نوشته شده توسط : onlinetabliq

برترین ها:نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی‌رغم هشدارهای داده شده، عدم مدیریت به هنگام درون و برون‌سازمانی منجر به وضعیت کنونی شده است. همه ما باید از مردم عذرخواهی کنیم که امروز حتی یک شربت ساده سرماخوردگی و آنتی هیستامین در دسترس نیست و مردم با مشکل مواجه هستند.

همشهری آنلاین: عبدالحسین روح‌الامینی در  جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت پیرامون اجرای طرح دارویاری و علت کمبود دارو در بازار بیان کرد: بنده به عنوان دانشجوی ۴۴ ساله حوزه داروسازی و معلمی که بیش از ۳۰ سال در این حوزه تدریس داشته است باید بگویم که صنعت داروسازی یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین صنایع کشور است که زنجیره‌ای از نهادهای مختلف باید در کنار هم قرار گیرد تا محصول نهایی به دست مردم برسد.

مقالات بیشتر:تعمیر تار غرب تهران

وی در ادامه اظهار کرد: بدون برنامه ‌ریزی به هنگام و مدیریت به هنگام و دخالت موثر و پیش بینی شده نمی‌توان محصول را به دست مصرف کننده رساند. از سال گذشته در تمام سطوح در جلساتی که برگزار شد ما مطالب را به عالی‌ترین مقام‌ها منتقل کردیم. امروز صنعت داروسازی مظلوم واقع شده و باید از آن دفاع شود چرا که تیرماه امسال با ۱۰۰ امضاء به ریاست جمهوری هشدار دادند که اگر به این مطالب رسیدگی نشود دچار مشکل اساسی خواهیم شد. اما به این هشدارها توجهی نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی‌رغم هشدارهای داده شده، عدم مدیریت به هنگام درون و برون‌سازمانی منجر به وضعیت کنونی شده است. همه ما باید از مردم عذرخواهی کنیم که امروز حتی یک شربت ساده سرماخوردگی و آنتی هیستامین در دسترس نیست و مردم با مشکل مواجه هستند.

مقالات دیگر:شیکترین دفتر ازدواج غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کدام مواد غذایی به تمیزی دندان ما کمک می‌کنند؟
در این مقاله ی کوتاه شما را با چند ماده غذایی آشنا میکنیم که بر خلاف اغلب مواد غذایی برای سلامتی دندان های انسان مفید هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، غذاهایی وجود دارند که برای دندان‌ها مضر و در مقابل برخی هم برای دندان‌ ها مفید هستند، اما آیا می‌دانستید که غذاهایی هم وجود دارند که هنگام مصرف، دندان‌ های شما را تمیز می‌کنند؟ در ادامه چند مورد از این مواد غذایی و فواید آن‌ها ارائه شده است.
سیب
مصرف سیب می‌تواند به پاکسازی و تمیزی دندان‌ ها و مبارزه با بوی بد دهان کمک کند.

محتوای فیبری سیب کارمسواک را انجام داده ودر پاکسازی پلاک ازدندان‌ها و ازبین بردن بقایای موادغذایی،نقش مهمی دارد.

اسیدیته موجود در سیب باعث از بین رفتن باکتری‌های بد شده و در نتیجه در رفع بوی بد دهان بسیار موثر است.

بهتر است سیب با پوست صرف شود زیرا سرشار از فیبر سالم برای دهان است که به تمیز نگه داشتن دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند.

لابراتوار دندانساری

هویج و تمیزی دندان
هویج نیز مانند سیب، پر از فیبر است و با شستشوی پلاک هنگام غذا خوردن دندان‌ها را تمیز می‌کند؛

هویج همچنین تولید بزاق را تحریک می‌کند که این امر به طور طبیعی باعث پاکسازی دندان‌ها می‌شود،

هویج علاوه بر تمیز کردن دندان‌ها حاوی ویتامین B متعددی است که با التهاب لثه مبارزه می‌کند.

سبزیجات
سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ و اسفناج سرشار از فیبر بوده

و در عین حال کالری کمی دارند که آن‌ها را تبدیل به سبزیجاتی فوق‌العاده برای دندان می‌کند!

مانند سیب و هویج، فیبر موجود در سبزیجات برگ دار به پاکسازی بقایای غذا و پلاک هنگام مصرف آن‌ها کمک می‌کند.

اما آیا می‌دانید که کلم پیچ حاوی کلسیم و ویتامین‌های گروه B است؟ کلسیم دندان‌ها را تقویت می‌کند

و ویتامین‌های گروه B به درمان و جلوگیری از التهاب لثه که اغلب بیماری لثه نامیده می‌شود، کمک می‌کند.

سعی کنید به جای کاهو مقداری کلم پیچ یا اسفناج خرد شده به ساندویچ فرزند خود اضافه کنید،

یا برای تمیز دندان‌ها از کلم پیچ با هویج استفاده کنید!

پنیر و تمیزی دندان
پنیر خود به طور مستقیم نقشی در تمیزی دندان‌ها ندارد،

اما مانع از آسیب رساندن سایر غذاها به دندان‌ها هنگام مصرف آن‌ها می‌شود.

پنیر سرشار از کلسیم است که باعث استحکام دندان‌ها می‌شود،

اما فواید پنیر به همین جا ختم نمی‌شود.

مقالات دیگر: سمپاشی ساس

این ماده غذایی همچنین حاوی پروتئینی به نام کازئین است

که مینای دندان را تقویت کرده و به جلوگیری از ایجاد حفره کمک می‌کند.

پنیر همچنین به جلوگیری از تخریب مینای دندان توسط اسید کمک می‌کند.

سعی کنید هر روز چند برش پنیر به ناهار کودک خود اضافه کنید تا کلسیم و کازئین بیشتری به او بدهید.

منبع:سایت خبری سلامت



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

قبل از عروسی تان این کارها را انجام دهید تا استرس تان کمتر شود
برگزار کردن یک عروسی و چیدن سور و سات آن کار بسیار دشوار و استرس آوری است. جدای مسائل مالی، مسائل مربوط به لباس عروسی، تشریفات و آرایشگاه نیز استرس ها و تنش های خاص خودشان را دارد. ما در این مطلب یک سری راه حل به شما پیشنهاد می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید کمی از استرس های مراسم عروسی تان بکاهید.

ظروف کرایه زعفرانیه
هر کسی برای مراسم عروسی خود یک بودجه ای را در نظر میگیرد. شما هم باید همین کار را بکنید و با توجه به بودجه خودتان سه چیزی را که خیلی برایتان اهمیت دارد را در اولویت خودتان قرار دهید و برای موارد دیگر سعی کنید هزینه ی متوسطی را در نظر بگیرید.

pinterest و Instagram دو گزینه ای هستند که میتوانید بهترین ایده ها را برای روز عروسیتان از آن ها بگیرید. بنابراین سعی کنید که با استفاده از تحقیق ایده خاص خودتان را داشته باشید . یادتان باشد که هیچ گاه مراسم و خواسته هایتان را با با مراسم اشخاص دور و نزدیک خودتان قیاس نکنید.

برای برگزاری مراسم اختلاف نظرها همیشه پیش می آید. بنابراین در هنگام بروز اختلاف نظر سعی کنید تا آرامش خودتان را حفظ کنید و کم کم موارد را حل کنید.

مقالات دیگر: قالیشویی نیروهوایی

برای اُپراتورهای مختلف مراسم عروسی تان مثل آرایشگاه، آتلیه، تالار، گل آرایی و غیره سعی کنید که مکان هایی را انتخاب کنید که قبلا کارشان را دیده اید و با محیط آن جا آشنایی داشته اید تا استرس کمتری از نا آشنایی بر روی شما وارد شود.

برنامه ریزی برای تشریفات مراسم از قبل یک امر بسیار ضروری و مهم است تا وقتی که نزدیک عروسی شده اید، دچار فشار و گنگی زیاد نشوید.

 

منبع: خبر فوری



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

وال استریت ژورنال به نقل از منابع دیپلماتیک آشنا با گفتگوها گزارش داد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین توصیه کرده که در مذاکرات احتمالی با روسیه موضعی"واقع بینانه" داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، به گفته دیپلمات‌ها،‌ سالیوان در سفر 4 نوامبر خود به کی‌یف این پیام را به زلنسکی داد که او و مقاماتش باید خواسته‌ها و اولویت‌های واقع‌بینانه را برای گفتگوها تدوین کنند و احتمالاً در هدف اعلام‌شده خود برای بازگرداندن کنترل کریمه تجدید نظر کنند.

مقالات بیشتر:نقاشی ساختمان شمال تهران

واشنگتن همچنین پیشنهاد کرد که کی یف باید ایده مذاکره با روسیه را برای به دست آوردن اهرم فشار بپذیرد.

اوایل ماه جاری، زلنسکی شرایط مذاکرات صلح با روسیه را مطرح کرد و خواستار احیای تمامیت ارضی اوکراین، احترام به منشور سازمان ملل، "غرامت تمام خسارات ناشی از جنگ" و تضمینعدم تکرار درگیری شد.

ندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو هیچ پیش شرطی برای مذاکره با اوکراین ارائه نمی کند، اما کی یف باید حسن نیت خود را نشان دهد. سخنگوی کرملین، دیمیتری پسکوف گفت که روسیه برای تماس‌ها آماده است اما اوکراین راه ادامه مذاکره را بسته است.

مقالات دیگر:وکیل کلاهبرداری غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

برگزاری آزمون سردفتری در 25 آذر/فرش های نفیس بزودی ثبت مالکیت می شوند
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به برگزاری هفتمین دوره انتخابات این کانون گفت: انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران صبح امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: انتخابات هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران هر سه سال، یک بار برگزار می شود.  

وی ادامه داد: تا کنون ۶ دوره انتخابی هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شده، متولی برگزاری این انتخابات سازمان ثبت اسناد است. 

خندانی بیان کرد: انتخابات هفتمین دوره هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران به صورت الکترونیکی برگزار شد. احراز هویت در این دوره انتخابات به صورت چشمی و آنلاین بود. 

وی افزود: یک‌ساعت  پس از برگزاری این دوره از انتخابات، نتیجه آن مشخص شد. 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: تا کنون ۶ دوره انتخابی را  پشت سر گذاشته ایم و هفتمین دوره آن در ۲۸ مرداد سال جاری با ۴۴ سردفتر و ۱۵ دفتریار و به صورت الکترونیکی برگزار شد. 

مقالات دیگر: خریدار فرش

قالیشویی در مجیدیه

خندانی بیان کرد: مراسم تودیع معارفه هیات مدیره جدید سه شنبه هفته گذشته ۱۷ برگزار شد و رسما هیات مدیره هفتم ما شروع به کار کرد.

وی افزود: در دوره گذشته با چالش های سنگینی مواجه بودیم از جمله سند خودرو. و قانون اصلاح فضای کسب و کار. متاسفانه چالش اسناد خودرو دفاتر اسناد را تحت تاثیر خود قرار داد. همچنین  قانون اصلاح فضای کسب و کار نیز در دوره قبلی این قانون مصوب شد و امسال عملیاتی می شود. اجرای این قانون اخلال جدی ایجاد خواهد کرد ولی به هرحال تصویب شد. 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: جای مرکز پژوهشی در کانون خالی بود لذا تشکیل پژوهشگاه را شروع کردیم و در حال انجام است و ظرف چندماه و قبل از پایان سال،  پژوهشگاه کانون سردفتران و دفتریاران تشکیل خواهد شد. 

خندانی درباره بحث تصاویر از دفاتر اسناد رسمی گفت: خدمات و اسناد ما از سال ۹۲ به بعد  به صورت الکترونیکی بوده اما قبل از آن به صورت سنتی این خدمات ارائه می شد.

وی افزود: ممکن است تخلفاتی در دفاتر دست نویس محقق شود و بحث جعل و اتفاقاتی مثل سیل، زلزله و... اسناد  از بین برود، از همین رو از اواخر بهمن سال گذشته به صورت سراسری این کار آغاز شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خاطرنشان کرد: در ۱۳ استان تصویربرداری دفاتر  تکمیل شده است و   قریب به ۹۰ درصد تصویربرداری  و اسکن دفاتر دست نویس انجام شده است. 

وی با بیان اینکه ثبت نام در آزمون سردفتری تمام شده است، درباره تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون گفت: آمار قطعی ثبت نام کنندگان اعلام نشده است اما یکی دو روز آینده تعداد نهایی اعلام می شود. 

رییس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: ملاک جذب در آزمون نمره تراز است  و هر کس که تراز نمره را کسب کرده باشد به عنوان پذیرفته شده آزمون کتبی به سازمان ثبت معرفی می شود و بعد از آن فرایندهای اختبار و کارآموزی و تعیین صلاحیت و ... طی می شود. 

