نوشته شده توسط : onlinetabliq

سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو، از احتمال بروز برخی تداخلات داروهای اعصاب و روان با سیگار خبر داد.

عوارض تداخل برخی داروهای اعصاب و روان با مصرف سیگار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، زهرا جهانگرد، با اشاره به عوارض جانبی تداخل داروها با مصرف سیگار، گفت: سیگار کشیدن از طریق القای آنزیم‌های کبدی موجب کاهش سطح خونی برخی از داروهای اعصاب و روان مانند کلوزاپین، الانزاپین، فلووکسامین و یا دارویی مانند وارفارین می‌شود.

مقالات بیشتر: بهترین آموزشگاه موسیقی دهکده المپیک

وی افزود: اهمیت تداخلات دارویی با سیگار این است که وضعیت بیمار با دوز بالاتری از دارو در دوره مصرف سیگار تحت کنترل قرار می‌گیرد و در صورت قطع سیگار ادامه دادن دارو با همان دوز می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت شود.

به گفته سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو، بیماران باید در صورت شروع سیگار و یا تصمیم به قطع آن حتماً با پزشک خود مشورت کنند.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سخنگوی قوه قضاییه: برخی از فرش‌های سعدآباد در برخی دستگاه‌ها پیدا شد
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به پیدا شدن فرش‌های گم شده کاخ سعدآباد توضیح داد: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد برخی فرش‌ها در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شده و در حقیقت سرقتی رخ نداده بلکه بدون تشریفات قانونی از محلی به محل دیگر برده شده و به این دلیل شائبه سرقت به وحود آمده است.
به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری برنا، نشست خبری اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه امروز (۲۳ خرداد) با حضور خبرنگاران آغاز شد.
جهانگیر در ابتدا با اشاره به سفر رییس دستگاه قضا به قطر، گفت: حجت الاسلام اژه‌ای در راستای دیپلماسی قضایی امروز سفر دو روزه ای به قطر خواهد داشت و قرار است در آنجا با مقامات عالی رتبه قطری دیدار و گفتگو داشته باشد.

فرش‌های سعدآباد پیدا شد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت پرونده سرقت فرش‌های سعد آباد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد برخی فرش‌ها در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شده و در حقیقت سرقتی رخ نداده بلکه بدون تشریفات قانونی از محلی به محل دیگر برده شده و به این دلیل شائبه سرقت به وحود امده، برای سایر فرش‌ها پیگیری های قضایی درحال انجام است که به محض رسیدن به نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

صدور کیفرخواست برای ۱۹ نفر در پرونده سرقت از بانک ملی

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی، گفت: در پرونده سرقت از بانک ملی ۱۹ نفر از متهمین به اتهام سرقت تحت تعقیب قرار گرفتند و برای آنها کیفرخواست صادر شد.
جهانگیر افزود: با توجه به اینکه در این پرونده لازم بود کارشناسی‌هایی صورت بگیرد مراحل پرونده زمان‌ بر شد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه سهروردی
توقیف اموال متهم کوروش کمپانی در داخل و خارج از کشور

سخنگوی دستگاه قضا درخصوص اخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی گفت: درحال حاضر بیش از۷۱۰۰ نفر شاکی با مطالبه بیش از۲۰۰ میلیارد تومان شکایت خود را در پرونده کوروش کمپانی ثبت و تقدیم دادسرا کردند.

جهانگیر در ادامه خاطرنشان کرد: با اهتمامی که دادستان تهران دارند دستور دادند از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده شود تا در همین مرحله تحقیقات مقدماتی با شناسایی اموال و فروش انها بشود حقوق مالباختگان را تامین کرد.
وی گفت: با پیگیری های صورت گرفته املاکی در اصفهان تعدادی خودروی مدل بالا در کیش و تعدادی خودرو در امارات از متهم شناسایی و توقیف شده است.

دستگاه قضایی ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی را فعال کرده است

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص بی‌اخلاقی های احتمالی در انتخابات و پیگیری های دستگاه قضا گفت: پیرو اجرای دقیق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کسانی که در این عرصه حضور پیدا می‌کنند، دستگاه قضایی بلافاصله ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی را فعال کرد و به ریاست دادستان کل کشور این جلسات برگزار شده است.


جهانگیربا اشاره به اینکه اخبار و گزارشات واصله رصد می‌شود، گفت: چنانچه بحث بی‌اخلاقی انتخاباتی مشاهده شود مقامات قضایی طبق قانون با افراد برخورد می‌کنند و شورای نگهبان نیز در این مرحله رصد کامل بربحث اخلاق انتخاباتی نامزدها را در دستور کار دارد.

ادامه مطلب : برنا نیوز



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

افتتاح نمایشگاه ملزومات و تشریفات عقد و ازدواج در قزوین
مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی قزوین از برگزاری سومین نمایشگاه ملزومات و تشریفات عقد و ازدواج از21 خردادماه در قزوین خبر داد.
به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، احمد خورگامی با اعلام این خبر گفت: سومین نمایشگاه تخصصی ملزومات و تشریفات عقد و ازدواج از تاریخ 21 لغایت 25 خرداد ماه از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: مشارکت کنندگان در حوزه های مختلف شامل آتلیه، خدمات عکاسی و فیلم برداری ، گل آرایی و تزئینات مراسم، تالارهای پذیرایی و موسسات تشریفات، پوشاک و مزون های لباس عروس و داماد، محصولات بهداشتی و آرایشی، مشاور خانواده، سالن های زیبایی مردانه و زنانه، دکوراسیون داخلی، لوازم خانگی و ملزومات جهیزیه و... نسبت به معرفی و فروش محصولات و خدمات خود خواهند پرداخت.

این مسئول یاد آور شد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه جلسات آموزشی پیش از ازدواج توسط مشاورین خانواده برگزار می شود که بازدیدکنندگان گرامی می توانند با حضور در غرفه مشاورین خانواده از این خدمات استفاده کنند.

خورگامی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 50 مشارکت کننده از استان های البرز، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، تهران و قزوین حضور پیدا خواهند کرد.

وی در پایان اضافه کرد: مشارکت کنندگان این نمایشگاه پکیج های اقتصادی ویژه ای برای ازدواج در نظر گرفته اند تا زوج های در آستانه ازدواج با شرایط پرداخت اقساطی و تخفیفات ویژه نمایشگاهی از خدمات مناسبی بهره مند شوند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه میرداماد



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

لغو یا توقف کنسرت‌ها در‌اثرِ همه‌گیری کووید-۱۹ باعث شد تا یکی از شاخه‌های پردرآمد صنعت موزیک در جهان دچار خسارت بالایی شود. اکنون پس از گذشتن از هراس پاندمی، اجراهای زنده، پُرشمار و باشدتی قابل‌توجه بازگشته‌اند و تورهای جهانی نیز پُرسروصدا ادامه می‌دهند. طبق برآوردهای مجله سرگرمی Pollstar؛ در سال 2023، «تیلور سوئیفت» اولین اجراکننده موسیقیِ تاریخ شد که برای یک تور بیش از یک‌میلیارد‌دلار درآمد کسب کرد! در‌همان‌سال، «بیانسه» به‌خاطر تور جهانی «رنسانس» به یکی از سرفصل‌های خبریِ جهان در حوزه موسیقی تبدیل شد و اجراهایش آن‌قدر موفقیت‌آمیز بود که حتی اقتصاد محلی مکان‌های برگزاری کنسرت‌هایش نیز «تکانی اساسی» خوردند؛ که این‌امر تاحدی توسط طرفداران آمریکاییِ او که برای دیدن اجراهایش به اروپا سفر کردند، رقم خورد.

مطالعه بیشتر: آموزش تار و سه تار دهکده المپیک

 داده‌نمای امروز به میزان محبوبیت رویدادهای اجرای زنده موسیقی در جوامع مختلف می‌پردازد. داده‌های SCI نشان می‌دهد که اسپانیایی‌ها به‌‌شکلی «افراطی» بلیت‌های کنسرت‌ها را می‌خرند؛ به‌طوری‌که از هر چهار پاسخ‌دهنده (دراین‌نظرسنجی: 10هزارنفر 18 تا 64سال از آوریل 2023 تا مارس 2024) یک‌نفرشان در 12‌ماه‌گذشته اقلاً یک بلیت خریده است! این‌ اتفاق بین مردم «کره‌جنوبی» رواج کمتری دارد: 10‌درصد از پاسخ‌دهندگانِ آن‌کشور گفتند که بلیت یک رویداد موسیقی (کنسرت یا جشنواره) را رزرو کرده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شهردار تهران درباره قرارداد چند همتی غیرقانونی و خارج از تشریفات پاسخگو باشد
سوده نجفیعضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید رعایت قوانین و اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر تهران، از شهرداری تهران خواست در اسرع وقت درخصوص چند قرارداد خارج از تشریفات منعقدشده؛ شفاف‌سازی نماید.
به گزارش «نماینده»، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و دومین جلسه شورا در تذکری اظهار کرد: یکی از مؤسسات زیر مجموعه دفتر شهردار، بدون رعایت هرگونه مجوز قانونی، اقدام به عقد قراردادی چند همتی خارج از حدود و اختیارات شهردار تهران و بدون اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر تهران، خارج از تشریفات نموده است.

وی ادامه داد: توقع می رود شهردار تهران نسبت به اینگونه اقدامات بی ضابطه پاسخگوی اعضای شورای شهر باشد و در صورتی که پاسخ قانع کننده ای داده نشود و شهردار تهران ابعاد این قرار داد را در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر قرار ندهد و پاسخ تذکر بنده در اسرع وقت داده نشود؛ مراتب از طریق مراجع قانونی قابل پیگیری می باشد.

