستاری تعلق می‌گیرد.

سراج همچنین گفت: از این ۶۰ هزار نفر افراد دارای آسیب نخاعی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید باشند عمدتاً پشت نوبت قرار نمی‌گیرند و افرادی که تحت پوشش قرار می‌گیرند معمولا در یک پروسه چند ماهه برای این افراد برقرار میشود.

وی در ادامه بیان کرد: برای افرادی که جزء سایر گروه‌های معلولین هستند سال گذشته سازمان به ۱۲ هزار نفر ۲۰ هزار نفر اضافه کرد و مجموع تعداد به۳۲ هزار نفر رسید و پیش‌بینی ما بر این است که بیش از۴۰۰هزار نفر مشمول دریافت حق پرستاری می‌شوند که امیدواریم با اعتباری که از ناحیه دولت و حمایت مجلس در نظر گرفته می‌شود ان شاءالله این افراد نیز مشمول دریافت حق پرستاری شوند.

سراج همچنین در خصوص ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی در منزل اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵هزار نفر تحت پوشش این دو فعالیت هستند که حدود ۱۷ هزار و۵۰۰نفر از خدمات توانبخشی در منزل استفاده می‌کنند و حدود۷ هزار و ۶۰۰ نفر نیز از خدمات مراقبت در منزل استفاده می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در ماه سه خدمت تخصصی توانبخشی مانند فیزیوتراپی، کار درمانی، پرستاری، روانشناسی مدد کاری و... به افراد دارای معلولیت تعلق می‌گیرد همچنین یارانه‌ای که دولت پرداخت میکند مبلغ پانصد هزار تومان به ازای هر فرد است که به مراکز ارائه دهنده این خدمات پرداخت میشود.

 

سراج تاکید کرد: در زمینه مراقبت در منزل هر فرد ۳۲ ساعت خدمات مراقبتی دریافت می‌کند که در ماه این مبلغ حدود ۱ میلیون تومان است.

مقالات دیگر:عروس سرا غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
فرمانده انتظامی ساوجبلاغ از بازدید ۱۶ باغ تالار و پلمب ۴ واحد متخلف در ۴۸ ساعت گذشته توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان خبر داد.
 
پلمب ۴ باغ تالار متخلف در ساوجبلاغ
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی سلیمانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای نظارت بر واحدهای صنفی و پیشگیری از تخلفات صنوف، پلیس نظارت بر اماکن عمومی ساوجبلاغ در ۴۸ ساعته گذشته از ۱۶ باغ تالار بازدید کرد.
مقالات مرتبط: باغ تالار شمال تهران
وی افزود: طی این طرح از ۱۶ تالار و باغ تالار بازدید شد که درنتیجه آن برای ۹ واحد اخطاریه پلمب صادر و ۴ واحد هم به دلیل عدم رعایت قوانین صنفی و بی توجهی به تذکر قبلی پلیس، پلمب شدند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه کلیه فعالیت های واحد های صنفی توسط پلیس ساوجبلاغ بصورت شبانه روز رصد می شود خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی صنفی، مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 
منبع: کرج رسا


:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

یک متخصص فیزیوتراپی درباره اختلالات ناشی از نگاه کردن مداوم به صفحات الکترونیک و تلفن همراه توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت البیان، دکتر مدونا نعیم، متخصص فیزیوتراپ با بیان اینکه استفاده نادرست از فناوری بر ما تأثیر منفی می‌گذارد، تأکید کرد: برخی افراد به مدت طولانی به تلفن همراه نگاه می‌کنند که منجر به بی حسی بازو و انگشتان می‌شود.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی قیطریه

مدونا افزود: هنگام استفاده از تلفن همراه باید آن را به سمت بالا برد؛ زیراهنگام استفاده از گوشی، نگاه کردن به پایین بسیار خطرناک است.

او توضیح داد: استفاده اشتباه از تلفن همراه باعث ایجاد درد شدید در قفسه سینه و منجر به مشکل در تنفس می‌شود.

این متخصص به فیزیوتراپ‌ها و کاربران دستگاه‌های الکترونیکی توصیه کرد و گفت: این کاربران روی صندلی بنشینند، بازو‌ها را صاف کرده و دستگاه الکترونیکی را مقابل چشم خود نگه دارند.

مدونا تاکید کرد: هرچه کج شدن گردن هنگام استفاده از تلفن همراه بیشتر باشد، فشار وارد بر مهره‌ها تا ۲۰ درصد بر روی گردن بیشتر می‌شود. این نشان می‌دهد که بی حسی بازو‌ها در نتیجه این وضعیت ممکن است باعث افزایش طول گردن و درد گرفتن انگشتان شود.

مقالات دیگر:وکیل خوب ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
تالار شیشه ایی ۱۹ هزار واحد جهش کرد
امروز با پایان معاملات شاخص کل با رشد ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۹۹ واحد رسید.
 
به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز کاری هفته با رشد قابل توجهی روبه‌رو شد، به گونه‌ای که شاخص کل با رشد ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۹۹ واحد رسید. 
 
همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۵ هزار و ۶۲۵ واحد به رقم ۴۲۸ هزار و ۳۱۵ واحد رسید.
 
ارزش روز بازار به بیش از ۶ میلیون و ۲۳ هزار میلیارد تومان رسید. 
 
معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیون اوراق و سهام در قالب ۹۰۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند. 
 
امروز همه شاخص های بورس سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۳ درصد رشد کردند. 
 
شاخص و کل و شاخص قیمت با معیار هم‌و زن ۱.۳۳ درصد افزایش یافتند. 
 
شاخص آزاد شناور ۹ دهم درصد رشد کرد. 
روند یکساله شاخص بورس تهران
 
شاخص بازار اول بورس یک‌ونیم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط یک‌درصد افزایش یافت. 
 
امروز نمادهای شاخص‌ساز در بورس شامل شستا، پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان، چادرملو، سرمایه‌گذاری توسعه معادن، فولاد مبارکه و صنعتی گل‌گهر بوده‌اند. 
 
در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با رشد ۲۵۰ واحد به رقم ۲۱ هزار و ۵۵۷ واحد رسید. 
 
ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک‌میلیون و ۱۷۶ هزار میلیارد تومان رسید. 
 
امروز معامله گران در فرابورس بیش از ۳.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۴۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۱ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. 
نقشه معاملات امروز بورس تهران
 
امروز نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، آریا ساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، صنعتی مینو و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. 
مقالات دیگر: باغ تالار
بورس تهران هم هم‌زمان با تعطیلی بانک‌ها و سایر ادارات از هم‌اکنون تا هفته آینده بسته می‌ماند. این روزها شاخص بورس مرتب رو به افزایش است که یکی از دلایل مهم آن رشد نرخ ارز در بازار و همچنین سودآوری اکثر شرکت‌های بورسی و فرابورسی است که در مجامع خود سود شناسایی کرده‌اند. اما در عین حال سرمایه‌گذاران باید دقت کنند سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است بنابراین باید از محل پس‌اندازهای کناری و در یک چشم‌انداز حداقل یکساله سرمایه‌گذاری و البته با مشاوره، مطالعه و تحقیق صورت گیرد و ترکیبی از سهام انتخاب شود که ریسک کمتر و بازدهی بیشتری در پی داشته باشد.
پالایش یکم
 
پالایش یکم امروز بعد از ۱۱ ماه با ۲۷درصد زیان از اصل سرمایه به قیمت ۷۷۰۵ تومان معامله می شود که نسبت به ۱۰ هزار تومان عرضه اولیه با ۲۷ درصد زیان همراه است. هنوز خبری از جبران زیان خریداران پالایشی یکم که وزیر اقتصاد قول داده بود،‌نیست.


:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس، تقویت صنعت فرش، خروج از بنگاه داری، رفع موانع تولید و انتصاب نیروهای سالم را از جمله مطالبه اعضای این کمیسیون از وزیر پیشنهادی راه دانست.

گراف کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز ( یکشنبه، 24 مردادماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: نمایندگان در این نشست موضوعاتی مانند توجه به تجارت داخلی و خارجی، بازرگانی داخلی و خارجی، تقویت صنعت فرش، خروج از بنگاه‌داری، تقویت شهرک‌های صنعتی، انتصاب نیروهای سالم، رفع موانع تولید از طریق مسئولان محلی را مورد تاکید قرار دادند.

مقالات بیشتر:بهترین قالیشویی شهران

وی افزود: همچنین تقویت برند در وزارت صمت، توجه به اقتصاد درون زا و برون زا، تقویت صنعت داخلی، جذب صنایع هایتک از خارج، جهت دادن به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صمت، تقویت و کنترل معادن از جمله مطالبات نمایندگان دانست که باید در کانون توجه وزیر صمت آینده قرار گیرد.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس یازدهم ادامه داد: نمایندگان تاکید داشتند که دولت نباید مدیرعامل شرکت‌هایی که سهام آنها مربوط به بخش خصوصی است را تعیین و انتخاب کند بلکه بخش خصوصی خودش باید انتخاب کند به عنوان مثال انتخاب مدیرعامل خودروسازان توسط بخش خصوصی کاهش قیمت خودرو را در پی دارد.

وی یادآور شد: وزیر پیشنهادی هم برنامه‌های کوتاه مدت خود در حوزه تجارت بین المللی، تقویت وضعیت صمت در استان‌ها و شهرستان‌ها و پروژه‌های تحولی را ارائه کرد و همچنین تکمیل سامانه اطلاعات کسب و کار، سامانه جامع تجارت، گسترش تامین مالی زنجیره ای، راه‌اندازی صندوق‌های ارزی، تقویت سکوهای خدمات کسب و کار، شرکت‌های بازرسی، هماهنگی بین بنگاه‌های صنایع غذایی، بنگاه‌های خودروسازی، لوازم خانگی، تجهیزات ماشین آلات، صنایع معدنی، نساجی و پوشاک و شیمیایی و توجه به پروژه مدیریت بخش سازمانی، تعریف مدیران گام دوم انقلاب، پروژه اصلاح ساختار بنگاه خدمات و اشتغال مرزنشینان و مناطق محروم را از جمله اولویت هایی دانست که در صورت رای اعتماد مجلس در سرلوحه برنامه خود قرار خواهد داد./

مقالات دیگر:وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

عباس شیردل گفت: قانون پیمان ارزی به نوعی به حوزه فرش و صنایع دستی تحمیل شده و صادرات را تا حد زیادی کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس شیردل رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در تشریح وضعیت نامناسب کارگاه‌های صنایع دستی پس از همه‌گیری بیماری کرونا، اظهار داشت: خیلی از کارگاه‌های ما تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند، بدین معنا که اکنون هیچ کارگاهی نیست که با ظرفیت کامل خود فعالیت کند چراکه خروجی و صادرات فرش و صنایع دستی ما به موجب قانون پیمان ارزی که ایجاد شد به صفر رسیده است.

او افزود: متأسفانه مسئولان سازمان صنایع دستی با دادن آمار دروغ در کل کشور که منظور معاونت صنایع دستی کل کشور است، دیگر مسئولان را به گمراهی می‌کشانند و آماری پیرامون میزان صادرات چمدانی اعلام می‌کنند، درحالیکه در زمان کرونا ما اصلاً میزبان مسافر چمدانی در کشور نبوده‌ایم که بخواهیم آمار صادرات چمدانی در پی آن داشته باشیم.