وی درباره برگزاری همایش روز سند رسمی به مناسبت روز دفاتر اسناد رسمی گفت: همایش ۶ دی  برگزار می شود. دو سال به دلیل کرونا آزمون را برگزار نکردیم، امسال احتمالا بین بازه زمانی اول تا ۴ دی  برگزار می شود. 

وی ادامه داد:  اکنون حدود ۱۸۰۰ دفتر اسناد رسمی در شهر تهران، ۲۲۰۰ دفتر در استان تهران و در مجموع ۸۴۱۶ دفتر اسناد رسمی فعال در سراسر کشور فعال است. البته تعداد دفاتر اسناد رسمی حدود ۹ هزار دفتر است که برخی از آنها غیرفعال هستند. طبق  قانون قبلی ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر باید جذب می‌شدند که اجرا و عملیاتی نشد. 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها با توجه به سابقه تاریخی و از زمانی که در شورای رقابت مطرح و سال گذشته تصویب شد و اکنون در حال اجرا است، آثار و پیامدهایی دارد که حاکمیت نظام حقوقی کشور را دچار اخلال جدی خواهد کرد.

وی ادامه داد: نحوه کار و جذب سران دفاتر طبق قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها خواهد بود اما در مورد کم و کیف آن باید ببینیم به چه شکل پیش خواهد رفت. 

خندانی در پاسخ به سوال دیگری گفت: بحث تعیین سقف درآمدی دفاتر از اقدامات دوره گذشته کانون بود. این سقف تا الان به یک پنجم هم نرسیده و بیش از ۸۰ درصد دفاتر نتوانستند سقف درآمدی را پر کنند، تا کنون افزایش سقف در کشور نداشتیم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: بیش از ۶۰ دفتر ما در دهک‌های پایینی هستند و دفاتری هستند که از حد استاندارد پایین ترند و ضررده هستند. از همین رو مسئله توزیع اسناد غیر دولتی مطرح است که به دنبال تأیید مصوبه از سوی هیأت دولت هستیم تا اسناد رهنی بانک‌ها در قالب تنظیم اسناد قرار گیرند تا به صورت یکنواخت بین دفاتر توزیع شود. 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اظهار کرد: بر اساس قانون دفاتر هر چهار سال یک بار حق التحریر ها تغییر کند. درحال حاضر حق ثبت‌ها متعلق به سال ۹۹ است و با توجه به میزان تورم سال ۹۹ در نظر گرفته شده است‌. 

وی با اشاره به تورم چند سال اخیر افزود: دفاتر اسناد رسمی متأثر از این تورم‌ها است اما حق ثبت‌ها برای سه سال گذشته است این در حالی است که سردفتران مشکلاتی را در رابطه با پرداخت هزینه‌ها و حقوق به کارمندان دارند. 

خندانی افزود: هزینه تحریری یک وکالت در سال ۹۹، صد هزار تومان بود، اکنون نیز در سال ۱۴۰۱ همین اندازه است، در این خصوص جلساتی با سازمان ثبت برگزار کرده ایم، و ریاست قوه قضاییه نیز اعلام کرده که این موضوع قابل تجدید نظر است.
وی افزود: در خصوص افزایش تحریرها در دفاتر اسناد منتظر تصویب و اجرای امضای رئیس قوه قضائیه هستیم. خواسته ما از رئیس قوه قضائیه این هست که سرعت عملی در این رابطه به خرج دهند چرا که مشکل تمامی همکاران ما است‌. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه قرار بود خدمات جدید از جمله ثبت فرش‌های دستباف و طلا به دفاتر واگذار شود؟ گفت: یک سری برون سپاری‌هایی داریم که در حال انجام است و یک سری مسائل خارج از قوه قضائیه در حال پیگیری است.

 رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: برخی از فرش ها همانند فرش های دستباف به اندازه یک ماشین و یا یک آپارتمان ارزش دارد. از همین رو لازم است  مسئله تثبیت مالکیت آنها پیگیری شود که این موضوع در حال پیگیری است. 

خندانی گفت: ثبت برخی اموال از جمله سهام، طلا و جواهرات و فرش در مرحله اقدام است و در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود. در مرحله اول بحث ثبت فرش‌های نفیس پیگیری و اجرا خواهد شد. 



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بر‌اساس فرم‌هایی که اخیراً در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت شده، ایلان ماسک ۱۹.۵ میلیون از سهام تسلا خود را فروخته است.

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، بر‌اساس فرم‌هایی که اخیراً در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت شده، ایلان ماسک ۱۹.۵ میلیون از سهام تسلا خود را به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار فروخته است. با این فروش، سهام فروخته‌شده ماسک از تسلا در سال جاری میلادی به حدود ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد که بخش عمده‌ای از آن برای تأمین مالی خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر بوده است.

مقالات بیشتر:نقاشی ساختمان نیاوران

ماسک در سال ۲۰۲۱ تقریباً ۲۲ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت؛ سالی که ارزش سهام این شرکت بیش از ۵۰ درصد رشد کرد. او در آوریل امسال نیز ۸.۴ میلیارد دلار و در ماه آگوست ۶.۹ میلیارد دلار از سهام تسلا را واگذار کرد. پس از فروش ماه آوریل، او در توییتی نوشت: «پس از امروز فروش دیگری برای TSLA برنامه‌ریزی نشده است.» او در ماه آگوست نیز یک‌بار دیگر ادعا کرده بود که فروش سهامش تمام شده است.»

**سهام فعلی ایلان ماسک در تسلا

طبق گزارش گاردین، ماسک که ثروتمندترین فرد جهان است، اکنون حدود ۱۳۵ میلیون سهام تسلا را در اختیار دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که تسلا چند هفته پیش از سود ۳.۳ میلیارد دلاری و درآمد ۲۱.۴۵ میلیارد دلاری خود برای سه ماهه سوم خبر داد که کمتر از انتظارات وال استریت بود. ارزش تسلا در سال جاری حدود ۴۶ درصد کاهش یافته و دارایی ماسک به کمتر از ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

معامله بین ماسک و توییتر ۲ هفته قبل نهایی شد و مدیرعامل جدید این شبکه اجتماعی، بلافاصله «پاراگ آگراوال» و چندین مدیر ارشد آن را اخراج کرد. همچنین ماسک هزینه سرویس بلو این پلتفرم را به ماهی ۸ دلار تغییر داد.

مقالات دیگر:ایمپلنت دندان



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بیماری آنفلوآنزا به طور کلی بیماری خفیف تا متوسطی محسوب می‌شود، اما می‌تواند شدید و در بعضی مواقع کشنده باشد. با این حال باید بدانید که این بیماری، قابل پیشگیری است.

به گزارش ایسنا، بیماری آنفلوآنزا می‌تواند شدید و در بعضی مواقع کشنده باشد، اما باید بدانید که این بیماری با واکسن قابل پیشگیری است. در عین حال باید توجه کرد که بین واکسن‌های ایرانی و غیر ایرانی آنفلوآنزا هیچ تفاوتی وجود ندارد. همچنین دو هفته بعد از دریافت واکسن آنفلوآنزا، ایمنی کافی در بدن ایجاد می شود. این در حالیست که بهترین زمان تزریق واکسن، در آغاز فصل سرما است.

افراد واجد شرایط تزریق واکسن آنفلوآنزا

افراد واجد شرایط تزریق واکسن آنفلوآنزا، شامل کادر بهداشت و درمان، زنان باردار، افراد بالای ۶۵ سال، افراد ‌دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و تنگی نفس مزمن، افراد دارای نارسایی و بیماری مزمن قلبی، افراد دارای نارسایی و بیماری مزمن کلیه، افراد دارای نارسایی و بیماری مزمن کبد، افراد مبتلا به قند خون بالا (دیابت)، افراد دارای چاقی بسیار زیاد، افراد دارای بیماری های مزمن عصبی، سکته مغزی، ام‌اس، سندروم داون، افراد مبتلا به کم خونی داسی شکل، پزشکان و پرستاران، ساکنین آسایشگاه‌ها و کارکنان این مراکز، کسانی که در محل کار یا منزل از سالمند یا فرد دچار ضعف ایمنی مراقبت می‌کنند، کسانی که در سرای سالمندان یا معلولان زندگی می‌کنند، کودکان در سنین پایین (به ویژه کمتر از ۵ سال) و ... است.

راه‌های انتقال بیماری آنفلوآنزا

افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا می‌توانند از یک روز قبل از شروع علایم تا پنج الی هفت روز بعد از آن، سایر افراد را آلوده کنند. کودکان به مدت طولانی‌تری می‌توانند ویروس را منتشر کنند. بر همین اساس ترشحات تنفسی فرد بیمار، تماس با سطوح و اشیای آلوده به ویروس و سپس دست زدن به دهان، بینی و چشم‌ها از جمله راه‌های انتقال بیماری آنفلوآنزا محسوب می‌شوند.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه پیروزی

چهار عامل مهم انتقال بیماری آنفلوآنزا عبارتند از:

- فضاهای سرپوشیده با تهویه نامناسب و ناکافی

- شلوغی و تجمع افراد

- تماس نزدیک (فاصله کمتر از دو متر، دست دادن و روبوسی)

- حضور فرد بیمار بدون ماسک در بین جمعیت

راه‌های پیشگیری از مهم‌ترین بیماری‌های تنفسی ویروسی مانند آنفلوآنزا، کرونا و...

برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی در فصل سرما موارد زیر را رعایت کنید:

- تزریق واکسن در افراد واجد شرایط

- رعایت بهداشت دست

- استفاده از ماسک در فضای بسته

 

- برقراری تهویه و باز گذاشتن پنجره‌ها

- حفظ فاصله دو متری با افراد دارای علایم

- ماندن در خانه در صورت داشتن علایم

- رعایت بهداشت عطسه و سرفه به طوری که در هنگام عطسه و سرفه از دستمال کاغذی استفاده کنید و اگر به دستمال کاغذی دسترسی نداشتید از قسمت بالای آستین استفاده کنید.

- تقویت سیستم ایمنی با تغذیه مناسب و مصرف میوه جات و سبزیجات قرمز و نارنجی مانند هویج، چغندر، مرکبات و…

- مصرف مایعات کافی

- داشتن خواب کافی شبانه

- پرهیز از استرس طولانی

- داشتن فعالیت بدنی منظم (۳ بار در هفته)

- گرم نگه داشتن فضای خانه به ویژه‌ زمان خواب

- غرغره کردن آب نمک

افرد در معرض خطر ابتلا به فرم شدید آنفلوآنزا

به طور کلی آنفلوآنزا بیماری خفیف تا متوسطی محسوب می‌شود، اما در برخی از افراد می‌تواند بیماری شدید ایجاد کند. بر این اساس افرادی مانند افراد دارای نقص ایمنی، افراد دارای چاقی بسیار زیاد، مبتلایان به ام اس و برخی بیماری های عصبی مزمن، کم خونی داسی شکل، مبتلایان به بیماری‌های مزمن تنفسی، کبدی، کلیوی، افراد دچار سکته مغزی، مبتلایان به بیماری‌های قلبی مزمن، افراد مبتلا به قند خون بالا، زنان باردار و کودکان خردسال در معرض ابتلا به فرم شدید آنفلوآنزا قرار دارند. در عین حال باید توجه کرد که فشارخون به تنهایی عامل خطر برای آنفلوآنزای شدید نیست.

علایم شایع بیماری‌های تنفسی ویروسی آنفلوآنزا و کرونا

آبریزش بینی، عطسه، سرفه، تب و لرز، بدن درد، سردرد، گلودرد، گوش درد، ضعف و بی‌حالی، بی‌اشتهایی، در برخی موارد تهوع و اسهال جزو علائم شایع بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزا و کرونا هستند. البته از روی علایم ظاهری فرد نمی‌توان نوع ویروس را تشخیص داد زیرا علایم کرونا، آنفلوآنزا و سایر ویروس‌های سرماخوردگی مشابه هستند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، با این حال در بیماری آنفلوآنزا یکسری علایم هشدار وجود دارد که شامل تشنج، درد قفسه سینه، تنگی نفس، کم آبی شدید و تشدید بیماری زمینه‌ای است.

مقالات دیگر:خانه سالمندان خصوصی



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq


تازه دامادی بی غیرت آبرو خواهر شوهر عمه‌اش را برد / ترانه دختر کوچکتر بود!
رکنا : وقتی با اصرار خانواده ام ازدواج کردم، دیگر آرام و قرار روحی نداشتم چرا که دستم خالی بود و باید هزینه مراسم عروسی و لوازم ضروری زندگی را تامین می کردم.
به گزارش رکنا، به همین دلیل برای گرفتن یک وام، درخواستی را در سایت دیوار مطرح کردم اما زمانی فهمیدم در دام شیادان و کلاهبرداران گرفتار شده ام که ده ها نفر از من شکایت کرده بودند.