نجفی گفت: این قرارداد، قرارداد چین نیست که محرمانه باشد. باید در اختیار اعضای شورا قرار گیرد و بیان شود.

این عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: هیچ یک از اعضای شورا مخالف توسعه موضوعات مدیریت شهری در تهران نیستند؛ ولی عقد چنین قراردادهایی بدون مجوز از شورای شهر غیر قانونی است و باید قبل از آن مجوز های لازم اخذ گردد.
مقالات دیگر: ظروف کرایه شهرک گلستان



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش فرتاک نیوز،قارچ ناخن یه مشکل شایع و آزاردهنده‌ است که می‌تونه ظاهر و سلامت ناخن‌ها رو تحت تاثیر قرار بده. اگه به موقع تشخیص داده نشه و درمان نشه، می‌تونه به مشکلات جدی‌تری منجر بشه. در این مقاله، به علائم، علل و درمان‌های مختلف قارچ ناخن می‌پردازیم تا بتونیم بهتر با این مشکل مقابله کنیم.

عدم رعایت بهداشت:

مکان‌های عمومی مثل حمام‌های عمومی، سالن‌های ورزشی و رختکن‌ها بهترین جاها برای انتقال قارچ ناخن هستن. اگه پابرهنه در این مکان‌ها راه بریم، احتمال ابتلا به قارچ ناخن خیلی زیاده. همیشه باید از دمپایی یا کفش‌های مناسب استفاده کنیم تا جلوی این مشکل رو بگیریم.

ایا قارچ ناخن دست خطرناک است

حتما بخوانید: ناخن کار در ستارخان

برای این که بتونیم به موقع قارچ ناخن رو تشخیص بدیم، باید با علائمش آشنا بشیم. علائم قارچ ناخن کاشت معمولاً خیلی واضحن و اگه بهشون دقت کنیم، می‌تونیم خیلی زود بفهمیم که ناخن‌هامون دچار این مشکل شدن یا نه.

سفت شدن ناخن

یکی از اولین علائمی که می‌تونیم ببینیم، سفت شدن غیرطبیعی ناخنه. این حالت باعث می‌شه ناخن‌ها ضخیم‌تر از حالت عادی بشن و این تغییر رو می‌تونیم با لمس کردن ناخن‌ها حس کنیم. این ضخیم شدن ممکنه به حدی برسه که کوتاه کردن ناخن‌ها سخت بشه.

بی رنگ شدن ناخن

یکی دیگه از نشانه‌های قارچ ناخن، بی‌رنگ شدن یا تغییر رنگ ناخن‌هاست. ممکنه ناخن‌ها سفید، زرد، سبز یا حتی سیاه بشن. این تغییر رنگ معمولاً از لبه‌های ناخن شروع می‌شه و به تدریج به سمت ریشه ناخن گسترش پیدا می‌کنه.

شکننده یا ناهموار شدن ناخن

قارچ ناخن باعث می‌شه ناخن‌ها شکننده و ناهموار بشن. این حالت می‌تونه به راحتی با کوچکترین فشار یا ضربه‌ای ناخن‌ها رو بشکنه. همچنین، سطح ناخن‌ها ممکنه خشن و ناصاف بشه که این نشونه‌ای دیگه از عفونت قارچیه.

علت قارچ ناخن

حالا که با علائم قارچ ناخن آشنا شدیم، بهتره بدونیم که چرا این مشکل به وجود میاد. قارچ‌ها معمولاً بی‌ضرر روی پوست ما زندگی می‌کنن، ولی تحت شرایط خاصی می‌تونن باعث عفونت بشن.

محیط‌های گرم و مرطوب

قارچ‌ها عاشق مکان‌های گرم، تاریک و مرطوب هستن. به همین دلیل، احتمال بروز عفونت قارچ ناخن پا بیشتر از دست هست. محیط‌های مرطوب مثل حمام‌ها و استخرها بهترین جاها برای رشد قارچ‌ها هستن.

عدم ضدعفونی وسایل آرایش ناخن

یکی دیگه از علل قارچ ناخن، استفاده از وسایل آرایش ناخن غیربهداشتیه. اگه ناخن‌کار شما لوازم آرایش ناخن مثل سوهان دستی یا برقی رو ضدعفونی نکنه، احتمال انتقال عفونت قارچی خیلی زیاده. همیشه باید مطمئن بشیم که وسایلی که برای ناخن‌هامون استفاده می‌شه تمیز و ضدعفونی شده باشه.

پاهای مرطوب و کثیف

اگه پاهای خودمون رو تمیز و خشک نگه نداریم، قارچ‌ها راحت‌تر می‌تونن رشد کنن و عفونت ایجاد کنن. باید همیشه بعد از شستشو پاها رو خوب خشک کنیم و از جوراب‌های نخی استفاده کنیم تا پاها عرق نکنن.

قویترین پماد ضد قارچ ناخن

درمان خانگی قارچ ناخن

درمان‌های خانگی می‌تونن کمک زیادی به کاهش علائم قارچ ناخن کنن. در این بخش به چند درمان خانگی ساده و موثر برای قارچ ناخن اشاره می‌کنیم.

سرکه سیب برای قارچ ناخن

سرکه سیب خاصیت ضد میکروبی داره و می‌تونه به کاهش علائم قارچ ناخن کمک کنه. برای استفاده از این روش، یک پیمانه سرکه سیب رو با دو پیمانه آب ترکیب کنید و دست یا پای آسیب دیده رو هر روز به مدت ۲۰ دقیقه در این محلول قرار بدین.

سیر برای عفونت قارچی ناخن

عصاره سیر خاصیت ضد قارچ داره و می‌تونه به درمان قارچ ناخن کمک کنه. یک حبه سیر رو له کنید و روزانه به مدت ۳۰ دقیقه روی موضع مورد نظر قرار بدین. البته برای تایید کامل تاثیرگذاری این روش نیاز به تحقیقات بیشتریهست.

روغن درخت چای

روغن درخت چای خاصیت ضد قارچ و ضد عفونی کننده داره و می‌تونه به درمان قارچ ناخن کمک کنه. با استفاده از پنبه، دو بار در روز مقداری روغن درخت چای رو به ناخن آسیب دیده بمالید.

 

نتیجه‌گیری

قارچ ناخن یه مشکل شایع و قابل درمانه که با شناخت علائم و رعایت نکات بهداشتی می‌تونیم از بروز و پیشرفت اون جلوگیری کنیم. اگه به موقع تشخیص داده بشه و درمان‌های مناسب انجام بشه، می‌تونیم خیلی زود این مشکل رو برطرف کنیم و از درد و عوارض ناخوشایندش خلاص بشیم. بنابراین، بهتره همیشه به سلامت ناخن‌هامون توجه کنیم و در صورت مشاهده هر گونه علائم غیرطبیعی، به پزشک مراجعه کنیم تا بهترین روش‌های درمان رو استفاده کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نوع رفتار هر فرد از افکار او سرچشمه میگیرد پس اگر آقایان دوست ندارند در زندگی زناشویی با مشکلات جدی رو برو شوند باید این افکار را درمورد همسرشان درو بریزند.

نوع رفتار هر فرد از افکار او سرچشمه میگیرد پس اگر آقایان دوست ندارند در زندگی زناشویی با مشکلات جدی رو برو شوند باید این افکار را درمورد همسرشان درو بریزند.

افکار نادرست مردانه که زندگی را تلخ می کند

شاید از زبان خیلی از روانشناسان شنیده باشید که می‌ گویند مراقب افکارت باش، زیرا تبدیل به کلماتت می شوند. مراقب کلماتت باش؛ زیرا تبدیل به رفتارت می شوند. مراقب رفتارت باش، زیرا تبدیل به عادتت می شوند.

بیشتر بخوانید: روانشناس در غرب تهران

مراقب عادتت باش، زیرا تبدیل به شخصیتت می شوند. مراقب شخصیتت باش، زیرا تبدیل به سرنوشتت می شوند که واقعا جای تفکر بسیار دارد. شما نیز در زندگی باید از افکار و عادات تان مراقبت کنید. در این مطلب قصد داریم توصیه‌ هایی به آقایان داشته باشیم که بعد از ازدواج باید این فکر ها را در مورد همسرشان دور بریزند.

شاید این جمله را از زبان خیلی از مرد ها شنیده باشید. اگر شما هم جزء این دسته از آقایان هستید، بهتر است که هر چه زودتر این افکار سمی را از سرتان بیرون کنید. باید مقایسه کردن را کنار بگذارید و به جای این که فکر کنید همسرتان چه کار هایی را انجام نمی دهد و چه ضعف هایی دارد، سعی کنید به خوبی هایش فکر کنید.

راز خوشبختی در زندگی زناشویی: از منفی بافی درباره همسرتان دست بکشید

همسرم همیشه به من غر می زند

بعضی از خانم ها مدام غر می زنند و جر و بحث می کنند؛ اما خیلی از مردان آن ها را جدی نمی گیرند؛ اما شما به عنوان یک شوهر باید ببینید که علت غر زدن همسرتان چیست، از چه چیزی ناراضی است و چگونه می توانید او را راضی نگه دارید و هرگز روی رفتار بدش تمرکز نداشته باشید.

کاش دوباره به دوران مجردی برگردم

مراقب افکار و خواسته های خود در زندگی باشید. شاید سختی های زندگی متاهلی باعث شود که حسرت دوران مجردی را بخورید، چرا که آزادی بیشتر و مسئولیت کم تری داشتید؛ اما بهتر است که این افکار را از سرتان بیرون کنید، زیرا شما را بی انگیزه می کند و هیچ فایده ای هم برای تان ندارد.

