نوشته شده توسط : onlinetabliq

علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، با بیان اینکه مشکل نقدینگی در شبکه بانکی نداریم گفت: کمبود اسکناس را اعلام کنید.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: خودپردازها مشکلی از نظر تامین نقدینگی ندارند.

درپی مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر اینکه "دستگاه های خودپرداز در ارائه پول نقد با کمبود اسکناس مواجه هستند"، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی اعلام کرد که در شبکه بانکی و خودپردازها مشکلی از نظر تامین نقدینگی و اسکناس وجود ندارد.

علیرضا قیطاسی اظهار کرد: اکنون در کشور و شبکه بانکی مشکلی از نظر نقدینگی نداریم و اگر کسی در بانک مشخصی با مشکل کمبود اسکناس و نقدینگی مواجه شده‌ است، اعلام کند تا پیگیری‌ها انجام شود.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه جردن

وی با بیان اینکه شعب بانک‌ها فعال و دستگاه‌های خودپرداز نیز فعال هستند و مشکلی از نظر ارائه اسکناس و تامین نقدینگی نداریم، گفت: موردی از بانک‌ها به شورای هماهنگی بانک‌ها گزارش نشده که با کمبود اسکناس مواجه باشند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی همچنان تاکید کرد: هیچ مشکلی از نظر تامین مالی در کشور وجود ندارد و از خزانه‌های بانک مرکزی هم پیگیری کردیم، مشکلی وجود ندارد.

مقالات دیگر:سالن عقد پونک



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بررسی اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای پایتخت در روزهای گذشته، از افزایش ساعتی غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در برخی ایستگاه‌ها خبر داد

ایسنا نوشت: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بررسی اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای پایتخت در روزهای گذشته، از افزایش ساعتی غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در برخی ایستگاه‌ها خبر داد.

دکتر سید محمدمهدی میرزائی قمی درباره افزایش غلظت آلاینده‌ها طی هفته گذشته اظهار کرد: طی هفته گذشته به‌ویژه حد فاصل ۲۲ تا ۲۵ آذر افزایش غلظت آلاینده دی‌اکسیدگوگرد به خصوص در ساعات میانی روز، بسیار فراتر از حد استاندارد قرار داشت.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه زعفرانیه

وی افزود: در ایستگاه‌های واقع در پهنه‌های غربی و جنوبی شهر بیشتر از ایستگاه‌های سایر نقاط شهر شاهد افزایش شاخص این آلاینده بودیم. اولین روز آلوده از منظر آلاینده دی‌اکسیدگوگرد از ابتدای سال در روز پنج‌شنبه (۲۴ آذر )اتفاق افتاد.

میرزائی قمی در ادامه اظهار کرد: بررسی وضعیت شاخص این آلاینده در شهر تهران از سال ۹۴، نشان می‌دهد که با وجود ثبت شاخص فراتر از حدود مجاز در برخی از ایستگاه‌ها در سال‌های گذشته، هیچ‌گاه میانگین شاخص برای کل شهر تهران وارد شرایط آلوده نشده و پنج‌شنبه هفته گذشته، اولین روز آلوده به لحاظ آلاینده دی‌اکسیدگوگرد در طی هفت سال گذشته است.

وی ادامه داد: بررسی آلاینده دی‌اکسید گوگرد در شهر تهران طی سال‌های گذشته نشان داده که عمدتاً در نیمه دوم سال به دلیل افزایش شرایط سکون نسبی و پایداری جو، شاهد شرایط نامطلوب‌تری برای این آلاینده هستیم و افزایش غلظت آن در ساعات میانی روز طی هفته گذشته، نشان‌دهنده تأثیر منابع غیر ترافیکی در وقوع این رویداد است.

میرزائی قمی در پایان تصریح کرد: موضوع مذکور تولید این آلاینده به علت استفاده از سوخت‌های پُرگوگرد در منابع ثابت را محتمل می‌سازد.

مقالات دیگر:وکیل پایه یک داداگستری تهران



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 نتایج تحقیقات نشان می‌دهد هر گونه فعالیت بدنی که باعث عرق کردن شود و نفس را بند آورد، امید به زندگی و طول عمر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از سایکولوژی، کسانی که در برخی از انواع ورزش‌های شدید مانند تنیس رقابتی، آهسته دویدن یا ایروبیک شرکت می‌کنند، نسبت به آن‌هایی که فعالیت‌های متوسطی مانند تنیس دوستانه، کارهای خانه یا شنا انجام می‌دهند، بیشتر عمر می‌کنند.

این یافته حاصل نتایج مطالعه بزرگ استرالیایی است که ۲۰۴ هزار و ۵۴۲ فرد میانسال و مسن را طی ۶ سال مورد بررسی قرار داده است.

آنان پیشنهاد کردند سطوح بالاتر فعالیت شدید تاثیر بسیار بهتری نسبت به فعالیت متوسط بر سلامت انسان دارد.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه نیاوران

نتایج آن‌ها نشان می‌دهد خطر مرگ زودهنگام در کسانی که ورزش‌های شدید انجام می‌دهند، در مقایسه با آنانی که فقط ورزش متوسط انجام می‌دهند، ۱۳ درصد کمتر است.

دکتر کلاوس گبل، محقق ارشد این تحقیق، گفت: مزایای فعالیت شدید برای مردان و زنان در تمام سنین صادق و مستقل از کل زمان صرف شده برای فعالیت است.

نتایج نشان می‌دهد که چه چاق باشید، چه لاغر و چه بیماری قلبی یا دیابت داشته باشید یا خیر، اگر بتوانید فعالیت‌های شدید را مدیریت کنید، این موضوع می‌تواند مزایای قابل توجهی برای طول عمر داشته باشد.

در حال حاضر سازمان بهداشت جهانی و مقامات بهداشتی در ایالات‌ متحده، استرالیا و بریتانیا به جمعیت بزرگسال توصیه می‌کنند که حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت شدید یا ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط در هفته انجام دهند.

محققان پیشنهاد می‌کنند دستورالعمل‌های بالینی و بهداشت عمومی باید تمرینات با شدت شدید را برای بهبود امید به زندگی افراد توصیه کنند.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه به گروه تقسیم شدند؛ کسانی که ورزش متوسط داشتند و کسانی که حداقل ۳۰ درصد از تمرینات خود را با شدت بالا انجام می دادند.

خطر مرگ و میر در افرادی که کمی فعالیت شدید انجام می‌دادند، در مقایسه با افرادی که ورزش شدید انجام نمی‌دادند، ۹ درصد کمتر بود.

کسانی که بیش از ۳۰ درصد ورزش با شدت بالا انجام دادند، ۱۳ درصد کمتر از میزان معمول مرگ و میر را نان دادند.

دکتر گبل گفت: نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که حتی مقدار کمی از فعالیت شدید می‌تواند به کاهش خطر مرگ زودهنگام کمک کند.

نتایج مطالعات قبلی نشان می‌دهد که تمرینات اینتروال با تلاش‌های شدید کوتاه اغلب برای افراد مسن از جمله کسانی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، مناسب است.

نتایج این مطالعه در نشریه JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

مقالات دیگر:ایمپلنت آلمانی



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شهردار کرمان در دیدار با اساتید و نخبگان:
پُررنگ‌کردن نماد پهلوانی به تقویت هویت جمعی کمک می‌کند
شهردار کرمان گفت: در برگزاری جلسات با نخبگان شهر، درگیر تشریفات نیستم و حضور این افراد برای ما مغتنم است.
 سعید شعرباف، در دیدار با اساتید و نخبگان که با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار و مدیر بازرسی شهرداری کرمان برگزار شد، هدف از برگزاری جلسات ماهانه با حضور اساتید و نخبگان فعال حوزه شهری را مبتنی بر بررسی عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف شهری دانست و گفت: بخشی از پیشنهادها، کوتاه‌مدت است و می‌تواند به شهرداری کمک کند و در بازه کم‌تر از یک سال اجرایی شود.

وی، بخش دیگر موضوعات را مبتنی بر نقد و بررسی عملکرد‌های شهرداری دانست و گفت: باید خودمان را به مورد انتقاد قرار گرفتن عادت دهیم و اینکه انتقاد ازسوی نخبگان یا افراد عادی مطرح شود، برای ما فرقی نمی‎کند.

شهردار کرمان افزود: در برگزاری جلسات با نخبگان درگیر تشریفات نیستم؛ زیرا نه‌تن‌ها عملکرد شهرداری مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد؛ بلکه گفتمانی ایجاد می‌شود و حضور این افراد حتی اگر نتیجه‌ای نداشته باشد، در حد گفت‌وشنود، برای ما مغتنم است.

شعرباف، با بیان اینکه موضوع‌های مطرح‌شده ازسوی نخبگان بیشتر در زمینه فرهنگی است، به مدلی در مدیریت شهری مبتنی بر شش سرمایه اشاره کرد.

وی، این مدل را معیاری برای مقایسه و ارزیابی مدیران شهری دانست و ادامه داد: در این مدل مدیریتی، سرمایه‌های شهری مبتنی بر سرمایه‌های فرهنگی، هویتی و نخبگانی هستند که به‌عنوان سرمایه‌های نامشهود تلقی می‎شوند.

شهردار کرمان، سه سرمایه مادی، سرمایه‌های دست‌ساخته مانند پل و پارک و همچنین سرمایه‌های طبیعی و داشته‌های شهر را سرمایه‌های مشهود اعلام کرد و افزود: طبق این مدل، مدیری موفق است که این شش سرمایه را به حداکثر برساند و با نگاه اقتصادی، پیش برود.

شعرباف ادامه داد: در مدل مدیریت شهری مبتنی بر شش سرمایه، هدف سود اقتصادیِ صِرف نیست و منبع سرمایه‌های مشهود و منابع تولیدی، سرمایه‌های نامشهود تلقی می‌شوند.

وی، با بیان اینکه در سرمایه‌های نامشهود، تأکید بر هویت است و هویت ریشه اصلی محسوب می‌شود و در ساختار فرهنگی این مقوله وجود دارد، ادامه داد: در قرن حاضر، به هویت و محوریت انسان، توجه بیشتری می‌شود.

شهردار کرمان، از وجود چهار عنصر اصلی در مبانی فرهنگی و هویتی شهر کرمان خبر داد و گفت: در این خصوص چاره‌ای جز رجوع به این عناصر نداریم؛ چراکه این موارد تشکیل‌دهنده سرمایه‎های نامشهود ما هستند.

شعرباف، ازجمله سرمایه‌های شهری را حوزه گروه‌های مرجع و نخبگانی دانست و گفت: این مورد مبتنی بر نخبگان و خواصی است که تأثیرگذاری عمیقی در جامعه دارند.