این ها بخشی از اظهارات جوان 22 ساله ای است که به قول خودش از هول حلیم در دیگ افتاده بود. این جوان با بیان این که زندگی ام در آستانه نابودی قرار دارد، به کارشناس اجتماعی کلانتری قاسم آباد مشهد گفت: پدرم دارای تحصیلات ابتدایی و کارگر ساختمانی است و اوضاع مالی خوبی ندارد به همین دلیل من که فرزند ارشد خانواده هستم در کلاس سوم راهنمایی ترک تحصیل کردم تا کمک خرج خانواده باشم. از همان دوران نوجوانی به شاگردی، پادویی و کارگری پرداختم تا حداقل سربار خانواده نباشم.

نگاه عاشقانه به خواهرشوهر عمه
خلاصه، با اندک پس اندازی که داشتم، عازم خدمت سربازی شدم و پس از پایان خدمت دوباره به کارگری روی آوردم تازندگی مستقلی داشته باشم. در همین روزها، شبی در یک مهمانی خانوادگی برق چشمان «ترانه» وجودم را لرزاند.

او خواهر شوهر عمه ام بود و من احساس کردم او هم به من علاقه دارد ولی آن ها از افراد متوسط جامعه بودند و اوضاع مالی نسبتا خوبی داشتند. از سوی دیگر «ترانه» خودش را برای آزمون سراسری آماده می کرد و من جرئت خواستگاری از او را نداشتم چرا که هنوز خواهر بزرگ تر او هم ازدواج نکرده بود.

با وجود این، وقتی موضوع را با خانواده ام مطرح کردم، آن ها ترانه را برای ازدواج با من مناسب دانستند و معتقد بودند ما در کنار یکدیگر خوشبخت خواهیم شد. با آن که خانواده ترانه کاملا مخالف این ازدواج بودند و مرا پسری ساده لوح تصور می کردند ولی در برابر اصرار خانواده ام دوام نیاوردند و به خاطر ترانه به این ازدواج رضایت دادند.

در این شرایط تصمیم گرفتم خودم را به آن ها ثابت کنم و زندگی خوبی را برای ترانه فراهم آورم. می خواستم به خانواده همسرم بفهمانم که نه تنها ساده لوح و مظلوم نیستم بلکه تیزهوش و بلند پرواز هستم. از سوی دیگر، به دنبال مبلغ زیادی وام بودم تا مقدمات جشن عروسی باشکوهی را فراهم کنم.

آگهی وام در سایت دیوار
حدود 10ماه ازنامزدی من و ترانه می گذشت که یک آگهی مبنی بر تقاضای وام یا کمک مالی برای ازدواج در سایت دیوار گذاشتم. طولی نکشید که فردی با من تماس گرفت و خود را از خیران یک موسسه خیریه معتبر در تهران معرفی کرد.

او ابتدا با تبریک ازدواج، اطلاعاتی را درباره شرایط اجتماعی و اوضاع خانوادگی ام پرسید. آن مرد چنان با طمانینه و باوقار سخن می گفت که من سعی می کردم خیلی مودبانه با او صحبت کنم. در نهایت، وقتی شور و شوق مرا دید، عنوان کرد اگر مدارکم کامل باشد 50میلیون تومان به من وام می دهند که 10میلیون تومان آن هدیه عروسی و بلاعوض است و بقیه آن را باید 10ساله و با سود 4درصد بپردازم.

از خوشحالی جیغ می کشیدم و در پوست خودم نمی گنجیدم. ظرف یک ساعت همه مدارکی را که خواسته بود به اضافه شماره حساب بانکی و رمز دوم آن را برایش آماده کردم.

مقالات دیگر: ظروف کرایه در آجودانیه

آن مرد که به خاطر این سرعت عمل تحسینم می کرد، آن قدر از فعالیت های خیریه ای و کمک به زوج های جوان سخن گفت که مشخص بود مبلغ 50میلیون تومان برای موسسه خیریه آن ها پول خرد به حساب می آید. او از من خواست برای آن که هزینه پست ندهم مدارک وام بدون ضامن و کپی اسناد ازدواج و شماره حسابم را به راننده یک اتوبوس تحویل بدهم تا او در تهران آن ها را دریافت کند.

من هم به پایانه مسافربری مشهد رفتم و مدارک را به راننده ای سپردم که آن فرد خیر مدعی بود از بستگانش است.

در حالی که هر روز نقشه های متفاوتی برای خرید لوازم یا رهن منزل می کشیدم، منتظر بودم تا 6 ماه زمان سپری شود و نوبت وام من برسد. بعد از این مدت بارها با همان شماره تلفن تماس گرفتم و پیام گذاشتم ولی کسی پاسخ گو نبود تا این که فرد دیگری تلفن را پاسخ داد و گفت آن مرد خیر به دلیل یک بیماری سخت در بیمارستان بستری است و به محض ترخیص از بیمارستان مبلغ وام شما را واریز می کند.

مقالات دیگر: اجاره باغ برای مهمانی

من هم که به دلیل شرایط عالی آن وام حاضر بودم یک سال هم صبر کنم، همچنان منتظر ماندم. سه ماه بعد اخطاریه ای از دادگاه به دستم رسید. متعجب و نگران روانه دادگاه شدم و تازه فهمیدم که با مدارک و حساب بانکی من کلاهبرداری های گسترده ای در فضای مجازی انجام شده است. من و همسرم از متهمان پرونده هستیم، اگرچه دادگاه مرا با ده ها شاکی با سپردن وثیقه آزاد کرد اما پدر ترانه با بیان این که من خیلی ساده لوح هستم، می خواهد طلاق دخترش را بگیرد.

منبع: خراسان



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) ‌ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال ارقام کلیدی تورم ایالات‌متحده هستند که احتمالاً بر افزایش نرخ فدرال‌رزرو تأثیر می‌گذارد.

ایسنا: قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) ‌ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال ارقام کلیدی تورم ایالات‌متحده هستند که احتمالاً بر افزایش نرخ فدرال‌رزرو تأثیر می‌گذارد.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۵ و ۳۳ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۳ درصد کاهش به ۱۶۷۴ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت شمش در جلسه قبل به بالاترین حد خود در سه هفته گذشته رسید که تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا بود. قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۱۶۷۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در روز پنجشنبه ارائه می‌شود. معامله‌گران اکنون انتظار دارند ۶۵ درصد احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در نشست دسامبر فدرال رزرو وجود داشته باشد.

مقالات بیشتر:خدمات مجالس ختم

طلا به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس بانک مرکزی فرانسه به آیرش تایمز گفت: بانک مرکزی اروپا نباید افزایش نرخ بهره را متوقف کند تا زمانی که تورم اساسی به وضوح به اوج خود نرسد اما ممکن است زمانی که نرخ‌ها به سطحی برسد که شروع به محدود کردن رشد کند، سرعت افزایش را کاهش دهد.

ذخایر بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز دوشنبه به ۹۰۵.۴۸ تن کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از اوایل سال ۲۰۲۰ است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰.۸ دلار رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۸۰.۰۹ دلار رسید و پالادیوم نیز ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۸۹۸ دلار و ۲۲ سنت رسید.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج شیک



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

استقبال رسمی رئیسی از نخست‌وزیر ارمنستان
در مراسم رسمی استقبال ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس سران دو کشور از یگان تشریفات حاضر سان دیدند.
رئیس جمهور در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد به شکل رسمی از نخست وزیر ارمنستان استقبال کرد.

مقالات دیگر تشریفات مجالس غرب تهران
 
به گزارش ایلنا، سیدابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد به شکل رسمی از آقای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان استقبال کرد.
در مراسم رسمی استقبال ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس سران دو کشور از یگان تشریفات حاضر سان دیدند.

مقالات دیگر: قالیشویی در امام حسین
 
رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر ارمنستان همچنین مقامات عالی همراه را به یکدیگر معرفی کردند.
 
سران دو کشور علاوه بر دیدار و گفتگو با یکدیگر، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را نیز برگزار کرده و پس از حضور در مراسم امضای یک سند همکاری مشترک در زمینه انرژی، در نشستی مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را تشریح خواهند کرد.

 

منبع: https://www.asriran.com/



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از اشرافیت اطلاعاتی و توان بالای عملیاتی پلیس بین‌الملل در رهایی گروگان و دستگیری آدم‌ربایان در یکی از کشورهای همسایه خبر داد.

رکنا: سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل فراجا اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر ربایش یک نفر با هویت معلوم در یکی از کشور‌های همسایه توسط افرادی ناشناس، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فراجا قرار گرفت.

مقالات بیشتر:برگزاری مراسم ختم

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و با تشکیل حلقه همکاری بین پلیس بین‌الملل فراجا، پلیس آگاهی فراجا و افسر رابط پلیس بین‌الملل مستقر در آن کشور مشخص شد وی از وضعیت نامطلوب و تحت شکنجه‌های روانی و جسمی قرار دارد.

سردار شیرزاد تصریح کرد: با تلاش مأموران و اقدامات و تحقیقات گسترده پلیسی و پس از هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت امور خارجه و همکاری خوب افسر رابط پلیس بین‌الملل فراجا و پلیس آن کشور، آدم ربایان دستگیر و گروگان آزاد شد.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان بین‌المللی در دستور کار پلیس بین‌الملل فراجا قرار دارد، خاطرنشان کرد: پلیس بین‌الملل فراجا با متهمان بین‌المللی با قاطعیت برخورد و اجازه جولان به آن‌ها را نخواهد داد.

مقالات دیگر:ایمپلنت اقساطی



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شهرداری رشت در راستای ادامه رویکرد شفافیت، کلیاتی از نحوه هزینه‌کرد بودجه حوزه تشریفات و تبلیغات محیطی را ارائه میکند، زیرا معتقد است پاسخگویی مانند هر زمان دیگر مسیر قطعی مدیریت شهری می‌باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بنا بر رویکرد و اولویتهای مورد تاکید سید امیر حسین علوی شهردار رشت شفافیت و پاسخگویی مانند هر زمان دیگر مسیر و هدف قطعی مدیریت شهری می باشد.

در همین راستا و به جهت رفع ابهام در خصوص اعتبارات سرفصلهای تشریفات و تبلیغات محیطی در شهرداری قابل ذکر است که هزینه کردهای شهرداری در دو بخش تشریفات و تبلیغات محیطی شامل (ساخت کلیپ، تیزر، موشن، طراحی، چاپ و نصب بنر و اسپیس فریم) کاملا شفاف بوده وجهت اطلاع رسانی عموم شهروندان ارائه می گردد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه جنوب تهران
پایبندی شهرداری رشت به شفافیت و پاسخگویی | کلیات هزینه کردهای بخش تشریفات و تبلیغات
قابل ذکر است بودجه تشریفات شهرداری رشت معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان و هزینه تبلیغات محیطی هشتصد میلیون تومان بوده که از مجموع هزینه کل حوزه تبلیغات محیطی ۲۵ درصد مختص به ساخت تیزر و کلیپ به درخواست روابط عمومی شهرداری رشت بوده که تنها دو مورد از آن مربوط به کلیپ مناسبتی تبریک شهردار (۴ درصد) و سه مورد نیز ساخت کلیپ ویژه گزارش عملکرد شورای شهر رشت (۱۱ درصد) و مابقی موارد مربوط به موارد روتین حوزه روابط عمومی شامل گزارشهای عملکرد شهرداری و پروژه‌های عمرانی و موضوعات مناسبتی است.

در خصوص جزییات تبلیغات محیطی و نصب بنر در سطح شهر هم باید گفت که بخش اعظم آن مربوط به تبلیغات مناسبتی است که در طول سال اتفاق افتاده و بخشی هم بنرهای اطلاع رسانی پروژه‌های در حال اجرای شهرداری رشت هستند.

مقالات دیگر: قالیشویی شرق تهران

در حوزه اعتبارات سرفصل تشریفات نیز لازم به ذکر است که ۸۱ درصد آن مربوط به هزینه‌های پذیرایی و غذا و هدایای مدعوین در مراسمات مناسبتی بوده است.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۳ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی؛ ۱۳ آبان را عرصه نمایش ایستادگی مقاومت و استکبار ستیزی ملت ایران و میدان رسوایی و استیصال رژیم تروریستی ایالات متحده امریکا دانست.

به گزارش ایسنا، در بخشی از بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت ۱۳ آبان آمده است: خدای بزرگ را شاکریم که انقلاب اسلامی و ملت عظیم‌الشأن ایران را با گذشت هفت دهه از تقابل راهبردی با نظام جنایتکار، خبیث و تروریستی ایالات متحده آمریکا؛ پرچمدار استکبار ستیزی و افشای جنایات ضد بشری کاخ سفید علیه ملت های جهان قرار داده است.