مقالات بیشتر:بهترین قالیشویی شهرک آزادی

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان آنکه متأسفانه این آمار‌های دروغ و این چندمیلیون صادراتی که مطرح کرده‌اند موجب شکل‌گیری خیال نادرستی پیرامون صادرات محصولات صنایع دستی از سوی مسئولان نسبت به این حوزه شده، بیان کرد: ما به موجب قانون پیمان ارزی صادراتی نداریم و بسیار اندک است و بهترین راهکار آن است که قانون پیمان ارزی که به نوعی به حوزه فرش و صنایع دستی تحمیل شده را لغو کنند.

او با بیان آنکه ۷ سال است که در دولت آقای روحانی یک نفر هم از هنرمندان جدید بیمه نشده‌اند، ادامه داد: در نهایت با فشاری که در دو سال پیش آوردند مبنی بر آنکه بیمه کسانی که فوت شده‌اند یا بازنشست شده‌اند را به دیگران واگذار کنند، در نهایت موجب شد حدود ۴۰۰ نفر بیمه شوند، متأسفانه سازمان صنایع دستی که خود یکی از بازوان دولت است بیمه شدگی جدیدی را انجام نداده و تمام کسانی که بیمه هستند پیش از این ۷ سال بیمه شده‌اند.

وام با سود ۱۲ درصد توجیه اقتصادی ندارد

شیردل پیرامون تسهیلات اختصاص داده شده به اقشار فعال در حوزه صنایع دستی و عمل به وعده‌ها از سوی مسئولان ذی‌ربط، گفت: تسهیلاتی که دولت آقای روحانی گذاشتند این بود که به هرکارگاهی که کارگاهش را تعطیل نکند و همچنان نیز کارگرانش بیمه‌شان را پرداخت کنند، وام ۱۵ میلیونی با سود ۱۲ درصد پرداخت شود. حال سوال آن است که این مبلغ جوابگوی یک ماه یک کارگاه هست؟ به اینکه اصلاً وام نمی‌گویند، چرا که وام را باید با سود زیر ۴ درصد ارائه دهند تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

او ادامه داد: ما هر چه که اکنون تولید می‌کنیم باید آن‌ها را انبار کنیم و در صورتی که زیر ۴ درصد و به صورت طویل‌المدت این تسهیلات را ارائه می‌دادند برای ما معنا و مفهوم داشت. اما متأسفانه به این نوع تسهیلات هیچ توجهی نشد.

تمام حرف‌های ارائه تسهیلات، شعار بود

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان آنکه تمام وعده‌هایی که برای تسهیلات دادند تنها حرف در باد بود، خاطرنشان کرد: هیچ بخششی در کار نبود، حتی فریب هم دادند و گفتند آن‌هایی که وام‌هایشان در حال عقب افتادگی‌است با این افراد سازگاری صورت می‌گیرد و بانک باید پیرامون مباحث ضامن و این موارد همراهی کند، اما تمام این‌ها شعار بود و همه بانک‌ها ضمن آنکه اخطار دادند هزینه دیرکردشان را نیز دریافت کردند.

 

او با اشاره به آنکه تمام شعار‌ها تنها در تلویزیون برای زیبایی بود، ادامه داد: در این ۷ سال هیچ هنرمند جدید و هیچ بیمه‌شدگی جدیدی نتوانست بیمه شود و سازمان میراث فرهنگی می‌گوید که ما در اصفهان در بخش‌های مختلف ۶۰ هزار تولید کننده صنایع دستی در عرصه‌های مختلف داریم، و این تعدادی که اعلام می‌کند باید آمار دقیق بیمه‌شدگان را از سازمان میراث فرهنگی دریافت کرد.

مقالات دیگر:مرکز توانبخشی سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ساوه - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در سال گذشته و با تلاش فرشبافان این استان حدود ۲۰۰ هزار دلار درآمد ارزی حاصل از صادرات این کالا به کشورهای خارجی داشتیم.

«جعفر اصغری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: پارسال در مجموع یک هزار و ۴۱۴ مترمربع فرش بافته شده در استان مرکزی به کشورهای لوکزامبورگ، چین و ژاپن صادر شد.

مقالات بیشتر:قالیشویی سردارجنگل

وی افزود: در همین مدت ۹۶ فقره تسهیلات مشاغل خانگی به قالیبافان استان مرکزی پرداخت شد که از این تعداد ۹۱ مورد به فرشبافان مستقل و پنج مورد هم برای پشتیبانی از طرح های فرشبافی با مجموع کل ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات اعطایی بود.

اصغری همچنین از پرداخت ۷۱ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری ویژه شرایط کرونا به فرشبافان استان مرکزی در سال گذشته به عنوان یکی دیگر از اقدامات حمایتی از تولیدکنندگان این عرصه یاد کرد.

وی گفت: در سال گذشته همچنین ۳۲ هزار و ۷۴۳ فقره کارت موقت فرشبافی برای فعالان این حوزه در سطح استان مرکزی صادر شد و شمار فرشبافان بیمه شده تامین اجتماعی نیز به ۹ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش یافت.

به گفته معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، اکنون ۶۰ کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز دارای پروانه در شهرستان های مختلف فعال هستند ضمن اینکه ۴۳ کارگاه هم در انتظار تمدید مجوز قرار دارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: شهرستان های ساوه و اراک در زمینه تولید فرش در سطح استان عملکرد قابل توجهی نسبت به سایر مناطق دارند و تاکنون ۴۷ فقره تسهیلات سامانه کارا به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال به فرشبافان فعال در سطح شهرستان ساوه و چهار فقره تسهیلات نیز به فعالان تولید فرش در شهرستان اراک به ارزش هفت و نیم میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی مجموع تسهیلات پرداختی سامانه کارا به فرشبافان سراسر استان مرکزی را ۶۵ فقره به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال عنوان کرد.

مقالات دیگر:دفتر عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

میشائل هایدن که بود؟

میشائل هایدن که بود؟

میشائل هایدن که به او میشل هایدن هم می‌گویند، یکی از برجسته‌ترین آهنگسازان موسیقی کلیسایی در قرن ۱۸، متولد ۱۴ سپتامبر ۱۷۳۷ در «روهراو» و درگذشته ۱۰ آگوست ۱۸۰۶ در «زالتسبورگ» اتریش است.

 

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میشائل هایدن با نام کامل یوهان میشائل هایدن، برادر کوچک‌تر مبدع سمفونی و چهار نوازی سازهای زهی و یکی از پایه‌گذاران موسیقی کلاسیک، یوزف هایدن (فرانتس یوزف هایدن) است.

 

میشائل هایدن، چهارم سپتامبر ۱۷۳۷ در «راهروای» اتریش دیده به جهان گشود و دهم آگوست سال ۱۸۰۶ در «زالتسبورگ»، یکی دیگر از شهرهای این کشور، درگذشت. او چون برادرش سرپرست گروه کُر کلیسای جامع سنت استفان در وین بود و آموزش‌های اولیه موسیقی خود را در آنجا فراگرفت. با از دست دادن کیفیت صدایش، میشائل هایدن از گروه کُر اخراج شد و آنچه پس از آن تا مدت‌ها نصیبش شد، یک زندگی سخت و بی‌ثبات به‌عنوان یک نوازنده مستقل موسیقی بود.

 

میشائل هایدن در سال ۱۷۵۷ به‌عنوان کاپلمایستر (رهبر ارکستر یا گروه نوازندگان) کلیسای اسقف در شهر صنعتی گروسوارداین واقع در مجارستان (اورادای امروزی، روم) و در ۱۷۶۲ به‌عنوان مایستر (سرنوازنده) کلیسای اسقف اعظم (مطران، کلیسای کاتولیک و انگلیکان) در شهر سالزبورگ به استخدام درآمد و تا پایان عمر در همین سمت باقی ماند. در سال ۱۷۸۱ میشائل هایدن موفق شد به‌عنوان ارگ نواز کلیسای جامع، جانشین ولفگانگ آمادئوس موتزارت (موتسارت)، یکی از بزرگترین آهنگسازان تاریخ موسیقی غرب شود.

 

وی نسبت به برادرش آهنگساز موسیقی کلیسایی بهتری بود و بیش از ۳۶۰ اثر روحانی و غیرروحانی از خود بر جای گذاشت. آثار هم‌سرایانه او بسیار شناخته شده است. از میان انبوه آهنگ‌های نوشته شده توسط میشائل هایدن، Missa a due cori یا میسا اسپانیکا در ۱۷۸۶ یکی از برجسته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین اثرات برای ارکستر و تکنوازان آواز است.

 

مرثیه نامه او در سال ۱۷۷۱ نیز بر مرثیه معروف موتزارت در ۱۷۹۱ تأثیر گذاشته است. میشائل هایدن همچنین سمفونی‌های متعدد، دیورتیمنتی (نوعی قطعه موسیقی‌سازی کلاسیک و مجلسی با فرمی آزاد که رابطی است میان بخش‌های مختلف یک قطعه بزرگ) و دیگر ترکیبات سکولار بسیاری نوشت که این آثار نه در زمان حیات که پس از مرگ و از روی دست‌نوشته‌هایش منتشر شد. با این حال او هرگز نتوانست از زیر سایه نام برادر بیرون آید و نام میشائل هایدن همیشه تحت‌الشعاع شهرت بسیار زیاد یوزف هایدن قرار داشت.

مقالات دیگر: آموزشگاه سلفژ غرب تهران

میشائل هایدن یکی از دوستان صمیمی موتزارت و معلم کارل ماریا فون وبر، آهنگساز مشهور آلمانی در دوران گذار از موسیقی کلاسیک به موسیقی رمانیتک به‌ویژه در بخش اپرا، همچنین آنتون دیابلی، آهنگساز، نوازنده و ناشر موسیقی اتریشی و از شخصیت‌های پرنفوذ موسیقی در شهر وین بود.

 

او بخشی جدایی‌ناپذیر از تاریخ موسیقی سالزبورگ است و سهم بسزایی در آخرین شکوفایی فرهنگی شاهزاده اسقف اعظم (حاکم رهبانی) ایفا کرد. پس از مرگ، شهرت میشائل هایدن دچار کسوف طولانی‌مدت شد و تنها پس از جنگ جهانی دوم بود که شایستگی وی دوباره به رسمیت شناخته شد.

قالیشویی امامت



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اقشار ضعیف جامعه که بیش از سایرین نیاز به حمایت دارند، از امکان کمتری برای دریافت تسهیلات بانکی برخوردارند و همین مسئله باعث می‌شود بیشترین میزان تسهیلات در اختیار اقشار توانمند قرار گیرد.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، در یکی دو سال اخیر گزارشاتی تحت عنوان "خرید و فروش وام ازدواج" در رسانه‌ها منتشر شده است، این گزارش‌ها ناظر بر معاملاتی است که آگهی آن به صورت عمومی در فضای مجازی منتشر می‌شود پس بدون شک این مسئله در واقعیت عمیق‌تر از آن چیزی است که در رسانه‌ها اشاره شده و نیاز به بررسی دارد.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج شیک غرب تهران

فروش وام ازدواج توسط یک زوج جوان که در بدو زندگی مشترک‌شان هستند به این معنا نیست که نیازی به وام ندارند، جوانی که وام ازدواجش را می‌فروشد بیش از دیگران نیازمند تسهیلات بانکی است اما شرایط به گونه‌ایست که نمی‌تواند ضامن معتبر به بانک معرفی کند لذا از خیر وام گرفتن می‌گذرد.

علیرغم دستورالعمل هایی که بانک مرکزی صادر کرده است، بانک‌های عامل در پرداخت وام به سلیقه خود عمل می‌کنند و شرایطی قرار می‌دهند که مبادا اقساط‌شان به تعویق بیافتد، سخت‌گیری بانک‌ها شرایطی را بوجود می‌آورد که بخشی از متقاضیانِ وام از گردونه دریافت تسهیلات دولتی حذف شوند.