وی، مورد دوم را گروه‌های مرجع و گَعده‌های تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: در این خصوص باید به داشته‌های موجود در کرمان و اینکه چند گعده تربیتی و گروه مرجع در شهر وجود دارد و این‌ها کجا هستند و شهرداری در این زمینه چه نقشی می‌تواند داشته باشد، توجه کنیم.

شهردار کرمان تأکید کرد: در حوزۀ سرمایه‌های هویتی، کرمان ازجمله شهر‌هایی است که توانسته هویت خویش را حفظ کند؛ زیرا یک پیمایش اجتماعی نشان می‌دهد یک کرمانی، هنوز از هویت، گویش و لهجه خود دفاع می‌کند.

شعرباف افزود: هویت جمعی در کرمان، ریشه‌ای دارد که از فرهنگ پهلوانی، خوش‌خلقی و نجابت سرچشمه می‌گیرد؛ بنابراین، فارغ از نماد‌های دیگر، پُررنگ‌کردن نماد پهلوانی در کرمان، به تقویت هویت جمعی کمک می‌کند.

وی، حوزه فرهنگی را مبتنی بر کتاب و تفریح و ورزش دانست و گفت: در این خصوص شهرداری می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد؛ چراکه هر نهاد عمومی و خصوصی در زمینۀ کتاب کار کند، شهرداری پای کار است و با تبلیغات محیطی، حتی از بخش خصوصی نیز حمایت می‌کند.

شهردار کرمان، حوزۀ تفریح و ورزش را نیز مهم دانست.

مقالات دیگر: مهماندار برای پذیرایی

ظروف کرایه ازگل

وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که اِلمان‌های داخلی خود را پُررنگ و تقویت کنیم، آسیب‌ها کمتر می‌شود.

شعرباف، با بیان اینکه بخشی از موارد فرهنگی مطرح‌شده در این جلسه، برعهده شهرداری است، افزود: باید به تصویر مشترک فرهنگی برسیم و برای آن تلاش می‎کنیم.

در ادامۀ این جلسه، مدیر بازرسی شهرداری کرمان، با اشاره به دستور شهردار مبنی بر برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با دانشگاه و استفاده از تجربیات اساتید و نخبگان در حوزه‌های مختلف، گفت: از اساتید دانشگاه شهید باهنر و آزاد اسلامی و کسانی که در حوزه اقدامات محله‌محورحرفی برای گفتن داشتند، دعوت شده است.

مرتضی هوش‌هویدا، ضمن ابزار امیدورای از اینکه این جلسه، آغازگر تشکیل گروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی شود، افزود: قصد داریم با جمع‌آوری نظرات مختلف، این موارد در برنامه‌های شهری گنجانده شده و موضوعات شهری با نگاه علمی و دقیق‌تر پیگری شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه نیز، با بیان اینکه برگزار‌ی جلسات با اساتید طرح خوبی است و استفاده از نظرات کارشناسان در حوزه‎های مختلف، پیش از این نیز وجود داشته است، گفت: طرح‌های شهری، باید شناسنامه داشته باشد تا فواید، میزان هزینه، بودجه و دستگاه‌های مشترک در طرح ذکر شود و کارشناسان متعدد آن را امضا و تأیید کنند.

کازرونی، بر توجه بیشتر به ورودی‌های شهر تأکید کرد و ادامه داد: با وجود مرقد مطهر سردار بزرگ حاج‌قاسم سلیمانی، مهمانان زیادی داریم و باید برای جبران کمبود سرویس‎های بهداشتی در شهر فکری کنیم.

وی همچنین پیشنهاد داد بر روی بیلبورد‌های شهری، از کلمات قصار شهید سلیمانی بیشتر استفاده شود و فرهنگ کتابخوانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

دیگر عضو هیأت علمی دانشگاه هم، با اشاره به اهمیت کارکردن در حوزه‌های اجتماعی به‌خصوص خانواده، گفت: اگر در حوزه خانواده به‌درستی عمل کنیم، مشکلات اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.

کریم‌زاده، با اشاره به افزایش آمار طلاق در استان به‌خصوص در شهر کرمان، گفت: در حوزۀ فرهنگی، کار خاصی انجام نمی‎شود؛ درحالی‌که آموزش در این زمینه می‎تواند کمک‌کننده باشد.

وی، نه‌تن‌ها ارتباط زوجین، بلکه چگونگی تربیت فرزند را چالش دیگری دانست و ادامه داد: شهرداری با در اختیار داشتن فرهنگسراها، می‌تواند در راستای وظیفه اجتماعی خود، نقش پُررنگی داشته باشد.

یکی دیگر از اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز، با بیان اینکه برگزاری جلسات و داشتن نگاه نخبگانی، درنهایت باید خروجی قابل قبولی داشته باشد، بزرگترین مسأله کرمان را ترافیک شهری و شبکه حمل‌ونقل عمومی دانست.

افضلی، با بیان اینکه هرچند کار‌هایی برای نوسازی و توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی انجام شده، اما با شبکه اصلی و آرمانی یک کلان‌شهر، فاصله زیادی داریم، تأکید کرد: اگر به‌جای پراکنده‌کاری، هدفمند کار کنیم، بهتر به نتیجه می‌رسیم.

دیگر عضو هیأت علمی دانشگاه هم، به اهمیت جایگاه والای مردمی‌بودن و مردم‌داری در شهرداری اشاره کرد و گفت: این موضوع در کنار کار‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی، باید دیده شود.

میرزاده، با بیان اینکه نور مناسب در معابر شهر کرمان وجود ندارد و این موضوع به زیبایی بصری و روحیه مردم لطمه وارد می‌کند، بر ایجاد سازِکار مناسب برای نصب بیلبورد‌های شهری نیز تأکید کرد.

وی، بر اصلاح ورودی‌های شهری، کاشت درختان مثمر و استفاده از ظرفیت فیلم برای جا انداختن گویش و فرهنگ کرمانی نیز تأکید کرد.

عضو دیگرِ هیأت علمی دانشگاه هم، مشکل بزرگ در اجتماع امروز را نبود هویت اجتماعی به‌خصوص در نسل جوان دانست و با بیان اینکه هویت از ملیت عمیق‌تر است، ادامه داد: باید در مسیر هویت‌بخشی بیشتر تلاش کنیم که شهرداری در این زمینه می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

همت‌پور بیان کرد: اگر هویت ایرانی و اسلامی را برای خودمان تعیین کرده‌ایم، نیاز است با چارچوب مشخص و با پیوندِ در گذشته برای نهادینه کردن آن تلاش کنیم و اجازه ندهیم تا جوانان ما به سمت غرب‌گرایی سوق داده شوند.

وی، بر لزوم وجود برنامه‎ای جامع درخصوص نماد‌های شهری و نوع ساخت‌و‌ساز‌ها که به هویت برمی‌گردد، تأکید و تصریح کرد: متأسفانه نما‌های ایرانی در معماری و نما به فراموشی سپرده شده است.

در ادامۀ این جلسه، شفیعی، عسکری و شیخ‌پور و دیگر اعضای هیأت علمی و جامعه نخبگانی حاضر در جلسه، موضوعاتی ازجمله استفاده از تجربیات اساتید در آموزش‎های فرهنگسراها، توجه به حوزه زنان، استفاده از ظرفیت طلاب در فرهنگسراها، رفع مشکلات محله‌های شهر با رویکرد محله‌محوری و تبدیل پارک‌ها به فرصت‌های اجتماعی را مطرح کردند.

همچنین ارائه طرح مادرانه برای تولد حضرت زهرا (س) در پارک بانوان، کاشت گل‌ها و درختان مثمر و استفاده از ظرفیت پارک‌ها برای کاشت گل‌ها و گیاهان دارویی، ازجمله پیشنهاد‌های مطرح‌شده ازسوی اساتید بود.

منبع: https://www.yjc.news/



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس قوه قضاییه گفت:اگر قانون دارای ابهام بود خود به خود منشا غیرشفاف به وجود می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا صبح امروز یکشنبه ۲۰ آذر طی سخنانی در نخستین همایش ملی ارتقاء شفافیت که با حضور سران قوای سه گانه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، ابراز امیدواری کرد که خروجی و نتیجه همایش ملی ارتقاء شفافیت به نفع کشور، مردم و نظام باشد. 
رئیس دستگاه قضا در ادامه، شفافیت را مترادف با زلال بودن، آشکار بودن و ظاهر بودن عنوان کرد و گفت: زمانی که از شفافیت صحبت می‌شود باید به این موضوع توجه کرد که شفافیت چگونه تحقق پیدا می‌کند؛ آثار شفافیت چیست و ظاهر بودن مسائل چه منافع و تاثیراتی برای کشور دارد؟ چنانچه موضوعی افشا شد که نباید افشا می‌شد، چه پیامدها، خسران‌ها و زیان‌هایی برای مردم، کشور خواهد داشت؟ در کدام حوزه‌ها شفافیت اولویت دارد و به کدام بخش‌ها باید بیشتر توجه کرد؟ راهکار‌های عملیاتی شدن شفافیت در همه حوزه‌ها خصوصا حوزه‌های اولویت‌دار کدامند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به مقوله شفافیت در گفتار و کردار مسئولان تصریح کرد: چنانچه ما در گفتار خود صداقت و شفافیت داشته باشیم، آنچه را که لازم است و ضرورت دارد صادقانه و خیرخواهانه با مردم بیان می‌کنیم؛ کاری که توان انجام آن را نداریم وعده نمی‌دهیم و صرفاً کاری که توان انجام آن را داریم به مردم اعلا‌م می‌کنیم و بعد هم تا سرانجام اجرای وعده‌ای که داده‌ایم، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه تجریش

رئیس عدلیه افزود: چنانچه ما در گفتار خود صداقت و شفافیت داشته باشیم، اگر احتمال دهیم کاری صحیح است، اما امکان انجام آن وجود ندارد باید به مردم اعلام کنیم که ما این کار را صحیح می‌دانیم و با اتکال به خداوند، همه تلاش خود را برای انجام آن به کار می‌گیریم؛ اگر هم به هر دلیلی در انجام فعلی که می‌خواستیم انجام دهیم موفق نشدیم در آنجا که شفافیت و صداقت باید باشد، با صداقت اعلام کنیم که ما می‌خواستیم این کار را انجام بدهیم و تلاش خود را هم انجام دادیم، اما به دلایلی موفق نشدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: یکی از مواردی که باید در میان ما مدیران کشور رواج پیدا کند و فرهنگ‌سازی شود این است که آنچه را که می‌فهمیم و می‌دانیم، صادقانه و با ملاحظات شرعی و قانونی برای مردم بیان کنیم و با آن‌ها در میان بگذاریم و از نظرات مردم کمک بگیریم. اگر هم در تصمیمات خود سهواً دچار اشتباه شدیم، اشتباه خود را به مردم بگوییم.