این بیانیه می‌افزاید: رخدادهای سه گانه ۱۳ آبان، از تبعید حضرت امام خمینی در سال ۱۳۴۳ با دستور شاه تا کشتار وحشیانه دانش آموزان انقلابی به دست دژخیمان رژیم پهلوی و سپس تصرف حماسی و انقلابی لانه جاسوسی امریکا در تهران به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸ که منجر به ثبت یوم الله ۱۳ آبان به عنوان "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" در تقویم تاریخی کشور عزیزمان شده است، درس‌ها و عبرت‌های بزرگ خود را کانون بیداری سایر جوامع و ملل تحت سلطه امریکا و سیاست‌ها و راهبردهای شیطانی و ضد بشری استکبار در تاریخ معاصر قرار داده است، به گونه‌ای که هر روز شاهد آزادسازی ملت‌ها از یوغ سلطه و استکبار امریکایی و کوچک شدن جغرافیای سلطه‌گری در عالم شده است.

مقالات بیشتر:برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا

این بیانیه در پایان با تعظیم به مقام شامخ شهیدان عرصه های استکبارستیزی ملت ایران به ویژه شهدای ۱۳ آبان ۵۷ و اشاره به فهرست طولانی و متنوع دشمنی‌های سردمداران کاخ سفید علیه نظام اسلامی و ملت ایران که با الطاف خداوندی و بصیرت و هوشمندی مردمان این سرزمین هر یک در معادله ای معکوس به شکستی خفت بار برای آنان منجر شده است، تصریح کرده است: ۱۳ آبان ماه تجسم شرارت‌ها و خباثت‌های آمریکا علیه انقلاب و نظام اسلامی است و به فضل الهی ملت عظیم‌الشأن ایران قوی، مستقل و سربلند فردا با حضور پرشور، انقلابی، دشمن شکن  و الهام‌بخش در تظاهرات سراسری گرامیداشت این یوم الله بزرگ، شکست فتنه امریکایی صهیونیستی اغتشاشات  اخیر در جنگ ترکیبی همه جانبه را اعلام و مقاومت، ایستادگی و استکبارستیزی ایرانیان را بار دیگر به رخ جهانیان به ویژه حاکمان پلید و بی خرد کاخ سفید خواهند کشید.

مقالات دیگر:وکیل خانم تهران



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بازگشت یک صد میلیون یورویی سلطان ترک تشریفات
مطابق با دریافت اسناد و مدارک متقن، دوباره شاهد فسادی بزرگ‌تر از قبل در مجتمع‌های بزرگ گازی کشور هستیم. طبق مدارک دریافتی، باز هم با پروژه نخ نمای ترک تشریفات و اضطرار تولید، مدیر مجتمع پ ج را بر آن داشته است که مطابق با همان سناریوی موفق قبلی شرکت ف آ ت پ در فروش ۵۰ میلیون یوروی قطعات بلامصرف توربین SGT۸۰۰ دوباره در قالب ترک تشریفات اقدام به اخذ مصوبه و جاری کردن قرارداد دیگری به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو با شرکت مذکور را نمایند.
با توجه به تخلف قبلی و ناتوانی سیستم‌های نظارتی در پیگیری خرید اضطراری حدود ۵۰ میلیون یورو قطعات بلا مصرفی توربین SGT۸۰۰ در سال ۱۳۹۵ که با گذشت بیش از ۶ سال هنوز قطعات مذکور صرف نظر از مجموعه تخلفات به انجام رسیده مدیریت قبلی تولید شرکت پ ج در تهیه مستندات برای موجه سازی این خرید و نحوه صحه گذاری بر قیمت‌های جعل شده شرکت مذکور، این بار هم در دولت سید ابراهیم رئیسی باز هم شاهد آن هستیم که تخلفی دو برابر قبل به انجام رسیده است.

مقالات دیگر: ظروف کرایه شمال تهران
به دلیل ایراداتی که در نحوه بهره برداری مجتمع پ ج آنهم ناشی از انحصار چند شرکت مشخص وجود دارد، عملا به جای تعمیرات به هنگام و درست توربین‌های گازی شاهد از رده خارج شدن آن‌ها می‌باشیم که مصداق روشن آن مناقصه اخیر پرحاشیه خرید ۵ دستگاه توربین زوریا به ارزش ۳۰ میلیون یورو با یکی از مدیران سابق شرکت ملی گاز و خرید ۱۱ دستگاه توربین SGT۶۰۰ از شرکت ف آ ت پ به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو به صورت انحصاری می‌باشد.
قطعا این تخلف بزرگ در واگذاری کار به شرکتی که دارای پرونده فساد در جعل اسناد و مدارک و مستندسازی و انجام لابی گری با مدیران سابق شرکت ملی گاز را دارد و همچنان پرونده قبلی آن‌ها در حال بررسی می‌باشد! (ترک تشریفات به بهانه اضطرار تولید با قیمت‌های ۳ برابری و عدم استفاده از کالا بعد از گذشت ۵ سال و نخ نما بودن همه چیز) جای سوال‌های بسیاری دارد!

بیشتر بخوانید: قالیشویی در نارمک
امید است که سیستم‌های نظارتی اینار بتوانند تا قبل از پرداخت پیش پرداخت به این شرکت پر حاشیه ورود نمایند.

 

منبع: https://www.seratnews.com/



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد: ایران بر اساس احترام متقابل و در چارچوب اصول و قواعد بین المللی، به سیاست حسن همجواری با همسایگان ادامه می دهد و برقراری و ارتقای ثبات و امنیت در منطقه را در برقراری تعامل سازنده با همسایگان می داند و با جدیت آن را ادامه خواهد داد.

ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد: ایران بر اساس احترام متقابل و در چارچوب اصول و قواعد بین المللی، به سیاست حسن همجواری با همسایگان ادامه می دهد و برقراری و ارتقای ثبات و امنیت در منطقه را در برقراری تعامل سازنده با همسایگان می داند و با جدیت آن را ادامه خواهد داد.

مقالات بیشتر:شیشه بری تهران

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد  گزارش منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر تهدیداتی علیه یکی از کشورهای منطقه و اتهامات بی پایه و اساس به جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اظهار کرد: اینگونه خبرسازی های مغرضانه از سوی برخی محافل غربی و صهیونیستی با هدف ایجاد فضای منفی علیه جمهوری اسلامی ایران و تخریب روندهای مثبت جاری با کشورهای منطقه صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام متقابل و در چارچوب اصول و قواعد بین المللی، به سیاست حسن همجواری با همسایگان ادامه می دهد و برقراری و ارتقای ثبات و امنیت در منطقه را در برقراری تعامل سازنده با همسایگان می داند و با جدیت آن را ادامه خواهد داد.

مقالات دیگر:ایمپلنت دندان



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

آیین فراموش‌شده برای دعوت به عروسی در جزیره خارک
«طلبون کردن» نام یکی از آیین‌های ازدواج در جزیره خارک از توابع بوشهر بوده که این روزها به ندرت برگزار می‌شود، اما برای پاسداری از آن در فهرست میراث ناملموس ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، بوشهر از جمله مناطقی است که آیین، آداب و رسوم و باورهای زیادی در میان مردم آن رواج دارد، هرچند برخی از آن‌ها امروزه به دست فراموشی سپرده شده‌اند، اما با ثبت برخی از آن‌ها در فهرست میراث ناملموس دست‌کم نام آن‌ها محفوظ مانده است. در این استان تا کنون ٨٩ اثر در فهرست میراث ناملموس ثبت شده است.  

ظروف کرایه شرق تهران

یکی از این آیین‌ها که امروز به ندرت انجام می‌شود، «طلبون کردن» نام دارد که خاستگاه آن جزیره خارک (خارگ) است.  

این مراسم به نوعی دعوت کردن اقوام برای شرکت در عروسی است. صاحبان مجلس سینی‌هایی را با پارچه سبز و کاسه‌هایی از نبات، نقل، گل و شیرینی تزیین می‌کردند و همراه آن به خانه اقوام و همسایه‌ها می‌رفتند تا این‌گونه خبر عروسی را به آن‌ها بدهند و به مجلس عروسی دعوتشان کنند.  

مقالات دیگر: قالیشویی در 17 شهریور

همسایه و اقوام هم گل و نقل را از سینی‌ها برمی‌داشتند و آرزوی عاقبت به خیری برای عروس و داماد داشتند و این‌گونه برای شرکت در عروسی اعلام آمادگی می‌کردند. یکی از باورهای رایج این بوده که جوانان دم‌بخت باید گل و نقل سینی طلبون را برای طلب مراد بخورند.

آیین طلبون کردن که امروزه حتی در استان بوشهر و جزیره خارک کمرنگ شده، به شماره ١٢٣ به تاریخ ۳۰ دی ماه سال ١٣٩٩ در فهرست میراث در خطر و نیازمند پاسداری فوری به ثبت رسیده است.

دعوت به عروسی همین حالا هم رسمی مهم است، اما دیگر رنگ‌وبوی آیین‌های گذاشته را ندارد و شاید برای دعوت به یک عروسی تنها یک کارت هدیه دریافت کنید یا حتی یک کارت دعوت الکترونیکی.  



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

گفتگوی اختصاصی گسترش نیوز با روانشناس و مدرس خودشناسی؛
فاصله بین تصور تا واقعیت برای مادران مجرد / این کودکان با یک والد زندگی می‌کنند
رضایی روانشناس خانواده گفت: باتوجه به واقعیتی که در جامعه ما وجود دارد، امکان ازدواج برای گروهی از دختران وجود ندارد. طرح مادران مجرد بالای ۳۰ سال نیاز این دسته از افراد را مورد بررسی قرار داده است.
فرزندخواندگی در کشور ما همیشه با موانع بزرگی همراه بوده است. وضعیت خانواده‌هایی که شرایط پذیرش کودک را داشته باشند، یکسان نیست. از سویی آمار کودکانی که شرایط فرزندخواندگی را داشته باشند، پایین است. براساس آمار سازمان بهزیستی کشور، نزدیک به ۹۰ درصد کودکان بهزیستی شرایط فرزندخواندگی را ندارند. در کنار این چالش، جامعه با مشکل بالا رفتن سن ازدواج و دخترانی که قصد ازدواج ندارند، روبرو است. دخترانی که اغلب تحصیل کرده هستند و از نظر جایگاه اجتماعی و شغلی شرایط مناسبی را دارند.

از سال۱۳۹۲ و براساس «قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست» معروف به قانون «فرزندخواندگی» سازمان بهزیستی، به دختران مجرد ایرانی بالای ۳۰ سال این امکان داد تا فرزندی را به سرپرستی قبول کنند. این طرح در کنار اینکه فرزندی را مادردار می‌کند، حس مادر شدن را هم به این دختران هدیه می‌دهد. درباره این طرح خبرنگار گسترش نیوز با سهیل رضایی روانشناس و مدرس خودشناسی گفتگو کرده است که در ادامه می‌خوانیم.
کمبود پژوهش قابل استناد درباره آمار دختران سرپرست خانوار
سهیل رضایی روانشناس و مدرس خودشناسی به خبرنگار گسترش نیوز گفت: درباره طرح فرزندخواندگی دختران مجرد بالای ۳۰ سال در حال حاضر به دلیل نبود جامعه آماری مناسب، نمی‌توان نظریه دقیقی را عنوان کرد. باید  درباره آمار دختران مجردی که کودکی را به سرپرستی گرفتند، پژوهش جامع انجام شود تا نتیجه گیری پیرامون آن براساس تجربه‌های قابل استناد باشد.
مقالات دیگر: مرکز درمان افسردگی در آریاشهر

دلیل بالا رفتن سن ازدواج در دختران
وی افزود: باتوجه به واقعیتی که در جامعه ما وجود دارد، امکان ازدواج برای گروهی از دختران وجود ندارد. نسل مردان مقابل این دختران کمتر از حد نرمال است. همچنین ساختار اقتصاد کشور به گونه‌ای حرکت کرده که ازدواج سخت شده است.  البته عنصر سومی نیز وجود دارد. بر اساس این عنصر پروژه ازدواج در جامعه کنونی کشور و البته بر اساس آمار جهانی، سخت‌تر از قبل شده است و افراد به راحتی تن به ازدواج نمی‌دهند. جوانان سخت‌تر زیر بار مسئولیت آن می‌روند.

این روانشناس خانواده تصریح کرد: دخترانی که تمایل به بزرگ کردن فرزند و به سرپرستی گرفتن آن را دارند، معمولا افراد مستقلی هستند که یا از نظر جسمی دیگر توان فرزندآوری را ندارند و یا از ابتدا تصمیمی بر ازدواج نداشته‌اند. دنیا هم به سمتی می‌رود که بتواند به این امکان‌ها و نیازها بپردازد. کودکی که در یک فضای اشتراکی در حال رشد کردن است، وقتی به یک فضای خانوادگی وارد شود، خواه نا خواه بهتر و مستقل‌تر رشد می‌کند و آینده‌ی بهتری را در آینده خواهد داشت. مطمئنا این کودک از همدم مستقلی که به او عشق انحصاری‌تری می‌ورزد، برخوردار خواهد شد و بالاخره از مهر مادری نیز سیراب می‌شود.