برخی بانک‌ها بنابه سلیقه‌ی خود دریافت وام را مشروط به معرفی کارمند رسمی دولت به عنوان ضامن می‌کنند و ارائه گواهی کسر از حقوق نیز بخش دیگری از شرایطی است که مسیر دریافت وام را برای متقاضیان ناهموارتر می‌نماید، البته این مشکلات مربوط به همه متقاضیان نیست چراکه بسیاری از افراد در بین اقوام و آشنایان خود کسانی را دارند که کارمند رسمی باشند اما هرچقدر به طبقات ضعیف جامعه وارد می‌شویم نسبت کمتری از افراد را داریم که کارمند باشند.

به زبان ساده‌تر این موضوع دور از انتظار نیست که اکثر اقوام و دوستان یک کارگر ساختمانی مثل خودش کارگر باشند و اکثر اقوام یک معلم یا فرضا پرستار همچون خودشان معلم یا پرستار باشند؛ نمی‌توان انکار کرد که شرایط و قوانین وام‌دهی به گونه‌ای وضع شده که قشر کارگر با محدودیت‌های بیشتری روبرو است، کارمند دولت می‌تواند حقوق خودش را ضامن وام قرار دهد یا اینکه با سایر همکارانش به صورت ضربدری ضامن یکدیگر شوند اما یک کارگر روزمزد حقوق ثابت ندارد و اکثر هم‌قطارانش نیز در همین شرایط قرار دارند.

شیوه ارائه تسهیلات حمایتی در نهایت وضعیتی را بوجود می‌آورد که اقشار ضعیف جامعه که بیش از سایرین نیاز به حمایت دارند، از امکان کمتری برای دریافت تسهیلات برخوردارند و همین مسئله باعث می‌شود بیشترین میزان تسهیلات در اختیار اقشار توانمند قرار گیرد؛ به عبارتی قوانین در درون خود موید یک بی‌عدالتی در سطح جامعه هستند، این حکایت همان ضرب‌المثلی است که "هر که بامش بیش، برفش بیشتر"

مقالات دیگر:بهترین وکیل خانم در تهران



:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

یک مرکز خرید که اجناسش را به یورو می‌فروشد!

یک مرکز خرید که اجناسش را به یورو می‌فروشد!

مرکزخریدی با نما و سقف شیشه‌ای و سازه های دکوراتیو استیل واقع در خیابان فرشته خودنمایی می‌کند؛ بوتیکی برای مشتری با سبک و سلیقه خاص.

 

به گزارش ایسنا، «شبستان» در ادامه نوشت: برای ورود به این مرکز خرید با  درهای ورودی استیل که تجمل و شکوه را با خود به همراه دارد مواجه می‌شوید و باید دستگیره‌ها فشار دهید تا وارد شوید. این مرکز خرید برعکس بسیاری از مراکز خرید در ورودی آن بسته است و تا از در گذر نکنید نمی‌توانید داخل این بوتیک را برانداز کنید.

 

مراکز خرید گران، زیبا و لوکس در شمال تهران کم نیستند و این بوتیک هم یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید به شمار می‌آید که ویژه افراد مرفه جامعه ساخته شده است و عموم تنها می‌توانند برای بازدید از زرق و برق فروشگاه‌ها و تماشای ویترین از آنها بهره‌مند شوند.

مقالات دیگر: شیشه بری تهران

این مرکز خرید چهار طبقه دارد که متشکل از  ۵۰ فروشگاه با برندهای خارجی و لوکس ایرانی شده است؛ فروشگاه‌هایی بزرگ با ویترین و اجناسی خاص. البته بسیاری از محصولات محدود هستند و شاید یکی از دلایل آن قیمت‌های نجومی آنهاست. با وجود تحریم‌ها و خداحافظی خیلی از برندها هنوز فروشگاه‌هایی با اجناس گران‌قیمت و لوکس خارجی را در خود نگه داشته است.

 

یکی از این برندها که بیشتر با ادکلن‌هایش در ایران شناخته می‌شود در یکی از طبقات این مرکز خرید چشم‌نوازی می‌کند؛ برندی که در این پاساژ جدای از ادکلن‌هایش محصولات خانگی را به عرضه نمایش و فروش گذاشته است.

 

ویترین این فروشگاه آنقدر جذاب است که شما را وادار می کند تا نگاهی به داخل آن بندازید. به داخل فروشگاه می روم، در ورودی فروشگاه یک مبلمان نیم ست گذاشته است که با طرح پارچه کرم مشکی خود نمایی می کند . با نگاه به اجناس فروشگاه متوجه خاص بودن آن ها می شوید، صندلی های رنگی که به نظر میر سد از پلاستیک مرغوب ساخته شده اند هم زیبایی خاصی به فروشگاه داده است اما مابقی محصولات از کریستال است. گلدان، شمعدان، مجسمه، میوه خوری و غیره.

قالیشویی جشنواره

آرام و دقیق تر راه می روم تا مبادا به ظروف شیشه ای برخورد کنم و موجب شکستن آن ها شوم و در نهایت مجبور به پرداخت خسارت شوم.

 

حدس می زنم اجناس این فروشگاه خیلی گران باشد و از روی کنجکاویی  قیمت کوچکترین مجسمه را می پرسم و فروشنده که خانم خوش برخوردی است می‌گوید: ۲۴۰ یورو!

 

تعجبم را در چهره‌ام پنهان می‌کنم و در ذهن قیمت یورو را معادل‌سازی به ریال می‌کنم. قیمت این مجسمه حدود ۷ میلیون تومان است و اجناس این فروشگاه از آنچه من تصور می‌کردم گران‌تر است و حتی با حقوق یک ماه هم نمی‌توانم بخرم.

 

دیگر با احتیاط بیشتری در این فروشگاه قدم می‌گذارم و شروع به قیمت پرسیدن از فروشنده می‌کنم. دوست دارم بدانم گران‌ترین محصول این فروشگاه کدام است. چشمم به مبلمان نیم‌ست می‌خورد و قیمت آن را هم می‌پرسم. فروشنده دوباره با مهربانی می‌گوید: ۶۸ هزار یوررو و این میز شیشه‌ای هم ۸۰۰۰ یورو!

 

دوباره با ماشین حساب گوشی‌ام معادل‌سازی می‌کنم چیزی حدود ۲ میلیارد تومان یعنی قیمت یک خانه در مرکز شهر.

 

گلدانی هم که کنده‌کاری‌های مشکی روی آن نقش بسته است در مرکز فروشگاه روی یک میز خودنمایی می‌کند و قیمت این گلدان هم به واحد پول خودمان حدود ۸۰۰ میلیون تومان است.

 

اجناسی که به نظر نمی‌رسد خیلی گران باشند مگر اینکه برندشناس باشید و صرفا بدانید فلان برند محصولاتش گران است.

 

این فروشگاه محصولات یک برند فرانسویی را به فروش می‌رساند و خیال افراد مرفه راحت است که بدون سفر به فرانسه می‌توانند آنها را خریداری کنند.

 

ناگفته نماند در این فروشگاه هر آنچه را که بخواهید از نزدیک ببینید - برای نمونه مجسمه‌ای که به اندازه یک کف دست است - نمی‌توانید لمس کنید و باید فروشنده اجناس را در دست خودش به شما نشان دهد که مبادا به محصولات خسارتی وارد شود.

 

شاید این سوال پیش آید چه کسانی این محصولات را می‌خرند و این افراد چه شغل و درآمدی دارند؟ چگونه دلشان می‌آید گلدان یک میلیاردی بخرند و نگران شکستن آن نباشند؟ ما هم نمی‌دانیم.



:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

محققان دریافتند ترکیب موجود در سیاه دانه می تواند از ابتلا به کووید ۱۹ و ایجاد عفونت ریه جلوگیری کند.

به گزارش بولتن نیوز،  محققان استرالیایی دانشگاه فناوری سیدنی دریافته اند که سیاه دانه می‌تواند در درمان عفونت کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گیرد.

این گیاه گلدار، بومی شمال آفریقا و غرب آسیا، قرن هاست که به عنوان داروی سنتی برای بیماری‌های متعدد، از جمله التهاب و عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقالات بیشتر:گل فروشی غرب تهران

«کانیز فاطیما شاد»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «شواهد فزاینده ای از مطالعات مدل سازی وجود دارد که نشان می‌دهد تیموکینون، ماده فعال سیاه دانه، که بیشتر به عنوان گل رازیانه شناخته می‌شود، می‌تواند به پروتئین سنبله کروناویروس بچسبد و از ایجاد عفونت ریه جلوگیری کند.»

وی در ادامه افزود: «همچنین ممکن است توفان سیتوکینی را که بر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شدید بستری در بیمارستان تاثیر می‌گذارد، متوقف کند.»

به گفته محققان، تیموکینون می‌تواند با جلوگیری از آزاد شدن مواد شیمیایی پیش التهابی مانند اینترلوکین ها، سیستم ایمنی بدن را به خوبی کنترل کند.

این نتایج نشان می‌دهد تیموکینون می‌تواند نقش بالقوه ای برای درمان بیماری‌های آلرژیک مانند آسم، اگزما، بیماری‌های آرتریت از جمله روماتیسم و آرتروز و حتی احتمالاً بیماری ام اس داشته باشد.

در این مطالعه مکانیسم‌های عملکرد این گیاه و تیموکینون و نحوه درمان آنها در آینده برای عفونت کووید ۱۹ امیدوار کننده است. موانع زیادی برای این گیاه به عنوان یک عامل درمانی به دلیل جذب ضعیف طبیعی دستگاه گوارش وجود دارد.

پیشرفت در زمینه توسعه دارویی مانند فناوری نانو، شانس غلبه بر این مانع را برای استفاده از آن به عنوان یک داروی خوراکی موثر فراهم کرده است.

ثابت شده است که سیاه دانه در درمان فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت هم موثر است.



:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
پلمب ۳ باغ تالار در مانه و سملقان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی
فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان از پلمپ ۳ باغ تالار عروسی متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سرهنگ مهدی مهران‌فر در تشریح خبر اظهار کرد: طرح نظارت پلیس بر تالارها با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان، توسط ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان به اجرا در آمد. 
 
وی گفت: در طی انجام این طرح، ۳ باغ تالار عروسی این شهرستان که ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی لازم را رعایت نکرده بودند برابر دستورالعمل صادره از ستاد ملی مبارزه با کرونا پلمپ شدند. 
مقالات مشابه: باغ تالار
فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان تصریح کرد: با توجه به شیوع گسترده این بیماری و احتمال انتشار آن بین مردم نظارت‌های همگانی پلیس در این خصوص با جدیت پیگیری می‌شود و پلیس بر اجرای دقیق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و آمادگی اعمال محدودیت های بیشتر اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است. 
مقالات دیگر: قالیشویی منطقه 4
سرهنگ مهران‌فر در پایان گفت: با توجه به اینکه این ویروس بسیار خطرناک بوده و در صورت انتشار وسیع و عدم اقدامات فوری درمانی می‌تواند به سرعت، مرگ فرد مبتلا را رقم بزند از تمامی شهروندان و اصناف می‌خواهیم هشدارهای لازم و تدابیر لحاظ شده را جدی بگیرند و با مأموران انتظامی نیز در امور نظارتی و پیشگیری همکاری لازم را داشته باشند.


:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
موسیقی نواحی میراثی بی جان نیست
احمد صدری معتقد است که موسیقی نواحی برآیندی از فرهنگ و زبان است که حیات اجتماعی دارد و میراثی بی‌جان نیست.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برنامه ارغنون با موضوع بررسی ضرورت برگزاری جشنواره‌های موسیقی نواحی، با حضور احمد صدری (پژوهشگر موسیقی نواحی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
احمد صدری در برنامه «ارغنون» گفت: مطالعات اخیر در حوزه موسیقی نواحی نشان می‌دهند که این نوع از موسیقی در چند دهه‌ی اخیر با تغییرات بسیار متعددی مواجه شده است. موسیقی نواحی برآیندی از فرهنگ و زبان است که در طول تاریخ به عنوان یک میراث معنوی به دست ما می‌رسد.
 
این پژوهشگر موسیقی نواحی تاکید کرد: موسیقی نواحی حیات اجتماعی دارد و میراثی بی‌جان نیست. شان و منزلت موسیقی نواحی در چند سال اخیر ارتقا یافته است. در دهه‌های گذشته نوازندگان موسیقی نواحی در دسته اقشار پایین اجتماعی [مطربی] قرار می‌گرفتند و خانواده‌ها رغبتی به شنیدن و فراگیری این موسیقی نداشتند.
 
احمد صدری ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از نوازندگان موسیقی نواحی با افتخار شغل و حرفه‌ خود را به مردم معرفی می‌کند. بسیاری از موسیقی‌های منطقه‌ای جنبه‌های جدیدی [کلاسیک] به خود گرفته‌اند. اکثر فارغ‌التحصیلان موسیقی با ورود به حوزه موسیقی منطقه‌ای ایران دستورالعمل‌های کاربردی و بسیار مفیدی را برای این نوع از موسیقی تحریر کرده‌اند.
مقالات مشابه: قالیشویی هفت حوض
این فعال موسیقی نواحی افزود: موسیقی منطقه‌ای ایران امروزه با متد‌های آموزشی نوین به هنرجوهای جدید منتقل می‌شود. اینترنت فرهنگ‌های مختلف را با یکدیگر آشنا کرده است و فرهنگ امری زایشی است و به طور مستمر مورد تغییر و تحول قرار می‌گیرد.
 
احمد صدری با بیان این که هنرهای سنتی همیشه پویا هستند، گفت: حاج قربان سلیمانی با تکیه بر پویایی هنرهای سنتی موسیقی، منطقه‌ای از ایران را به جایگاهی بین‌المللی ارتقا داد.
 
وی با اشاره به این که برخی از آهنگسازان معاصر از موسیقی‌های سنتی و منطقه‌ای گرته‌برداری می‌کنند، تصریح کرد: حسین علیزاده یک پلی‌فنی بسیار پیچیده به نام «آوای مه» را از موسیقی گیلان برداشت کرده است.
 
این پژوهشگر موسیقی در پایان گفت: خوشبختانه امروزه سازمان صدا و سیما از موسیقی منطقه‌ای ایران حمایت‌های خوبی را انجام می‌دهند، در حالی که در چند دهه‌ی گذشته این نوع از موسیقی مورد توجه رادیو و تلویزیون نبود.


:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

خمین - ایرنا - سرپرست معاون بهداشتی و درمانی خمین گفت: ۹ تالار باغ و رستوران در این شهرستان به‌علت رعایت نکردن مصوبات ستاد مقابله با کرونا و تخلف بهداشتی مهر و موم شد.

دکتر « ابوذر صباغی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا از ۱۴ مردادماه جاری فعالیت تالارباغ‌ها و رستوران‌ها در شهرهای قرمز استان ممنوع بوده و با انجام ۱۴۰ بازدید از ۱۲ تالار باغ و رستوران ۹ واحد متخلف شناسایی و با آن‌ها برخورد شد.

وی بیان کرد: با وجود تذکر و  اخطارهای لازم ، واحدهای مهر و موم شده  اقدام به برگزاری مراسم و پذیرش مراجعان داشتند.

سرپرست معاون بهداشتی و درمانی با اشاره به اینکه تجمعات کانون انتقال ویروس کرونا است، تاکید کرد: خانواده‌ها به شدت از حضور در جشن های عروسی خودداری کنند چراکه سویه دلتای کرونا  سرعت انتقال بالایی دارد و وضعیت شیوع بیماری در خمین وخیم گزارش شده است.

مقالات مشابه:باغ تالار شمال تهران

 صباغی گفت: امکانات محدود درمانی خمین در شرایط قرمز کرونا پاسخگو نیست و این روزها مدافعان سلامت شاهد صحنه‌های غم‌انگیز و تاسف بار جان باختن و یا شرایط جسمی نامناسب بسیاری از همشهریان به ویژه جوانان به ‌لیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هستند.

بر اساس آخرین گزارش مراجع سلامت کشور ، ۳۴ هزار و ۹۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ نیمه مردادماه جاری در کشور شناسایی شدند که ۴ هزار و ۳۸۱ نفر از آنان بستری شده‌اند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۹۲ هزار و ۶۷۱ نفر رسید که تاکنون سه میلیون ۴۹۲ هزار و ۴۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده‌اند.

۶ هزار و ۲۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹  کشور در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است و در رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آن رنگ قرمز کرونا لحاظ شده است.

مقالات دیگر:مشاوره تلفنی و حقوقی رایگان

 



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
افتتاح «انجمن یزد پژوهی» در مجموعه تالار شهر
انجمن یزد پژوهی با برنامه‌ریزی کمیسیون فرهنگی شورای شهر و به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در مجموعه تالار شهر افتتاح شد.
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ انجمن یزدپژوهی با حضور رئیس و برخی از اعضای شورای شهر، شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، اصحاب رسانه و جمعی از پژوهشگران تاریخ و فرهنگ استان و با برنامه ریزی های انجام شده در کمیسیون فرهنگی شورای شهر و با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری آغاز به کار کرد.
 
ونوس عامری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای پنجم شهر یزد در مراسم افتتاح انجمن یزد پژوهی با بیان این‌که هویت بخشی یکی از جدی‌ترین اقداماتی است که مدیریت شهری باید برای توسعه فرهنگی در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: توسعه در هربعد و مکان در درجه اول به توسعه فرهنگی نیاز دارد.
مقالات دیگر: باغ تالار شرق تهران
وی با اشاره به اهمیت وجود مورخین، استاتید برجسته علمی و پژوهشگران عالی در استان یزد، افزود: مدیریت شهری باید بیش از پیش استفاده از ظرفیت‌های بومی و داخلی را در دستور کار خود قرار دهد.
 
این عضو شورای شهر در ادامه تقویت حوزه انتشارات را از دیگر الزامات اجرایی برای توسعه فرهنگی دانست و بیان کرد: انجمن یزدپژوهی این مهم را باید در اولویت اجرایی خود قرار دهند.
 
عامری مطالبه گری اصحاب رسانه را یکی دیگر از ابزارهای حائز اهمیت در توسعه فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: تاریخ یزد باید برای آیندگان بماند و مسئولان در حوزه های مختلف باید با تمام وجود از این مهم حراست کنند.
 
جمال‌الدین عزیزی شهردار یزد نیز با بیان این‌که انجمن یزدپژوهی بعد از یک سال در این شهر میراث جهانی راه‌اندازی شده است، گفت: توسعه و مدیریت شهری چون یزد بیش از هر چیز در مرحله اول به پژوهشی های میدانی و مستمر نیاز دارد.
وی شناخت درست نیازهای شهری و رفع سریع مطالبات مردم از مدیریت شهری را در گرو انجام تحقیقات و مطالعات موثر دانست و بیان کرد: برخورداری از انجمن یزدپژوهی اقدامی موثر برای حراست از ظرفیت های مختلف این شهر میراث جهانی است.
 
عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز با بیان این که انجمن یزد یزدپژوهی دارای یک هیأت امنای ۹ نفر از استادی مجرب و برجسته استان و کشور است، گفت: دکتر پاپلی یزدی، استاد اصغری، دکتر ماندگاری، استادحسین مسرت، استاد سیدعبدالعظیم پویا، ستاد جعفری ندوشن، استاد پیام شمس الدینی، پرفسور سمسار یزدی و دکتر تشکری، اعضای هیأت امنای انجمن یزدپژوهی هستند.
 
معاون فرهنگی شهردار یزد در ادامه با اشاره به اهمیت جهانی شدن بافت تاریخی یزد، تأکید کرد: فعالیت‌های پژوهشی هدفمند توسط اساتید مجرب نیازهای جدی شهر و مردم را احصاء کرده و آن طور که باید مدیریت شهری را در اختیار رفع نیاز جامعه قرار می‌دهد.
 
وی افزود: محل این انجمن در ساختمان سابق فرهنگی ورزشی شهرداری یزد بوده که بعد از مرمت و بازسازی کامل با تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان اعتباری موقت برای امسال فعالیت خود را در شهر میراث جهانی یزد آغاز کرده است.


:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نبود بازاریابی های قوی برای فرش‌های دستباف رشت

ایسنا/گیلان پیشران فرش دستباف در رشت گفت: به دلیل نبود بازاریابی قوی، فرش‌های دست باف رشت به نام تبریز و قم فروخته می‌شوند.

 

صغری رضایی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ۲۵ سال است که در حوزه فرش بافی رشت فعالیت دارد و علاوه بر بافندگی هنرجویانی را هم برای بافت فرش دستباف آموزش داده است، گفت: بازار نه چندان مطلوب فرش دستباف در رشت موجب شده است که حتی کارآموزان با استعداد این شهرستان انگیزه‌ای برای ماندگاری در این حرفه نداشته باشند.

مقالات دیگر: دندانپزشکی امیرآباد

وی افزود: تابلو فرش اصلا بازار خوبی ندارد و فقط وضعیت بازار قالی و قالیچه در سال‌های اخیر بهتر شده است.

 

رضایی ادامه داد: بافندگان شهرستان رشت فرش‌های بسیار با کیفیتی می‌بافند اما از آنجاییکه بازاریابی خوبی برای فرش‌های بافته شده در گیلان صورت نگرفته است به نام های فرش‌های تبریز و قم فروخته می‌شوند.

ترک اعتیاد شهرک غرب

وی خاطرنشان کرد: وابستگی بافت فرش در گیلان برای تهیه اقلام مورد نیاز بافت فرش به شهرهای قم و تبریز موجب شده است که ارزش فرش گیلان در کشور شناسانده نشود و حتی خود گیلانی‌ها هم برای خرید فرش دستباف به دنبال برندهای تبریز و قم باشند.

 

پیشران فرش دستباف در رشت گفت: گرانی مواد اولیه دغدغه‌های بافندگان فرش دستباف را دو چندان کرده است و همه این مشکلات موجب شده است که نه تنها از تعداد کارآموزان جدید من برای فرش دستباف کم شود بلکه میزان تولید و بافت فرش را کاهش دهیم.

مقالات مشابه دیگر: شستشوی فرش ترک



:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گفته‌ی محققان دانشگاه ایالتی میشیگان، در ایالت متحده آمریکا از هر ۱۰ نوزاد یک نوزاد نارس متولد می‌شود. آزمایش خون به همراه ویزیت‌های مداوم می‌تواند به پیش‌بینی خطر زایمان زودرس کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، هان هافمن(Hanne Hoffmann) استادیار دپارتمان علوم حیوانات در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی می‌گوید: زایمان زودرس امری رایج است. مطلع شدن از احتمال رخ دادن زایمان زودرس به پزشک کمک می‌کند تا مادر را بیشتر تحت نظر بگیرد.

هافمن و همکارانش ۱۵۷ مادر سالم را که هیچ‌ کدام سابقه زایمان زودرس نداشتند مورد بررسی قرار دادند. از این ۱۵۷ نفر ۵۱ نفر زایمان زودرس را تجربه کردند. محققان داده‌های سه‌ماهه دوم بارداری آن‌ها را برای یافتن نشانگرهای زیستی مرتبط با زایمان زودرس مطالعه کردند.