رئیس عدلیه یکی از مسائل اولویت‌دار در مقوله شفافیت را صداقت و شفافیت در گفتار دانست و بیان داشت: بیان حرف‌های دوپهلو و وعده‌هایی که نمی‌توان به آن‌ها عمل کرد، شفافیت را دچار خدشه می‌کند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وجود اصل شفافیت در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، چیزی را از مردم پنهان نکرده است؛ ما در برابر زورگویان و سلطه‌طلبان حاضر به باج دادن و سر خم کردن نیستیم و این سیاست را به صورت شفاف و صریح اعلام می‌داریم.

رییس دستگاه قضا با اشاره به اصل شفافیت در تقنین و قانون‌گذاری، تصریح کرد: در قانونگذاری باید نهایت دقت اعمال شود که قانون نوشته و تصویب شده، بدون ابهام و بدون اجمال و عاری از تفسیر‌های متعدد و متکثر باشد تا از این طریق به اصل شفافیت خلل و خدشه وارد نشود؛ وقتی یک قانون تفسیرپذیر شد، مجری قانون ممکن است در مواجهه با دستگاه نظارتی، از تفسیر خود به عنوان ادله اجرا سخن بگوید و دستگاه نظارتی نتواند مجری احیاناً متخلف را مؤاخذه کند.

رئیس عدلیه بیان داشت: کافی نیست که مردم صرفاً از محصول کار مطلع شوند بلکه آن‌ها باید از فرآیند امور نیز اطلاع یابند.

در فرآیند رسیدگی به یک پرونده حقوقی یا قضایی اگر اجازه ندهیم که مردم از فرآیند رسیدگی مطلع شوند و صرفاً به اعلام تبرئه یا محکومیت یک متهم بسنده کنیم، این امر واجد اصل شفافیت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه همه موارد لازم نیست محرمانه باشد، گفت: طبق قانون تحقیقات مقدماتی در امور کیفری، محرمانه است؛ حال سؤال این است که آیا باید همه این موارد، محرمانه باشد؟

 

وی افزود: طبق قانون فعلی، تا قبل از قطعیت حکم، نمی‌توان فرآیند رسیدگی به پرونده را به اطلاع مردم رساند، آیا چنین چیزی با شفافیت در تضاد نیست؟ آیا ضرورت دارد در همه موارد، مردم و نخبگان بی‌اطلاع باشند؟

 

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: آیا بدون حکمت، قانون اساسی مقرر داشته که اصل بر علنی بودن محاکم است به جز در موارد خاص؟ آیا تاکنون ما این حکمت را رعایت کرده‌ایم؟ آیا با وضع قوانینی، همین مورد مقرر در قانون اساسی را محدود نکرده‌ایم؟

رئیس دستگاه قضا گفت: آیا فرآیندی که در راستای انتخابات انجام می‌گیرد، در کمال شفافیت است؟ آیا باید به همین ترتیب باشد؟ از لحاظ قانونی، چنانچه داوطلبی بخواهد دلایل ردصلاحیتش را بداند و این دلایل به اطلاع مردم نیز برسد، این موضوع محل اشکال است؛ اما آیا این امر قابل تجدیدنظر نیست؟

رئیس عدلیه اظهار کرد: آیا ضرورت دارد همه مسائلی را که با قانون محدود کرده‌ایم، محدود باقی بماند و اجازه ندهیم مردم از  آن‌ها بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: این حق مردم است که آنچه مربوط به امور خودشان است را بدانند و از حقوق خود مطلع باشند و بدانند که چگونه باید حقوق خود را در مراکز و دستگاه‌های مختلف استیفا کنند. باید در تمامی فرآیند‌هایی که مرتبط با حقوق مردم است، شفافیت ایجاد شود تا از این طریق اعتماد و امید مردم افزایش یابد. 
رئیس قوه قضاییه گفت: اگر مردم و مراجعان به دستگاه قضایی از چگونگی و روش‌های استیفای حقوق خود در مراجع قضایی مطلع نباشند، ممکن است از حق خود چشم‌پوشی کنند یا به دلالی متوسل شوند یا مبلغ بیشتری را به یک وکیل یا کارشناس پرداخت کنند؛ لذا ما در دستگاه قضایی درصدد آن هستیم تا مردم را از راهکار‌های احقاق تمام و کمال حق خود مطلع سازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: چرا باید همه گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی محرمانه باشد؟ چرا سازمان بازرسی باید همه گزارش‌های خود را با مُهر محرمانه ارسال کند؟ البته در برخی موارد گزارش‌های ارسالی حتماً باید محرمانه باشد؛ اما حقیقتاً در بسیاری از موارد نیز نیازی به قید محرمانه نیست.

رئیس عدلیه افزود: اگر همه مردم در جریان گزارشات و فرآیند‌های امور بازرسی و نظارتی قرار گیرند، چه بسا آن حمایت اجتماعی لازم برای پیشبرد امور نظارتی محقق شود و آن دستگاه مورد نظارت و بازرسی قرار گرفته نیز بیش از پیش خود را به رعایت و لحاظ همه جوانب قانونی مقید بداند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به بازدید‌های خود از انبار‌های سازمان اموال تملیکی و گمرکات و بنادر اظهار داشت: در بازدید‌هایی که ما از انبار‌های اموال تملیکی و بنادر و گمرکات ترتیب دادیم، پوشش رسانه‌ای و دوربین هم همراه بود و مردم به‌صورت عیان و آشکار، معضلات و نواقص را مشاهده کردند و همه مشکلات این حوزه در معرض دید مردم قرار گرفت و به همین واسطه، امور پیش رفت و بسیاری از مشکلات مرتفع شد و این امر شاید چند برابر گزارش بازرسی، مؤثر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ی ادامه داد: در موضوع مقابله با تجاوز‌ها و تعدی‌ها به منابع و اراضی طبیعی و حریم رودخانه‌ها و سواحل نیز، امر فوق‌الذکر صادق است.

رئیس عدلیه در پایان خاطرنشان کرد: ما بعضاً خودمان با برخی ضوابط و مقررات، کار خود و مردم را مشکل می‌کنیم؛ چنانچه دوربین‌ها در محاکم و دادسرا‌ها و زندان‌های ما اجازه ورود داشته باشند، مطمئناً وضع ما بهتر خواهد بود.

مقالات دیگر:دفتروکالت غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
مدیرکل بندر امیرآباد بیان کرد؛
ضرورت کاهش تشریفات و فرآیند اداری در اجرای پروژه‌های جاری بندرها
عباسعلی کوشکی
مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد بابیان‌اینکه سرعت در اجرای برخی از پروژه‌های جاری در بندرها همچون لایروبی از اهمیت بالایی برخوردار است، بر ضرورت کاهش تشریفات و بروکراسی اداری در اجرای این‌قبیل پروژه در بندرها تأکید کرد. محمدتقی انزان‌پور در جلسه‌ای که با حضور معاون امور دریایی و مدیران کل ستادی این معاونت در بندر امیرآباد برگزار شد، به جایگاه مهم و سهم ۵۸‌درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالای این بندر در بندرهای شمالی کشور اشاره و لایروبی بندر امیرآباد را باتوجه‌به رژیم رسوب‌گذاری شرقی به غربی و کاهش لحظه‌ای تراز آب دریای خزر ضروری عنوان کرد. 
مقالات دیگر: ظروف کرایه فرمانیه
وی بر ضرورت ایجاد یک پژوهشکده دریایی به‌عنوان پایگاه ارتباط صنعت و دانشگاه با سازمان بنادرودریانوردی جهت مطالعه علمی پروژه‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: سیستم قابل‌حمل در عملیات راهنمایی دریایی (PPU) برای نخستین‌بار در سطح بندرها کشور بااستفاده‌از توان کارشناسان داخلی در بندر امیرآباد راه‌اندازی شد. وی بابیان‌اینکه در سال جاری سانحه جدی دریایی در منطقه استحفاظی بندر امیرآباد رخ نداده است، بر تطویل موج‌شکن و تعریض دهانه کانال ورودی بندر امیرآباد طبق مطالعات طرح جامع تأکید کرد. ایجاد ساختمان مرجع دریایی در بندر امیرآباد، تقویت سطح دانش کارشناسان دریایی ازطریق اعزام به دوره‌های تخصصی معتبر و برگزاری کارگاه سوانح دریایی از مواردی بود که توسط انزان‌پور مطرح شد.


:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از عدم فروش طرح ترافیک در روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد.

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، معاونت حمل ونقل شهرداری تهران اعلام کرد که در روزهای شنبه و یکشنبه(۱۹ و ۲۰ آذر) طرح ترافیک فروخته نمی شود.

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای از ممنوعیت فروش طرح ترافیک در روزهای شنبه و یکشنبه، نوزدهم و بیستم آذر خبر داد و اعلام کرد: امروز و فردا طرح ترافیک فروخته نمی‌شود.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه قیطریه

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به وقوع پدیده وارونگی دما و تشدید آلودگی هوای پایتخت، مجموعه تصمیماتی از سوی کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، اتخاذ شده که از جمله این تصمیمات، عدم عرضه طرح ترافیک برای روزهای شنبه و یکشنبه است.

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از عموم شهروندان درخواست کرده است که امروز و فردا تا جای ممکن، حضور و تردد در سطح شهر را به حداقل میزان ممکن کاهش داده و در صورت ضرورت به خروج از منزل از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو استفاده کنند.

مقالات دیگر:بهترین متخصص ایمپلنت در تهران



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

براي افتتاح پروژه منتظر تشريفات نمي مانيم
با توجه به شرايط کنوني کشور، مشاهده پيشرفت در حوزه هاي مختلف کوچکترين حق مردم است و مسئولين با تمام توان بايد در راستاي تحقق مطالبات بر زمين مانده و اميد بخشيدن به مردم تلاش کنند.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ یکی از مهم ترین رویکردهای دولت سیزدهم گره نزدن دستاوردها بر بهانه ها و مناسبات تقویمی است. پیش از این رئیس جمهور نیز بارها در سخنرانی های خود بر افتتاح سریع پروژه ها و در اختیار مردم قرار گرفتن آن ها تاکید کرده است.