کاش همسرم شبیه مادرم بود

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، مقایسه مانند یک قاتل خاموش در زندگی عمل می کند. نباید انتظار داشته باشید که همسرتان شبیه دیگری باشد و کارهای مشابه با خانم های دیگر را انجام دهد؛ پس هیچ چیزی در همسرتان، حتی آشپزی و خانه داری او را با مادرتان یا زن دیگری مقایسه نکنید.

منبع:نمناک



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

همشهری آنلاین نوشت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است عصبانیت، پرخاشگری و طغیان‌های خشونت آمیز را کاهش دهد. اگر گاه به گاه احساس عصبانیت، تحریک پذیری یا پرخاشگری می‌کنید، امگا ۳ می تواند یک عامل مؤثر در کاهش این احساس باشد. تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که مکمل های […]

همشهری آنلاین نوشت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است عصبانیت، پرخاشگری و طغیان‌های خشونت آمیز را کاهش دهد. اگر گاه به گاه احساس عصبانیت، تحریک پذیری یا پرخاشگری می‌کنید، امگا ۳ می تواند یک عامل مؤثر در کاهش این احساس باشد.

تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که مکمل های امگا ۳ مانند روغن ماهی مصرف می‌کنند یا به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا ۳ را با خوردن غذاهای حاوی این مکمل‌ها دریافت می‌کنند، کمتر مستعد حملات تهاجمی و خشونت‌آمیز هستند.

مطالعه بیشتر: روانشناس در سعادت آباد

هلت لاین، محققان دانشگاه پنسیلوانیا در جریان تحقیقات خود دریافتند که مکمل‌های معمولی امگا ۳ بدون در نظر گرفتن سن یا جنسیت، پرخاشگری را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهند.

متاآنالیز(روشی آماری که چندین مطالعه را ترکیب و نتایج آن‌ها را یکپارچه می‌کند) ۲۹ کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داد که امگا ۳ هم «پرخاشگری واکنشی» را که رفتاری در پاسخ به یک تحریک است و هم «پرخاشگری پیشگیرانه» را که برنامه‌ریزی شده است، کاهش می‌دهد.

استفانی دانیلز، یک درمانگر تغذیه که در این مطالعه شرکت نداشت، می‌گوید: یافته‌های این مطالعه که نشان می‌دهد امگا ۳ ممکن است پرخاشگری و طغیان‌های خشونت آمیز را کاهش دهد با دانش موجود در مورد نقش حیاتی این مواد مغذی در سلامت مغز همخوانی دارد. اگرچه این یافته‌ها جالب است، اما با توجه به ارتباط بین امگا ۳، کاهش التهاب و عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی، تعجب آور نیست.

دانیلز می‌گوید این یافته‌ها بر تاثیر زیادی که رژیم غذایی و تغذیه می‌تواند بر رفتار و تنظیم عاطفی داشته باشد تاکید می‌کنند.اسیدهای چرب امگا ۳ چربی‌های ضروری هستند که بدن ما به آن‌ها نیاز دارد اما نمی‌تواند به تنهایی آن‌ها را تولید کند، بنابراین باید آن‌ها را از رژیم غذایی دریافت کنیم. این اسیدهای چرب برای عملکردهای مختلف بدن، مانند کاهش التهاب، حمایت از سلامت مغز و حفظ سلامت قلب، حیاتی هستند.

 

دانیلز می‌گوید که آن‌ها همچنین به انعطاف پذیری غشای سلولی کمک می‌کنند و برای رشد و عملکرد مغز حیاتی هستند و روی خلق و خو و رفتار تأثیر می‌گذارند.او به چهار دلیل اصلی در تاثیر امگا ۳ بر پرخاشگری اشاره می‌کند: از جمله اینکه در درجه اول آن‌ها ضد التهاب هستند.

او توضیح می‌دهد: التهاب مزمن در مغز با اختلالات خلقی و رفتار پرخاشگرانه مرتبط است و امگا ۳ به کاهش این التهاب کمک می‌کند. با کاهش التهاب، این اسیدهای چرب می‌توانند خلق و خوی پایدارتر و متعادل‌تری داشته باشند.

دکتر جنیفر کریکر، روانپزشک و درمانگر تغذیه، نیز با این دیدگاه موافق است. او می‌گوید خواص ضدالتهابی امگا ۳ برای خلق و خوی مهم است، زیرا وقتی پاسخ‌های سیستم ایمنی بدن ما بالا می‌رود، می‌توانند مواد بیوشیمیایی را تحریک کنند که پاسخ‌های تحریکی اضافی در مغز ایجاد می‌کنند.

او توضیح می دهد: این وضعیت برای مغز سمی است و باعث تحریک پذیری و در افرادی که مستعد ابتلا به آن هستند، پرخاشگری می‌شود. امگا ۳ این مسیر را مهار می‌کند.

علاوه بر این، امگا ۳ تولید و عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و دوپامین را افزایش می‌دهد که هر دو برای تنظیم خلق و خو بسیار مهم هستند.

منبع: اطلاعات انلاین



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 74
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به عنوان منبع اصلی و عالی ویتامین D ضروری است. با این حال، رعایت نکردن اقدامات احتیاطی در طول تابستان می تواند منجر به خطرات زیادی شود که ممکن است بر سلامت چشم تأثیر منفی بگذارد.

جماران؛ به نقل از مجله سلامتی دکتر بورجا سالوادور کولا گفت: گذراندن زمان در قرار گرفتن مستقیم و محافظت نشده در معرض آفتاب و گرمای تابستان، پیری عدسی طبیعی چشم را با احتمال تشکیل آب مروارید تسریع می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند خشکی چشم و دژنراسیون ماکولا را افزایش می‌دهد.

وی افزود: با دمای بالای فعلی، چشم ها در برابر ابتلا به این شرایط آسیب پذیر هستند. بنابراین، لازم است در هنگام لذت بردن از فعالیت های تابستانی، تمام اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

دکتر بورجا سالوادور نکاتی را برای حفظ سلامت چشم در تابستان ارائه کرد:

هیدراته نگه داشتن بدن برای حفظ عملکردها و فرآیندهای حیاتی سیستم ها و اندام های بدن به ویژه در طول تابستان بسیار مهم است.

نوشیدن حدود دو لیتر آب در روز به جایگزینی مایعات از دست رفته در اثر تعریق کمک می کند و از کم آبی بدن که یکی از دلایل اصلی سوزش چشم است، جلوگیری می کند.

تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم برای حفظ سلامت چشم، به ویژه برای بیماری های مزمن مانند رتینوپاتی دیابتی ضروری است.

-غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها مانند زآگزانتین، لوتئین و ویتامین C که به وفور در انواع توت ها، سبزیجات برگ دار و پرتقال یافت می شوند، برای سلامت چشم ضروری هستند.

-در حین شنا از چشمان خود محافظت کنید: شنا یک فعالیت محبوب تابستانی است، اما آب استخر حاوی کلر و آب نمک می تواند روی چشم ها تأثیر منفی بگذارد. استفاده از عینک شنا برای محافظت از چشمان شما در برابر شرایط و عفونت های خاص ضروری است. علاوه بر این، به محافظت و جلوگیری از ورود هر گونه جسم خارجی به چشم کمک می کند.

برداشتن لنزهای تماسی قبل از شنا: یکی از اقدامات احتیاطی مهم، برداشتن لنزهای تماسی قبل از شنا است زیرا استفاده از آن می تواند خطرات و اثرات مضر زیادی داشته باشد، مانند کراتیت عفونی، زخم قرنیه و سایر عفونت های چشمی به دلیل وجود آب در دریا یا استخر. حاوی باکتری های زیادی است که می تواند باعث عفونت شود: عفونت خاصی وجود دارد که توسط گروهی از میکروارگانیسم ها به نام آمیب ایجاد می شود که به ویژه خطرناک است و می تواند منجر به آسیب جدی به چشم شود که شنا با لنزهای تماسی یک عامل خطر بزرگ برای آن است.

هنگام بیرون رفتن از عینک آفتابی استفاده کنید: قرار گرفتن بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش احتمال آسیب به لکه زرد را که در نزدیکی مرکز شبکیه قرار دارد و مسئول بینایی مرکزی و دید رنگی است، افزایش می دهد. استفاده از عینک آفتابی در طول تابستان برای محافظت از چشمان شما در برابر اشعه های مضر UV، که می تواند به ماکولا آسیب برساند و بینایی را مختل کند، ضروری است. این اقدامات احتیاطی ساده به حفظ بینایی سالم و کاهش فشار چشم در اثر نور شدید خورشید کمک می کند.

-چشم هایتان را مرطوب نگه دارید: با افزایش دما، مردم معمولا ترجیح می دهند در داخل خانه بنشینند و تهویه مطبوع در دمای بسیار پایین کار کنند. این باعث می شود فضای اطراف اتاق سرد و خشک شود و منجر به خشکی چشم شود. -استفاده از اشک مصنوعی از خشکی چشم جلوگیری کرده و از هر گونه ناراحتی ناشی از آن جلوگیری می کند.

مطالعه بیشتر: روانشناس در شهرک غرب

اشک مصنوعی؟

*اشک مصنوعی چیست؟ اشک مصنوعی قطره های چشمی هستند که اشک طبیعی چشم شما را تقویت کرده و از خشک شدن آن ها جلوگیری می کند. این کرم شبیه کرم مرطوب کننده پوست است و می توان از آن برای حفظ روانکاری مناسب چشم استفاده کرد.

* از چه نوع اشک مصنوعی استفاده کنم؟ به طور کلی، قطره های اشک بدون مواد نگهدارنده ترجیح داده می شوند زیرا می توانند به دفعات مورد نیاز استفاده شوند. انواع زیادی در دسترس است و آنهایی که حاوی هیالورونات سدیم هستند بسیار موثر هستند. برای مشاوره در مورد اینکه کدام گزینه برای علائم شما بهترین است، با پزشک خود مشورت کنید.