مقالات بیشتر:بهترین متخصص زنان و زایمان تهران

هافمن می‌گوید: در کمال تعجب ما دریافتیم که سطح mRNA در ژن‌های CRY۲ و ژن ساعت(CLOCK) در زنانی که زایمان زودرس داشتند پایین‌تر بود.

این دو ژن مسئول تنظیم ریتم ‌شبانه‌روزی سلول‌ها هستند.

به گفته‌ی هافمن، ‌هر سلول انسان ریتم ۲۴ ساعته خود را دارد. کاهش میزان mRNA یا DNA پیامرسان در این ژن‌ها با افزایش خطر زایمان زودرس مرتبط است و به نظر می‌رسد این ژن‌ها اطلاعاتی در مورد زمان شروع زایمان فراهم می‌کنند.

کاهش سطح mRNA در سه ماهه دوم بارداری رخ داد.

قدم بعدی بررسی این موضوع است که ژن‌های CRY۲ و ساعت از مادر، جنین یا جفت می‌آیند. محققان همچنین می‌خواهند سطوح mRNA را در مادران سالم بررسی و با مادرانی که زایمان زودرس داشتند مقایسه کنند تا دریابند آیا آزمایش خون می‌تواند به پیش‌بینی خطر زایمان زودرس کمک کند یا خیر.

محققان همچنین می‌خواهند سایر ژن‌ها مانند ژن PER۳ را بررسی کنند که در کنار دو ژن CRY۲ و ساعت می‌تواند بر روی دیابت بارداری و پری-اکلامپسیا اثر بگذارد. پری-اکلامپسیا از بیماری‌هایی است که به مرگ و میر مادران باردار منجر می‌شود و با فشار خون بالا همراه است.

تحقیقات هافمن در مجله‌ی "Biology of Reproduction" منتشر شده است.

مقالات دیگر:مشاوره حقوقی تلفنی رایگان



:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بودجه کنسرت‌های آنلاین تنها ۴۰۰ میلیون تومان است / حضور کم‌رنگ موسیقی نواحی

بودجه کنسرت‌های آنلاین تنها ۴۰۰ میلیون تومان است / حضور کم‌رنگ موسیقی نواحیرویداد کنسرت‌های آنلاین در سال جاری با بودجه‌ی ۴۰۰ میلیون تومانی برگزار شده و ۴۰ گروه توانسته‌اند در این اجراها به صحنه بروند.

 شیوع ویروس کرونا تمامِ رویدادهای موسیقی را به تعطیلی کشاند. اکنون حدود 17 ماه است که هیچ کنسرتی در ایران برگزار نشده است. کنسرت‌های آنلاین اما کارشان رونق گرفته است. حدود یک سال است که کنسرت‌هایی به صورت آنلاین و با حمایت دفتر موسیقی، انجمن موسیقی و بنیاد رودکی در حال برگزاری است.

نخستین دوره از این کنسرت‌های آنلاین با حاشیه‌هایی همراه بود. بستر پخشی که برای این کنسرت‌ها در نظر گرفته شده بود، محدودیت‌های تصویری برای این اجراها اعمال کرد. از آن پس بود که بستر پخش این اجراها به اینستاگرام تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: آموزشگاه دف غرب تهران

در سال 1399 سه دوره از کنسرت‌های آنلاین ضبط و پخش شد. این کنسرت‌ها با اینکه عنوانِ «آنلاین» را یدک می‌کشد، اما در حقیقت آنلاین نبودند و نیستند. یعنی اجراها در زمان مشخصی با حضور تیم تصویربرداری، ضبط می‌شوند و در زمان دیگری و طبق جدولی که اعلام می‌شود، پخش می‌شوند. این کار البته موجبِ افزایش کیفیتِ تصویر و صدا می‌شود.

از ابتدای سال 1400 تا کنون دوره‌های چهارم و پنجم این کنسرت‌های آنلاین ضبط و پخش شده است.

 

علی نیکنام‌انزابی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران به عنوان متولی اصلیِ این کنسرت‌های آنلاین به خبرنگار تسنیم می‌گوید: «این کنسرت‌ها به همت انجمن موسیقی و با کمک‌های دفتر موسیقی برگزار می‌شود. بنیاد رودکی هم در کنار ماست و با در اختیار قرار دادنِ سالن‌هایش ما را کمک می‌کند. البته بنیاد رودکی قرار است از نظر مالی هم به ما کمک کند. چون هنوز کنسرت‌های آنلاین‌ به پایان نرسیده و دستمزد برخی از گروه‌ها پرداخت نشده، رقم‌های دقیقی که هزینه شده، مشخص نیست و نمی‌توانم آمار دقیقی ارائه کنم.»

 

در هفته‌ی جاری، ششمین دوره از کنسرت‌های آنلاین در آستانه پخش شدن است. تا کنون هیچ آماری از هزینه‌های مالیِ این کنسرت‌ها منتشر نشده است. در این میان مشخص نیست که دفتر موسیقی وزارت ارشاد، بنیاد رودکی و البته خودِ انجمن موسیقی ایران، چه مقدار در برگزاری این کنسرت‌های آنلاین هزینه کرده‌اند.

 

نیکنام انزابی دراینباره می‌گوید: «دفتر موسیقی برای ما سیاست‌گذاری می‌کند. ما پینشهاد برگزاری کنسرت‌‌های آنلاین را به دفتر موسیقی دادیم. آنها برای ما سیاست گذاری می‌کنند و در حقیقت امکان بودجه‌ای ما را دفتر موسیقی تعیین می‌کند. دفتر موسیقی خودش بودجه دارد و از ردیف بودجه‌ای خودش در اختیار ما قرار می‌دهد.»

این درست است که هنوز پخش دوره‌ی ششم کنسرت‌های آنلاین به پایان نرسیده است، اما به طور حتم مجموعه‌ای مانند انجمن موسیقی، برای برگزاری رویدادی مهم، حتما به داشته‌های مالی‌اش نگاه می‌کند و محدوده‌ی مالی برای خودش و پروژه‌ای که در دست دارد در نظر می‌گیرد.

شستشوی فرش دستباف

نیکنام انزابی می‌گوید: « تلاش شده تا در برگزاری این رویدادها بیشترین صرفه‌جویی را داشته باشیم و نگاهِ ما کاملا حمایتی بوده است. بیش از هر چیز دنبال این بودیم که بچه‌های موسیقی که در دوران کرونا آسیب دیده‌اند و اجرایی نداشته‌اند را حمایت کنیم. مردم هم در اوقات فراغت بتوانند از این کنسرت‌های آنلاین استفاده کنند.»

 

همان‌طور که از صحبت‌های مدیرعامل انجمن موسیقی برمی‌آید، رویداد کنسرت‌های آنلاین که در سال جاری با عنوان «بر خط ماه و نوا» برگزار می‌شود؛ به دنبال حمایت از هنرمندان موسیقی است. به خصوص هنرمندانی که در دوران کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند.

 

نیکنام انزابی می‌گوید: «ما برای برگزاری کل رویداد کنسرت‌های آنلاین رقمی در حدود 500 میلیون تومان در نظر گرفتیم. اما حدود 400 میلیون تومان هزینه شده است. در حال حاضر به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و نمی‌توانم آمار دقیقی به شما بدهم. پرداخت دستمزد هنرمندان، هزینه‌ی اقامت و ایاب و ذهاب و غذا و البته هزینه ضبط تصویری و ... همه این‌ها باید به طور دقیق جمع‌بندی شود تا در نهایت گزارش مالی دقیقی ارائه کنیم. محدوده‌ی کُلیِ هزینه‌ها مشخص است و قطعا این رنج عددی خیلی تغییر نمی‌کند. مشارکت بنیاد رودکی را هم باید در نظر گرفت؛ بنیاد رودکی سالن را رایگان در اختیار ما قرار داده است.»

کنسرت‌های آنلاین در سه بخش موسیقی ایرانی، موسیقی نواحی و موسیقی کلاسیک برگزار می‌شوند. در این میان بر کسی پوشیده نیست که هنرمندان موسیقی نواحی در دوران کرونا، بیشتر از هر بخش دیگری تحت فشار بوده‌اند. هنرمندان موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک؛ همچنان کلاس‌های آموزشی خود را دارند، هر چند به صورت آنلاین،  ضبط‌های استودیویی خود را هم دنبال می‌کنند.

 

اما اهالی موسیقی نواحی بسیار تحت فشار هستند و درآمدشان تقریبا به صفر رسیده است. پس در برگزاری کنسرت‌های آنلاین به طور طبیعی و البته براساس صحبت‌های مسئولان برگزاری این رویداد، باید شاهد حضورِ حداکثریِ هنرمندان موسیقی نواحی باشیم. اما در عمل هرگز چنین نشد.

 

مدیرعامل انجمن موسیقی می‌گوید: «در سه دوره‌ی اخیرِ کنسرت‌های آنلاینِ «برخط ماه و نوا» حدود 40 گروه اجرا داشته‌اند. در این میان 5 یا 6 گروه از اهالی موسیقی نواحی بوده‌اند. ما برای انتخاب گروه‌ها هم فراخوان داشتیم و هم با اعلام آمادگیِ خود گروه‌ها سعی کردیم تناسب را در تعداد شرکت‌کنندگان در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک رعایت کنیم.»

 

وقتی 40 گروه در رویدادی شرکت می‌کنند، اگر بخواهیم به نسبت مساوی سه بخش موسیقی نواحی، ایرانی و کلاسیک را داشته باشیم، در هر بخش باید 13 یا 14 گروه دعوت شده باشند. اما در سه دوره‌ی اخیر کنسرت‌های آنلاین تنها 5 یا 6 گروه موسیقی نواحی حضور داشته‌اند. این یعنی نه تنها نگاه ویژه‌ای به موسیقی نواحی وجود نداشته، بلکه حتی حقوق آنها هم به شدت پایمال شده است.

 

شاید مسئولان برگزاری این رویداد، بُعد مسافت و شیوع کرونا را علتِ دعوتِ اندک از اهالی موسیقی نواحی بیان کنند.

رویداد کنسرت‌های آنلاین در پلتفرم اینستاگرام پخش می‌شود. این اجراها در سه صفحه‌ی بنیاد رودکی، انجمن موسیقی ایران و صفحه‌ی «هفدانگ» پخش می‌شوند. در بین این سه صفحه، تنها صفحه‌ی «هفدانگ»‌ است که از نظر محتوا و تعدادِ مخاطب، کیفیت و اوضاع مناسبی دارد. دو صفحه‌ی دیگر به هیچ وجه بسترهای مناسبی برای پخش این آثار ارزشمند نیستند.

 

نیکنام انزابی می‌گوید: «هر کدام از این اجراها اگر به صورت حضوری برگزار می‌شد، شاید بیشتر از 100 مخاطب نداشت. اما در اجراهای ما میانگین بازدیدِ هر اجرا حدود 220 نفر است.»

 

شاید بهتر است با مخاطب‌شناسیِ دقیق‌تر، تبلیغات وسیع‌تر و استفاده از صفحه‌های شخصی هنرمندان، بر تعداد مخاطبانِ این رویداد افزود. رویدادی که با بودجه دولتی برگزار می‌شود و خروجیِ آن باید در سطح گسترده‌ای در اختیار بازدیدکنندگان قرار گیرد.

ششمین دوره از کنسرت‌های آنلاین از روز سه‌شنبه 12 مرداد 1400 پخش می‌شود و تا جمعه 15 مرداد ادامه خواهد داشت.