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، به منظور تحقق اهداف دولت مردمی مبنی بر افزایش هرچه بیشتر بهره وری و ارائه خدمات به مردم، از تعریف پروژه های کم اهمیت صرف نظر کرده و سیاست خود را بر اتمام طرح های نیمه تمام و مطالبات بر زمین مانده معطوف کرده است. برای مثال پروژه باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد یک الگوی تمام عیار برای انجام کار جهادی، تخصصی، پر خطر و شبانه روزی بود که توسط دولت سیزدهم و مدیریت شرکت فرودگاه ها به نفع مردم به سرانجام رسید.

پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد نه تنها پایان کار شرکت فرودگاه ها نبود بلکه می توان آن را نقطه عطف طرح های عمرانی این شرکت مادر تخصصی دانست؛ به گفته حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه های کشور باید خدمتی متناسب با شان مردم و نظام جمهوری اسلامی ارائه شود.

مقالات دیگر: ظروف کرایه جردن

برگزاری مراسم ترحیم در منزل

در راستای اجرای سریع و با کیفیت دیگر طرح های نیمه کاره فرودگاهی می توان به اتمام پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند اشاره کرد که پیش از این قرار بود در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد اما چند ماه زودتر در اختیار مردم قرار گرفت.

عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی درخصوص پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه بیرجند گفت: این طرح از ابتدای سال 98 آغاز شد و فاز نخست آن شامل پروژه توسعه ترمينال با حمایت شرکت فرودگاه ها در آبان ماه سال جاري به اتمام رسيد و پس از نصب تجهيزات ترمينالي مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه 60 درصد پروژه در دولت سیزدهم انجام شد، گفت: پروژه توسعه ترمینال با اعتبار 52 میلیارد تومان به اتمام رسید.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی ضمن اشاره به ظرفیت ترمینال جدید گفت: این ترمینال برای اعزام و پذیرش حدود 700 هزار مسافر در سال در نظر گرفته شده و نسبت به قبل با توسعه 300 درصدی همراه است.

طهماسبی با اشاره به توسعه چهار هزار و 200 مترمربعی ترمینال فرودگاه بیرجند گفت: پروژه توسعه به اتمام رسیده و طرح بهسازی در مرحله تهیه اسناد مناقصه قرار دارد.

بدون شک با تلاش مدیران شرکت فرودگاه ها، داشتن روحیه جهادی و البته حمایت قوای سه گانه در آینده نزدیک می توان در حوزه فرودگاهی پیشرفت و توسعه محسوسی را شاهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس جمهور تعدادی از اعضای دولت را مامور کرد به سرعت راهکار پرداخت حقوق براساس میزان بهره‌وری و کیفیت کار و ارائه خدمت را تهیه کنند تا در بودجه سال آینده لحاظ شود.

ایرنا: رئیس جمهور تعدادی از اعضای دولت را مامور کرد راهکار‌های پرداخت حقوق بر اساس میزان بهره‌وری و کیفیت کار و ارائه خدمت را تهیه کنند تا در بودجه سال آینده لحاظ شود.

هیات دولت در جلسه فوق‌العاده صبح امروز سه‌شنبه که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده کل کشور را در دستور کار قرار داد و تبصره‌های دیگری از این لایحه را بررسی کرد.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه شریعتی

سید ابراهیم رئیسی در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه به عدالت در پرداخت‌ها به کارکنان دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، گفت: تامین معیشت و رفاه کارکنان دولت در بودجه سال آینده باید بر مبنای ایجاد توازن و اصل بهره‌وری صورت گیرد.

رئیس جمهور تعدادی از اعضای دولت را مامور کرد به سرعت راهکار پرداخت حقوق براساس میزان بهره‌وری و کیفیت کار و ارائه خدمت را تهیه کنند تا در بودجه سال آینده لحاظ شود.

مقالات دیگر:دفتر عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

طلاق فوتبالیست مشهور از همسرش بعد از گذشت سه هفته از مراسم عروسی
آدریانو، ستاره سابق تیم ملی برزیل، در حالی که تنها سه هفته قبل ازدواج کرده بود از همسرش جدا شد.

طلاق فوتبالیست مشهور از همسرش بعد از گذشت سه هفته از مراسم عروسی 
به گزارش سلام نو، آدریانو یکی از بازیکنان درخشان برزیل در سال‌های نه چندان دور است که به خاطر تاثیرگذاری و اهمیتش در زمین مورد توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ دنیا بود.

مقالات دیگر: ظروف کرایه ونک
این بازیکن سابق اینتر و پارما در سال ۲۰۰۵ به عنوان بهترین مهاجم دنیا شناخته شد اما حتی در زمان اوج فوتبالش نیز بارها و بارها با رسوایی‌های بسیاری بیرون از زمین روبرو شد. بسیاری حتی معتقد هستند که خداحافظی او از فوتبال در سال ۲۰۱۶ نیز به همین دلیل بود.
آدریانو ماه گذشته پس از نامزدی طولانی مدت با میکائلا مسکیتا ازدواج کرد اما این ازدواج زیاد دوام نیاورد و او فقط در فاصله ۲۴ روز پس از ازدواج از همسرش جدا شد.
دلیل این طلاق بسیار عجیب بود. همسرش معتقد است که او به جای این که به فکر خوشحالی خانواده و لذت بردن از روزهای اول ازدواج باشد، مدام در حال تماشای فوتبال و بازی‌های تیم ملی برزیل است.

این ستاره سابق برزیل برای تماشای بازی این تیم برابر سوئیس به ویلا کروزیرو در حومه ریو دو ژانیرو رفت تا این بازی را با دوستانش تماشا کند و دو روز بعد به خانه برگشت اما دیگر خیلی دیر شده بود.
همسر او به شدت از این موضوع عصبانی بود و آنها پس از دعوای شدیدی دیگر یکدیگر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نکردند و همچنین مسکیتا تمامی عکس‌های که در کنار او منتشر کرده بود را پاک کرد و در نهایت آنها پس از تنها ۲۴ روز از یکدیگر جدا شدند.

مقالات دیگر: قالیشویی تهرانپارس



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

«جام‌جم» میزان کارایی و شرایط اثربخش بودن مشاوره‌های پیش از طلاق را بررسی می‌کند
جدایی مشاوره از تشریفات
تغییر سبک زندگی به خیلی از داشته‌های ما رحم نکرده مثلا به کانون خانواده ها. جمع خانواده ایرانی که زمانی حکم حلقه‌های زنجیر را داشت، چند سالی است که با اندک تکانه‌ها و تلنگرها به لرزه می‌افتد و اوضاع که کمی بیخ پیدا می‌کند، چاره کار در طلاق جسته می‌شود.
پای طلاق‌ های توافقی اینچنین به زندگی ما ایرانی‌ها باز شد، چون راهی بود برای زودتر خلاص شدن از شر زندگی‌های مشترک؛ زندگی‌هایی که روان‌شناسان باور دارند به این علت از هم می‌پاشند چون با ازدواج‌های تغییر شکل یافته شروع شده‌اند، ازدواج‌هایی که بزرگ‌ترها در آن نقش چندانی ندارند و طبعا هنگام جدایی نیز سهمی به آنها نمی‌رسد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه الهیه

در دهه‌های قبل، جدایی توافقی فقط زحمتش حضور در دفترخانه و امضای اسناد بود ولی چندسالی است برای کشیدن ترمز این طلاق‌ها مرحله‌ای به نام مشاوره اجباری قبل از طلاق برای زوج‌ها طراحی شده تا با زمانی که به این طریق خریده می‌شود و پنجره‌هایی که روی زوج‌ها باز می‌گردد تعداد خانواده‌هایی که با بدترین نوع توافق از هم می‌پاشند، کمتر شود. 

حرف و حدیث در مورد کیفیت این مشاوره‌ها و میزان اثربخشی شان در بازگشت زوج‌ها به زندگی مشترک و ترمیم زخم‌های عاطفی اما همچنان زیاد است به‌طوری که عده‌ای اغلب جلسات مشاوره را تشریفاتی و برخی آن را سودمند توصیف می‌کنند.

ساز ناکوک سبک زندگی

طلاق توافقی یعنی خلاص شدن هرچه سریع‌تر از زندگی مشترک، حتی به بهای از دست دادن برخی حقوق و حتی به قیمت بخشیدن مهریه که این همه خانواده‌ها برای سنگین‌تر کردنش تلاش می‌کنند اما چرا زوج‌ها به جایی می‌رسند که دل از زندگی متاهلی می‌برند و دیگر نمی‌خواهند بودن زیر یک سقف را تحمل کنند؟ یک روی سکه پاسخ این سؤال را دکتر فاضل الیاسی، جامعه شناس نشان‌‌مان می‌دهد. این استاد دانشگاه که معتقد است«جامعه ایرانی به تعریف تازه‌ای از زندگی رسیده و جوان‌ها که معتقد شده‌اند زندگی تکرار نشدنی است و باید از آن لذت ببرند و اگر تشکیل خانواده به نیازهای‌شان پاسخ ندهد تصمیم به جدایی می‌گیرند».ولی بازهم یک سوال؛ چرا دوام زندگی‌ها تا این حد کم شده وغالب زوج‌ها طلاق سریع (توافقی) را به طلاق زمانبر(غیرتوافقی) ترجیح می‌دهند و به دنبال آزاد شدن هرچه سریع‌تر از قید و بندها هستند؟ 

از یک سو به باور الیاسی« ترغیب‌های زودهنگام و اشتباه برای ازدواج وعجله برای وصلت‌های بدون شناخت» در این ماجرا دخیل است و از سوی دیگر طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط سازمان بهزیستی و به اذعان زوج‌هایی که فرم‌های نظرسنجی را پر کرده‌اند همه چیز زیر سر« مسئولیت‌پذیرنبودن طرفین، کمبود مهارت‌های زندگی مشترک و تغییر مناسبات زناشویی است» که البته مشکلات مالی و اعتیاد را هم نباید از نظر دور داشت. نتیجه این که به گفته دکتر زهره احمدی، روان‌شناس« چون حل این قبیل مسائل زمانبر است، زوج‌ها تصمیم به جدایی در سریع‌ترین زمان ممکن می‌گیرند بدون این که فرصت بیشتری برای فکر کردن به یکدیگر بدهند و بی آن که به تبعات طلاق که بچه‌ها و زنان را بیشتر از مردان می‌آزارد، فکر کنند».

