نوشته شده توسط : onlinetabliq

رهگیری کرونا در کمپ‌های ترک اعتیاد کنگاور آغاز شد

کرمانشاه- رییس مرکز بهداشت کنگاور گفت: این مرکز انجام تست سریع ویروس کرونا در کمپ‌های ترک اعتیاد را در جهت رهگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ آغاز کرد.

 

کامیار رستم آبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای طرح کنترل بیماری کووید۱۹ بصورت محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی، تیم رهگیری و مراقبت مرکز بهداشت شهرستان کنگاور به کمپ ترک اعتیاد سلطان آباد اعزام شد.

او افزود: با انجام ۳۵ مورد تست سریع کرونا، سه بیمار کووید ۱۹ تشخیص داده شد که بلافاصله اقدامات لازم برای آنها انجام شد.

رستم آبادی همچنین اضافه کرد: این مرکز در نظر دارد در هفته آتی از رانندگان تاکسی داخل شهری و کارکنان بانک ها که مواجهه زیادی با مردم دارند نیز تست سریع کرونا بعمل آورد.

این مسول ادامه داد: آموزش، یادآوری همراه با اطلاع‌رسانی قوی به طور قطع تاثیر مثبتی در کنترل و کاهش این بیماری به همراه دارد چرا که باید بارها خطرات این بیماری را به مردم بیان کرد و در واقع  باور آنان را اصلاح کرد، چرا که اگر بدانند سلامتی‌ شان به جد در خطر است از حضور در دورهمی شب یلدا و آیین های عروسی و عزا اجتناب می کنند.

وی اضافه کرد: همکاری سایر دستگاه های متولی امر برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف و جلوگیری از برگزاری آیین های مختلف اهمیت بسزایی دارد و این مهم باید تا کنترل و مدیریت کامل بیماری تداوم داشته باشد.

رستم آبادی ابراز میدواری کرد که با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و همکاری دستگاه های متولی امر بتوان اقدامات خوبی را در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا در شهرستان انجام داد.

تاکنون هزار و ۴۰۲ در کنگاور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۸۲ نفر فوت کرده و ۱۵ نفر نیز اکنون در بیمارستان بستری هستند.

 

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

 

کمپ ترک اعتیاد در شرق تهران



:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

معاون دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بازپرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی ازدواج ۷ ساله ا

است. هر زوج برای هر قسط ماهیانه ۶۵۰ هزار تومان با سود ۴ درصد پرداخت می‌کند. ضمن اینکه باید یک ضامن معتبر هم معرفی کند

نوشین نبئی معاون دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران درباره آمار متقاضیان وام ازدواج گفت: بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی در ۸ ماهه اول سال جاری ۷۸۷ هزار نفر متقاضی داشته ایم که ۵۵۲ هزار نفر وام را دریافت و ۲۳۴ هزار نفر در صف انتظار هستند. حدود ۷۰ درصد زوجین متقاضی وام ازدواج در سال جاری، وام خود را دریافت کرده اند.

وی درباره شرایط ثبت نام و دریافت وام اظهار داشت: زوجین پس از مراجعه به سامانه ثبت نام ve.cbi.ir و تعیین شعبه، ۴۵ روز کاری فرصت دارند تا مدارک خود را تحویل دهند و پس از تکمیل مدارک مورد نیاز در نهایت طی دو ماه می‌توانند وام را دریافت کنند.

نبئی اشاره کرد: بسیاری از زوجین مشکل ضامن دارند و منابع تامین اعتبار بانک‌های هر استان برای تخصیص وام ازدواج هم متفاوت است بنابراین در برخی شهر‌ها اگر سقف منابع به اتمام برسد؛ تحویل وام به ماه آینده موکول می‌شود. بازپرداخت این وام ۵۰ میلیون تومانی ۷ ساله است. هر زوج برای هر قسط ۶۵۰ ماهیانه هزار تومان با سود ۴ درصد پرداخت می‌کند. ضمن اینکه باید یک ضامن معتبر هم معرفی کند.

معاون دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تسهیلات دیگری به جز وام ازدواج برای جوانان گفت: مجامع خیرین ازدواج در اغلب استان‌ها راه اندازی شده است. این مجامع در تهیه جهیزیه و اجرای مراسم ازدواج کمک شایانی به جوانان داشته اند. با راه اندازی سامانه مجمع خیرین ازدواج دسترسی به تسهیلات این مجامع راحت‌تر و در دسترس‌تر خواهد بود. ضمن اینکه راهکار‌های بلندمدت مثل تامین اشتغال پایدار و تامین مسکن زوجین از دیگر پیشنهاداتی است که مشارکت نهاد‌های مسئول را می‌طلبد.

وی با اعلام این خبر که پیشنهاد دادیم تا وام هر زوج به ۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند گفت: در صورت تخصیص بودجه وام ازدواج افزایش می‌یابد، اما احتمال آن کم است. افرادی که چک برگشتی دارند هم نمی‌توانند وام ازدواج دریافت کنند.