 

منبع: تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
رهایی ۶۵۰۰ یزدی از دام اعتیاد در انجمن معتادان گمنام
رهایی ۶۵۰۰ یزدی از دام اعتیاد در انجمن معتادان گمنام 
ایسنا/یزد نماینده انجمن معتادان گمنام در استان یزد با اشاره به عضویت کاملاً رایگان و بدون هیچ شرط و شروطی برای معتادان در این انجمن، تعداد اعضای در حال بهبودی این انجمن در استان یزد را بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.
 
«صادق عبدی زاده» در گفت‎وگو با ایسنا در این رابطه اظهار کرد: هم اکنون جلسات انجمن معتادان گمنام کشورمان به ۸۰ زبان مختلف در بیش از ۱۳۹ کشور جهان از جمله کشورهای مسلمان برگزار می‌شود.
 
وی افزود: فعالیت انجمن معتادان گمنام در ایران از سال  ۱۳۶۹ با کمک چند عضو در حال بهبودی آغاز شد و اکنون با بیش از ۵۳۶۱ گروه در قالب ۲۳ هزار و ۳۱۲ جلسه در هفته و آمار تقریبی بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سراسر ایران با پروانه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد از هیات وزیران در سطح ملی به شماره ثبت ۲۱۰۶۵ در حال فعالیت است و تاکنون معتادان زیادی توانسته‌اند با کمک اصول روحانی این انجمن از بیماری اعتیاد رها شوند.
 
عبدی زاده گفت: این انجمن در استان یزد از دیماه سال  ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از گذشت ۱۹ سال فعالیت، هم اکنون در هفته بیش از ۴۶۵ جلسه در قالب ۱۱۴ گروه در سطح استان برگزار می‌کند که از این تعداد، ۱۷ جلسه در قالب ۹ گروه مخصوص بانوان است.
 
به گفته وی، بنا بر آخرین آمار تقریبی، تعداد اعضای در حال بهبودی این انجمن در استان یزد بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر است که تعداد ۲۵۰ نفر آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.
 
وی اظهار کرد: هدف اصلی انجمن ما رساندن این پیام است که «هر معتادی می‌تواند قطع مصرف کند و تمایل به مصرف را از دست بدهد و راه تازه‌ای برای زندگی پیدا کند.»
مطالب دیگر: قالیشویی ازگل 
عبدی زاده با بیان این که انجمن معتادان گمنام(NA)، یک انجمن غیر انتفاعی از زنان و مردانی است که اعتیاد به مواد مخدر مشکل اصلی زندگی‌شان بوده است، گفت: ما معتادانی هستیم که در حال بهبودیم و اکنون به طور مرتب گرد هم می‌آییم تا به کمک هم پاکی خود را حفظ کنیم.
 
به گفته وی، تنها لازمه عضویت در این انجمن تمایل به قطع مصرف مواد مخدر است لذا عضویت در انجمن کاملا رایگان و فاقد هرگونه شرطی است لذا هر کسی که مایل باشد بدون در نظر گرفتن سن، نژاد، جنسیت، اعتقاد و یا مذهب می‌تواند به ما بپیوندد.
 
این مسئول در مورد روش بهبودی انجمن اظهار کرد: روش بهبودی انجمن، کمک یک معتاد در حال بهبودی به معتاد دیگر است چرا که بر این باور هستیم که می‌توانیم با به کارگیری روش‌هایی ساده برای پاک ماندن به یکدیگر کمک کنیم.
 
وی اضافه کرد: هسته اصلی برنامه انجمن معتادان گمنام دوازده قدم بهبودی است که مجموعه‌ای از رهنمودهایی است که بهبودی را ممکن می‌سازد و با بکارگیری این رهنمودها و تماس نزدیک و دائم با اعضای دیگر، معتادان می‌آموزند که چگونه از مصرف مواد خودداری کنند و وسوسه مصرف را از دست بدهند و از زندگی بدون مواد مخدر لذت ببرند.
 
 عبدی زاده تاکید کرد: جلسات NA، کلاسهای آموزشی یا گروه درمانی نیست به عبراتی به کسی آموزش یا مشاوره نمی‌دهیم بلکه خیلی ساده، اعضاء از طریق بیان کردن تجربه‌هایشان در مورد چگونگی پاک شدن و پاک ماندن و اداره زندگی و لذت بردن از زندگی‌شان بدون بازگشت به مصرف مواد مخدر، به یکدیگر کمک می‌کنند.
 
وی ادامه داد: برای حفظ گمنامی تمامی اعضای انجمن، ما از افرادی که در جلسات شرکت می‌کنند درخواست می‌کنیم در مورد اینکه اعضای ما چه کسانی هستند یا در جلسات در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند، بیرون از جلسه صحبت نکنند.
وی همچنین گفت: قطع مصرف یا پاکی پیش شرط شرکت در جلسات نیست و حتی کسانی که مواد مصرف می کنند، می‎توانند در جلسات شرکت کنند.
 
وی عنوان کرد: کلیه هزینه‌های این انجمن اعم از هزینه برگزاری جلسات از محل کمک‌های داوطلبانه اعضا در جلسات بهبودی تأمین می‌شود.
 
 عبدی زاده در پایان شماره تلفن ۳۵۱۱ ۶۰۷ ۰۹۱۳ را جهت دسترسی به آدرس جلسات انجمن معرفی کرد و افزود: تلفن گویای انجمن  ۴۱۵۳۹ -۰۲۱ و  نشانی سایت انجمن معتادان گمنام ایران WWW.NAIRAN.ORG است.


:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شیراز-ایرنا-متخصص زنان و زایمان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: اخیرا  شاهد افزایش بارداری زیر ۱۹ سال و بالای ۳۸ در شهرستان جهرم هستیم در حالی که بارداری در این سنین خطری جدی برای مادر دارد و عوارض بارداری را تشدید می‌کند.

نجمه السادات مصلی نژاد دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهترین زمان برای تصمیم به بارداری در سنین ۲۰ تا ۳۵ سال است. بارداری زیر ۱۹ سال و بالای ۳۸ سال بسیار پر خطر و عوارضی مانند مسمومیت بارداری، دیابت بارداری و رشد کم جنین به همراه دارد. در سنین ذکر شده مسمومیت بارداری بسیار خطرناک و در مواردی کشنده است.

به گفته وی از عوارض دیگر بارداری برای مادر در سنین زیر ۱۹ سال و بالای ۳۸ سال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

مقالات بیشتر:بهترین متخصص زنان و زایمان تهران

وی بیان کرد: خانم‌ها در صورت امکان پیش از ۳۵ سالگی اقدام به بارداری کنند، زیرا  بارداری در سنین بالا مشکلاتی مانند افزایش ناباروری، تقاضای بیشتر برای لقاح آزمایشگاهی (IVF)، مشکلات مربوط به جنین، سقط، اختلالات ژنتیکی، بارداری دوقلویی دوتخمکی و... به دنبال خواهد داشت.

این متخصص زنان و زایمان گفت:توصیه نمی شود خانمی در سن بالای ۳۸ سال تصمیم به بارداری بگیرد، مگر اینکه هیچ فرزندی نداشته باشد یا به دلایلی در این سن تصمیم به بارداری دارد، اگر خانمی دارای فرزند دوم یا سوم است در سن بالای ۳۸ سال از بارداری صرف نظر کند در غیر این صورت می‌بایست تحت نظر پزشک متخصص باشد تا عوارض بارداری برای وی اتفاق نیفتد.

مصلی‌نژاد گفت: خانم‌هایی که قبل از سن ۱۹ سالگی ازدواج کرده اند می بایست منتظر شوند سنشان به بالای ۲۰ سال برسد و در آن موقع اقدام به بارداری کنند.

او ادامه داد:‌بارداری در سنین زیر ۲۰ سال مادر را با خطر زایمان زودرس، وزن‌گیری ناقص نوزاد و سقط جنین روبه‌رو می‌کند. همچنین خانم‌ها در این سنین از نظر روانی و عاطفی آمادگی لازم را برای پذیرش مسئولیت مادرشدن ندارند که بی‌شک این مسئله آنها را با چالش‌های خاصی پس از زایمان روبرو می‌کند.

وی با بیان این مطلب که قدرت باروری زنان در ۲۴ سالگی در اوج است گفت: خطر سقط جنین در زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله، فقط ۱۰ درصد است، در حالی که بین سنین ۳۵ تا ۳۹ سالگی، به ۱۸ درصد افزایش پیدا می‌کند. احتمال سقط جنین در زنان ۴۰ ساله، ۳۴ درصد است.

مقالات دیگر:سالن عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

در آستانه عید غدیر خم مراسم ازدواج آسان ۱۱۰ زوج جوان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،سردار اباذر سالاری ،فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به برگزاری مراسم ازدواج آسان در بندرعباس گفت: برای ترویج ازدواج آسان، به 20 زوج به نمایندگی از 110 زوج  جوان جهیزیه اهداء شد.

سردار سالاری افزود: همچنین امروز در پانزدهمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی  ۳۰ هزار بسته معیشتی نیز به نیازمندان استان اهداء شد.

بیشتر بخوانید: دفتر عقد شیک سعادت آباد

اولویت‌ را بر ‌تامین آب ‌مناطق محروم قرار دادیم

اوگفت: با توجه به نزدیکی بازگشایی مدارس، پنج هزار بسته لوازم التحریر هم به دانش آموزان خانواده‌های کم بضاعت اهداء می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم با قدردانی از حمایت سپاه پاسداران از حرکت‌های فرهنگی مانند ازدواج آسان گفت: به پدر و مادر‌ها هم توصیه می‌کنیم که موانع ازدواج جوانان را کنار بگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: مردم استان نیز باید به ترویج فرهنگ همدلی و یاری به جوانان و افراد کم بضاعت، کمک کنند.

سردار حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران نیز در این مراسم  با اشاره به اینکه طرح رزمایش مواسات و همدلی همچنان در سراسر کشور ادامه دارد گفت: مهمترین ماموریت سپاه پاسداران تامین امنیت پایدار و دفاع از نظام مقدس اسلامی است، اما در کنار این ماموریت بحث محرومیت زدایی و مردم داری نیز پیگیری می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

جشن تولد کودک، 10 توصیه مفید

در چند سال اخیر درست کردن دکور تولد تبدیل به یکی از سخت ترین کار های دنیا شده است به طوری که بیشتر تمرکز روی دکور خواهد بود تا روی خود جشن.

جشن تولد کودکان مراسمی شاد و لذت بخش است با این حال نسبت به تولد بزرگسالان احتیاج به دور اندیشی بیشتری دارد. برنامه ریزی برای برگزاری تولد ممکن است هر خانم خانه داری را به یک گلوله ی استرس تبدیل کنید. تمام این ها با رعایت نکته های خیلی کوچک رفع میشود و شما میتوانید بدون دلشوره از جشن خود لذت ببرید. سخت ترین قسمت برگذاری جشن تولد انتخاب زمان و تم تولد است و بقیه آنها به راحتی آب خوردن حل میشود.

تم تولد تهران

این هم 9 توصیه مفید برای تجربه ی یک تولد راحت و بدون استرس:

1. یک تم انتخاب کنید:

این گزینه ضروری نیست و من به تولد های خیلی زیادی رفتم که بدون تم برگزار شده و بسیار عالی هم بوده اند. داشتن یک تم کمک زیادی به شما میکند و باعث میشود که شما تمام کارهایتان را متمرکز روی یک چیز بکنید و تمام احتیاجات تولد را با استفاده از این تم مشخص کنید.