مقالات دیگر: برگزاری مراسم ختم

به کدام مشاوره‌ها امیدوار باشیم؟

نگفته پیداست که در طلاق یک جنگ در حال وقوع است، جنگی که در آن همسران قدیم به دشمنان جدید تبدیل شده‌اند و از هر جناح به یکدیگر می‌تازند. اجباری شدن مشاوره‌های قبل از طلاق نیز برای سرد کردن آتش این جنگ تدارک دیده شده که برخی کارشناسان می‌گویند اثربخش است و عده‌ای خلاف این را می‌گویند. یک سال قبل معاون مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که سامانه«تصمیم» که از سال ۹۲ ذیل ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده شکل گرفت تا سال ۱۴۰۰ باعث مختومه شدن ۴۹۰۰ پرونده طلاق توافقی و به سازش رسیدن زوج‌ها شد که «آمار خوبی است» اما اکنون همان شخص، بهزاد وحیدنیا می‌گوید: «میزان اثربخشی جلسات مشاوره در طلاق توافقی بسیار پایین است».

 به گفته، او علت این است که «مشاوره در زمان طلاق دیرهنگام است و تحقیقات هم نشان داده که مشاوره قبل از ازدواج مطلوب‌تر از مشاوره پیش از طلاق است».البته اعظم نژادی، مدرس دانشگاه به نقش مشاوران در اثربخشی جلسات مشاوره تاکید دارد و می‌گوید: «مشاور باید لایه‌های پنهان زندگی را به مراجعه کننده نشان دهد، چراکه اکثر مراجعان در مهارت‌های ابتدایی زندگی مشکل دارند». پس معلوم است که در مؤثر بودن جلسات مشاوره، توانایی شخص مشاور و فرمالیته ندانستن این جلسات تعیین کننده است. درمورد یک مشاوره استاندارد قبل از طلاق نیز دقیقا نقش مشاوران خانواده و زوج درمانگرها به‌‌خوبی احساس می‌شود کسانی که می‌توانند چینی شکسته زندگی‌ها را بند بزنند یا این که زیر ظرف شکسته بکوبند و آن را متلاشی کنند. در یک مشاوره طلاق اصولی، زوج‌ها نحوه حل و فصل مناقشات را از راه‌های سالم و مؤثر یاد می‌گیرند و مهارت‌های ارتباطی را می‌آموزند. همچنین نحوه پردازش و حل مسائل حل نشده را یاد می‌گیرند و تعلیم می‌بینند که چگونه نیازهای شریک زندگی‌شان را بهتر درک کنند. در واقع یک مشاور طلاق کارکشته که هدفش پیوند دوباره قلب‌هاست با ایجاد یک محیط امن به زوج‌ها یاد می‌دهد چگونه میان نیازها و خواسته خود و شریک زندگی‌‌‌‌‌‌شان ارتباط برقرار کنند تا هیچ‌کدام حس بازنده بودن نداشته باشند و برای طلاق توافقی پیشقدم نشوند. 



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

چند روز گذشته بود که انتشار فیلمی از سوی داود رکابی، برادر الناز رکابی، ورزشکار سنگ‌وردی کشور، با موج‌سواری رسانه‌های ضد انقلاب، حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان؛  چند روز گذشته بود که انتشار فیلمی از سوی داود رکابی، برادر الناز رکابی، ورزشکار سنگ‌وردی کشور، با موج‌سواری رسانه‌های ضد انقلاب، حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه ونک

در پی انتشار این فیلم، رسانه های ضد انقلاب، تلاش کردند تا ماجرای تخریب ساخت و ساز متعلق به خانواده رکابی را با حواشی الناز رکابی در رقابت های آسیایی صخره‌نوردی در مهرماه مرتبط کنند.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد واقعیت ماجرا چیز دیگری است و انچه این روزها شاهد آن هستیم، روایت کاملا واورنه از واقعیت ماجرا است.

ساختمان متعلق به برادر الناز رکابی، بدلیل ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی تخریب شده است.

همچنین عملیات تخریب ساختمان نیز به ماه‌ها پیش از رقابت های الناز رکابی در مسابقات آسیایی کره جنوبی و حواشی آن و همچنین زمان انتشار فیلم است.

علت انگیزه برادر الناز رکابی در انتشار فیلم در این برهه زمانی مشخص نیست و به نظر می‌رسد این فرد باید درخصوص اقدام خود توضیحاتی ارائه کند.

در همین زمینه، رئیس کل دادکستری استان زنجان در ارتباط با فیلم منتشر شده و جزییات ماجرا گفت: عدم توجه داود رکابی، مالک ساختمان به اخطارهای جهاد کشاورزی مبنی برساخت و ساخت غیر مجاز منجر به تخریب این ویلا شد .

رئیس کل دادگستری زنجان ضمن تشریح پرونده گفت :در مورخه 1400/7/26 پرونده‌ای از سوی اداره جهاد کشاوری استان علیه برادر الناز رکابی عضو تیم ملی صخره نوردی جمهوری اسلامی ایران به اتهام ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر غیر مجاز کاربری اراضی به میزان ۱۲۰ متر مربع مطرح و اخطارهای متعدد به نامبرده مبنی بر تخریب خود شخص که پس از شکایت دستگاه متولی به دستگاه قضایی با ارائه مستندات پس از طی رسیدگی مراحل بدوی و تجدیدنظر، نامبرده طی دادنامه ای محکوم به قلع و قمع بنای احداثی و پرداخت جریمه نقدی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی افزود: در مورخه 1401/3/4  اداره جهاد کشاورزی استان اعلام کرد که محکوم علیه ۹۰ متر مربع از تغییر غیر مجاز کاربری را برطرف کرده و به میزان ۳۰ متر مربع بصورت غیر مجاز باقی مانده است که این قسمت باقیمانده در مورخه ۲۱/۰۳/۱۴۰۱ توسط ماموران اداره جهاد کشاورزی تخریب شده است.

وی گفت : در فضای مجازی اینطور ادعا شده است که تخریب به علت اتفاقاتی که در مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا در سئول کره جنوبی رخ داده، انجام شده است که قویا این ادعا و خبر، تکذیب می شود، چرا که تاریخ اجرای حکم تخریب با تاریخ مسابقه الناز رکابی نزدیک ۴ ماه فاصله هست.

 

گفتنی است، روح‌الله حسنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان درطی اظهار نظری درباره ماجرای تخریب این خانه‌باغ گفت: تذکر اولیه توسط گشت‌های کشیک در چهارم فروردین ماه ۱۴۰۰ صادر شده است؛ مأمور جهاد کشاورزی شهرستان متوجه می‌شود این خانه‌باغ در اطراف شهر زنجان (روستای کوشکن) غیرقانونی ساخته شده و اصلاً ویلا مجوزی نداشته است.

وی گفت: پس از چندین بار اخطار، خانواده رکابی به اخطارهای این سازمان بی‌اعتنایی کردند و کار به اعلام شکایت به قوه قضاییه رسید، رأی اولیه بهمن ماه سال ۱۴۰۰ صادر شد و بعد از رأی تجدیدنظر بالاخره این ویلا ۲۱ خرداد ماه امسال تخریب شد، بارها تذکر داده شده بود که وسایل و تجهیزات ویلا خارج شود ولی هیچ‌گونه اعتنایی نشده بود.

مقالات دیگر:قیمت آسایشگاه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

زندگی شوم زن مشهدی؛ عروسی که در کمتر از 3 روز مطلقه شد!
زن مشهدی پرده از زندگی شوم خود برداشت.
با آن که سه روز بیشتر از آغاز زندگی مشترکم نمی گذرد اما فقط به دلیل تاخیر در بازگرداندن ظروف امانتی آشپزخانه، درگیری شدید خانوادگی رخ داد و اکنون من و همسرم راهی دادگاه و پاسگاه شده ایم و ...

مقالات دیگر: ظروف کرایه سوهانک

این ها بخشی از اظهارات زن جوانی است که در پی درگیری و نزاع خانوادگی وارد کلانتری طبرسی شمالی شده بود. او در حالی که بیان می کرد زندگی مشترک من فقط سه روز طول کشید، به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری گفت: سه سال قبل و در حالی که مدت زیادی از مرگ پدرم نمی گذشت «جلال» به خواستگاری ام آمد. هنگامی که با هم به گفت و گو نشستیم در همان جلسه اول خواستگاری به او گفتم بیماری روماتیسم دارم و دارو استفاده می کنم. حتی در چند جلسه بعدی آشنایی نیز این موضوع را تکرار کردم. جلال که مدعی بود با این صداقت در گفتار و رفتار علاقه اش به من صد چندان شده است، مرا دلداری داد و گفت: همه مخارج بیماری ات را می پردازم و تو را نزد بهترین پزشکان متخصص می برم!

جلال کارگاه تولیدی لباس داشت و چند کارگر برایش کار می کردند. من هم وقتی علاقه او را دیدم، به خواستگاری اش پاسخ مثبت دادم و به عقد یکدیگر در آمدیم اما هنوز مدت زیادی از برگزاری مراسم عقدکنان سپری نشده بود که شیوع بیماری کرونا شغل او را نیز تحت تاثیر قرار داد. جلال مجبور شد کارگاهش را تعطیل کند و در فروشگاه مواد غذایی برادرش مشغول کار شود. بعد از این ماجرا نامزدم منزلی را در نزدیکی خانه پدرش اجاره کرد و قرار شد بعد از مهار بیماری کرونا در کشور، مراسم عروسی مان را برگزار کنیم اما زمانی که فهمیدیم این بیماری به این زودی ها از بین نمی رود، به ناچار تصمیم گرفتیم مراسم کوچکی را برگزار و زندگی مشترکمان را آغاز کنیم. شوهر عمه من آشپزخانه داشت و دخترخاله همسرم نیز سالن آرایش و زیبایی راه اندازی کرده بود.

مقالات دیگر: قالیشویی نائین

به همین دلیل با آن ها صحبت کردیم تا مقدمات جشن عروسی را فراهم کنیم. آن روز همه سنگ تمام گذاشتند و مراسم جشن و پذیرایی به خوبی برگزار شد. دو روز بعد شوهر عمه ام برای بازگرداندن ظروف آشپزخانه به جلال زنگ زده بود اما همسرم متوجه تماس نشده و پاسخ تلفنش را نداده بود، به همین دلیل شوهر عمه ام به شماره تلفن دیگری که از پدرشوهرم داشت زنگ زده بود اما خواهر 15ساله شوهرم تماس او را پاسخ داده و به طرز بی ادبانه و توهین آمیزی با شوهر عمه ام برخورد کرده بود. آن روز وقتی من از خانه مادرم بازگشتم، جلال سر و صدا به راه انداخت که چرا شوهر عمه ات با خواهرم برخورد زشت و ناشایستی داشته است؟ او همچنین مدعی شد که چرا برادرانم در جشن عروسی شاباش کمتری داده اند و با همین بهانه جملات رکیکی به کار برد و با توهین و تحقیر مرا کتک زد. من هم که تجربه چنین شرایطی را نداشتم بلافاصله با برادرانم تماس گرفتم و از آن ها خواستم به منزلم بیایند تا با شوهرم صحبت کنند. از سوی دیگر هم به شوهر عمه ام زنگ زدم و از او گلایه کردم. در همین حال جلال هم ماجرا را به خانوده اش اطلاع داد. خلاصه طولی نکشید که افرادی خشمگین از هر دو طرف وارد منزلمان شدند. درون کوچه جلال و برادرانم با هم روبه رو شدند و با چوب و چماق به یکدیگر حمله کردند. در این هنگام دیگر افراد نیز با توهین و فحاشی وارد نزاع شدند و این ماجرا به حدی شدت گرفت که در نهایت کار به کلانتری کشید. اکنون در حالی زندگی من و جلال در آستانه فروپاشی قرار گرفته است و راهی دادگاه و پاسگاه شده ایم که سه روز بیشتر از جشن عروسی مان نمی گذرد و ...