*چه زمانی از اشک مصنوعی استفاده کنم؟ توصیه می شود اشک مصنوعی در خانه در دسترس باشد و هنگام انجام فعالیت هایی که نیاز به دید نزدیک دارند مانند استفاده از تلفن همراه، رایانه یا مطالعه استفاده شود. استفاده مکرر، حتی قبل از شروع علائم، به جلوگیری از ناراحتی کمک می کند. برای قطره های بدون مواد نگهدارنده، در صورت نیاز از آن استفاده کنید، مانند هر ساعت کار با رایانه، در صورت لزوم، فرکانس را افزایش دهید. برای قطره های حاوی مواد نگهدارنده، ترجیحاً 3 تا 4 بار در روز یا طبق توصیه چشم پزشک استفاده شود.

 

-استفاده از اشک مصنوعی با لنزهای تماسی

 بیشتر اشک های مصنوعی بدون مواد نگهدارنده را می توان به طور کلی با لنزهای تماسی استفاده کرد، اما برای جلوگیری از عفونت، حتما لنزها را به درستی تمیز کنید.

رد کردن افسانه های دروغین

برخی از بیماران به اشتباه معتقدند که استفاده از اشک مصنوعی تولید اشک طبیعی را متوقف می کند، اما این درست نیست. همانطور که مرطوب کننده خواص پوست را تغییر نمی دهد، اشک مصنوعی نیز تولید اشک طبیعی را تغییر نمی دهد. آنها در واقع به جلوگیری از مشکلات و عوارض ناشی از خشکی چشم کمک می کنند.

تعطیلات تابستانی زمان خوبی برای تعامل با خانواده و دوستان است، با این حال، همچنین لازم است اطمینان حاصل کنیم که بینایی ما در این مدت به خطر نیفتد.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

روز عروسی یکی از مهمترین و خاص ترین روزها در زندگی هر فردی است. همه عروس خانم ها دوست دارند که در مراسم عروسی خود بدون هیچ استرسی بدرخشند، بنابراین لازم است که قبل از عروسی با برنامه ریزی صحیح بسیاری از کارها را سرو سامان بخشند تا در این روز باشکوه هیچ کار دیگری نداشته باشند.
همه زوج ها دوست دارند روز عروسی شان طبق برنامه و باشکوه برگزار شود پس برای داشتن یک عروسی رویایی و دلخواه از یک ماه قبل این کارها را حتما انجام دهید.

روز عروسی یکی از مهمترین و خاص ترین روزها در زندگی هر فردی است. همه عروس خانم ها دوست دارند که در مراسم عروسی خود بدون هیچ استرسی بدرخشند، بنابراین لازم است که قبل از عروسی با برنامه ریزی صحیح بسیاری از کارها را سرو سامان بخشند تا در این روز باشکوه هیچ کار دیگری نداشته باشند. در این بخش از نمناک به شما خواهیم گفت که یک ماه قبل از برگزاری مراسم ازدواجتان چه کارهایی را باید انجام دهید.
خریدهای قبل از عروسی
خریدهای قبل از عروسی مانند خرید لوازم آرایش، حوله، لباس، سرویس طلا و... را به اتمام برسانید، با پایان یافتن این خریدها باری از دوش شما برداشته خواهد شد.
رزرو لباس عروس
از یک ماه قبل لباس عروستان را رزرو کنید و از یک هفته قبل از عروسی، لباس را پرو کنید تا قبل از روز عروسی اگر لباس برایتان تنگ یا گشاد بود، بتوانید آن را برایتان اندازه کنند.چیزی وحشتناک تر از این نیست که در روز عروسی زیپ لباس عروس شما بالا نرود!
انتخاب مدل آرایش و مو
آرایشگر مورد نظر خود را انتخاب کرده و کارهای او را از نزدیک ببینید، مدل مو، سبک آرایش و تاج مورد علاقه خود را انتخاب نمایید و چند نمونه عکس داشته باشید تا به آرایشگر خود نشان دهید.
انتخاب آهنگ
آهنگ هایی که مدنظرتان است که در مراسم عروسیتان پخش شود را انتخاب کنید و به تمرین با این آهنگ ها بپردازید، هفته آخر زمان مناسبی برای انتخاب آهنگ نیست.
پخش کارت های عروسی
شروع به پخش نمودن کارت های عروسی کنید تا زمان کافی داشته باشید و بتوانید مهمان هایی که قادر به شرکت در مراسم عروسی نیستند را با مهمانان دیگر جایگزین کنید. از اقوام و آشنایان خواهش کنید خبر حضور داشتن خود را اعلام کنند.
تقویت سیستم ایمنی:
سیستم ایمنی بدنتان را تقویت نمایید، ویتامین های لازم بدن را تامین کنید، دمنوش های آرامش بخش بنوشید و از انجام تفریحات پر ریسک مانند اسکی و اسکیت بپرهیزید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه ولیعصر
رسیدگی به پوست و زیبایی
به سلامت پوست و زیبایی خود اهمیت دهید، آب و میوه و سبزی زیاد استفاده نمایید، از کرم های آب رسان استفاده نمایید، از همان ماسک ها و محصولات پوستی که امتحان کرده و موثر بوده اند، استفاده نمایید و به هیچ وجه سراغ استفاده از محصولات پوستی جدید نروید.
سفارش کیک عروسی
یک ماه مانده به عروسی زمان کافی وجود دارد که بتوانید متناسب با سلیقه خود و تم جشن عروسی طرح کیک تان را انتخاب کنید.

مشورت با آتلیه
برای خرید و انتخاب تور عروس، به مدل لباس عروس دقت نمایید که تور شما با آن هماهنگی و هارمونی بر اساس جنس پارچه‌ داشته باشد، همچنین با آتلیه عکاسی خود مشورت کنید که تور بلند تهیه کنید یا کوتاه زیرا عکاسان در این زمینه تجربه خوبی دارند.
مراجعه به دندانپزشک
یک‌ماه قبل از عروسی، رسیدگی به ظاهر دندان بسیار توصیه می‌شود پس به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا هم سلامت دندان‌هایتان بررسی شود و هم جرم‌گیری و سفید کردن دندان‌ها را انجام دهیدتا لبخند زیباتری در شب عروسی داشته باشید.
نکات مهم
۱_از تغییر رنگ موی خود قبل از عروسی بپرهیزید.

۲_یک ماه قبل از عروسی، پیرایش مختصری به اندازه‌ی چند سانت، برای قیچی زدن به انتهای آسیب دیده مو داشته باشید. اما بعد از آن از قیچی زدن به موها بپرهیزید!

۳_برنامه ورزشی قبلی و نرمال خود را حفظ کنید و برنامه جدید ورزشی ایجاد نکنید.

۴_از حمام آفتاب و آفتاب گرفتن دوری کنید.

اگر آرایشگرتان حرفه ای است، به او اعتماد کنید.

۵_قبل از عروسی شما باید وعده‌های غذایی مناسب و نرمالی داشته و هیچ وعده غذایی را حذف نکنید.

۶_لایه‌برداری و پاکسازی پوست، قبل از جشن عروسی کاملاً ممنوع است.

۷_خواب کافی داشته باشید تا برای روز عروسی شاداب‌تر و آرام‌تر باشید.

۸_مصرف کافئین خود را افزایش ندهید، کافئین آب بدن را جذب نموده و باعث تیرگی زیر چشم می‌شود.

منبع: نی نی بان



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کرمان - ایرنا - سرپرست انتظامی عنبرآباد از دستگیری قاتل مسلح ۲ شهروند و تیراندازی به آمبولانس و مجروحیت یک پرستار در این شهرستان خبر داد و گفت: این فرد بعد از ۴۹ روز زندگی مخفیانه دستگیر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ علی کریمی روز شنبه افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل مسلحانه ۲ شهروند و تیراندازی به آمبولانس در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، بلافاصله اکیپی مجرب از کارآگاهان پلیس با حضور در صحنه جرم، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با پی جویی های پلیسی و تخصصی، موفق به شناسایی محل اختفای قاتل شدند و در یک عملیات پلیسی، متهم فراری پس از ۴۹ روز زنگی مخفیانه در مخفیگاهش در یکی از روستا های اطراف شهرستان عنبرآباد دستگیر شد.

مقالات بیشتر: روانشناس در پونک

سرپرست انتظامی شهرستان عنبرآباد با اشاره به پیگیری های مجدانه پلیس در دستگیری قاتل و کشف ۲ قبضه سلاح جنگی از متهم خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات پلیس پس از مواجهه با شواهد و مدارک به بزه ارتکابی (قتل) اعتراف و انگیزه خود را اختلافات شخصی که با مقتولان داشته عنوان کرد که در نهایت به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

به گزارش ایرنا، ۱۵ فروردین سال جاری یک فرد مسلح پس از آزاد شدن پسرعمویش از زندان ابتدا وی را با شلیک اسلحه در کهنوج مجروح کرد.

به نقل از منابع آگاه، فرد مجروح برای درمان به وسیله آمبولانس به جیرفت اعزام می شود که ضارب باز هم در مسیر به سمت آمبولانس شلیک کرده و باعث کشته شدن مجروح و یک فرد دیگر در آمبولانس می شود.