مادران بی‌تجربه در دنیای واقعی
رضایی خاطرنشان کرد: دختری که از این طریق مادر بودن را تجربه می‌کند، ممکن است در ابتدا به دلیل بی‌تجربگی با شرایط سختی روبرو شوند. شاید هیچ تصوری از آن نداشته باشد و حتی نداند که از پس این مسئولیت برخواهد آمد یا خیر. شاید از فرزندداری فقط یک فانتزی در ذهن‌شان داشته باشند که وقتی با نیازهای آن روبرو شوند، متوجه سختی و زمان بری آن خواهند شد. طبیعتا دخترانی که قادر به سرپرستی گرفتن فرزند هستند که شغل دارند و یک زن شاغل زمان محدودتری نسبت به یک زن خانه دار دارد. نگهداری از فرزند برای این دختران شاید پر دغدغه‌تر و پر چالش‌تر باشد و با نگرانی‌های بیشتری نیز همراه باشد.

این مدرس خودشناسی براساس نظریه یونگ اشاره کرد: انرژی زنانه و مردانه هر دو با هم در رشد دخیل هستند. بنابراین وجه مردانه در کودکانی که فقط توسط مادر رشد می‌کنند، ضعیف می‌شود. البته این کودکان باید تحت نظر مربیان و تمرینات مختلف و تجربه‌های متنوع اجتماعی، قرار بگیرند تا از آسیب کمتری برخوردار شوند.

سرپرستی گرفتن کودکان بیمار
رضایی در خصوص به سرپرستی گرفتن کودکان بیمار افزود: انتخاب این کودکان، برای به سرپرستی گرفتن از یک روح بزرگ و ایثارگر و توان بزرگ نشات می‌گیرد. باید در فضای تجربه بررسی شود که آیا فرد قادر به نگهداری از کودک بیمار است یا خیر. البته لازم به ذکر است، در دنیا چنین تجاربی مشاهده شده است که افرادی توانستند از طریق مهرورزی و عشق شان، از پس نگهداری و مراقبت فرزند بیمار برآیند. همچنین به دلیل شرایط خاص این کودکان، ممکن از طرف مادر مجردشان محبت اغراق‌آمیزی دریافت کنند که البته این احتمال، صرفا مختص به این سرپرستان نیست و هر آدمی در هر شرایطی ممکن دچار این آسیب شود.

وی تاکید کرد: طرح فرزندخواندگی برای دختران مجرد بالای ۳۰ سال، قطعا حرکت مثبت و سازنده‌ای است اما باید در پژوهش‌ها نقص‌های خود را برطرف کند. هر جامعه‌ای زمانی به توسعه می‌رسد که به مسئله مخاطبین خود نگاه پژوهشی داشته باشد و خود را ملزم به پاسخگویی بداند. جامعه‌ای که تلاش به برداشتن اعتقاداتی می‌کند و  تمامی افراد را براساس الگوی خود تربیت کند، قطعا با شکست رو به رو خواهد شد. 

مقالات دیگر: قالیشویی نائین

رضایی درباره جهت معکوس برای اجرا شدن طرخ فرزندخواندگی به خبرنگار حوزه سلامت گسترش نیوز گفت: این طرح مختص به زنان است و در جهت عکس آن یعنی فرزندخواندگی برای مردان مجرد، طراحی نشده است. به شخصه بعید می‌دانم داوطلبانی از سمت مردان برای این طرح وجود داشته باشد. چون خصلت پرورندگی بیشتر عنصری زنانه است اما با این حال این پیشنهاد هم قابل مطرح شدن است و جای تامل حتما دارد.

وی در خاتمه یادآور شد: جامعه زمانی به رشد می‌رسد که نیاز تک تک آدم‌های جامعه در آن دیده و برای آن برنامه ریزی شود و در نهایت به این نیاز پاسخ باید بدهیم. اگر به جز این باشد، جامعه با نیازهای سرخورده افراد روبرو می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، به بیان دستاوردهای دولت در زمینه تجهیزات پزشکی، خودروسازی، تولید برق، تولید کشاورزی و میزان رشد تولید ناخالص ملی پرداخت و گفت: آثار این دستاوردها در سفر مردم هم نمایان می شود.

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سخنگوی دولت گفت: در ۵ سال گذشته کشور فقط بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه به کشور بازگشتند و موجی از بازگشت را داشتیم و در سال اول فعالیت دولت جدید این موج هم بیشتر شده است، یک مورد آقای سید فرید معصومی بودند که در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ به شهادت رسیدند.

علی بهادری جهرمی ضمن تسلیت حادثه تروریستی شیراز و همچنین درگذشتگان حوادث اخیر کشور گفت: ان‌شاالله بتوانیم با بازگشت آرامش به کشور شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم. اجتماعات پر شور در کشور برای تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی و اعتراضات نشان داد مردم دست رد به اقدامات آشوبگرانه زدند و اجازه نمی‌دهند این اقدامات آشوبگرانه و تجزیه‌طلبانه به جایی برسد.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی شرق تهران

سخنگوی دولت با اشاره به سوال شعار بیان کرد: هنگامی که از تولید داخل حمایت می‌شود اشتغال رونق می‌گیرد و در گذر زمان می‌تواند کمک‌کننده رفاه مردم باشد که آثارش در سفره مردم نشان داده می‌شود.

وی ادامه داد: تولید ناخالص ملی در ۳ماه اول امسال مطابق مرکز آمار رشد ۳/۵ درصد و رشد ما دربخش صنعت رشد ۵/۱ درصد است. در حوزه تجهیزات پزشکی در ۷ ماه اول امسال در تولید ۵۰۰ محصول تجهیزات پزشکی ۲۵ درصد افرایش پروانه تولید داشتیم. در بخش تولید فولاد در ۵ ماه ابتدای امسال تقریبا ۱۰ درصد رشد داشته است. در حوزه تولید خودروسازی تولید کامل ما رشد بسیار زیادی داشت و دیگر خودرو ناقص تولید نمی‌شود و تقریبا خودرویی در انبار خودروسازی وجود ندارد و تقریبا تولید خودرو کامل به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است و رشد تولید خودرو به ۲۸۸ درصد رسیده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در صنعت کاغذ که دولت وعده خودکفایی داده بود در ۵ ماه ابتدایی سال ما ۶/۸ درصد رشد داشته‌ایم، در تولید پتروشیمی ۶/۱ درصد رشد داشتیم و در تولید تلویزیونی ۲۱ درصد رشد داشتیم. در حوزه تولیدات کشاورزی هم رشد داشتیم به طوری که در برنج ۳۱ درصد، گندم ۳۷ درصد و جو ۳۰ درصد افزایش تولید داشتیم و در خرید تضمینی گندم رشد ۶۰ درصدی همراه بوده است.

بهادری جهرمی افزود: ۶ هزار مگاوات تولید برق داشتیم که در طول یکسال بی‌سابقه بوده است.

یک جوان دیگر به کابینه دولت اضافه شد

سخنگوی دولت درباره آغاز دور دوم سفرهای استانی و انتخاب معاونت اجرای رئیس‌جمهور گفت: یک جوان دیگر به کابینه دولت اضافه شد و آقای محسن منصوری استاندار تهران به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری انتخاب شدند.

وی درخصوص موج مهاجرت در کشور و مدیریت دولت برای این موضوع بیان کرد: در ۵ سال گذشته کشور فقط بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه به کشور بازگشتند و موجی از بازگشت را داشتیم و در سال اول فعالیت دولت جدید این موج هم بیشتر شده است، یک مورد آقای سید فرید معصومی بودند که در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ به شهادت رسیدند.

 

این ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه‌ای که به کشور بازگشتند الگوی جوانان ما هستند و دولت مصوبات بسیاری برای به کارگیری نخبگان داشته است. بیش از ۱۰ هزار نخبه با شرکت‌های دانش‌بنیان کار می‌کنند و تصمیمات متعددی با همکاری مراجع مختلف اتخاذ شد و تفاهم‌نامه‌ای با وزارت علوم داشتیم که نخبگان المپیکی ما بورسیه شوند و همین امسال ۴۳ نفر بورسیه دانشگاه‌های کشور شدند و در رشته علوم پایه تحصیل می‌کنند.

بهادری جهرمی افزود: قانون تولید جهش دانش‌بنیان ۶ آیین نامه‌اش تصویب شده و در حال اجرایی شدن است.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج شیک



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

متخصص مشاوره کودک:
خانواده‌های ایرانی در بازی با کودکان، فقیر هستند
ایسنا/اصفهان متخصص مشاوره کودک، نوجوان و طراحی زندگی با اعلام اینکه خانواده‌های ایرانی در بازی با کودکان، فقیر هستند، گفت: بازی‌های صحیح با کودکان حدود ۷۰ درصد بحران عاطفی آن‌ها را محو می‌کند.

مقالات دیگر: بهترین روانشناس کودک و نوجوان آریاشهر

حسین صادقی در گفت‌وگو ایسنا، درباره چگونگی رفتار با کودکان در شرایط بحرانی، اظهار کرد: از بدو تولد تا ۱۲ سالگی دوره کودکی محسوب می‌شود، این در حالی است که در نظام آموزشی از ۱۲ ماهگی تا ۳۶ ماهگی را نوپا می‌نامیم و دوره کودکی را از سن ۳ سالگی تا ۱۲ سالگی در نظر می‌گیریم.

وی سن سه سالگی کودکان را سنی حساس دانست و افزود: در سن سه سالگی بحران‌های خانواده، مسائل عاطفی، آموزش‌های مجازی و حضور در دنیا الکترونیک بسیار بر روان کودکان اثرگذار است. دوره کودکی در دنیا روانشناسی کودک، دوران اندوخته عاطفی نامیده می‌شود، یعنی تمام دوره کودکی در ارتباط با یک مراقب(مادر) خلاصه خواهد شد که اگر آن مراقب حضور داشته باشد وضعیت احوال روانشناختی و سلامت روان کودک به‌صورت کامل تامین می‌ماند.

این متخصص مشاوره کودک و نوجوان در توضیح کلمه مراقب، گفت: مراقب در درجه اول، درجه دوم و درجه سوم یعنی مادر و در درجه چهارم پدر است. اگر آن مراقب اصلی به هر دلیلی حضور نداشته باشد، مراقب‌های جایگزین باید اندوخته عاطفی کودکان را تامین کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معلمان می‌توانند مراقب محسوب شوند؟ گفت: مقاطع آموزشی در دوره کودکی از پیش‌دبستانی تا کلاس ششم و هفت سال درسی را شامل می‌شود، معلم در مدارس مادر شماره دو و به نحوی جایگزین مادر به حساب می‌آید.

صادقی دوره کودکی یا دوره اندوخته عاطفی را دوره ارتباط با مراقب دانست و تأکید کرد: یعنی کسی که حضور دارد و شرایط حضورش دائمی است، باید اندوخته عاطفی کودک را تأمین کند، حضورش پذیرا و گرم باشد و با ناراحتی و بد اخلاقی‌ها به صورت پذیرا برخورد کنند، اینگونه حال روانشناسی کودک خوب باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: ممکن است مراقب در چند سطح حضور نداشته باشد، یعنی حذف مراقب به‌صورت ناگهانی اتفاق بیافتد. به فرض مثال مادر در اثر بیماری در بیمارستان بستری شود یا فوت کند، و یا در اثر شرایط از پیش تعیین شده همانند مشکلات عاطفی خانواده و طلاق مادر حذف شود. اما اگر در شرایط عادی مادر حضور داشته باشد و اندوخته عاطفی به اندازه کافی در خانواده تامین شود، در آن زمان حال روانشناختی کودک خوب باقی می‌ماند.

ویژگی‌های کودکی که دچار بحران عاطفی شده است

متخصص مشاوره کودک، نوجوان و طراحی زندگی درباره ویژگی‌های کودکی که دچار بحران عاطفی شده، توضیح داد: اگر بحران را معادل مشکلات اقتصادی یا سیاسی در خانواده در نظر بگیریم که خانواده با آن‌ها درگیر است و یا ارتباط عاطفی خانواده در اثر بیماری روانشناختی مادر در خانواده بسیار آشفته شود، کودک علامت نشان می‌دهد. زمانی که حال روانشناختی کودک بد باشد، آن را با علامت‌هایی از جمله غرغرو بودن، بهانه گیری، چسبندگی به چیزی که ارتباط نزدیکی با آن دارد، کابوس‌های شبانه، ناخن جویدن و شب ادراری ثانویه از خود بروز خواهد داد.