منبع: اصلاحات نیوز



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فرمانده انتظامی آق قلا:

عامل تیراندازی مراسم عروسی در آق قلا دستگیر شد

گرگان- فرمانده انتظامی آق قلا از دستگیری عامل تیراندازی منجر به مجروحیت پنج نفر از شرکت کنندگان یک مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهرستان خبرداد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه لواسان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ اکبر سجادی عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: شامگاه گذشته (چهارشنبه) و در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر تیراندازی منجر به مجروحیت تعدادی جوان در حاشیه یکی از روستاهای بخش انبارالوم بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

مقالات دیگر: خریدار قالی

 

 

فرمانده انتظامی آق قلا افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد بعد از مراسم عروسی تعدادی جوان در حاشیه روستا به دلیل اختلافات قبلی با هم درگیر که متاسفانه با تیراندازی یکی از طرفین درگیری پنج نفر مجروح شدند.

 

وی با اشاره به دستگیری عامل تیراندازی و کشف یک قبضه سلاح در این عملیات بیان کرد: مجروحان این حادثه به صورت سرپایی مداوا و حال آنها هم مساعد اعلام شده است.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اولویت مشاغل روستایی استان کرمان احصا شد

حسنی با بیان اینکه ۳۰ رسته فعالیت در کشور احصاء شده و در استان کرمان نخستین فراوانی مربوط به دام سبک و سنگین و سپس فرش است؛ گفت: همه دستگاه ها تکلیف دارند در زمینه دانش بنیان ها کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدصادق حسنی، سه شنبه(۸ آذر) در رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به روستاها(روستای نوفن) با اشاره به سی امین سال فعالیت صندوق کارآفرینی امید گفت: فارغ از نام و رویکرد دولت ها در حوزه اشتغال، کلیدواژه ما در این سه دهه حمایت از کسب و کارهای خرد بوده و تلاش شده به SME ها کمک کند.

روانشناس کودک و نوجوان مرزداران


مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه کرمان به عنوان دومین استان، طرح روستای نوفن را اجرا می کند؛ افزود: در مجموع تلاش های صندوق در همه استان ها صندوق توسعه روستائی و عشایری در چهار سال سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در کشور پرداخت کرده که ۴۴ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص یافت و در کرمان بالای ۸۰ درصد یعنی دو برابر کشوری است.

قالیشویی دیباجی

وی با افزودن این مطلب که 30 رسته فعالیت در کشور احصاء شده و در استان کرمان نخستین فراوانی مربوط به دام سبک و سنگین و سپس فرش است؛ اظهار کرد: کشت نهال و بذر، محصولات گلخانه ای، بوم گردی، گردشگری، صنایع دستی، طیور، زنبور عسل، پوشاک، صنایع تبدیلی، بازاریابی و محصولات کشاورزی اولویت های مشاغل استان کرمان در روستاها است.

 

حسنی خاطرنشان کرد: منابع مالی محدود است و از سوی دیگر امکان ارزش افزوده برای واحد کسب و کار وجود دارد و امسال همه دستگاه ها تکلیف دارند در زمینه دانش بنیان ها کمک کنند و در رویداد امروز باید نقش کاربردی برای سازمان ها تعیین شود و امیدواریم ما در صندوق به عنوان حلقه میانی و تسهیل کننده بتوانیم نقش ایفا کنیم.

 

مدیر توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور در پایان امنیت غذایی به دلیل شرایط کشور و لزوم گسترش دیمزارها را مورد تأکید قرار داد و افزود: 200 میلیارد تومان برای تولید بذر تسهیلات دادیم.

 

گفتنی است؛ این رویداد، فرصت هم‌اندیشی با حضور شرکت­ های دانش‌بنیان و دستگاه ­های اجرایی مرتبط در حوزه فناوری را جهت یافتن راهکارهای انتقال فناوری به روستاها به ویژه در بخش کشاورزی، فراهم می کند.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه کشورهای غربی علیه کشورمان، دیپلمات‌های غربی گفته‌اند پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه ایران که توسط آمریکا تهیه شده است، خواستار حذف ایران از کمیسیون «وضعیت زنان» سازمان ملل است و در روزهای آتی در این باره رای‌گیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنا بر گفته برخی دیپلمات‌ها، در پی لابی‌های واشنگتن برای تنبیه ایران به خاطر آن‌چه «نقض حقوق زنان و سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات» خوانده شده است، درباره طرح آمریکا برای خارج کردن ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل در ۱۴ دسامبر رای‌گیری خواهد شد.

آمریکا روز دوشنبه در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که رویترز آن را رویت کرده است، با ادعای این که سیاست‌های ایران «به طرز فاحشی با حقوق انسانی زنان و دختران و ضوابط کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل مغایرت دارد»، آن را محکوم کرده است.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه تجریش

ایران به تازگی عضو این کمیسیون ۴۵ عضوی سازمان ملل شده بود که هر ساله در مارس نشست برگزار می‌کند و هدف آن ‌پیش‌برد برابری جنسیتی و قدرت‌دادن به زنان است و هر دوره آن چهار ساله است.

پیش‌نویس قطعنامه آمریکا «جمهوری اسلامی ایران را فورا از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل برای دوره چهار ساله بعدی آن از ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ خارج می‌کند.»

شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل که ۵۴ عضو دارد، درباره این موضوع رای‌گیری خواهد کرد.

گفتنیست، موضوع حذف ایران از این کمیسیون سازمان ملل در حالی مطرح می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در تازه‌ترین اظهاراتش درباره ادعاهای حقوق بشری کشورهای غربی علیه ایران گفت: این کشورها که دارای سابقه سیاهی در نقض حقوق بشر هستند چگونه به خودشان حق می‌دهند خودشان را مدعی و مدافع حقوق بشر نشان دهند چه طور به خودشان حق می‌دهند در عین حالی که زنان، کودکان و مردان کرد ما را در سردشت با تجهیز رژیم متجاوز صدام به سلاح‌های شیمیایی بمباران کرده است اکنون دم از حقوق زنان کرد ما بزنند نفاق آنها آشکار است این نفاق شرم‌آور است اما آن‌ها انجام می‌دهند.

مقالات دیگر:ظروف کرایه شمال تهران



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ گفت: مهمترین عامل در رسیدن به پیروزی در جام جهانی انگیزه و روحیه بازیکنان است و تمرکز روی مسائل فنی و دوری از حاشیه‌ها.

خبرگزاری مهر: حسن روشن در خصوص پیروزی دو بر صفر ایران برابر ولز گفت: مقابل ولز عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم به دو گل در دقایق پایانی دست پیدا کنیم. البته ولز شرایط خوبی نداشت و بچه‌های ما از این موضوع استفاده کرده و مقابل این تیم، پیروز شدند تا ما هم بتوانیم شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشیم.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه لواسان

وی در مورد تفاوت‌های ولز و انگلستان گفت: باید قبول کنیم که سطح فوتبال انگلیس به مراتب بالاتر از ولز است. بازیکنان انگلیس همگی در لیگ‌های معتبر دنیا بازی می‌کنند. شرایط خوبی دارند و یکی از تیم‌هایی هستند که مدعی قهرمانی در این جام هستند. اما ولز چنین شرایطی را ندارد و نمی‌تواند یک مدعی برای صعود به مرحله بعد باشد.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است تا ملی پوشان ما بتوانند آمریکا را شکست دهند گفت: در جام جهانی حرف اول و آخر را روحیه می‌زند. اگر بازیکنان از لحاظ روحی و روانی در شرایط مطلوب باشند به طور حتم موفق خواهند شد ضمن اینکه باید از ورود به حاشیه‌ها، جنجال و مسائلی که باعث می‌شود تمرکزشان به هم بریزد پرهیز کنند. به داوری معترض نشوند و اجازه دهند او کارش را انجام دهد.

حسن روشن تاکید کرد: صحبت‌های کادر فنی یکی از دلایل موفقیت تیم خواهد بود. او می‌تواند در نیمه مربیان نقاط ضعف حریف را بیشتر به تیم باز بکند. نقش کاپیتان هم در این بازی حساس بی تأثیر نیست و او باید در طول بازی با بازیکنان صحبت کرده و از آنان بخواهد هم آرامش داشته باشند تا دچار اشتباه نشوند.

وی در مورد آخرین دیدار ایران برابر آمریکا در مرحله اول گفت: تیم ملی آمریکا در دو دیدار گذشته عملکرد خوبی داشتند. آنها نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی کردند. بازیکنان جوان و سرعتی دارند اما در خط حمله تمام کننده ندارند که این به سود ما خواهد بود. ما باید با تمرکز کامل مقابل آمریکا به میدان برویم. از موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم بهترین استفاده را داشته باشیم. اشتباه نکنیم و تلاش کنیم با پرس کردن حریف، موقعیت گلزنی را از آنها بگیریم.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا باز هم تغییری در ترکیب تیم ملی مقابل آمریکا صورت خواهد گرفت یا خیر گفت: ما در تمرینات تیم ملی نیستیم تا ببینیم بازیکنان در چه سطحی آمادگی و سلامت هستند. به طور حتم کادر فنی در عملکرد بازیکنان نظارت دقیق دارد و مطمئناً ترکیبی را به میدان خواهد فرستاد که هم از لحاظ آمادگی در شرایط ایده آل باشند و هم با توجه به آنالیز تیم ملی آمریکا، نفرات به میدان می‌روند. امیدواریم تیم ملی کشورمان با هر ترکیبی که به میدان می‌رود بتواند برنده این بازی بوده و تیم ملی به مرحله بعد صعود کند.