همچنین ۲ فرد دیگر شامل راننده آمبولانس و عوامل اورژانس هم زخمی شدند.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شرط هرگونه واگذاری دارایی منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

اعطای سهام عدالت به جاماندگان که در تبصره دوم قانون بودجه ۱۴۰۱ دستگاه‌ها موظف به اجرای آن شدند، اما به دلایلی اجرای آن به سال ۱۴۰۲ موکول شد تا این که در برنامه بودجه ۱۴۰۲ در ماده ن احکام مرتبط با خصوصی سازی و واگذاری سهام دولتی، دولت موظف شد از محل سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در سقف ردیف درآمدی ۳۱۰۵۰۰ نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام، اقدام کند موضوعی که علی‌رغم تاکیدات قانون بودجه به سرانجام نرسید و بنابر وعده مسئولان بنا شد این موضوع تعیین تکلیف شود.

اما چرا برخلاف بند قانونی اعطای سهام عدالت به جاماندگان در سال ۱۴۰۲ اجرایی نشد؟ موضوعی که روز‌های آخر اسفندماه سال گذشته احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در رابطه با آن مطرح کرده بود: با توجه به این که در مورد مبنای حقوقی سبد سهامی که باید به نومشمولان واگذار شود اختلافات حقوقی وجود داشت بنا شد ابتدا موانع حقوقی برداشته شود و بعد سبد سهام برای نومشمولان به تصویب برسد.

مطالعه بیشتر: آموزش تار و سه تار در دهکده المپیک

جاماندگان سهام عدالتی که حتی شناسایی آنها هم به گفته احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در سال ۱۴۰۲ انجام شده است. او در این رابطه به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: نو مشمولان سهام عدالت شناسایی شدند و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد تأیید قرار گرفتند.

آخرین جزئیات از اعطای سهام عدالت به جاماندگان اعلام شد

حالا به تازگی باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری از آخرین جزئیات اعطای سهام عدالت به جاماندگان به سراغ وزیر امور اقتصاد و دارایی احسان خاندوزی رفت و در این راستا اظهار کرد: باید ترتیبات جدید مصوبه این موضوع دوباره آماده شود یعنی اکنون باتوجه به این که حکم قانون بودجه امسال نسبت به بودجه ۱۴۰۲ متفاوت است باید مراحل آن در کمیسیون دولت طی شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا بحث حقوقی میان وزارتخانه‌ها در این رابطه وجود دارد بیان کرد: امیدواریم این موضوع زودتر مرتفع شود.

 

پیش از این هم ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی به تازگی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها در پاسخ به این پرسش که واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه با مشکل دریافت سهام عدالت روبرو می‌شدند، تکرار خواهد شد؟ تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چرا که واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

در نهایت باید گفت عدم اجرای بند قانونی اعطای سهام عدالت به جاماندگان فرصت را هم برای سودجویان فراهم کرده و برخی با یدک کشیدن کلید واژه ثبت نام برای سهام عدالت جاماندگان در حال کاسبی و پرکردن جیب خود هستند! در همین زمینه هم بار‌ها مسئولان تاکید داشتند که برای سهام عدالت ثبت نامی انجام نمی‌شود و افراد باید در این زمینه با هوشیاری عمل کنند.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت هم با تاکید بر این موضوع به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در خصوص بحث جاماندگان سهام عدالت در حال حاضر هیچ گونه ثبت نامی برای مشمولان جدید وجود ندارد و اگر بنا باشد برای اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید اقدامی صورت گیرد حتما توسط وزیر اقتصاد و مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی و مراحل و اقدامات مورد نیاز آن اعلام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

با حضور کارکنان خدمات؛دوره آموزشی تشریفات و آداب پذیرایی در اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان برگزار شد

دوره آموزشی تشریفات و آداب پذیرایی در اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در راستای توانمندسازی کارکنان خدمات برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، دوره آموزشی «تشریفات و آداب پذیرایی» در راستای توانمندسازی کارکنان خدمات، صبح امروز(۸ خرداد) از سوی واحد آموزش اداره کل برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی حضوری ۸ ساعته اصول و فنون پذیرایی و آداب تشریفات و نحوه رفتار، پذیرایی در جلسات گوناگون، تشریفات آبدارخانه، اصول معاشرت با مدیران و میهمانان و سایر همکاران، نظافت محیط کار و بهداشت ابزار، آراستگی ظاهر و استانداردهای یونیفرم، نحوه رفتار و اخلاق حرفه‌ای و نیز بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در هنگام پذیرایی به صورت تئوری، عملی و کاربردی توسط خانم عالمی، مدرس دوره هتلداری و تشریفات مطرح گردید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه اندرزگو



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مروری بر مهمترین دستاوردهای سفر «شهید جمهور» به قزوین

هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ بود، ظهر روز چهارشنبه رئیس جمهور طی بیستمین سفر استانی خود وارد قزوین شد. ماه مبارک رمضان بود و انتظار نمی‌رفت که سفر هیئت دولت به قزوین، در این روزها آن‌هم بدون فرصت برای تشریفات خاص، نیم روزه صورت گیرد.

 

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ بود، ظهر روز چهارشنبه رئیس جمهور طی بیستمین سفر استانی خود وارد قزوین شد. ماه مبارک رمضان بود و انتظار نمی‌رفت که سفر هیئت دولت به قزوین، در این روزها آن‌هم بدون فرصت برای تشریفات خاص، نیم روزه صورت گیرد.

 

کمتر کسی فکر می‌کرد که سفر نیم روزه رئیس‌جمهور برای استان دستاورد چشمگیری داشته باشد؛ اما سفر شهید آیت‌الله رئیسی به قزوین کوتاه بود و خیرات و برکات بسیاری برای مردمان کهنه دیار مینودری به ارمغان آورد. یکی از محسنات سفر هیئت دولت به استان، سفر وزرای وقت به شهرستان‌ها بود تا از نزدیک مسائل پیش روی مردم را بررسی و دستورات لازم جهت پیگیری و رسیدگی به آن‌ها را صادر کنند.

 

توجه شهید جمهور به حوزه علم و فناوری در قزوین

 

تسریع و تکمیل فاز اول پردیس علم و فناوری در استان قزوین، تکمیل و تجهیز پنج مرکز رشد و نوآوری، تخصیص مجوز برای ساخت ۲ شهرک فناوری در استان قزوین و حمایت از طرح شتابگر ملی نشان از توجه شهید جمهور به حوزه علم و فناوری در قزوین بوده است.

 

عزم دولت سیزدهم در رونق میراث فرهنگی استان

 

بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های میراثی در نظر گرفته شده است. انتقال مدیریت و حق واگذاری منطقه نمونه گردشگری لاله الموت به استان و ابلاغ آزادسازی دولتخانه صفوی از مواردی بود که عزم دولت سیزدهم در رونق میراث فرهنگی را نشان داد.

 

افزایش بودجه سلامت

 

تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی قزوین با آنکه این پروژه کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از دیگر برکات سفر رئیس جمهور شهیدمان به قزوین بوده است. تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه ترومای بیمارستان شهید رجایی بخشی دیگر از آثار و خیرات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان است.

 

کمک سید محرومان به عشایر قزوین

 

یکی از نتایج ملموس سفر شهید آیت‌الله رئیسی به استان قزوین، تصویب دستورالعمل ویژه ۱۰ ماده‌ای به منظور گسترش خدمات و افزایش رفاه در مناطق عشایری است. در این راستا مقرر شده است که ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در مناطق عشایرنشین استان توزیع شود. راه‌اندازی ۳۸۰ خانه بهداشت، خرید تضمینی گوشت تولیدی عشایر، توزیع مدت‌دار نهاده‌های دامی از مهمترین توصیه‌های هیئت دولت بود که برای جامعه عشایر اجرایی شد.

 

دولت سیزدهم با ریاست شهید آیت‌الله رئیسی در عمر کوتاه اما پربرکت خود دستاوردهای ریز و درشت دیگری نیز در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، جوانی جمعیت، تعاون و اشتغال برای مردم مینودری به یادگار گذاشته است. گرچه مردم امروز در سوگ رئیس جمهور شهید هستند اما امید به روزهای روشن و ادامه مکتب خدمت همچون نوری در این تاریکستان فراق همچنان می‌تابد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه اقدسیه



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ستاد انتخابات کشور راهنمای ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منتشر کرد.

راهنمای ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوریبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران طبق برنامه زمان بندی ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور از ساعت 08:00 صبح روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه جاری آغاز می شود.

مقالات بیشتر: خرید و فروش تار غرب تهران

 ستاد انتخابات کشور برای تسهیل در امور اجرایی ثبت نام و آگاهی داوطلبان قبل از حضور در محل ثبت نام به استناد ماده ۳۵ و ۵۵ قانون انتخابات این راهنما را به آگاهی عموم می رساند. داوطلبان برای دسترسی به این راهنما می توانند به پایگاه اینترنتی ستاد انتخابات وزارت کشور به نشانی https://www.moi.ir/ مراجعه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اصفهان – ورودی تشریفات اصفهان از سمت فرودگاه در جلسه علنی شورای شهر امروز به نام آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک صد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان صبح یکشنبه برگزار شد، در این جلسه لایحه ۲ فوریتی نام گذاری اتوبان ورودی اصفهان به نام شهید آیت الله رئیسی بررسی شد و با پیشنهاداتی که داده شد از پل شهید طیاره تا ورودی فرودگاه اصفهان به انضمام تقاطع غیرهمسطحی که به زودی مقابل حصه کلنگ زنی خواهد شد به نام شهید رئیسی نام‌گذاری و این لایحه به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه لایحه ۲ فوریتی در خصوص تمدید بسته تشویقی صدور پروانه ساختمانی و پرداخت مطالبات شهرداری توسط مردم بررسی و تصویب شد که تا ۲۸ اسفند تمدید و همه مراجعات را دربربگیرد.