با دانستن تم تولدتان میتوانید روز مناسبی را برای برگزاری مراسمتان انتخاب کنید. در انتخاب این روز موقعیت های مناسب برای خودتان و مهمانانتان را هم در نظر بگیرید. برای مثال اگر شما و مهمانانتان از طرفداران ورزش هستید، روز جشن را با یک مسابقه مهم باهم برنامه ریزی نکنید؛ مگر اینکه قصد داشته باشید از این مسابقه هم در کنار جشن تولد لذت ببرید.

 

2. روز جشن را به اطلاع مهمانانتان برسانید:

6 تا 8 هفته قبل از جشن به مهمانان خود اطلاع دهید که در روز مشخصی جشن تولد گرفتید. این کار را با تلفن زدن،پیامک زدن و یا ایمیل زدن میتوانید انجام دهید. با این کار شما مهمانان خود را از قبل اماده میکنید و اگر به دلایلی عده ای از آنها نتوانستند در جشنتان شرکت کنند شما مطلع میشوید و کسان دیگری را جایگزین آنها میکنید. با این کار تعداد مهمان هایتان مشخص میشود.

 

3. لیست مهمان ها را داشته باشید:

دانستن اینکه چه کسانی در جشن تولد حضور دارند باعث میشود که آماده باشید. مثلا میدانید که چه کسی به چه چیزی آلرژی دارد یا احتیاج به مراقبت های خاص دارد و در صورت بروز مسئله ای با چه کسی باید تماس گرفت. برای آماده بودن برای همه ی این ها شما باید لیست کامل مهمان های خود را که شامل نام و نام خانوادگی، آلرژی یا چیزهای دیگر، شماره تلفن و آدرس والدین را داشته باشید تا از بروز هرگونه مشکلی بتوانید جلوگیری کنید.

 

4. کارت دعوت بفرستید:

کارت های دعوت جشن تولدتان را میتوانید از 3 یا 4 هفته قبل برای مهمانانتان بفرستید.این کارت را با توجه به تم جشن تولدتان انتخاب کنید تا به مهمان هایتان به نوعی اطلاع دهید که چه در پیش رو دارند.

 

5. راجع به دکور استرس نداشته باشید:

در چند سال اخیر درست کردن دکور تولد تبدیل به یکی از سخت ترین کار های دنیا شده است به طوری که بیشتر تمرکز روی دکور خواهد بود تا روی خود جشن. برای جلوگیری از این مورد منزل خود را با یک یا دو رنگ وسایل تزیینی تزیین کنید و چند مورد مرتبط با تم تولدتان به آن اضافه کنید. به یاد داشته باشید که بچه ها توجه زیادی به دکوراسیون نمی کنند.

 

6. منوی غذا تهیه کنید:

اگر برای یک مهمانی نهار تدارک میبینید از غذاهای سنگین تری استفاده کنید تا مهمان های گرسنه ی خود را سیر کنید و برعکس, اگر برای یک عصرانه تدارک دیده اید غذاهای سنگین یا شیرین سرو نکنید تا شام بچه ها را خراب نکند. همیشه در مهمانی ها یک نفر هست که به محض ورود خوردن را شروع میکند پس در نظر داشته باشید که مقداری غذاهای سالم یا ساندویچ های انگشتی داشته باشید تا همه ی مهمان ها را خوشحال کنید.

قالیشویی مجیدیه

7. بازی و سرگرمی را فراموش نکنید:

تولد بچه ها احتیاج به کمی هیجان و سرگرمی دارد. در این کار زیاده روی نکنید ولی حداقل یک یا دو بازی،چند سرگرمی و یک لیست موسیقی خوب رمز موفقیت شماست. بازی و سرگرمی مقداری از فشار و استرس را کم میکند و به شما اجازه می دهد که همراه با مهمانان خود اوقات خوبی داشته باشید.

 

8. نوشیدنی تهیه کنید:

اگر جشن تولد خود را داخل خانه ای با فرش سفید برگزار میکنید از آبمیوه های پاکتی و یا داخل قوطی استفاده کنید تا روی فرشتان نریزد وشربت آلبالو یا آب پرتغال را برای یک مهمانی خارج از خانه تدارک ببینید و برعکس، اگر توی حیاط یا جایی خارج از منزلتان تولد میگیرید در انتخاب نوشیدنی ها خلاق تر باشید و آنها را در لیوان های زیبا و متنوع سرو کنید. اگر شما یک مهمانی دو ساعته بگزار میکنید برای هر مهمان 4 لیوان نوشیدنی در نظر بگیرید.

 

9. زمان بندی قابل تغییر داشته باشید:

یک برنامه ریزی بدون انعطاف باعث داشتن یک میزبان پر استرس و کلی مهمان خسته میشود. به جای برنامه ریزی مو به مو و دقیق کمی انعطاف به زمان بندیتان اضافه کنید. چند بازی یا سرگرمی اضافه در ذهن خود داشته باشید تا در صورت خالی بودن وقت از آنها استفاده کنید.

 

در شروع مهمانی مهمانان خود را به محل تولد هدایت کنید و نیم ساعت وقت استراحت به انها بدهید تا اگر عده ای دیرتر به مهمانی آمدند احساس نکنند که از چیزی جا مانده اند.بعد غذاهای سبک خود را سرو کنید و بازی هایی را که در نظر گرفته اید انجام دهید و در نهایت کیک را بیاورید و کادو ها را باز کنید و نیم ساعت وقت استراحت بدهید تا بچه ها بازی کنند وتمام شیرینی های را که خورده اند بسوزانند.

منبع: نی نی بان



:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
افراد سمی برای زندگی مشترک چه کسانی هستند؟
افراد سمی برای زندگی مشترک چه کسانی هستند؟
 
ایسنا/همدان یک دکتری روانشناس در همدان گفت: برخی از افراد برای ازدواج و زندگی مشترک سمی هستند و در صورت انتخاب کردن چنین افرادی ، زندگی مشترک با مشکلات و تعارضات بسیاری همراه خواهد شد. 
 
دکتر یاسر عزیزی ‌سعید در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هیچ فردی کامل نیست و همه افراد دارای ویژگی‌ها و رفتارهای نادرستی هستند، تصریح کرد: نمی‌توانیم این افراد را دلیل نابودی زندگی مشترک لحاظ کنیم اما برخی از رفتارها هستند که می‌تواند زندگی عاطفی و ازدواج را با خطرات و گرفتاری‌هایی مواجه کند.
 
وی افزود: افرادی که دارای انواع مختلف اختلالات شخصیتی هستند به‌هیچ عنوان برای زندگی مشترک توصیه نمی‌شوند، اینگونه افراد به معنای واقعی کلمه زندگی رابرای همسر خود تلخ خواهند کرد.
 
وی با اشاره‌ای به اعتیاد نیز گفت: اعتیاد یکی دیگر از انواع اختلالات است و هرگونه وابستگی شدید و افراطی فرد به هرعاملی که باعث شود شخص بدون آن مورد آشفته شود، این اعتیاد می‌تواند در هر زمینه‌ای شود و فرد را معتاد به خود کند که از این قبیل اعتیادها می‌توان به اعتیاد انواع مواد مخدرو مشروبات الکلی،بازی‌های اینترنتی،فیلم های پورن و... می‌توان اشاره کرد.
مهم‌ترین معیارهای یک ازدواج موفق چیست؟
مقالات دیگر:قالیشویی حکیمیه
عزیزی سعید یکی از اصلی ترین معیار های ازدواج را جذابیت ظاهری دانست و اظهار کرد:تا این مورد وجود نداشته باشد حتی اگر بقیه مواردهم حاضر است پس ازمدتی فرد دچار دل زدگی می شود در واقع این مورد همانی است که طرف میگوید "به دلم نشست" به دل نشستن در هرفرد فرق میکند وممکن است فرد الف از نظر من زیبا است اما از نظر شما نه .
 
این روانشناس در ادامه یاد آور شد: این مورد به گونه‌ای نیست که با گذر زمان حل شود، درست است که زیبایی بعداز مدتی معمولی می‌شود اما نازیبایی و به دل ننشستن هیچ‌گاه عادی نخواهد شد و چه بسا فکر مشغولی‌هایی برای فرد و مقایسه همسرش با دیگران در ذهنش ایجاد کند و در نهایت این روند منجر به دلسردی از همسر می‌شود.
 
عزیزی سعید دیگر معیار ازدواج را تناسب داشتن و نزدیک بودن به لحاظ خانوادگی،فرهنگی و جهان بینی برشمرد و گفت: این موارد تاثیر زیادی در ایجاد آرامش در زندگی مشترک دارد و این تفکر که من با خود فرد ازدواج می‌کنم به این معنی است که خودش برایم مهم است نه خانواده‌اش، دیدگاه اشتباهی است، زیرا در طول زندگی ناگزیر ارتباطاتی با خانواده فرد وجود دارد و هرچند این رابطه تنگاتنگ هم نباشد اما در زندگی زوجین اثر گذار خواهد بود.
 
وی از نزدیک بودن شرایط ودیدگاه‌های اقتصادی دختر و پسر بیان کرد: هنگامی که زوجین از نظر شرایط مالی به یکدیگر نزدیکتر شوند و از نظر دیدگاهی که نسبت به خرج کردن درآمد و حتی نحوه ایجاد درآمد و به نوعی نظرشان نسبت به دخل وخرج یکسان و یا نزدیک به هم شود تنش کمتری را در زندگی مشترک تجربه خواهند کرد.
 
این روانشناسی با اشاره به نزدیک بودن خلق وخوی و ارتباط با اطرافیان ،افزود: هر چه تفاهم بیشتری در میزان ارتباط و معاشرت با خانواده و دوستان بین زوجین ایجاد شود خشنودتر خواهند بود.
وی افراد را از نظر تیپ شخصیتی به برونگرا و میان گرا و درونگرا تقسیم و اظهار کرد: افراد برونگرا تمایل زیادی به رفت وآمد دارند و در ارتباطات باهیجان و گرم هستند، حال تصور کنید فردی برونگرا با شخصی که درونگراست ازدواج کند، فرد درونگرا که در خانه ماندن را به بودن در جمع ترجیح می دهد و زودتر از زوج برونگرایش خسته می‌شود چون به هیجانات کمتری برای برانگیخته شدن نیاز دارد.
 
عزیزی سعید در ادامه گفت: گذشته از اختلاف نظراتی که این دو فرد برای برقراری ارتباط با دیگران دارند،در رابطه با خودشان نیز دچار مشکلاتی می‌شوند و هرچه این دو نفر در دو طرف پیوستار درونگرایی و برونگرایی باشند به همان میزان دنیای متفاوتی را تجربه می‌کنند و ازهم دورتر می‌شوند.
 
وی در پایان به آخرین معیار ازدواج یعنی داشتن موضوعات مشترک پرداخت و تصریح کرد: هر چه موارد مشترک بیشتر شود در نتیجه بهتر می‌توان با یکدیگر صحبت کرد و همکلام وهمراه شد در نتیجه صمیمیت عاطفی را به دنبال خواهد داشت‌ که این موارد مشترک می‌تواند علاقه مندی‌های مذهبی،سیاسی،ورزشی،و... شود.


:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ایسنا/همدان یک دکتری روانشناس در همدان گفت: برخی از افراد برای ازدواج و زندگی مشترک سمی هستند و در صورت انتخاب کردن چنین افرادی ، زندگی مشترک با مشکلات و تعارضات بسیاری همراه خواهد شد.

دکتر یاسر عزیزی ‌سعید در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هیچ فردی کامل نیست و همه افراد دارای ویژگی‌ها و رفتارهای نادرستی هستند، تصریح کرد: نمی‌توانیم این افراد را دلیل نابودی زندگی مشترک لحاظ کنیم اما برخی از رفتارها هستند که می‌تواند زندگی عاطفی و ازدواج را با خطرات و گرفتاری‌هایی مواجه کند.