مقالات دیگر: رنگبرداری فرش

راهکارهایی برای بهبود حال کودکان

وی در پیشنهاد راهکارهای لازم برای بهبود حال کودکان، بیان کرد: زمانی که این علائم به دلایل مختلف در کودک پدیدار شد و قصد داریم برای بهبود حال کودک از راهکاری استفاده کنیم، چند راه اساسی وجود دارد؛ نخست ایجاد یک بند عاطفی که از طریق آن کودک می‌تواند آرامش دریافت کند، یعنی اگر ارتباط عاطفی کودک با مراقب به هر دلیلی ضعیف شده، باید کودک را با شخصی که کودک من آن را می‌شناسد و با آن احساس راحتی می‌کند ارتباط دهیم تا بتواند به سرعت بند عاطفی جایگزین را دریافت کند و ارتباط عاطفی بازگردد.

صادقی اضافه کرد: اگر مادر حضور دارد، اما در شرایطی حال او خوب نیست، باید او را متوجه کنیم که اگر حال کودک شما نامناسب است وابسته به حال مادر است. اما اگر مادر حضور نداشت باید شخصی باشد تا کودک نیاز عاطفی‌اش برطرف شود. همچنین در بلاها و آسیب‌هایی که خانواده از دست می‌رود کودک باید به سرعت با افرادی که آن‌ها را می‌شناسد ارتباط بگیرد تا ارتباط عاطفی مجددا تقویت شود.

فقر خانواده‌های ایرانی در بازی با کودکان

وی با اشاره به دیگر راهکار مؤثر برای بهبود حال کودکان، گفت: بازی با کودکان راهکار بعدی برای بهبود حال کودکان است، درحالی که بازی چیزی است که خانواده‌های ما در آن فقیر هستند. اگر کودک به هر دلیلی دچار بحران خلقی شده و حال روانی مناسبی ندارد، بازی با شخصی که قرار است با او ارتباط عاطفی داشته باشد به مدت دو هفته، حدود ۷۰ درصد بحران عاطفی را محو می‌کند، اما این اتفاق به شرطی است که بازی‌ها دارای چهار شرط اساسی باشند.

این مشاوره طراحی زندگی در خصوص شرط‌های اساسی بازی‌هایی که قرار است حال کودکان را خوب کند، توضیح داد: بازی باید شاد باشد، بسیار پر تحرک و پر سر و صدا باشد، بازی باید به همراه مراقب عاطفی انجام شود. در کودکی اول هر کودک با این شرایط روزی چهار ساعت بازی احتیاج دارد و در کودکی دوم هر کودک روزی دو ساعت بازی نیاز دارد. خانواده‌ها باید بدانند بازی‌های الکترونیکی بسیار مخرب است و بازی‌ها برای کودکان نباید الکترونیکی باشند.

همراهی فرزند با خانواده به شرط اندوخته عاطفی قوی در کودکی

صادقی تأکید کرد: هر چقدر ارتباط کودک در دوران کودکی و اندوخته عاطفی با پدر و مادر خوب باشد، بازی‌های زیاد و بند عاطفی به درستی انجام شود، کودک با خانواده خود در همه دوران‌های زندگی به خوبی همراهی می‌کند.

وی گفت: در شرایط ورود کودک به بحران فقط کافی است ارتباط عاطفی و محبت زیاد بین پدر، مادر و کودک همراه با بازی‌های صحیح افزایش پیدا کند. در این شرایط قطعا کودک در آینده به پدر و مادر گوش می‌دهد، زیرا آن‌ها در زندگی کودکان حضور فعال و سازنده دارند و کودک با پدر و مادر خود همراه می‌شود، اما به شرطی همراهی می‌کند و در دنیا کودکانه خودش باقی می ماند که ارتباط عاطفی سازنده و فعال باشد.

متخصص مشاوره کودک و نوجوان، روابط نزدیک، ارتباطات فعال و سازنده خانواده را عامل دوری کودکان از ناهنجاری‌ها و دوری از مشکلات دانست و افزود: کودکی درگیر مشکل می‌شود که ارتباط او با خانواده قوی، فعال و سازنده نباشد و پدر و مادر او در دنیای خودشان یا در فضای مجازی سپری کنند. خانواده‌ها نباید در مقابل کودکان درباره مسائلی گفت‌وگو کنند که هیچ ارتباطی با کودکان ندارد، کودک اخبار و اطلاعات را از خانواده می‌گیرد، درحالی که نوجوان می تواند اخبار را از فضای مجازی دریافت کند.

شرایط کودکان با نوجوانان متفاوت است

وی در خاتمه خطاب به خانواده‌های دغدغه‌مند بیان کرد: اگر خانواده‌ای تمایل دارد در آینده الگوی کودک و نوجوان خودش باشد، لازم است در رابطه با مسائل غیر مرتبط مقابل کودکان گفت‌وگو نکنند.

صادقی با اشاره به اینکه کودکان در زمان حال زندگی می‌کنند، تصریح کرد: پدر و مادرها باید سعی کنند فضای ذهنی کودکان را آشفته نکنند، چرا که شرایط کودکان با نوجوانان متفاوت است. در مدت اخیر با توجه به اتفاقات پیش آمده درصد مراجعه‌کنندگان نوجوانان بسیار زیاد بوده، درحالی که کودکان تقریبا هیچ درگیری با این مسائل نداشتند. در این میان، خانواده‌ها شاکی هستند که چرا فرزندان ما در این جمع‌ها حاضر می‌شوند و چرا این نوجوانان به صحبت‌های خانواده‌ها گوش نمی‌دهد. در پاسخ باید گفت اگر کودکی یا نوجوانی به حرف پدر و مادر گوش نمی‌دهد نتیجه دوران کودکی است.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

خبرفوری:رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتمندتر از هر زمانی است ، گفت: حضور بسیار موثری در منطقه داشته و بنا دارد این حضور قدرتمندانه را برای حمایت از مظلومان عالم و مردم تحت ستم و آزادیخواهان ادامه دهیم.

تصمیم گیری در برجام اکنون با آمریکایی هاست/ ایران امروز قدرتمندتر از هر زمانی است

سیدابراهیم رئیسی  در جمع مدیران ارشد رسانه های بین المللی عضو اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) ، ماموریت اصحاب رسانه‌، را حفظ استقلال و هویت کشورها بخصوص در این منطقه برشمرد.

مقالات بیشتر:مرکز کشاوره کودک و نوجوان گیشا

وی یادآورشد: امروز امروز در دنیای اطلاعات و ارتباطات زندگی می کنیم که هجوم بسیاری به فرهنگ ملت ها بویژه ملت های مستقل صورت می گیرد، دشمنان می خواهند کشورها را از هویت تهی کنند تا کشور مستقل در دنیا و منطقه نباشد.

رئیس جمهور بر نقش تعیین کننده رسانه ها تاکید کرد و گفت: رسانه ها به عنوان جایگاهی که می توانند از چند خصوصیت برخوردار باشند که اولین ویژگی رسانه برای اینکه بتواند برای مردم به عنوان یک جایگاه امیدبخش مطرح باشد، برخورداری از صدق و راستی و به هنگام عمل کردن است. رسانه باید بتواند استقلال، هویت و آزادی ملت ها را حفظ و صیانت کند و ملت ها را در برابر هجوم ها حفظ کند، این رسالت مهم برای رسانه هاست.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه اقسام ترور وجود دارد، گفت: گاهی ترور شخصی است که فردی را ترور می کنند؛ گاهی هم ترور شخصیتی است و با تهمت افترا و ناسزا شخصیت ها را ترور می کنند.گاهی اقتصاد یک ملت را ترور می کنند و الان با تحریم به دنبال ترور اقتصاد کشور ها هستند، تحریم همان جنگ نظامی است.

وی همچنین به تروریسم فرهنگی پرداخت و اظهارکرد: تروریسم فرهنگی، تروریسمی است که به حقایق نمی پردازد و تلاش می کند حقایق حذف شود و دومین کار تروریسم فرهنگی پنهان کردن حقیقت با دروغ تهمت و افترا است. تروریسم فرهنگی حقایق کم اهمیت و کم وزن را بیان می کنند تا حقایق اصلی پنهان را پنهان می‌کند. تروریسم فرهنگی نمی خواهد حقایق برای مردم روشن شود، بر این اساس ماموریت خطیری بر عهده اصحاب رسانه است مبنی بر اینکه هویت تمدنی مردم در آسیا و اقیانوسیه را حفظ کنند.

رئیس جمهور گفت: رسانه می‌تواند حفظ ارزش‌ها و کرامت انسانی برای ملت‌ها انجام دهد؛ ماموریت اجرای عدالت و پیگیری آن را در جامعه به عهده بگیرد.

رئیسی همچنین با خاطرنشان کردن این مساله که حفظ کرامت انسانی و اجرای عدالت از نکاتی است که می‌تواند به عنوان محور خواسته رسانه‌ها و پیگیری رسانه‌ها مطرح باشد، تاکید کرد: در واقع قدرت رسانه اگر در خدمت کرامت انسانی و در خدمت اجرای عدالت باشد، رسانه ذی‌قیمتی است.

رئیسی همچنین با بیان اینکه ممکن است رسانه یک موضوع را دنبال کند اما باید ببینیم چه ادراکی به‌وجود می‌آید، تاکید کرد: ادراک مخاطب بسیار مهم است اینکه شما چه اراده کردید یک بخش قضیه است بخش دیگر این است که ادراک مخاطب هم همان ادراکی است که باید اتفاق بیفتد.امروز جنگ، جنگ روایت‌هاست؛ از یک حادثه یک خبرگزاری یک گونه روایت می‌کند یک رسانه به یک گونه دیگر؛ گاهی ۲۰ روایت وجود دارد؛ کدام روایت درست است؟ اینجا باید دنبال روایت و حقایق رفت.

 

وی با بیان اینکه  استکبار به‌دنبال عوض کردن ادراکات جامعه  و تحمیل ادراکات خود به جوامع است گفت: از یک بازی کودکانه گرفته تا مطالبی که می‌خواهد با جوانان و نوجوانان و لایه‌های مختلف اجتماعی القاء کند بیانگر آن است که می‌خواهد در مخاطبان ادراکی که خودش می‌خواهد، اتفاق بیفتد. اینکه برداشت درستی از واقعیت‌ها اتفاق بیفتد و ادراک درست و دقیقی در مقابل مطالب ساختگی رسانه های غربی شکل بگیرد، وظیفه رسانه‌های مستقل است.

وی همچنین  نقش رسانه ها را در جلوگیری از ترویج خشونت، افراطی‌گرایی، جرایم سازمان یافته، مواد مخدر و به راه‌انداختن اختلافات قومی و مذهبی یادآورشد و گفت: امروز ادامه حیات برخی در دنیا به راه انداختن اینگونه اختلافات به‌ویژه در کشورهای مستقل است.

رئیسی در ادامه اظهاراتش با اشاره به اینکه  فصل جدیدی در جهان در حال پیدایش است، ادامه داد: قدرت‌های جدیدی دارد در دنیا خلق می‌شود و به این قدرت‌ها باید توجه شود.

وی با برشمردن ویژگی های منطقه آسیا و اقیانوسیه گفت: داشتن نیمی از جمعیت جهان و ذخایر و منابع بسیار و شکل گیری اتحادیه های منطقه‌ای مثل شانگهای و اوراسیا به این منطقه قدرت بخشیده و همکاری های کشورهای منطقه نیز قدرت جدیدی رقن در منطقه رقم زده است. قدرت غربی‌ها و آمریکایی ها که در دنیا یکه تازی می کردند، چه بخواهند و چه نخواهند رو به افول است.

رییس جمهور کشورمان همچنین به مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: ما به دنبال حق جمهوری اسلامی هستیم آن چه در برجام بود با نقض از سوی آمریکایی‌ها مواجه شد، اروپا هم به تعهدات  خود عمل نکرد فقط جمهوری اسلامی به تعهداتش عمل کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی  ۱۵ بار به طور رسمی اعلام کرده که فعالیت های هسته ای ایران هیچ انحرافی ندارد؛ در مذاکرات نیز ایران حرفهای خود را با منطق و استدلال بیان کرد و  آمریکا باید تصمیم بگیرد اما تاخیر می کند و زمان را می گذراند.

وی با تاکید بر اینکه ما مصمم هستیم که حقوق ملت را دنبال کنیم ، افزود: ایران رفع و خنثی کردن تحریم ها را همزمان در دستور کار دارد. آمریکایی ها در مواجهه با ایران برای چندمین بار دچار خطا و اشتباه در برداشت شدند،  جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتمندتر از هر زمانی است و حضور بسیار موثری در منطقه داشته و بنا دارد این حضور قدرتمندانه را برای حمایت از مظلومان عالم و مردم تحت ستم و آزادیخواهان ادامه دهیم.

مقالات دیگر:دفتر عقد تهران



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس قوه قضائیه گفت: در قضایای اخیر تلاش شد افراد و عناصر کم گناه و نادم و پشیمان با لحاظ ترتیبات قانونی، زودتر آزاد شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، امروز در نشست شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به توطئه‌های طراحی شده از جانب دشمنان ایران اسلامی جهت ضربه زدن به امنیت کشور در قضایای اخیر، اظهار کرد: مردم متدین و با بصیرت ایران اسلامی یک بار دیگر دشمن را در رسیدن به هدفش که همان ناامن کردن کشور بود، ناکام گذاشتند؛ این ناکامی دشمن برای او گران تمام شد؛ در این قضایا دشمن تمام قد آمده بود که امنیت کشور و مردم ما را برهم بزند.