لایحه ۲ فوریتی خرید تجهیزات سازمان پسماند بررسی و یک فوریت این لایحه نیز در این جلسه تصویب شد تا در یک هفته بررسی لازم صورت گیرد و هفته آینده در صحن علنی شورا مطرح گردد.

لایحه توافق ملکی واگذاری ملکی در طرح عمرانی خیابان مشتاق دوم نیز در صد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی و به تصویب رسید.

آر اف پی پروژه پژوهشی به روز رسانی طرح جامع عملیاتی مدیریت یکپارچه پسماند عادی شهر امروز بررسی شد و به تصویب اعضا رسید.

لایحه مساعدت در صدور گواهی عدم خلاف و پرداخت بدهی‌های ساختمانی مربوط به یک مرکز خیریه در منطقه ۱۵ بررسی شد و با توضیحات ارائه شده به تصویب اعضا رسید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه ونک



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: قانون انتخابات، ثبت نام ریاست جمهوری را به صورت حضوری پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: قانون انتخابات، ثبت نام ریاست جمهوری را به حضوری پیش بینی کرده است.

مقالات بیشتر: آموزشگاه موسیقی مهرآئین

وی ادامه داد: صحت انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه تایید شد. فردا تمامی منتخبین در جلسه افتتاحیه مجلس دوازدهم حاضر خواهند بود.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

آن شب خاکستری مرا عروس مرد سه زنه کرد / با آرش چه کنم؟
حوادث رکنا: زن جوان تنها چند روز مانده به روز عروسی اش فهمید همسر سوم شوهرش است.

به گزارش رکنا، آرش دوست برادرم بود، او را خوب می‌شناختم و از مشکلات زندگی‌اش باخبر بودم. چند ماه پس از جدایی از همسر اولش به خواستگاری‌ام آمد. خانواده‌ام او را قبول داشتند و می‌گفتند بعد از نامزدی ناموفقی که داشتم «آرش» می‌تواند گزینه مناسبی باشد! مراسم خواستگاری و عقد ما در زمان کوتاهی انجام شد و تاریخ عروسی‌مان را نیز تعیین کردیم.
همه چیز خیلی سریع پیش رفت. اما با اینکه مدت کوتاهی از عقد من و «آرش» می‌گذشت بیش از حد به او علاقه‌مند و وابسته شده بودم. گاهی در روز بیش از ۲۰ بار به او زنگ می‌زدم یا برایش پیامک می‌فرستادم.

آن شب شوم هم در خانه تنها بودم که دلم هوایش را کرد. خواستم با او تماس بگیرم اما ساعت از نیمه شب گذشته بود. برای اینکه مطمئن شوم بیدار است برایش پیامک عاشقانه‌ای فرستادم، پیام ارسال شد. اما هنوز یک دقیقه هم نگذشته بود که گوشی‌ام زنگ خورد. عکس «آرش» روی صفحه آمد. سریع دکمه سبز گوشی را زدم که صدای جیغ و فریاد زن جوانی شوکه‌ام کرد.

او مدام فریاد می‌زد: «این وقت شب با شوهر من چه کار داری؟…» او حتی اجازه نمی‌داد من حرف بزنم. بد و بیراه می‌گفت، آنقدر عصبانی بود که حتی نمی‌توانستم از خودم دفاع کنم.

با شنیدن کلمات آن زن خشمگین، بی‌اختیار گریه می‌کردم. باور اینکه «آرش» به من خیانت کرده بیشتر شبیه کابوس بود. صبح روز بعد با آن زن در پارکی قرار گذاشتم. زودتر از ساعت قرارمان خودم را رساندم. هزار فکر و خیال عجیب در سرم بود. با اینکه نمی‌خواستم خیانت «آرش» را باور کنم اما دوست داشتم بدانم آن زنی که او به من ترجیح داده چه کسی است.

مانند دیوانه‌ها راه می‌رفتم. هر زن جوانی را که می‌دیدم دلم فرو می ریخت، تپش قلب گرفته بودم. زمان آنقدر کند می‌گذشت که هر دقیقه مانند یک ساعت سپری می‌شد. این انتظار طولانی و دیوانه‌کننده ساعت ۱۱ صبح به پایان رسید.

زن ریزنقش با صورتی ظریف و زیبا به سمتم آمد. با وجودی که مطمئن نبودم خودش باشد اما حسی عجیب مرا به سوی او می‌کشاند. ناخواسته از جایم بلند شدم و به سمتش رفتم. عینک آفتابی زده بود و نمی‌توانستم متوجه زاویه نگاهش شوم. چند قدمی با هم فاصله داشتیم که پرسید: «شما، «ترنم» هستید؟» با شنیدن نام خودم از زبان او، اشک هایم سرازیر شد.

انگار باید باورم می‌شد که آشیانه خوشبختی‌ام ویران شده. «شیدا» در بحبوحه اختلاف‌های «آرش» و همسر اولش با او ازدواج کرده بود. اما به اصرار «آرش» پنهانی در خانه‌ای زندگی می‌کردند. دیگر حرف‌هایش را نمی‌شنیدم، به هق هق افتاده بودم. پس من زن سوم «آرش» بودم… آن لحظات تنها همه اتفاقات، چرب زبانی‌های «آرش» و وعده و وعیدهایش مانند فیلم از جلوی چشمانم می‌گذشت و تحمل این درد را برایم سخت‌تر می‌کرد.

باید کاری می‌کردم، ما فقط چند روز به عروسی‌مان مانده بود. بعد از آن نامزدی ناموفق، به هم زدن مراسم فقط آبروی من و خانواده‌ام را می‌برد. اما باید انتخاب می‌کردم؛ زندگی به‌عنوان زن سوم یا تحمل حرف و حدیث‌های تمام نشدنی فامیل و اقوام…هنوز اعضای خانواده‌ام از این ماجرا خبر نداشتند و من هم نمی‌توانستم درست تصمیم بگیرم. یک روز بعد دوباره زن آرش به من زنگ زد. او هم حالش بهتر از من نبود و حوصله حرف زدن نداشت. تنها چند جمله گفت و قطع کرد: «خانم؛ من تصمیمم را گرفته‌ام و از «آرش» جدا می‌شوم.

دیشب همه چیز را به او گفتم و قرار شد ماهانه یک ربع سکه به‌عنوان مهریه بدهد و از هم جدا شویم…» گناه «آرش» نابخشودنی بود اما با وجود همه آن اتفاقات دوستش داشتم.

آن موقع احساس کردم بهترین کار این است که این راز را پیش خودم نگه دارم… مراسم ازدواج‌مان طبق برنامه پیش رفت و ما زیر یک سقف رفتیم اما بعد از آن اتفاق، فکر و خیال مانند خوره به جانم افتاده، به همه تلفن‌ها و پیام‌های «آرش» مشکوکم. می‌ترسم سرنوشت من هم مانند دو زن دیگرش شود. شب‌ها کابوس می‌بینم و شرایط هر روز برایم سخت‌تر می‌شود. نمی‌دانم چگونه باید از این شرایط خلاص شوم.

نظر کارشناسی

ازدواج مجدد دارای حساسیت های زیادی است که طرفین باید دقت بیشتری در انتخاب خود داشته باشند.

آرامش زن در خانه از مسائل مهم زندگی است زیرا زن بنیان خانواده و مسئول تربیت فرزندان  است و این آرامش می تواند به معنای آرامش در خانواده باشد.

آشنایی پیش از ازدواج و تحقیقات از جمله الزامات برای زوجین قبل از ازدواج است تا بیشتر باهم آشنا شوند و با دیدگاهی باز در کنار هم قرار گیرند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه مجیدیه



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سود مرحله سوم سهام عدالت پس از تعیین تکلیف همانند سال‌های گذشته به شماره شبای بانکی افراد واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲ دو مرحله‌ای بود که مرحله نخست آن آذرماه و مرحله دوم آن در هفته پایانی اسفند واریز شد. سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول بود. همچنین سود سهام عدالت متوفیان هم در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ پرداخت شد. البته سود سهام عدالت برخی سهامداران و وراث با مشکل مواجه شد که این افراد باید موضوع را از طرق مختلفی که اعلام شده پیگیری کنند.

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، بنابر اعلام مسئولان، سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی کماکان پیگیر واریز سود سهام عدالت از سوی شرکت‌ها هستند؛ عدم واریز سود سهام عدالت از سمت برخی شرکت‌ها که سبب شد این سود سه مرحله‌ای شود.

مقالات بیشتر: آموزش پیانو دهکده المپیک

۲۸ فروردین ماه مجید عشقی رئیس سازمان در رسانه ملی در خصوص این دیرکرد گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در این‌باره گفت: چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سودها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد.

زمانی که سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت تعیین تکلیف شد همانند سال‌های گذشته سود به شماره شبای بانکی افراد که در سامانه سجام اعلام کردند واریز خواهد شد. در نهایت هم سهامداران اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت و دیگر موارد مربوط به این حوزه را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند.

 

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این‌باره، گفت: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

قند در دل نکونام آب شد / عروسی در کوچه آبی ها
به نظر می‌رسد که یکی از مهم‌ترین مسائل بین‌المللی مرتبط با استقلال به طور قابل توجهی برطرف شده است.
چند ماه پیش، باشگاه سانتاکلارا پرتغال به دلیل عدم دریافت کامل مطالبات خود، به خاطر حضور محمد محبی با پیراهن آبی به عنوان بازیکن قرضی در لیگ برتر بیست و دوم، شکایت کرد و در برابر این باشگاه حکم قطعی صادر شد.