وی افزود: افرادی که دارای انواع مختلف اختلالات شخصیتی هستند به‌هیچ عنوان برای زندگی مشترک توصیه نمی‌شوند، اینگونه افراد به معنای واقعی کلمه زندگی رابرای همسر خود تلخ خواهند کرد.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک ستارخان

وی با اشاره‌ای به اعتیاد نیز گفت: اعتیاد یکی دیگر از انواع اختلالات است و هرگونه وابستگی شدید و افراطی فرد به هرعاملی که باعث شود شخص بدون آن مورد آشفته شود، این اعتیاد می‌تواند در هر زمینه‌ای شود و فرد را معتاد به خود کند که از این قبیل اعتیادها می‌توان به اعتیاد انواع مواد مخدرو مشروبات الکلی،بازی‌های اینترنتی،فیلم های پورن و... می‌توان اشاره کرد.

مهم‌ترین معیارهای یک ازدواج موفق چیست؟

عزیزی سعید یکی از اصلی ترین معیار های ازدواج را جذابیت ظاهری دانست و اظهار کرد:تا این مورد وجود نداشته باشد حتی اگر بقیه مواردهم حاضر است پس ازمدتی فرد دچار دل زدگی می شود در واقع این مورد همانی است که طرف میگوید "به دلم نشست" به دل نشستن در هرفرد فرق میکند وممکن است فرد الف از نظر من زیبا است اما از نظر شما نه .

این روانشناس در ادامه یاد آور شد: این مورد به گونه‌ای نیست که با گذر زمان حل شود، درست است که زیبایی بعداز مدتی معمولی می‌شود اما نازیبایی و به دل ننشستن هیچ‌گاه عادی نخواهد شد و چه بسا فکر مشغولی‌هایی برای فرد و مقایسه همسرش با دیگران در ذهنش ایجاد کند و در نهایت این روند منجر به دلسردی از همسر می‌شود.

عزیزی سعید دیگر معیار ازدواج را تناسب داشتن و نزدیک بودن به لحاظ خانوادگی،فرهنگی و جهان بینی برشمرد و گفت: این موارد تاثیر زیادی در ایجاد آرامش در زندگی مشترک دارد و این تفکر که من با خود فرد ازدواج می‌کنم به این معنی است که خودش برایم مهم است نه خانواده‌اش، دیدگاه اشتباهی است، زیرا در طول زندگی ناگزیر ارتباطاتی با خانواده فرد وجود دارد و هرچند این رابطه تنگاتنگ هم نباشد اما در زندگی زوجین اثر گذار خواهد بود.

وی از نزدیک بودن شرایط ودیدگاه‌های اقتصادی دختر و پسر بیان کرد: هنگامی که زوجین از نظر شرایط مالی به یکدیگر نزدیکتر شوند و از نظر دیدگاهی که نسبت به خرج کردن درآمد و حتی نحوه ایجاد درآمد و به نوعی نظرشان نسبت به دخل وخرج یکسان و یا نزدک به هم شود تنش کمتری را در زندگی مشترک تجربه خواهند کرد.

این روانشناسی با اشاره به نزدیک بودن خلق وخوی و ارتباط با اطرافیان ،افزود: هر چه تفاهم بیشتری در میزان ارتباط و معاشرت با خانواده و دوستان بین زوجین ایجاد شود خشنودتر خواهند بود.

وی افراد را از نظر تیپ شخصیتی به برونگرا و میان گرا و درونگرا تقسیم و اظهار کرد: افراد برونگرا تمایل زیادی به رفت وآمد دارند و در ارتباطات باهیجان و گرم هستند، حال تصور کنید فردی برونگرا با شخصی که درونگراست ازدواج کند، فرد درونگرا که در خانه ماندن را به بودن در جمع ترجیح می دهد و زودتر از زوج برونگرایش خسته می‌شود چون به هیجانات کمتری برای برانگیخته شدن نیاز دارد.

عزیزی سعید در ادامه گفت: گذشته از اختلاف نظراتی که این دو فرد برای برقراری ارتباط با دیگران دارند،در رابطه با خودشان نیز دچار مشکلاتی می‌شوند و هرچه این دو نفر در دو طرف پیوستار درونگرایی و برونگرایی باشند به همان میزان دنیای متفاوتی را تجربه می‌کنند و ازهم دورتر می‌شوند.وی در پایان به آخرین معیار ازدواج یعنی داشتن موضوعات مشترک پرداخت و تصریح کرد: هر چه موارد مشترک بیشتر شود در نتیجه بهتر می‌توان با یکدیگر صحبت کرد و همکلام وهمراه شد در نتیجه صمیمیت عاطفی را به دنبال خواهد داشت‌ که این موارد مشترک می‌تواند علاقه مندی‌های مذهبی،سیاسی،ورزشی،و... شود.

مقالات دیگر:مرکز سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: برخی دفترخانه‌ها به بهانه پر شدن سقف ثبت طلاق از مراجعه کننده‌ها مبالغ اضافی دریافت می‌کردند.

علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت اجرای بخشنامه رئیس قوه قضاییه مبنی بر تعیین حد نصاب برای ثبت طلاق در دفترخانه‌ها گفت:در مراحل اجرایی این قانون مشکلاتی جزئی وجود داشت که در حال برطرف شدن است.

مظفری درباره کارآمدی این قانون  اظهار کرد: قانون مذکور ۹۰ درصد از آسیب‌ها در این حوزه را برطرف کرد، اما مشکلی که به سبب خود این قانون به وجود آمد این است که در شهر‌های بزرگ برخی از دفاتر ثبت طلاق  مبلغی را مازاد بر تعرفه  از مراجعه کننده ها به بهانه پر شدن سقف ثبت طلاق دریافت می کردند.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک شهرک غرب

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق ادامه داد: برخی از دفترخانه‌ها به مراجعه کننده می گفتند که سهمیه ما برای ثبت طلاق محدود است و اگر طلاق شما را ثبت کنیم سهمیه تمام می‌شود و با این بهانه برای ثبت طلاق مراجعه کننده، اقدام به دریافت مبلغی بیش از تعرفه می‌کردند.

مظفری با بیان اینکه این مشکل در حال برطرف شدن است، گفت: سال ۹۹ برای برخورد با این متخلفان، قانونی تصویب شد و بازرسی سازمان ثبت نیز به شدت با متخلفان برخورد کرد و این نظارت ها ادامه دارد.

رئیس کانون سردفترداران ازدواج و طلاق تصریح کرد: مجازات در نظر گرفته شده برای دفترخانه های متخلف برای بار اول انفصال از خدمت به مدت ۶ ماه و برای بار دوم انفصال دائم از خدمت خواهد بود.

مظفری گفت: تعیین حدنصاب ثبت طلاق و ازدواج دفاتر همچنان مطابق همان فرمول گذشته انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:مشاوره حقوقی تلفنی رایگان

خانواده کانون محبت و تعامل یا میدان جنگ!/ دیدگاه قانونگذار درباره ریاست خانواده چیست؟

گفتنی است؛ یکی از مشکلاتی که دفتر خانه‌ها با آن مواجه بودند توزیع نا عادلانه درآمد در پی عواملی مانند تعداد ثبت طلاق و ازدواج بود و این اختلاف در تعداد ثبت طلاق و ازدواج به جایی رسیده بود که حتی شاهد تفاوت هزار برابری آمار دفترخانه‌ها نسبت به هم بودیم.

در هر شهر تعداد طلاق‌های ثبت شده در سال نباید از میانگین طلاق‌های ثبت شده در سال گذشته به نسبت تعداد دفاتر ثبت طلاق ضرب در ۲۰ درصد بیشتر شود، به عنوان مثال هر دفتر ثبت طلاق در تهران مجاز است در سال فقط ۱۹۰ مورد طلاق را ثبت کند، در صورتی که برخی از دفاتر متخلف حدود ۴ هزار طلاق در سال ثبت می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
مدیرکل دفتر برنامه ریزی وتوسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خبرداد:
برنامه های اموزشی اتی مهارت محور می شوند
مدیرکل دفتر برنامه ریزی وتوسعه اجتماعی با تاکید بر برگزاری دوره های اموزشی و دانش افزایی مهارت محور از تداوم این کلاس ها برای مدیران ، روانشناسان ومشاوران حوزه ازدواج و خانواده خبرداد.
 
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اعظم کریمی که در آیین اختتامیه دوازدهمین دوره ی ملی دانش افزایی مدیران ، روانشناسان و مشاوران مراکز تخصصی ازدواج وخانواده سخن می گفت ، این نکته را متذکر شد در پایان هر دوره تلاش شده با نیاز سنجی و بهره گیری از نقطه نظرات اساتید این حوزه ، دوره های جدید بامحتوایی متفاوت و کاربردی تر ار دوره های قبل برگزار شود.
وی توضیحانی را درخصوص فلسفه برگزاری دوره های دانش افزایی ارائه کرد و افزود : احساس کردیم مسائل مربوط به خانواده کاملا رو به تغییر است موضوعاتی که شما مشاوران عزبزدر مراکز خود بسیار با ان مواجه هستید که شاید پیش از ان وجود نداشت.
مقالات دیگر: قالیشویی حکیمیه
مدیرکل دفتر برنامه ریزی وتوسعه اجتماعی یاداور شد : زندگی متعیر جهان امروز ،تاثیر رسانه ها، تغییر سبک خانواده و شبکه های اجتماعی ، مسائل نوظهور را به وجوداورده است، اگر امروز به عنوان فعالان این حوزه به موقع از آنها آگاه نشویم و نتوانیم تجربیات خودمان را به اشترتک بگذاریم مشکلات مرتفع نخواهد شد.
وی ادامه داد: بنابراین با یک نظر سنجی گسترده و نیاز سنجی از سراسر کشور دوره های دانش افزایی شکل گرفت و هرباربه موضوع جدیدی پرداخته شد و نوید این راخواهیم داد که درآینده تمرکز دوره های دانش افزایی ما برروی مسایل کابردی و مهارت محور خواهدبود.
مقالات دیگر : محضر عقد شیک پونک
اعظم کریمی با اشاره به محدودیت های فضای مجازی در برگزاری دوره های اموزشی برخط اظهار امیدواری کرد این دوره های آموزشی بتواند بخشی از نیازهای کارشناسان ، متخصصان، روانشناسان و مشاوران حوزه ازدواج وخانواده را فراهم ساخته باشد.
وی در بخشی دیگر از سخنانش بهره مندی از رسانه های نوین و فضای مجازی توسط مشاوران و روانشاسان را مورد توجه قرار داد و گفت : متاسفانه خلا روانشناسان متخصص در فضای مجازی و دربخش تولید محتوای کشور وجود دارد که باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد.
 
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی استقبال از دوره های اموزشی و دانش افزایی به میزبانی آذربایجان شرقی را قابل توجه توصیف کرد و ادامه داد: حدود چهارصد وبیست مرکز تخصصی در سراسر کشور فعال هستند که بیش از ۳۵۰ نفر در این دوره اموزشی و دانش افزایی شرکت کردند .
وی این استقبال را بیانگر علاقمندی این قشر فرهیخته به دانش افزایی دانست و تصریح کرد : این اقبال عمومی به ما انگیزه تداوم برگزاری این دوره های دانش افزایی را با نگاه تخصصی تر داد.
کریمی خاطر درپایان از تمامی همکاران و فعالان برگزارکننده این دوره های آموزشی قدردانی کرد.


:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()