مقالات بیشتر:بهترین روانشناس کودک و نوجوان در آریاشهر

رئیس قوه قضائیه با اشاره به عوامل شکست و هزیمت دشمن در اجرا و پیشبرد پروژه تهدید امنیت ایران اسلامی در اتفاقات اخیر، گفت: مردم بصیر و هوشیار و ولایتمدار ایران اسلامی به سرعت به پشت‌پرده اتفاقات و قضایای اخیر پی بردند و متوجه شدند که برخی مسائل مطرح شده صرفاً بهانه است و هدف دشمن و عوامل او مقوله و موضوع دیگری است؛ لذا به هیچ وجه با دشمن همراهی نکردند؛ همچنین مسئولان و متولیان انتظامی، امنیتی و قضایی نیز در این قضایا به صورت مطلوب به وظایف خود عمل کردند.     

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: در این میان نکته مهم‌تر، هدایت‌های مقام معظم رهبری بود که نقشه‌های دشمنان را به درستی برای مردم تفهیم و تبیین کردند و با کلام نافذ و نافع خود، توطئه‌های دشمنان را خنثی گرداندند.

وی با اشاره به اقدامات احمقانه‌ و جاهلانه‌ای که دشمنان و عوامل آنها در قضایا و اغتشاشات اخیر انجام دادند، گفت: حماقت‌ها و سبک مغزی‌های دشمنان و عوامل آنها و انجام اقداماتی نظیر آتش زدن قرآن و پرچم ایران و برداشتن حجاب از سر زن هموطن با زور و بیان الفاظ و عبارات رکیک و زشت از جمله مواردی بود که سبب شد مردم فهیم و بصیر ایران به سرعت به ماهیت این قضایا پی ببرند و متوجه شوند که عناصر حاضر در این اتفاقات دوستدار و حامی زنان و مردان ایرانی نیستند و با مفهوم و مقوله حقوق بشر هم بیگانه‌اند. 

حجت الاسلام محسنی اژه ای از اقدامات مسئولان قضایی در مراجع و مراکز مختلف که برای رسیدگی به اتفاقات اخیر علی‌رغم حجم بالای کار روزمره، تلاش شبانه‌روزی مصروف کردند، تقدیر به عمل آورد و اظهار کرد: در قضایای اخیر تلاش شد افراد و عناصر کم گناه و نادم و پشیمان با لحاظ ترتیبات قانونی، زودتر آزاد شوند.

وی ادامه داد:  با وصف اینکه الزاماتی قانونی برای مقامات قضایی از حیث رسیدگی‌ها، ابلاغ‌ها، فاصله بین کیفرخواست و ارائه آن به دادگاه و تعیین وقت دادگاه وجود دارد، همکاران قضایی ما ضمن التزام به موارد قانونی، تلاش کردند تا در حدود کمتر از یک‌ ماه کیفرخواست بسیاری از عناصر اغتشاشات و قضایای اخیر را صادر و به دادگاه ارسال کنند؛ این پرونده‌ها در دادگاه تعیین وقت شده است و رسیدگی به برخی از آنها نیز شروع شده است؛ در هفته جاری نیز در محاکم تهران وبرخی استان‌ها نیز رسیدگی به پرونده برخی دیگر از عناصر اغتشاشات اخیر شروع می‌شود.   

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: محاکمه کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شدند و با عناصر ضدانقلاب در داخل و خارج و بیگانگان مرتبط بودند، با دقت و طبق قانون انجام خواهد گرفت و این افراد وفق قانون مجازات خواهند شد و این مجازات بازدارنده خواهد بود. 

 

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز با اشاره به جلسه اخیر خود با جمعی از متخصصین و نخبگان رشته‌های مختلف علمی، دانشگاهی، اقتصادی و صنعتی، به یکی از موارد مطروحه در جلسه مزبور ناظر بر ضرورت جذب و بکارگیری افراد متخصص برای سمت‌ها و مناصب تخصصی اشاره کرد و اظهار کرد: باید امور و مدیریت‌ها را به متخصصین واجدشرایط سپرد؛ بعضاً مشاهده می‌شود که برخی کارها و مدیریت‌ها به افراد غیرمتخصص سپرده می‌شود؛ قطعاً در اینصورت کار به درستی پیش نمی‌رود؛ لذا تخصص‌گرایی و بکارگیری و گماردن افراد متخصص در سمت‌ها و پست‌ها امری لازم و ضروری است و این مهم نیز باید بیش از پیش در دستگاه قضایی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به حضور اخیر خود در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور برای دومین بار طی یک سال اخیر، ضمن تقدیر از خدمات و زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی‌مقدم رئیس این دیوان و معاونان وی و قضات شریف این مرجع معظم قضایی، بیان کرد: ورودی پرونده‌ها به دیوان عالی کشور رو به افزایش است.

وی افزود: برای این موضوع باید چاره‌جویی شود؛ یکی از تدابیر و علاج‌ها در این قضیه توجه هر چه بیشتر و اهتمام تام محاکم و دادگاه‌های بدوی در صدور آراء و احکام متقن و محکم است؛ بدون تردید اتقان هر چه بیشتر آراء و احکام دادگاه‌های بدوی هم برای مردم سودمند و نافع است و هم موجبات تقلیل ورودی پرونده‌ها به دیوان عالی را فراهم می‌آورد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها به دیوان عالی کشور اقداماتی انجام گرفته و از حیث نیاز به قانون نیز پیشنهاداتی از سوی خود دیوان عالی واصل شده که این پیشنهادات به معاونت حقوقی قوه قضائیه ارسال شده است.

رئیس قوه قضاییه در ادمه با تبیین و تشریح مواد ۴۷۴ و ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری ناظر بر درخواست اعاده دادرسی و تجویز اعاده دادرسی و مشخصاً بند چ ماده ۴۷۴ ناظر بر درخواست اعاده دادرسی  پیرامون مواردی که «عمل ارتکابی جرم نباشد و یا مجازات مورد حکم بیش از مجازات مقرر قانونی باشد»، گفت: در زمینه ماده ۴۷۴ و مشخصاً بند «چ» آن باید با همفکری و هم‌اندیشی مراجع و مقامات ذیربط قضایی، به نقطه نظر واحدی نائل آییم.

وی با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های مهم و خطیر دیوان عالی کشور از جمله نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی، به کمیسیون نقل و انتقال قضات دستور داد در انتخاب قضات برای دیوان عالی کشور نهایت شایسته‌گزینی را لحاظ کنند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه نیز دستور داد تا نسبت به ارائه آموزش‌های لازم و مقتضی به قضات در راستای هرچه متقن‌تر شدن آراء و احکام آنها، اهتمام لازم را داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه گفت: در قبال قاضی‌ای که صدور احکام ضعیف و خلاف بیّن شرع از جانب او زیاد است و آرای صادره از ناحیه او به کرّات نقض می‌شود و ترتیبات آموزشی نیز در قبال او منشأ اثر نیست نیاز به انجام اقدامات انتظامی است؛ بر همین اساس دادسرای انتظامی قضات موارد ناظر بر تجویز اعاده دادرسی‌ها و اعمال ماده ۴۷۷ پیرامون احکام صادره از قضات را محاسبه و لحاظ کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به اهتمام و برنامه دستگاه قضایی در راستای نخبه‌گزینی و کادرسازی و جذب نیروهای شایسته، به معاون منابع انسانی قوه قضائیه دستور داد تا در راستای تسریع در فرآیند گزینش نیروی انسانی دستگاه قضا اعم از قاضی و کارمند، اقدامات مقتضی و راهبردی را اتخاذ کند و با لحاظ ترتیباتی، فرآیند گزینش در عدلیه را کوتاه گرداند.

 

رئیس قوه قضائیه در همین راستا به تعدادی از نیروهای نخبه و شایسته اشاره کرد که دستگاه قضایی آنها را طی یک برنامه مدوّن، برای تصدی مناصب قضایی گزینش کرده و اقدامات لازم را برای جذب و بکارگیری آنها بکار بسته است؛ وی در این رابطه به معاون اول قوه قضاییه و معاون منابع انسانی قوه قضائیه دستور داد تا در فرایند آموزش‌دهی و جذب و صدور ابلاغ‌ این نخبگان گزینش شده تسریع داشته باشند. 

وی تصریح کرد: اینکه فرآیند گزینش و جذب نیروهای متقاضی استخدام یک سال و نیم زمان ببرد، امر مطلوبی نیست و باید این فرآیند کوتاه و تسریع شود؛ چنانچه آن فرد متقاضی از نیروهای نخبه کشور نیز باشد آیا یک سال و نیم معطل می‌ماند که آیا در دستگاه قضایی استخدام شود یا خیر؟

مقالات دیگر:وکیل بلوارفردوس

 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فرونشست زمین در مشهد در حال گسترش است
فرش تَرَک‌ تَرَک بیابان سال‌هاست در شهرستان مشهد در حال گسترش است و این روزها برداشت بی‌رویه آب از حفره‌های زیرزمینی سبب پیشروی بیابان به دشت مشهد شده است.
کارشناسان معتقدند هجوم گرد وغبار و ریزگردها نشانه‌هایی از استعداد زمین‌های اطراف مشهد است که به سرعت به سمت بیابانی شدن پیش می‌روند و ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی با توجه به اکوسیستم فوق‌العاده شکننده اراضی در گسترش این بیابان‌ها تأثیرگذار بوده است.

خریدار فرش دستباف

افزایش کانون فرسایش بادی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد با بیان اینکه این شهر تحت تأثیر فرسایش‌های بادی به طور جدی مستعد بیابان‌زایی است و باید راهکارهای مناسب در این زمینه اندیشیده شود تا بحث کاربری بیابان به مشهد افزوده نشود، عنوان کرد: بحثی که در مشهد با آن مواجه هستیم با عنوان افزایش کانون فرسایش بادی شناخته می‌شود و هنوز به سمت بیابانی شدن پیش نرفته است.
حسن محمدزاده در گفت‌وگو با قدس با تأکید بر اینکه ما در دشت مشهد هنوز کاربری بیابان به معنای واقعی را نداریم و تنها اراضی تحت تأثیر فرسایش بادی تشکیل شده، افزود: اراضی در حدود ۸ هزار هکتار که کانون بحران فرسایش بادی تلقی می‌شوند در شهرستان‌های سرخس و نیشابور، مناطق در معرض بیابانی شدن را تشکیل می‌دهند و اراضی مشهد هم تحت تأثیر این فرسایش بادی که از آنجا سرچشمه می‌گیرد، در معرض بیابانی شدن قرار گرفته‌اند.
وی با تأکید بر اینکه در این زمینه مطالعات اجرایی اراضی تحت تأثیر فرسایش بادی که مقدمات بیابان‌زایی را تشکیل می‌دهد در شهرستان مشهد انجام شده، اظهار کرد: یکی از راهکارهای پیشگیری ومدیریت مناطق کانون بحران فرسایش در قالب مدیریت آب، ایجاد هلالی‌های آبگیر و بذرپاشی است که خاک اراضی تحت تأثیر این مسئله را تا حدودی بتوانیم با نوار مرزی که همجوار هستند در کانون‌های فرسایش بادی کنترل کنیم.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه که به صورت هلالی‌های آبگیر ساخته می‌شود، کنترل هرزآب‌های سطحی حاصل از بارندگی و کمک به بهبود وضعیت پوشش گیاهی منطقه از طریق بذرپاشی گیاهان بیابانی است. وی افزود: مطالعات از باب پیشگیری کانون بحران فرسایشی که به سمت بیابانی شدن پیش نرود، انجام و وارد فاز اجرا شده است و امسال تأمین اعتبار آن هم انجام شده که این مطالعات در اراضی تحت تأثیر فرسایش بادی مثل نیشابور و به خصوص سرخس که حالت بیابان را دارند، صورت گرفته است.
وی به تعادل نداشتن میزان ورودی منابع آبی به دشت مشهد با میزان برداشت‌های نامتعارف از سفره‌های زیرزمینی اشاره کرد و افزود: چیزی که مشخص است اینکه بیلان منفی ورودی منابع آبی قاعدتاً بحث فرونشست‌ها را بی‌شک به همراه خواهد داشت؛ چرا که اگر میزان ورودی ما به آبخوان کمتر از میزان خروجی باشد، لایه‌های زیرین سفره‌های آبی نشست خواهد کرد و فرونشست را به همراه خواهد داشت.