 

مقالات دیگر:دفتر ازدواج پونک



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

لباس مناسب عروسی غریبه
یکی از دغدغه های همه خانم ها، لباس پوشیدن آن ها می باشد، اینکه چه لباسی را در چه مراسمی بپوشند. در این مقاله شما را با نحوه پوشیدن لباس مناسب عروسی غریبه آشنا کنیم.
راهنمای انتخاب لباس مناسب عروسی غریبه :
حتما برای شما پیش آمده است که برای رفتن به مراسم عروسی دوستان و آشنایان چه لباسی بپوشید. در ادامه شما را با نکاتی برای پوشیدن لباس مناسب عروسی غریبه ها آشنا می کنیم.

همانطور که می دانید لباس ها هر سال مدل و سبک آن ها تغییر می کنند، دقت کنید لباس ها به سبک کلاسیک هرگز قدیمی نمی شوند و همیشه جذاب و زیبا هستند. بنابراین می توانید از این سبک برای انتخاب لباس استفاده کنید زیرا لباس های این سبک را می توانید در هر سالی که دوست دارید بپوشید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه ونک

بنابراین اگر لباس مجلسی شما به سبک کلاسیک است می توانید آن را در مراسم عروسی غریبه بپوشید. در غیر اینصورت از لباس های قدیمی استفاده نکنید.
لباس مناسب عروسی غریبه، بهتر است پوشیده باشد و بدن نما نباشد. به عنوان مثال از پیراهن ها و دامن های کوتاه برای عروسی غریبه استفاده نکنید. این لباس ها بیشتر مناسب عروسی افراد نزدیک شما هستند.
نمونه هایی از لباس های مناسب عروسی افراد غریبه

از پوشیدن لباس سفید خودداری کنید، در مراسم عروسی چه از اقوام نزدیک باشد و چه غریبه، از پوشیدن لباس سفید، خودداری کنید. فقط عروس مجاز به پوشیدن لباس سفید می باشد. البته بهتر است از پوشیدن لباس هایی به رنگ کرم، شیری، نباتی و رنگ هایی که نزدیک به رنگ سفید هستند خودداری کنید.
از لباس های دنباله دار برای عروسی غریبه ها استفاده نکنید. از لباس های ساده و شیک و تک رنگ استفاده کنید. دقت کنید که این مراسم خودمانی نیست و عروسی آشنایان و فامیل های نزدیک شما نیست، بنابراین لازم نیست از لباس های کارشده و شب استفاده کنید، که بدرخشید. برای انتخاب لباس مناسب عروسی غریبه از لباس سرتا پا پولکی و یا شاینی استفاده نکنید.
لباس ها و نوع پوشش خود را با توجه به مراسم عروسی و مکان برگزاری آن انتخاب کنید. به عنوان مثال برای عروسی مختلط باید لباس مناسب برای آن بپوشید و یا برای عروسی مذهبی بهتر است موهای خود را بپوشانید
نکاتی برای انتخاب لباس مناسب عروسی

از شلوار جین استفاده نکنید. شلوار جین یکی از پوشش ها در فعالیت های روزمره است و مناسب مراسم عروسی نمی باشد.

مقالات دیگر: قالیشویی در پیروزی
از تاپ و شلوارک برای مراسم عروسی استفاده نکنید. تاپ و شلوارک برای عروسی مناسب نیست، حتی اگر عروسی اقوام نزدیک شما باشد.

از لباسی که سایز شما است استفاده کنید. از لباس های خیلی تنگ و گشاد استفاده نکنید. تا اندام خود را بد نشان ندهید.

یکی از لباس های مناسب عروسی، کت و دامن و کت و شلوار ساده و شیک هستند. 
چند نمونه از مدل لباس عروسی افراد غریبه

یکی از لوازمی که خانم ها علاقه ی بسیاری دارند که در مراسمات مخصوصا مراسم عروسی از آن استفاده کنند. زیورآلات یا اکسسوری هستند. از زیورآلات زیاد استفاده نکنید. بهترین روش، استفاده از جواهرات متناسب با لباس خود می باشد. از جواهرات به صورتی استفاده کنید که شما را زیبا کند نه اینکه خود را به ویترین تبدیل کنید.
پیراهن ساده لباسی مناسب عروسی غریبه ها

از کیف های بزرگ برای مراسم عروسی خود استفاده نکنید. زیرا این کیف ها مناسب عروسی نیستند بنابراین از کیف های کوچک و شیک استفاده کنید.

برای مراسم عروسی از کیف های کوچک استفاده کنید

از کفش های پاشنه بلند مجلسی متناسب با لباس تان استفاده کنید. از کفش هایی استفاده نکنید که نمی توانید با آن ها راه بروید و اذیت شوید. باید از کفش های متناسب با فصل برگزاری عروسی استفاده کنید. برای فصول سرد از کفش های پوشیده تر استفاده کنید. به عنوان مثال؛ اگر عروسی در فصل زمستان است، بوت های پاشنه بلند را با دامن یا پیراهن بلند نپوشید.

 

منبع: خبر فوری



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ایلنا نوشت : نماینده مردم اراک گفت: وزیر نفت هر جا کم می‌آورد، از شورای عالی امنیت ملی مایه می‌گذارد، این در حالی است که طبق قانون وزارت نفت وظیفه تامین سوخت استاندارد را دارد.

محمدحسن آصفری در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه ۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری بیان کرد: قانون هوای پاک متولیان مختلفی دارد، اما وزیر نفت هر جا کم می آورد، از شورای عالی امنیت ملی مایه می گذارد، این در حالی است که طبق قانون وزارت نفت وظیفه تامین سوخت استاندارد را دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به اراک، ایشان دستور دادند که سوخت مازوت استاندارد ارائه شود، اما متاسفانه وزیر نفت با مایه گذاشتن از شورای عالی امنیت ملی، سلامت مردم را به خطر انداخته است.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تاکید کرد: شورای عالی امنیت ملی وظیفه دیگری ندارد که وزارت نفت برای زیر پا گذاشتن قانون، به این شورا متوسل می شود.

مقالات دیگر:آسایشگاه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نجف آباد | برگزاری اولین دوره ی تربیت مدرس پیشگیری از اعتیاد در نجف آباد
نجف آباد | برگزاری اولین دوره ی تربیت مدرس پیشگیری از اعتیاد در نجف آباد
جلسه ی آموزش تربیت مدرس پیشگیری از اعتیاد با حضور دکتر ابراهیمی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان ویژه مشاورین مدارس، مسئولین فنی مراکز مشاوره ی تحت نظارت بهزیستی و تسهیلگران مراکز اجتماع محور پیشگیری ازاعتیاد شهرستان نجف آباد در سالن آموزش اداره ی آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد، طبق مصوبه ی شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان و اعلام آمادگی بهزیستی در خصوص تربیت مدرس پیشگیری از اعتیاد، اولین دوره ی آموزشی ویژه مشاورین مدارس، مسئولین فنی مراکز مشاوره ی تحت نظارت بهزیستی و تسهیلگران مراکز اجتماع محور شهرستان در سالن آموزشی اداره آموزش و پرورش نجف آباد با حضور دکتر ابراهیمی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان برگزار شد.

مقالات دیگر: ترک اعتیاد غرب تهران

در این دوره ابراهیمی ابتدا به تعریف نوجوانی پرداخت و با بیان ویژگی ها و خصائص این دوارن، ناپایداری خلق، وفاداری کم در نوجوان، عدم جدیت در تصمیم گیری ها، واکاوی روانی، کسب استقلال و ناشکیبایی را از مهمترین ویژگی یک نوجوان نامید.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان، خانواده ی دارای محور را عامل اصلی رشد مثبت یک نوجوان دانست. وی خانواده ی دارای محور را اینگونه معرفی کرد و گفت: خانواده ای که به رشد اعتماد به نفس نوجوان، افزایش ارتباط خود با نوجوان، ایجاد شفقت و مهربانی در وی، ایجاد استقلال و کفایت مندی، ایجاد منش و ایجاد روحیه ی تعاون و مشارکت در نوجوان بپردازد، یک خانواده ی دارای محور نامیده می شود.

ابراهیمی در تاکید نقش خانواده در تربیت نوجوان و در اهمیت تربیت در دوران کودکی گفت: سه جمله از کودکی بایستی برای فرزندان تفهیم شود که: آنها که هستند؟ چه ویژگی هایی دارند؟ و چه توانایی هایی دارند؟ و از این طریق با هویت خود، ویژگی های خود و توانمندی های خود آشنا شوند. وی در ادامه نیز دلایل اصلی گرایش نوجوانان به مواد مخدر را استرس، حمایت مالی بیش از حد و خلق پایین و بی حوصلگی آنها دانست.

ابراهیمی در پایان ویژگی والد خوب را، بی آزار بودن آنها اعلام کرد و افزود والدین با بازی با فرزندان، با وقف کردن وقت خود برای آنها و آموزش حل مسئله به فرزندان خود می توانند از بروز  بسیاری از آسیب ها در آینده ی  آنها جلوگیری کنند.

مقالات دیگر: رفوگری فرش چیست



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

یک مرد در مراسم عروسی دخترش، همسرش را طلاق داد!
فرارو نوشت: در یک اتفاق عجیب در مصر، یک مرد در مراسم عروسی دخترش و در حضور مهمانان، زنش را طلاق داد.

 در ویدئوی که به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، پدر عروس میکروفون را برای تبریک به دخترش در دست گرفت، اما با یک اقدام غیرمنتظره، همه را شگفت زده کرد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه ولنجک

باغ تالار با ظرفیت ۲۰۰ نفر

وی بعد از تبریک به عروس و داماد گفت: مادر عروس سه طلاق گرفته و از تالار به خانه خانواده‌اش می‌رود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در مصر، اقدام پدر را نکوهش کردند و گفتند نباید همسرش را در جشن عروسی دخترش طلاق می‌داد.

برخی از آن‌ها درباره علت اقدام این مرد گفتند ممکن است به دلیل ازدواج دخترشان، اختلاف بین همدیگر ایجاد شده باشد و مرد منتظر پایان مهمانی نماند.

منبع: https://www.parsine.com/



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

چند روز قبل سرقت چند فقره خودرو در محدوده شهرک قدس به پلیس گزارش و تحقیقات در این‌باره آغاز شد.

همشهری نوشت:چند روز قبل سرقت چند فقره خودرو در محدوده شهرک قدس به پلیس گزارش و تحقیقات در این‌باره آغاز شد.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس

مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته پی بردند که عامل سرقت همه این خودروها یک نفر است که با استفاده از جرثقیل دست به سرقت می‌زند. آنطور که شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد سارق با پرسه زدن در خیابان، خودروهایی را که چند ساعت از پارک آنها کنار خیابان گذشته بود و به‌نظر می‌رسید صاحب‌شان تا ساعتی دیگر به سراغ‌شان نمی‌آید را با استفاده از جرثقیل سرقت می‌کند.