مقالات بیشتر:لیست دفاتر ازدواج در غر ب تهران



:: بازدید از این مطلب : 501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ضرورت تفسیر دقیق رادیوگرافی در درمان‌های فیزیوتراپی

شاهین گوهرپی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: معاینه بیمار بدون مشاهده تست های پاراکلینیک ممکن است فیزیوتراپیست را از مسیر اصلی درمان خارج سازد و همانطور که آزمایش های بالینی، نوار عصب و عضله، سنجش تراکم استخوان دارای اهمیت هستند، رادیوگرافی نیز از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: رادیوگرافی یا تصویربرداری از مهم ترین بخش‌ های پاراکلینیک است که از طریق آن می توان به نکاتی پی برد که در معاینه بالینی شاید امکان نداشته باشد و علاوه بر رادیوگرافی ساده، سی تی اسکن و ام آر آی نیز جایگاه ویژه ای دارند. 

گوهرپی در مورد اینکه چرا یک فیزیوتراپیست باید به خوبی بتواند رادیوگرافی را بررسی کند، گفت: فرض بر این است که بیمار با تاریخچه ترومای گردن مراجعه کرده و رادیوگرافی ساده چیزی را نشان نمی دهد، اما فیزیوتراپیست مجرب باید شک به بی ثباتی مهره ها کند و تقاضای تصویربرداری مجدد در وضعیت های دیگر را بدهد. 

وی افزود: تفسیر دقیق کلیشه های رادیوگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی برای فیزیوتراپیست ها بسیار مهم بوده و به برنامه ریزی درمان و گرفتن بهترین نتیجه درمانی کمک خواهد کرد.

به گفته این فیزیوتراپیست، رادیوگرافی یکی از روش های تصویربرداری پزشکی است که به کمک آن می توان به نحوی درون بدن انسان را دید و از این طریق به تشخیص درست بیماری کمک زیادی کرد، این تصویربرداری به وسیله تابش اشعه ایکس انجام می شود.

وی افزود: اشعه ایکس از پوست و عضلات عبور کرده و به صفحه حساس برخورد می کند. رنگ این قسمت ها بعد از ظاهر شدن سیاه دیده می شود و برعکس، استخوان مانع عبور اشعه ایکس شده و آن نواحی بعد از ظاهرشدن سفید دیده می شود. به همین علت در یک عکس رادیوگرافی بعضی استخوان ها که متراکم تر و محکم ترند، سفیدتر و بعضی دیگر کمتر سفید هستند.

به گزارش ایرنا، سالانه بیش از یک میلیون مورد رادیوگرافی در کشور انجام می شود و استفاده بی‌رویه از آن بی‌خطر نبوده و ممکن است در طولانی مدت فرد با مشکلاتی مواجه شود و البته اغلب، انجام بیشتر این اقدامات پزشکی بر اثر چانه‌زنی بیماران صورت می گیرد.

بیشترین آمار درخواست های غیرمنطقی خدمات تصویربرداری پزشکی مربوط به سی‌تی اسکن مغز و رادیوگرافی است و بیشتر بیماران ارجاعی به ام آر ای از سوی متخصصین مغز و اعصاب، داخلی اعصاب، ارتوپدها و گوش و حلق و بینی صورت می گیرد و آماری که در دنیا وجود دارد، بین ۲۵ تا ۳۵ درصد است.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل



:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

هدیه 15 هزار جلد کتاب رایگان به دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی ورودی 99

15 هزار جلد کتاب کمک درسی رایگان به تمامی دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی ورودی امسال در تمامی دانشگاه های کشور اختصاص و به صورت هدیه به آدرس آنها ارسال می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، شرایط ایجاد شده پس از شیوع پاندمی کرونا باعث شد تا کلاس های آموزشی به صورت مجازی تشکیل شده و همین موضوع زمینه ضعف علمی و آموزشی را در برخی موارد فراهم کرده است. این ضعف علمی به خصوص در رشته های پزشکی و دندانپزشکی علاوه بر ضعف پایه های تحصیلی دانشجویان در آینده زمینه های بروز مشکلاتی را در حوزه درمان کشور ایجاد خواهد کرد.

 

موسسه دانش آموختگان تهران در نظر دارد تا با هدیه 15 هزار جلد کتاب به دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی ورودی 99 و ارسال رایگان آن زمینه جلوگیری از ایجاد علمی و تحصیلی این دانشجویان را فراهم آورد.

 

دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی ورودی 99 کلیه دانشگاه های کشور، بدون هیچگونه محدودیتی در دانشگاه یا رشته تحصیلی می توانند با مراجعه به سایت این موسسه به آدرس www.edutums.ir یا تماس با شماره 02166406170 – 02166406859 – 02166408135 - 02166408630 ضمن ثبت اطلاعات از هدیه رایگان خود استفاده کنید.

 

لینک ثبت نام http://99.edutums.ir

 

 

مقالات دیگر:

دندانپزشکی اقساطی



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()