فرونشست ۲۲ متری زمین در مشهد
وی افزود: از طرفی بهره‌برداری بی‌رویه از منابع طبیعی، بحث تخریب مراتع، چرای دام بیش از حد که کاهش نفوذپذیری خاک و تغذیه سفره‌های زیرزمینی را به همراه دارد، حاصلخیزی زمین‌ها را از بین برده و افت سطح آب‌های زیرزمینی را موجب می‌شود. وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال اخیر دشت مشهد حدود ۱۰ تا ۲۲متر برابر مطالعات خود آب‌منطقه‌ای نشست زمین و ایجاد بیلان منفی را به همراه داشته است، افزود: از دیگر راهکارهای پیشگیرانه در بیابان‌زایی همین بحث آبخیزداری با نگاه جامع است. استفاده از روش‌های نوین آبیاری، کمک گرفتن از کشت‌های گلخانه‌ای، تجهیز و نوسازی در حوزه اراضی کشاورزی و کشت محصولات کم آب‌طلب می‌تواند در مهار بحران بیابان‌زایی و نیز بحران آب دشت مشهد تا حدودی مؤثر باشد. وی به بحث‌های تعادل‌بخشی میزان آب مشهد و استفاده بهینه از منابع آب و خاک و پوشش گیاهی اشاره و تأکید کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری که مطالعات آن به صورت جامع انجام شده، باید با مشارکت مردم همراه باشد و در این بین بحث‌های بیولوژیکی و حفاظت پوشش گیاهی می‌تواند برای جلوگیری از بیابان‌زایی و تخریب منابع آبی مؤثر باشد.

مشهد؛ محل برداشت گرد و غبار!
استاد دانشکده منابع طبیعی و آبخیزداری دانشگاه فردوسی مشهد که معتقد است بیابان‌زایی مشهد تهدیدی است که از سال‌ها پیش آغاز شده و در برخی شهرها به مرز بحران نزدیک شده است، ادامه می‌دهد: مشهد مستعد بیابانی شدن و بیابان‌زایی است و اگر فکری برای این معضل نکنیم، می‌تواند تبدیل به بحران شود.
دکتر علیرضا راشکی در گفت‌وگو با قدس با اشاره به اینکه یکی از علائمی که نشان می‌دهد به سمت بیابان‌زایی در حرکت هستیم، گرد و غبارهای فراوانی است که اطراف مشهد ایجاد شده، افزود: در ماه‌های اخیر مناطق جنوب مشهد و مناطقی که به هیچ وجه گرد و غباری نداشتیم، محل برداشت گرد و غبار شده و این نشان‌ می‌دهد اراضی ما در حال خشک‌تر شدن است و زمین‌های کشاورزی به تدریج استعداد خودشان را از دست می‌دهند.
وی اظهار کرد: فرسایش بادی، یکی ازعواملی است که در سال‌های اخیر و به صورت گرد وغبار خودش را نشان داده و بخش‌هایی از مشهد، کانون برداشت گرد وغبار شده که به درون شهر هم آمده و به تدریج سطح منطقه و اطراف را هم در بر خواهد گرفت.
وی با تأکید بر اینکه در خراسان رضوی و مشهد بیشترین عامل در بحث بیابان‌زایی در حال حاضر همین فرسایش بادی است که مطرح می‌شود، عنوان کرد: برداشت‌های بی‌رویه آب از زمین‌ها در بحث‌های کشاورزی، یکی دیگر از عوامل رفتن به سمت بیابانی شدن است. این در حالی است که اطراف مشهد به دلیل افت آب‌های زیرزمینی بحث فرونشست را در برخی مناطق داریم و با کمبود بارندگی‌ها حتی زمین‌های رها شده در برخی مناطق که کشت دیم را دنبال می‌کردند هم به سمت بیابانی شدن پیش رفته‌اند.

قالیشویی شهرک امید
وی با بیان اینکه بحث فرسایش‌های بادی را از دو مقوله می‌توان بررسی کرد، ادامه داد: یکی فرسایشی است که در سطح زمین اتفاق می‌افتد و به طور معمول نمود آن را به صورت حرکت شن‌های روان در سطح زمین داریم و دیگر بحث طوفان‌های گرد وغبار است که خود آن به موضوعات دیگری چون حرکت شن‌های روان در منطقه برداشت، حمل و رسوب‌گذاری قابل تقسیم است که در هر مرحله باید پروژه‌هایی را به اجرا گذاشت.
وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در فرسایش بادی با آن مواجه‌ایم، حرکت این ذرات در اتمسفر یا جو است و با عنوان گرد و غبار از آن یاد می‌کنیم که برای کنترل آن دو بحث مطرح است. جلوگیری از انتشار گرد و غبار در محل تولید و راهکارهایی مثل مدیریت سرزمین، احیای پوشش گیاهی، مالچ پاشی و... و یا کاهش اثر با آگاهی مردم می‌تواند مؤثر باشد.
وی ادامه داد: وقتی صحبت از کنترل گرد وغباری است که در مسافت ۴ تا ۵ کیلومتر از کشورهای همسایه در حال ریزش است، یا باید کاهش اثر را پیگیری کنیم یا کاهش انتشار را داشته باشیم.
بر همین اساس پیگیری این مباحث در سطوح منطقه‌ای و ملی از اولویت‌های جدی است.

خبرنگار: مهدی توحیدی

منبع: https://www.qudsonline.ir/



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

در گفتگو با بازار عنوان شد؛
بافت فرش دستباف ایران در ترکیه| افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه تولید در کشور
تبریز- صادرکننده فرش و فعال در هنرصنعت فرش دستباف تبریز از حضور طراحان و صادرکنندگان فرش در ترکیه خبر داد و گفت: فرش دستباف ایران در ترکیه با هزینه پایینی تولید و به بازارهای جهانی صادر می شود.

بازار؛ گروه استان ها: یعقوب کمالی، صادرکننده فرش است. او عضو اتحادیه صادرکنندگان فرش استان آذربایجان شرقی است و ۵۰ سال است در حوزه صادرات فرش دستبافت تبریز فعالیت می کند.

این صادر کننده فرش دستبافت در گفتگو با خبرنگار بازار درخصوص مشکلات این صنعت می‌گوید:چالش ارزیابی حوزه فرش این است که ارزیابان فرش که لیست قیمت فرش دستبافت را تعیین می‌کنند، قیمت نهایی این محصول را بالا برآورد می‌کنند و در نتیجه برای صادرکننده صرف ندارد که فرش با این قیمت گران در بازار خارجی به فروش برسد و خریداران خارجی نیز تمایلی به خرید فرش ایرانی هر چند نفیس با قیمت بالا ندارند.

بانک مرکزی برای یک فرش ۱۰۰ دلاری، ۲۰۰ دلار پیمان ارزی از تاجر ایرانی می‌گیرد

مقالات دیگر: خریدار فرش

به گفته کمالی؛ اکنون هم ارزیاب‌های فرش در گمرک تخصص کاملی برای تشخیص فرش‌های نفیس، لوکس وتجاری ندارند. آن‌ها بر اساس لیستی که دارند و رج و عرف بازار، فرش دستبافت را قیمت گذاری می‌کنند. کارشناسان ارزیاب گمرک باید بداند فرش در کجا بافته شده پشم آن چیست وثبات رنگش چطور است و طرحش برای کجاست؟ تا وقتی این موارد را ندانند چطور می‌توانند این محصول را قیمت گذاری کنند؟

کمالی می‌گوید: مشکل دیگر صادرکنندگان این است که با توجه به تهعد پیمان ارزی، اکنون بانک مرکزی برای یک فرش ۱۰۰ دلاری، ۲۰۰ دلار پیمان ارزی از تاجر ایرانی می‌گیرد. صادرکننده مابه تفاوت ارز نیمایی و ارز واقعی را چطور باید پر کند؟

تولید فرش دستبافت خوب در ایران به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه گران تمام می‌شود

به گفته کمالی؛ تولید فرش دستبافت خوب در ایران به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه گران تمام می‌شود. اکنون پشم فرش از نیوزیلند و استرالیا با دلار ۳۰ هزار تومانی وارد می‌شود. دستمزد سنگین بافنده‌ها، افزایش مواد اولیه و هزینه تمام شده تولید فرش دستبافت در ایران باعث شده قیمت نهایی فرش بالا برود.

وی می گوید: اکنون بسیاری از طراحان فرش و حتی بافندگان ایرانی، در ترکیه فرش دستبافت تولید می‌کنند و با یک سوم قیمت تولید شده فرش در ایران؛ آن را از این کشور به دنیا صادر می‌کنند. یعنی با این شرایط شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه تولید فرش در کشور در مقایسه با ترکیه هستیم.

برندهای بزرگ فرش تبریز باید در نمایشگاه‌های بزرگ دنیا مانند اکسپوی دوبی شرکت کنند

مقالات دیگر: قالیشویی در پیروزی

کمالی از خاطره سفر امسال خود به دوبی می‌گوید: در اکسپوی دوبی امسال غرفه ایران فرش های مشهد با نقشه و طرح تبریز را به نمایش گذاشته بود. مکان غرفه هم را در انتهای یک ساختمان دور افتاده بود. واقعا ظرفیت فرش ایرانی این است؟ شرکت ملی فرش ایران بدون ارزیابی کارشناسی فرش‌های بدون کیفیت و سطح پایین را در این جشنواره به نمایش گذاشته بود در حالی که برندهای بزرگ فرش ایرانی و تبریزی باید در نمایشگاه‌های بزرگ دنیا مانند اکسپوی دوبی شرکت کنند. البته بسیاری از برندهای بزرگ فرش کشور نیز به دلیل ناامید بودن از فروش دیگردر این نمایشگاه بزرگ دنیا حاضر نمی‌شوند.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

خبرفوری:در حال حاضر بیت‌کوین نسبت به شاخص‌های سهام، نزدک و اس اند پی ۵۰۰ در واکنش به تورم، دلار قوی، افزایش نرخ بهره و بحران انرژی نوسان کمتری دارد.

به نقل از کوین، ارائه‌دهنده داده‌های ارز دیجیتال کایکو (Kaiko) اظهار کرد که بیت‌کوین نسبت به نزدک و  اس اند پی ۵۰۰ ناپایدارتر شده است. شرکت داده‌های کریپتو روز جمعه توضیح داد که نوسانات ۲۰ روزه بیت‌کوین برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ به زیر نوسانات دو شاخص سهام رسیده است.

کلارا مدالی، رئیس تحقیقات کایکو گفت: نوسانات بیت‌کوین در پایین‌ترین سطح چند ساله خود قرار دارد در حالی که نوسانات سهام تنها در پایین‌ترین سطح خود از ماه جولای است.

مقالات بیشتر:خدمات مجالس ختم

وی ادامه داد: «بازارهای سهام مطمئناً در چند ماه گذشته به دلیل تورم بالا، افزایش ارزش دلار، افزایش نر‌های بهره، جنگ و بحران انرژی در حال نوسان بودند».

تحلیلگران انتظار دارند که فدرال رزرو برای چهارمین جلسه متوالی در ماه نوامبر نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد. با این حال، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت: زمان آن رسیده است که کاهش نرخ بهره را بررسی کنیم.

داده‌ها نشان می‌دهد که بازارهای ارزهای دیجیتال نسبت به اوایل سال نسبت به رویدادهای کلان بی‌ثبات واکنش کمتری نشان می‌دهند، در حالی که بازارهای سهام بسیار حساس باقی مانده‌اند.

علاوه بر این، کایکو روز دوشنبه گفت: «شکاف بین بیت‌کوین و نوسانات ۳۰ روزه و ۹۰ روزه سهام نیز از نیمه دوم سپتامبر با وجود حساسیت شدید بیت‌کوین به انتشار داده‌های اقتصاد کلان کاهش یافته است».همچنین توضیح داد که بیت‌کوین در برابر تقویت دلار و افزایش بازدهی خزانه‌داری مقاومت نشان داده است و در محدوده مشخصی معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۲۳.۹۱میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۶۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۸۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۴ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲.۹۷ میلیارد دلار است که ۳۸.۱۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۶۳ میلیارد دلار است که ۷.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون  ۲۹.۶۰ میلیارد دلار است که ۸۹.۷۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۱۹ هزار و ۲۰۱.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۴ درصد افزایش

 

۲- اتریوم

خرید

قیمت: ۱۳۱۲.۴۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱.۰۸ درصد افزایش

 ۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۴- یو اس دی کوین

قیمت:یک دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۲۷۰.۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۹ درصد افزایش

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۴۶۱۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۰.۵۳ درصد افزایش

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۳۵۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۶ درصد کاهش

 

خرید

yektanet-logo-signتبلیغ

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۳ درصد افزایش

۸-  سولانا

قیمت: ۲۸.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۹۸ درصد افزایش

۹ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۵۹۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۹ درصد افزایش

۱۰- پولکا دوت

قیمت: ۵.۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۵ درصد افزایش

مقالات دیگر:وکیل کلاهبرداری تهران



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 آبان 1401 | نظرات ()