در این شرایط بود که مأموران به کمین این سارق نشستند و سرانجام موفق شدند سارق را که سوار بر جرثقیل قصد داشت خودروی دیگری را سرقت کند دستگیر کردند. سرهنگ عبدالرضا محمدی، سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری درباره این پرونده گفت: مأموران کلانتری شهرک غرب روز پنجشنبه در حال گشتزنی متهم را در حال تردد مشاهده و سریعا وارد عمل شدند و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند.

متهم ۳۲ساله در تحقیقات اولیه به ۶فقره سرقت اعتراف و خریدار خودروهای مسروقه را نیز به پلیس معرفی کرد که این اقدام به دستگیری مالخر منجر شد.

مقالات دیگر:فیزیوتراپی پاسداران



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تهران - ایرنا - فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۶۳ اخلالگر ارزی خبر داد و گفت: از این اخلالگران بیش از سه میلیون انواع ارز کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در حاشیه اجرای طرح کاشف در جمع خبرنگاران گفت: همکارانم در پلیس امنیت اقتصادی به ۳۸ پرونده اقتصادی رسیدگی کرده و ۶۷ متهم را که اقدام به ایجاد اخلال در نظام ارزی کرده بودند مورد شناسایی قرار دادند.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل پیروزی

وی تاکید کرد: ماموران پلیس ۷۳۳ میلیارد تومان از اموال را از سودجویان پس گرفته و به بیت‌المال بازگردانند همچنین به ۳ هزار پرونده فرار مالیاتی رسیدگی شده و ۱۴ هزار میلیارد تومان از این فرارهای مالیاتی پس گرفته شد.

رییس پلیس پایتخت ادامه داد: همچنین ۱۰۴ متهم در حوزه جرائم اقتصادی و به دلیل ارتکابی همچون قاچاق، رشوه و ارتشا دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه پلیس در حوزه ارز ۲۴ پرونده گفت: در مجموع سه میلیون و ۱۴ هزار قطعه انواع ارز به ارزش بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال از این افراد کشف شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه اقدامات پلیس در حوزه لیزینگ خودرو همچنان ادامه دارد، گفت: در این زمینه یک شرکت که از ۲۰۰ نفر کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و اعضای آن دستگیر شده همچنین باندی که ۴۵ فقره خودرو را به روش سند نمره به سرقت برده بودند و ۳۰ فقره موتورسیکلت را هم سرقت کرده بودند دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: فردی که دو قتل در طول یک سال انجام داده بود و بعد از قتل اول به ترکیه فرار کرده و مجدد به کشور بازگشته بود توسط ماموران آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

به گفته رییس پلیس پایتخت، در دو ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش وقوع انواع جرایم را در تهران داشتیم و ۳۰ درصد کاهش کشفیات را نیز شاهد بودیم.

وی در خصوص پنجمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی در سال جاری که توسط ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد گفت: ۳۲۱ نفر از سارقین، زورگیران، کیف قاپان، موبایل قاپان، سارقان منازل و اماکن خصوصی، سارقان خودرو، جاعلان و کلاهبرداران دستگیر شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه بخشی از این متهمان در قالب ۶۸ باند فعالیت می‌کردند، افزود: از این افراد پنج قبضه سلاح جنگی کشف شد و همچنین آنها به بیش از ۲ هزار و ۱۲۸ فقره سرقت اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه ۲۰۴ نفر از این سارقان سابقه دار بودند، گفت: ۲ باند شرکت‌های هرمی با ۳۰ عضو شناسایی و منهدم شدند همچنین ۲۴ نفر از محکومین فراری در حوزه سرقت نیز دستگیر شدند همچنین ۶ باند سارق حرفه‌ای منزل ۴ باند سارق خودرو به ویژه خودروی مزدا ۳ در این مرحله از طرح کاشف شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ یک باند سارق حرفه‌ای تلفن همراه دستگیر شده اند که یک میلیارد تومان تلفن همراه سرقتی را جمع آوری کرده بودند و قصد ارسال به کشور افغانستان داشتند.

مقالات دیگر:سالن عقد شیک تهران



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

در دومین اقدام در واکنش به قطعنامه مذکور، ایران دو آبشار دیگر IR-۲m و IR-۴ را در سایت نطنز بازبینی و گازدهی کرد و دو آبشار دیگر از این ماشین‌ها برای گازدهی آماده شده است.

برای اولین بار، ایران تولید اورانیوم ۶۰ درصد را در فردو آغاز و میزان تولید اورانیوم ۶۰ درصدی خود را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، سازمان انرژی اتمی در واکنش به قطعنامه شورای حکام اقدام به تولید اورانیوم تا غنای ۶۰ درصد در سایت فردو کرد و صبح روز دوشنبه تولید آن به مرحله پایداری رسید.

به نظر می رسد سازمان انرژی اتمی به دنبال آن است تا از امکانات و فضای سایت فردو برای تجهیز و تولید حداکثر استفاده را به کار گیرد.

 مقالات بیشتر:تعمیرات حرفه ای ساز تهران

همچنین در دومین اقدام در واکنش به قطعنامه مذکور، ایران دو آبشار دیگر IR-۲m و IR-۴ را در سایت نطنز بازبینی و گازدهی کرد و دو آبشار دیگر از این ماشین‌ها برای گازدهی آماده شده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز یکشنبه اعلام کرده بود: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آنها از روز یکشنبه هفته جاری با حضور بازرسان آژانس بین امللی انرژی اتمی در مجتمع‌های غنی سازی نطنز و فردو انجام می شود.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه هفته گذشته در نشست فصلی خود تحت فشار شدید سیاسی کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان قطعنامه ای علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان به تصویب رساند

این سومین قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران پس از اجرایی شدن برجام و بسته شدن پرونده مسائل ادعایی پادمانی است که با فشار رژیم صهیونیستی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر می‌شود.

سی ام خرداد ۱۳۹۹ و هجدهم خرداد ۱۴۰۱ هم قطعنامه مشابهی توسط سه کشور اروپایی عضو برجام و حمایت آمریکا پیشنهاد و تصویب شده بود، اما قطعنامه سوم نسبت به دو قطعنامه قبلی لحن تاکید و تندتری علیه ایران و همکاری‌هایش با اژانس داشت.

مقالات دیگر:ایمپلنت دندان شمال تهران



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

5 روش طبیعی برای سم زدایی دهان و سفید کردن دندان ها
ضرورت وجود باکتری های سالم روده به طور گسترده ای در بین دانشمندان و عموم مردم پذیرفته شده است. ایده این است که باکتری‌های به اصطلاح «بد» را محدود کنیم و در عین حال کلنی‌های باکتری «خوب» روده را از طریق غذاهای پروبیوتیک تقویت کنیم. همین اصول اولیه در مورد بهداشت دهان نیز صدق می کند. با کمک به باکتری‌های «خوب» در دهان برای رقابت با دشمنان خود، از مزایای تنفس بهتر و دندان‌های سالم‌تر و... بهره‌مند می‌شوید.مهم است که باکتری ها و سموم موجود در دهان را بررسی کنید زیرا رشد باکتری ها یا عفونت ها به سرعت از آنجا به سایر قسمت های بدن منتقل می شوند. در اینجا نحوه حفظ بوی تازه و عاری از سموم در دهان آورده شده است.

مقالات دیگر: لابراتوار دندانسازی در تهران

تراشیدن زبان یا تمیز کردن زبان
وقتی صحبت از دهان سالم به میان می آید، زبان شما به اندازه دندان های شما شایسته توجه است. همان ذرات غذا و باکتری هایی که بین دندان های شما کمین می کنند نیز می توانند روی زبان شما ساکن شوند. از لحاظ تئوری، تراشیدن تمام ضایعات لزج از روی زبان با یک لیسه پلاستیکی یا فلزی می تواند به سلامت دهان شما کمک کند. این ممکن است به معنای ایجاد حفره های کمتر و کاهش احتمال ابتلا به بیماری لثه باشد.

تراشیدن زبان برای سم زدایی دهان

ماساژ لثه ها با روغن  
خواص ضد میکروبی، ضد قارچی، ضد ویروسی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی روغن درخت چای به کاهش مشکلات دهان کمک می کند. روغن چریش احتمال ایجاد پلاک و خونریزی لثه را کاهش می دهد. چند قطره از هر یک از روغن ها را روی خط لثه خود بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. می توانید آن را یک شب بگذارید یا بعد از یک یا دو ساعت دهان خود را با آب سرد بشویید.

مقالات دیگر: قالیشویی نائین شرق تهران

دهانشویه
در حالی که خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری نعناع از رشد باکتری ها جلوگیری می کند، میخک و جعفری می توانند به خلاص شدن از بوی بد دهان کمک کنند.شما می توانید یک دهانشویه طبیعی در خانه خود آماده کنید، برای تهیه دهانشویه به دو تا سه حبه سیر، یک مشت نعنا و مقداری برگ جعفری نیاز دارید. اینها را با هم در دو لیوان آب بجوشانید. حداقل دو بار در روز دهان خود را با آن بشویید.
روغن کشی یا روغن گردانی
این روش شامل تاب دادن حدود یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک در دهان برای حدود 20 دقیقه است. این روغن به کاهش باکتری‌های بد کمک می‌کند، لکه‌ها را از روی دندان‌ها پاک می‌کند و از شر سموم خلاص می‌شود و نه تنها دهان، بلکه کل بدن را سم‌زدایی می‌کند. می توانید حدود دو دقیقه با نصف قاشق چای خوری شروع کنید و سپس این مقدار را بیشتر کنید. روغن را دور بریزید و دهان خود را با آب گرم بشویید. این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

سم زدایی دهان با روغن کشی دهان

مسواک زدن با جوش شیرین
جوش شیرین با نام مستعار بی کربنات سدیم، جایگزین خمیردندان محبوبی است. این ارزان است، ساینده ملایم است وبرای پاک کردن پلاک دندان ها مفید است. اما به خاطر داشته باشید: ممکن است به خوبی خمیر دندان های معمولی تمیز نشود و ممکن است طعم و مزه آن را دوست نداشته باشید. اما مسواک زدن ماهی‌ یک بار با جوش شیرین ممکن است به کاهش باکتری‌های مضر کمک کند. 

منبع: خبر فوری



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()