حکمی که اگر قضیه و فصل نمی‌شد بدون شک مجوز حرفه‌ای استقلال صادر نمی‌گردید ولی اینطور که معاون حقوقی باشگاه استقلال چند روز قبل در مصاحبه اختصاصی با خبر ورزشی اعلام کرد، دوم فروردین امسال توافقاتی با طرف پرتغالی صورت گرفت که از نظر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مورد پذیرش واقع شد تا خللی در روند صدور مجوز حرفه‌ای آبی‌پوشان و بازگشت آنها به لیگ قهرمانان آسیا ایجاد نشود. در همین رابطه محمدرضا بختیاری معاون مور حقوقی و بین‌الملل باشگاه استقلال دقایقی پیش طی گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی با صراحت اعلام کرد پرونده سانتا کلارا برای همیشه بسته شده است.
او به خبر ورزشی گفت: پرونده طلب باشگاه سانتا کلارا از سه ماه قبل به طور جدی در دستور کار ما قرار داشت و با وجود اینکه بابت صدور مجوز حرفه‌ای از دوم فروردین تمهیدات لازم را اتخاذ کرده بودیم ولی باز هم آن را رها نکردیم تا قضیه برای همیشه بسته شود. امروز مطالبات سانتا کلارا از طریق مکاتباتی که با فیفا داشتیم پرداخت شد و این باشگاه حالا دیگر طلبی از باشگاه استقلال ندارد. طبق قانون پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال هم دیگر نباید بسته باشد و فیفا آن را تا پایان وقت اداری جمعه یا حداکثر صبح روز دوشنبه هفتم خرداد باز خواهد کرد. این اتفاق بسیار خوبی برای استقلال است چون حالا دیگر هیچ دغدغه‌ای نه از بابت مطالبات این باشگاه اروپایی داریم و نه به خاطر جذب بازیکن جدید دچار حدودیت و محرومیت می‌شویم.

مقالات دیگر: ظروف کرایه چیذر
لیست خرید پرستاره نکونام برای استقلال
جواد نکونام سرمربی تیم استقلال در ابتدای فصل و تعطیلات زمستانی نام بازیکنان بزرگ را در لیست خرید آبی ها قرار داده بود.

لیست خرید جواد نکونام چه در ابتدای فصل و چه در تطعیلات زمستانی بازیکنان بزرگ و ستاره ها و بیشتر لژیونرها را در بر می گرفت چرا که سرمربی تیم استقلال بر این عقیده است که استقلال تیم بزرگی است و باید بازیکن بزرگ جذب کند.

باشگاه استقلال به بهانه اینکه هیچ یک از بازیکنان اعلام شده که بیشتر در تیم های خارجی بازی می کردند، به تهران نمی آیند با هیچ یک از آنها مذاکره نکردند و روند خرید در تیم استقلال آنقدر بد پیش رفت که در دو برهه جواد نکونام مجبور شد، بازیکنان لیست فروش را به اردوی تیم برگرداند.
اما برای فصل بعد باشگاه استقلال علاقمند است لیست خرید جواد نکونام که بیشتر ستاره ها را در بر می گیرد، دنبال کند.

جواد نکونام به تازگی خواستار تمدید قرارداد بازیکنانی فعلی استقلال شده است که قرارداد آنها به پایان رسیده است. به این خاطر که به زعم سرمربی تیم استقلال این ها برای موفقیت تیم در فصل جاری از جان مایه گذشته اند و شایسته تحسین هستند.

استقلال با توجه به مصدومیت مهدی مهدی پور و آرتور کوین یامگا و هم چنین افزایش سهمیه بزرگسال تیم ها در فصل آینده می تواند بازیکنان جدیدی را به ترکیب اضافه کند.
منبع:  گسترش نیوز



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

پرداخت مالیات بدون تشریفات

سازمان مالیاتی امکان پرداخت مالیات مقطوع مشاغل در ۱۵ قسط (سه برابر اقساط پارسال) را فراهم کرده و آن طور که سبحانیان رئیس این سازمان اعلام کرده این مشوق برای صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده است.به گزارش قدس آنلاین، به گفته وی، این افراد ضمن اینکه مالیاتشان به صورت مقطوع تعیین می‌شود، از مزایایی چون نیاز نبودن به تسلیم اظهارنامه مالیاتی، تکمیل جداول درآمد و هزینه و نگهداری اسناد و مدارک و عدم امکان ورود به پرونده توسط ادارات و رسیدگی توسط مأموران مالیاتی برخوردار می‌شوند. 

همچنین چنانچه مؤدی بدهی نداشته باشد می‌تواند مالیات مقطوع یا ابرازی خود را در ۱۰ قسط به صورت مساوی پرداخت کند. در ضمن هر مؤدی که از چک الکترونیک استفاده کند (فارغ از اینکه بدهی داشته باشد یا نداشته باشد) می‌تواند مالیات مقطوع خود را در ۱۵ قسط پرداخت کند.

به گفته کارشناسان، تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم به گونه‌ای مقرر شده که بسیاری از تشریفات زمانبر و اختلاف‌برانگیز میان مؤدی و اداره مالیاتی را مرتفع می‌کند. برای بررسی این ماده قانونی با سیاوش غیبی‌پور؛ کارشناس مالیاتی و سپهر مهرابی؛ کارشناس اقتصادی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

 

عدم نیاز به نگهداری اسناد مالیاتی و اخذ سریع مالیات

سیاوش غیبی‌پور، کارشناس مالیاتی در گفت‌وگو با قدس گفت: بزرگ‌ترین مزیت تبصره ۱۰۰ آن است که هر پذیرشی که در تبصره انجام می‌گیرد، مالیات آن سریع و حداکثر طی یک سال از تاریخ ارسال اظهارنامه وصول می‌شود. همچنین وصول مالیات بدون هزینه صورت می‌گیرد، درواقع هزینه‌هایی مانند دادرسی، اجرای قرار کارشناسی، مراجعات متعدد، شکایت به کارشناسی و دیوان و... ندارد. مالیاتی که از این طریق وصول می‌شود دارای یک ضریب خالص است، این مالیات به دلیل تورم سالیانه به‌موقع وصول می‌شود و مشکلات تأخیر و هزینه‌های وصول را ندارد.

وی بیان کرد: تبصره ماده ۱۰۰ به این مفهوم است که شرایطی روان و آسان در اختیار مؤدیان مالیاتی گذاشته می‌شود و آن‌ها با سه پیش‌فرض موجود مالیات خود را اظهار می‌کنند. پیش‌فرض نخست، کارکرد دستگاه‌های کارتخوان است که آمار آن با 

کد ملی شخص متناظر می‌شود. پیش‌فرض دوم آن است که سابقه شخص بر مبنای رسیدگی یا پذیرش تبصره بوده و درنهایت سومین پیش‌فرض آن است که افراد در اظهارنامه مالیاتی‌شان چه میزان از وجدان اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی خود استفاده می‌کنند. 

 

کامل نبودن بانک اطلاعات؛ بزرگ‌ترین چالش موجود 

غیبی‌پور افزود: متأسفانه در حال حاضر شکاف مالیاتی زیاد است یعنی مالیاتی که بخش مشاغل می‌پردازند از مالیات پرداختی بخش حقوق و دستمزد کمتر است و رقم این فاصله به دو برابر نیز می‌رسد. بزرگ‌ترین چالش موجود در وضعیت فعلی کامل نبودن بانک اطلاعات است.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های مثبت تبصره ۱۰۰ مراجعه نکردن به اداره مالیاتی است. البته چه در تبصره و چه در اظهارنامه مالیاتی (به جز در موارد ایرادی) نیازی به مراجعه حضوری نیست و انجام فرایندهایی که در آن مأمور مالیاتی و مؤدی در ارتباط مستقیم نباشند و امکان تبانی کاهش پیدا کند، اقدام مناسبی است. 

وی اشاره کرد: در حال حاضر سقف تبصره تا ۱۸میلیارد فروش سالیانه است و افرادی که بیش از این مقدار فروش دارند نمی‌توانند از این تبصره استفاده کنند. سال گذشته مقدار سقف ۵میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود درواقع این رقم افزایش 

سه برابری داشته است و بسیاری از مشاغل در این فرایند قرار می‌گیرند. 

این کارشناس بیان کرد: یک‌سری مبانی مانند سیستم بانک و فروش بانکی، تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود. همچنین قانون مجازات برای استفاده از تجارت در حساب‌های شخصی بسیار ضعیف است و باید هرچه زودتر بهبود یابد.

 

انقلاب در نظام مالیاتی با هوشمندسازی مالیات‌ستانی

سپهر مهرابی، کارشناس اقتصادی هم درباره حرکت نظام مالیاتی به سمت استفاده از تقاطع داده‌ها برای ارزیابی دقیق مالیات گفت: مالیات‌ستانی مبتنی بر تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌‎های مستقیم یک رویکرد انقلابی در کاهش احتمال مالیات‌ستانی سلیقه‌ای، تمرکز بر تکمیل پایگاه‌های داده‌ای و استفاده از داده در جهت اخذ مالیات هوشمند و بدون دخالت ممیزان مالیاتی است. سنگ بنای شبکه مالیاتی هوشمند و خودکار در ایران، تقاطع داده‌هاست، فرایندی که شامل جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات از منابع مختلف برای تعیین وضعیت مالی یک فرد یا واحد تجاری است. با جمع‌آوری داده‌های حساب‌های بانکی، سوابق دارایی، بیمه، کارت به کارت به حساب مؤدی یا مرتبط با افراد نزدیک به مؤدی و سایر منابع مرتبط، سازمان امور مالیاتی به راحتی می‌تواند مالیات‌ها را با دقت بیشتری براساس درآمد واقعی ارزیابی کند و با این رویکرد، علاوه بر اینکه دیگر نیازی به اظهارنامه مالیاتی دستی و فیزیکی نیست، مزیت‌هایی نیز برای مشاغل قرار داده شده است که ذیل این فرایند هوشمند، مالیات خود را پرداخت کنند.

 

برداشتن فشار مالیاتی از مشاغل خرد و مردم 

مهرابی با اشاره به مزایای کلیدی اعطا شده در این مسیر گفت: دولت در تلاش خود برای نوسازی نظام مالیاتی، مجموعه‌ای از امتیازات مالیاتی را با هدف تشویق مشارکت در شبکه مالیاتی هوشمند کشور که در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم گنجانده شده است، معرفی کرده است. این حرکت راهبردی، افزایش قابل توجه درآمد دولت، افزایش پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی و تضمین کارایی بیشتر را برای دولت در پیش خواهد داشت. از طرف دیگر برای مؤدیان مالیاتی نیز مزایای راهبردی قرار داده شده است؛ اساسی‌ترین و قوی‌ترین مشوق این سیاست، اجازه پرداخت مالیات مقطوع ذیل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم است که امکان پرداخت مالیات مقطوع در ۱۵ قسط برای مؤدیان فراهم شده است. از طرف دیگر، پیش‌بینی‌پذیری در برخورد با مؤدیان مالیاتی با حذف الزام نگهداری اسناد و مدارک مالیاتی است که به این ترتیب دیگر ممیزان مالیاتی، امکان اخذ مالیات بیشتر یا جریمه مالیاتی در سال‌های بعد با رجوع به دفاتر مالیاتی را نخواهند داشت. این رویکرد دو سر برد موجب خواهد شد فشار مالیاتی از  مشاغل خرد و مردم برداشته شود. همچنین مشاغل خاص نیز با وجود افزایش مالیات، ولی به دلیل عدم نیاز به نگهداری دفاتر مالیاتی خود و تقسیط بلندمدت و ۱۵ قسطه مالیات ذیل تبصره ماده ۱۰۰، این مسیر را انتخاب خواهند کرد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه قلهک



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، توضیحات مهمی پیرامون پرداخت سود مرحله سوم ارائه کرد.

به گزارش حرف تو به نقل از خبرآنلاین، مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند مراجعه به مکانی خاص نیستند و سود مرحله سوم سهام عدالت در صورت دریافت از شرکت‌ها همانند دوره‌های قبل به حساب افراد واریز خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: نکته دیگر این که چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سودها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد و اگر شرکتی اقدامات لازم را انجام ندهد مطابق قانون با آن برخورد می‌شود.

مقالات بیشتر: بهترین آموزشگاه موسیقی در دهکده المپیک

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اظهار کرد: در نهایت به طور کل برای دریافت سود سهام عدالت سهامداران نباید به هیج جا مراجعه و هیچ مدرکی را نباید به کسی دهند همچنین سهامداران هوشمند باشند که برای دریافت سود سهام عدالت نباید روی هیچ لینکی را کلیک کنند.

او افزود: همچنین سهامداران مشمول دریافت سود سهام نیازمند واریز وجه نیستند و با آنها اصلا تماسی گرفته نخواهد شد و زمانی که سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت تعیین تکلیف شد همانند سال‌های گذشته سود به شماره شبای بانکی افراد که در سامانه سجام اعلام کردند واریز خواهد شد. در نهایت هم سهامداران اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت و دیگر موارد مربوط به این حوزه را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

گنجینه مغفول شعر و ادب در هرمزگان
دو کتاب دستور زبان تشریفات و آداب شغلی و اصول تبلیغات در کمپین‌های سیاسی، نوشتهٔ"رضا کمالی زرکانی" از آن دسته کتاب‌هایی است که خلأ آموزش در حوزه اصول تبلیغات سیاسی و اتیکت‌های اجتماعی را پر می‌کند. با توجه به استقبال بی‌نظیر از کتاب‌ها با این نویسنده که مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و فعال حوزه هنر و فرهنگ بوده به گفتگو پرداختیم.
                                                                                
نویسنده این کتاب گفت: قبل از نگارش کتاب، سابقه تألیف داشتم. در حوزه شعر و نمایش، بیشتر به کارهای تألیفی و مطالعه‌ای که بین دو رشته اتفاق می‌افتد علاقه دارم. اولین کاری که در حوزه تألیف انجام دادم ظرفیت‌های نمایشی در شعر نو بود و عموماً هم سعی می‌کنم جاهایی وارد شوم و مطالعه انجام دهم که کمتر به آن پرداخته‌شده است. «زرکانی» ادامه داد: ما در حوزه شعر و ادب ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم که در حوزهٔ ادبیات دراماتیک، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی از آن‌ها استفاده‌نشده است.
                                                                         
 نتوانستیم از ابزارهای هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده کنیم
                                                          
کمالی در رابطه با کتاب "دستور زبان تشریفات و آداب شغلی" گفت: این‌یک کتاب کاملاً آموزشی است که هرکسی که یک شناخت مختصر از شعر و نمایش داشته باشد، می‌تواند از آن استفاده کند. وی ادامه داد: قبل از این، چند کتاب ترجمه کرده بودم که نمونهٔ آن نمایشنامه مذکر و مؤنث است، از یک نویسندهٔ فرانسوی به فارسی ترجمه کردم. کمالی ادامه داد: اخیراً احساس کردم که در حوزه تبلیغات، مخصوصاً تبلیغات سیاسی منابع ما خیلی کلی است و بیشتر در حوزه سیاست است تا در حوزه تبلیغات. ما در حوزه تبلیغات سیاسی منابع کمی داریم و اگر هم منابعی وجود دارد بیشتر تئوری است و جنبهٔ عملی ندارد. به همین خاطر سعی کردم در هر مورد مصداق ریزی را توضیح دهم.
وی افزود: کتابی است بین‌رشته‌ای که هم در حوزه سیاست و هم در حوزه تبلیغات استفاده می‌شود. در حقیقت یک کتاب ترکیبی که از دو جنبه مختلف موضوعی به آن پرداخته‌شده و سعی کردم بیشتر جنبه عملیاتی داشته باشد.
کمالی زرکانی گفت: ما به حوزه  استفاده از هوش مصنوعی در کشورمان زیاد نپرداختیم یعنی نتوانستیم از ابزار هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده کنیم به همین خاطر مصداق‌هایی از کشورهای مختلف ر ا در کتاب اصول تبلیغات در کمپین های سیاسی آورده‌ام تا در کشور خودمان از آن‌ها الگوبرداری کنیم. الگوهایی از کشورهای مختلف مثل امریکا، کانادا، المان و.... نمونه‌ای است که از هوش مصنوعی در تبلیغات سیاسی خودشان استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند به کمک ابزارهای جدید مانند استفاده از ابزارهای فضای مجازی، ماشین‌های جستجوگر و.... پیشرفت کنند.

مقالات دیگر: 

ظروف کرایه دارآباد
 یکی از ابزارهای ورود به جامعه زبان است
                                                             
یکی از ابزارهای ورود به جامعه زبان است. زبان گفت‌وگو، شرط لازم برای حضور در جامعه و ارتباط مؤثر است؛ اما شرط کافی نیست. یعنی شما به‌عنوان یک فرد در جامعه چگونه خوب ظاهر شوید که حضور شما آنجا مؤثر باشد. این از نحوهٔ لباس پوشیدن شما، نحوهٔ احوالپرسی شما، دست دادن شما و... مشخص می‌شود که جزو فنون اکتسابی است. بخشی دیگر ارثی و ژنتیکی است که آن‌هم با ورزش‌های مخصوص قابل اصلاح است. علوم و فنون بخش اکتسابی را باید یاد بگیریم. برای اینکه اگر قرار باشد معاشرت‌های فراتر از حتی سرزمین خودمان داشته باشیم به این ابزار که من نام آن را دستور زبان ارتباطی گذاشته‌ام نیاز داریم.
                                                                         
 تشریفات به معنی تجملات نیست به معنی فنون ارتباط مؤثراست
                                                                                               
وی در رابطه با محتوای کتاب دستور زبان تشریفات و آداب شغلی ادامه داد: با خواندن این کتاب یاد می‌گیریم چطور مؤثر باشیم مثلاً یک کارمند تا چه فاصله‌ای می‌تواند به مدیر خود نزدیک شود. آیا حریم فاصله‌ها را می‌شناسد یا خیر.؟ آیا می‌داند که بافاصلهٔ کمتر از یک متر نمی‌تواند به مسئول خودش نزدیک شود یا خیر؟ کسی که می‌خواهد در محیط کارش موفق عمل کند باید دستور زبان و آداب تشریفات را یاد بگیرد. کمالی در رابطه با تبلیغات محیطی گفت: رسانه‌ها، روزنامه‌ها و شبکهٔ استانی باید به معرفی و دیده شدن کتاب‌ها کمک کنند. صداوسیما یک ظرفیتی است که باید با تبلیغات از کارهای فرهنگی حمایت کند. «کمالی» گفت: از روزنامه صبح ساحل برای حمایت چندین ساله از مؤلفین استان سپاسگزارم. ما اقتصاد کتاب را اقتصاد رفاهی می‌دانیم یعنی اقتصادی که باید از آن حمایت کرد.
 گلایه از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس
                                                                                                         
«زرکانی» در رابطه با عدم‌حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: نام این سازمان را باید به سازمان ورزشی شهرداری بندرعباس تغییر داد زیرا در طی انجام چند مراسمی که داشتیم هیچ حمایتی از جانب این سازمان در حوزه کتاب صورت نگرفته است. وی ادامه داد: دستمزد یک ورزشکار در حوزه فوتبال را صرف کارهای فرهنگی کنند. باید وظیفهٔ فرهنگی خودشان را در کنار فعالیت‌های ورزشی انجام دهند.

 

منبع: صبح ساحل 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1403 | نظرات ()